Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 16:56
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nooouuuu, als sommigen alleen gebarentaal zouden 'spreken', ja, eigenlijk zou dat verplicht moeten worden gesteld....voor sommigen dan iig...
Zeker voor de zondagsrust, kom je in een kerk, wordt daar in een drie uur durende dienst kei en keihard geschreeuwd door de mic. en dan ook in tongen, ja.....daar gaat je zondagsrust...
Kan ik beter naar een vredig PKN kerkje gaan, met liefelijke psalmen en gezangen , en een rustige opbouwend en mooie preek , waar ik vrolijk uitkom, ipv helemaal gestressed en depressed , en dan gelijk, mijn valium slik voor de hele maand van de stress, en de rest van de maand zonder zit...
jahaaa... |
Ja dat jij er niet tegen kan is natuurlijk HET bewijs dat het occult is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 17:02
|
|
|
In de tijd dat ik met de vraag zat of het occult was of wel voor deze tijd... hoorde ik dat wanneer je in een tong spreekt vanuit de verkeerde bron je daar zelf geen controle over hebt en het je overneemt.
Spreek je in een tongentaal van de Heilige Geest dan kun je dit zelf t.a.t. stoppen in gedachten en spreken hardop.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 17:07
|
|
|
JOL252 schreef: | In de tijd dat ik met de vraag zat of het occult was of wel voor deze tijd... hoorde ik dat wanneer je in een tong spreekt vanuit de verkeerde bron je daar zelf geen controle over hebt en het je overneemt.
Spreek je in een tongentaal van de Heilige Geest dan kun je dit zelf t.a.t. stoppen in gedachten en spreken hardop. |
Ik geloof absoluut dat spreken in tongen een gave van God kan zijn. Het is, net als met zovele dingen, hoe ga je er mee om?
Het is volgens mij niet voor niets dat er mensen in de gemeente horen te zijn die de gave hebben om geesten te onderscheiden. Een niet gering ambt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 17:24
|
|
|
INGE721 schreef: | Ik geloof absoluut dat spreken in tongen een gave van God kan zijn. Het is, net als met zovele dingen, hoe ga je er mee om?
Het is volgens mij niet voor niets dat er mensen in de gemeente horen te zijn die de gave hebben om geesten te onderscheiden. Een niet gering ambt... |
Mee eens. Ik geloof dat het gegeven is tot opbouw van je geloof en van de gemeente en dat dit zich niet beperkt tot een klein deel (namelijk de vroegchristelijke) van de gemeente. En inderdaad, het is zoals met alles, het kan misbruikt worden of escaleren en dan heeft het meestal te maken met eigenbelang.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 20:04
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja dat jij er niet tegen kan is natuurlijk HET bewijs dat het occult is. |
Dat heb ík nergens gezegd....en dat weet ik zeker...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 20:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ja, je moet dat ook niet al te serieus nemen. Lees maar eens in de bijbel, dat is een veel belangrijker richtsnoer. Ik kan allerlei filmpjes opzoeken om iemand in een zwart daglicht te stellen, maar dat is dan alleen maar mijn waarheid. Shanita is nu eenmaal ergens van overtuigd en zoekt daar bevestiging voor. Nog even en je kunt zelf via films bewijzen dat Jezus getrouwd was en David een homo, twee stellingen die bekend zijn in de chr. wereld. |
De link die ik heb Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 14:43, in dit topic, is maar enkele jaren oud. en zo gaat het er vandaag de dag nog aan toe in nederlandse gemeentes, gesticht en oorspronkelijk komende uit amerika.
Daar zijn geen films van op You tube, iig ik kan ze niet vinden, dus een amerikaanse link, met dezelfde toestanden...of kijk even terug bij topic: godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland...
Ik zoek hem wel even op, als ik tijd heb.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 24 augustus 2012, 20:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 20:33
|
|
|
SHANITA130 schreef: | De link die ik heb Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 14:43, in dit topic, is maar enkele jaren oud. en zo gaat het er vandaag de dag nog aan toe in nederlandse gemeentes, gesticht en oorspronkelijk komende uit amerika.
Daar zijn geen films van op You tube, iig ik kan ze niet vinden, dus een amerikaanse link, met dezelfde toestanden...of kijk even terug bij topic: godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland...
Ik zoek hem wel even op, als ik tijd heb. | ach die voorbeelden bedoel je, dat is een extreem zootje bij elkaar. Maar dat vormt niet het hart van de evangelische beweging.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KROX372
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:12
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het lijkt er op dat sommige mensen geloven in twee goden: God zelf en de god van het kwaad. Dat het kwaad bestaat, weten we allemaal. Maar er is slechts één God, en dat is niet de duivel. Die is allang overwonnen.
Thomas, aandacht voor de overwonnen duivel werkt juist satanisch. |
De bijbel noemt de satan iig wel: de god dezer eeuw. En ik dacht ook(maar dat kan ik niet vinden): de god der wereld. En hij verhindert Paulus ook iets. (Thess.?) De Duitsers waren ook allang overwonnen op 5 mei 1945, maar zij schoten op 7 mei 1945 mensen dood op de dam in Amsterdam. Dacht je dat satan het op ging geven? Hij kent zijn einde al maar toch zal hij nooit tegen God zeggen: 'ik geef het op' Hij zal en wil zich nooit bekeren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KROX372
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:22
|
|
|
Ligt er bewust satanisme ten grondslag aan het verlangen(ideaal) naar een wereldregering? vraag ik mij af. Omdat Jezus in die al die plannen geen enkele plaats krijgt toegewezen. Wat moet je nu denken van zo een bohemianclub? Zij gebruiken als logo de uil. Maar dat is niet zo maar een uiltje, maar die uil die op hun terrein staat. Een moloch-uil dus. Dat zou mij dan genoeg reden zijn, om als christen politicus daar geen lid van te worden. Maar nu zijn en waren er allerlei prominente politici lid van. En is er dan wel een actief verband tussen de beslissingen van regeerders en zo een club. Ik haat geheime genootschappen. Lubbers was of is een vrijmetselaar, ook weer zoiets.
Laatst aangepast door
|
KROX372
|
op vrijdag 24 augustus 2012, 23:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KROX372
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:43
|
|
|
Waarom was het doel van de visa nu, het contant geld afschaffen? Dat stond vroeger op hun website. Het lijkt er aardig op dat ze dat gaat lukken. Welke mensen zitten daar achter?
Laatst aangepast door
|
KROX372
|
op vrijdag 24 augustus 2012, 22:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 18:00
|
|
|
tongentaal ? tja ik heb er geen mening over. is mij te moeilijk en te hoog gegrepen.
wat mij wel een zeer interessante vraag lijkt is waarom er zoveel verschillende meningen zijn over deze materie?
waarom is het voor de ene persoon een aanvulling en voor de andere een persoon een gruwel ?
alles wat God geeft is ter schraging en ter bemoediging. nooit om over te vechten en elkaar te veroordelen tot de brandstapel.
Geloven is subjectief. En volgens sommigen meer gevoel dan verstand.
De satan zal alles aan wenden om ons gek te maken en elkaar te verketteren. De brandstapels van de middeleeuwen waren satanisch. Dat was geen vergissing , noch een juist instrument , maar uit de koker van de duivel.
Alles wat leidt tot verdeeldheid en groepsvorming en uitstoting en veroordeling hoe goed en juist wij dat ook van ons zelf vinden , is van de duivel.
Als wij hier op deze pagina , dit forum romanum elkaar al afslachten , wat is dan niet duivels daaraan ?
de hele verzuiling , art 33 , vrijgemmaakt of hoe het maar moge heten ...... is dat LIEFDE ? Rhetorische vraag......want de mens wil ten diepste God niet dienen. De mens wil ten diepste zichzelf verheffen en zichzelf een hele toffe peer of peerin / perin vinden . wat is Satanisme de facto ? Haat , zelfzucht , bevrediging van lusten , egoisme , geldzucht ......... Alleen we noemen het geen satanisme , want dan moet je een zwarte punt hoed op doen en spreuken uitspreken.
De duivel is veel te pienter om dat beeld te willen vasthouden. Satanisme is het willen bereiken van macht , ongeacht hoe en op welke wijze , het haten van een ieder die je in de weg staat , het gebruiken van rucksichtlose manieren om je macht te bestendigen. en natuurlijk vinden wij dat geen satanisme ......maar God wel. Hij zegt : zalig zijn de nederigen ......etc etc.
Wij als christenen zien met huivering naar de echte satanisten , we veroordelen dat en voelen ond gelukkig veeeeeeeeeeel beter.
Maar wie zegt dat wij zoveel beter zijn ? wie zegt dat wij geen macht willen , geen middelpunt van de belangstelling , geen carriere ?
en natuurlijk aanbidden we Satan niet .....nee me dunkt. Maar de satan heeft meerdere manieren om de mens in zijn web verstrikt te laten raken.
Ouija borden , handlezers , sceances , iets wat begint net Y ( ik dosrt het amper te noemen ) , alternatieve geneeswijzen , strijkers , magnetiseurs ..........
allemaal onschuldig ?
Satan is het een rotzorg of jij of ik weten dat hij ergens achter zit .... Het is hem helemaal om het even of ik accupunctuur wel of niet occult acht of niet , als ik in zijn val trap ben ik gevangen. en alle theologie ten spijt , dat God je dan wel beschermt en dat als je wedergeboren bent dat het niet zo n vaart loopt ........
God heeft zijn woord gegeven niet voor de flauwekul. en wat de satan bedenkt aan valsstrikken zijn altijd variaties op het bestaande.
handlezers hoe onschuldig lijkend is verboden horoscoop idem irisscopie idem accupunctuur idem magnetisme idem.
ik denk dat satanisme een verkeerde term is omdat mensen denken dat het het apert aanbidden van de boze is. occultisme is een breder begrip en is ook van toepassing op satanisme alles wat niet gericht is op God en Zijn Zoon , Zijn grootheid en gebruikt wordt om macht , bevrediging van wat voor lust of begeerte dan ook en tot zelfverheerlijking voert is mi satanisme / occultisme .
Uiteindelijk zijn wij mensen op deze wereld om God te dienen en Hem te verheerlijken. En werk , carriere , eigen richting , zelfverwezenlijking etc etc etc alles wat de nieuwe eeuw ( NEW AGE ) ons aanpraat als goed en plezierih=g is niet wat tot God leidt maar tot zijn anti pode .........
Laatst aangepast door
|
CORTAZAR588
|
op zaterdag 25 augustus 2012, 18:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 18:45
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | tongentaal ? tja ik heb er geen mening over. is mij te moeilijk en te hoog gegrepen.
wat mij wel een zeer interessante vraag lijkt is waarom er zoveel verschillende meningen zijn over deze materie?
waarom is het voor de ene persoon een aanvulling en voor de andere een persoon een gruwel ?
alles wat God geeft is ter schraging en ter bemoediging. nooit om over te vechten en elkaar te veroordelen tot de brandstapel.
Geloven is subjectief. En volgens sommigen meer gevoel dan verstand.
De satan zal alles aan wenden om ons gek te maken en elkaar te verketteren. De brandstapels van de middeleeuwen waren satanisch. Dat was geen vergissing , noch een juist instrument , maar uit de koker van de duivel.
Alles wat leidt tot verdeeldheid en groepsvorming en uitstoting en veroordeling hoe goed en juist wij dat ook van ons zelf vinden , is van de duivel.
Als wij hier op deze pagina , dit forum romanum elkaar al afslachten , wat is dan niet duivels daaraan ?
de hele verzuiling , art 33 , vrijgemmaakt of hoe het maar moge heten ...... is dat LIEFDE ? Rhetorische vraag......want de mens wil ten diepste God niet dienen. De mens wil ten diepste zichzelf verheffen en zichzelf een hele toffe peer of peerin / perin vinden . wat is Satanisme de facto ? Haat , zelfzucht , bevrediging van lusten , egoisme , geldzucht ......... Alleen we noemen het geen satanisme , want dan moet je een zwarte punt hoed op doen en spreuken uitspreken.
De duivel is veel te pienter om dat beeld te willen vasthouden. Satanisme is het willen bereiken van macht , ongeacht hoe en op welke wijze , het haten van een ieder die je in de weg staat , het gebruiken van rucksichtlose manieren om je macht te bestendigen. en natuurlijk vinden wij dat geen satanisme ......maar God wel. Hij zegt : zalig zijn de nederigen ......etc etc.
Wij als christenen zien met huivering naar de echte satanisten , we veroordelen dat en voelen ond gelukkig veeeeeeeeeeel beter.
Maar wie zegt dat wij zoveel beter zijn ? wie zegt dat wij geen macht willen , geen middelpunt van de belangstelling , geen carriere ?
en natuurlijk aanbidden we Satan niet .....nee me dunkt. Maar de satan heeft meerdere manieren om de mens in zijn web verstrikt te laten raken.
Ouija borden , handlezers , sceances , iets wat begint net Y ( ik dosrt het amper te noemen ) , alternatieve geneeswijzen , strijkers , magnetiseurs ..........
allemaal onschuldig ?
Satan is het een rotzorg of jij of ik weten dat hij ergens achter zit .... Het is hem helemaal om het even of ik accupunctuur wel of niet occult acht of niet , als ik in zijn val trap ben ik gevangen. en alle theologie ten spijt , dat God je dan wel beschermt en dat als je wedergeboren bent dat het niet zo n vaart loopt ........
God heeft zijn woord gegeven niet voor de flauwekul. en wat de satan bedenkt aan valsstrikken zijn altijd variaties op het bestaande.
handlezers hoe onschuldig lijkend is verboden horoscoop idem irisscopie idem accupunctuur idem magnetisme idem.
ik denk dat satanisme een verkeerde term is omdat mensen denken dat het het apert aanbidden van de boze is. occultisme is een breder begrip en is ook van toepassing op satanisme alles wat niet gericht is op God en Zijn Zoon , Zijn grootheid en gebruikt wordt om macht , bevrediging van wat voor lust of begeerte dan ook en tot zelfverheerlijking voert is mi satanisme / occultisme .
Uiteindelijk zijn wij mensen op deze wereld om God te dienen en Hem te verheerlijken. En werk , carriere , eigen richting , zelfverwezenlijking etc etc etc alles wat de nieuwe eeuw ( NEW AGE ) ons aanpraat als goed en plezierih=g is niet wat tot God leidt maar tot zijn anti pode ......... |
ik ben het eens een keer met je eens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 19:09
|
|
|
[quote=CORTAZAR588]tongentaal ? tja ik heb er geen mening over. is mij te moeilijk en te hoog gegrepen.
als er drie om de beurt in een taal zouden spreken, met uitleg erna, best. Maar als ik in een gemeente zit waar iedereen tegelijk.....ja, dan denk ik waar ben ik nu terechtgekomen....massahysterie...bunch of idiots..
Omdat in de bijbel staat: maximaal drie, om de beurt, met uitleg....en dan gebeurt niet..., zie voorgaande reactie...
Ik heb hier het woord gruwel niet gehoord...
Dit is een forum, je mag je mening geven, ik vind, ik denk, mijn mening is dat......en niet, 'dát ís zo', ja, of het moet een bewezen feit zijn. Maar ook al denk je van het is voor míj bewezen, toch zeggen van ik denk, ik vind, mijn mening is dat.... Denk ik....
Geloven is subjectief.
Heb God lief met geheel uw hart, ziel en verstand(bijbeltekst)
En volgens sommigen meer gevoel dan verstand.
Ik weet allang dat God Goed is.
Niemand doet dat hier...nu en dan kan het is voorkomen dat iemand wat geemotioneerd is/raakt.
de hele verzuiling , art 33 , vrijgemmaakt of hoe het maar moge heten ...... is dat LIEFDE ?
verzuiling , art 33 , Wat is dat?
Rhetorische vraag......want de mens wil ten diepste God niet dienen. De mens wil ten diepste zichzelf verheffen en zichzelf een hele toffe peer of peerin / perin vinden .
De mens wil God wel dienen, ik wel iig. Je kan niet voor iedereen spreken.
wat is Satanisme de facto ?
de facto? Wat is dat?
Haat , zelfzucht , bevrediging van lusten , egoisme , geldzucht ......... Alleen we noemen het geen satanisme , want dan moet je een zwarte punt hoed op doen en spreuken uitspreken.
24 Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd.
allemaal onschuldig ?
Iemand oordelen die aan yoga doet vind ik erg...
Uiteindelijk zijn wij mensen op deze wereld om God te dienen en Hem te verheerlijken. En werk , carriere , eigen richting , zelfverwezenlijking etc etc etc alles wat de nieuwe eeuw ( NEW AGE ) ons aanpraat als goed en plezierih=g is niet wat tot God leidt maar tot zijn anti pode .........
Alleen Met God bezighouden!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 25 augustus 2012, 19:19
|
|
Naar boven |
|
|
|