ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 ... 97 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 13:33

YES356 schreef:
Als ik de reacties op mijn schrijven lees dan had ik misschien beter de definitie( gegeven door knappe koppen te vinden op internet)) van” sexuele handelingen” niet in zijn geheel kunnen posten”(ik had die al opgekuist)

Het ging me vooral om de vetgedrukte letters (daarom zijn ze vet) een ieder die ik met deze definitie onbedoeld in een lastige positie heb gebracht. Of die ik dingen heb laten lezen die ze liever niet willen zien en onbespreekbaar willen houden hier mijn oprechte exuus !!!

Ik zal hem nog verder ” opkuisen” (Hoewel ik dan wel afbreuk doe aan de knappe koppen)
YES356 schreef:

Ontopic is geloof ik ,
“Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
Ik heb namelijk pas een boekje gelezen over Sex voor het huwelijk.
Waarom het eigenlijk binnen het huwelijk hoort.
Het boek is zeer aan te raden mocht je er nieuwsgierig naar zijn wat over in de bijbel staat.
Ook staat in dit boekje over zelfbevrediging. Ook wil ik weten hoe jullie daar over denken.”

Niet alleen over geslachtsgemeenschap tenminste zo lees ik het bovenstaande zoals het topic geopend is.

Met een seksuele handeling wordt bedoeld het uiting geven aan de behoefte tot seksueel contact of het verwezenlijken ervan.
Voorbeelden van seksuele handelingen zijn het strelen van jezelf of van de ander, (tong-)zoenen, Aan de handeling gaat een gedachte vooraf die leidt tot een staat van seksuele opwinding, of slechts het naar elkaar of de ander kijken, of het gluren naar de ander of anderen (voyeurisme).

Ik heb dit op de achtergrond wat gevolgd hier..
Maar dit is nogal een onderwerp zeg.
Niet onbelangrijk..maar pff..
Vrouwen denken vaker zo en zo anders over deze dingen als mannen
en daar begint al het gesprek.
Ook los van wie hierin het beter ziet..de man of de vrouw..wordt het niet gelijk veel gemakkelijker denk ik..(tijdenslangerelatie)

De bijbel is denk ik duidelijk.

sex voor het huwelijk wordt gevraagd.
Hoe ontstaat dan die sex,zet ik er zelf even achter..mag dat?

Eenvoudig gezegd denk ik wel dat het wat uitmaakt(voormijzelfbedoeld)
Of ik nu iemand op bed vraagt,waar de schoen wringt(letterlijk)
Of dat ik het vraagt onder het skieen?

Dat sex gebeurt,ga ik niemand kwalijk nemen.
we denken ons zelf vaak zo goed te kennen.
Maar dat is niet zo hoor!

Laatst aangepast door
HEIDE115
op maandag 18 juni 2012, 14:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 14:02

HERMAN968 schreef:
Sex voor het huwelijk YES zegt YES ! Doordrammer. Boze smiley Gefrustreerde smiley

ewel ja, je moet dat woord "sex" dan wel kunnen afkaderen hé???
daarom loopt het steeds vast hier...
HET staat er? ... (zeggen de meesten)
WAT staat WAAR???

Laatst aangepast door
XABIA794
op maandag 18 juni 2012, 14:22
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 20:28

sex voor het huwelijk , is dat wel het probleem?

wij kennen de geboden en gelukkig is de hoofdsom van de eerste vier geboden .

Dat ik den heere mijn god zal lief hebben van ganse harte, van ganser ziele.
en met alle krachten.

en de 6 geboden der tweede tafel.

Dat ik mijn naaste zal liefhebben als mijzelf.
dit alles kunnen wij niet volbrengen.

Vanwaar jezus christus onze middelaar is.

en alles wat wij bidden in zijn naam zal ons gegeven worden.
de heilige geest komt ons te hulp.

onze beloning geschiet niet uit verdienste , want onze goede werken zijn ook met zonden bevlekt , maar enkel uit genade.
Door het bloed van christus.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 21:42

NICKY298 schreef:
sex voor het huwelijk , is dat wel het probleem?

wij kennen de geboden en gelukkig is de hoofdsom van de eerste vier geboden .

Dat ik den heere mijn god zal lief hebben van ganse harte, van ganser ziele.
en met alle krachten.

en de 6 geboden der tweede tafel.

Dat ik mijn naaste zal liefhebben als mijzelf.
dit alles kunnen wij niet volbrengen.

Vanwaar jezus christus onze middelaar is.

en alles wat wij bidden in zijn naam zal ons gegeven worden.
de heilige geest komt ons te hulp.

onze beloning geschiet niet uit verdienste , want onze goede werken zijn ook met zonden bevlekt , maar enkel uit genade.
Door het bloed van christus.

Mooi Nicky..liefhebben als mijzelf..
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 21:45

HEIDE115 schreef:
Mooi Nicky..liefhebben als mijzelf..

Ja echt heel mooi pas wanneer je jezelf lief hebt kan je een ander lief hebben
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:58

8 december 2012 te Ede heeft Willem Ouweneel een siminar over: sex voor het huwelijk.
Toegang €15 van 10:00 tot 17:00 uur.

zie:
http://www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars

De behandelende onderwerpen zullen zijn:

•Het huwelijk
•Seks voor het huwelijk
•Samenwonen
•Homoseksualiteit
•Echtscheiding en hertrouwen
•Hoe ga je om met seksualiteit indien niet getrouwd?

Inschrijving via: http://www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 01:10

FLOWERFUL304 schreef:
8 december 2012 te Ede heeft Willem Ouweneel een siminar over: sex voor het huwelijk.
Toegang €15 van 10:00 tot 17:00 uur.

zie:
http://www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars

De behandelende onderwerpen zullen zijn:

•Het huwelijk
•Seks voor het huwelijk
•Samenwonen
•Homoseksualiteit
•Echtscheiding en hertrouwen
•Hoe ga je om met seksualiteit indien niet getrouwd?

Inschrijving via: http://www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars

God heeft gezegd dat de vrouw zal verlangen naar een man en dat hij haar meester zal zijn!
Daarom hebben wij god zo nodig.

Ja flower door te gaan bidden gaat de heilige geest je helpen.
Door niks meer aan sex of wat dan ook te doen , word alles niet meer zo
gestimuleerd.
En word de behoefte steeds minder.
en kan zelfs verdwijnen.
En inderdaad dan word je meer gericht op god.

Wij zijn behouden in Jezus dat is onze genade.

Laatst aangepast door
NICKY298
op dinsdag 19 juni 2012, 01:17
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 06:08

YES356 schreef:
Ja echt heel mooi pas wanneer je jezelf lief hebt kan je een ander lief hebben
[color=#0000FF][i]
Het gaat wel in de eerste plaats om God. Door teveel met jezelf bezig te zijn, verlies je Hem uit het oog. En je weet Yes en Heide hoe graag we met onszelf bezig zijn, onszelf zoveel tekort gedaan voelen, en graag extraatjes willen. Engeltje smiley
[/i][/color]

Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 19 juni 2012, 06:09
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 10:12

HERMAN968 schreef:
[color=#0000FF][i]Het gaat wel in de eerste plaats om God. Door teveel met jezelf bezig te zijn, verlies je Hem uit het oog. En je weet Yes en Heide hoe graag we met onszelf bezig zijn, onszelf zoveel tekort gedaan voelen, en graag extraatjes willen. Engeltje smiley [/i][/color]

IK denk dat .. als je jezelf kan lief hebben en anderen UIT,DOOR EN TOT GOD KOMT
dus staat GOD op de EERSTE PLAATS .....
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 10:16

DJES101 schreef:
IK denk dat .. als je jezelf kan lief hebben en anderen UIT,DOOR EN TOT GOD KOMT

Amen
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 10:37

DJES101 schreef:

WE hebben het hier over sex voor het huwelijk.
Heel het leven zou moeten zijn, en ieder vult daar wat in, gebaseerd op de Bijbel of niet.
God staat op de eerste plaats, en Zijn liefde, gegeven in de Heere Jezus Christus, geeft dat we uit Zijn Liefde moge leven, en dat ook mogen uitstralen naar onze omgeving.
En vanuit die Liefde mogen we ook ons zelf kennen, als een schepsel van Hem, gemaakt zoals Hij ons heeft bedoelt, met onze kwaliteiten om tot Zijn eer te leven, en tot nut van onze naaste te gebruiken, en om ook te kunnen zijn wie we zijn. Maar ook met onze gebreken, om ons niet beter te voelen dan een ander, maar ook om een ander nodig te hebben. Om zo een SAMENLEVING te krijgen.
En de mooiste samenleving is die binnen een relatie. Waarin twee mensen hun hart kunnen geven aan elkaar, en vandaaruit ook de liefde kunnen bedrijven. Waarin twee gelijkwaardige personen één kunnen worden, in een uiting van liefde die het mooiste tot zijn recht komt bij sexuele omgang met elkaar. En al zou het zo moeten zijn, dat we dit ook alles doen met op de eerste plaats God, ik geloof dat het op die momenten niet zo werkt. Doe het alles ter ere van God, is en blijft een doel, maar laten we ook zo eerlijk zijn, dat als we opgaan in elkaar, en samen de éénheid voelen tot in het diepste van je gevoel, dat je dan niet met je gedachten bij God zit. En ik geloof ook niet dat dat van ons gevraagd wordt.

Sex, bewaar het voor het moment dat je één kan zijn in ALLES, dus je leven ook samen kan delen, God samen kan dienen, en samen waardevol met elkaar om kan gaan, binnen het kennen en liefhebben in een relatie. En ik geloof, dat God dit ons gegeven heeft, om ook van te mogen genieten, en uiteindelijk ook Hem daarvoor te mogen danken, die dit alles schenkt. Het mooie tussen twee mensen, overgelaten uit het paradijs, is een gave van God. Maar een puur bedrijven van liefdeloze lusten, doet altijd iemand te kort, en is in mijn beleving niet de bedoeling. Niet buiten, maar ook niet binnen het huwelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 10:45

DJES101 schreef:

Een atheist kan net zo goed zichzelf en anderen liefhebben. Staat bij hem/haar God dan ook op de 1e plaats ondanks het feit dat hij of zij daar niet in gelooft?

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:08

NICKY298 schreef:
God heeft gezegd dat de vrouw zal verlangen naar een man en dat hij haar meester zal zijn!

gestimuleerd.
en kan zelfs verdwijnen.

Haar meester zal zijn? ik haal uit de bijbel dat god ons een mooie relatie wil schenken met een gelijkvormig omgaan met elkaar.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:15

PETRA411 schreef:
Haar meester zal zijn? ik haal uit de bijbel dat god ons een mooie relatie wil schenken met een gelijkvormig omgaan met elkaar.

ik lees het ook meer als een gevolg van de zondeval. Er werd tegen de vrouw gezegd: naar hem zal uw begeerte uitgaan maar hij zal over u heersen" ... is uiteindelijk niet de bedoeling van het huwelijk...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:19

JOL252 schreef:
ik lees het ook meer als een gevolg van de zondeval. Er werd tegen de vrouw gezegd: naar hem zal uw begeerte uitgaan maar hij zal over u heersen" ... is uiteindelijk niet de bedoeling van het huwelijk...

Gelukkig maar,anders laat maar ,dan hoef ik geen man meer,niets zo belangrijk binnen een relatie dat je elkaar vrijlaat in je zijn.
Als erbij mij een man komt die zegt dat hij over een vrouw mag heersen volgens god,mag hij meteen doorlopen naar de achterdeur,richting vuilnisbak Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:24

PETRA411 schreef:
Gelukkig maar,anders laat maar ,dan hoef ik geen man meer,niets zo belangrijk binnen een relatie dat je elkaar vrijlaat in je zijn.
Als erbij mij een man komt die zegt dat hij over een vrouw mag heersen volgens god,mag hij meteen doorlopen naar de achterdeur,richting vuilnisbak Knipoog smiley

Da's een goeie Petra Lachende smiley . Maar is het niet : "de vrouw is deel aan de man, want God nam de rib van de man en schiep haar" Engeltje smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 19 juni 2012, 11:25
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:26

NICKY298 schreef:

gestimuleerd.
en kan zelfs verdwijnen.

dank je wel, nicky. Helemaal met je mee eens. Dat is de geheimenis. Door niet meer aan de vleeselijke mens en zijn lusten toe te geven wordt die kleiner waardoor de geestelijke mens kan gaan groeien en groter worden waardoor men gevoeliger wordt voor de geestelijke wereld (wat wel en niet van God is) en men wordt gevoeliger voor de tastbare tegenwoordigheid van God.

rom8:13->13 Want indien gij naar het vlees leeft, zult gij sterven; maar indien gij door de Geest de werkingen des lichaams doodt, zult gij leven.
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:28

HERMAN968 schreef:
[color=#0000FF][i]Het gaat wel in de eerste plaats om God. Door teveel met jezelf bezig te zijn, verlies je Hem uit het oog. En je weet Yes en Heide hoe graag we met onszelf bezig zijn, onszelf zoveel tekort gedaan voelen, en graag extraatjes willen. Engeltje smiley [/i][/color]

God idd op de 1e plaats. Is dat niet het 1e gebod en daarna als 2e jezelf als je medemens.

Luc10:27-> Hij antwoordde en zeide: Gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw kracht en met geheel uw verstand, en uw naaste als uzelf
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:28

HERMAN968 schreef:
Da's een goeie Petra Lachende smiley . Maar is het niet : "de vrouw is deel aan de man, want God nam de rib van de man en schiep haar" Engeltje smiley

en wat concludeer je daar dan uit Herman?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:40

HERMAN968 schreef:

En darom kunnenwe samen 1 zijn,niet dat de een de ander overheerst.
Wanneer je en relatie hebt en je bewaakt je eigen grenzen niet,laat je je overheersen door de ander, verlies je jezelf en is je relatie niet zoals god het bedoelt heeft denk ik.
mannen moeten trouwens vrouwen als broos vaatwerk behandelen. ha ha
dus jullie zetten de vuilnisbak buiten, dat laat je een vrouw niet doen. En indien toch stopt een vrouw jou in de vuilnisbak en zet die wel effe zelf aan de weg. FREEDOM!!!! Niksniet mannendie vrouwen overheersen. duh
Ha ha het is mooi weer,lees vanavond wel de reacties, is meteen een goeie zeef,welke man je dusniet meemoet daten. de mandus die denkt dat hijmag heersen over vrouwen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:56

PETRA411 schreef:

"Meester" is misschien wat te sterk uitgedrukt maar in Gen3:16 kan je wel lezen dat hij over de vrouw heerst.

Gen3:16->nbg 16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermeerderen de moeite uwer zwangerschap; met smart zult gij kinderen baren en naar uw man zal uw begeerte uitgaan, en hij zal over u heersen.

Maar in het NT wordt aangegeven hoe de man de vrouw hoort te behandelen en hoe de vrouw zich hoort op te stellen. Het is niet het onderdanige van onderdrukken en de vrouw heeft niks te zeggen maar meer het onderdanige van volgzaam en respect. De vrouw wordt vanzelf volgzaam als de man haar goed en met respect behandelt. Maar de man blijft wel het hoofd van het gezin en daar is het heersen in het OT mee bedoeld, net als Christus over zijn bruid.

Efez5:22-29-> Vrouwen, weest aan uw man onderdanig als aan de Here, 23 want de man is het hoofd van zijn vrouw, evenals Christus het hoofd is zijner gemeente; Hij is het, die zijn lichaam in stand houdt. 24 Welnu, gelijk de gemeente onderdanig is aan Christus, zo ook de vrouw aan haar man, in alles. 25 Mannen, hebt uw vrouw lief, evenals Christus zijn gemeente heeft liefgehad en Zich voor haar overgegeven heeft, 26 om haar te heiligen, haar reinigende door het waterbad met het woord, 27 en zo zelf de gemeente voor Zich te plaatsen, stralend, zonder vlek of rimpel of iets dergelijks, zó dat zij heilig is en onbesmet. 28 Zo zijn [ook] de mannen verplicht hun vrouw lief te hebben als hun eigen lichaam. Wie zijn eigen vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief; 29 want niemand haat ooit zijn eigen vlees, maar hij voedt het en koestert het, zoals Christus de gemeente, 30 omdat wij leden zijn van zijn lichaam

Kol3:18-19-> Vrouwen, weest uw man onderdanig, gelijk het betaamt in de Here. 19 Mannen, hebt uw vrouw lief en weest niet ruw tegen haar.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 19 juni 2012, 12:03
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 12:01

FLOWERFUL304 schreef:
"Meester" is misschien wat te sterk uitgedrukt maar in Gen3:16 kan je wel lezen dat hij over de vrouw heerst.

Gen3:16->nbg 16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermeerderen de moeite uwer zwangerschap; met smart zult gij kinderen baren en naar uw man zal uw begeerte uitgaan, en hij zal over u heersen.

Ja, dit was dus het gevolg van de zondeval. Maar niet de bedoeling. Ik vond net het e.e.a in deze link qua uitleg van deze uitspraak:
http://cornekoelewijn.wordpress.com/2010/10/30/man-vrouw-conflict-na-de-zondeval/

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 19 juni 2012, 12:10
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 12:24

JOL252 schreef:
Ja, dit was dus het gevolg van de zondeval. Maar niet de bedoeling. Ik vond net het e.e.a in deze link qua uitleg van deze uitspraak:
http://cornekoelewijn.wordpress.com/2010/10/30/man-vrouw-conflict-na-de-zondeval/

Mooi leerzaam stuk Jol!
Wat er voor mij uitsprong is:

” Dus de essentie van gecorrumpeerde mannelijkheid is de zichzelf-verheffende poging om de vrouw te onderwerpen en te beheersen en uit te buiten voor zijn eigen verlangens.

En de essentie van gecorrumpeerde vrouwelijkheid is de zichzelf-verheffende poging om de man te onderwerpen en te beheersen en uit te buiten voor haar eigen verlangens”
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 12:59

JOL252 schreef:
en wat concludeer je daar dan uit Herman?

Goeie vraag Jo (met een hoofdletter Lachende smiley )
Ik concludeer hieruit dat de mannen een grote verantwoordelijkhied hebben ten aanzien van een leven tot eer en glorie van God én van de vrouw, "mannin". En wat ik zie is dat zij -ook veel religeuze christelijke mannen- er weinig van terecht brengen omdat ze niet in de kracht van God leven, maar uit eigen kracht.
Geschokte, onthutste smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 19 juni 2012, 13:01
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 14:26

PETRA411 schreef:

genesis 3 vers 16. petra

En ja petra god dwingt ons niet.
wij mogen komen .

Ook wij mogen elkaar niet dwingen.

Jezus heeft alles volbracht voor ons.
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 14:33

HERMAN968 schreef:

Klopt Herman! maar niet iedereen loopt de zelfde weg.
iedereen diend god op zijn manier en hoe hij of zij het wil.

Als je god maar diend Herman .
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 14:40

FLOWERFUL304 schreef:
God idd op de 1e plaats. Is dat niet het 1e gebod en daarna als 2e jezelf als je medemens.

Luc10:27-> Hij antwoordde en zeide: Gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw kracht en met geheel uw verstand, en uw naaste als uzelf

Ik zelf vind dat je moet leven met god verweven.
Want je heb je eigen gevoelens en die mag je ook hebben.

Jezus is niet voorniks hier gekomen.

wij zijn van nature geneigd om god en zijn naaste te haten.
en zijn geboden met gedachten en woorden en werken te overtreden.

wij kunnen niet alles waarmaken . wij zijn mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 14:46

JOL252 schreef:

Waar in de bijbel staat dan dat wij terug moeten gaan naar de orde die er (volgens Koelewijn) voor de zondeval bestond? (Mogen we ook weer gaan naaktlopen... Verraste, verbaasde smiley

Ik vind in het nieuwe testament nergens zo'n aanwijzing dat dit de bedoeling zou zijn. Wel legio uitspraken waarin staat dat de vrouw aan de man onderdanig moet zijn. Hoe je dat interpreteert is een 2e, maar t staat er toch wel.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 15:00

CARMEN073 schreef:
Waar in de bijbel staat dan dat wij terug moeten gaan naar de orde die er (volgens Koelewijn) voor de zondeval bestond? (Mogen we ook weer gaan naaktlopen... Verraste, verbaasde smiley

Ik vind in het nieuwe testament nergens zo'n aanwijzing dat dit de bedoeling zou zijn. Wel legio uitspraken waarin staat dat de vrouw aan de man onderdanig moet zijn. Hoe je dat interpreteert is een 2e, maar t staat er toch wel.

Ik vind even zo snel niet wat je precies wilt aangeven uit de link over de orde voor de zondeval? Naaktlopen haha, nou nee. Maar ik denk wel dat er Iemand is gekomen om te sterven voor ons, dit verbrak de vloek die het gevolg was van de zondeval en de weg werd vrij gemaakt voor verzoening met God. In die zin geloof ik ook dat de vloek verbroken is wat het gevolg was binnen relaties.
(Dus: datgene wat uitgesproken werd in Genesis 3 : 16.) We zijn in staat om een nieuw leven te leiden en te doen wat Jezus ons voordeed: niet heersen maar dienen.

Over de teksten in het NT over onderdanigheid kan ik kort en lang en breed over praten. Ik meen dat er ergens ook iets staat van de onderdanigheid van de man aan de vrouw en die hoor ik weinig in de wandel onderweg... Hoe ik het invul: in dit alles zie ik dat God van ons vraagt om de gestalte van Jezus aan te nemen (dienen) hoe je dit ook vorm en naam zou willen geven. Onderdanigheid geeft bij mij in ieder geval niet de impressie van iemand die met gebogen hoofd toegeeflijk, slaafs en onderworpen is maar iemand die haar/zijn waardigheid kent in haar/zijn identiteit en daarvan uit ook de ander benaderd. Dat je daar als mens menig keer in kan blunderen is een feit.. het is ook een proces, niet iets wat je aan komt waaien.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 19 juni 2012, 15:36
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 16:04

PETRA411 schreef:
En darom kunnenwe samen 1 zijn,niet dat de een de ander overheerst.
Wanneer je en relatie hebt en je bewaakt je eigen grenzen niet,laat je je overheersen door de ander, verlies je jezelf en is je relatie niet zoals god het bedoelt heeft denk ik.
mannen moeten trouwens vrouwen als broos vaatwerk behandelen. ha ha
dus jullie zetten de vuilnisbak buiten, dat laat je een vrouw niet doen. En indien toch stopt een vrouw jou in de vuilnisbak en zet die wel effe zelf aan de weg. FREEDOM!!!! Niksniet mannendie vrouwen overheersen. duh
Ha ha het is mooi weer,lees vanavond wel de reacties, is meteen een goeie zeef,welke man je dusniet meemoet daten. de mandus die denkt dat hijmag heersen over vrouwen Knipoog smiley

Sommige mannen behandelen hun vroeuw als tupperware.... Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 ... 97 Volgende
Pagina 74 van 97