Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 00:57
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Een moeilijke vraag, waar ik zo 1 2 3 geen antwoord op weet. 'k Denk dat God van iedere christen vraagt om het geloof uit te dragen, maar makkelijk is dat niet. 'k Heb wat moeite met je opmerking, dat de kerk zich ten diepste moet schamen. 'k Begrijp wel wat je bedoelt en kan het er ook wel mee eens zijn, maar vormen wij - als christenen - niet de kerk? |
Je weet inmiddels wat ik hiermee bedoel, ik denk dat ik het hier niet zo een twee openbaar zal zeggen. Voor iedereen die dat wil kan het misschien wel een keer uitleggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 01:04
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Vriendschap
Als kind had ik een vriend waarmee ik alles deed Als hij begon te vechten, dan vocht ik met hem mee Als ik in het water sprong, dook hij er achteraan Een mooiere vriendschap, kon er in m'n ogen niet bestaan Totdat hij verhuisde naar een andere stad Ik heb als ik het goed heb nog een kaart van hem gehad
Een keer trek je de conclusie Vriendschap is een illusie Vriendschap is een droom Een pakketje schroot, met een dun laagje chroom
Ik kreeg toen een vriendin waarmee ik alles deed Als zij begon te zoenen, dan vree ik met haar mee Als ik begon te janken, kwam ze naast me staan Een mooiere vriendschap, kon er in m'n ogen niet bestaan Tot het moment dat ze spontaan mijn naam vergat En bleek dat ze een ander vriendje had
Een keer trek je de conclusie Vriendschap is een illusie Vriendschap is een droom Een pakketje schroot, met een dun laagje chroom
Als het gaat om geld Als het gaat om vrouwen Als het gaat om alles wat je lief hebt Wie kun je dan vertrouwen?
-Vriendschap Een keer trek je de conclusie -Gaat nooit voorbij Vriendschap is een illusie -Dat geldt voor mij Vriendschap is een droom Een pakketje schroot, met een dun laagje chroom
songtekst: Henk Westbroek/ Het Goede Doel |
Tja, dit liedje ken ik ... maar is dat niet te negatief neergezet ? Merkte vanavond in de algemene chat ook dat ik vind dat er te negatief over gedacht wordt.
Hoe vriendschap ook afloopt ... of dat nu voor het leven is of het op een onverwachte manier stopt, ik ben van mening dat je nooit moet opgeven om mensen te vertrouwen ... om te geloven in een vriendschap ! Ik hoop altijd weer de kracht te vinden om mensen om me heen te durven vertrouwen ... natuurlijk moet je wel uitkijken want er zijn gewoon mensen in deze wereld die je niet kunt vertrouwen, maar er zijn er ook zat die wel te vertrouwen zijn ... als je daarin bent teleurgesteld kan het zo zijn dat je liever opgeeft, maar ik kies ervoor om moed te houden en te geloven dat het ergens toe leidt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARCOWAAL200
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 01:32
|
|
|
Eerste reactie na het etentje
Het was een gezellige avond in rotjeknor. In iedergeval voor herhaling vatbaar. Ik schrijf mij alvast weer in voor de volgende avond. Wie hem ook organiseer dat maakt mij niet uit.
In iedergeval een gezellig ploegje geweest.
Gods zegen
Groetjes Marco van der Waal
PS. iedereen die geweest is nog een Gezegend Nieuwjaar.
Laatst aangepast door
|
MARCOWAAL200
|
op zondag 3 januari 2010, 03:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 01:33
|
|
|
SAMENZIJN153 schreef: | Beste gelovigen,graag zou ik indien mogelijk persoonlijke ervaringen horen van mannen en vrouwen die zich zelf uit eigen wil/ verlangen hebben laten dopen. Dus niet de kinderdoop! maar op volwassen leeftyd. bedoel ik. |
Als 19-jarige ben ik radicaal tot geloof gekomen. Mijn jeugd was turbulent te noemen, donker, en door een bezoek aan een evangelisatiedienst van de Chr.Geref Kerk, kwam ik tot geloof. Ruim een jaar later ben ik gedoopt. Het was het keerpunt in mijn leven. Alles wat daarvoor plaatsgevonden heeft, werd daarmee verbroken, ik kreeg een volkomen nieuw leven wat niet betekende dat alles 'koek en ei' was geworden. Wat ik me vooral realiseerde was dit: "God heeft voor míj gekozen, daarna pas kon ik voor Hém kiezen! Wat gááf dat Hij mij wil hebben, ondanks de duisternis in mijn leven". Ik heb datzelfde gevoel van toen nog steeds: verering voor Hém...die mij zág, beter dan ikzelf, van me hield en houdt en me bij Zich wil hebben. Hij stelde geen voorwaarden aan mij: Zijn liefde kwam gewoon.... Tot geloof komen is het mooiste moment uit mijn leven, de doop was een volgende stap in dat geloof, ik denk er met veel liefde aan terug en hoewel het alweer even geleden is, staat het nog steeds op mijn netvlies gebrand. Het is geweldig bij Hem te mogen horen, ik zeg nog elke dag JA tegen Hem, Ja, Heer, JA!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARCOWAAL200
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 02:59
|
|
|
Hoe kan je dubbel geplaatste forum items verwijderen? Liefste gewoon een knopje erbij van verwijderen.!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 08:05
|
|
|
Vertrouwen is moeilijk omdat er de factor 'mens' in zit met zijn verlangens en zijn eigen WIL, die dat vertrouwen ook soms schaad. De wil is soms sterker dan GOD's wil en dan gaat het fout ja. Maar ik geloof wel dat als de wil sterker is dan GOD, GOD op het allerlaatste moment nog sterker zal zijn en uiteindelijk toch zal zegevieren.
Ik heb hier wel een wat filosofische vraag bij. In welke levensgebieden is het belangrijker de wil van God te doen i.p.v. je eigen verlangen en wil te volgen? Waar ligt de grens? Een mens neemt de hele dag door kleine en grotere wilsbesluiten.
Of anders: waar ligt de grens tussen de vrije wil van de mens en de overgave van onze wil aan God? Wanneer is het 'Uw wil geschiedde' en wanneer is het wel verantwoord mijn eigen wil te volgen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 09:03
|
|
|
En weet je wat nou het ergste is van deze Je krijgt er zo'n hoofdpijn van Maar gelukkig merk ik daar toch niets van, had namelijk al hoofdpijn van al dat gesneer en gesnauw en het openlijk door het slijk halen van bepaalde mensen wat sommigen doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 13:36
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Vriendschap
Als kind had ik een vriend waarmee ik alles deed Als hij begon te vechten, dan vocht ik met hem mee Als ik in het water sprong, dook hij er achteraan Een mooiere vriendschap, kon er in m'n ogen niet bestaan Totdat hij verhuisde naar een andere stad Ik heb als ik het goed heb nog een kaart van hem gehad
Ik kreeg toen een vriendin waarmee ik alles deed Als zij begon te zoenen, dan vree ik met haar mee Als ik begon te janken, kwam ze naast me staan Een mooiere vriendschap, kon er in m'n ogen niet bestaan Tot het moment dat ze spontaan mijn naam vergat En bleek dat ze een ander vriendje had
Als het gaat om geld Als het gaat om vrouwen Als het gaat om alles wat je lief hebt Wie kun je dan vertrouwen?
-Vriendschap Een keer trek je de conclusie -Gaat nooit voorbij Vriendschap is een illusie -Dat geldt voor mij Vriendschap is een droom Een pakketje schroot, met een dun laagje chroom
songtekst: Henk Westbroek/ Het Goede Doel |
Dit lied vind ik heel negatief, gelukkig is mijn ervaring anders. Al heb ik niet veel met Jantje Smit, de tekst van het volgende lied spreekt me wel aan.
Vriendschap, vriendschap is goud waard Ook al zie je elkaar niet elke dag, 't Zijn de echte vrienden, die je altijd steunen Je weet dat een vriend je nooit vergeet.
Vriendschap, vriendschap is goud waard Als je niet meer ziet hoe ’t verder moet Hoef je maar te weten, dat ze aan je denken Je voelt dat echte vriendschap nooit verkoelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 15:44
|
|
|
En verkijk je niet heren, de dames kunnen er ook wat van. Niet lijfelijk stalken misschien, maar bellen, liefst ook naar je werk en zo en vooral roddelen. Kortom je boerenverstand gebruiken, de eerste keer op een neutrale plek afspreken en als je van te voren wat gechat hebt, ook over wat serieuzere dingen,dan heb je wel een beeld. Foto, een keer bellen met een 06 nummer en de stem horen en dan maar op je gevoel afgaan. De meeste mensen zijn niet kwaadwillend maar zelf naief zijn is ook niet handig. Je kunt nooit leven (daten) zonder risico te nemen, tenzij je alleen maar veilig en lusteloos wilt vegeteren. Gebruik je verstand en je intuitie.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 16:09
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | En weet je wat nou het ergste is van deze Je krijgt er zo'n hoofdpijn van Maar gelukkig merk ik daar toch niets van, had namelijk al hoofdpijn van al dat gesneer en gesnauw en het openlijk door het slijk halen van bepaalde mensen wat sommigen doen |
Ja....we zijn hier nog niet volmaakt hoor, op jou dan na....ennuh je raakt behoorlijk off topic met je gesneer en je gesnauw !
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zondag 3 januari 2010, 16:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JENNY524
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 16:30
|
|
|
Haha zeg dat wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMONKWET418
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 16:35
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dit lied vind ik heel negatief, gelukkig is mijn ervaring anders. Al heb ik niet veel met Jantje Smit, de tekst van het volgende lied spreekt me wel aan.
Vriendschap, vriendschap is goud waard Ook al zie je elkaar niet elke dag, 't Zijn de echte vrienden, die je altijd steunen Je weet dat een vriend je nooit vergeet.
Vriendschap, vriendschap is goud waard Als je niet meer ziet hoe ’t verder moet Hoef je maar te weten, dat ze aan je denken Je voelt dat echte vriendschap nooit verkoelt. |
En dat is juist gezegd meid dat is waar zo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 16:56
|
|
|
Eerlijk gezegd heb ik geen zin meer om verder in te gaan op de verkeerde theorieën waarmee Henk710 dit forum besmet. In mijn ogen is hij verblind en overziet hij zijn eigen theorieën niet.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 3 januari 2010, 16:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SYLA060
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 17:04
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd heb ik geen zin meer om verder in te gaan op de verkeerde theorieën waarmee Henk710 dit forum besmet. In mijn ogen is hij verblind en overziet hij zijn eigen theorieën niet. |
reactie verwijderd
Laatst aangepast door
|
SYLA060
|
op zondag 3 januari 2010, 17:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 17:06
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ja....we zijn hier nog niet volmaakt hoor, op jou dan na....ennuh je raakt behoorlijk off topic met je gesneer en je gesnauw ! |
Ben blij dat jij me als volmaakt ziet, Sola! Heb jij toch een beter beeld van mij als ikzelf...maar of het ook realistisch is Enneh...offtopic raken hadden anderen al voor me gedaan hoor, toen ze bepaalde mensen voor rotte vis uit gingen zitten maken enkel omdat ze anders over het onderwerp dachten...
truste verder!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 17:17
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ben blij dat jij me als volmaakt ziet, Sola! Heb jij toch een beter beeld van mij als ikzelf...maar of het ook realistisch is Enneh...offtopic raken hadden anderen al voor me gedaan hoor, toen ze bepaalde mensen voor rotte vis uit gingen zitten maken enkel omdat ze anders over het onderwerp dachten...
truste verder! |
Kun je niet eens normaaldoen. Jij met je overdreven kwalifikaties iedere keer weer. Hou eens op......woorden als voor rotte vis uitmaKEN E.D. ZIJN HIER VOLKOMEN MISPLAATST.
Als ik iemand voor rotte vis uitmaak...nou dan maak je echt wel wat anders mee....... Doe toch niet zo overdreven iedere keer weer. iK VIND, DAT HIER NIEMAND IEMAND VOOR ROTTE VIS UITMAAKT.
Het lijkt wel of we hier helemaal niets meer kunnen zeggen. Ik persoonlijk vind dat er hier niets onoorbaars gebeurt, behalve dat er weer bepaalde mensen zijn, die met hun heilig boontjes gedoe het hele forum hier willen domineren. Of zitten we hier in een bejaarden tehuis, waar je alles op een goud schaaltje moet wegen. Kom nou zeg...... Ga maar lekker knuffelen........
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zondag 3 januari 2010, 17:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 17:23
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 8 januari 2010, 21:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 17:27
|
|
|
MARISKA601 schreef: | kan dit niet onderling besproken worden? |
doen ze toch? onderling op t forum
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 17:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd heb ik geen zin meer om verder in te gaan op de verkeerde theorieën waarmee Henk710 dit forum besmet. In mijn ogen is hij verblind en overziet hij zijn eigen theorieën niet. |
Daar ben ik het helemaal mee eens Chat. Ik ben er al mee gestopt inmiddels. Ik heb genoeg gezegd, allang.... en ik houd mij vast aan de Here Jezus en aan Zijn opdracht en die is....om in Hem te geloven en Zijn evangelie te verkondigen en mensen te dopen in naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Efeziërs 6
10 Ten slotte, zoek uw kracht in de Heer, in de kracht van zijn macht. 11 Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. 12 Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen. 13 Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden. 14 Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen, de gerechtigheid als harnas om uw borst, 15 de inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten, 16 en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven. 17 Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden. 18 Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen. 19 Bid ook voor mij, dat mij de juiste woorden gegeven worden wanneer ik verkondig, zodat ik met vrijmoedigheid het mysterie mag openbaren van het evangelie 20 waarvan ik gezant ben, ook in de gevangenis. Bid dat ik daarbij zo vrijmoedig spreek als nodig is.
En om niet te vergeten, dat de Schrift niet door mensen is geschreven, maar door God:
2 Timoteüs 3 16 Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven, 17 zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.
De Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zondag 3 januari 2010, 18:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 18:01
|
|
|
[Modbreak: Dit is over het randje Chatuliem! Dergelijke beschuldigingen horen hier niet thuis op het forum.]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 4 januari 2010, 13:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AALZ432
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 18:08
|
|
|
Staat een koe in de wei, vliegt er een duif over.... Roekoe zegt de duif, Roeduif zegt de koe..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 18:11
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 8 januari 2010, 22:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 18:16
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Kan je dit niet beter tegen Simon zelf zeggen? |
off topic Mariska, en vrij overbodig omdat Simon zelf begonnen is de vuile was buiten te hangen. als Simon zo beidehand is zichzelf als stalker te profileren hier op forum, mag daar ook op forum gereageerd worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 18:52
|
|
|
Het is blauw en het weegt haast niets.
Lichtblauw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 18:53
|
|
|
Het is wit en je kunt het weggooien.
gebroken wit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 19:13
|
|
|
MARCOWAAL200 schreef: | Eerste reactie na het etentje
Het was een gezellige avond in rotjeknor. In iedergeval voor herhaling vatbaar. Ik schrijf mij alvast weer in voor de volgende avond. Wie hem ook organiseer dat maakt mij niet uit.
In iedergeval een gezellig ploegje geweest.
Gods zegen
Groetjes Marco van der Waal
Chris (CM) krijgen we (die geweest zijn in rotjeknor) nu twee weken gratis abbo van jouw.
PS. iedereen die geweest is nog een Gezegend Nieuwjaar. |
Chris of Dirk-Jan (CM) krijgt iedereen die geweest is nu twee weken gratis abbo van jouw??
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zondag 3 januari 2010, 19:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMONKWET418
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 19:42
|
|
|
[Modbreak: dit verhaal bevat te veel persoonlijk identificeerbare gegevens.]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 4 januari 2010, 13:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 19:53
|
|
|
[Modbreak: Dit gaat te ver...]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 4 januari 2010, 13:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 3 januari 2010, 20:02
|
|
|
Beste Simon,
Na meerdere reacties hier van mensen die het onbehoorlijk vonden dat u details over dit contact op het forum plaatste, heeft u blijkbaar besloten dan maar gewoon het hele verhaal neer te zetten
Dan neemt u het mij vast niet kwalijk dat ik er ook heel duidelijk op reageer?! Ervan uitgaande dat het idd zo gegaan is als u verteld... Ik zou precies hetzelfde gereageerd hebben als de dame in kwestie! Dit gedrag is totaal ongepast! en het lijkt er idd sterk op dat er verwacht werd dat de gegeven leningen (al zou ik die persoonlijk nooit aangenomen hebben) een vrijkaartje behoorden te zijn voor dit gedrag... U zegt dat het goed bedoeld was...maar ik mag toch hopen dat u wijs genoeg bent om te begrijpen dat het enkel zeer ongepast is!
|
|
Naar boven |
|
|