Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE378
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:33
|
|
|
Daar ben ik het wel mee eens met wat marieke zegt. Hele goeie vind ik zelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:34
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Ik denk dat het vooral gaat om je eigen gedachten, diep in je hart voel je of je te ver gaat of niet...en aan jou dan om jezelf 'vrij te pleiten' cq excuses te verzinnen voor je gedrag' of luisteren naar de waarschuwing en daar mee doen wat het geloof je ingeeft. |
Wat je diep in je hart voelt kan heel echt zijn maar ook heel erg bepaald zijn door aangeleerd en vaak onnodig schuldgevoel. Officieel Christendom en sexualiteit hebben vaak een moeizame verhouding. Mensen die je allerlei schuldgevoel aanpraten brengen hun eigen woorden vaak niet in praktijk. Met sexuele gevoelens willen knechten, moet je uitkijken, het werkt niet en het gaat echt niet alleen fout bij priesters met een onwerkbaar celibaat. Als je oprechte liefde voelt, dan doe je niks verkeerds.
Thomas, traditioneel opgevoed.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 30 april 2010, 22:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:59
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Ik denk dat het vooral gaat om je eigen gedachten, diep in je hart voel je of je te ver gaat of niet...en aan jou dan om jezelf 'vrij te pleiten' cq excuses te verzinnen voor je gedrag' of luisteren naar de waarschuwing en daar mee doen wat het geloof je ingeeft. |
waar ligen bij jouw dan de grenzen cq kaders? dat stukje is voor iedereen anders dacht ik zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:07
|
|
|
RELLOK036 schreef: | waar ligen bij jouw dan de grenzen cq kaders? dat stukje is voor iedereen anders dacht ik zo |
dat is juist wat ik bedoel, ieder voelt zijn grenzen...en mocht je door opvoeding daar tegenaan lopen is het juist fijn om daar met je partner over te praten. Zo vind je samen de goede weg.
Misschien voor sommigen te makkelijk gedacht van onderstaand persoontje..maar ik merk met alles dat er toch een soort van geweten bestaat die je waarschuwt als je over je eigen grenzen heengaat.
Het leven blijft een les, ook in relationele dingen. Grenzen zijn er om op te zoeken, te ondervinden en daar een wijze les uit te halen.
Ik ben zelf traditioneel opgevoed, in een domineesgezin. Maar heb wel geleerd naar mijn eigen hart te luisteren, te onderzoeken en daar mijn conclusies uit te trekken. Dat blijft mijn hele leven zo doorgaan. Soms minder leuk maar desalnietemin groei je er wel door als mens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:09
|
|
|
RENSKE067 schreef: | waarom steeds op deze manier chat???? en als je zegt allemaal bedoel je daar nu ook een keer jezelf mee??? of sta jij weer boven de rest hier op cm?? ik heb jou al een aantal keer op dingen gewezen en je walst er gewoon overheen en meestal krijg ik ook geen enkel antwoord op wat ik tegen je zeg of schrijf niet dat ik daar op zit te wachten hoor want je hebt toch weinig nieuws toe te voegen meestal volgens mij is God de enige die ons helemaal kent en kan oordelen over ons leven en jouw mening weet ik ondertussen wel en die vind ik ook niet belangrijk ik sta open voor wat anderen mij te zeggen hebben maar ik kies mijn eigen weg (en ja chat met de bijbel als leidraad) | Volgens mij lees je over het woordje ons heen. Ik heb mezelf nooit uitgesloten in de discussie. De essentiële vraag wordt voortdurend ontweken vind ik. Wat doen we als de Bijbel A zegt en we doen B. Dan kiezen de meeste van jullie ervoor vol te houden dat de Bijbel ook B zegt. En dat vind ik de bijbel tekort doen. Mijn keuze is ten volle te erkennen dat de Bijbel A zegt als er A staat. Dat ik dan zelf tekort kom in mijn leven, is mijn persoonlijke strijd. En ik kom in veel dingen tekort en heb Gods genade nodig in mijn leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:20
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Volgens mij lees je over het woordje ons heen. Ik heb mezelf nooit uitgesloten in de discussie. De essentiële vraag wordt voortdurend ontweken vind ik. Wat doen we als de Bijbel A zegt en we doen B. Dan kiezen de meeste van jullie ervoor vol te houden dat de Bijbel ook B zegt. En dat vind ik de bijbel tekort doen. Mijn keuze is ten volle te erkennen dat de Bijbel A zegt als er A staat. Dat ik dan zelf tekort kom in mijn leven, is mijn persoonlijke strijd. En ik kom in veel dingen tekort en heb Gods genade nodig in mijn leven. |
Ach kom op Chat,ga nu niet de martelaar uithangen! Zelfmedelijden kom in de bijbel niet voor........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE378
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:21
|
|
|
Willen jullie ruzie maken ergens anders doen, want ik vind dat dit niet kan en het heeft ook niks meer met het topic te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:27
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Volgens mij lees je over het woordje ons heen. Ik heb mezelf nooit uitgesloten in de discussie. De essentiële vraag wordt voortdurend ontweken vind ik. Wat doen we als de Bijbel A zegt en we doen B. Dan kiezen de meeste van jullie ervoor vol te houden dat de Bijbel ook B zegt. En dat vind ik de bijbel tekort doen. Mijn keuze is ten volle te erkennen dat de Bijbel A zegt als er A staat. Dat ik dan zelf tekort kom in mijn leven, is mijn persoonlijke strijd. En ik kom in veel dingen tekort en heb Gods genade nodig in mijn leven. |
Chat, als jij vind dat de bijbel A zegt, is dat prima.. maar respecteer wel dat andere mensen er ook een B inzien, en daar in hun hart vrede mee hebben. Respect voor andermans mening is toch het minste wat je op moet brengen hier op het forum. We zijn allemaal mens, niemands mening is zaligmakend..
en nu weer ontopic!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:32
|
|
|
Ervaar je ook Gods Liefde in je leven, Chatuliem? Met je eens dat we uit genade leven. Het is toch ook de waarheid dat God zich heeft verzoend met de mens, Zijn schepping, door Christus? Dan ben je toch vergeven en mag je bevrijd van zonden in het leven staan en mag je gelukkig zijn. Kan je je strijd en het gevoel te kort te komen in Zijn handen leggen? Als je dat doet wat voel je dan? Ik vraag je niet om te beantwoorden, hoor, en zou willen dat je wat gelukkiger zou zijn, je open zou stellen Zijn Liefde te ervaren. Misschien doe je dat ook wel maar uit deze reactie van je krijg ik het gevoel dat je je eigenlijk ongelukkig en onbegrepen voelt. Als dat zo is hoe komt dat dan? Je kunt Hem alles voorleggen, werkelijk alles.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:53
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Ervaar je ook Gods Liefde in je leven, Chatuliem? Met je eens dat we uit genade leven. Het is toch ook de waarheid dat God zich heeft verzoend met de mens, Zijn schepping, door Christus? Dan ben je toch vergeven en mag je bevrijd van zonden in het leven staan en mag je gelukkig zijn. Kan je je strijd en het gevoel te kort te komen in Zijn handen leggen? Als je dat doet wat voel je dan? Ik vraag je niet om te beantwoorden, hoor, en zou willen dat je wat gelukkiger zou zijn, je open zou stellen Zijn Liefde te ervaren. Misschien doe je dat ook wel maar uit deze reactie van je krijg ik het gevoel dat je je eigenlijk ongelukkig en onbegrepen voelt. Als dat zo is hoe komt dat dan? Je kunt Hem alles voorleggen, werkelijk alles. | Juist het tegengestelde is het geval, Mieke. In plaats van dat de zonde mijn leven beheerst, mag ik leven in vrijheid en genade. Lees eens psalm 32. De vergeving je ervaart als je je zonde belijdt is heel erg groot. Ik heb juist ontdekt dat je beter je zonde kunt belijden, dan je zonde goedpraten of negeren. De reden dat ik zo stellig reageer, is omdat het me pijn doet dat een aantal mensen de waarde van de Bijbel naar beneden wil halen. Ik durf mezelf wel open te stellen om me door God te laten corrigeren, want ik weet wat het betekent, in die genade te leven. Ik weet ook wat het betekent als je zegt dat je die genade niet nodig hebt. En dat is pas een leven wat in mijn ogen ongelukkig is. Ik leef in die vrijheid die Christus biedt. En dat is een vrijheid die ik nooit meer kwijt wil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:54
|
|
|
sorry hoor chat maar het woordje 'ons' kan ik echt nergens vinden?? jij sluit jezelf niet uit in een discussie jij bent meestal duidelijk aanwezig hoor en je mening is ook wel duidelijk hoewel ik je vaak tegenstrijdig vind en ik mis bij jou de zelfreflectie meestal totaal en wat zegt de bijbel dan precies??? in de bijbel staan ook teksten als: eerst de balk in je eigen oog en wie zonder zonde is werpe de eerste steen oordeel dus niet steeds zo hard en lees eens wat een ander precies zegt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 00:03
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ach kom op Chat,ga nu niet de martelaar uithangen! Zelfmedelijden kom in de bijbel niet voor........ | Ik begrijp niet goed waarom je dat zelfmedelijden noemt. Ik klaag helemaal niet over mijn leven, misschien maak je dat ervan, maar dat is niet zo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 00:07
|
|
|
RENSKE067 schreef: | sorry hoor chat maar het woordje 'ons' kan ik echt nergens vinden?? jij sluit jezelf niet uit in een discussie jij bent meestal duidelijk aanwezig hoor en je mening is ook wel duidelijk hoewel ik je vaak tegenstrijdig vind en ik mis bij jou de zelfreflectie meestal totaal en wat zegt de bijbel dan precies??? in de bijbel staan ook teksten als: eerst de balk in je eigen oog en wie zonder zonde is werpe de eerste steen oordeel dus niet steeds zo hard en lees eens wat een ander precies zegt |
Lees dan dit eens:
Chatuliem619 schreef: | Weet je wat me opvalt in deze redenatie? Dat we allemaal Gods Woord zeggen belangrijk te vindn, maar uieindelijk ons er niets van aantrekken en vooral de ander daar ook niet op willen wijzen. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 00:09
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Juist het tegengestelde is het geval, Mieke. In plaats van dat de zonde mijn leven beheerst, mag ik leven in vrijheid en genade. Lees eens psalm 32. De vergeving je ervaart als je je zonde belijdt is heel erg groot. Ik heb juist ontdekt dat je beter je zonde kunt belijden, dan je zonde goedpraten of negeren. De reden dat ik zo stellig reageer, is omdat het me pijn doet dat een aantal mensen de waarde van de Bijbel naar beneden wil halen. Ik durf mezelf wel open te stellen om me door God te laten corrigeren, want ik weet wat het betekent, in die genade te leven. Ik weet ook wat het betekent als je zegt dat je die genade niet nodig hebt. En dat is pas een leven wat in mijn ogen ongelukkig is. Ik leef in die vrijheid die Christus biedt. En dat is een vrijheid die ik nooit meer kwijt wil. |
Fijn dat je het zo ervaart. Als het offer van je gehoorzaamheid aan de bijbel je het gevoel geeft dat je veel tekort komt probeer dan toch blijmoedig te dragen wat God je te dragen geeft, keer je gezicht eens naar de zon en weet dat Jezus het voor je afmaakt wat je zelf niet kunt. Wees blij dat God je zo zegent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 00:18
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Lees dan dit eens: |
ohh dat woordje ons is die dan deze keer ook op jou van toepassing dan?? je wekt bij mij en bij een aantal anderen namelijk sterk de indruk dat jij vind dat jij dat goed doet en anderen verkeerd volgens mij sloeg dat woordje ons namelijk op anderen die er een andere mening op na houden als de jouwe het woordje ons sloeg namelijk op de redenatie van een ander maar dat is mijn interpretatie he
Laatst aangepast door
|
RENSKE067
|
op zaterdag 1 mei 2010, 00:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 00:26
|
|
|
RENSKE067 schreef: | ohh dat woordje ons is die dan deze keer ook op jou van toepassing dan?? je wekt bij mij en bij een aantal anderen namelijk sterk de indruk dat jij vind dat jij dat goed doet en anderen verkeerd volgens mij sloeg dat woordje ons namelijk op anderen die er een andere mening op na houden als de jouwe maar dat is mijn interpretatie he | Ja, daar kan ik dus niks mee hoe jij dingen interpreteert. Als er ons staat, is het nogal logisch dat ik mezelf eronder reken, of niet. Net zo goed als jij val ik wel eens in de valkuil, die ik beschreef. En wat je er verder van maakt, dat ik me beter dan je voordoe, is gewoon onzin. Het meeste spreek ik over principes, maar ik vertel nauwelijks iets over iets hoe ik het voor mij zelf invul.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 00:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ja, daar kan ik dus niks mee hoe jij dingen interpreteert. Als er ons staat, is het nogal logisch dat ik mezelf eronder reken, of niet. Net zo goed als jij val ik wel eens in de valkuil, die ik beschreef. En wat je er verder van maakt, dat ik me beter dan je voordoe, is gewoon onzin. Het meeste spreek ik over principes, maar ik vertel nauwelijks iets over iets hoe ik het voor mij zelf invul. |
over principes praten is niet zo moeilijk he je weet precies hoe het hoort en dat je niks vertelt over je eigen invulling is nu precies wat ik bedoel met dat stukje zelfreflectie zeggen dat het zo hoort kan iedereen wel ik denk alleen niet dat God kijkt naar hoe goed jij weet hoe het hoort
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 01:50
|
|
|
RENSKE067 schreef: | over principes praten is niet zo moeilijk he je weet precies hoe het hoort en dat je niks vertelt over je eigen invulling is nu precies wat ik bedoel met dat stukje zelfreflectie zeggen dat het zo hoort kan iedereen wel ik denk alleen niet dat God kijkt naar hoe goed jij weet hoe het hoort | Het is al moeilijk genoeg hier om ervoor uit te komen dat je principes hebt. En ik schuif die principes niet aan de kant omdat het mij niet uitkomt. Ik probeer te leven volgens die principes, ze zijn voor mij een richtsnoer. Dan heb je mijn invulling erbij. En als het mij niet lukt, vraag ik daar vergeving over. Ik ga niet gebukt onder mijn tekortkomingen, ik vind dat de Bijbel me laat zien waar ik nog dingen mag leren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARINUS349
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 02:13
|
|
|
mensen, stop eens met dat nutteloos discuseren en ruzie zoeken. We hebben allemaal onze eigen mening en we doen allemaal wat goed is in eigen ogen. Ik denk dat we ons eens moeten laten leiden wat de bijbel zegt en dan niet in nieuwe vertalingen of wat dan ook maar vanuit de grondtaal immers wat in de bijbel staat is het gesproken woord GOD''s De 10 geboden is de wet GOD's en van daar uit behoren wij te leven. Dat betekend dat niemand een eigen invulling aan kan geven en niemand een gebod er bij of af kan doen. In de bijbel staan de uitlegingen van al die geboden wat wel en wat niet mag. Dat geef dus geen ruimte om te zeggen van "dat moet je zo niet zien of iets in die trent". Waar wij mensen altijd mee bezig zijn om onze eigen ik schoon te krijgen voor eigen geweten en denken op die manier GOD te kunnen laten zien dat het allemaal wel mee valt. Ik zeg je dat het niet mee valt en waarom niet? Gen 3 gevallen in Adam de de erf zonde met ons alle meedragende + onze dagelijkse zonde met de dag vermeerderen zijn we allen verdoemelijk voor GOD buiten CHRISTUS. De groote vraag voor een ieder ken je de CHRISTUS persoonlijk in hart en leven heb je HEM al nodig gekregen en waar voor heb je HEM voor nodig want daar zijn ook heel wat misverstanden over. Als je een kind GOD's ben dan ga je zonde haten en vlieden dan ga je ook leren door de HEILIGE GEEST wat zonde zijn en tegen wie je ze misdrijft en wie je bedroefd en als het goed legt tussen GOD en je ziel zal er ook een waare droefheid zijn naar GOD toe als je het weer verzondigd. Al met al zijn we naar ZIJN beeld geschapen en dat was goed.om tot ZIJN eer te leven. Door de zondeval zijn we dat beeld kwijt geraakt en vinden we een hoop goed en verder word ons geweten toe gefluisterd door de duivel. Leven we nou tot ZIJN eer? Want alles wat buiten GOD is zonden. Ga dus maar na wat GOD zegt door ZIJN woord maar vraag ook een of de HEERE er wijsheid in wil schenken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 08:57
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Fijn dat je het zo ervaart. Als het offer van je gehoorzaamheid aan de bijbel je het gevoel geeft dat je veel tekort komt probeer dan toch blijmoedig te dragen wat God je te dragen geeft, keer je gezicht eens naar de zon en weet dat Jezus het voor je afmaakt wat je zelf niet kunt. Wees blij dat God je zo zegent. | Offer van gehoorzaamheid, nu maak je het zwaar, terwijl het dat helemaal niet is. Wat mij zwaarder toe lijkt is al je zonden mee te moeten torsen, en gelukkig weet ik dat dat helemaal niet hoeft. Mijn lievelingsliederen, tevens mijn levensmotto zijn:
Opw. 447 schreef: | k ben vrijgekocht door het Hoogste Goed. 'k Ben verlost en geheiligd door Jezus' bloed.
Al mijn schuld betaald door het Offerlam. Halleluja voor de Heer die het op zich nam. |
Opw. 448 schreef: | Hij, die de Zoon bevrijdt is waarlijk vrij om nooit meer een slaaf van de zonde te zijn. Hij die de Zoon bevrijdt is waarlijk vrij, vrij om een dienstknecht van God te zijn.
Want waar de Geest van de Heer is maakt Hij mensen vrij. Ik ga niet meer gebukt onder het juk van slavernij. Jezus is de weg en de waarheid voor mij. Ik ben vrij, ik ben vrij, ik ben vrij. |
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 1 mei 2010, 08:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:29
|
|
|
Zoals anderen ook al aangeven, Chatuliem, geldt de nu door jou geschetste levenshouding ook bij anderen hier op CM...
...ook al vullen ze bepaalde dingen anders in dan jou.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE378
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 15:18
|
|
|
Kunnen jullie het bij het topic houden. Heel erg bedankt. Stop met ruzie maken hier!!!!!!
God houdt van jullie en ik ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 16:13
|
|
|
.....leren jullie het nu nooit????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 16:15
|
|
|
HERMIENA254 schreef: | .....leren jullie het nu nooit???? | Dat is ook de reden dat ik spijt heb dat ik pas voor een maand verlengd had
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMIENA254
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 16:17
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Dat is ook de reden dat ik spijt heb dat ik pas voor een maand verlengd had |
ik ga niet weg........ze zullen het ooit leren!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 16:24
|
|
|
HERMIENA254 schreef: | ik ga niet weg........ze zullen het ooit leren!! | dan zouden de wonderen de wereld nog niet uit zijn als dat waar is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 16:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Offer van gehoorzaamheid, nu maak je het zwaar, terwijl het dat helemaal niet is. Wat mij zwaarder toe lijkt is al je zonden mee te moeten torsen, en gelukkig weet ik dat dat helemaal niet hoeft. Mijn lievelingsliederen, tevens mijn levensmotto zijn: |
Prachtig, Chatuliem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 17:12
|
|
|
HERMIENA254 schreef: | ik ga niet weg........ze zullen het ooit lere
n!! |
Ik snap jullie reactie niet zo goed? Jullie hebben hier toch geen meningsverschillen? Een meningsverschil betekent toch per definitie niet dat er ruzie is. En het heeft toch ook helemaal niets met jullie te maken? ik heb hier op het forum ook wel meningsverschillen, erge soms, maar ook met die mensen leuke mailcontacten zodat je elkaar wat meer begrijpt.....
Dan is het ook wel erg makkelijk er een mening over te hebben vinden jullie niet? En gelukkig is het geen verplichting van CM om het forum te moeten lezen, het mag..........
Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 16:52
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik snap jullie reactie niet zo goed? Jullie hebben hier toch geen meningsverschillen? Een meningsverschil betekent toch per definitie niet dat er ruzie is. En het heeft toch ook helemaal niets met jullie te maken? ik heb hier op het forum ook wel meningsverschillen, erge soms, maar ook met die mensen leuke mailcontacten zodat je elkaar wat meer begrijpt.....
Dan is het ook wel erg makkelijk er een mening over te hebben vinden jullie niet? En gelukkig is het geen verplichting van CM om het forum te moeten lezen, het mag..........
Willemijn |
Dat zijn hele wijze woorden, Willemijn! Ik sluit me hier helemaal bij aan. Sommige mensen doen wel heel moeilijk.
Marijan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAATJES468
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 17:04
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dat zijn hele wijze woorden, Willemijn! Ik sluit me hier helemaal bij aan. Sommige mensen doen wel heel moeilijk.
Marijan |
Meningsverschillen zijn niet erg... die houden het ook levendig... En het is leuk om te discusieren. Maar het op de man/vrouw spelen zoals ik in het forum tegen kom, Vind ik niet kunnen, das onder uit halen en heeft vaak niets met de discussie te maken, Als er gediscusieerd word heb je over het algemeen verschil van mening en das niet erg, het kan er heftig aan toe gaan, das ook niet erg.... Maar respecteer elkaar wel...Je hoeft aan het eind van de discussie het niet met elkaar eens te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|