ChristianMatch

Forum

armoede in nederland
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 14:24

REBEKKA369 schreef:
Als je mijn eerdere bijdrage goed hebt gelezen weet je dat ik zelf ook gebruik maak van die kortingen en ik ze goed kan gebruiken!
Ik zeg ook niet dat iedereen die gebruik maakt van die kortingen te lui is om te werken.... dat maak jij er dan zelf uit op. Maar die mensen zijn er wel of die doen wel voorkomen dat ze te lui zijn om te werken.
Ik neem het ook niet op voor mensen die het zo goed hebben, maar sommigen hier denken alleen aan hun eigen situatie, vandaar dat ik opmerkte dat we het van meerdere kanten moeten bekijken.

Ik vind niet dat ze te veel antwoord geeft, maar ze valt steeds in herhaling! Dat draagt ook niet bij aan dit topic!

Soms heel soms, kan een antwoord/vraag wel eens herhalingen oproepen, dan rest vaak ook herhaalde antwoorden.
Aan de opstelling waar ik op reageerde, kan ik uit niets opmaken dat jij ook een uitkering hebt. En als ik reageer op iemand die vraagt, hoe het is te leven met een sociaal laag inkomen, ga ik mij niet af zitten vragen hoe de ondernemer rond moet komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 14:34

DANIEL777 schreef:
in ieder geval een eerlijk antwoord maar iedereen weet dat supermarkten echt de prijzen niet gaan verlagen.dus zo werk je wel de armoede in de hand

vrij kortzichtige conclusie Daniel.
en ook nog eens niet eerlijk.

Al mijn personeelsleden, jawel, allemaal, komen uit een uitkeringssituatie hetgeen in Duitsland lang niet zo riant is als in nederland.
De helft van mijn personeelsleden is ook nog eens voor 50% of meer arbeidsongeschikt verklaard.
De helft van mijn personeelsleden is de 50 reeds gepasseerd.

Je hoeft mij niet op een voetstuk te zetten of uitbundig te prijzen, want ik doe dat mede vanwege de subsidies, ik denk echt wel aan mezelf.
Maar feit is en blijft dat diverse gezinnen juist doordat ze bij mij konden werken, aan de armoe ontsnapt zijn.
Daarnaast krijgen ze een EERLIJKE kans om een hoger inkomen te verwerven door extra productief te zijn.
Zo zijn er personeelsleden die door hun inzet hun loon van 1600 naar ruim 2000 hebben gekregen.
Maar wel door hard te werken en niet door collectief op hun 2,1% compensatie te wachten.

Aan die onzin dat een werkgever door de vakbonden gedwongen word om zijn eigen inkomen te zien zakken wegens collectieve loonsverhogingen, doe ik niet mee Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Waarom zou ik solidair zijn als er in de tijd van bezuinigingen bijv. ambtenaren staken voor collectieve loonsverhogingen?
DAT is pas a-sociaal man!

Pieter, de winst moet eerst gemaakt worden voordat die verdeeld kan worden.
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 15:04

PIETER649 schreef:
vrij kortzichtige conclusie Daniel.
en ook nog eens niet eerlijk.

Al mijn personeelsleden, jawel, allemaal, komen uit een uitkeringssituatie hetgeen in Duitsland lang niet zo riant is als in nederland.
De helft van mijn personeelsleden is ook nog eens voor 50% of meer arbeidsongeschikt verklaard.
De helft van mijn personeelsleden is de 50 reeds gepasseerd.

Je hoeft mij niet op een voetstuk te zetten of uitbundig te prijzen, want ik doe dat mede vanwege de subsidies, ik denk echt wel aan mezelf.
Maar feit is en blijft dat diverse gezinnen juist doordat ze bij mij konden werken, aan de armoe ontsnapt zijn.
Daarnaast krijgen ze een EERLIJKE kans om een hoger inkomen te verwerven door extra productief te zijn.
Zo zijn er personeelsleden die door hun inzet hun loon van 1600 naar ruim 2000 hebben gekregen.
Maar wel door hard te werken en niet door collectief op hun 2,1% compensatie te wachten.

Aan die onzin dat een werkgever door de vakbonden gedwongen word om zijn eigen inkomen te zien zakken wegens collectieve loonsverhogingen, doe ik niet mee Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Waarom zou ik solidair zijn als er in de tijd van bezuinigingen bijv. ambtenaren staken voor collectieve loonsverhogingen?
DAT is pas a-sociaal man!

Pieter, de winst moet eerst gemaakt worden voordat die verdeeld kan worden.

weer eens flinke onzin wat je beweerd
1) de meesten kunnen niet eens lid worden van een vakbond omdat ze dr geen geld voor hebben
2) mensen zullen je producten niet eensafnemen als ze de gewone boodschappen al niet eens kunnen betalen
3) als je arbeidsafgekeurden in dienst hebt betaal je al veel minder loonkosten dus wat schieten deze mensen er dan mee op

zo en zo al 3 redenen waardoor je in een vizuele cirkel naar beneden blijft gaan
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 15:21

DANIEL777 schreef:
1) de meesten kunnen niet eens lid worden van een vakbond omdat ze dr geen geld voor hebben
2) mensen zullen je producten niet eensafnemen als ze de gewone boodschappen al niet eens kunnen betalen
3) als je arbeidsafgekeurden in dienst hebt betaal je al veel minder loonkosten dus wat schieten deze mensen er dan mee op

zo en zo al 3 redenen waardoor je in een vizuele cirkel naar beneden blijft gaan

op dergelijk domme praat ga ik geeneens meer in, leer eerst eens rekenen, jeweetwel, 1 + 1 = 2, en probeer het nieuws uit kranten en tv te begrijpen. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 15:28

CHATULIEM619 schreef:
Laten we dan eens terug keren op het onderwerp. Bestaat armoede in NL? Zelf denk ik dat dat niet het geval is. Hoewel mensen klagen over het weinige wat ze te besteden hebben, zie je toch dat de welvaartsstandaard de laatste 10 jaar nog steeds gestegen is.
Gewoon eens een geschiedenislesje. Ik ben opgegroeid zonder dat wij een koelkast of een douche hadden. Ik was 13 toen we de eerste koelkast kregen. Telefoon kregen we pas in 1976, Internet is pas halverwege de jaren 90 ontstaan..Toch is niemand die zich een huis kan voorstellen zonder douche, koelkast, telefoon of internet. Armoede is iets wat men voelt, maar wie van de arme mensen hebben geen dvd speler of een kleurentv...
Vaak is het ook omdat je ziet dat andere mensen zoveel meer kunnen. Het lijkt wel alsof we veel meer willen opeisen, veel meer dan vroeger. Hoe rijker we worden, hoe meer het verlangen tot meer groeit. We zijn allemaal rijk, de ellende is dat we dat niet beseffen. Hoe meer we hebben hoe ontevredener we worden...
Wie zich arm voelt moet maar eens het verhaal van kaboutertje Piggelmee lezen.

Ja, dat zei mijn zwager ook. eigenlijk zijn we rijk, mensen met een minima, kleuren tv, pc, mobiele telefoon, draadloze telefoon, koelkast douche etc.
Maar dat we dat niet beseffen.
Ik denk dat armoede ook is, 'vergeleken met de rest van de bevolking van europa of nederland.

Ja, in veel therapieën kom je dat ook tegen, dat je wordt gewezen op die dingen zodat je je rijk gaat voelen. (90% minimum uitkeringen) Ja, en je leert blij te zijn met wat je hebt en dankbaar, en als je dan vrijwillig dingen kan doen, heb je de hele week contact met mensen, je doet ook dingen.

Ja, het is vaak dat je ziet dat anderen zoveel kunnen. Daarom is, denk ik, ook vriendschap, en kennisen zijn met mensen die ook van minimum moeten leven zo belangrijk!!!Anders heb je bijna niets om mee te praten...
Dat is nietde schuld van rijke mensen, of mensen met veel geld.
Want hoe zou ík doen en zijn?

Ik weet nog, toen ik veel geld had, o, ik kon me zo ergeren aan dat geklaag van werknemers en hun vrouwen over dit tekort en dat tekort.
Als mijn man dan zei bijvoorbeeld van dat ie nieuwe deuren gaat kopen voor zijn huis, zei een bevriende uitkeringtrekkende vriend en zijn vrouw die ik kon van amsterdam, van dat dat duur is hóór. Maar geld lenen van ons was niet te duur. en mijn man gratis voor nop dingen laten doen, waar klanten dik voor betaalden, was ook niet te duur.

Nee, je moet oppassen met die lui als je geld hebt! Ze kunnen aardig zijn, maar kijk uit. Ze horen respect te hebben.

---

Het gaat nu beter, maar ik heb jarenlang psychisch zo geleden, dat ik dacht en ook zei tegen mensen die mij na stonden, als gezonde mensen die oordelen, tien seconden zouden voelen wat ik voel, zouden ze wel anders praten en denken, ja, dat herinner ik me nog. Dat is nu gelukkig sinds een tijdje verleden tijd. en kan ik me nu gelukkig bijna nauwelijks niet meer voorstellen, hoe dat voelde. Verstandelijk kan ik het nog wel begrijpen.

Er zijn echt mensen die echt niet kunnen werken en zo dankbaar zijn, dat ze een uitkering krijgen Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley
En die 'dankbaarheid' kan verkeerd over komen, zo van dat ze blij zijn dat ze niet werken. Ja, hier kan verder vragen en onderscheid kunnen maken van belang zijn.

Want geloof me, iedereen wil in zijn hart werk, werk is een voorrecht. Werk wat iemand kan doen, Hoeft geen 8 of 9 te zijn, als het maar een 6 is, voldoende, te doen dus.

Fijne gezegende zondag Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 18 maart 2012, 16:08
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 16:17

DANIEL777 schreef:

1) Mensen willen geen lid meer zijn, van een vakbond, reden? ze doen geen ene bliksem meer, en het enige dat ze gedaan hebben. wankele bewindslieden kweken.
Waardoor wij min of meer in de sjit zitten.
2) voor de producten die P produceert gaan wij echt niet in de supermarkt in de rij staan.
3) is waarschijnlijk het enige goede dat hij heeft, en wij niet, en das werk
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 16:42

SHANITA130 schreef:
Ja, dat zei mijn zwager ook. eigenlijk zijn we rijk, mensen met een minima, kleuren tv, pc, mobiele telefoon, draadloze telefoon, koelkast douche etc.
Maar dat we dat niet beseffen.
Ik denk dat armoede ook is, 'vergeleken met de rest van de bevolking van europa of nederland.

Ja, in veel therapieën kom je dat ook tegen, dat je wordt gewezen op die dingen zodat je je rijk gaat voelen. (90% minimum uitkeringen) Ja, en je leert blij te zijn met wat je hebt en dankbaar, en als je dan vrijwillig dingen kan doen, heb je de hele week contact met mensen, je doet ook dingen.

Ja, het is vaak dat je ziet dat anderen zoveel kunnen. Daarom is, denk ik, ook vriendschap, en kennisen zijn met mensen die ook van minimum moeten leven zo belangrijk!!!Anders heb je bijna niets om mee te praten...
Dat is nietde schuld van rijke mensen, of mensen met veel geld.
Want hoe zou ík doen en zijn?

Ik weet nog, toen ik veel geld had, o, ik kon me zo ergeren aan dat geklaag van werknemers en hun vrouwen over dit tekort en dat tekort.
Als mijn man dan zei bijvoorbeeld van dat ie nieuwe deuren gaat kopen voor zijn huis, zei een bevriende uitkeringtrekkende vriend en zijn vrouw die ik kon van amsterdam, van dat dat duur is hóór. Maar geld lenen van ons was niet te duur. en mijn man gratis voor nop dingen laten doen, waar klanten dik voor betaalden, was ook niet te duur.

Nee, je moet oppassen met die lui als je geld hebt! Ze kunnen aardig zijn, maar kijk uit. Ze horen respect te hebben.

---

Het gaat nu beter, maar ik heb jarenlang psychisch zo geleden, dat ik dacht en ook zei tegen mensen die mij na stonden, als gezonde mensen die oordelen, tien seconden zouden voelen wat ik voel, zouden ze wel anders praten en denken, ja, dat herinner ik me nog. Dat is nu gelukkig sinds een tijdje verleden tijd. en kan ik me nu gelukkig bijna nauwelijks niet meer voorstellen, hoe dat voelde. Verstandelijk kan ik het nog wel begrijpen.

Er zijn echt mensen die echt niet kunnen werken en zo dankbaar zijn, dat ze een uitkering krijgen Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley
En die 'dankbaarheid' kan verkeerd over komen, zo van dat ze blij zijn dat ze niet werken. Ja, hier kan verder vragen en onderscheid kunnen maken van belang zijn.

Want geloof me, iedereen wil in zijn hart werk, werk is een voorrecht. Werk wat iemand kan doen, Hoeft geen 8 of 9 te zijn, als het maar een 6 is, voldoende, te doen dus.

Fijne gezegende zondag Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Als ik stel dat we rijk zijn, bedoel ik dat niet als doekje voor het bloeden, ik meen het toevallig wel. Want rijkdom is niet alleen een gevulde bankrekening, het is ook in relaties, vriendschappen, kinderen, gezondheid..Dingen die voor de een als vanzelfsprekend gezien worden voor anderen betekent het gemis ervan veel meer. Tenslotte nog even inhakend op Xabia, het is een rijkdom Christus te kennen....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 18 maart 2012, 16:43
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 16:58

CHATULIEM619 schreef:
Als ik stel dat we rijk zijn, bedoel ik dat niet als doekje voor het bloeden, ik meen het toevallig wel. Want rijkdom is niet alleen een gevulde bankrekening, het is ook in relaties, vriendschappen, kinderen, gezondheid..Dingen die voor de een als vanzelfsprekend gezien worden voor anderen betekent het gemis ervan veel meer. Tenslotte nog even inhakend op Xabia, het is een rijkdom Christus te kennen....

Ja, zo vatte ik het ook op(en niet als doekje voor bloeden), relaties vriendschappen, gezondheid horen er ook bij Lachende smiley Knipoog smiley Ja, en het Geloof ook! Goed dat je dat even erbij zet, daar draait alles om natuurlijk ;)
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 22:01

CHATULIEM619 schreef:

Daar heb je wel gelijk in Chatuliem maar daar worden je rekeningen nog niet door betaald......Enig praktisch denken is ook niet verkeerd...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 22:04

WILLEMIJN232 schreef:
Daar heb je wel gelijk in Chatuliem maar daar worden je rekeningen nog niet door betaald......Enig praktisch denken is ook niet verkeerd...
Indirect wel weer Wmijn. Als je niet steeds nieuwe spullen meer aan wil schaffen worden de rekeningen wel weer betaald.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 22:06

CHATULIEM619 schreef:
Indirect wel weer Wmijn. Als je niet steeds nieuwe spullen meer aan wil schaffen worden de rekeningen wel weer betaald.

Uiteindelijk wel mag je hopen...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 04:34

CHATULIEM619 schreef:

WILLEMIJN: Uiteindelijk wel mag je hopen...... Knipoog smiley

Haha

Ja, als je meer geld hebt ga je daar naar leven, denk ik. en heb ik zelf ervaren. Dan is de auto voor de deur heel vanzelfsprekend, en een ramp als je een week met de bus moet omdat ie bij de garage is.

Maar dan ben je heel blij met een oude fiets die lekker fiets als je weinig geld hebt.

Ja, dan koop je als je een nieuwe tv wilt zo'n grote platte lcd of plasma Knipoog smiley,
en dan ga je niet op marktplaats kijken voor een tv van 20 jaar oud, voor 20 euro.

Met weinig geld, Dan ben je heel blij met een kleine apple laptop waar je een jaar echt geld voor opzij moet zetten, en dan zonder aan de buffer van 2000 te komen.

En, Dan ben je heel blij als je na vier jaar sparen een nieuw autootje van 9000 euro(inclusief all risk) kunt kopen. Ja, een 2de hands auto lijkt mij geen goed idee, is mijn ervaring, een ander kan er weer goede ervaringen mee hebben hoor. Dan nieuwe banden, dan nieuwe uitlaat, dan nieuwe lagers, enzovoort.

Het is betrekkelijk: ik ben heel blij dat mijn pc van 7 jaar oud, het gewoon nog doet. Ja, ietsie langzaam, maar daar ben ík aan gewent Knipoog smiley

---

Nou, maandag, nieuwe dag van een nieuwe week. Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Iedereen sterkte met wat ie moet doen, en met wat ie wil doen!

Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 19 maart 2012, 04:42
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 17:00

GERRIT084 schreef:
1) Mensen willen geen lid meer zijn, van een vakbond, reden? ze doen geen ene bliksem meer, en het enige dat ze gedaan hebben. wankele bewindslieden kweken.
2) voor de producten die P produceert gaan wij echt niet in de supermarkt in de rij staan.
wat punt 2 betreft heb je gedeeltelijk gelijk, wat ik hier meebedoelde is dat zijn personeel minder loon krijgen waardoor ze minder in supermarkten besteden en idd niet bij pieter kopen
en wat het werk betreft pieter maakt de borden die tie maakt dus niet hufterproof waardoor tie wel werk houd
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 17:12

WILLEMIJN232 schreef:
Uiteindelijk wel mag je hopen...... Knipoog smiley
Heeft armoede dan echt met de hoogte van de uitkering te maken of zitten de problemen dieper? bv. het uitgavenpatroon, de druk van de samenleving..psycho-sociale problemen. Stel, we verhogen de uitkeringen een jaar lang met 100%, zou dan het armoedeprobleem opgelost zijn? Of andere vraag, met hoeveel geld moeten de uitkeringen verhoogd worden om ervoor te zorgen dat niemand arm meer is? Ik word een beetje zat van al die mensen die maar vinden dat ze arm zijn.

Of je doet net zoals Hitler, iedereen krijgt de Arbeitspflicht, als je niet werkt, word je in een Arbeitslager opgesloten...heb je ook geen werkeloosheid meer.
Ik word ook zat van al die mensen die anderen verwijten dat ze maar moeten werken.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 19 maart 2012, 17:16
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 17:16

CHATULIEM619 schreef:
Heeft armoede dan echt met de hoogte van de uitkering te maken of zitten de problemen dieper? bv. het uitgavenpatroon, de druk van de samenleving..psycho-sociale problemen. Stel, we verhogen de uitkeringen een jaar lang met 100%, zou dan het armoedeprobleem opgelost zijn? Of andere vraag, met hoeveel geld moeten de uitkeringen verhoogd worden om ervoor te zorgen dat niemand arm meer is?

Dan wordt de discussie anders: wat is eigenlijk arm?
Uitkeringen zijn geen vetpot maar dat zijn veel inkomens ook niet maar ben je dan arm?
Ben je arm als je schulden hebt of ga je gewoon verkeerd met je geld om?
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 18:24

Het laatste bericht in dit topic is verwijderd.
Wederom het verzoek: discussieer met respect voor elkaar en accepteer dat we niet allemaal hetzelfde denken.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 18:28

CHRISTIANMATCH schreef:
Het laatste bericht in dit topic is verwijderd.
Wederom het verzoek: discussieer met respect voor elkaar en accepteer dat we niet allemaal hetzelfde denken.

de berichten waar ik in die bijdrage op reageerde zijn niet weggehaald.
ik begrijp dat men mij wel van "scrooge-mentaliteit" mag betichten en ik mij daartegen niet mag verweren??

Pieter, heimwee naar de tijd dat Chris hier moderator was
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 18:45

DANIEL777 schreef:
wat punt 2 betreft heb je gedeeltelijk gelijk, wat ik hier meebedoelde is dat zijn personeel minder loon krijgen waardoor ze minder in supermarkten besteden en idd niet bij pieter kopen
en wat het werk betreft pieter maakt de borden die tie maakt dus niet hufterproof waardoor tie wel werk houd
Wat weet je eigenlijk van Pieter Daniël? Ik vind je uitspraken nogal vrij ver gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 18:54

CHATULIEM619 schreef:
Wat weet je eigenlijk van Pieter Daniël? Ik vind je uitspraken nogal vrij ver gaan.
als je mij te ver vind gaan meld dat dan bij cm
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 18:59

Geplaatst: maandag 19 maart 2012, 17:00

GERRIT084 schreef:

Daniel777 schreef:

@ Gerrit: Als zoals jij in punt 3 schrijft werk het enige goede is dat ik heb, beweer jij dus dat ik verder niets goeds heb.
Graag zou ik daar een toelichting op willen hebben omdat ik eerst jouw gedachtengang op dit forum wil lezen voordat ik respektvol ertegenin kan gaan zodat mijn reactie niet verwijderd word door de redactie.

@Daniel: Als jij goed begrijpend zou lezen, was jou vast niet ontgaan dat ik zei dat wanneer mijn personeel in mijn ogen loonsverhoging VERDIEND, zij dat ook gewoon krijgen. Loon is namelijk iets wat je verdiend, en niet iets dat je krijgt, er moet voor gepresteerd worden, lijkt me logisch toch?

Die laatste opmerking van jou, neem ik je zeer kwalijk.
Ik accepteer niet dat hier op een openbaar forum gezegd word dat ik mijn produkten met opzet van inferieure kwaliteit maak om maar vervolgorders te kunnen krijgen.
Hoe durf je!!!

Hier blijkt maar weer uit dat mijn reactie eerder op dit forum naar jou toe vrij correct was, je praat zeer verongelijkt over dingen waar je geen verstand van hebt in reactie op bijdragen die je geeneens begrepen hebt.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 20:14

PIETER649 schreef:
Geplaatst: maandag 19 maart 2012, 17:00

GERRIT084 schreef:

Daniel777 schreef:

@ Gerrit: Als zoals jij in punt 3 schrijft werk het enige goede is dat ik heb, beweer jij dus dat ik verder niets goeds heb.
Graag zou ik daar een toelichting op willen hebben omdat ik eerst jouw gedachtengang op dit forum wil lezen voordat ik respektvol ertegenin kan gaan zodat mijn reactie niet verwijderd word door de redactie.

@Daniel: Als jij goed begrijpend zou lezen, was jou vast niet ontgaan dat ik zei dat wanneer mijn personeel in mijn ogen loonsverhoging VERDIEND, zij dat ook gewoon krijgen. Loon is namelijk iets wat je verdiend, en niet iets dat je krijgt, er moet voor gepresteerd worden, lijkt me logisch toch?

Die laatste opmerking van jou, neem ik je zeer kwalijk.
Ik accepteer niet dat hier op een openbaar forum gezegd word dat ik mijn produkten met opzet van inferieure kwaliteit maak om maar vervolgorders te kunnen krijgen.
Hoe durf je!!!

Hier blijkt maar weer uit dat mijn reactie eerder op dit forum naar jou toe vrij correct was, je praat zeer verongelijkt over dingen waar je geen verstand van hebt in reactie op bijdragen die je geeneens begrepen hebt.

Het staat er een beetje onduidelijk denk ik, en bedoelde het naar jou eigenlijk positief.
Wij hebben geen werk, en jij wel, plus dat je anderen een kans geeft om weer aan de slag te kunnen komen.
En dat jij daar een tegemoetkoming voor krijgt is meer dan terecht, en dat jij niets goeds zou hebben is flauwe kul.
Ik zal in het vervolg een beetje meer opletten hoe het er staat.
Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op maandag 19 maart 2012, 20:22
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 20:18

GERRIT084 schreef:
Het staat er een beetje onduidelijk denk ik, en bedoelde het naar jou eigenlijk positief.
Wij hebben geen werk, en jij wel, plus dat je anderen een kans geeft om weer aan de slag te kunnen komen.
En dat jij daar een tegemoetkoming voor krijgt is meer dan terecht,
Verlegen lachende smiley

okee, duidelijk!
sans rancune
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 22:00

DANIEL777 schreef:

Hallo Daniel.
Kijk als je gedeeltelijk bent afgekeurd dan krijg je een kleine uitkering en die kun je via een bedrijf wat omhoog werken want zo gebeurd dit ook in Nederland want hier kun je tot 120% van het minimum krijgen als je bij de sociale werkplaats werkt.
En ik denk dat zo iets ook in het buiteland werkt en daarbij heb ik 1 dag daar gewerkt en moest wielenspaken ooit en zat naast een man met 1 arm maar die moest net zoveel doen als ik en dat is ook weer in mijn ogen niet goed.

Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 22:07

MARTIN695 schreef:
Hallo Daniel.
Kijk als je gedeeltelijk bent afgekeurd dan krijg je een kleine uitkering en die kun je via een bedrijf wat omhoog werken want zo gebeurd dit ook in Nederland want hier kun je tot 120% van het minimum krijgen als je bij de sociale werkplaats werkt.
En ik denk dat zo iets ook in het buiteland werkt en daarbij heb ik 1 dag daar gewerkt en moest wielenspaken ooit en zat naast een man met 1 arm maar die moest net zoveel doen als ik en dat is ook weer in mijn ogen niet goed.

Sjalom.
Martin

Ga jij er nou ook al van uit dat ik mn personeel onderbetaal??? Huilende smiley, smiley in tranen
Degenen onder mijn personeel die gedeeltelijk arbeidsongeschikt zijn, ontvangen GEEN uitkering. Ze werken voor hun geld, net als de anderen.
De best verdienende bij mij is voor 60% afgekeurd door de artsen, maar voor 100% goedgekeurd door mij.
En geloof me, die wil niet ruilen voor 120% van t minimum. echt waar!
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 22:10

PIETER649 schreef:
Ga jij er nou ook al van uit dat ik mn personeel onderbetaal??? Huilende smiley, smiley in tranen
Degenen onder mijn personeel die gedeeltelijk arbeidsongeschikt zijn, ontvangen GEEN uitkering. Ze werken voor hun geld, net als de anderen.
De best verdienende bij mij is voor 60% afgekeurd door de artsen, maar voor 100% goedgekeurd door mij.
En geloof me, die wil niet ruilen voor 120% van t minimum. echt waar!

Nee Pieter dan heb ik het niet goed opgeschreven want ik bedoel niets anders dan dat je betaalt maar dat ze hier een uitkering er bij krijgen anders niet want ik weet hoe het werkt bij je en zeker niet negatief bedoelt.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 21:54

CHATULIEM619 schreef:
Heeft armoede dan echt met de hoogte van de uitkering te maken of zitten de problemen dieper? bv. het uitgavenpatroon, de druk van de samenleving..psycho-sociale problemen. Stel, we verhogen de uitkeringen een jaar lang met 100%, zou dan het armoedeprobleem opgelost zijn? Of andere vraag, met hoeveel geld moeten de uitkeringen verhoogd worden om ervoor te zorgen dat niemand arm meer is? Ik word een beetje zat van al die mensen die maar vinden dat ze arm zijn.

Of je doet net zoals Hitler, iedereen krijgt de Arbeitspflicht, als je niet werkt, word je in een Arbeitslager opgesloten...heb je ook geen werkeloosheid meer.
Ik word ook zat van al die mensen die anderen verwijten dat ze maar moeten werken.

Hai, mee eens. Ik vind het ook vervelend al die mensen die klagen dat ze zo arm zijn. en ook al die mensen die anderen verwijten dat ze maar moeten gaan werken(alsof je die optie zelf nog niet had bekeken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )

Ik denk dat mensen met een uitkering kunnen beseffen hoeveel vrije tijd ze hebben, als iets positiefs. anyway, een uitkering riant noemen, nou, je moet echt wel creatief zijn hoor Knipoog smiley

Ik vind ook dat er wel wat meer respect mag zijn, voor directeuren van bedrijfen: veel mensen beseffen niet hoe hard die mensen moeten werken, om anderen aan het werk te houden. Onder andere. Verliefde smiley Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: woensdag 21 maart 2012, 10:02

SHANITA130 schreef:
Hai, mee eens. Ik vind het ook vervelend al die mensen die klagen dat ze zo arm zijn. en ook al die mensen die anderen verwijten dat ze maar moeten gaan werken(alsof je die optie zelf nog niet had bekeken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )

Ik denk dat mensen met een uitkering kunnen beseffen hoeveel vrije tijd ze hebben, als iets positiefs. anyway, een uitkering riant noemen, nou, je moet echt wel creatief zijn hoor Knipoog smiley

Ik vind ook dat er wel wat meer respect mag zijn, voor directeuren van bedrijfen: veel mensen beseffen niet hoe hard die mensen moeten werken, om anderen aan het werk te houden. Onder andere. Verliefde smiley Verliefde smiley

hoi shanita
niet iedereen is blij met een uitkering als dit veel vrije tijd opleverd.
Ik zou juist graag willen werken voor mn geld, maar als ik op gesprek komt juist vaak al wordt afgewezen.
dit komt grotendeels door mn postuur dat werkgevers mij niet aannemen.
en het frustrerende is als je dan al 2 jaar probeert af te vallen met alle denkbare hulp en wat niet lukt is die vrije tijd ook frustrerend
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 21 maart 2012, 21:39

Dat snap ik. I've been there. zo veel gesolliciteerd.
Het is ook léren van je Vrije tijd te genieten.

Overgewicht, ja, is niet leuk en niet gezond.
Vaak is dat veel eten een onderdeel van een psychisch iets, waar je je niet eens ten volle van bewust hoeft te zijn. Is er iets gebeurd in de kleutertijd, dan weet je dat niet meer, maar je reageert er wel op als zijnde trauma.
Ja, het zit iets ingewikkelder in elkaar, maar dit is wel waar het op neer komt.
En de meeste mensen reageren op trauma met veel eten.

Nou zijn er altijd uitzonderingen hoor, waar trauma niet te maken heeft met overgewicht.

Ik zal je aanraden een psycholoog, waarom je teveel eet, wat je eraan kan doen. Ik was ook weleens zo'n tien kilo te zwaar. Ja, het vereist ontzettend veel discipline om af te vallen zelfs veel meer dan stoppen met roken.

Sterkte!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: donderdag 22 maart 2012, 10:30

SHANITA130 schreef:
Dat snap ik. I've been there. zo veel gesolliciteerd.
Het is ook léren van je Vrije tijd te genieten.

Overgewicht, ja, is niet leuk en niet gezond.
Vaak is dat veel eten een onderdeel van een psychisch iets, waar je je niet eens ten volle van bewust hoeft te zijn. Is er iets gebeurd in de kleutertijd, dan weet je dat niet meer, maar je reageert er wel op als zijnde trauma.
Ja, het zit iets ingewikkelder in elkaar, maar dit is wel waar het op neer komt.
En de meeste mensen reageren op trauma met veel eten.

Nou zijn er altijd uitzonderingen hoor, waar trauma niet te maken heeft met overgewicht.

Ik zal je aanraden een psycholoog, waarom je teveel eet, wat je eraan kan doen. Ik was ook weleens zo'n tien kilo te zwaar. Ja, het vereist ontzettend veel discipline om af te vallen zelfs veel meer dan stoppen met roken.

Sterkte!!!!
dank je voor je tips
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 12:00

terug naar het onderwerp ARMOEDE IN NEDERLAND
idd wat is dan armoede?

sommige mensen met een uitkering klagen ,maar als ik dan zie hoeveel bijspijkerpotjes er voor die mensen zijn ,dan hebben ze het echt niet slecht,ze krijgen,huursubsidie,zorgtoeslag,na aantal jaren een langdurigheids-toeslag,sport wordt vergoed,men kan voor je kinderen naar stichting leergeld,en als ze echt niet rond kunnen komen zijn er voedselbankenwaar men vaak naast eten ook kleding krijgt .in veel gemeentes hebben ze ook nog potjes voor vervanging huishoud aparaten die kapot zijn dus zo een nieuwe wasmachiene of koelkasr ,fornuis etc.
alleen is het zo dat de gemeentes je niet wijs maken dat er zoveel hulp bestaat ,dus ja zelf ff achterheen gaan wat de mogenlijkheden zijn.
en als je dan de mensen neemt die net boven dat minimum zitten en nergens vergoedingen of toeslagen voor krijgen dus net buiten de boor vallen,nou die hebben het heel wat zwaarder als bv gezin met kinderen,
en daar schuilt denk ik dan die verborgen armoede,of je al of niet de rekeningen kunt betalen etc.
schulden leidt wel tot armoede maar daar is men vaak mede zelf debet aan of gedeeltelijk
maar kan ook wel zeggen dat veel mensen denken enkel gelukkig te kunnen zijn met minimaal 2 vakanties per jaar.een grotere auto willen hebben dan hun buren,en luxe eten dure kleding etc etc het is vaak wat reclames en tv etc de mens voorspiegeld hoe men zou moeten leven volgens de moderne standaard.mensen willen vaak niet meer acepteren dat de ander meer heeft dan zijzelf en gaan daardoor onverantwoorde leningen aan ed.
ik weet waar ik over praat heb in al die situaties gezeten voor en na mij scheiding ja ik heb ook mijn kids wel dingen moeten ontzeggen waar geen geld voor was,kan echter niet zeggen dat ze er slechter van geworden zijn.
en toen ik zelf kind was waren we ook de laatste in de straat die telefoon kregen,een auto hadden,tv etc etc ook daar ben ik niets minder door geworden.
in princiepe hoeft geen mens hier in nederland honger te hebben als men goed weet hoe je geld te gebruiken.maar als je amper je normale rekeningen kunt betalen is dat ook een vorm van amoede en dan praat ik over gas,electra,huur,water dus niet voor luxe zaken als vakanties
want honger hebben noem ik ermoede,geen schoenen voor je voeten geen jas voor de winter dat is armoede ed.
ik zeg niet dat het altijd makkelijk is maar waarom zou je leven enkel makkelijk moeten zijn?daar vind ik nl niets van terug in de bijbel,wel dat je kracht en hulp krijgt.

Laatst aangepast door
GRACE585
op zaterdag 24 maart 2012, 12:03
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 16 Volgende
Pagina 8 van 16