Auteur |
Bericht |
|
CLAUWTJE606
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 18:49
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Voor mij is het juist een van de belangrijkste redenen om te weten waardoor of waarom iemand alleenstaand is geworden. Zo chatte ik al geruime tijd met een man waar ik in het pakembeet 50ste gesprek pas achter kwam dat deze man gescheiden was doordat hij vreemdgegaan was.
Voor mij is dit per direct het einde van alle gesprekken geweest. Ik heb zwaar de pest aan zulke mensen, en ik weet dat ik hierin absoluut de enige niet ben. |
Hoi Jolan,
Afgelopen zomer heb ik een weduwnaar leren kennen. Lief, aardig, attent. Kende hem van 15 jaar terug. Maar bleek naast mij contact te hebben met nog meer vrouwen.................... Dus het zegt helemaal niets over de persoon. Je kunt ook nooit getrouwde mannen treffen die ieder weekend met een ander daten! Jij hebt ontiegelijk veel pech gehad maar het zegt niet dat alle mannen zo zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CLAUWTJE606
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 18:50
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Lijkt me gaaf om zoveel kinderen te hebben
|
Is het ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CLAUWTJE606
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 18:53
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hm..... en toch mis ik er nog een paar: - Single, en mijn moeder blijft mijn was doen (beneden 25) - Single, en mijn moeder blijft mijn was doen (boven 25) - In een commune - woon samen met mijn schildpad - ik woon bij mijn Jack Russell in huis - etc...... |
Wahahahahahah heb van de week naar wie trouwt mn zoon gekeken. Moet er gelijk aan denken als ik dat lees over de was....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 18:57
|
|
|
Over die was he.........mijn man, toen 40, nam mij onaangekondigd mee naar zijn ouders om kennis te maken. We komen het tuinpad op, en zn verbaasde moeder vraagt als eerste: heb je je was niet meegenomen? Zijn antwoord: nee, wel mn nieuwe wasvrouwtje....
Dat stond inderdaad niet in z'n profiel, dus misschien een optie : wie doet je was?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CLAUWTJE606
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 18:58
|
|
|
JOLAN931 schreef: | de toon die je aanslaat in je reacties vind ik walgelijk denigrerend shanita!
JA!!! omdat iemand vreemdgaat ja!!!
ooit wel eens getrouwd geweest met een vreemdganger, shanita?? wat maakt het uit wat iemand er toe doet besluiten om vreemd te gaan? niets toch? vreemd gaan is vreemd gaan, punt uit. |
Dames, wel beetje liever tegen elkaar he!! Maar kben het wel beetje met Jolan eens.....vreemd gaan is vreemd gaan! Of het eenmalig is, al drie jaar, omdat je vrouw een ijskonijn is, omdat het niet meer gezellig is........je doet je partner er ontiegelijk veel pijn mee! Ik vind persoonlijk dat, als het niet meer gaat, of je wordt verliefd op een ander dat je eerst naar jezelf kijkt en er over praat met je partner. Je praat met elkaar, lukt dat niet ga je in relatietherapie. Maar dan heb je er wel voor gevochten. Als je het idee hebt dat het allemaal niet gaat werken en je wilt gaan voor je nieuwe vlam dan ga je eerst weg en dan pas begin je aan je nieuwe vlam!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 19:09
|
|
|
CLAUWTJE606 schreef: | Dames, wel beetje liever tegen elkaar he!! Maar kben het wel beetje met Jolan eens.....vreemd gaan is vreemd gaan! Of het eenmalig is, al drie jaar, omdat je vrouw een ijskonijn is, omdat het niet meer gezellig is........je doet je partner er ontiegelijk veel pijn mee! Ik vind persoonlijk dat, als het niet meer gaat, of je wordt verliefd op een ander dat je eerst naar jezelf kijkt en er over praat met je partner. Je praat met elkaar, lukt dat niet ga je in relatietherapie. Maar dan heb je er wel voor gevochten. Als je het idee hebt dat het allemaal niet gaat werken en je wilt gaan voor je nieuwe vlam dan ga je eerst weg en dan pas begin je aan je nieuwe vlam! |
Omdat je vrouw een ijskonijn is ... de man die zoiets zegt, zou zich eens moeten afvragen "wat is de reden dat mijn vrouw een ijskonijn is geworden?" ... Oorzaak en gevolg ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 19:19
|
|
|
CLAUWTJE606 schreef: | Hoi Jolan,
Afgelopen zomer heb ik een weduwnaar leren kennen. Lief, aardig, attent. Kende hem van 15 jaar terug. Maar bleek naast mij contact te hebben met nog meer vrouwen.................... Dus het zegt helemaal niets over de persoon. Je kunt ook nooit getrouwde mannen treffen die ieder weekend met een ander daten! Jij hebt ontiegelijk veel pech gehad maar het zegt niet dat alle mannen zo zijn! |
wat verwacht jij dan? dat als jij contact krijgt met een man en er hooguit wat telefonisch of emailcontact is geweest dat hij al zn andere contacten afkapt??
in mijn ogen is het pas nodig om je voelsprieten na begin van een relatie in te trekken, eerder niet!!!
Laatst aangepast door
|
PIETER649
|
op zondag 23 oktober 2011, 19:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CLAUWTJE606
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 19:31
|
|
|
PIETER649 schreef: | wat verwacht jij dan? dat als jij contact krijgt met een man en er hooguit wat telefonisch of emailcontact is geweest dat hij al zn andere contacten afkapt??
in mijn ogen is het pas nodig om je voelsprieten na begin van een relatie in te trekken, eerder niet!!! |
Pieter,
Bij ons ging het heel wat verder dan alleen mailen en bellen hoor. En die activiteiten bleek ie dus ook met andere vrouwen te doen. Niet oordelen over iets waar je geen weet van hebt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CLAUWTJE606
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 19:34
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Omdat je vrouw een ijskonijn is ... de man die zoiets zegt, zou zich eens moeten afvragen "wat is de reden dat mijn vrouw een ijskonijn is geworden?" ... Oorzaak en gevolg ... |
Ik gebruikte dat voorbeeld omdat iemand een paar pagina's terug dat gebruikte als voorbeeld. Heb het zelf ervaren dus er is inderdaad een oorzaak en gevolg!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 19:35
|
|
|
CLAUWTJE606 schreef: | Ik vind persoonlijk dat, als het niet meer gaat, of je wordt verliefd op een ander dat je eerst naar jezelf kijkt en er over praat met je partner. Je praat met elkaar, lukt dat niet ga je in relatietherapie. Maar dan heb je er wel voor gevochten. Als je het idee hebt dat het allemaal niet gaat werken en je wilt gaan voor je nieuwe vlam dan ga je eerst weg en dan pas begin je aan je nieuwe vlam! |
En als je gepraat hebt tot je een ons weegt, relatietherapie geweigerd wordt, je als een kanon gevochten hebt voor je relatie en het overkomt je uiteindelijk > iemand die jou wel de moeite waard vindt, iemand die wel naar jou luistert, rekening met jou houdt .... Alles wat je al die jaren zo gemist hebt ...
Nee dan is het nog steeds heel erg fout maar o zo begrijpelijk. Zwart wit bestaat niet, en alleen God is goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 19:50
|
|
|
ik lees in het woord "trouwen" iets dat met "trouw" te maken heeft, waar blijft dat woord in deze discussie dan?
als je trouwt, schenk je je leven toch aan de ander; je wijdt je dan toe aan je partner, en belooft hem trouw te houden in alle dingen, te geven wat hij nodig heeft, en samen verder te gaan tot de dood je scheidt. bij mijn weten stond er in mijn trouwbelofte geen ontbindende voorwaarde bij, dat wanneer ik via therapie geprobeerd zou hebben het beste ervan te maken, of wanneer ik het idee zou hebben, dat er betere minnaars op de wereld rond zouden lopen, mijn trouwbelofte niet zou gelden......
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 23 oktober 2011, 19:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 20:08
|
|
|
Geldt dat trouw zijn dan alleen op sexueel gebied ? Want vreemd gaan gaat of uit zich meestal op sexueel gebied.
Trouw hoor je ook te zijn in het voor elkaar zorgen, aandacht, samen zijn in alles.
Ik praat vreemdgaan niet goed hoor. Maar als de ander alle trouwbeloftes breekt ... behalve het sexuele vreemdgaan, wie ging er dan als eerste vreemd?
Hmmm beetje vreemde stelling van mij inmiddels ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 20:29
|
|
|
MOMO697 schreef: | Geldt dat trouw zijn dan alleen op sexueel gebied ? Want vreemd gaan gaat of uit zich meestal op sexueel gebied.
Trouw hoor je ook te zijn in het voor elkaar zorgen, aandacht, samen zijn in alles.
Ik praat vreemdgaan niet goed hoor. Maar als de ander alle trouwbeloftes breekt ... behalve het sexuele vreemdgaan, wie ging er dan als eerste vreemd?
Hmmm beetje vreemde stelling van mij inmiddels ... |
nee, ik vind je reactie niet vreemd, momo; ik denk dat ik de gevoelswaarde achter je woorden in kan schatten. je hebt gelijk, wanneer je het begrip "trouw zijn" breder trekt dan de intimiteit. het is denk ik ook een vorm van je trouwbeloften niet nakomen, wanneer je de ander niet naar beste weten geeft en niet goed voor elkaar zou zijn. wat ik dan wél denk; is dat een reden om elkaar te verlaten, of zou er een nieuwe (dis-)balans gevonden kunnen worden, waarin je je beiden zou kunnen vinden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 20:42
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nee, ik vind je reactie niet vreemd, momo; ik denk dat ik de gevoelswaarde achter je woorden in kan schatten. je hebt gelijk, wanneer je het begrip "trouw zijn" breder trekt dan de intimiteit. het is denk ik ook een vorm van je trouwbeloften niet nakomen, wanneer je de ander niet naar beste weten geeft en niet goed voor elkaar zou zijn. wat ik dan wél denk; is dat een reden om elkaar te verlaten, of zou er een nieuwe (dis-)balans gevonden kunnen worden, waarin je je beiden zou kunnen vinden? |
Als dat de wens van beiden zou zijn, is dat zeer zeker mogelijk. Helaas is dat stadium dan vaak al lang gepaseerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 21:11
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | niet reageren mensen, anders krijgen we weer een oeverloze discussie. |
Hele verstandige opmerking, Chat. Ik heb besloten, om er ook geen energie meer in te steken. Ik zit hier voor mijn ontspanning, niet om me te ergeren.
Spreken is zilver, zwijgen is (soms) goud.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op zondag 23 oktober 2011, 21:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 21:11
|
|
|
SHANITA130 schreef: | In de topic: seksverslaving, was het logisch dat mannen dingen op internet en buiten de deur zochten, want hun vrouwen waren afiele ijskoninginen en huisvrouwen....zei je. |
Nee! als je eens een keer alles zou lezen, dan zou je zien dat ik dit NIET gezegd heb. Ik houd er niet van als men mijn woorden verdraaid zoals jij dit doet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 21:17
|
|
|
CLAUWTJE606 schreef: | Hoi Jolan,
Afgelopen zomer heb ik een weduwnaar leren kennen. Lief, aardig, attent. Kende hem van 15 jaar terug. Maar bleek naast mij contact te hebben met nog meer vrouwen.................... Dus het zegt helemaal niets over de persoon. Je kunt ook nooit getrouwde mannen treffen die ieder weekend met een ander daten! Jij hebt ontiegelijk veel pech gehad maar het zegt niet dat alle mannen zo zijn! |
Mijn situatie was wel erg extreem clauwtje, en die ga ik hier niet uit de doeken meer doen, maar de laatste zin, daar ben ik het mee eens. Inmiddels ben ik dan ook al lange tijd gelukkiger dan ooit met mijn ex CMmer en net als jij in een van je andere reacties zet: niet oordelen over hetgeen waar je geen weet van hebt... dat is wat me stoort aan Shanita. Mijn mening is dat ze kletst als een kip zonder kop, en dit heeft niets met aardig voor elkaar zijn te maken, maar met het vaststellen van een feit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 21:36
|
|
|
CLAUWTJE606 schreef: | Pieter,
Bij ons ging het heel wat verder dan alleen mailen en bellen hoor. En die activiteiten bleek ie dus ook met andere vrouwen te doen. Niet oordelen over iets waar je geen weet van hebt! |
prima, voor mijn part was er al een huwelijksvoornemen en was er al consumptie voor het huwelijk... boeiie
ten eerste haal ik dat niet uit jouw woorden, jij had het over "contact" ten tweede was je echt niet de eerste geweest hier op cm die na het eerste beantwoorde mailtje er al volop van uitging dat "de klik" er was en exclusiviteit verlangde...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 22:29
|
|
|
CLAUWTJE606 schreef: | Ik gebruikte dat voorbeeld omdat iemand een paar pagina's terug dat gebruikte als voorbeeld. Heb het zelf ervaren dus er is inderdaad een oorzaak en gevolg! |
Dat weet ik ... ik weet bij wie de opmerking vandaan kwam ...
Ik vind zo'n opmerking maken tegen "je vrouw" gewoon dusdanig grof dat ik me afvraag (als man zijnde) waarom je zo'n opmerking zou maken. Persoonlijk denk ik dan ook dat er veel meer aan de hand is, en dat oorzaak en gevolg hier vaak hand in hand gaan. Er kunnen tientallen redenen aan ten grondslag liggen, maar is dat een reden waarom een man zijn vrouw "ijskonijn" mag noemen ... NEE !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 22:43
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Dat weet ik ... ik weet bij wie de opmerking vandaan kwam ...
Ik vind zo'n opmerking maken tegen "je vrouw" gewoon dusdanig grof dat ik me afvraag (als man zijnde) waarom je zo'n opmerking zou maken. Persoonlijk denk ik dan ook dat er veel meer aan de hand is, en dat oorzaak en gevolg hier vaak hand in hand gaan. Er kunnen tientallen redenen aan ten grondslag liggen, maar is dat een reden waarom een man zijn vrouw "ijskonijn" mag noemen ... NEE !!! |
en ijskast? of voordeelpakvanilleijs??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 22:54
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Dat weet ik ... ik weet bij wie de opmerking vandaan kwam ...
Ik vind zo'n opmerking maken tegen "je vrouw" gewoon dusdanig grof dat ik me afvraag (als man zijnde) waarom je zo'n opmerking zou maken. Persoonlijk denk ik dan ook dat er veel meer aan de hand is, en dat oorzaak en gevolg hier vaak hand in hand gaan. Er kunnen tientallen redenen aan ten grondslag liggen, maar is dat een reden waarom een man zijn vrouw "ijskonijn" mag noemen ... NEE !!! |
Het woord ijskoningin kwam bij mij vandaan. Ik ben alleen bang dat dit woord nu enorm uit zijn verband gerukt word. Mijn woord ijskoningin was een VOORBEELD van waarom mannen vreemd ZOUDEN KUNNEN gaan. en heeft opzichzelf niets met dit topic te maken. Ook mijn ex ging vreemd, en niet omdat ik een ijskoningin was
Maar buiten dat... ik zie het niet als grof als een man, zijn koude vrouw verteld dat ze een ijskoningin is. Het is in ieder geval beter dat hij het haar zegt als dat hij zijn heil maar elders gaat zoeken. Een vrouw die haar man sex onthoud omdat ze zelf de behoefte niet heeft is hetzelfd e verhaal als een man die zijn vrouw geld onthoud om boodschappen te doen. Die vrouw zal dan ook gaan jatten om in haar behoeften te voorzien.
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op zondag 23 oktober 2011, 22:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 23:11
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Een vrouw die haar man sex onthoud omdat ze zelf de behoefte niet heeft is hetzelfd e verhaal als een man die zijn vrouw geld onthoud om boodschappen te doen. Die vrouw zal dan ook gaan jatten om in haar behoeften te voorzien. |
Sjonge, das wel heel kortzichtig. Een man die zn vrouw geld onthoud zet haar aan tot diefstal ??? Als iemand zn partner sex onthoud is er vaak wel iets anders aan de hand dan "geen behoefte hebben" lijkt me. Heeft toch met intimiteit te maken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 23:24
|
|
|
MOMO697 schreef: | Sjonge, das wel heel kortzichtig. Een man die zn vrouw geld onthoud zet haar aan tot diefstal ??? Als iemand zn partner sex onthoud is er vaak wel iets anders aan de hand dan "geen behoefte hebben" lijkt me. Heeft toch met intimiteit te maken? |
momo, natuurlijk is dit voorbeeld zwart- wit. dat is de makkelijkste manier om iets duidelijk te maken. natuurlijk spelen er meer factoren een rol. wat ik bedoel te zeggen is dat het een vaak het gevolg is van het ander.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 23:26
|
|
|
JOLAN931 schreef: | momo, natuurlijk is dit voorbeeld zwart- wit. dat is de makkelijkste manier om iets duidelijk te maken. natuurlijk spelen er meer factoren een rol. wat ik bedoel te zeggen is dat het een vaak het gevolg is van het ander. |
k hou niet zo van zwart / wit ben meer van de kleurtjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 23:42
|
|
|
MOMO697 schreef: | k hou niet zo van zwart / wit ben meer van de kleurtjes |
en je foto dan?
ik hou van zwart-wit en kleurtjes vooral in m'n kleding
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 23:55
|
|
|
JOLAN931 schreef: | en je foto dan?
ik hou van zwart-wit en kleurtjes vooral in m'n kleding |
das nou het probleem met zwart/wit denkers die kijken te oppervlakkig
staat namelijk nog een foto op mn profiel, very colorfull
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 00:03
|
|
|
MOMO697 schreef: | das nou het probleem met zwart/wit denkers die kijken te oppervlakkig
staat namelijk nog een foto op mn profiel, very colorfull |
ben ik niet met je eens. en je foto heb ik zojuist ff bewonderd rood...als ik buiten zwart wit dan een kleur moest kiezen dacht ik het liefst rood haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 07:37
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Het woord ijskoningin kwam bij mij vandaan. Ik ben alleen bang dat dit woord nu enorm uit zijn verband gerukt word. Mijn woord ijskoningin was een VOORBEELD van waarom mannen vreemd ZOUDEN KUNNEN gaan. en heeft opzichzelf niets met dit topic te maken. Ook mijn ex ging vreemd, en niet omdat ik een ijskoningin was
Maar buiten dat... ik zie het niet als grof als een man, zijn koude vrouw verteld dat ze een ijskoningin is. Het is in ieder geval beter dat hij het haar zegt als dat hij zijn heil maar elders gaat zoeken. Een vrouw die haar man sex onthoud omdat ze zelf de behoefte niet heeft is hetzelfd e verhaal als een man die zijn vrouw geld onthoud om boodschappen te doen. Die vrouw zal dan ook gaan jatten om in haar behoeften te voorzien. |
Ik ben het helemaal met je eens, soms mag je dingen gewoon bij naam noemen toch, pas als je dat doet kan je naar oorzaken en oplossingen gaan zoeken.
En de behoefte niet hebben is 1 ding, maar hoeveel dames gebruiken onthouding niet als machtsmiddel? Ik heb hier op het forum altijd het idee dat enkel mannen van zulke dingen beticht worden, maar dames zijn ook niet altijd even schattig. En dan nog is het geen excuus om vreemd te gaan, hooguit een reden om na te gaan denken of en hoe dit huwelijk nog te redden is.
(volgens mij komen we nu over als een stel ongeemancipeerde mutsen )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 09:03
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | (volgens mij komen we nu over als een stel ongeemancipeerde mutsen ) |
Dat denk ik ook, Lekker belangrijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 11:39
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik doe het niet meer ik doe het niet meer Jullie maken zelf maar een lijstje T'is toch nooit goed of het deugd niet |
kijk Erika met jou ben ik het eens Avonden gezwoegd op deze lijst en nu dit......
Maarre wat dacht je van: - gemiddeld inkomen - mij staat een rijke erfenis te wachten - ik rij bmw
ook allemaal niet onbelangerijk......
|
|
Naar boven |
|
|