Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 18:37
|
|
|
ROADY558 schreef: | Dat is zo waar! En soms vergeet ik het nog wel 's. Dus bedankt dat je me eraan herinnerde Jane. |
Ja...zo waar...ook ik moet er meer aan denken... God leer mij danken...ook voor het ALLER-kleinste ding...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 18:46
|
|
|
ik had er ook al op willen reageren, zit de hele dag al aan die kreet van jane te denken, warom overheerst soms het negatieve, focus op blij en dankbaar zijn met de dingen die je wel hebt.
thanks jane.... voor me zelf had ik die kreet effe nodig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 19:01
|
|
|
Een oud gezegde luidt:
Overal waar je energie in stopt, dat groeit.
Dus als ik m'n negatieve gedachten ga koesteren, en er heel veel over ga nadenken, dan groeit dat in mijn hoofd als een ballon. En zo voel ik me vervolgens ook.
Als ik de waarheid bedenk, dat is wat Gods Woord zegt, dan gaat dat groeien in mijn geest. Omdat waarheid vrij maakt, ga ik me na verloop van tijd dus..... vrijer voelen :)
Even inhakend hierop. Vanmorgen werd ik erg bepaald over het feit dat niet alleen gedachten dus invloed hebben op mijn leven, maar ook de woorden die ik zelf uitspreek. Woorden hebben macht, zegt de bijbel. God houdt mij als het ware aan mijn eigen woorden. Als ik de hele dag loop te tieren, te mopperen, te klagen, dan voel ik me aan het eind ook zo, overeenkomstig mijn eigen gezeur. Als ik me - soms met veel moeite - richt op Hem en wat Hij zegt in Zijn Woord, dan voel ik me overeenkomstig ook zo.
Conclusie: we moeten onze gedachten en woorden zorgvuldig uitkiezen. Als we daarin volhouden, zal God ons uiteindelijk bevrijden van een hoop negatieve zooi die we meezeulen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 19:12
|
|
|
Ja, eerlijk gezegd heb ik er ook wel moeite mee hoor. Zit met een best groot probleem zelf en dan kost het me soms zo`n moeite om te danken.
Ik probeer het dan wel, maar met het gevoel van meen ik het nu ook?
Dan hoop ik maar dat God dat begrijpt
Ja als gelovige worstel je toch heel wat af, maar er is altijd HOOP en God heeft alles in zijn hand. Die troost daar kan ik dan weer mee verder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 19:17
|
|
|
[quote=ROADY558Conclusie: we moeten onze gedachten en woorden zorgvuldig uitkiezen. Als we daarin volhouden, zal God ons uiteindelijk bevrijden van een hoop negatieve zooi die we meezeulen.[/quote]
Mooi gesproken Roady, ik herken dat maar al te goed dat negatieve dat zo kan overheersen.
Die negatieve zooi wil ik ook graag vanaf. Ik doe me best om daarin te volharden Geloven is geweldig mooi maar het is ook best hard werken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 19:40
|
|
|
Dat herken ik helemaal: dat je bij dat danken of bidden niets voelt.
Maar dat is het mooie van de beloften van God. We hoeven daar ook niets bij te voelen. Gevoel is altijd het gevolg van wat we doen. Het komt er als het ware achteraan.
Ja het is soms keihard werken, maar het zal de moeite waard zijn als we erin volharden om het goede te blijven doen.
Ik hoop dat je je probleem met iemand kunt delen en er samen voor kunt bidden Jane. Daar zit zo ongelofelijk veel kracht in: Samen bidden.
Heel veel zegen gewenst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 22:20
|
|
|
woorden..... jezus werd 40 dagen in de woestijn verzocht, hoe weerstond hij hem??? met de woorden van God wanneer ik me na beneden trek, met negatieve gedachten, of door negatieve dingen, of door de aanklager, leer ik steeds vaker dat wanneer ik de woorden van God er tegenover zet. Dingen veranderen. petra die inmiddels weer heel blij is en dankbaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 22:35
|
|
|
Kreet van de week:
En zo kwam alles weer op zijn pootjes terecht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 19:54
|
|
|
ROADY558 schreef: | Dat herken ik helemaal: dat je bij dat danken of bidden niets voelt.
Maar dat is het mooie van de beloften van God. We hoeven daar ook niets bij te voelen. Gevoel is altijd het gevolg van wat we doen. Het komt er als het ware achteraan.
Ja het is soms keihard werken, maar het zal de moeite waard zijn als we erin volharden om het goede te blijven doen.
Ik hoop dat je je probleem met iemand kunt delen en er samen voor kunt bidden Jane. Daar zit zo ongelofelijk veel kracht in: Samen bidden.
Heel veel zegen gewenst. |
Dankje en ik heb gelukkig een paar mensen waar ik het mee kan bespreken en die voor me bidden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 07:26
|
|
|
Wie de massa volgt, komt niet verder dan de massa. Wie zijn eigen weg volgt, komt op plaatsen waar nog nooit iemand is geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 20:28
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Wie de massa volgt, komt niet verder dan de massa. Wie zijn eigen weg volgt, komt op plaatsen waar nog nooit iemand is geweest. |
Albert Einstein
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 21:16
|
|
|
MARIO216 schreef: | Albert Einstein |
Inderdaad...ik wist het overigens niet...maar klopt...!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 22:59
|
|
|
Beter een kreet van Albert Einstein Dan van Frankenstein
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op donderdag 31 oktober 2013, 23:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 november 2013, 01:11
|
|
|
Hoe ver je komt in het leven hangt af van hoe teder je bent tegenover de jeugd, hoe meevoelend met de ouderen, hoe begripvol jegens de zwoegers en hoe verdraagzaam jegens de zwakken en sterken. Want er komt een dag in je leven dat je al deze mensen bent geweest. George Washington Carver (1861-1943.)
Gr Marenth
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 november 2013, 21:17
|
|
|
Heschel: "Het tegengestelde van het goede is niet het kwaad, maar het tegengestelde van het goede is onverschilligheid.”
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 november 2013, 10:57
|
|
|
"Houd je hakken, hoofd en standaard hoog."
-Coco Chanel-
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 november 2013, 20:57
|
|
|
Harry Starren: “Intuïtie is verstand dat haast heeft."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SORA147
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 november 2013, 08:10
|
|
|
"Normal is an illusion. What is normal for the spider is chaos for the fly.” - Morticia Addams
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 11 november 2013, 00:07
|
|
|
Los moeilijke dingen op als ze nog gemakkelijk zijn. Pak grote dingen aan als ze nog klein zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 05:53
|
|
|
MARIO216 schreef: | Heschel: "Het tegengestelde van het goede is niet het kwaad, maar het tegengestelde van het goede is onverschilligheid.” |
Dat zei ik al, maar dan anders: het tegenovergestelde van haat is onverschilligheid,
bij haat voel je namelijk nog, doet iemand je nog iets....
Maar snap jouwe (dus)ook....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 06:14
|
|
|
JOL252 schreef: | Kreet van de week:
En zo kwam alles weer op zijn pootjes terecht. |
Ha Jol,
Dit is de allermooiste kreet.
Dank meid!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 14:02
|
|
|
God kan niet tot mij spreken wanneer ik niet thuis ben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 16:13
|
|
|
JANE410 schreef: | God kan niet tot mij spreken wanneer ik niet thuis ben |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 13 november 2013, 07:21
|
|
|
A religion that is small enough for our understanding would not be big enough for our needs.
-Corrie ten Boom-
Oftewel: een religie die zo klein is dat ik alles kan begrijpen/verstaan, zou niet groot genoeg zijn voor waar ik behoefte aan heb.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 14 november 2013, 07:17
|
|
|
Let me tel you 'bout the birds and the bees and the flowers and the trees....
Laat me je vertellen over de vogels en de bijen en de bloemen en de bomen...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 14 november 2013, 07:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 november 2013, 09:07
|
|
|
Beoordeel de dag niet altijd op wat je hebt geoogst, maar ook eens op de zaden die je hebt geplant.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 14 november 2013, 11:02
|
|
|
Mensen nemen verschillende wegen op zoek naar vervulling en geluk. Alleen maar omdat ze niet op jouw weg zitten betekent niet dat ze verdwaald zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 20 november 2013, 07:39
|
|
|
Een relatie is in het begin gelukzalig, totdat je na een tijdje toch weer dingen tegenkomt waar je eerst ook tegen aanliep en dus belangrijk om erover te praten en er iets aan te doen.
En ja, zo doe je weer ideeën op....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 20 november 2013, 07:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 11:44
|
|
|
KPN is soms in de war met 'onbeperkt bellen voor zo en zoveel met je mobiel', en 'onbeperkt bedragen van je rekening halen'.
Die dan ook nog es helemaal niet kloppen, veels te hoog dus....ja, die bedragen bedoel ik...
Ja, dit is een kreet.
Tevens een gebedspunt, moet er zo heen; dat ik dingen duidelijk kan overbrengen en dat ze coulant zijn, ed.
wordt vervolgd....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 21 november 2013, 13:03
|
|
|
SHANITA130 schreef: | KPN is soms in de war met 'onbeperkt bellen voor zo en zoveel met je mobiel', en 'onbeperkt bedragen van je rekening halen'.
Die dan ook nog es helemaal niet kloppen, veels te hoog dus....ja, die bedragen bedoel ik...
Ja, dit is een kreet.
Tevens een gebedspunt, moet er zo heen; dat ik dingen duidelijk kan overbrengen en dat ze coulant zijn, ed.
wordt vervolgd.... | Is dit een kreet??
|
|
Naar boven |
|
|