Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 11:45
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Verslaving hoeft niet hoor Joannie... Soms is het echt even nodig om van de kaart te wezen... Een goede nachtrust is daarentegen wel belangrijk... |
Ja zeeland je heb gelijk, toch probeer ik nog even zo!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 11:52
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Denk dat..het dat JUIST is... Zien wat je zelf ook kan...zelfwaardering....(Wauw...dat kan ik) Tenminste...zo werkt het bij mij... Er zijn dagen dat er NIETS uit mijn handen komt... Maar vorige week even hulp gehad....schuur opgeruimd...berging ook...
En volgende week staat de vliering op de planning... Bij mij is het meer het opruimen...sorteren....weggooien.. (ik kan niets weggooien) Bij mij heeft het te maken met afscheid nemen... Zo heb ik onlangs de hal geschilderd... Ik heb een grote drempel om dingen te ondernemen, maar lukt het wel...geniet ik er ook echt van!!! |
(ik kan niets weggooien) troostje ik ook, alleen mijn ruimte is niet zo groot, gelukkig maar Mooi geschreven, het is ook verrijking van je eigen ik, en de zin: met het afscheid nemen, zo zie ik dat ook, bewust ermee bezig zijn leven in het nu, gisteren in verleden nu is vandaag en morgen.............. morgen is toekomst..... leef vandaag........
Je doet het goed Zeeland...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 11:54
|
|
|
GERRIT603 schreef: | kan jij die dan thuis voor de deur kwijt
daar heb ik geen ruimte voor, heb al moeite om een plaatsje voor m'n auto te vinden |
smart nemen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 12:02
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | smart nemen |
dinky toy!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 12:06
|
|
|
KEITH722 schreef: | dinky toy! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 15:16
|
|
|
Uitruimen, opnieuw selecteren van groot naar kleiner wonen, wegdoen, inruimen, via marktplaats precíés gevonden wat nodig is en al gehaald, ondertussen moe zijn en acclimatiseren voor zover dat kan. En toch... ik ben thuis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 15:25
|
|
|
JOL252 schreef: | Uitruimen, opnieuw selecteren van groot naar kleiner wonen, wegdoen, inruimen, via marktplaats precíés gevonden wat nodig is en al gehaald, ondertussen moe zijn en acclimatiseren voor zover dat kan. En toch... ik ben thuis. |
Super om te horen!!! Nu even een beetje bijtanken en in stukjes de rest doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 15:26
|
|
|
JOL252 schreef: | Uitruimen, opnieuw selecteren van groot naar kleiner wonen, wegdoen, inruimen, via marktplaats precíés gevonden wat nodig is en al gehaald, ondertussen moe zijn en acclimatiseren voor zover dat kan. En toch... ik ben thuis. |
Thuis zijn is zoveel meer dan een huis hebben!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 16:42
|
|
|
Onlangs schreef me iemand eens dat ze een hele dag weende omdat ze haar huis, waar zoveel herinneringen waren aan een 'vorig leven', ging ruilen voor een andere plek. Verhuizen is niet alleen een fysieke verandering maar ook een mentale verandering. Een mix, dus.
Het zijn ook bepaalde zaken opruimen maar tevens ook een begin van iets nieuws. Dat is nu eenmaal een gegeven in een leven waar leven in zit. Een verandering hoeft niet altijd een verbetering te zijn...anderzijds kan een verandering ook wel eens een verbetering te zijn. Een aanzet naar iets nieuws. Het afsluiten van het ene...maar een open vizier hebben naar iets moois.
Ik wens alle mensen, denkende aan Janske, Jol, Anna-piet, Rolf, die een verhuis doormaken dit een begin van een mooi nieuw leven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 16:54
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Onlangs schreef me iemand eens dat ze een hele dag weende omdat ze haar huis, waar zoveel herinneringen waren aan een 'vorig leven', ging ruilen voor een andere plek. Verhuizen is niet alleen een fysieke verandering maar ook een mentale verandering. Een mix, dus.
Het zijn ook bepaalde zaken opruimen maar tevens ook een begin van iets nieuws. Dat is nu eenmaal een gegeven in een leven waar leven in zit. Een verandering hoeft niet altijd een verbetering te zijn...anderzijds kan een verandering ook wel eens een verbetering te zijn. Een aanzet naar iets nieuws. Het afsluiten van het ene...maar een open vizier hebben naar iets moois.
Ik wens alle mensen, denkende aan Janske, Jol, Anna-piet, Rolf, die een verhuis doormaken dit een begin van een mooi nieuw leven... |
Helemaal mee eens Frank. Ik zou een verhuizing voorlopig niet aan kunnen, petje af voor iedereen die die grote stap kan en wil zetten. Succes iedereen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 16:56
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Onlangs schreef me iemand eens dat ze een hele dag weende omdat ze haar huis, waar zoveel herinneringen waren aan een 'vorig leven', ging ruilen voor een andere plek. Verhuizen is niet alleen een fysieke verandering maar ook een mentale verandering. Een mix, dus.
Ik wens alle mensen, denkende aan Janske, Jol, Anna-piet, Rolf, die een verhuis doormaken dit een begin van een mooi nieuw leven... |
Mooi gezegt Frank want zo is het idd! Je sluit een hoofdstuk af en je begint een nieuwe en dat gaat vaak gepaard met emoties wat normaal is.. Maar ook dat nieuwe begin is zo belangrijk of je het alleen doet of met kinderen.. je gaat jou eigen plek maken naar jou zin.. Maak er wat van ik geloof dat jullie het kunnen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 17:22
|
|
|
Wat lief, Frank! En wat kun je dat weer mooi zeggen! Een hele dag wenen klinkt al zoveel mooier dan een hele dag janken! Mijn dochter heeft helemaal de smaak te pakken, volgend jaar gaat ze op zichzelf wonen, zei ze gisteren! Misschien moet ik dan ook wel een hele dag wenen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:07
|
|
|
Pffff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:10
|
|
|
JANS221 schreef: | Wat lief, Frank! En wat kun je dat weer mooi zeggen! Een hele dag wenen klinkt al zoveel mooier dan een hele dag janken! Mijn dochter heeft helemaal de smaak te pakken, volgend jaar gaat ze op zichzelf wonen, zei ze gisteren! Misschien moet ik dan ook wel een hele dag wenen! |
Vast! Wel doen als ze weg is he? Tot die tijd een stoere moeder zijn.... Toen mijn dochter ging backpacken stond ik haar enthousiast uit te zwaaien en allerlei tips te geven die haar ene oor in gingen en het andere oor weer uit. Ik vond het zp sneu dat haar laatste blik van mij een huilende zou zijn... Toen zij de hoek omging bij de douane en dus uit zicht was kreeg ik toch een huilbui....en moest ik de hele dag naar huis wenen..... Loslatingsprocessen.....went nooit!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:35
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Vast! Wel doen als ze weg is he? Tot die tijd een stoere moeder zijn.... Toen mijn dochter ging backpacken stond ik haar enthousiast uit te zwaaien en allerlei tips te geven die haar ene oor in gingen en het andere oor weer uit. Ik vond het zp sneu dat haar laatste blik van mij een huilende zou zijn... Toen zij de hoek omging bij de douane en dus uit zicht was kreeg ik toch een huilbui....en moest ik de hele dag naar huis wenen..... Loslatingsprocessen.....went nooit! |
W-tje, heel ons leven, en vooral als ouder (wat ik helaas niet ben), bestaat uit loslaten. Dat daarbij een traan hoort en ouderlijke bezorgdheid, ongeacht hoe oud of zelfstandig je kinderen zijn, pleit alleen maar voor jezelf. Een innige oprechte verbondenheid met je kinderen en ouders is voor mij één van de mooiste verbintenissen die er is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 19:38
|
|
|
Dank je Frank
en dan te bedenken dat ik over een maand weer moet .. pff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 19:48
|
|
|
ANNA415 schreef: | Dank je Frank
en dan te bedenken dat ik over een maand weer moet .. pff |
maar je komt toch niet in Hoeven wonen, hé? Of wel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 21:44
|
|
|
ehhhh tja hoe moeten we dit nu plaatsen A) jol is op en moe B) effe een dip c) nah denk alles bij elkaar sow mijn nichtje zou zeggen kusje erop en over
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 22:01
|
|
|
ERIKA129 schreef: | ehhhh tja hoe moeten we dit nu plaatsen A) jol is op en moe B) effe een dip c) nah denk alles bij elkaar sow mijn nichtje zou zeggen kusje erop en over |
Ja dat is te zien, 2x een dicht oog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 22:21
|
|
|
ERIKA129 schreef: | ehhhh tja hoe moeten we dit nu plaatsen A) jol is op en moe B) effe een dip c) nah denk alles bij elkaar sow mijn nichtje zou zeggen kusje erop en over |
Was reactie op Franks bijdrage Maar A) klopt wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 22:25
|
|
|
JOL252 schreef: | Was reactie op Franks bijdrage Maar A) klopt wel. |
owwwwwwww nu ikke snap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 00:18
|
|
|
Quote: | A) Jol is op en moe |
S. ook..
Welterusten en mooie dromen en sterkte met opstaan voor degen die daar moeite mee hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 11:45
|
|
|
Aan het bijkomen, Iets gegeten, waar ik niet tegen kan, slechte nacht gehad! Mijn maag is er nog overstuur ervan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 12:01
|
|
|
Ik vind het gewoon knap.... Ik ben zelf in een zeer overspannen toestand uit huis gegaan!!! Dan heb ik weer het geluk...(wat heet geluk) dat ik van een redelijk huis, naar een groter huis ben gegaan... Dat me meegedeeld was...een wachttijd van 9 maanden tot een jaar...en kreeg ik onverwachts een woning...al na 5 maanden.. Toen was het dan ook niet denken maar doen...en dat was even te veel voor me... Ik was toen ook nog niet officieel gescheiden. En nu??? Een vliering vol...van 30 jaar...en nog steeds niet opgeruimd.(Het eet overigens geen brood en het ligt niet in de huiskamer!!) Van de week...beetje bij beetje gaan we beginnen...ik kan het niet alleen.. Maar het komt goed...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 14 januari 2013, 14:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 13:20
|
|
|
Kaart voor me moeder gekocht, ja, ik schrijf met me moeder hou heel veel van me moeder, en dan koop ik altijd een mooie kaart, om dingen te schrijven. Dat gaat goed dat schrijven zo heb ik het lijntje met mijn moeder. Want ik hou heel veel van mijn moeder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 13:26
|
|
|
JOL252 schreef: Uitruimen, opnieuw selecteren van groot naar kleiner wonen, wegdoen, inruimen, via marktplaats precíés gevonden wat nodig is en al gehaald, ondertussen moe zijn en acclimatiseren voor zover dat kan. En toch... ik ben thuis.
Wat schrijf je dat grappig op. Ja, wat een werk, nou je moet eens bij mij kijken.....zooitje....
Zeeland: Ik vind het gewoon knap.... Ik ook... Ik ben zelf in een zeer overspannen toestand uit huis gegaan!!! Dan heb ik weer het geluk...(wat heet geluk) dat ik van een redelijk huis, naar een groter huis ben gegaan... Dat me meegedeeld was...een wachttijd van 9 maanden tot een jaar...en kreeg ik onverwachts een woning...al na 5 maanden.. Toen was het dan ook niet denken maar doen...en dat was even te veel voor me...idd, dat heb ik nu dus... Doen... Ik was toen ook nog niet officieel gescheiden. En nu??? Een vliering vol...van 30 jaar...en nog steeds niet opgeruimd. Van de week...beetje bij beetje gaan we beginnen...ik kan het niet alleen.. Ik ook niet; ik heb het gevoel dat ik het niet alleen kan, natuurlijk kan ik dat wel alleen!!!...(peptalk)Maar het komt goed... Zoist!
Ik hou je op de hoogte..
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 14 januari 2013, 13:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 13:43
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Kaart voor me moeder gekocht, ja, ik schrijf met me moeder hou heel veel van me moeder, en dan koop ik altijd een mooie kaart, om dingen te schrijven. Dat gaat goed dat schrijven zo heb ik het lijntje met mijn moeder. Want ik hou heel veel van mijn moeder. |
DOEN...krijg je nooit spijt van...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 14:14
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | DOEN...krijg je nooit spijt van... |
Ja, dat schrijven gaat erg goed, zo kan ik dingen uitleggen, en ook elke keer schrijf ik dat ik heel veel van haar hou, en dingen die ik me herinner die ze voor me deed, uit liefde. Dat zijn er zoveel!
Itt tot...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 13:19
|
|
|
Eindelijk een begin kunnen maken met het uitruimen, opruimen van van trapkast Wat wordt dat toch snel een troepie Maar goed het begin is er, nu de rest nog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 20:11
|
|
|
ja een echte emancipeerde vrouw ben ik zeg..........ff de tafel in elkaar gezet, na lang puzzelen iets gevonden dat het mooi op elektrische schroefboor de bouten kan vastzetten........de aanhouder wint
|
|
Naar boven |
|
|