ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 85 86 87 88 89 90 91 ... 97 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:10

FLOWERFUL304 schreef:
hahaha, ik vind jullie grappig. mij hoor je niet zeggen domme...of stomme.....

ik zou zeggen laat het even bezinken ms gaan jullie dat dan wel inzien.

dan maar grappig, ik zie de lol er niet van in.....als iemand een langdurige relatie heeft, zonder huwelijk, dan is die ook aan het hoereren??? Ik zou iets voorzichtiger zijn met mijn uitspraken.....
waarop ik alleen maar kan zeggen, zoek het even op: Amos 5;13.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:11

HERMAN968 schreef:
Jij met je theoriën Willem, wordt eens concreet. Hoe ga jij als Calvinist met sex om als je een mooie date hebt. Man kom eens uit je slachtoffershoekje! Knipoog smiley

namens Hannah:

IIIII IIIII IIIII IIIII
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:14

Thomas wordt nu eens concreet jo. Hoe ga jij als Christen om met het gegeven sex ? Durf je deze uitdaging aan ? Nog geen enkele van jullie integere christenen heeft al een antwoord gegeven. Theroietjes maken en mensen voorhouden dat dit Gods wil is ? Dwaalleer, al over gelezen in de Bijbel ?.

Snap je het nou echt niet, Herman? Je komt al wekenlang niet verder dan vragen stellen met een kwalijke ondertoon. Waar haal je de arrogantie vandaan om snerend over integere christenen te spreken? Willem en Yes hebben meer inhoud in hun nagel dan jij in je lijf als ik kijk naar wat tot nu toe uit je vraagstelling blijkt. Theorietjes? Van jou heeft nog nooit iemand een goede theoretische doordenking gelezen. Maak jij uit dat er sprake is van een dwaalleer terwijl er niet eens een leer is geponeerd, behalve jouw suggestie hoe mensen er kennelijk wel over zullen denken? Denk je nou werkelijk dat mensen hier zo achterlijk zijn dat ze zich door dit soort vroom klinkende agressie laten imponeren? Waarom zou wie dan ook verantwoording aan je moeten afleggen? Verder heb ik hier anderhalf duizend bijdragen geleverd die antwoord geven op al je vragen. Maar ja dan moet je lezen en begrijpen in plaats van suggestieve vragen stellen waarbij je je medechristenen nog ten onrechte schoffeert ook.

Kwalijke suggesties zonder enige inhoud van jouw kant hoeft niemand serieus te nemen.

Verder vraag ik me af op basis waarvan je mensen met jo kunt aanspreken. Tegen wie heb je het eigenlijk? Het is nog fout gespeld ook maar dat terzijde.

En waarom reageer je niet op de inhoud of kun je dat niet?

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 23 juni 2012, 00:01
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:14

JOL252 schreef:
namens Hannah:

IIIII IIIII IIIII IIIII

calvinisten...wat zijn dat ook alweer voor lui??
zo te zien en lezen hebben we het hier over puriteinen???
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:16

YES356 schreef:
Dat heb ik al eerder geschreven hier zoals je weet dus dat lijkt me duidelijk

Wees concreet man. Je theöriën brengen zoekende christenen op een dwaalspoor. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:17

HERMAN968 schreef:
Awel van mij weet je toch dat ik het moeilijk heb met de toepassiing van Gods woord. Jij maakt een mooi theorietje om te doen wat niet Bijbels is.
Is jou goeie recht, maar ik vindt dit hypocriet. Engeltje smiley

IIIII IIIII IIIII IIIII I
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:18

ik geef het op...neer maaien en elkaar de grond in stampen en dan nog natrappen ook.......
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:25

[quote=HERMAN968]
[url]Thomas wordt nu eens concreet jo. Hoe ga jij als Christen om met het gegeven sex ? Durf je deze uitdaging aan ? Nog geen enkele van jullie integere christenen heeft al een antwoord gegeven. Theroietjes maken en mensen voorhouden dat dit Gods wil is ? Dwaalleer, al over gelezen in de Bijbel ?.[/url]

IIIII IIIII IIIII IIIII III
Engeltje smiley Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:29

HERMAN968 schreef:
[color=0000FF][i]Volledig met je eens JOL. Hoe werkt het bij U die hormonen. Hou hou je ze in de hand

Wat een intieme vraag Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Dit komt wel heel dichtbij... heb jij ooit een hormoon vastgehouden... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:36

HERMAN968 schreef:
Wees concreet man. Je theöriën brengen zoekende christenen op een dwaalspoor. Twijfelende smiley

IIIII IIIII IIIII IIIII IIII
Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:36

CARMEN073 schreef:
Dit is echt "onder de gordel" en alles behalve 'liefdevol'

Hoe zou je het vinden als ik zoiets tegen jou zou zeggen in een discussie?

Toen ik hier begon te schrijven, ben ik bijna weggegaan van cm,want wat gebeurde er,iemand herman begon dingen over me te schrijven,neer te zetten die niet waar waren.
Er van uit gaande dat het goed bedoeld wel was heb ik het vergeven.
Wat zie ik daarna gebeuren, hoe hij daarna yes veroordeelt, blijft doorgaan, geen discussie,gewoon pesten,recht over de gevoelens van yes heen.
Eh goed bedoeld van herman? Misschien zit er ergens een goede bedoeling van zijn kant,maar ik kan het niet meer geloven na de manier te hebben gezien hoe hij met yes omgaat.
dus wat doe ik,kijk ik toe hoe iemand zo met anderen omgaat?
ga ik me heeeel boos maken?
Nee , ik trap effe terug met wat galgen humor. onder de gordel? het is mijn manier om ertegen in te gaan, het lijkt wel of je op cm gewoon voor de lol mensen kan kwetsen.
en wij accepteren dat allemaal? ik niet.
degene die hier bewust mensen kwetst,kan er van mij eentje terug krijgen.

hoe ik het zou vinden als je tegen mij zoiets zou zeggen in een discussie?
Oh heb erger met herman meegemaakt,hij schreef leugens gewoon over me neer hier, nadat ik hier net lid was, de man kon me nog ge neens niet, dus weet hoe het voelt en vind het walgelijk zoals hij daarna op yes reageerde.
eerst dacht iknog,hij zal het wel goed bedoelen, en heb hem ook geschreven daarover, nee hoor hij ging gewoon door,zalniet nadenken, ben ik mensen aan het kwetsen?
En we zijn verschillend in ons denken,jij mag zeker denken dat het onder de gordel is, ikleg het uit warom en als je meniet aardig vind, maakjeniet druk, tot 10 juli loopt me abbo en dan ga ik
denk ik weg, waarom?????
Omdat ikhet niet aan kan zien hoe 1 persoon bewust een ander probeert te breken, wat hem trouwens niet lukt, maar vind het walgelijk, en het irriteert me en heb geen zin ommachteloos toe tekijken,het gewoon te accepteren. en ik vraag me af hoeveel mensen door dit gedoe niet durven schrijven of misschien zelfs weggaan.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:39

TINK100 schreef:
dan maar grappig, ik zie de lol er niet van in.....als iemand een langdurige relatie heeft, zonder huwelijk, dan is die ook aan het hoereren??? Ik zou iets voorzichtiger zijn met mijn uitspraken.....

Ik heb het ff opgezocht wat er staat in Amos 5:13: "Wie verstandig is zwijgt in deze tijd, want het is een kwade tijd."

Dat waardeer ik; jij zegt het tenminste eerlijk: Houd je mond als je het er niet mee eens bent!

Dit forum is voor christenen die sex voor het huwelijk willen. Iedereen die het daar niet mee eens is wordt neergesabeld en vervolgens beschuldigd van het neersabelen van anderen.

Ik voel me hier helemaal niet welkom. Nee. ik voel me hier ook niet thuis alsof ik tussen christenen ben. Alleen omdat ik de bijbel serieus wil nemen en daarop aangevallen kan worden.Dit worden dus ook mijn laatste bijdrages.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:40

PETRA411 schreef:
Toen ik hier begon te schrijven, ben ik bijna weggegaan van cm,want wat gebeurde er,iemand herman begon dingen over me te schrijven,neer te zetten die niet waar waren.
Wat zie ik daarna gebeuren, hoe hij daarna yes veroordeelt, blijft doorgaan, geen discussie,gewoon pesten,recht over de gevoelens van yes heen.
Eh goed bedoeld van herman? Misschien zit er ergens een goede bedoeling van zijn kant,maar ik kan het niet meer geloven na de manier te hebben gezien hoe hij met yes omgaat.
Nee , ik trap effe terug met wat galgen humor. onder de gordel? het is mijn manier om ertegen in te gaan, het lijkt wel of je op cm gewoon voor de lol mensen kan kwetsen.

Oh heb erger met herman meegemaakt,hij schreef leugens gewoon over me neer hier, nadat ik hier net lid was, de man kon me nog ge neens niet, dus weet hoe het voelt en vind het walgelijk zoals hij daarna op yes reageerde.
eerst dacht iknog,hij zal het wel goed bedoelen, en heb hem ook geschreven daarover, nee hoor hij ging gewoon door,zalniet nadenken, ben ik mensen aan het kwetsen?
En we zijn verschillend in ons denken,jij mag zeker denken dat het onder de gordel is, ikleg het uit warom en als je meniet aardig vind, maakjeniet druk, tot 10 juli loopt me abbo en dan ga ik
denk ik weg, waarom?????
Omdat ikhet niet aan kan zien hoe 1 persoon bewust een ander probeert te breken, wat hem trouwens niet lukt, maar vind het walgelijk, en het irriteert me en heb geen zin ommachteloos toe tekijken,het gewoon te accepteren. en ik vraag me af hoeveel mensen door dit gedoe niet durven schrijven of misschien zelfs weggaan.

Ik was hier al weg,maar kom jou Petra toch eve steunen.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op vrijdag 22 juni 2012, 23:41
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:42

TINK100 schreef:

Voorzichtiger met mijn uitspraken? idd we zijn zo snel op onze teentje getrapt hier in forum sex!

ennnn..

idd Amos 5:13 hier in forum sex! Maak er maar gerust zeer slecht van!!
Nou, goh, dank je wel dat je mij als een verstandig mens bestempel. Maar, niets meer inbrengen? Ik zit dat wel te overwegen om dat idd niet meer te doen daar ik begin in te zien dat het hier water naar zee dragen is! Maar ja, het is wel verslavend! hahaha

efe 4:11-14>
En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, 13 totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. 14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt,

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zaterdag 23 juni 2012, 22:23
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:47

CARMEN073 schreef:

Ik zou graag meedoen aan deze discussie; mijn mening over het onderwerp geven gestaafd met bijbelteksten, maar ik heb dit tot nu toe gelaten vanwege de agressie van sommigen. En de reakties die je krijgt zodra je een bijbeltekst aanhaalt. Je wordt hier belachelijk gemaakt als je tegen sex voor het huwelijk bent en je wordt uitgedaagd om je mening met bijbelteksten te bewijzen. Zodra je dat doet wordt je uitgescholden omdat je zogenaamd met "bijbelteksten smijt".

Het is van mijn kant een serieuze vraag, als beweerd wordt dat het rechtstreeks uit de Bijbel komt wil ik dat graag lezen en zo nodig mijn mening bijschaven..........ik leer ook wel eens iets bij Knipoog smiley Over dat smijten met teksten;in een topic als dit is het zeer zeker belangrijk dat de Bijbel aangehaald wordt,in andere topics zit het meer in de weg,dan wil ik een eigen mening horen.
Ik hoop dat het belachelijk maken niet gericht is op het feit dat mensen er voor kiezen geen seksuele contacten te hebben,alhoewel het drammerige mij ook begint te irriteren...........ik begrijp waarop het gestoeld is maar vind het tot nu toe vrij vaag.

Ik kom uit een streng gereformeerd nest maar in onze kerkelijke kring is het nooit een issue geweest.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:47

PETRA411 schreef:

denk ik weg, waarom?????

Petra zo lees ik die bijdrages van Herman niet. Ik verbaas mij wat anderen er allemaal in menen te lezen aan arrogantie en weet ik het nog niet meer. Ik zie het er niet in.

En er is nu al een paar x opgemerkt door verschillende mensen dat ze niet meer op het forum of zelfs op cm willen komen vanwege dit gedoe.

Welnu; ook dit is geheel vice versa. Ik heb me er lang buiten gehouden en ga na vanavond ook weer verdwijnen van dit forum.

De mensen die graag sex voor, buiten onder boven naast het huwelijk of waar dan ook willen, zijn volgens mij helemaal niet uit op een eerlijke discussie en willen helemaal geen argumenten horen. Prima; ga ik geen tijd en energie meer aan besteden.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:50

JOL252 schreef:
IIIII IIIII IIIII IIIII IIII
Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Nou jouw argumenten worden ook steeds overtuigender. Jammer. Wil je mij ook turven nu? k Zou me vereerd voelen.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:52

LEANNE226 schreef:
Het is van mijn kant een serieuze vraag, als beweerd wordt dat het rechtstreeks uit de Bijbel komt wil ik dat graag lezen en zo nodig mijn mening bijschaven..........ik leer ook wel eens iets bij Knipoog smiley Over dat smijten met teksten;in een topic als dit is het zeer zeker belangrijk dat de Bijbel aangehaald wordt,in andere topics zit het meer in de weg,dan wil ik een eigen mening horen.
Ik hoop dat het belachelijk maken niet gericht is op het feit dat mensen er voor kiezen geen seksuele contacten te hebben,alhoewel het drammerige mij ook begint te irriteren...........ik begrijp waarop het gestoeld is maar vind het tot nu toe vrij vaag.

Ik kom uit een streng gereformeerd nest maar in onze kerkelijke kring is het nooit een issue geweest.

Dank je Leanne. Ik stuur je een mail met mijn ideeen hierover als je het goed vindt.

Grz
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:52

HERMAN968 schreef:
[i]Beste Leanne, heb je de Bijbel al eens doorheen gelezen van A tot Z van Genesis tot Openbaring ? Is een aanrader. Dan merk je hoe we steeds als Gods kinderen verleid worden om mee te gaan inzake sexualiteit met wat wij willen, wat wij denken. God zegt echter "Ik wil dit speciaal bewaren voor het huwelijk die diamant. Koester hetgeen ik geef en speel geen spelletjes met Mij".
Ik heb nooit beweert dat dit makkelijk is voor mensenkinderen, en ik strompel ook hoor. Maar één ding weet ik, heb ik geleerd, ik stel mijn grenzen tot eere en glorie van Hem (zie voorheen in dit forum). Ik wil er voor gaan als man in "mijn" geloof. En -wil ik je wel vertelle- heb al een relatie verbroken omdat men mij hierin niet wilde aux seriue nemen. En ik kan je zeggen -dat is mijn verhaal- ik ben er niet rauwig om. Integendeel ik ben nog dichter bij God en weet dat Hij mij kracht geeft. Alleluja
Engeltje smiley [/i]

Jammer dat je begint met een verkeerde aanname......die zet ik op de ignore stand.......

Ik respecteer jouw mening,de mijne is anders,je weet niets van mij,noch van mijn verleden en heden en dat wil ik graag zo laten maar om de discussie tot in de puntjes te voeren moet je dieper gaan,ik vind een openbaar forum daar niet de juiste plaats voor.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:53

CARMEN073 schreef:
Nou jouw argumenten worden ook steeds overtuigender. Jammer. Wil je mij ook turven nu? k Zou me vereerd voelen.

ach... ik neem even de honeurs waar voor iemand...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 00:02

CARMEN073 schreef:
Dank je Leanne. Ik stuur je een mail met mijn ideeen hierover als je het goed vindt.

Grz

Tuurlijk,ik ben benieuwd
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

HEIDE115 schreef:
Ik was hier al weg,maar kom jou Petra toch eve steunen.

wauw wat lief van je,wou zelf ook niet reageren,maar moest carmen effe antwoorden.
en dat terwijl ik nog wel miscommunicatie met jou heb gehad heide.

carmen ik zelf heb niets tegen mensen die geen sex voor het huwelijk doen,heb erzelf respect voor, kan het zelf niet denk ik en probeer hier serieus erover van gedachten te wisselen,jij leest het als neersabelen van mensen die tegen geen sex voor het huwelijk zijn,
ik lees het anders,mensen die tegen de manier warop herman met yes omgaat zijn. en dat wilniet zeggen dat ze tegen mensenzijn die geensex voorhet huwelijk doen, ze zijn tegen de manier van hermans reacties op yes. liefs en pffffffffff als niemand me wat vraagt,hoef ik niet meer te reageren,wil weg van dit negative topic
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

LEANNE226 schreef:
Jammer dat je begint met een verkeerde aanname......die zet ik op de ignore stand.......

Ik respecteer jouw mening,de mijne is anders,je weet niets van mij,noch van mijn verleden en heden en dat wil ik graag zo laten maar om de discussie tot in de puntjes te voeren moet je dieper gaan,ik vind een openbaar forum daar niet de juiste plaats voor.

Dank je wel Leanne, dat is een antwoord. Dank je.

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 23 juni 2012, 00:03
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 00:04

LEANNE226 schreef:

Waar begint herman met een verkeerde aanname???? Zo komt het niet over bij mij, hmm zal wel aan de leesbril liggen.

Herman, mijn respect heb je voor het feit dat jij als man ervoor kiest om geen sex voor het huwelijk te hebben. Dat zegt mij dat vreze des Here in jouw aan het werken is, halleluja!

job 28:28>Zie, de vreze des HEREN – dat is wijsheid, en van het kwade te wijken is inzicht.

spr 7:1>De vreze des HEREN is het begin der kennis; de dwazen verachten wijsheid en tucht.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zaterdag 23 juni 2012, 00:11
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 00:09

FLOWERFUL304 schreef:
Waar begint herman met een verkeerde aanname???? Zo komt het niet over bij mij.

Zijn aanname dat ik de Bijbel niet lees........het is zijn zwakheid dat hij zijn argumenten met zulke uitspraken sterker probeert te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 00:11

LEANNE226 schreef:
Zijn aanname dat ik de Bijbel niet lees........het is zijn zwakheid dat hij zijn argumenten met zulke uitspraken sterker probeert te maken.

Ik denk dat dat pure interpretatie is dat je daar schrijft. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 00:14

TINK100 schreef:
calvinisten...wat zijn dat ook alweer voor lui??

Mensen zoals Beun, aangenaam... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 00:15

HERMAN968 schreef:
Ik denk dat dat pure interpretatie is dat je daar schrijft. Twijfelende smiley

Lees even terug waar je op reageert en geef dan opnieuw een reactie,dit keer graag een inhoudelijke!

Mijn respect daalt.......niet voor de mening maar voor de mens......heel erg jammer.Je kreeg de kans je mening te uiten,ons te vertellen over het hoe en waarom van je overtuiging maar die kans heb je niet gegrepen.

Laatst aangepast door
LEANNE226
op zaterdag 23 juni 2012, 00:18
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 00:17

LEANNE226 schreef:
Lees even terug waar je op reageert en geef dan opnieuw een reactie,dit keer graag een inhoudelijke!

Mijn respect daalt.......niet voor de mening maar voor de mens......heel erg jammer.

Lieve Leanne, als je iets beweert, staaft dit dan. Loze woorden anders.
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 00:20

HERMAN968 schreef:
Lieve Leanne, als je iets beweert, staaft dit dan. Loze woorden anders. Knipoog smiley

Je mag het laatste woord Herman Engeltje smiley

En noem mij GEEN lieve,dat is slechts aan weinigen voorbehouden,ik voel mij bezoedeld als je zo praat,had ik van jou als man van respect voor alles wat met dergelijke intieme contacten(daar vallen woorden ook onder)te maken heeft niet verwacht.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 85 86 87 88 89 90 91 ... 97 Volgende
Pagina 88 van 97