Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE191
|
|
Geplaatst: donderdag 9 oktober 2014, 14:34
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Laten we in plaats van NIEMAND....de naam Johan invullen....of...mijn eigen naam...Ineke... Natuurlijk ben ik""iemand""...maar als je een naam invult...is het toch begrijpelijk??? Vraagstelster...ik had je hoger ingeschat! Nee...nog even duidelijker....
Ineke is niet volmaakt...gelukkig ben ik Ineke |
Ik las het als een kwinkslag, wanneer niemand volmaakt is en jij niemand bent, ben je dus volmaakt.
In Gods ogen zijn we door Jezus volmaakt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 9 oktober 2014, 17:48
|
|
|
ANNEMARIE191 schreef: | Ik las het als een kwinkslag, wanneer niemand volmaakt is en jij niemand bent, ben je dus volmaakt.
In Gods ogen zijn we door Jezus volmaakt! |
Ah! Woordgrap... Deze uitleg snap ik beter. Bedankt voor de uitleg.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 9 oktober 2014, 17:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 9 oktober 2014, 20:22
|
|
|
OK, ik begin het te begrijpen. Het is dus net het tegenovergestelde van wat Zeeland zegt. Als we ipv het woordje `Niemand` onze naam invullen, dan staat er dus: Jans is volmaakt, gelukkig ben ik Jans. Maar genoeg er over, laat ik maar een nieuwe kreet plaatsen:
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen. (Albert Einstein)
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 9 oktober 2014, 20:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 15 oktober 2014, 21:05
|
|
|
als je zo doorgaat onvriend ik je en ontvolg ik je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 15 oktober 2014, 21:20
|
|
|
SHANITA130 schreef: | als je zo doorgaat onvriend ik je en ontvolg ik je |
huh?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: woensdag 15 oktober 2014, 21:39
|
|
|
Huh mis ik wat ???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: donderdag 16 oktober 2014, 17:22
|
|
|
Als je moeite met iemands reactie hebt, mail of chat dan met die persoon. Het forum is niet bedoeld voor dit soort opmerkingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 oktober 2014, 10:33
|
|
|
Ooooooooh, helemaal niet zo bedoeld, ik las het fenomeen, 'ontvrienden', en 'ontvolgen' en zo meer, en had daar nog nooit van gehoord, in zinsverband......vond het grappig klinken, ja bijvoorbeeld; 'ik ontvolg je' op twitter, je kan iemand laten 'ontvolgen'.... er zit een knop om iemand te laten ontvolgen.....
Nou, er was dus niets mee bedoeld, ik dacht ik maak er en kreet van, meer niet...ja, nu snap ik wel hoe dat over had kunnen komen zeker als dat na iemand zijn /haar post staat....
Ik schrok ook wel, dacht wat heb ik nu(weer) gedaan, zeker als je je van geen enkel kwaad bewust ben schrik je echt wel eventjes, denk je van he?
Ps: wat ook meespeelt is dat ontvolgen(twitter) en ontvrienden(Facebook) natuurlijk nooit gewone Nederlandse woorden waren die werden gebruikt voordat Facebook en twitter er was....
Ja, en als je dan zoals ik, net even op twitter kijkt en op Facebook, en zeker on twitter, en je ziet dat je iemand kan 'ontvolgen', ja, dan sta je echt wel eventjes raar te kijken...Ik heb 2 volgers....wie zal ik nu in hemelsnaam willen ontvolgen....raar...heel raar....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 17 oktober 2014, 13:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 oktober 2014, 09:07
|
|
|
Als je mensen toelaat in je leven, kunnen ze verbazend geweldig zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 oktober 2014, 22:31
|
|
|
Als mens kun je omhoog klimmen door te vallen: het beseffen van je tekortkomingen is een bron van vreugde omdat het je herinnert aan Gods genade en liefde.
Benedictus.
Gr Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 22 oktober 2014, 00:37
|
|
|
Ik hoef niet zo nodig te vliegen. Ik vind het al prima als ik naar de lucht kan kijken. Shakespeare
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 23 november 2014, 13:55
|
|
|
De spreker van vanmorgen:
"Jezus doet niet een appèl op je verstand, Hij doet een appèl op je geloof."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: maandag 24 november 2014, 00:36
|
|
|
JOL252 schreef: | De spreker van vanmorgen:
"Jezus doet niet een appèl op je verstand, Hij doet een appèl op je geloof." |
Ik persoonlijk vind dit een gevaarlijke uitspraak, zeker voor een spreker!
Vandaar dat zovelen waarschijnlijk doen wat sprekers zeggen en niet meer naar hun intuitie luisteren..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 24 november 2014, 05:31
|
|
|
FREEDOM687 schreef: | Ik persoonlijk vind dit een gevaarlijke uitspraak, zeker voor een spreker!
Vandaar dat zovelen waarschijnlijk doen wat sprekers zeggen en niet meer naar hun intuitie luisteren.. |
Tja, is ook een gevalletje van in de context deze opmerking horen, ik snap dat deze kreet nu over kan komen als een losse flodder ... De spreker zal vast niet ontkennen wat Jezus zei over het liefhebben van God met heel je hart, heel je ziel en heel je verstand. Daarnaast denk ik dat geloven met je hart te maken heeft (waar Zijn Geest in woont) en dus ook met onderscheid en intuïtie.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 24 november 2014, 05:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: maandag 24 november 2014, 08:21
|
|
|
JOL252 schreef: | Tja, is ook een gevalletje van in de context deze opmerking horen, ik snap dat deze kreet nu over kan komen als een losse flodder ... De spreker zal vast niet ontkennen wat Jezus zei over het liefhebben van God met heel je hart, heel je ziel en heel je verstand. Daarnaast denk ik dat geloven met je hart te maken heeft (waar Zijn Geest in woont) en dus ook met onderscheid en intuïtie. |
Toch ben ik het er niet mee eens, uit de context gehaald of niet, al heeft een ander (dus ook jij) net zo goed recht op een eigen mening. Ik denk dat zowel het geloof als het verstand belangrijk is en dat de bijbel dit ook aangeeft.
En van die intuïtie schreef ik er achteraan vanwege het feit dat veel mensen klakkeloos over nemen wat een spreker of voorganger zegt zonder dit te toetsen aan de bijbel of te onderzoeken. Misschien was ik daar niet duidelijk genoeg in maar hier dan alsnog uitgelegd. Omdat dit vaak uitgelegd wordt onder het mom van "geloof alleen" bracht ik het in verband met intuïtie, omdat ik geloof dat je wel degelijk je verstand zal moeten gebruiken maar t ook handig is om als iets niet goed aanvoelt je niet te laten domineren door een voorganger.
Uiteraard mag jij er anders over denken Jol, maar dit is hoe ik er over denk.
Laatst aangepast door
|
FREEDOM687
|
op maandag 24 november 2014, 08:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 24 november 2014, 08:25
|
|
|
FREEDOM687 schreef: | Toch ben ik het er niet mee eens, uit de context gehaald of niet, al heeft een ander (dus ook jij) net zo goed recht op een eigen mening. Ik denk dat zowel het geloof als het verstand belangrijk is en dat de bijbel dit ook aangeeft.
En van die intuïtie schreef ik er achteraan vanwege het feit dat veel mensen klakkeloos over nemen wat een spreker of voorganger zegt zonder dit te toetsen aan de bijbel of te onderzoeken. Misschien was ik daar niet duidelijk genoeg in maar hier dan alsnog uitgelegd. Omdat dit vaak uitgelegd wordt onder het mom van "geloof alleen" bracht ik het in verband met intuïtie, omdat ik geloof dat je wel degelijk je verstand zal moeten gebruiken maar t ook handig is om als iets niet goed aanvoelt je niet te laten domineren door een voorganger.
Uiteraard mag jij er van mij anders over denken Jol, maar dit is hoe ik er over denk. |
Ik vind jouw reactie nogal sterk Freedom en erg kort door de bocht. Mag je doen van mij, ieder z'n meug maar als je mij een beetje hebt gevolgd in dit forum weet je best dat ik niemand klakkeloos volg dus ik geef dat aan jou terug door dit niet te accepteren als van toepassing op mij.
In ieder geval is dit blijkbaar een prikkelende kreet.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 24 november 2014, 08:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: maandag 24 november 2014, 08:48
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik vind jouw reactie nogal sterk Freedom en erg kort door de bocht. Mag je doen van mij, ieder z'n meug maar als je mij een beetje hebt gevolgd in dit forum weet je best dat ik niemand klakkeloos volg dus ik geef dat aan jou terug door dit niet te accepteren als van toepassing op mij.
In ieder geval is dit blijkbaar een prikkelende kreet. |
Hee Jol, niet nodig hoor om het naar mij terug te geven want het was niet persoonlijk bedoeld, maar iets wat ik om me heen zie gebeuren. Ik heb ook niet beweerd dat jij de spreker klakkeloos volgt.
Enne.. ik mag toch reageren op een stelling als ik het er niet mee eens ben?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 27 november 2014, 18:09
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 3 december 2014, 22:02
|
|
|
"Liefhebben is op weg zijn naar, jezelf vinden in elkaar."
- Toon Hermans -
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTINE099
|
|
Geplaatst: woensdag 3 december 2014, 22:24
|
|
|
JOL252 schreef: | "Liefhebben is op weg zijn naar, jezelf vinden in elkaar."
- Toon Hermans - |
Mooi, en zo verschrikkelijk waar Jol, er valt veel te ontdekken in jezelf en in elkaar......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 4 december 2014, 19:08
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zaterdag 6 december 2014, 19:58
|
|
|
Jans, een waarheid als een koe!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 december 2014, 09:03
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEN829
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 december 2014, 10:04
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEN829
|
|
Geplaatst: dinsdag 9 december 2014, 22:08
|
|
|
[/img]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 11 december 2014, 06:11
|
|
|
Wees niet al te rechtvaardig.
- Prediker -
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 11 december 2014, 17:18
|
|
|
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 11 december 2014, 17:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: zondag 14 december 2014, 13:34
|
|
|
Een uitspraak in de inmiddels bekende 'omdenk' serie...
Leven is makkelijker dan je denkt Maar moeilijker als je denkt
Denk daar maar eens over na!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: maandag 15 december 2014, 23:47
|
|
|
Ik vraag je geduld te hebben met alle onopgeloste vragen in je hart; zoek niet naar antwoorden, maar probeer de vragen zelf lief te hebben. Want antwoorden zijn het leven niet. Het gaat erom te leven. Leef de vragen. Misschien leef je dan, geleidelijk aan Zonder het te merken in de antwoorden.
(Fragment uit het gedicht van Rainer Maria Rilke.)
Gr Marenth.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 december 2014, 08:15
|
|
|
Alle middelen zijn heilig als ze innerlijk noodzakelijk zijn. Alle middelen zijn zondig als ze niet stammen uit de bron van de innerlijke noodzaak.
Kandinsky
|
|
Naar boven |
|
|