Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 19:18
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Afgelopen weekend heb ik de film 'Haar naam was Sarah' gezien. Wat een heftige en ingrijpende film. Het is verfilmd n.a.v. het gelijknamige boek van Tatiana de Rosnay.
'k Heb het boek nu liggen en kan niet wachten om er in te beginnen. |
prachtig boek.heb het net uit........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 19:22
|
|
|
Lees nu:
" KLEINE DOCHTER " VAN ZOYA PHAN (+ Damien Lewis)
AUTOBIOGRAFIE.
Haar strijd tegen de Birmese junta. Zoya hoort bij het Karenvolk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 20:35
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik lees ff niks nu... ik wacht op :
"Opkomst en ondergang van een cm-malloot"
binnenkort bij uw sigarenboer in de lectuurbak, of bij De Slegte... dat ken neturelijk ook |
Ga je je memoires schrijven, Pieter?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 20:57
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik lees ff niks nu... ik wacht op :
"Opkomst en ondergang van een cm-malloot"
binnenkort bij uw sigarenboer in de lectuurbak, of bij De Slegte... dat ken neturelijk ook |
maak er dan gelijk een groepswerk van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 21:30
|
|
|
XABIA794 schreef: | maak er dan gelijk een groepswerk van |
is het al hoor... lees maar de intro van het topic LEVENSBOEK.
zelf ben ik een man van weinig woorden, dat gecombineerd met een saai leven, dus mijn leven past eerder in een notendop
laten we gewoon Angy dr boek gaan lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 22:43
|
|
|
PIETER649 schreef: | is het al hoor... lees maar de intro van het topic LEVENSBOEK.
zelf ben ik een man van weinig woorden, dat gecombineerd met een saai leven, dus mijn leven past eerder in een notendop
laten we gewoon Angy dr boek gaan lezen |
Zo is dat : VAKLITERATUUR.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 23:10
|
|
|
VISSER278 schreef: | Zo is dat : VAKLITERATUUR. |
nee joh, ik ben geen psychiater... ik hou wel van fantasy, fictie etc
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 23:13
|
|
|
PIETER649 schreef: | is het al hoor... lees maar de intro van het topic LEVENSBOEK.
laten we gewoon Angy dr boek gaan lezen |
Dan wordt het vast een psychologische thriller.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 26 januari 2011, 23:13
|
|
|
PIETER649 schreef: | nee joh, ik ben geen psychiater... ik hou wel van fantasy, fictie etc |
EN WERKELIJKHEID TOEVALLIG OOK NOG?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 27 januari 2011, 08:05
|
|
|
VISSER278 schreef: | EN WERKELIJKHEID TOEVALLIG OOK NOG? |
tuurlijk... historische roman heeft ook wel wat... en werkelijkheid is in ieders ogen weer anders he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 27 januari 2011, 09:34
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Afgelopen weekend heb ik de film 'Haar naam was Sarah' gezien. Wat een heftige en ingrijpende film. Het is verfilmd n.a.v. het gelijknamige boek van Tatiana de Rosnay.
'k Heb het boek nu liggen en kan niet wachten om er in te beginnen. |
Het boek vond ik prachtig, net als haar tweede roman "Kwetsbaar". Veel leesplezier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 27 januari 2011, 09:40
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Het boek vond ik super, film heb ik nog niet gezien maar vind een film vaak tegenvallen als je het boek al gelezen hebt. |
Dat idee heb ik ook vaak ..je geeft als je aan het lezen bent een eigen invulling aan personen en dingen en dan is in een film vaak allles zo anders... Ben toch wel benieuwd nu naar de film.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 27 januari 2011, 17:51
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Dat idee heb ik ook vaak ..je geeft als je aan het lezen bent een eigen invulling aan personen en dingen en dan is in een film vaak allles zo anders... Ben toch wel benieuwd nu naar de film. |
Ben het helemaal met je eens, maar in dit speciale geval vond ik de film mooier dan het boek..........kan je de film echt aanraden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 27 januari 2011, 23:10
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ben het helemaal met je eens, maar in dit speciale geval vond ik de film mooier dan het boek..........kan je de film echt aanraden.... |
Hoop dat ie hier nog draait, al wil ik eenzaamheid der priemgetallen ook gaan zien. Soms zijn boeken zo mooi..
Ik heb het gevoel dat ik tijd tekort kom.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 12:36
|
|
|
Ik ben De hand van Fatima aan het lezen, ook een aanrader....
Gaat over morisken (mensen die onder dwang bekeerd zijn tot het christendom) en speelt in 1568...... Daar lees je schrijnend hoe het is als je onder dwang een ander geloof moet aannemen.......en in 2011 is het in sommige landen nog zo.....triest...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENNISS669
|
|
Geplaatst: maandag 31 januari 2011, 21:15
|
|
|
Ik ben sinds kort begonnen in het boek: Onverdiende Gunst van Joseph Prince. Zijn er anderen die het gelezen hebben over meer van Joseph Prince kennen? Op de achterkant staat (o.a.): Onverdiende Gunst staat bol van waarheden over Gods genade, waar jij door Jezus' volbrachte werk al toegang toe hebt gekregen. Onverdiende Gunst is een aanrader voor iedereen die het goede leven wil leiden - op Gods manier. Het is tijd om niet langer op je eigen streven naar succes te vertrouwen, maar je voor al jouw succes afhankelijk op te gaan stellen van Jezus. Begin vandaag nog met het realiseren van de dromen die God in je hart heeft gelegd!
Laatst aangepast door
|
DENNISS669
|
op maandag 31 januari 2011, 21:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LYDIA381
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 09:22
|
|
|
Oooooooooh..mijn haren gaan hiervan overeind staan..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LYDIA381
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 09:25
|
|
|
Taal is zeg maar echt mijn ding.
Laatst aangepast door
|
LYDIA381
|
op dinsdag 1 februari 2011, 09:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 februari 2011, 16:05
|
|
|
ALOUS961 schreef: | Lees nu:
" KLEINE DOCHTER " VAN ZOYA PHAN (+ Damien Lewis)
AUTOBIOGRAFIE.
Haar strijd tegen de Birmese junta. Zoya hoort bij het Karenvolk |
Eindeloos boek..........echte aanrader......... maar wel heftig hoor......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 09:43
|
|
|
ALOUS961 schreef: | Eindeloos boek..........echte aanrader......... maar wel heftig hoor...... |
and up
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 16:30
|
|
|
momenteel lees ik een studieboek van praktisch en pastoraal titel echtscheiding,een onmogenlijke werkenlijkheid geschreven door een dominee,christelijke psygoloog en christelijke jurist. heb 3/4 deel gelezen tot nu toe,best een eye opener.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
REBECCA667
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 16:36
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Ik ben sinds kort begonnen in het boek: Onverdiende Gunst van Joseph Prince. Zijn er anderen die het gelezen hebben over meer van Joseph Prince kennen? Op de achterkant staat (o.a.): Onverdiende Gunst staat bol van waarheden over Gods genade, waar jij door Jezus' volbrachte werk al toegang toe hebt gekregen. Onverdiende Gunst is een aanrader voor iedereen die het goede leven wil leiden - op Gods manier. Het is tijd om niet langer op je eigen streven naar succes te vertrouwen, maar je voor al jouw succes afhankelijk op te gaan stellen van Jezus. Begin vandaag nog met het realiseren van de dromen die God in je hart heeft gelegd! |
en heb je het uit? leest het makkelijk en heb je ook wat aan de inhoud?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 16:47
|
|
|
"De fascinerende vrouw, het mysterie van haar ziel ontsluierd" van John & Stasi Eldredge:
Beschrijving Een vrouw is fascinerend. De diepte van haar wezen is onpeilbaar. Haar schoonheid is betoverend. Haar verlangen naar romantiek is onuitwisbaar, evenals haar droom om een onvervangbare rol te spelen in een groot avontuur. Hoewel ze haar schoonheid graag wil ontsluieren, schrikt ze er ook voor terug. omdat ze al zo vaak gekwetst is. En om samen met de prins van haar dromen het kwaad te bestrijden Ach, dat blijft meestal een droom. Maar haar hart hunkert naar het leven waarvoor zij geschapen is en waarin schoonheid een hoofdrol speelt. En het gaat natuurlijk niet allen om de buitenkant. Schoonheid is het wezen van de vrouw, zeggen John en Stasi Eldredge in dit boek. En deze schoonheid komt van God, die daarmee een belangrijk aspect van Zichzelf laat zien. Een vrouw wil mooi maken en mooi zijn, van binnen en van buiten. En ze is nooit mooier dan wanneer zij haar rust gevonden heeft bij God. Hij is de grote Minnaar die zijn vreugde daarin vindt dat zijn beminde tot haar volle recht komt: mooi, moedig en meeslepend
Dezelfde schrijvers hebben ook "de ongetemde man" geschreven... Dus heren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 18:09
|
|
|
LISA610 schreef: | "De fascinerende vrouw, het mysterie van haar ziel ontsluierd" van John & Stasi Eldredge:
Beschrijving Een vrouw is fascinerend. De diepte van haar wezen is onpeilbaar. Haar schoonheid is betoverend. Haar verlangen naar romantiek is onuitwisbaar, evenals haar droom om een onvervangbare rol te spelen in een groot avontuur. Hoewel ze haar schoonheid graag wil ontsluieren, schrikt ze er ook voor terug. omdat ze al zo vaak gekwetst is. En om samen met de prins van haar dromen het kwaad te bestrijden Ach, dat blijft meestal een droom. Maar haar hart hunkert naar het leven waarvoor zij geschapen is en waarin schoonheid een hoofdrol speelt. En het gaat natuurlijk niet allen om de buitenkant. Schoonheid is het wezen van de vrouw, zeggen John en Stasi Eldredge in dit boek. En deze schoonheid komt van God, die daarmee een belangrijk aspect van Zichzelf laat zien. Een vrouw wil mooi maken en mooi zijn, van binnen en van buiten. En ze is nooit mooier dan wanneer zij haar rust gevonden heeft bij God. Hij is de grote Minnaar die zijn vreugde daarin vindt dat zijn beminde tot haar volle recht komt: mooi, moedig en meeslepend
Dezelfde schrijvers hebben ook "de ongetemde man" geschreven... Dus heren... |
Ok Lisa "de ongetemde man" zal het aan de sinterklaas vragen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 20:25
|
|
|
LISA610 schreef: | "De fascinerende vrouw, het mysterie van haar ziel ontsluierd" van John & Stasi Eldredge:
|
Geweldig Lisa, motiveert me alleen maar meer om te gaan daten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 20:59
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Ok Lisa "de ongetemde man" zal het aan de sinterklaas vragen |
Doe dat... zeker als je nog getemd moet worden ha ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 21:00
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Geweldig Lisa, motiveert me alleen maar meer om te gaan daten.... |
Goed zo chat.. .go for it... ahum her!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 02:44
|
|
|
LISA610 schreef: | Doe dat... zeker als je nog getemd moet worden ha ha ha |
Nou ik sta er voor open hoor ...al weet ik niet wat er nog getemd moet worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 02:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Geweldig Lisa, motiveert me alleen maar meer om te gaan daten.... |
Pas maar op Chatuliem ...zondag krijg je al genoeg dames haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 08:31
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Nou ik sta er voor open hoor ...al weet ik niet wat er nog getemd moet worden |
Nou dat zullen we na zondag dan wel ff grondig gaan evalueren. Back on topic: de ongetemde man.. de fascinerende vrouw, een van alle andere boeken die hier genoemd worden of het boek wat je momenteel zelf leest.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op donderdag 17 februari 2011, 08:44
|
|
Naar boven |
|
|