Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 19:17
|
|
|
Ik heb gehoord dat die begroeide muur is voort gekomen, door de emancipatie van de vrouw Wat je vroeger nooit zag, tafeltjes stoeltjes, plantjes aan de muur.......... (klagen is standaard, en gewoonte getrouw ) Hadden ze eigenlijk niet eens een muur voor nodig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 19:40
|
|
|
Leuke aanvulling op de Klaagmuur, Shanita!! Nu begrijpen we nog beter waar die mus en zwaluw uit Psalm 84 vandaan komen
En Gerrit, de Klaagmuur stamt uit de tijd dat er nog geen sprake was van emancipatie..... Maar fijn dat je erkent dat vrouwen doorgaans gezelligheid kunnen creëren, als aanvulling op mannelijke ehm......onhandigheid daarin. Weten we weer eens hoe onmisbaar wij, vrouwen, zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 20:58
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Leuke aanvulling op de Klaagmuur, Shanita!! Nu begrijpen we nog beter waar die mus en zwaluw uit Psalm 84 vandaan komen
En Gerrit, de Klaagmuur stamt uit de tijd dat er nog geen sprake was van emancipatie..... Maar fijn dat je erkent dat vrouwen doorgaans gezelligheid kunnen creëren, als aanvulling op mannelijke ehm......onhandigheid daarin. Weten we weer eens hoe onmisbaar wij, vrouwen, zijn |
precies
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 21:53
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Leuke aanvulling op de Klaagmuur, Shanita!! Nu begrijpen we nog beter waar die mus en zwaluw uit Psalm 84 vandaan komen
En Gerrit, de Klaagmuur stamt uit de tijd dat er nog geen sprake was van emancipatie..... Maar fijn dat je erkent dat vrouwen doorgaans gezelligheid kunnen creëren, als aanvulling op mannelijke ehm......onhandigheid daarin. Weten we weer eens hoe onmisbaar wij, vrouwen, zijn |
Au!!!! Die doet zeer...maar dank voor deze vrouwenhulde!!! Het doet me goed!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 22:30
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Au!!!! Die doet zeer...maar dank voor deze vrouwenhulde!!! Het doet me goed!!! |
ach hadden mannen sluw en sterk. doch niet zo veel te lijden trouw aan huis en aan hun werk te moe om dan nog,te moeten strijden thuis mogen komen, en niet te hoeven vechten de vrouw scheldend voor het aanrecht staan om hun lot door de huisvrouw te laten beslechten waar moeten mannen dan voor gaan
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zaterdag 2 maart 2013, 06:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 maart 2013, 01:14
|
|
|
Quote: | Steentje: Leuke aanvulling op de Klaagmuur, Shanita!! Nu begrijpen we nog beter waar die mus en zwaluw uit Psalm 84 vandaan komen Knipoog smiley |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 2 mei 2013, 16:32
|
|
|
Nou, ben met de Canderel gestopt. Ja, dat het verslavend was, werd overduidelijk. Na een tijd at ik, onder andere drie potten Canderel per dag, bij drie bakjes Brinta...!!!! Een pot voor een bakje Brinta...
Nou ben ik daar mee gestopt, nou dat heb ik geweten, hoge koorts aanvallen, die ik nog nooit had gehad 's nachts. Drie nachten lang. volgens mij was het lichaamstemperatuurverhoging, want ik voelde zo warm(heet zelfs) aan...
Nou heb ik nog steeds rare dingen. Ik werd vanochtend zo rond 5 uur wakker, dacht nou, nog ff omdraaien ga ik zo eruit. Werd ik pas om 14.00 uur wakker, ononderbroken verder geslapen met veel dromen. Dat had ik nooit, als ik me ff omdraaide dat ik dan negen uur later!! wakker werd Ik werd dan gewoon 1 of 1/2 uurtje later weer wakker..Ik was ook al op tijd naar bed gegaan, elke dag ook.
Mensen afbellen die dan weer boos zijn, nadat ik het uitgelegd heb weer niet. En me hele programma in de war.....
En ik kan heel erg zeuren om bijna niets, valt me op....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 2 mei 2013, 16:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 3 mei 2013, 07:44
|
|
|
Ik moet zometeen gaan werken
Ja, kan je denken; ik ook, so what?
Ja, maar ik ben er een tijdje tussenuitgeweest vanwege ziekzijn, dus ik moet weer helemaal wennen....
Elk keer als ik langs me bed loop, o, ik zou er zo weer heerlijk in kunnen liggen....
Maar ja, het houdt een keer op, eens, als je enigszins het gevoel heb dat je weer kan werken, ja, dan moet je gaan werken....
Gewoon even wennen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 18:15
|
|
|
JERUZALEM (ANP) - De Israëlische politie heeft vrijdag duizenden ultra-orthodoxe joden tegengehouden die vrouwen in gebedssjaals wilden beletten bij de Klaagmuur in Jeruzalem te bidden. De ultra-orthodoxen wierpen stoelen en water naar de vrouwen en bekogelden hun bussen met stenen. Twee agenten raakten gewond. De politie hield vijf ultra-orthodoxe joden aan.
De houding van de politie is veranderd sinds een rechtbank vorige maand bepaalde dat de groep Vrouwen van de Muur de wet niet schendt. De groep daagt het monopolie op rituelen bij de Klaagmuur uit dat ultra-orthodoxe gelovigen voor zichzelf opeisen. Eerder hield de politie de vrouwen aan.
Een uur geleden. Door ANP Van ANP.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 10 mei 2013, 18:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 19:47
|
|
|
SHANITA130 schreef: |
JERUZALEM (ANP) - De Israëlische politie heeft vrijdag duizenden ultra-orthodoxe joden tegengehouden die vrouwen in gebedssjaals wilden beletten bij de Klaagmuur in Jeruzalem te bidden. De ultra-orthodoxen wierpen stoelen en water naar de vrouwen en bekogelden hun bussen met stenen. Twee agenten raakten gewond. De politie hield vijf ultra-orthodoxe joden aan.
De houding van de politie is veranderd sinds een rechtbank vorige maand bepaalde dat de groep Vrouwen van de Muur de wet niet schendt. De groep daagt het monopolie op rituelen bij de Klaagmuur uit dat ultra-orthodoxe gelovigen voor zichzelf opeisen. Eerder hield de politie de vrouwen aan.
Een uur geleden. Door ANP Van ANP. |
Wow, wat heftig, wat een vrouwenhaat ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 20:18
|
|
|
ja die othodoxe joden hebben flink moeite met vrouwen. In hun ogen zijn ze een potentiele bron van verontreiniging. Je weet immers niet of ze niet ongesteld zijn of net geweest of net bevallen enz
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:06
|
|
|
Beklagenswaardig dat men niet naar de klaagmuur mag, gelukkig hebben wij hier eentje.
Mijn klacht is dat men zich niet aan het grote gebod houdt wat Jezus ons gegeven heeft, ook dat men zich niet houdt aan hoe mannen zich behoren te gedragen naar hun vrouw toe. Ook duidelijk omschreven door God, wat deze orthodoxe joden doen is zich verheven voelen boven hun vrouw ipv haar dienstbaar te zijn zo Jezus dat ons heeft voorgeleefd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:15
|
|
|
Sjonge, 5 dagen geleden stond ik zelf bij de enige, echte Klaagmuur...... En dan dit te lezen... Heftig!
Israël.... Beloofd Land..... vol verdeeldheid... Verlosser, kom toch gauw terug!!
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op vrijdag 10 mei 2013, 21:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
|
|
|
PIETER619 schreef: | Beklagenswaardig dat men niet naar de klaagmuur mag, gelukkig hebben wij hier eentje.
Mijn klacht is dat men zich niet aan het grote gebod houdt wat Jezus ons gegeven heeft, ook dat men zich niet houdt aan hoe mannen zich behoren te gedragen naar hun vrouw toe. Ook duidelijk omschreven door God, wat deze orthodoxe joden doen is zich verheven voelen boven hun vrouw ipv haar dienstbaar te zijn zo Jezus dat ons heeft voorgeleefd. |
Vrouwen mogen van deze joden wel naar de klaagmuur hoor. Maar deze vrouwengroep de WOW (women off the wall) willen in traditionele joodse mannen kleding compleet met gebedssjaals en keppeltjes daar bidden en dat is bij de ultra orthodoxe joden absoluut iets vreselijks, ook ultra orthodoxe vrouwen probeerden deze WOW vrouwen tegen te houden. Deze vrouwen hebben nog maar heel recent toestemming van de rechter om zo bij de muur te bidden. Vorige maand zijn er nog 5vrouwen opgepakt door de politie omdat ze gebedsdoeken droegen
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op vrijdag 10 mei 2013, 21:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja die othodoxe joden hebben flink moeite met vrouwen. In hun ogen zijn ze een potentiele bron van verontreiniging. Je weet immers niet of ze niet ongesteld zijn of net geweest of net bevallen enz |
Ja, wat is zo erg vind aan die foto is de haat in de ogen van de orthodoxe joden......Het valt buiten hun zienswijze dus is het fout.... Ik vind het wel stoer van die vrouwen om daar zo te gaan bidden......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:16
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Vrouwen mogen van deze joden wel naar de klaagmuur hoor. Maar deze vrouwengroep de WOW (women off the wall) willen in traditionele joodse mannen kleding compleet met gebedssjaals en keppeltjes daar bidden en dat is bij de ultra orthodoxe joden absoluut iets vreselijks, ook ultra orthodoze vrouwen probeerden deze WOW vrouwen tegen te houden. Deze vrouwen hebben nog maar heel recent toestemming van de rechter om zo bij de muur te bidden. Vorige maand zijn er nog 5vrouwen opgepakt door de politie omdat ze gebedsdoeken droegen |
Okay! Dat is wel goed om als achtergrondinformatie te weten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:18
|
|
|
PIETER619 schreef: | Beklagenswaardig dat men niet naar de klaagmuur mag, gelukkig hebben wij hier eentje. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 21:18
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ja, wat is zo erg vind aan die foto is de haat in de ogen van de orthodoxe joden......Het valt buiten hun zienswijze dus is het fout.... Ik vind het wel stoer van die vrouwen om daar zo te gaan bidden...... |
ja die haat en het fanatisme alsof ze het alleen recht op de waarheid hebben. Zelfs al heb je alle gelijk van de wereld dan ga je toch nog niet stenen gooien en spugen naar een bus vrouwen. Ja die vrouwen vechten voor hun eigen standpunt is zeker stoer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 08:06
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Sjonge, 5 dagen geleden stond ik zelf bij de enige, echte Klaagmuur...... En dan dit te lezen... Heftig!
Israël.... Beloofd Land..... vol verdeeldheid... Verlosser, kom toch gauw terug!! |
Quote: | Sjonge, 5 dagen geleden stond ik zelf bij de enige, echte Klaagmuur |
Dát is leuk!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 16 mei 2013, 08:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 08:50
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Sjonge, 5 dagen geleden stond ik zelf bij de enige, echte Klaagmuur...... En dan dit te lezen... Heftig!
Israël.... Beloofd Land..... vol verdeeldheid... Verlosser, kom toch gauw terug!! |
moet bijzonder zijn, om daar te staan, leuk Steentje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 11:28
|
|
|
PETRA373 schreef: | moet bijzonder zijn, om daar te staan, leuk Steentje |
Dat was het ook, absoluut!! Ineens gaat het dan ook veel meer voor je leven, en als je dan bedenkt dat dit nog een laatste rest van de 2e tempel is........ Maar ook dat maakt het juist zo pijnlijk, dat ook dit stukje "historisch" Israël zo omstreden is. Iedereen meent er recht op te hebben, maar gunt de ander het absoluut niet, vanuit een ieders eigen heilige, gemotiveerde standpunt(en). Zal het er, vóór de Jongste Dag, ooit nog goedkomen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 12:30
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Dat was het ook, absoluut!! Ineens gaat het dan ook veel meer voor je leven, en als je dan bedenkt dat dit nog een laatste rest van de 2e tempel is........ Maar ook dat maakt het juist zo pijnlijk, dat ook dit stukje "historisch" Israël zo omstreden is. Iedereen meent er recht op te hebben, maar gunt de ander het absoluut niet, vanuit een ieders eigen heilige, gemotiveerde standpunt(en). Zal het er, vóór de Jongste Dag, ooit nog goedkomen? |
precies, en je kan er zo triest om worden als je daar staat dat er zo'n onherroepelijk conflict is waar uiteindelijk alleen maar verliezers zijn......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 19:48
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | precies, en je kan er zo triest om worden als je daar staat dat er zo'n onherroepelijk conflict is waar uiteindelijk alleen maar verliezers zijn...... |
Inderdaad, temeer wanneer je bedenkt hoe lang dit conflict al duurt.... En inmiddels is het ook een mega-complex probleem geworden, waarbij, volgens mij, maar weinig mensen meer weten hoe het nu precies in elkaar zit.
Maar toch heeft het aan de andere kant ook wel wat, als toerist, wanneer je daar staat met mensen uit allerlei landen over de hele wereld, waarmee je toch iets gezamelijks met die plek hebt. (pure flitsiekassietoeristen nu ff buiten beschouwing gelaten)Superdubbel dus allemaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 21:12
|
|
|
Leuk topic! Was er in februari! Ik had alleen niks te klagen! En ga volgende week dinsdag weer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 21:14
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 21:15
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Inderdaad, temeer wanneer je bedenkt hoe lang dit conflict al duurt.... En inmiddels is het ook een mega-complex probleem geworden, waarbij, volgens mij, maar weinig mensen meer weten hoe het nu precies in elkaar zit.
Maar toch heeft het aan de andere kant ook wel wat, als toerist, wanneer je daar staat met mensen uit allerlei landen over de hele wereld, waarmee je toch iets gezamelijks met die plek hebt. (pure flitsiekassietoeristen nu ff buiten beschouwing gelaten)Superdubbel dus allemaal. |
Als je op 21 januari 2017 de New York Times openslaat staat er onderaan pagina 3: Het vredesproces in het Midden-Oosten is weer begonnen! Denken jullie echt dat er na duizenden jarig oorlog er daar vrede komt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 22:46
|
|
|
LANFY127 schreef: | Als je op 21 januari 2017 de New York Times openslaat staat er onderaan pagina 3: Het vredesproces in het Midden-Oosten is weer begonnen! Denken jullie echt dat er na duizenden jarig oorlog er daar vrede komt? |
eh? 21 januari 2017
en het heet niet voor niets een vredes proces....het is een proces van jaren en jaren....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 23:20
|
|
|
LANFY127 schreef: | Als je op 21 januari 2017 de New York Times openslaat staat er onderaan pagina 3: Het vredesproces in het Midden-Oosten is weer begonnen! Denken jullie echt dat er na duizenden jarig oorlog er daar vrede komt? |
Ik hoop het uit de grond van mijn hart, maar of ik het mag verwachten...... Wonderen zijn de wereld niet uit, maar na vanalles van dichtbij te hebben gezien, gehoord, meegemaakt, weet ik werkelijk niet of het op deze aarde in Israël ooit nog goed mag komen.
Daarnaast zit ik eigenlijk ook met andere vragen, waarop geen concrete antwoorden zijn, maar welke wel opkomen. Vragen als: in de Bijbel lezen we, vooral in het Oude Testament, dat telkens wanneer het volk de Here "inruilde" voor andere goden, Hij hen overgaf in de handen van andere volken. Is dat ook iets wat we mogen betrekken op de grote diaspora uit het verleden, de gedeeltelijke terugkeer na WO II, maar nog geen volledige terugkeer naar de Here.
Goddank! er zijn oprecht gelovige Israëlieten/Palestijnen, maar een grote groep accepteert Zijn Zoon vooralsnog niet.
Begrijp me goed: ik zal nooit zeggen: Eigen schuld!!, en dat is ook absoluut niet mijn intentie, mijn gevoel, want ik ben zelf geen haar beter als wie dan ook, maar ik vind het wel "spannend" eigenlijk of je hierin herhaling van de gebeurtenissen/gevolgen uit het Oude Testament kunt zien, of dat we in deze Nieuw Testamentische Tijd niet meer zo kunnen redeneren. We hebben wel dezelfde, waarschuwende God. Overigens, Die Nieuw Testamentische Tijd moet nog aan gaan breken voor de Orthodoxe Joden, dus zij hebben alleen nog dat (Oude) Testament tot vandaag de dag....
Of moeten we hier de verstrekkende gevolgen in zien van het verzaken van de opdracht om de volken uit Kanaän uit te roeien, wat bij de verovering van Kanaän in de tijd van Jozua e.v. niet geheel gehoorzaamd is?
Hoe zien jullie dit?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 09:36
|
|
|
We kunnen toch altijd blijven hopen? Hoop maakt dat we altijd nog vertrouwen op een goede afloop-ooit-......Op Zijn wijze en Zijn manier.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 17 mei 2013, 09:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 14:10
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | We kunnen toch altijd blijven hopen? Hoop maakt dat we altijd nog vertrouwen op een goede afloop-ooit-......Op Zijn wijze en Zijn manier..... |
Dat vind ik héél mooi gezegd, Willemijn!
|
|
Naar boven |
|
|