ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 69 70 71 72 73 74 75 ... 97 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 13:04

YES356 schreef:
FLOWERFUL304 schreef:

Blijven jullie aub bij het onderwerp zonder persoonlijk te worden over mijn levenswijze of denken wat het vlgs julie wel of niet is en wat jullie conclusie daar ook over is.
Bij voorbaat dank.

Waar het topc mee begon:
1.Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
(NIET WAT JE VIND DAT EEN ANDER WEL OF NIET MOET DOEN)

2. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
(NIET WAT JIJ ER VAN DENKT VAN EEN ANDER, MAAR WAAROM JIJ HET ZOU WILLEN)

3.Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
(OF JIJ DAT KAN OVER JE EIGEN WOORDEN,DADEN ,GEDACHTEN))

4. Ook wil ik weten hoe jullie over zelfbevrediging denken.
(HOE JE DAAR ZELF MEE OMGAAT)

Staan mooie stukken geschreven intussen !!!
Ik heb er wat ik er zelf van vind,tegenaan kijk, en mee om ga al eerder geschreven.
Lees het graag hier hoe anderen er mee ook mee omgaan.

Hai Yes,

1. Nou daar heb ik al meerdere verschillende meningen over gehad.
Eerst toen ik pas gelovig was toen ik 18 was, en de jaren erna heel rigide gevoel uitgeschakeld en naar de letter geleefd, dus none.

Toen na enkele jaren, zo'n 5 jaar later, toen ik een christelijke stroming verliet, en bij de gereformeerde vrijgemaakten kwam, ja, toen zag ik een relatie als een relatie en niet slechts een huwelijk als relatie.

2. Waarom? Nou omdat ik dus een relatie als een relatie begon te zien en niet slechts een huwelijk als een relatie. Kwam ook door de vele slechte huwelijken en echtscheidingen die ik om me heen zag in de christelijke wereld. en in de niet-christelijke wereld zoveel stellen gelukkig getrouwd of samenwonenend, of in een relatie.
Dus toen kwam ik tot de conclusie dat een huwelijk benauwend kan werken.

3. Verantwoorden naar God? Ja, natuurlijk.
Ik dacht dat het Gods bedoeling nooit kan zijn, dat een huwelijk benauwend voelt.
Dus ik dacht van wat zou God liever zien, een christelijk huwelijk met een hoop ellende, of een liefdevolle vreugdevolle relatie.

Maar ja, ben nu alweer wat jaartjes verder, en nu interesseerd 'het' me eventjes niet. Heb goede vrienden, bevredigend leven en als ik iemand tegenkom, is dat fijn. Kom ik niemand tegen ook goed.

Ben erachter dat goede vrienden heel belangrijk zijn.
Sex staat op een laag pitje bij mij nu.
Ik zit in een fase waarin mijn geloof(svertrouwen) zich heel erg verdiept.
Ja, en dat is voor mij veel belangrijker nu.
Nou voedt ik het ook niet, moet ik erbij zeggen.
Ik heb een 'vind het wel belangrijk maar het interesseert me nu ff niet zo' periode.

4. Zelfbevrediging, zie bovenstaande. Ja, bij mannen ligt dat anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 13:12

HENK393 schreef:

ik was er niet bij.... misschien had ze wel een hele liefdevolle relatie? echtscheidingen waren er toen nog niet. misschien kun je dit hier wel vergelijken? 4x een soort echtscheiding na een in eerste instantie een liefdevolle relatie?

Moet helaas weer werken nu, ga er later op in.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 13:40

HENK393 schreef:

ik was er niet bij.... misschien had ze wel een hele liefdevolle relatie? echtscheidingen waren er toen nog niet. misschien kun je dit hier wel vergelijken? 4x een soort echtscheiding na een in eerste instantie een liefdevolle relatie?

of al 4 mannen verloren,die overleden waren? zou ook kunnen
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 14:16

De sameritaanse vrouw liep so wie so alleen na de put om water te halen, gingen vrouwen in die tijd niet vaker samen? Warom liep ze alleen? Mischien omdat ze even alleen wou zijn, zich eenzaam voelde met haar verdriet van 4 verloren liefdes, of misschien omdat ze niet zo geaccepteerd werd door andere vrouwen in het dorp, wie weet werd er wel flink geroddeld in het dorp, over haar verliefdheid op een man die niet haar man was,
Of wie weet was dit nr 5 waarvan ze dacht die gaat er voor zorgen dat ik gelukkig word in het leven,omdat ze dacht dat ze gelukkig zou worden als ze maar een man had.
En zo kun je er zoveel over na denken...
1 ding is zeker,jezus vond de sameritaanse vrouw lief, liep een gigantische omweg zelfs en zat daar toevallig( bestaat niet niet,god laat dingen toevallen) op het juiste moment bij de put.

Mooi verhaal, net zo mooi als hoe god na hagar omkeek, hagar kunnen we goed vergelijken met een gescheiden vrouw vandaag de dag, daar werd ze de woestijn in gestuurd, geen man meer, een zoon die inmiddels op sterven was, en hagar was zo ontmoedigd, dat ze het niet kon aanzien, ze op een afstand van haar zoon ging zitten,terwijl hij op sterven lag.
en god liet haar niet alleen,
gaf haar de moed om weer op te staan, verder te gaan,ze ontdekte de waterput( die er zelfs misschien de hele tijd geweest was, maar die ze in haar ontmoediging misschien nog geneens niet meer zag)

enfin bla bla bla
het mooie van deze verhalen is,is dat je merkt dat god wel degelijk omkijkt naar vrouwen, vrouwen zonder man,met hun meedenkt, hun helpt.
met hun meeleeft en ze begrijpt in hun moeilijke momenten
Zo zou hij ook vast met ons meedenken, als we in ons hart denken, ik zou graag een leuke man willen, En ons vast begrijpen ook met onze gevoelens tegenover sommigge mannen en vragen... en dan... hoe moet het met sex?
En ook als we daar fouten in maken, jezus hielp ook de vrouw die overspel deed. Jee wat is god goed,lief ,begripvol, vergevend.
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 17:12

Het blijft me verbazen dat dit topic zo populair blijft.

Een paar andere dingetjes.
Waarom zo uitgebreid stil staan bij SEX voor het huwelijk terwijl er zoveel andere zaken ook meespelen.
Voor het gemak ga ik even uit van mijn eigen situatie.

Waar gaan we wonen????Hij heeft een koopwoning, als het onverhoopt weer tot een scheiding zou komen moet hij mij uitkopen....ik huur, als ik mijn huur opzeg vind ik nergens meer zo een groot huis. Dit praktische gaat nog lang niet over vrienden, clubs die je achterlaat....

Hoe is je dagritme??? Hij uitgesproken ochtendmens terwijl voor mij de ochtendstond noooooooit goud in de mond heeft.

Hoe ziet jouw aanrecht eruit??? Ik erger me dood omdat hij continu mijn waterbeker in de vaatwasser zet terwijl hij het vreselijk vindt als hij bij mij de afwas van 2 dagen ziet.

Welke meubels houden we???? Wat gooi jij weg en wat gooi ik weg.....

Hoe nemen we beslissingen. Ik ben in de jaren dat ik alleen was errug democratisch gaan denken. Als ik zin had in pizza dan at ik pizza.
Als ik vond dat ik kleding nodig had kocht ik kleding. Nu moet ik duidelijk met iemand rekening houden.

Hoe vouw jij je wasgoed op??????

Hoe matchen onze kinderen met elkaar???

Het gaat om zoveel meer in een relatie......en ja, ik vind dat je daar heel hard aan moet werken voor je gaat trouwen en je gedachten en gevoel niet moet laten verzuren door een verlangen naar sex.

Als het goed is hebben de gescheiden mensen die hier zijn toch een bevredigend huwelijk achter de rug???? En dan zouden deze gevoelens opeens zondig zijn?????

Let wel, ik predik geen vrije liefde ( ik predik nooit Smiley die vol vragen zit ).
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 18:31

INGE721 schreef:

Waarom zo uitgebreid stil staan bij SEX voor het huwelijk terwijl er zoveel andere zaken ook meespelen.
Welke meubels houden we????
Hoe nemen we beslissingen.
Het gaat om zoveel meer in een relatie......en ja, ik vind dat je daar heel hard aan moet werken voor je gaat trouwen en je gedachten en gevoel niet moet laten verzuren door een verlangen naar sex.

Als het goed is hebben de gescheiden mensen die hier zijn toch een bevredigend huwelijk achter de rug???? En dan zouden deze gevoelens opeens zondig zijn?????

Let wel, ik predik geen vrije liefde ( ik predik nooit Smiley die vol vragen zit ).

[i]Dank je wel voor het antwoord, Inge. Je hebt het vooral over de praktische regelingen van je partnerschap. Hoe zit dat dan met het geestelijke. Mijn vraag is dan ook laat je je leiden door de christelijke leer. Waar situeert God zich dan concreet hierin, is je levenswijze verschillend dan met diegenen die niet christen zijn?
Engeltje smiley [/i]

Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 12 juni 2012, 18:32
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 18:34

INGE721 schreef:

Waar gaan we wonen????Hij heeft een koopwoning, als het onverhoopt weer tot een scheiding zou komen moet hij mij uitkopen....ik huur, als ik mijn huur opzeg vind ik nergens meer zo een groot huis. Dit praktische gaat nog lang niet over vrienden, clubs die je achterlaat....

Hoe is je dagritme??? Hij uitgesproken ochtendmens terwijl voor mij de ochtendstond noooooooit goud in de mond heeft.

Hoe ziet jouw aanrecht eruit??? Ik erger me dood omdat hij continu mijn waterbeker in de vaatwasser zet terwijl hij het vreselijk vindt als hij bij mij de afwas van 2 dagen ziet.

Welke meubels houden we???? Wat gooi jij weg en wat gooi ik weg.....

Hoe nemen we beslissingen. Ik ben in de jaren dat ik alleen was errug democratisch gaan denken. Als ik zin had in pizza dan at ik pizza.
Als ik vond dat ik kleding nodig had kocht ik kleding. Nu moet ik duidelijk met iemand rekening houden.

Ja Inge, dat herken ik.

En wat kunnen sommige mannen dan verschrikkelijk zeuren Boze smiley , over de was opvouwen, over de afwas. Nog erger dan de ergste vrouw.... Zieke smiley

Ja, en dat gedoe met meubels en goederen. Ja, de een is hieraan gehecht, de ander daaraan. en als je dan ook niet de ruimte heb, zodat beidde hun hobby's/werk redelijk kunnen uitvoeren?, omdat je bijmekaar gaat hokken omdat 'men' zonodig vindt dat je moet trouwen.

Neehee, echt niet, als ik ooit nog eens iemand tegen kom, je weet maar nooit, dan blijf ik heerlijk in mijn eigen huis met mijn eigen dingen en vrienden. Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 18:40

HERMAN968 schreef:
[i]Dank je wel voor het antwoord, Inge. Je hebt het vooral over de praktische regelingen van je pertnerschap. Hoe zit dat met het geestelijke dan. Mijn vraag dan ook laat je je leiden door de christelijke leer. Waar situeert God dan in je levenswijze ? Engeltje smiley [/i]

De meeste denken praktisch Herman en soms ook logisch ook...

Maar Inge heeft wel een punt dat het de gemoederen behoorlijk bezig houdt. Het is blijkbaar een hot item, die als je logisch beredeneerd niet zo belangrijk hoeft te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 18:55

LEONARD480 schreef:
De meeste denken praktisch Herman en soms ook logisch ook...

Maar Inge heeft wel een punt dat het de gemoederen behoorlijk bezig houdt. Het is blijkbaar een hot item, die als je logisch beredeneerd niet zo belangrijk hoeft te zijn.

Klopt Leonard, ik vroeg dan ook meer algemeen, in hoever de christelijke levensstijl van Inge meespeeld in die het nemen van beslissingen.

Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 12 juni 2012, 18:56
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 19:07

FLOWERFUL304 schreef:
Ik weet dat de boeken van wilkin van de kamp over bevrijding gaan. maar dat je dat wat ik schrijf gelijk aan zijn boeken toeschrijft vlgs mij heb ik dat niet zo gebracht. Ik heb zijn boeken eerder geadviseerd omdat ik dus ook denk dat dat de mensen ook op weg kan helpen daar hij vele aspecten behandeld. En wilkin is ook heel duidelijk over sex dat dat voor het huwelijk bestemd is net als in de bijbel. Sorry, maar het lijkt erop dat jij mij niet begrijpt, maar dat maakt niet uit.

Jij mag vinden wat je vindt over hoererij en ontucht en ik mag plaatsen wat ik van hoererij en ontucht vind. Daar is het forum voor. Dat je het niet met mij eens bent van wat ik vind, kan ik begrijpen maar kom mij niet zeggen wat ik wel of niet onder hoererij kan plaatsen, ik beslis daar zelf over. Staat het je niet aan, jammer dan. Ik vind wat ik vind en voor de rest moet ieder het voor zichzelf weten wat die wil vinden. Ik dwing niemand om het te accepteren of over te nemen, laat dat duidelijk zijn.

We zitten op het forum elkaars meningen te delen over het onderwerp sex voor het huwelijk. Laten we dat op een volwassen en respectvolle manier doen zonder persoonlijk te worden zoals uitigen over strakke denken, angstig geloof etc. Want ik begin al die persoonlijke opmerkingen naar mijn adres zat te worden. Blijven jullie aub bij het onderwerp zonder persoonlijk te worden over mijn levenswijze of denken wat het vlgs julie wel of niet is en wat jullie conclusie daar ook over is.
Bij voorbaat dank.

Daar je op me "persoonlijk" reageert...
Je zit hier op een forum waar inderdaad vraag en antwoord geplaatst wordt.
Het was niet de bedoeling om "respectloos" en "onvolwassen" te zijn.
Ik geef gewoon reacties op hetgeen hier geplaatst word.
Nogmaals is het niet mijn bedoeling om jou mening er onder uit te halen, maar ik zie niet in waarom ik niet zou mogen reageren op uitingen die je geeft.
Als je bijvoorbeeld roken onder dezelfde noemer plaatst als zelfbevrediging en hoererij... Mogen we daar aub ook op reageren, of is alleen jou mening de juiste?
Waarom ik reageerde op het item van wilkin (breken van banden)... was voor mij een aanleiding dat het over bevrijding ging van banden die zouden kunnen ontstaan zijn door "verkeerde" omgang.
Intimiteit creëert een band, maar niet altijd een verkeerde gebondenheid.
Ik kan niet interpreteren dat je door elke band die je aangaat (ook al is het met een niet-christen) dat je dan een occulte belasting/band zou hebben.
Als je iemand aanstuurt dat die persoon wel eens een bevrijdingsweekendje nodig zou hebben, wil je eigelijk zeggen dat die persoon gebonden is (is maar een gevolg van denken hoor)
Inderdaad is het niet belangrijk dat ik anders denk of redeneer. In tegendeel, het zou een verrijking mogen zijn dat we elkanders meningen "mogen" plaatsen.
Als je onze reacties zat bent Smiley die vol vragen zit wat wil je dan?

Laatst aangepast door
XABIA794
op dinsdag 12 juni 2012, 19:08
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 19:49

XABIA794 schreef:
Daar je op me "persoonlijk" reageert...
Je zit hier op een forum waar inderdaad vraag en antwoord geplaatst wordt.
Het was niet de bedoeling om "respectloos" en "onvolwassen" te zijn.
Ik geef gewoon reacties op hetgeen hier geplaatst word.
Nogmaals is het niet mijn bedoeling om jou mening er onder uit te halen, maar ik zie niet in waarom ik niet zou mogen reageren op uitingen die je geeft.
Als je bijvoorbeeld roken onder dezelfde noemer plaatst als zelfbevrediging en hoererij... Mogen we daar aub ook op reageren, of is alleen jou mening de juiste?
Waarom ik reageerde op het item van wilkin (breken van banden)... was voor mij een aanleiding dat het over bevrijding ging van banden die zouden kunnen ontstaan zijn door "verkeerde" omgang.
Intimiteit creëert een band, maar niet altijd een verkeerde gebondenheid.
Ik kan niet interpreteren dat je door elke band die je aangaat (ook al is het met een niet-christen) dat je dan een occulte belasting/band zou hebben.
Als je iemand aanstuurt dat die persoon wel eens een bevrijdingsweekendje nodig zou hebben, wil je eigelijk zeggen dat die persoon gebonden is (is maar een gevolg van denken hoor)
Inderdaad is het niet belangrijk dat ik anders denk of redeneer. In tegendeel, het zou een verrijking mogen zijn dat we elkanders meningen "mogen" plaatsen.
Als je onze reacties zat bent Smiley die vol vragen zit wat wil je dan?

goeie vraag Xabia Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 19:49

FLOWERFUL304 schreef:
Ik weet dat de boeken van wilkin van de kamp over bevrijding gaan. maar dat je dat wat ik schrijf gelijk aan zijn boeken toeschrijft vlgs mij heb ik dat niet zo gebracht. Ik heb zijn boeken eerder geadviseerd omdat ik dus ook denk dat dat de mensen ook op weg kan helpen daar hij vele aspecten behandeld. En wilkin is ook heel duidelijk over sex dat dat voor het huwelijk bestemd is net als in de bijbel. Sorry, maar het lijkt erop dat jij mij niet begrijpt, maar dat maakt niet uit.

Jij mag vinden wat je vindt over hoererij en ontucht en ik mag plaatsen wat ik van hoererij en ontucht vind. Daar is het forum voor. Dat je het niet met mij eens bent van wat ik vind, kan ik begrijpen maar kom mij niet zeggen wat ik wel of niet onder hoererij kan plaatsen, ik beslis daar zelf over. Staat het je niet aan, jammer dan. Ik vind wat ik vind en voor de rest moet ieder het voor zichzelf weten wat die wil vinden. Ik dwing niemand om het te accepteren of over te nemen, laat dat duidelijk zijn.

We zitten op het forum elkaars meningen te delen over het onderwerp sex voor het huwelijk. Laten we dat op een volwassen en respectvolle manier doen zonder persoonlijk te worden zoals uitigen over strakke denken, angstig geloof etc. Want ik begin al die persoonlijke opmerkingen naar mijn adres zat te worden. Blijven jullie aub bij het onderwerp zonder persoonlijk te worden over mijn levenswijze of denken wat het vlgs julie wel of niet is en wat jullie conclusie daar ook over is.
Bij voorbaat dank.

Ho ho Flowerfull......jij hebt een uitgesproken mening en die hebben anderen ook......als je dat persoonlijk opvat moet je niets op een forum schrijven en jij kan er ook wat van......Als je jouw mening niet deelt komen satan en de duivel ook om de hoek kijken....en dat kan wel????
Maar als ik aangeef dat ik het een soort angst en star geloof vind mag dat niet?
Dat is dan niet helemaal fair......
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 19:53

op het gevaar af, dat ik er veel reacties op ga krijgen....

In de laatste Eva, vrouwen tijdschrift van de EO, dat over de midlife gaat en niet zozeer over de gebruikelijke crisis die er bij hoort staat een opschrift bij een artikel.....

SEX IS DOOR GOD GESCHAPEN, MAAK ER EEN FEEST VAN.......

lijkt mij duidelijk....maar is verder ieder zijn eigen keuze om dit wel of niet buiten het huwelijk te doen.....en daar horen geen veroordelingen bij, laat dat aan de Enige over, die daar over gaat....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 19:55

TINK100 schreef:
op het gevaar af, dat ik er veel reacties op ga krijgen....

In de laatste Eva, vrouwen tijdschrift van de EO, dat over de midlife gaat en niet zozeer over de gebruikelijke crisis die er bij hoort staat een opschrift bij een artikel.....

SEX IS DOOR GOD GESCHAPEN, MAAK ER EEN FEEST VAN.......

lijkt mij duidelijk....maar is verder ieder zijn eigen keuze om dit wel of niet buiten het huwelijk te doen.....en daar horen geen veroordelingen bij, laat dat aan de Enige over, die daar over gaat....

Maar dan blijft de hamvraag: voor het huwelijk of er na??? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 19:57

WILLEMIJN232 schreef:
Maar dan blijft de hamvraag: voor het huwelijk of er na??? Knipoog smiley

ik denk dat iedereen die op dit topic reageerd, oud en wijs genoeg is om daddt zezlf te bepalen..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 20:06

HERMAN968 schreef:
[i]Dank je wel voor het antwoord, Inge. Je hebt het vooral over de praktische regelingen van je partnerschap. Hoe zit dat dan met het geestelijke. Mijn vraag is dan ook laat je je leiden door de christelijke leer. Waar situeert God zich dan concreet hierin, is je levenswijze verschillend dan met diegenen die niet christen zijn? Engeltje smiley [/i]

Persoonlijk denk ik dat ik als christen een heleboel heb geleerd van niet-christenen.
Ogevoed in een gereformeerd gezin, later in kringen verkeerd waarin het gedachtegoed van Faithfull normaal waren ben ik keurig netjes als maagd lhet huwelijk ingegaan om vervolgens te ontdekken dat mijn voormalig man een enorm bindingsprobleem heeft. En ja, een van de redenen om snel te trouwen was idd omdat we dan sex konden hebben.
Nu is sex net als fietsen.....je moet het onder de knie krijgen maar als je 1 maal kunt leer je het niet meer af Engeltje smiley Engeltje smiley

Mijn verantwoording naar God toe gaat jou in wezen niets aan, dat is tussen mij en Hem. Maar ik geloof dat God ons geschapen heeft met een gezonde dosis <aardsheids> en verstand dat we ons heel goed moeten laten leiden door nuchterheid.
En ja, als je gaat (her)trouwen zijn het vaak de praktische zaken waar men over struikelt......... Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 20:08

INGE721 schreef:
Persoonlijk denk ik dat ik als christen een heleboel heb geleerd van niet-christenen.
Ogevoed in een gereformeerd gezin, later in kringen verkeerd waarin het gedachtegoed van Faithfull normaal waren ben ik keurig netjes als maagd lhet huwelijk ingegaan om vervolgens te ontdekken dat mijn voormalig man een enorm bindingsprobleem heeft. En ja, een van de redenen om snel te trouwen was idd omdat we dan sex konden hebben.
Nu is sex net als fietsen.....je moet het onder de knie krijgen maar als je 1 maal kunt leer je het niet meer af Engeltje smiley Engeltje smiley

Mijn verantwoording naar God toe gaat jou in wezen niets aan, dat is tussen mij en Hem. Maar ik geloof dat God ons geschapen heeft met een gezonde dosis <aardsheids> en verstand dat we ons heel goed moeten laten leiden door nuchterheid.
En ja, als je gaat (her)trouwen zijn het vaak de praktische zaken waar men over struikelt......... Lachende smiley Lachende smiley

Het is me echt niet om mijzelf te doen Inge, maar om het forum Knipoog smiley .
Dank je wel voor je eerlijk antwoord. Kunnen we als cm-mers wat mee! Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 20:10

HERMAN968 schreef:
Het is me echt niet om mijzelf te doen Inge, maar om het forum Knipoog smiley .
Dank je wel voor je eerlijk antwoord. Kunnen we als cm-mers wat mee! Engeltje smiley

Het is mij ook om het forum te doen
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 20:11

mssch oftopic, maar eens om over na te denken...

Een vriend van me, (NIET christen) is gehuwd, maar zijn vrouw wil totaal geen intimiteit. Nog erger, ze vindt maar dat hij dat elders moet halen? liefst bij een "nette" escorte. Daarboven wil ze er ook niets van weten als hij dat wel of niet zou doen...
Dus als ik het zo zie, dwingt ze hem om of celibatair te leven. (als je brand van begeerte... Twijfelende smiley ) , en als je dan de mist ingaat, wat aannemelijk is ook zelfs voor een christen, dwingt ze hem ook nog tot liegen...

Allereerst... sex behoort binnen het huwelijk!
Spreek je hier dan van een huwelijk, als God ook stelt dat je één bent?
(het kwam bij me weer op als men beweert dat het "boterbriefje" de bepaling is van een huwelijk.)
Wat met het vers... wat God bij elkaar brengt zal geen mens scheiden.
Zijn het dan mensen die keuzes maken die God niet heeft bedoeld in sommige situaties?

In ieder geval... Hoe krom ook
Deze situatie geeft me anders gelegenheid om te getuigen hoe Gods wegen zijn en hoe de mens er mee omgaat.

Voor alle duidelijkheid... Dit is niet om oordelen uit te lokken, simpel om situaties vanuit de wereld eens tegen het Licht te plaatsen.
Het vak ethiek? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 20:24

XABIA794 schreef:
mssch oftopic, maar eens om over na te denken...

Een vriend van me, (NIET christen) is gehuwd, maar zijn vrouw wil totaal geen intimiteit. Nog erger, ze vindt maar dat hij dat elders moet halen? liefst bij een "nette" escorte. Daarboven wil ze er ook niets van weten als hij dat wel of niet zou doen...
Dus als ik het zo zie, dwingt ze hem om of celibatair te leven. (als je brand van begeerte... Twijfelende smiley ) , en als je dan de mist ingaat, wat aannemelijk is ook zelfs voor een christen, dwingt ze hem ook nog tot liegen...

Allereerst... sex behoort binnen het huwelijk!
Spreek je hier dan van een huwelijk, als God ook stelt dat je één bent?
(het kwam bij me weer op als men beweert dat het "boterbriefje" de bepaling is van een huwelijk.)
Wat met het vers... wat God bij elkaar brengt zal geen mens scheiden.
Zijn het dan mensen die keuzes maken die God niet heeft bedoeld in sommige situaties?

In ieder geval... Hoe krom ook
Deze situatie geeft me anders gelegenheid om te getuigen hoe Gods wegen zijn en hoe de mens er mee omgaat.

Voor alle duidelijkheid... Dit is niet om oordelen uit te lokken, simpel om situaties vanuit de wereld eens tegen het Licht te plaatsen.
Het vak ethiek? Knipoog smiley

Heb ik ook een tijdje gehad. Moest niets geen intimiteit, had idd liever dat ie het bij een ander haalde, interseerde me niet, zolang ik maar niet....

Komt door trauma's, (seksueel misbruik) in kindertijd. vaak als kleuter. Dan herinner je 't je niet meer. Dus je hébt wel de verschijnselen maar je weet niet waar 't vandaan komt.

En...de dader stopt er vaak mee als het kind begint te praten want dan wordt het gevaarlijk....

Ja, ik schrijf dit omdat deze vrouwen vaak als frigide t$#@ worden afgeschreven, en nu wil ik het begrijpelijk maken, begrijpelijk, niet als excuus. zij moeten hulp zoeken kosten wat kost, vind ik.

---

Hoe ik er dan achter ben gekomen? door omstandigheden, versprekingen en dingen die ik eerst niet kon plaatsen en 'mazzel' met die 'omstandigheden.'.
Opa die gezeten had ervoor, vader die zei je mag altijd alles doen als de politie er maar niet achter komt, als kind, etc.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 12 juni 2012, 20:33
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 20:29

[i]
Dank je voor deze getuigenis Shantia. Mijn vraag is hoe hielp het Woord van God je in het verleden om dit allemaal te ondergaan, te verwerken. Hoe helpt het evangelie je om hiermee verder om te gaan ? Is je visie nu geënt op het evangelie ? Engeltje smiley
[/i]
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 20:34

HERMAN968 schreef:
[i]
Dank je voor deze getuigenis Shantia. Mijn vraag is hoe hielp het Woord van God je in het verleden om dit allemaal te ondergaan, te verwerken. Hoe helpt het evangelie je om hiermee verder om te gaan ? Is je visie nu geënt op het evangelie ? Engeltje smiley
[/i]

Dit is geen getuigenis, maar een Vermoeden. Van wat de reden kan zijn voor iemand zijn gedrag, wat ik hiervoor las bij Xabia.

Welke visie?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 13 juni 2012, 05:26
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 20:36

SHANITA130 schreef:
Mijn reformatorische psycholoog Knipoog smiley

Mooi gezegd jo. Vraagt echter om wat meer uitleg. Zeker nadat ik je reactie las op Ouweneel dat ik hem de hemel inprijs Knipoog smiley ?

Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 12 juni 2012, 20:37
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 04:43

HERMAN968 schreef:
Mooi gezegd jo. Vraagt echter om wat meer uitleg. Zeker nadat ik je reactie las op Ouweneel dat ik hem de hemel inprijs Knipoog smiley ?

Ik heet geen Jo.

En,

Wat bedoel je?
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 06:50

SHANITA130 schreef:
Ik heet geen Jo.

En,

Wat bedoel je?

Natuurlijk heet je geen jo maar Shanita. Jo is zo'n tussenwoordje dat in Vlaanderen in bepaalde streken veel gebruikt wordt. Het geeft iets zachtjes weer in de formulering. Dus stoor je hier écht niet aan. Knipoog smiley
Mooi van je dat je op mijn vragen wil ingaan. Het siert je Verlegen lachende smiley .

Het betreft eigenlijk in welke mate heeft die reformatorische hulpverlener je geholpen in je herstel, in je relatie tot God. Ik ken namelijk enkele vrouwen die ermee te maken hebben. Ik wil wel bijstaan maar voel me te onbekend met het thema. Kun je hier iets over vertellen (of is dit niet de juiste topic ? Geschokte, onthutste smiley ).

Laatst aangepast door
HERMAN968
op woensdag 13 juni 2012, 06:51
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 08:45

HERMAN968 schreef:
Natuurlijk heet je geen jo maar Shanita. Jo is zo'n tussenwoordje dat in Vlaanderen in bepaalde streken veel gebruikt wordt. Het geeft iets zachtjes weer in de formulering. Dus stoor je hier écht niet aan. Knipoog smiley
Mooi van je dat je op mijn vragen wil ingaan. Het siert je Verlegen lachende smiley .

Het betreft eigenlijk in welke mate heeft die reformatorische hulpverlener je geholpen in je herstel, in je relatie tot God. Ik ken namelijk enkele vrouwen die ermee te maken hebben. Ik wil wel bijstaan maar voel me te onbekend met het thema. Kun je hier iets over vertellen (of is dit niet de juiste topic ? Geschokte, onthutste smiley ).

het is ook niet de bedoeling om iedereen te kunnen bijstaan/helpen. Met sommige zaken en situaties gaat men beter naar een deskundige.
Daarom dat er ook zoveel gekwetst wordt vanuit "goed bedoelde" bemoeienissen en bijbelversstenen...
Vaak heeft men geen flauw idee van inleving in een anders situatie, en dan denkt men te helpen met een adviesje of een bijbels advies, en eigelijk geef je vaak de persoon nog een trap achterna...
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:09

XABIA794 schreef:
het is ook niet de bedoeling om iedereen te kunnen bijstaan/helpen. Met sommige zaken en situaties gaat men beter naar een deskundige.
Daarom dat er ook zoveel gekwetst wordt vanuit "goed bedoelde" bemoeienissen en bijbelversstenen...
Vaak heeft men geen flauw idee van inleving in een anders situatie, en dan denkt men te helpen met een adviesje of een bijbels advies, en eigelijk geef je vaak de persoon nog een trap achterna...

Mooi stukje helemaal mee eens !
Ook mooi om de oproep van Santia te lezen.

Door hier zo open dingen te delen kan je mensen al heel erg helpen denk ik. Ook omdat de jonge vrouw die dit onderwerp begon ergens schreef: “vooral omdat er in de kerk veel te weinig over gesproken wordt. Tenminste ik ervaar dit.
Daarom heb ik het topic toendertijd ook geopend.”

veel mensen herkennen dit misschien.

Laatst aangepast door
YES356
op woensdag 13 juni 2012, 09:15
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:18

XABIA794 schreef:

Mee eens! En nog ff ter aanvulling...het sleutelwoord is luisteren, luisteren en nog 's luisteren en verder niets!! Dat is wat je kunt doen om iemand bij te staan!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:28

XABIA794 schreef:

Bid maar herman,dat god de juiste hulpverleners op hun weg stuurt, zoals jezelf schrijft zijn deze dingen je onbekend. Je kan goed bedoeld,inderdaad in plaats van de persoon te helpen, diegene kwetsen.

En lieve knuffel voor je shanita
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:35

PETRA411 schreef:
Bid maar herman,dat god de juiste hulpverleners op hun weg stuurt, zoals jezelf schrijft zijn deze dingen je onbekend. Je kan goed bedoeld,inderdaad in plaats van de persoon te helpen, diegene kwetsen.

En lieve knuffel voor je shanita

Even een geheel andere vraag....
Hier wordt een ""knuffel"" gegeven door iemand die als naam hier Petra heet...maar knuffelt met de naam Shanita?????????????????????

Zeer verwarrend.....niet om die knuffel (jullie knuffelen maar af...is mij goed)
Maar we hebben namelijk hier ook een schuilnaam van iemand die Shanita heet...
Hoe zit dat nu???????

Petra...als je eigenlijke naam Shanita is...blijf dan je schuilnaam gebruiken s.v.p

(Zeeland...die Ineke heet...maar wel duidelijk is)
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 69 70 71 72 73 74 75 ... 97 Volgende
Pagina 72 van 97