ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 ... 97 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 05:14

Quote:
Herman: Kijk maar uit, mogelijk brengen ze jou of mij nog wel in verwarring want aan alle kanten wordt getrokken. Gelukkig kunnen we dan kijken naar wat God in Zijn Woord zegt.

Nou, jij bent al behoorlijk ver heen zelf.

Ongelofelijk....of zielug kan ook, maar dan op de verkeerde manier.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 juni 2012, 06:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:02

SHANITA130 schreef:
Herman: Kijk maar uit, mogelijk brengen ze jou of mij nog wel in verwarring want aan alle kanten wordt getrokken. Gelukkig kunnen we dan kijken naar wat God in Zijn Woord zegt.

Nou, jij bent al behoorlijk ver heen zelf.

Ongelofelijk....of zielug kan ook, maar dan op de verkeerde manier.
[i]
Dank je wel voor dit opbouwend woord, lieve Chanita. 'k Ga mijn best doen je boodschap te vatten. Mijn boodschap is "Pas op maar voor de lieve triggers Chanita: de gluipers jo, de mooipraters die het evangelie misbruiken om zoekende mensen op een verkeerd spoor te zette. Hun graantje mee te pakken, jawel zelfs dat. Jij en ik hebben het voordeel van gebed bidden om te bidden voor de "gave des ondescheids". Maken we er samen een gebedspunt van?!"
[/i]
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:16

Zoutop met je schijnheilige gedoe, alsof je niet snapt, dat het over jou gaat als ik wat over je schrijf...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 juni 2012, 06:49
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:21

HERMAN968 schreef:
[i]Dank je wel voor dit opbouwend woord, lieve Chanita. 'k Ga mijn best doen je boodschap te vatten. Mijn boodschap is "Pas op maar voor de lieve triggers Chanita: de gluipers jo, de mooipraters die het evangelie misbruiken om zoekende mensen op een verkeerd spoor te zette. Hun graantje mee te pakken, jawel zelfs dat. Jij en ik hebben het voordeel van gebed bidden om te bidden voor de "gave des ondescheids". Maken we er samen een gebedspunt van?!"[/i]

Dit was niet opbouwend, dit was om je te laten zien, dat je zelf bent waar je over praat, het hele forum heeft dat door.
jij en ik hebben..
Jij en ik? Er ís geen jij en ik....

Ik ben klaar met je oordelen, toevallig is Yes een toffe gast.
Die gewoon mooie stukjes schrijft.

Jij loopt te oordelen.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:21

SHANITA130 schreef:
Zoutop met je schijnheilige gedoe, alsof je niet snapt, dat het steeds over jou gaat als ik wat schrijf...

Je moet niet boos worden je. Sommigen doen niet liever dan op je emoties spelen. Dit is ook een vorm van trekken, waarover we het hebben. Vandaar het gebed des onderscheids waarvan sprake. En dat ontbreekt er wel eens, toch
Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:24

HERMAN968 schreef:
Je moet niet boos worden je. Sommigen doen niet liever dan op je emoties spelen. Dit is ook een vorm van trekken, waarover we het hebben. Vandaar het gebed des onderscheids waarvan sprake. En dat ontbreekt er wel eens, toch Engeltje smiley

Er is geen 'we'.

En boos...je laat me onverschillig, ik ga mijn emoties niet aan jou verspillen, echt niet.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 juni 2012, 06:33
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:26

Quote:
SHANITA SCHREEF: Ik ben klaar met je oordelen, toevallig is Yes een toffe gast.
Die gewoon mooie stukjes schrijft.

Jij loopt te oordelen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:29

Kijk maar uit, mogelijk brengen ze jou of mij nog wel in verwarring want aan alle kanten wordt getrokken. Gelukkig kunnen we dan kijken naar wat God in Zijn Woord zegt.

Er is geen jou en mij.....

Moet er ff niet aan dénken.... Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:31

Shanita: Maar wie u in verwarring brengt, zal zijn straf hebben te dragen, wie hij ook zij.

Dit is een mooie Shanita. En yes, voor sommigen van dit forum erg toepasselijk.

Neehee, dat stukje slaat op jou.

Niet op Yes, juist helemaal niet op Yes, en wel helemaal op jou.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:32

SHANITA130 schreef:
Kijk maar uit, mogelijk brengen ze jou of mij nog wel in verwarring want aan alle kanten wordt getrokken. Gelukkig kunnen we dan kijken naar wat God in Zijn Woord zegt.

Er is geen jou en mij.....

Moet er ff niet aan dénken.... Zieke smiley
[i]
Lieverd, heb je nu echt niets anders te doen dan altijd over en weer te reageren, ook al heb je niks te melden nu !? Laat dit forum nu eens met rust zodat de topic zichtbaar blijft. Mens toch !
[/i]
Verliefde smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 22 juni 2012, 06:32
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:34

Jij bent echt gestoord.....Je hebt niet door dat je alleen jezelf belachelijk zit te maken....en jij een christen... Twijfelende smiley

Nou heb ik je geblokkerd, en ga je me hier nu lopen stalken?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 juni 2012, 06:36
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:36

SHANITA130 schreef:
Jij bent echt gestoord.....

Zijn we dat niet allemaal Shanita, een beetje gestoord ?! De ene wat meer dan de andere. Maar stop nu toch eens met emotions, het is een goeie raad. Er zijn kapers op de kust lieverd. Verliefde smiley Begrijpt je't nu ? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:52

De enige gestoorde hier ben jij.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 07:22

SHANITA130 schreef:
De enige gestoorde hier ben jij.

Ik turf niet gemakkelijk wegens brede schouders Shanita, maar nu turf ik !:
"!" Voilà Lachende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 22 juni 2012, 07:22
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 07:39

goed...

Lieve Shanita, ik kan in je reacties mee komen, maar er zit geen luisteren of reflectie in. Op scholen hebben ze een pestbeleid voor kinderen die (volgens hen de) anders denkenden buitensluiten en terroriseren. Hier blijkbaar niet ondanks dat er klachten zijn ingediend.

Ik stel voor niet meer op het getreiter van 2 heren niet nader bij name te noemen want we weten over wie het gaat, in te gaan en het onderwerp trachten aan te houden. Waar waren we gebleven in dit topic waar eerst sprake was van ruimte en respect?

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 22 juni 2012, 08:23
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 07:43

[quote=JOL252]goed...

Als Christenen een relatie starten spreken zij al vooraf over sex of niet ? Een vraag die mij bezighoud. Ik doe dit steeds lijnen/grensen trekken, vooraf.[/i][/color][/i][/color]

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 22 juni 2012, 07:50
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 07:52

[quote=HERMAN968]

Goeie vraag. Al eerder hebben we het er over gehad dat wat de één seks noemt (strelen, zoenen) de ander dat nog niet zo ziet.
Dus... grenzen kunnen heel persoonlijk zijn en is een weg die je met elkaar en met God beloopt... een toegroeien, een ingaan op elkaar...
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:12

[quote=JOL252]

Jawel Jo, zoals je het formuleert.
Denk dat voor beginnende "koppels" het goed is om af te spreken. Zo kan bij mij bv. tongzoenen niet. Is een brug te ver in mijn relatie tot Mijn Heer. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:16

[quote=HERMAN968]

Nou prima en met die persoonlijke grens is niks mis zolang er maar onderling openheid over kan zijn en met beide rekening gehouden wordt.
Het kan voor mij of een ander weer heel anders zijn of aanvoelen en daar is ook niets mis mee..
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:21

[quote=HERMAN968]

Ik vind dat er een enorm verschil zit tussen een eerste ontmoeting of een relatie van pakweg een jaar.........
Ik ben het met Jol eens,eerst opbouwen en onderweg(samen) je keuzes maken.

Zoenen(o.a.) is onlosmakelijk verbonden met liefde en dat is er op een eerste date niet.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:31

Quote:
Herman: Als Christenen een relatie starten spreken zij al vooraf over sex of niet ? Een vraag die mij bezighoud. Ik doe dit steeds lijnen/grensen trekken, vooraf

Waarom ook niet vooraf bespreken maar hoeft geen noodzakelijkheid te zijn toch? Alles kan... het hoeft niet. De onderwerpen kunnen toch heel anders liggen in het begin? Gewoon relaxt beginnen en zien wat er uit ontstaat. Vooraf al grenzen en lijnen trekken is voorwaarden stellen die misschien nog helemaal niet behoeven. Je komt het vanzelf wel tegen.

Quote:
Leanne: Ik vind dat er een enorm verschil zit tussen een eerste ontmoeting of een relatie van pakweg een jaar.........
Ik ben het met Jol eens,eerst opbouwen en onderweg(samen) je keuzes maken.
Zoenen(o.a.) is onlosmakelijk verbonden met liefde en dat is er op een eerste date niet.

De één zegt van niet, de ander zegt: als er chemie is wordt er gezoend.
Mijn vraag is of je het allemaal al van te voren (vast) kunt stellen. Ik heb zoiets van: laat maar waaien zoals het waait en blijf je bewust van je zelf en het contact van dat moment.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 22 juni 2012, 08:34
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:41

[quote=HERMAN968]

Verraste, verbaasde smiley een tongkus een brug tever??? waarom dan wel, herman?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:43

JOL252 schreef:
De één zegt van niet, de ander zegt: als er chemie is wordt er gezoend.
Mijn vraag is of je het allemaal al van te voren (vast) kunt stellen. Ik heb zoiets van: laat maar waaien zoals het waait en blijf je bewust van je zelf en het contact van dat moment.

Mooi he,al die verschillen tussen mensen,het is gewoonweg niet op 1 hoop te gooien en niet te bepalen.(en al helemaal niet voor een ander)
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:47

HERMAN968 schreef:
[i]Dank je wel voor dit opbouwend woord, lieve Chanita. 'k Ga mijn best doen je boodschap te vatten. Mijn boodschap is "
Pas op maar voor de lieve triggers Chanita
:
de gluipers jo,
de mooipraters die
het evangelie misbruiken om zoekende mensen op een verkeerd spoor te zette.
Hun graantje mee te pakken, jawel zelfs dat.
Jij en ik hebben het voordeel van gebed bidden om te bidden voor de "gave des ondescheids". Maken we er samen een gebedspunt van?!"
[/i]

IIIII IIIII IIIII Zieke smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 22 juni 2012, 08:48
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 08:52

LEANNE226 schreef:
Mooi he,al die verschillen tussen mensen,het is gewoonweg niet op 1 hoop te gooien en niet te bepalen.(en al helemaal niet voor een ander)

Knipoog smiley helemaal waar.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 11:20

JOL252 schreef:
goed...

Lieve Shanita, ik kan in je reacties mee komen, maar er zit geen luisteren of reflectie in. Op scholen hebben ze een pestbeleid voor kinderen die (volgens hen de) anders denkenden buitensluiten en terroriseren. Hier blijkbaar niet ondanks dat er klachten zijn ingediend.

Ik stel voor niet meer op het getreiter van 2 heren niet nader bij name te noemen want we weten over wie het gaat, in te gaan en het onderwerp trachten aan te houden. Waar waren we gebleven in dit topic waar eerst sprake was van ruimte en respect?

Quote:
Op scholen hebben ze een pestbeleid voor kinderen die (volgens hen de) anders denkenden buitensluiten en terroriseren. Hier blijkbaar niet ondanks dat er klachten zijn ingediend.

In het gewone leven kan je dit soort nare figuren ook tegenkomen, ik denk dat dat de reden is. De redactie heeft gewoon geen zin om als een kleuterjuf dat soort kleuters(negatief bedoeld) te vermanen ofzo.

De kunst is, en dat is helemaal niet zo moeilijk, om 'het' gewoon naast je neer te leggen: je ziet ze tenslotte niet...en je hebt niets met ze te maken in het dagelijkse leven. Je kan eroverheen lezen wat ze schrijven, of een korte reactie en verdergaan.
Je kan ze zelfs blokkeren, zodat je niet steeds van die flauwe afgezaagde, niets zeggende mails krijgt.

Dus vandaar... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 11:38

JOL252 schreef:
Knipoog smiley helemaal waar.

Klopt, kleurRIJK gezelschap Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 11:50

Ik zelf vind dat Yes verder moet gaan met posten.

Want ik mis zijn posts.

En dan gewoon niet meer reageren op... Je herkent hem ook aan dat rottige blauwe kleurtje, dus eroverheen lezen is makkelijk....

Maar, ik begrijp ook wel, als Yes daar eventjes mee wacht, en respecteer dat ook.

Fijne dag! Kwijlende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 juni 2012, 18:29
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 11:51

FRANKT627 schreef:
Iedereen doet seks op zijn of haar manier voor het huwelijk. Zoenen, orale seks is ook seks, soloseks al dan niet met een speeltje . Penetratie alleen valt niet alleen onder de noemer seks hoor...laten we gewoon eerlijk zijn. Niet hypocriet zijn...we kunnen ons zelf en de medemens beliegen maar God niet...we mogen het wel ter zijner tijd uitleggen bij Hem

He Frank leuk dat je weer terug bent!
En een mooie eerlijke reactie
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:18

ROELANDE345 schreef:
He Frank leuk dat je weer terug bent!
En een mooie eerlijke reactie

Klopt een leuke reactie van Frank. Mogelijk kun hij ook aangeven hoe je als Christen hierin je weg zoekt. Zoals bv. de vraag kan je je sexualiteit beleven buiten het huwelijk en tegelijkertijd God eren ?
[i]
Natuurlijk als je geen christen bent, vormt er zich geen probleem. Me dunkt want dan is alles wat dit betreft veroorlooft. Toch Engeltje smiley
[/i]

Frank, het antwoord is nog altijd achterwege. De pot verwijt de ketel dat hij zwartziet. Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 22 juni 2012, 18:01
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 ... 97 Volgende
Pagina 84 van 97