Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 14:38
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Psalm 119:5
Waarmede zal de jongeling zijn pad Door ijdelheen omsingeld ,rein bewaren? Gewis, als hij het houdt naat t'heilig blad U zoekt mijn hart,mijn oog blijft op U staren Laat mij van t'spoor,in UW geboon vervat Niet dwalen HEER';laat mij/ons niet hulp'loos varen. |
Ik krijg dit bij psalm 119 vers 1 t/m 5:
De heerlijkheid der wet 119 1 Welzalig zij, die onberispelijk van wandel zijn, die in de wet des HEREN gaan. 2 Welzalig zij, die zijn getuigenissen bewaren, die Hem van ganser harte zoeken; 3 die ook geen onrecht plegen, (maar) wandelen in zijn wegen. 4 Gij hebt uw bevelen geboden, opdat men die ijverig onderhoude. 5 Och, dat mijn wegen vast waren om uw inzettingen te onderhouden.
Groetjes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 14:43
|
|
|
PETRA411 schreef: | ik begin het te leren,hoop ik 1 eerst nadenken, niet meteen reageren 2 per pb eerst om duidelijkheid vragen,voor je het verkeerd begrijpt
ondertussen heb ik heide als een man neergezet hier op het forum, die wel voor wie het gevolgd heeft, geen respect heeft voor vrouwen. Inmiddels heb ik ingezien,dat ik zijn woorden verkeerd begreep en verkeerd oordeelde, dus ik hoop dat het voor iedereen duidelijk is, dat de fout bijmij lag en ik niet heide,s naam ermee schaad, niet dat meerderen hier hem verkeerd oordelen, zoals ik deed
Met de hoop dat iedereen me woorden goed begrijpt en nogmaals het spijt me heide |
We hebben het ook in een pb met elkaar ook uitgesproken bij deze.. nou ik kan alleen nog dit maar zeggen..als je met Petra er niet uit komt dan ligt het dus echt aan je zelf;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 14:46
|
|
|
HEIDE115 schreef: | We hebben het ook in een pb met elkaar ook uitgesproken bij deze.. nou ik kan alleen nog dit maar zeggen..als je met Petra er niet uit komt dan ligt het dus echt aan je zelf;) |
Ik vind het een hartwarmertje hoe dit is opgelost, met open vizier en begrip naar beide kanten voor elkaar. Toppie, alleen maar respect hiervoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 15:11
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik vind het een hartwarmertje hoe dit is opgelost, met open vizier en begrip naar beide kanten voor elkaar. Toppie, alleen maar respect hiervoor. |
Amen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 15:29
|
|
|
heide haalt de oude psalmberijming aan, shanita; zoals deze bij ons in de gemeente ook wordt gezongen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 18:45
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, dat zou jammer zijn Yes.
Woorden op internet komen veel harder aan en dus ook als er een misverstand is, dan in real-life. Dit is vreemd, maar is waar, is onderzoek naar gedaan. |
Ik vind ook dat als je je gekwetst voelt , je zeker even naar de persoon moet wenden . ik stel het erg op prijs als ik iemand gekwetst heb hij of zij daar over praat.
het is niet de bedoeling om iemand te kwetsen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 18:48
|
|
|
YES356 schreef: | Ontopic is geloof ik , “Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan? Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God? Ik heb namelijk pas een boekje gelezen over Sex voor het huwelijk. Waarom het eigenlijk binnen het huwelijk hoort. Het boek is zeer aan te raden mocht je er nieuwsgierig naar zijn wat over in de bijbel staat. Ook staat in dit boekje over zelfbevrediging. Ook wil ik weten hoe jullie daar over denken.”
Niet alleen over geslachtsgemeenschap tenminste zo lees ik het bovenstaande zoals het topic geopend is.
Met een seksuele handeling wordt bedoeld het uiting geven aan de behoefte tot seksueel contact of het verwezenlijken ervan. Voorbeelden van seksuele handelingen zijn het strelen van jezelf of van de ander, (tong-)zoenen, masturbatie (zelfbevrediging), orale seks, cunnilingus (beffen) en fellatio (pijpen), en vaginale seks (geslachtsgemeenschap). Aan de handeling gaat een gedachte vooraf die leidt tot een staat van seksuele opwinding Ook het scheren van geslachtsdelen kan een seksuele handeling zijn, of slechts het naar elkaar of de ander kijken, of het gluren naar de ander of anderen (voyeurisme). |
Fijn, onze grote puber van 46 heeft gesproken... Waar het hart vol van is he...? Weet je nog meer? Sjonge, je maakt er hier een halve Kamasutra van! Laat ik het maar in ieder geval op houden op het etaleren van wat er jouw oversekste brein omgaat. Dank u!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 18:55
|
|
|
BEUN656 schreef: | Fijn, onze grote puber van 46 heeft gesproken... Waar het hart vol van is he...? Weet je nog meer? Sjonge, je maakt er hier een halve Kamasutra van! Laat ik het maar in ieder geval op houden op het etaleren van wat er jouw oversekste brein omgaat. Dank u! |
Heb je zijn berichten daarna niet gelezen waarin hij op dit bericht terugkomt? Zou ik zeker even doen, kan verhelderend werken.. nu hebben we dit eerste bericht weer zo op ons netvlies hé... daarbij vind ik het geen puberaal iets om iets bij de naam te noemen en kunnen we er nog steeds op volwassen niveau over praten. Dus ook zeggen dat je liever niet met naam en toenaam erover praat, ook begrijpelijk.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 20 juni 2012, 18:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 18:55
|
|
|
BEUN656 schreef: | Fijn, onze grote puber van 46 heeft gesproken... Waar het hart vol van is he...? Weet je nog meer? Sjonge, je maakt er hier een halve Kamasutra van! Laat ik het maar in ieder geval op houden op het etaleren van wat er jouw oversekste brein omgaat. Dank u! |
Ik geloof niet dat zijn hart er van vol is.
ik denk dat hier relativeren beter is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 19:00
|
|
|
NICKY298 schreef: | Ik geloof niet dat zijn hart er van vol is.
ik denk dat hier relativeren beter is. |
Ok, dat is jouw interpretatie. Ik blijf bij wat ik geschreven heb.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 19:02
|
|
|
Dank je beun erg volwassen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 19:02
|
|
|
JOL252 schreef: | Heb je zijn berichten daarna niet gelezen waarin hij op dit bericht terugkomt? Zou ik zeker even doen, kan verhelderend werken.. nu hebben we dit eerste bericht weer zo op ons netvlies hé... daarbij vind ik het geen puberaal iets om iets bij de naam te noemen en kunnen we er nog steeds op volwassen niveau over praten. Dus ook zeggen dat je liever niet met naam en toenaam erover praat, ook begrijpelijk. |
Ik vind het wel puberaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 19:03
|
|
|
BEUN656 schreef: | Ik vind het wel puberaal. |
Pubers giechelen hier in het algemeen over ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 19:07
|
|
|
YES356 schreef: | Als ik de reacties op mijn schrijven lees dan had ik misschien beter de definitie( gegeven door knappe koppen te vinden op internet)) van” sexuele handelingen” niet in zijn geheel kunnen posten”(ik had die al opgekuist)
Het ging me vooral om de vetgedrukte letters (daarom zijn ze vet) een ieder die ik met deze definitie onbedoeld in een lastige positie heb gebracht. Of die ik dingen heb laten lezen die ze liever niet willen zien en onbespreekbaar willen houden hier mijn oprechte exuus !!!
Ik zal hem nog verder ” opkuisen” (Hoewel ik dan wel afbreuk doe aan de knappe koppen) YES356 schreef:
Ontopic is geloof ik , “Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan? Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God? Ik heb namelijk pas een boekje gelezen over Sex voor het huwelijk. Waarom het eigenlijk binnen het huwelijk hoort. Het boek is zeer aan te raden mocht je er nieuwsgierig naar zijn wat over in de bijbel staat. Ook staat in dit boekje over zelfbevrediging. Ook wil ik weten hoe jullie daar over denken.”
Niet alleen over geslachtsgemeenschap tenminste zo lees ik het bovenstaande zoals het topic geopend is.
Met een seksuele handeling wordt bedoeld het uiting geven aan de behoefte tot seksueel contact of het verwezenlijken ervan. Voorbeelden van seksuele handelingen zijn het strelen van jezelf of van de ander, (tong-)zoenen, Aan de handeling gaat een gedachte vooraf die leidt tot een staat van seksuele opwinding, of slechts het naar elkaar of de ander kijken, of het gluren naar de ander of anderen (voyeurisme). |
Denkt eer gij doende zijt en als gij doende zijt, denk dan nog...
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op woensdag 20 juni 2012, 19:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 19:09
|
|
|
BEUN656 schreef: | Denkt eer gij doende zijt en als gij doende zijt, denk dan nog... |
Beun gunt 't em toch zijne lollie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 19:10
|
|
|
JOL252 schreef: | Pubers giechelen hier in het algemeen over ... |
YES eerst ook denk ik dan voordat hij zijn excuses maakte...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
|
|
|
BEUN656 schreef: | YES eerst ook denk ik dan voordat hij zijn excuses maakte... |
Yes, we leven in een periode van genade, de wereld "eist" dit en dat.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 20 juni 2012, 19:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Beun gunt 't em toch zijne lollie |
LOL!!! Of z'n bubble gum!
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op woensdag 20 juni 2012, 19:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 19:11
|
|
|
BEUN656 schreef: | YES eerst ook denk ik dan voordat hij zijn excuses maakte... |
zo...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 19:12
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Yes, we leven in een periode van genade, de wereld "eist" dit en dat. |
-bericht gewist...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 20 juni 2012, 19:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 20:05
|
|
|
Waar ligt de grens in handelingen die men bij elkaar doet ,als verliefd stel, dus wanneer kan het onder de noemer sex kan worden geplaatst?
Ik heb weleens elders in een forum oid gesteld dat ik niet aan sex in mijn huwelijk deed, maar wel de liefde bedreef. Bij sex is het meer van ik wil en jij moet, in de liefde is het wil jij en mag ik, als men begrijpt wat ik bedoel. God beveelt de liefde, het samensmelten van 2 lichamen tot 1, bij sex denk ik meer aan bevredigen van lust gevoelens. Let wel ik weet dat sommigen ook met sex het bedrijven van de liefde op de juiste wijze bedoelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 20:11
|
|
|
Dit is mijn enige reactie die ik geef:
Ik voel me erg en diep tellergesteld over naar ik mag aannemen mijn mede christenen Herman en Beun als ik het lees wat jullie schrijven en aan oordelen hebben over mij. Dat is niet aan mij .om daar op te reargeren en te beoordelen of dit kan of niet maar meer aan Petra de redactie ! en ik heb jullie reactie daar al gemeld als niet ok. En is er nog Een die ook een oordeel heeft en daar het volste recht toe heeft Omdat Hij onze Maker is. En weet wat Hij van ons kan verwachten. Dus een oordeel heb ik niet. Wel mn vraagtekens hoe jullie er als jullie zelf nu terug lezen en je zelf de vraag stelt. Wat zou God hier nu van vinden? En kan je als je dit doet met een ander dadelijk een oproep doen voor de gebedsroom en daar in voorgaan? Dat is ook niet aan mij. Maar aan Hem Gods zegen.
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op woensdag 20 juni 2012, 22:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 20:14
|
|
|
YES356 schreef: | Dit is mijn enige reactie die ik geef:
Ik voel me erg en diep tellergesteld over naar ik mag aannemen mijn mede christenen Herman en Beun als ik het lees wat jullie schrijven en aan oordelen hebben over mij. Dat is niet aan mij .om daar op te reargeren en te beoordelen of dit kan of niet maar meer aan Petra de redactie ! en ik heb jullie reactie daar al gemeld als niet ok. En is er nog Een die ook een oordeel heeft en daar het volste recht toe heeft Omdat Hij onze Maker is. En weet wat Hij van ons kan verwachten. Dus een oordeel heb ik niet. Wel mn vraagtekens hoe jullie er als jullie zelf nu terug lezen en je zelf de vraag stelt. Wat zou God hier nu van vinden? En kan je als je dit doet met een ander dadelijk een oproep doen voor de gebedsroom en daar in voorgaan? Dat is ook niet aan mij. Maar aan Hem Gods zegen. |
Omdat ik gezegd heb tegen Beun: "Geef YES zijn lolletje (of was het lollie) toch!" Dat vindt ik flauw man! Kinderachtig zelfs ! "
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 20 juni 2012, 20:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 20:27
|
|
|
HANNAH810 schreef: | heide haalt de oude psalmberijming aan, shanita; zoals deze bij ons in de gemeente ook wordt gezongen. |
Hai Hannah :)
Ja, dat snapte ik al, dat is ook zo bij de Gereformeerd Vrijgemaakten.
Maar dan nog, de teksten hebben geen overeenkomst, en bij psalmberijmingen heb je altijd wel overeenkomst :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 20:29
|
|
|
YES356 schreef: | Dit is mijn enige reactie die ik geef:
Ik voel me erg en diep tellergesteld over naar ik mag aannemen mijn mede christenen Herman en Beun als ik het lees wat jullie schrijven en aan oordelen hebben over mij. Dat is niet aan mij .om daar op te reargeren en te beoordelen of dit kan of niet maar meer aan Petra de redactie ! en ik heb jullie reactie daar al gemeld als niet ok. En is er nog Een die ook een oordeel heeft en daar het volste recht toe heeft Omdat Hij onze Maker is. En weet wat Hij van ons kan verwachten. Dus een oordeel heb ik niet. Wel mn vraagtekens hoe jullie er als jullie zelf nu terug lezen en je zelf de vraag stelt. Wat zou God hier nu van vinden? En kan je als je dit doet met een ander dadelijk een oproep doen voor de gebedsroom en daar in voorgaan? Dat is ook niet aan mij. Maar aan Hem Gods zegen. |
Jammer dat dit zo is gelopen Broeder..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 20:34
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Beun gunt 't em toch zijne lollie |
En jíj ook....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 20 juni 2012, 20:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 20:34
|
|
|
[quote=SHANITA130]
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op woensdag 20 juni 2012, 20:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 20:42
|
|
|
Voor de dames is er een boek te koop
Weet hoe je Date.....Van Harry Cloud
OOk moet er van de zelfde schrijver een boek zijn met grenzen aangeven voor het huwelijk en in het huwelijk. Ik denk dat het de moeite waard is om het te lezen.
Het is een evangelische boek , ook c,m, heeft het aanbevolen want daar heb ik het vandaan.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op woensdag 20 juni 2012, 20:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 20:46
|
|
|
YES356 schreef: | |
Ja, ik negeer dit volkomen :), doe ik in het dagelijks leven ook, als ik dit soort dingen(mensen) tegenkom ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 20:48
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, ik negeer dit volkomen :), doe ik in het dagelijks leven ook, als ik dit soort dingen(mensen) tegenkom ;) |
ik ga dit hele topic maar negeren.....het wordt er niet fraaier op.....
|
|
Naar boven |
|
|