ChristianMatch

Forum

Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CORNE927

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 08:44

Wat ik wil aangeven zijn twee dingen;

Een forum is een openbaar medium dus IEDEREEN mag reageren.

Als het gaat over de zingeving en waarde van reageren lijkt het mij persoonlijk zinvol als je ook rond de 50 bent en alleenstaand vanwege scheiding of overlijden partner. De titel van het topic lijkt mij duidelijk.

Voorbeeld: Als er een topic zou zijn wat gaat over de emotie van het vaderschap (geboorte kind) en wat dat met je doet, dan zal ik niet reageren, simpelweg omdat ik dat niet ken. Hoewel het dus reuze- interessant kan zijn zal ik geen bijdrage leveren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 08:45

PETRA373 schreef:
gaat niet over mij corne, over andere mensen hier die geen ervaring hebben, maar hun mening toch ook net zo waardevol is
precies
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 08:48

CORNE927 schreef:

Als het gaat over de zingeving en waarde van reageren lijkt het mij persoonlijk zinvol als je ook rond de 50 bent en alleenstaand vanwege scheiding of overlijden partner. De titel van het topic lijkt mij duidelijk.

Voorbeeld: Als er een topic zou zijn wat gaat over de emotie van het vaderschap (geboorte kind) en wat dat met je doet, dan zal ik niet reageren, simpelweg omdat ik dat niet ken. Hoewel het dus reuze- interessant kan zijn zal ik geen bijdrage leveren.

aha okee, een 50+ topic Verraste, verbaasde smiley
Heb je ook nog wel een beetje gelijk in Knipoog smiley

Rennen Josina!!!!! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 08:50

ROOS575 schreef:

Ik ben al weeeeeeeeeg....Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 08:53

JOSINA022 schreef:
Ik ben al weeeeeeeeeg....Gefrustreerde smiley

Zullen we dan maar een 36+ topic starten Smiley die vol vragen zit Boze smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 08:55

ROOS575 schreef:
Zullen we dan maar een 36+ topic starten Smiley die vol vragen zit Boze smiley Lachende smiley

Strak plan Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 08:55

ROOS575 schreef:

Ja, dan mag ik zowel hier als op het nieuwe topic reageren, ik ben tenslotte 36+. Clown smiley

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 19 februari 2013, 08:56
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 09:01

JANS221 schreef:
Ja, dan mag ik zowel hier als op het nieuwe topic reageren, ik ben tenslotte 36+. Clown smiley

Maar natuurlijk, tenslotte kunnen wij van de oudjes nog wat leren Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 09:16

ROOS575 schreef:

Vindt je? er is ook een dating site voor 50 plus, als je dan alleen wijze mensen met ervaring wil horen mag je ook daar heen gaan.
En dat terwijl ervaringen, niet aan leeftijd gekoppeld zijn, maar meer aan het leven dat je hebt geleid .
Ik denk ook dat als je 50 bent niet een bepaalde wijsheid hebt verworven, waar je al dan niet trots op hoeft te zijn.

Soms en niet zo vaak kan het voorkomen dat ook jongeren veel meer ervaringen hebben dan ouderen op een bepaald vlak.
En of je nu gaat latten woppen wappen of weet ik niet wat, volgens mij wat beter zou zijn kom je vanzelf wel achter, als je van elkaar houd.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 09:20

God moet zich steeds meer gaan aanpassen aan ons, zelf veel meer dan wij zelf in de gaten hebben, voor ons geld van af nu lang leve de lol.

Als God de relatie man-rouw heilig maakt, houdt dat niet in dat wij deregels gaan bepalen maar \hij dat heeft gedaan.

Een LAT relatie kent God niet en God de LAT-relatie niet. Als wij uitgaan van wat God voor heeft met de relatie man-vrouw, kun je misschien wel apart wonen maar de geestelijke gesteldheid moet een drievoudig snoer zijn en blijven

Ik denk dat het belangrijkste is dat beide een levende relatie met God moeten hebben danwel krijgen, Ik ben e rstellig van overtuigd, dat Hij ons danwel overtuigd van Zijn bedoeling. Hij geeft richtlijne di eook nu van toepassing zijn, mar het is niet het geleerde of geleesde wat waar is, maar wat Hij in ons hart geeft.door Zijn Geest
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 09:33

PIETER619 schreef:
God moet zich steeds meer gaan aanpassen aan ons, zelf veel meer dan wij zelf in de gaten hebben, voor ons geld van af nu lang leve de lol.

Als God de relatie man-rouw heilig maakt, houdt dat niet in dat wij deregels gaan bepalen maar \hij dat heeft gedaan.

Een LAT relatie kent God niet en God de LAT-relatie niet. Als wij uitgaan van wat God voor heeft met de relatie man-vrouw, kun je misschien wel apart wonen maar de geestelijke gesteldheid moet een drievoudig snoer zijn en blijven

Ik denk dat het belangrijkste is dat beide een levende relatie met God moeten hebben danwel krijgen, Ik ben e rstellig van overtuigd, dat Hij ons danwel overtuigd van Zijn bedoeling. Hij geeft richtlijne di eook nu van toepassing zijn, mar het is niet het geleerde of geleesde wat waar is, maar wat Hij in ons hart geeft.door Zijn Geest

Pieter, je hebt helemaal gelijk, ook Jans, Thomas en Margriet hebben met zoveel woorden dit al onderstreept.

De strekking van mijn bedoeling ooit met dit topic was;
Je bent 'getrouwd' en woont niet in één huis en er zijn genoeg redenen die op die manier de relatie zinvol of meer succesvol kunnen maken.

Het gaat dus niet over vrijblijvendheid maar rekening houden met elkaar zoals kinderen, werk, afstand etc.

Laatst aangepast door
CORNE927
op dinsdag 19 februari 2013, 09:35
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 10:10

CORNE927 schreef:
Pieter, je hebt helemaal gelijk, ook Jans, Thomas en Margriet hebben met zoveel woorden dit al onderstreept.

Je bent 'getrouwd' en woont niet in één huis en er zijn genoeg redenen die op die manier de relatie zinvol of meer succesvol kunnen maken.

Het gaat dus niet over vrijblijvendheid maar rekening houden met elkaar zoals kinderen, werk, afstand etc.

Ik heb in ieder geval nog meer mijn gedachten om dit alles heen kunnen vormen door dit topic. Er is zoveel mogelijk zonder al te veel "goed- en foutdenken", als je maar ontspannen blijft met elkaar. De weg samen en met God vind je dan wel.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 10:22

JOL252 schreef:
Ik heb in ieder geval nog meer mijn gedachten om dit alles heen kunnen vormen door dit topic. Er is zoveel mogelijk zonder al te veel "goed- en foutdenken", als je maar ontspannen blijft met elkaar. De weg samen en met God vind je dan wel.

Volgens mij heb jij volgende maand pas recht van spreken hier! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(pfff, pas 49 jaar!)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 10:23

JANS221 schreef:
Volgens mij heb jij volgende maand pas recht van spreken hier! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(pfff, pas 49 jaar!)

Oh ja, ik kom pas kijken, dat is zo. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 10:27

JOSINA022 schreef:
Maar natuurlijk, tenslotte kunnen wij van de oudjes nog wat leren Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

oudjessssssss Woedende smiley

ik ben nog jong ja................. Clown smiley

Laatst aangepast door
JOANNIE702
op dinsdag 19 februari 2013, 10:28
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 10:34

Wijs heid,
Komt met de jaren!

Ach wat is wijs,
mijn moe zei altijd!

Wie is wijs
juist op de goede moment.
zal je wijsheid krijgen
Van Onze lieve Heer.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 10:46

JOANNIE702 schreef:
Wijs heid,
Komt met de jaren!

Ach wat is wijs,
mijn moe zei altijd!

Wie is wijs
juist op de goede moment.
zal je wijsheid krijgen
Van Onze lieve Heer.

Lachende smiley

Wat is wijs? Ik zeg soms weleens zonder i heet ik Peter en deug voor geen meter, maar voor wie het hoort, hopelijk gewoon prettig gestoord Lachende smiley

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 19 februari 2013, 10:46
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 10:52

PIETER619 schreef:
Wat is wijs? Ik zeg soms weleens zonder i heet ik Peter en deug voor geen meter, maar voor wie het hoort, hopelijk gewoon prettig gestoord Lachende smiley

wel goed dat je dit even mee deelt....... Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 10:58

CORNE927 schreef:

Ja.

En ook wat je eerst zei, dat latten oke is.

Mee eens, want iedereen die gescheiden is draagt wonden mee, en dan heb ik het nog niet over de wonden die er de aanleiding van waren van een scheiding, bij velen.

De gemiddelde leeftijd van degene op het forum ligt ook wat hoger.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 19 februari 2013, 11:00
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 11:15

CORNE927 schreef:

Quote:

Nee, je bedoelde idd juist rekening houden en je bedoelde het juist goed en verstandig....

Ik zal dan die topics waar dat staat weer quoten ed, ja, daarom was ik ook altijd zo lang bezig...smiley die zucht....
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 16:24

MARGRIET020 schreef:
He he... eindelijk eens het woordje trouw ook genoemd in de mogelijkheid van een LAT relatie! Heel fijn en dank daarvoor Jans.

En hoe vaak mensen dat ook proberen bijbels te onderbouwen met bijbelteksten .... het dekt gewoon simpelweg tegenwoordig de lading niet meer. Dan kun je blijven smijten met teksten, maar dat heeft geen zin. (Zo zijn meer onderwerpen dan dit).

Mijn idee: Blijf maar zien dat er ook trouw op die manier kan zijn en een mooie band samen en ook dus met God een driehoeksrelatie kan zijn. Waar zou God nou meer van gediend of mee vereerd zijn? Die starre (veroordelende) bijbeltekst? Of het hart van twee mensen die voor Hem willen leven (en die samen door bv een slecht huwelijk getekend zijn) en Hem desondanks toch samen de eer willen geven???!!!

Als je altijd gehoord hebt dat je de bijbel letterlijk moet nemen en dat je precies moet lezen en doen wat er staat vraagt het wel om een verandering van je denken om de bijbel anders te gaan lezen. Daar is wel wat durf voor nodig. Voor mij was het een verrijking om de bijbel zo te gaan lezen en me af te vragen wat de blijde boodschap inhield. En die boodschap is zonder alles letterlijk te nemen nog heel actueel en beslist niet achterhaald. Christen-zijn in deze tijd kan ook met een bijbel met veel oudtestamentische wetten als je de boodschap die daarin doorklinkt maar verstaat. Aan het God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf heb je al je handen vol, laat staan als je ook nog moet proberen te gehoorzamen aan allerlei wetten die door Christus zijn vervuld. Dat kan een hoop levensvreugde wegnemen. Door het offer van Christus mogen wij als bevrijde mensen onze weg hier vervolgen. Geloven in God doe je niet vanuit angst, maar uit liefde. Geloof, vertrouwen en hoop op een toekomst met Hem kan bevrijdend werken en geeft een stuk ontspanning, nu al voor je leven hier. En ja, dan mogen (let wel: het hoeft niet) wij nu ook wat anders denken over andere samenlevingsvormen.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 16:39

MARGRIET020 schreef:
He he... eindelijk eens het woordje trouw ook genoemd in de mogelijkheid van een LAT relatie! Heel fijn en dank daarvoor Jans.En hoe vaak mensen dat ook proberen bijbels te onderbouwen met bijbelteksten .... het dekt gewoon simpelweg tegenwoordig de lading niet meer. Dan kun je blijven smijten met teksten, maar dat heeft geen zin. (Zo zijn meer onderwerpen dan dit).

Mijn idee: Blijf maar zien dat er ook trouw op die manier kan zijn en een mooie band samen en ook dus met God een driehoeksrelatie kan zijn. Waar zou God nou meer van gediend of mee vereerd zijn? Die starre (veroordelende) bijbeltekst? Of het hart van twee mensen die voor Hem willen leven (en die samen door bv een slecht huwelijk getekend zijn) en Hem desondanks toch samen de eer willen geven???!!!

Je doet nu net of Jans het warm water heeft uitgevonden.

Trouw is ook altijd belangrijk. Ook als is er nog maar gewoon een contact met iemand dat op meer kan uitdraaien. Als ik met een vrouw een mooi contact heb dat zou kunnen leiden tot een ontmoetingen en een begin van een verkering en ik ga dan ook nog met andere vrouwen aanpappen in de hoop op meer ben ik ook ontrouw.

In elke relatievorm of beginnende relatie is trouw onontbeerlijk. Je bedriegt niet alleen de andere maar ook jezelf.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 16:53

FRANKT627 schreef:

Trouw is ook altijd belangrijk. Ook als is er nog maar gewoon een contact met iemand dat op meer kan uitdraaien. Als ik met een vrouw een mooi contact heb dat zou kunnen leiden tot een ontmoetingen en een begin van een verkering en ik ga dan ook nog met andere vrouwen aanpappen in de hoop op meer ben ik ook ontrouw.

In elke relatievorm of beginnende relatie is trouw onontbeerlijk. Je bedriegt niet alleen de andere maar ook jezelf.

Ik denk dat je het dan over een andere fase in contact hebt Frank. Wanneer je met meerdere "potentiële kandidaten" contact hebt (en dat is heel goed mogelijk) en je spreekt af of onderhoudt dat contact, is dat nog niet gelijk ontrouw of "vreemd gaan". Het lijkt me wel een duidelijke zaak dat men daar eerlijk en open over is en dan heb je het allereerst over betrouwbaarheid. Trouw komt te pas als je van elkaar weet dat je er samen voor wilt gaan om te kijken of de relatie toekomstmuziek heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:01

JOL252 schreef:
Ik denk dat je het dan over een andere fase in contact hebt Frank. Wanneer je met meerdere "potentiële kandidaten" contact hebt (en dat is heel goed mogelijk) en je spreekt af of onderhoudt dat contact, is dat nog niet gelijk ontrouw of "vreemd gaan". Het lijkt me wel een duidelijke zaak dat men daar eerlijk en open over is en dan heb je het allereerst over betrouwbaarheid. Trouw komt te pas als je van elkaar weet dat je er samen voor wilt gaan om te kijken of de relatie toekomstmuziek heeft.

Ik bedoel maar dat een LAT-relatie ook gestoeld is op trouw. Net zoals in een huwelijk. Eén van de beide gehuurde partners kan voor lange tijd van huis zijn en dan moet er ook trouw zijn. Je moet dan niet zomaar eens even je seks-zin op een ander gaan zoeken wanneer je gehuwde partner onbereikbaar is. In een LAT-relatie ben je ook niet steeds bij elkaar en is de sociale controle minder. Maar dat wilt niet zeggen dat je in seksuele hoge nood je honger moet gaan leningen ergens anders. In elke vorm van relatie en ja zelfs in een potentiele relatie erg belangrijk.
Naar boven

Auteur Bericht
JOOP430

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:06

FRANKT627 schreef:

Dit gaat wel heel erg ver Frank. Een leuk mailcontact is nog geen huwelijk of relatie. Mij zegt het helemaal niks zolang er geen ontmoeting heeft plaatsgevonden. De werkelijkheid kan zo anders zijn. Hoe kun je nu trouw beloven aan iemand die je niet kent? Ik kan best respect opbrengen voor mensen die 1 op 1 elk mailcontact nader willen bezien alvorens nieuwe contacten te leggen, maar dat is een persoonlijke keuze en niet iedereen zit zo in elkaar. Gelukkig niet. Pas als je na een evt. ontmoeting samen besluit er voor te gaan is het nog vroeg genoeg voorzichtig om te springen met andere contacten. Dit betekend niet dat er geen ander contact mogelijk is, ook vriendschappen zonder relatie-doel zijn erg waardevol. Zodra 1 van de 2 jaloers wordt is het niet meer dan normaal rekening te houden met je partner. Maar als die jaloezie gebaseert is op "het niet vertrouwen van de ander" moet je je afvragen of je wel met de goede persoon een relatie aan het opbouwen bent. Dat wantrouwen zal je vaak gedurende de hele relatie achtervolgen en dat willen we denk ik geen van allen.
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:10

JANS221 schreef:
Natuurlijk!! Knipoog smiley

JOANNIE702 schreef:
oudjessssssss Woedende smiley

ik ben nog jong ja................. Clown smiley
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Engeltje smiley

Maar laat ik wijs zijn, besef dat ik in een totaal andere situatie zit, dus deze situatie is voor mij gelukkig niet relevant.

Trouw, ja dat lijkt mij een logische zaak (helaas niet vanzelfsprekend blijkbaar)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:13

FRANKT627 schreef:
Ik bedoel maar dat een LAT-relatie ook gestoeld is op trouw. Net zoals in een huwelijk. Eén van de beide gehuurde partners kan voor lange tijd van huis zijn en dan moet er ook trouw zijn. Je moet dan niet zomaar eens even je seks-zin op een ander gaan zoeken wanneer je gehuwde partner onbereikbaar is. In een LAT-relatie ben je ook niet steeds bij elkaar en is de sociale controle minder. Maar dat wilt niet zeggen dat je in seksuele hoge nood je honger moet gaan leningen ergens anders. In elke vorm van relatie en ja zelfs in een potentiele relatie erg belangrijk.

Je zei:
Quote:
Als ik met een vrouw een mooi contact heb dat zou kunnen leiden tot een ontmoetingen en een begin van een verkering en ik ga dan ook nog met andere vrouwen aanpappen in de hoop op meer ben ik ook ontrouw.

Dan heb je het nog niet over een wat stabielere vorm van relatie maar over een verkennende. Verder sluit ik me bij wat Joop net neerzette aan.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 19 februari 2013, 17:14
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:14

FRANKT627 schreef:

En ja hoor, we zijn er weer...seks!
En deze dan..sociale controle!!

Al deze argumenten zijn niks waard Frank, er is immers oprechte liefde en trouw voor elkaar. Het enige wat wezenlijk verschilt is het niet dagelijks samen slapen in 1 bed.

Als je zo nodig sex wilt met iemand anders dan je LAT of Huwelijkspartner, dan hoor je helemaal niet op deze site thuis, want hoe kan je met droge ogen anders op een christelijke site staan en wellicht zelfs christen zijn, wedergeboren etc. En ja, fouten maken we allemaal, maar om op voorhand hier al rekening mee te houden...........

Dat bedoelde ik ook eerder met...zoals de waard is....

Enne...al deze argumenten zijn natuurlijk ook in een huwelijk te bouwen. Of zal de sociale controle ervoor zorgen dat er niet vreemd gegaan wordt!
Wel es van overwerken gehoord? Ik noem maar wat.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:17

JANS221 schreef:

(pfff, pas 49 jaar!)

Is iemand die in zijn/haar vijftigste levensjaar zit niet een beetje 50+dan, van mij mogen ze mee doen hoor? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 17:39

PIETER619 schreef:
Is iemand die in zijn/haar vijftigste levensjaar zit niet een beetje 50+dan, van mij mogen ze mee doen hoor? Lachende smiley

(Ik zou best wel mee willen doen, maar heb te weinig vlieguren, te weinig of geen vlieguren, geen brevet , geen tuig, geen niks niet Huilende smiley, smiley in tranen )

officieel wat tussen haakjes staat, staat er dan ook niet
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 Volgende
Pagina 9 van 10