Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 18:11
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | We kunnen toch altijd blijven hopen? Hoop maakt dat we altijd nog vertrouwen op een goede afloop-ooit-......Op Zijn wijze en Zijn manier..... |
Wauw, mooi! En helemaal waar!!
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op vrijdag 17 mei 2013, 18:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 18:30
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | We kunnen toch altijd blijven hopen? Hoop maakt dat we altijd nog vertrouwen op een goede afloop-ooit-......Op Zijn wijze en Zijn manier..... |
Power!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 21:53
|
|
|
Klaagmuur Vraagmuur Gelovigen over de hele wereld Ook hier
Tempel Rest van Uw Huis U kwam Ook hier
Men herkende U niet Men verwachte een Ander Men joeg U hier zelfs weg! Ook hier
U liet U niet wegjagen U ging Zelf weg Maar U Zult weer terugkomen Ook hier
Klaagmuur Wereldwijd omstreden Maar door tal van gelovigen wordt U beleden Ook hier
U zorgt U hebt alles in de hand Uw liefde straalt wereldwijd Ook hier!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 22:16
|
|
|
Vijfjes(met dank aan Rolf)
1.Ik(1) 2. Ben blij(2 woorden) 3. Met de Klaagmuur(3 woorden) 4. Omdat ik dan kan(4 woorden) 5. Klagen (één woord)
Totaal 11 woorden, dat is 'een vijfje'.
Ik Heb totaal Geen zin om Hier op te ruimen Probleem!
En Ik wil Het wel doen Maar de motivatie ontbreekt Oplossingen?
Wie Weet mij Te motiveren om Hier op te ruimen Denken!
En Anders wil Ik wel wat Bedenken om mezelf te Stimuleren.
Ik Kan wel Kijken of het Met een stimulatie pil Lukt.
Anders Zou ik Het ook niet Weten en ik denk Veel!
Nou Ik laat het vooralsnog hierbij Anders wordt het te Ingewikkeld.
Snapt iemand me Niet kan degene Me altijd mailen of Vragen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 22:31
|
|
|
Vijfjes Best begrijpelijk Jeruzalem's muur omstreden Conflicten blijven, felle strijd Onbegrijpelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 22:57
|
|
|
Jammer! Joden zijn Aardige mensen, ik Had vroeger een Joodse Vriendin.
Ik Vroeg: er Is toch een God? Die overal hetzelfde Is?
Ja Maar jullie Geloven in Jezus' Ik dacht, wie is Jezus???
Ik Liet niet Merken dat ik Dat niet wist; verder Spelen.
Pas Jaren later Begrijp ik wat Ze bedoelde; Geloven in Jezus.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 17 mei 2013, 23:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 19 mei 2013, 07:19
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Vijfjes Best begrijpelijk Jeruzalem's muur omstreden Conflicten blijven, felle strijd Onbegrijpelijk |
Ja is onbegrijpelijk. En toch, Jeruzalem... God is getrouw, Zijn plannen falen niet. Beloften rusten op Israël en de volken rondom. Het heil uit de Joden, dat was zo en zal zo zijn. Eens komt alles goed maar niet op wereldse wijze ook al mogen we altijd streven naar de vrede, naar verzoening en eenheid.
Jeruzalem Strijdpunt, speerpunt Jij zult stralen Hij zal als Held verlossen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 19 mei 2013, 07:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 05:46
|
|
|
Ha, een Klaagmuur! Kan ik even Klagen, want ik ben Vroeg
Dat Komt weer Omdat ik vroeg De deur uitmoet en Werken
Terwijl ik eigenlijk een lenteslaap wil houden. Want het is Kóud!
Geen Lol aan Zo. Ik neem Even een simulatie Pil in.
Zo En straks Muziek aan met Verstand op nul moeilijk Hoor!
Maar Ja, iedereen Moet werken ik ook, ja deze gedachte Troost!
Ben niet de enige die er behoorlijk de pest in heeft.
Nou ik wens iedereen sterkte in deze barre kou Brrrrr.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 22 mei 2013, 05:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 10:27
|
|
|
De volgende vijfjes, zesjes, zeventjes en achtjes mogen weer in het Gedichten-subforum geplaatst worden.
Redactie CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 12:11
|
|
|
Ik moet weer werken zo
En dan lijkt het misschien alsof ik niet veel doe omdat ik weleens post.
Maar ja ik typ zo snel.
Ik loop langs moet er toch langs ik type ff, loop weer verder.
Nou ja, gisteren ging het ook goed.
Maar ja, nu heb ik de avond erbij
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 23 mei 2013, 12:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 mei 2013, 00:03
|
|
|
CM schreef aldus schrijvende:
De volgende vijfjes, zesjes, zeventjes en achtjes mogen weer in het Gedichten-subforum geplaatst worden.
Redactie CM
Akkoord. En de negentjes?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 mei 2013, 07:09
|
|
|
ROLF230 schreef: | CM schreef aldus schrijvende:
Redactie CM
Akkoord. En de negentjes? |
Die mogen bij de tientjes in de portemonee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 mei 2013, 07:10
|
|
|
lol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 mei 2013, 13:49
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 mei 2013, 23:29
|
|
|
Een oud cmmer. Schreef mij eens: hoofd omhoog en het hart naar boven! Mooi hè, moet ik even aandenken nav je tekst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 00:22
|
|
|
Ik zat nog laat op de pc...en las de woorden die bij dit gezang behoren... Een heel erg mooi gezang....
Misschien waren de buren niet zo blij...maar ik zocht het even op...om mee te kunnen zingen.. Nee...eigenlijk hoort het niet thuis in dit topic...
Maar ik moest even...niet klagen...maar LOVEN!!! (ik zie nu...dat er staat OOG...i.p.v HOOFD...maar dat gaat gelijkertijd!!)
't Oog omhoog, het hart naar boven, hier beneden is het niet! 't Ware leven, lieven, loven is maar, waar men Jezus ziet. Wat men hoort of ziet op aard' is ons kost'lijk hart niet waard; wil men leven, lieven, loven: 't oog omhoog, het hart naar boven!
2 Jezus, bron dier hemelvreugde, die ons hart eens smaken zal, wat ons ooit op aard' verheugde, Gij verheugt ons boven al; daar Gij ons reeds hier bereidt voor des hemels heerlijkheid, waar w' U eeuwig lieven, loven: Jezus, trek ons hart naar boven!
3 Och, dat aller mensen tongen, aller eng'len zang, o Heer, samenstemden, samen zongen eeuwig tot uw lof en eer! Zonder einde geeft uw lof, Jezus, ons de rijkste stof! Trek tot U ons hart naar boven, dat w' U eeuwig lieven, loven.
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zaterdag 25 mei 2013, 01:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 08:41
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Nee...eigenlijk hoort het niet thuis in dit topic... |
Ik vind van wel hoor. Bij de klaagmuur wordt geklaagd en uitgezien, verwacht en Iemand verhoogd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 08:57
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik zat nog laat op de pc...en las de woorden die bij dit gezang behoren... Een heel erg mooi gezang....
Misschien waren de buren niet zo blij...maar ik zocht het even op...om mee te kunnen zingen.. Nee...eigenlijk hoort het niet thuis in dit topic...
Maar ik moest even...niet klagen...maar LOVEN!!! (ik zie nu...dat er staat OOG...i.p.v HOOFD...maar dat gaat gelijkertijd!!)
't Oog omhoog, het hart naar boven, hier beneden is het niet! 't Ware leven, lieven, loven is maar, waar men Jezus ziet. Wat men hoort of ziet op aard' is ons kost'lijk hart niet waard; wil men leven, lieven, loven: 't oog omhoog, het hart naar boven!
2 Jezus, bron dier hemelvreugde, die ons hart eens smaken zal, wat ons ooit op aard' verheugde, Gij verheugt ons boven al; daar Gij ons reeds hier bereidt voor des hemels heerlijkheid, waar w' U eeuwig lieven, loven: Jezus, trek ons hart naar boven!
3 Och, dat aller mensen tongen, aller eng'len zang, o Heer, samenstemden, samen zongen eeuwig tot uw lof en eer! Zonder einde geeft uw lof, Jezus, ons de rijkste stof! Trek tot U ons hart naar boven, dat w' U eeuwig lieven, loven. |
Past er goed bij Zeeland.....het zijn prachtige woorden, juist als er veel te klagen is.....Ik heb ze regelmatig in mijn gedachten en dat geeft juist weer kracht en moed als het je allemaal te zwaar is......Het geeft je op een of andere manier ook vertrouwen die woorden. vertrouwen dat het allemaal goed komt op Zijn Wijze en Zijn manier.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 25 mei 2013, 09:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 09:03
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Past er goed bij Zeeland.....het zijn prachtige woorden, juist als er veel te klagen is.....Ik heb ze regelmatig in mijn gedachten en dat geeft juist weer kracht en moed als het je allemaal te zwaar is......Het geeft je op een of andere manier ook vertrouwen die woorden. vertrouwen dat het allemaal goed komt op Zijn Wijze en Zijn manier..... |
... En dat is overgave en vertrouwen op een diepe manier... soms met onzekerheid en angst in het hart. Maar wij hebben altijd een "en toch...".
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 25 mei 2013, 09:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 09:09
|
|
|
inderdaad heel mooi heb hem ook vaak gezongen in moeilijke tijden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 15:07
|
|
|
JOL252 schreef: | |
Wat een schattig kindje!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 17:46
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik vind van wel hoor. Bij de klaagmuur wordt geklaagd en uitgezien, verwacht en Iemand verhoogd. |
Dat is het mooie van de klaagmuur, je kan al je zorgen en vreugde daar kwijt. Het is ook dubbel want je wordt daar omringd door soldaten en dat staat dan weer haaks op het mooie van de klaagmuur...Blijft een bijzondere plek.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: woensdag 29 mei 2013, 22:57
|
|
|
De reacties zijn wel grappig! Maar volgens mij beseft niemand dat deze orthodoxe Joden een blok aan het been zijn van de Israëlische economie! Ze werken niet, ze hebben ontelbaar veel kinderen, ze gaan niet in dienst! In het leger! Het zijn de grootste leegzuigers van de Israëlische economie! Wat religie al niet met je doet! Onwaarschijnlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 29 mei 2013, 23:18
|
|
|
LANFY127 schreef: | De reacties zijn wel grappig! Maar volgens mij beseft niemand dat deze orthodoxe Joden een blok aan het been zijn van de Israëlische economie! Ze werken niet, ze hebben ontelbaar veel kinderen, ze gaan niet in dienst! In het leger! Het zijn de grootste leegzuigers van de Israëlische economie! Wat religie al niet met je doet! Onwaarschijnlijk! |
Hm......een blok aan het been?? Dan wel een gouden!!! Mede door hun volhardendheid in tradities en cultuur zijn ze ware toeristentrekkers, en toeristen: dat is kassa!
En ze werken niet? Hun culturele aantrekkingskracht werkt anders prima! Kinderen? Goede oudedagsvoorziening!! Niet in dienst? Nergens ter wereld een land wat in 6 uur tijd een leger van 100.000 gemobiliseerde en goed toegeruste mannen op de been kan krijgen, behalve juist in Israël....
Kortom: ben het niet helemaal met je eens.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: donderdag 30 mei 2013, 00:14
|
|
|
LANFY127 schreef: | De reacties zijn wel grappig! Maar volgens mij beseft niemand dat deze orthodoxe Joden een blok aan het been zijn van de Israëlische economie! Ze werken niet, ze hebben ontelbaar veel kinderen, ze gaan niet in dienst! In het leger! Het zijn de grootste leegzuigers van de Israëlische economie! Wat religie al niet met je doet! Onwaarschijnlijk! |
En toch zijn ze (het joodse volk) Gods oogappel
Laatst aangepast door
|
KLUS667
|
op donderdag 30 mei 2013, 00:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 30 mei 2013, 07:50
|
|
|
nvt
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 30 mei 2013, 08:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: donderdag 30 mei 2013, 23:15
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hm......een blok aan het been?? Dan wel een gouden!!! Mede door hun volhardendheid in tradities en cultuur zijn ze ware toeristentrekkers, en toeristen: dat is kassa!
En ze werken niet? Hun culturele aantrekkingskracht werkt anders prima! Kinderen? Goede oudedagsvoorziening!! Niet in dienst? Nergens ter wereld een land wat in 6 uur tijd een leger van 100.000 gemobiliseerde en goed toegeruste mannen op de been kan krijgen, behalve juist in Israël....
Kortom: ben het niet helemaal met je eens..... |
Ooit je zelf wel eens afgevraagd waarom het toerisme in Israel de afgelopen jaren zo is teruggelopen? En niet in dienst? Waarschijnlijk, of met een grote zekerheid ben je nooit in Israel geweest! Dus je kent de verschillen tussen de "normale" Israelisch en de orthodoxen niet! De orthodoxen worden betaald met het belastinggeld wat de normale Israelisch betalen! Alleen om de Thora voor de 4000ste keer te bestuderen! Ooit jezelf verdiept in de verscheidenheid tussen de orthodoxe Joden? Waarschijnlijk, nee, zeer zeker niet! De orthodoxe Joden zijn de parasieten van de Israelische samenleving! But....correct me if I'm wrong! Ben benieuwd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 30 mei 2013, 23:48
|
|
|
LANFY127 schreef: | Ooit je zelf wel eens afgevraagd waarom het toerisme in Israel de afgelopen jaren zo is teruggelopen? En niet in dienst? Waarschijnlijk, of met een grote zekerheid ben je nooit in Israel geweest! Dus je kent de verschillen tussen de "normale" Israelisch en de orthodoxen niet! De orthodoxen worden betaald met het belastinggeld wat de normale Israelisch betalen! Alleen om de Thora voor de 4000ste keer te bestuderen! Ooit jezelf verdiept in de verscheidenheid tussen de orthodoxe Joden? Waarschijnlijk, nee, zeer zeker niet! De orthodoxe Joden zijn de parasieten van de Israelische samenleving! But....correct me if I'm wrong! Ben benieuwd! |
Ik ben absoluut, zeer recent, nog in Israel geweest, en weet ook het verschil tussen orthodoxe Joden en de vele andere groeperingen ook vrij goed. Ik constateer alleen wel dat we verschillend tegen de zaken aankijken. En "parasieten" vind ik eigenlijk een vies woord voor zeer koshere mensen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 mei 2013, 00:29
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ik ben absoluut, zeer recent, nog in Israel geweest, en weet ook het verschil tussen orthodoxe Joden en de vele andere groeperingen ook vrij goed. Ik constateer alleen wel dat we verschillend tegen de zaken aankijken. En "parasieten" vind ik eigenlijk een vies woord voor zeer koshere mensen..... |
Laatst aangepast door
|
WILLEM618
|
op vrijdag 31 mei 2013, 00:29
|
|
Naar boven |
|
|