Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 12:19
|
|
|
De Here Jezus kan alles!!!!
Wat zegt de ene ware God over waarzeggerij?
Hieronder enkele verzen die vertellen wat God zegt over waarzeggerij.
Leviticus 19:31 Gij zult U niet wenden tot de geesten van doden of tot waarzeggende geesten, gij zult hen niet zoeken, om U met hen te verontreinigen: Ik ben de HERE, Uw God.
Leviticus 20:6 En iemand, die zich tot de geesten van doden of tot waarzeggende geesten wendt, om die overspelig na te lopen – tegen zo iemand zal Ik mijn aangezicht keren en hem uit het midden van zijn volk uitroeien.
Deuteronomium 18:11-13 Geen bezweerder, niemand, die de geest van een dode of een waarzeggende geest ondervraagt of die de doden raadpleegt. Want ieder die deze dingen doet, is de HERE een gruwel, en ter wille van deze gruwelen drijft de HERE, Uw God, hen voor U weg. Gij zult onberispelijk staan tegenover de HERE, Uw God.
Jesaja 8:19 En wanneer men tot U zegt: Vraagt de geesten van doden en de waarzeggende geesten, die daar piepen en mompelen – zal een volk niet zijn God vragen? Zal men voor de levenden de doden (vragen)?
Openbaringen 21:8 Maar de lafhartigen, de ongelovigen, de verfoeilijken, de moordenaars, de hoereerders, de tovenaars, de afgodendienaars en alle leugenaars – hun deel is in de poel, die brandt van vuur en zwavel: dit is de tweede dood.
Deze verzen verklaren dat God het haat en een ieder die magie beoefend zal straffen. Maar, men kan zich afvragen: WAAROM is God ertegen?
Het antwoord is simpel: omdat het allemaal uit dezelfde bron komt: het kwaad. satan, lucifer of hoe hij genoemd wordt. Het is een mengeling van mooie klinkende woorden, die maar EEN DOEL hebben: mensen verblinden voor de waarheid en hen in de duisternis van leugens en valse waarheid leiden.
Het drijft de mensen weg van de ENIGE WARE God, JHWH, Die alles geschapen heeft. Het zegt dat we zelf God zijn, dat we goden kunnen worden, dat er een veelheid van verschillende goden is, etc. Het is een mengeling van duizenden leringen die vaak tegengesteld zijn, maar die één doel dienen: vervul het verlangen van mensen naar spiritualiteit met satanische bedrieging, mensen wegdrijvend van GOD.
Ook bevat magie vaak sexuele zonden. Het drijft mensen vaak in allerlei verschrikkelijke praktijken, die God zeer sterk verafschuwt.
De hele paranormale wereld met mediums, Reiki, hekserij, New Age, etc is een grote cocktail van oude leringen die allen uit dezelfde bron komen, ook al komt het in duizend verschillende woorden en interpretaties. Het dient dit ene doel: de mensen in leugens leiden, weg van de ware God. De God die gestorven is aan het kruis, om ons te bevrijden van onze zonden.
Het is een erg misleidende, vaak zeer indrukwekken-de manier om mensen in de diepste duisternis te trekken.
Toch presenteert het zichzelf vaak als licht, liefde, vrede, goedheid, etc. Maar de Bijbel vertelt over satan, dat hij zich voordoet als een engel van het licht. Hij weet hoe de mensen te misleiden en hij is er een meester in.
De enige manier om hiervan vrij te blijven is, dicht bij de Here Jezus te wandelen en hem toe te staan om jou te vervullen met ZIJN licht, leven en liefde, door de Bijbel, geleerd door de Heilige Geest.
Vraag het de Here Jezus en Hij zal jou de waarheid tonen…
Hij is de weg, de waarheid en het leven en Hij is de enige die ons thuis brengt, in de almachtige, liefde-volle, veilige armen van de ware Vader van het leven, die wil dat wij gelukkig zijn in zijn zorg en genade. Hij is waarlijk GOED en absoluut betrouwbaar. Hij is de ware God, die het BESTE met ons allen voor heeft. Hij is het ware LICHT. Hij is de bron van het ware, oprechte LEVEN. Hij is de Enige op wie we ons moeten richten.
Vraag de Here Jezus, als je hierover vragen hebt en vraag Hem jou te leiden door Zijn Heilige Geest, en door de Bijbel, in de ECHTE waarheid.
Waarheid die jou BEVRIJDT en je vrede en hoop geeft.
De Here Jezus is het LICHT van de wereld. En… Hij houdt van jou!
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 23 maart 2010, 12:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CLAUDIA469
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:08
|
|
|
ROELTJE813 schreef: | JILL658]
Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster of helderziende toe?
------------------------------------------------------------------------------------- waarschijnlijk omdat ze de weg kwijt zijn, of proberen daar een wit voetje te halen.
sorry,maar ik zie het gewoon als belachelijk. |
Moet zeggen dat ik nog niet alle reacties heb gelezen maar vindt deze reactie wel een beetje jammer. Ikzelf ben na mn scheiding naar een waarzegster geweest. Heb wat vervelende ervaringen en wilde alleen maar weten of daar ooit een einde aan zou komen. Bovendien vond ik het verschrikkelijk dat ik vrijgezel was. Als ik zou weten dat ik nog 10 jaar vrijgezel zou zijn dan zou ik daar toen vrede mee gehad hebben maar het idee (toen) dat ik dat niet wist wanneer ik iemand zou ontmoeten.......een verschrikkelijk idee. Paar jaar later ben ik met het geloof in aanraking gekomen en ik vind op het bovenstaande gebied steeds meer rust en kan het steeds meer loslaten. Ik ben iemand die graag zelf de touwtjes in handen heeft alleen sommige dingen moet je los laten en er op vertrouwen dat God het beste met je voor hebt.
Maar de weg kwijt zijn of een wit voetje halen?????? Ik noem het meer teleurgesteld zijn in het leven op dat moment.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 17:42
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Als je niet weet dat je zelf geliefd bent door God, hoe kun je dan liefde aan een ander geven ? Ik denk dat pas als je beseft dat je het zelf waard bent om er te zijn en te leven, dat je van daaruit ook naar de ander kunt reiken. Als je niet van jezelf houdt, hoe kun je dan van een ander houden ? Dan wordt het volgens mij ook geen gezonde relatie ... dan zoek je steeds bevestiging denk ik ... als je weet dat God van je houdt en als je beseft dat je er mag zijn kun je juist ook veel geven. Moet in balans zijn denk ik ... Enne ... God houdt uberhaupt van jou ... (zelfs als jij er niet zou zijn voor een ander ook al zou je dan wel voorbijgaan aan de bedoeling van een leven met God en met elkaar). Mee eens ?? |
Ik in ieder geval wel, Suus, mooi en helder verwoord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JEANFRITS816
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 22:35
|
|
|
heel begrijpelijk claudia, zulke gevoelens heb ik ook gehad en dan ga je gewoon chocomel drinken op plaatsen waar het niet mag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 22:39
|
|
|
JEANFRITS816 schreef: | dan ga je gewoon chocomel drinken op plaatsen waar het niet mag. |
Da's nog eens bruut
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 24 maart 2010, 22:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TOMTOM414
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 06:50
|
|
|
Omdat de mensen God niet meer in hun leven willen. Iedereen leeft op zichzelf! De mensen zijn verblind. Overigens worden wij via de tv eraan blootgesteld. Neem Uri Geller een satanist bij uitstek, daar kijken veel mensen naar zelfs christenen, omdat het spannend is. Net zo met heksen, die zijn er, om verwarring te zaaien. Ik las in een ander gedeelte van dit forum, dat jullie (voor wie zich aangesproken voelt) naar de film avatar zijn geweest. Als je weet wie avatar is, dan vraag je jezelf af wat heb ik gedaan. Avatar heeft met incarnatie te maken.
Alles wat niet van God is valt onder tovenarij.
Als je gekocht en betaald bent met het Bloed van het Lam (Jezus) heb je eeuwig leven. Ga dus niet op zoek naar surrogaat.
Weest waakzaam.
Laatst aangepast door
|
TOMTOM414
|
op vrijdag 9 april 2010, 10:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOSHKE872
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 18:29
|
|
|
God haat waarzeggerij. Je kunt alleen God aanbidden en loven en prijzen.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|