Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 18:29
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Voor borderline op zich bestaat geen medicatie, wel voor symptoombestrijding; antidepressiva, antipsychotica...dus dat maakt het al met al best moeilijk om hiermee om te gaan. Het is inderdaad waar dat ieder mens wel bepaalde trekken van borderline heeft, maar je merkt het verschil wel degelijk! Vind alleen dat deze discussie nu wel een beetje een vreemde kant op gaat, tenslotte is bindingsangst echt niet per definitie een criterium voor borderline.
Persoonlijk wil ik dit ook nog wel even kwijt; zoals ik al zei ben ik "ervaringsdeskundige" en heb ik toch wel bepaalde dingen nodig van een eventuele nieuwe partner. Het doet me echt zeer te zien dat er een aantal mensen zijn die dit bij voorbaat afschrijven! Zoals ik al eerder zei; in onze huidige maatschappij is er eigenlijk niemand meer zonder enige vorm van bindingsangst, maar ik ben ervan overtuigd dat men hier in de juiste omstandigheden heel goed overheen kan komen... Jammer dus dat er mensen zijn die blijkbaar zo op zichzelf gericht zijn dat ze daar de tijd en energie niet in willen steken, voor mij is zo iemand bij voorbaat al afgeschreven... |
Ik ben dan geen ervaringsdeskundige, gelukkig maar.....maar ik ben het weleens met wat je schrijft......en eigenlijk bedoelde ik dat ook met mijn stukje hierboven.....er wordt nog al geoordeeld..... Er worden dan regels opgeschreven hoe vreselijk het is wat een borderliner allemaal doet maar ik neem toch aan dat er ook gradaties in zijn? Lijkt me verdrietig om dit allemaal zo te lezen als je zelf een ervarinsdeskundige bent en daar goed mee om kunt gaan....... Maar inderdaad we zijn een beetje off topic....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 16 december 2010, 18:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 18:36
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik ben dan geen ervaringsdeskundige, gelukkig maar.....maar ik ben het weleens met wat je schrijft......en eigenlijk bedoelde ik dat ook met mijn stukje hierboven.....er wordt nog al geoordeeld..... Er worden dan regels opgeschreven hoe vreselijk het is wat een borderliner allemaal doet maar ik neem toch aan dat er ook gradaties in zijn? Lijkt me verdrietig om dit allemaal zo te lezen als je zelf een ervarinsdeskundige bent en daar goed mee om kunt gaan....... Maar inderdaad we zijn een beetje off topic.... |
Nog even terzijde; ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van bindingsangst, NIET als borderliner!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 18:40
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Nog even terzijde; ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van bindingsangst, NIET als borderliner! |
Ik dacht nog wat vervelend voor je! Valt weer mee gelukkig......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 19:16
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik ben dan geen ervaringsdeskundige, gelukkig maar.....maar ik ben het weleens met wat je schrijft......en eigenlijk bedoelde ik dat ook met mijn stukje hierboven.....er wordt nog al geoordeeld..... Er worden dan regels opgeschreven hoe vreselijk het is wat een borderliner allemaal doet maar ik neem toch aan dat er ook gradaties in zijn? Lijkt me verdrietig om dit allemaal zo te lezen als je zelf een ervarinsdeskundige bent en daar goed mee om kunt gaan....... Maar inderdaad we zijn een beetje off topic.... |
Nou ja off topic; t heeft allemaal toch wel met elkaar te maken.
Voor alle duidelijkheid; ik ben ervaringsdeskundige 'van de andere kant'. Ik weet hoe het is om met een (extreme?) borderliner in 1 huis te wonen. Daar kies ik dus gewoon niet voor. Dat bedoel ik niet veroordelend, maar ik kan het denk ik niet opbrengen. t Zal ook niet lang goedgaan; ik ben immuun voor manipulatie en ik heb genoeg geweld gezien. Deze lidtekens zitten zo diep dat ik niet denk dat ze in dit leven nog genezen. Ik heb dus alleen 'bindingsangst' bij manipulatieve en gewelddadige mensen.
Hm; ik besef me dat er vast wel borderliners mee lezen op t forum, dus ik schrijf voorzichtig. Ik heb geen ervaring met 'lichte borderline'. De ervaring die ik heb gehad was extreem en tekenend voor de rest van mijn leven. Vandaar dus.
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 19:28
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Nou ja off topic; t heeft allemaal toch wel met elkaar te maken.
Voor alle duidelijkheid; ik ben ervaringsdeskundige 'van de andere kant'. Ik weet hoe het is om met een (extreme?) borderliner in 1 huis te wonen. Daar kies ik dus gewoon niet voor. Dat bedoel ik niet veroordelend, maar ik kan het denk ik niet opbrengen. t Zal ook niet lang goedgaan; ik ben immuun voor manipulatie en ik heb genoeg geweld gezien. Deze lidtekens zitten zo diep dat ik niet denk dat ze in dit leven nog genezen. Ik heb dus alleen 'bindingsangst' bij manipulatieve en gewelddadige mensen.
Hm; ik besef me dat er vast wel borderliners mee lezen op t forum, dus ik schrijf voorzichtig. Ik heb geen ervaring met 'lichte borderline'. De ervaring die ik heb gehad was extreem en tekenend voor de rest van mijn leven. Vandaar dus.
GrZ! |
Nu begrijp ik wat meer je resolute antwoord........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 21:02
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Ik heb dus alleen 'bindingsangst' bij manipulatieve en gewelddadige mensen.
|
Dat is meer gezond verstand dan bindingsangst toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 21:53
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Voor borderline op zich bestaat geen medicatie, wel voor symptoombestrijding; antidepressiva, antipsychotica...dus dat maakt het al met al best moeilijk om hiermee om te gaan. Het is inderdaad waar dat ieder mens wel bepaalde trekken van borderline heeft, maar je merkt het verschil wel degelijk! Vind alleen dat deze discussie nu wel een beetje een vreemde kant op gaat, tenslotte is bindingsangst echt niet per definitie een criterium voor borderline.
Persoonlijk wil ik dit ook nog wel even kwijt; zoals ik al zei ben ik "ervaringsdeskundige" en heb ik toch wel bepaalde dingen nodig van een eventuele nieuwe partner. Het doet me echt zeer te zien dat er een aantal mensen zijn die dit bij voorbaat afschrijven! Zoals ik al eerder zei; in onze huidige maatschappij is er eigenlijk niemand meer zonder enige vorm van bindingsangst, maar ik ben ervan overtuigd dat men hier in de juiste omstandigheden heel goed overheen kan komen... Jammer dus dat er mensen zijn die blijkbaar zo op zichzelf gericht zijn dat ze daar de tijd en energie niet in willen steken, voor mij is zo iemand bij voorbaat al afgeschreven... |
Het is niet een kwestie van op zichzelf gericht zijn, maar weten dat de problemen je dan snel boven het hoofd zullen groeien. Het is toch ook de vraag: kan ik de ander gelukkig maken? En als je weet dat je beiden elkaar alleen maar in de haren vliegt, of elkaar niet echt begrijpt, dan kun je er m.i. beter niet aan beginnen. En iedereen heeft toch bepaalde voorkeuren, en vaak zijn die nog onbenulliger...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 09:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is niet een kwestie van op zichzelf gericht zijn, maar weten dat de problemen je dan snel boven het hoofd zullen groeien. Het is toch ook de vraag: kan ik de ander gelukkig maken? En als je weet dat je beiden elkaar alleen maar in de haren vliegt, of elkaar niet echt begrijpt, dan kun je er m.i. beter niet aan beginnen. En iedereen heeft toch bepaalde voorkeuren, en vaak zijn die nog onbenulliger... |
Sja, maar ja...ook dit soort dingen weet je van te voren helemaal niet! De een heeft namelijk heel wat meer last van die bindingsangst dan de ander, dus dat moet gaandeweg duidelijk worden Er zijn meer dan genoeg mensen die zichzelf er bewust van zijn, en in de praktijk graag anders willen gaan ervaren. Als er dan niemand is die die uitdaging aan durft zal de bindingsangst ook nooit verdwijnen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 09:59
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Sja, maar ja...ook dit soort dingen weet je van te voren helemaal niet! De een heeft namelijk heel wat meer last van die bindingsangst dan de ander, dus dat moet gaandeweg duidelijk worden Er zijn meer dan genoeg mensen die zichzelf er bewust van zijn, en in de praktijk graag anders willen gaan ervaren. Als er dan niemand is die die uitdaging aan durft zal de bindingsangst ook nooit verdwijnen... |
Is iemand met bindingsangst dan zo'n uitdaging?Ik begrijp het niet goed(maar ja,ik ben ook niet zo'n haastig typje),het opbouwen van een relatie kost tijd,dat zal niet vlekkeloos gaan dus of je wel of niet bindingsangst hebt,dit soort dingen kom je gegarandeert tegen,toch? Wat is er eerder,liefde of de angst voor bindingsangst( ) Het is ook een modewoord geworden op cm,er is niets mis met de kat uit de boom kijken,rustig aan doen,opbouwen........euh.....is er nog meer?
*laat je niet gek maken*
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 10:01
|
|
|
wat is er nu mis mee, om na drie chats trouwkaartjes te bestellen, lean.......???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 10:05
|
|
|
HANNAH810 schreef: | wat is er nu mis mee, om na drie chats trouwkaartjes te bestellen, lean.......???
|
Oh nu ben ik jaloers Hannah,altijd baas boven baas
Mijn record was een week Kroatie na 1 chat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 10:11
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Is iemand met bindingsangst dan zo'n uitdaging?Ik begrijp het niet goed(maar ja,ik ben ook niet zo'n haastig typje),het opbouwen van een relatie kost tijd,dat zal niet vlekkeloos gaan dus of je wel of niet bindingsangst hebt,dit soort dingen kom je gegarandeert tegen,toch? Wat is er eerder,liefde of de angst voor bindingsangst( ) Het is ook een modewoord geworden op cm,er is niets mis met de kat uit de boom kijken,rustig aan doen,opbouwen........euh.....is er nog meer?
*laat je niet gek maken* |
Laat dat nou exact zijn wat ik bedoel... (heb k een paar reactie's terug ook al gezegd) En voor mij persoonlijk zie ik dat best als een uitdaging, maar wel als een hele mooie want ik ga em namelijk ook samen met God aan. En bij God...is alles mogelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 11:37
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Oh nu ben ik jaloers Hannah,altijd baas boven baas
Mijn record was een week Kroatie na 1 chat |
tja, of van een mens-lievend manspersoon een "donatie" aangeboden krijgen, na drie chatregels, omdat je toch wel tegen de veertig loopt; krijg je ook acute bindings-angst van he?
had je dat weekje kroatie niet even door kunnen schuiven naar mij? of kreeg je daar gelijk "goed gezelschap" bij...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 11:47
|
|
|
HANNAH810 schreef: | tja, of van een mens-lievend manspersoon een "donatie" aangeboden krijgen, na drie chatregels, omdat je toch wel tegen de veertig loopt; krijg je ook acute bindings-angst van he?
had je dat weekje kroatie niet even door kunnen schuiven naar mij? of kreeg je daar gelijk "goed gezelschap" bij...........
|
Klinkt allemaal meer als verlatingsangst hoor
In dat weekje wilde hij mij door en door leren kennen.......sure
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 11:53
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Klinkt allemaal meer als verlatingsangst hoor
In dat weekje wilde hij mij door en door leren kennen.......sure |
Dat klinkt als doorgrondangst....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 13:39
|
|
|
[quote=CHATULIEM619] Het is toch ook de vraag: kan ik de ander gelukkig maken? En als je weet dat je beiden elkaar alleen maar in de haren vliegt, of elkaar niet echt begrijpt, dan kun je er m.i. beter niet aan beginnen.[quote]
Ik denk dat wanneer iemand de "ware liefde" in zijn hart heeft gegrafeerd, toe in staat is om een ander gelukkig te maken en vooral om van iemand te kunnen houden.
1Co 13:1 Al ware het, dat ik de talen der mensen en der engelen sprak, en de liefde niet had, zo ware ik een klinkend metaal, of luidende schel geworden. 1Co 13:2 En al ware het dat ik de gave der profetie had, en wist al de verborgenheden en al de wetenschap; en al ware het, dat ik al het geloof had, zodat ik bergen verzette, en de liefde niet had, zo ware ik niets. 1Co 13:3 En al ware het, dat ik al mijn goederen tot onderhoud der armen uitdeelde, en al ware het, dat ik mijn lichaam overgaf, opdat ik verbrand zou worden, en had de liefde niet, zo zou het mij geen nuttigheid geven. 1Co 13:4 De liefde is lankmoedig, zij is goedertieren; de liefde is niet afgunstig; de liefde handelt niet lichtvaardiglijk, zij is niet opgeblazen; 1Co 13:5 Zij handelt niet ongeschiktelijk, zij zoekt zichzelve niet, zij wordt niet verbitterd, zij denkt geen kwaad; 1Co 13:6 Zij verblijdt zich niet in de ongerechtigheid, maar zij verblijdt zich in de waarheid; 1Co 13:7 Zij bedekt alle dingen, zij gelooft alle dingen, zij hoopt alle dingen, zij verdraagt alle dingen. 1Co 13:8 De liefde vergaat nimmermeer; maar hetzij profetieen, zij zullen te niet gedaan worden; hetzij talen, zij zullen ophouden; hetzij kennis, zij zal te niet gedaan worden.
1Co 13:12 Want wij zien nu door een spiegel in een duistere rede, maar alsdan zullen wij zien aangezicht tot aangezicht; nu ken ik ten dele, maar alsdan zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben. 1Co 13:13 En nu blijft geloof, hoop en liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde.
Het begint bij je zelf, tevens is het een strijd om het vast te houden. Het is net wat Hannah zegt: ik ken zelf mensen met borderline, waar ik veel van houd......
Dat is heel bijzonder wanneer iemand dat kan zeggen en het ook doet....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 17 december 2010, 13:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 14:31
|
|
|
HANNAH810 schreef: | al ken ik persoonlijk borderline patienten, waar ik veel van houd. |
Maar er van houden of er mee samen kunnen leven zijn wel 2 verschillende dingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 15:23
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Maar er van houden of er mee samen kunnen leven zijn wel 2 verschillende dingen. |
Dat bedoel ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 16:22
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Maar er van houden of er mee samen kunnen leven zijn wel 2 verschillende dingen. |
Dat is inderdaad een wereld van verschil Annette!!
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 16:45
|
|
|
Ben ik niet mee eens.....
Er zijn gevallen (meestal wanneer het om extreme gaat) die heel goed samen kunnen leven en die van elkaar houden, maar niet onder een dak kunnen leven.......
Ik ken genoeg stellen waarvan de een borderline heeft, appart bij elkaar in de buurt wonen, van tafel en bed gescheiden zijn, dat heel goed gaat. Die op zo,n wijze "samen leven".... Dat kan, als je zeker van elkaar bent en het durft aan te gaan.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 16:51
|
|
|
(je bent) een goed verstaander.................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 17:03
|
|
|
MAR907 schreef: | Ben ik niet mee eens.....
Er zijn gevallen (meestal wanneer het om extreme gaat) die heel goed samen kunnen leven en die van elkaar houden, maar niet onder een dak kunnen leven.......
Ik ken genoeg stellen waarvan de een borderline heeft, appart bij elkaar in de buurt wonen, van tafel en bed gescheiden zijn, dat heel goed gaat. Die op zo,n wijze "samen leven".... Dat kan, als je zeker van elkaar bent en het durft aan te gaan..... |
Ik zeg ook niet dat het niet kan, ik zeg enkel dat van een borderliner houden of er mee samen leven onder 1 dak een heel verschil is. Er zullen ook mensen zijn die wel met een borderliner onder 1 dak kunnen leven.
Maar als je aan een relatie begint en je weet al dat je dan gescheiden van tafel en bed zal moeten blijven leven....wil je dat dan echt aan gaan? Ik weet dat ik er nooit voor had gekozen, ik weet dat dat een situatie is waarin ik zelf niet gelukkig zal zijn , en als ik iets van mn eerste huwelijk heb geleerd is dat je ook voor je eigen geluk moet kiezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 18:26
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik zeg ook niet dat het niet kan, ik zeg enkel dat van een borderliner houden of er mee samen leven onder 1 dak een heel verschil is. Er zullen ook mensen zijn die wel met een borderliner onder 1 dak kunnen leven.
Maar als je aan een relatie begint en je weet al dat je dan gescheiden van tafel en bed zal moeten blijven leven....wil je dat dan echt aan gaan? Ik weet dat ik er nooit voor had gekozen, ik weet dat dat een situatie is waarin ik zelf niet gelukkig zal zijn , en als ik iets van mn eerste huwelijk heb geleerd is dat je ook voor je eigen geluk moet kiezen. |
Ik zat mij af te vragen wat jij bedoelde met "samen leven?" Blijkbaar bedoelde jij dus onder een dak leven.... Vandaar dat ik daarop reageerde om te weten wat je nu precies bedoelde....
Even los van je reactie...
Toen ik verloofd was met mijn vrouw bestond "borderline" nog niet als diagnose.... Zes weken voor onze eerste trouw datum kwam mijn vrouw in een rustoord terecht waarvan de psychologe tegen mij zij dat ik beter de relatie kon verbreken en dat er genoeg betere vrouwen waren... Ik had die keuze, maar heb bewust voor haar gekozen omdat ik van haar hield en wist dat zij van mij hield....tevens had ik mijn geloof waarop ik vertrouwde..... We hebben samen twee kinderen gekregen waar ik dol gelukkig mee ben... Ondanks wat we in ons gezin meegemaakt hebben, heeft de Here Jezus altijd centraal gestaan en heeft ons doorheen geholpen.... Alleen met menselijke liefde zouden we niet ver gekomen zijn....
Iemand die "borderline" heeft kan ook heel goed lief hebben, alleen het uit zich anders dan bij een gemiddeld iemand.....(zacht uitgedrukt)
Wat heeft het betekend voor mijn kinderen om verlaten te worden op een radicale wijze en beslissing, van hun moeder door "bordeline"???? en voor mij??? (why me Lord???). Het zijn twee kinderen die weten wat verlatingsangst en daarop bindingsangst inhoudt..... Dat is voor mij nog een taak, om hun te helpen om daarmee te leren om te gaan....
Snapt iemand in de omgeving of de familie het??? Nee....niemand....zelfs hier op CM niet.... Alleen wanneer iemand begrijpt wat "ware liefde" inhoud die kan het verstaan.... Liefde zoeke zichzelfe niet...(dat is wat Chat geloof ik bedoeld)... In een relatie zoek iemand de liefde bij een ander en niet bij zichzelf..... Dat is wat ik duidelijk probeer te maken.... God houd van deze wereld zoals we zijn en niet onder voorwaarde's en/of verwachtingen van onszelf....
Je gaat ervoor of je gaat er niet voor... die keuze ligt bij elk.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 19:31
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 29 mei 2011, 21:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:17
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik zat mij af te vragen wat jij bedoelde met "samen leven?" Blijkbaar bedoelde jij dus onder een dak leven.... Vandaar dat ik daarop reageerde om te weten wat je nu precies bedoelde....
Even los van je reactie...
Toen ik verloofd was met mijn vrouw bestond "borderline" nog niet als diagnose.... Zes weken voor onze eerste trouw datum kwam mijn vrouw in een rustoord terecht waarvan de psychologe tegen mij zij dat ik beter de relatie kon verbreken en dat er genoeg betere vrouwen waren... Ik had die keuze, maar heb bewust voor haar gekozen omdat ik van haar hield en wist dat zij van mij hield....tevens had ik mijn geloof waarop ik vertrouwde..... We hebben samen twee kinderen gekregen waar ik dol gelukkig mee ben... Ondanks wat we in ons gezin meegemaakt hebben, heeft de Here Jezus altijd centraal gestaan en heeft ons doorheen geholpen.... Alleen met menselijke liefde zouden we niet ver gekomen zijn....
Iemand die "borderline" heeft kan ook heel goed lief hebben, alleen het uit zich anders dan bij een gemiddeld iemand.....(zacht uitgedrukt)
Wat heeft het betekend voor mijn kinderen om verlaten te worden op een radicale wijze en beslissing, van hun moeder door "bordeline"???? en voor mij??? (why me Lord???). Het zijn twee kinderen die weten wat verlatingsangst en daarop bindingsangst inhoudt..... Dat is voor mij nog een taak, om hun te helpen om daarmee te leren om te gaan....
Snapt iemand in de omgeving of de familie het??? Nee....niemand....zelfs hier op CM niet.... Alleen wanneer iemand begrijpt wat "ware liefde" inhoud die kan het verstaan.... Liefde zoeke zichzelfe niet...(dat is wat Chat geloof ik bedoeld)... In een relatie zoek iemand de liefde bij een ander en niet bij zichzelf..... Dat is wat ik duidelijk probeer te maken.... God houd van deze wereld zoals we zijn en niet onder voorwaarde's en/of verwachtingen van onszelf....
Je gaat ervoor of je gaat er niet voor... die keuze ligt bij elk..... | Mar, ik heb bewondering voor de manier waarop jij met je geliefde omgegaan bent. Ik moet zeggen, dat ik dat niet zou kunnen. Zeker niet als ik van tevoren wist wat er aan de hand was. De problematiek is gewoon te zwaar, het is alleen maar geven en helemaal niks ontvangen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:31
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mar, ik heb bewondering voor de manier waarop jij met je geliefde omgegaan bent. Ik moet zeggen, dat ik dat niet zou kunnen. Zeker niet als ik van tevoren wist wat er aan de hand was. De problematiek is gewoon te zwaar, het is alleen maar geven en helemaal niks ontvangen... |
Dat was het ook.... maar dat wist ik van tevoren, omdat liefde voor iemand gewoon op je weg komt. Als mens kun je kiezen, maar heb er twee geweldige kinderen aan over gehouden die daar uit voort gekomem zijn waar hun moeder ook voor ging.... In de afscheidsbrief stond voor ons dit "ik ben toch tijdelijk gelukkig geweest"... Dat heeft het opgeleverd. Iets dat wat voor haar niet mogelijk was of voor te stellen was toch uit gekomen..... meer kan ik er ook niet van zeggen maar reken erop dat liefde veel dieper kan zitten....het is ook een opgave zoals je bent....Mijn geloof heeft mij erdoor heen getrokken...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 21 december 2010, 20:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA082
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:34
|
|
|
Daar heb ik ontzettend veel respect voor Mar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 20:58
|
|
|
MAR907 schreef: | Dat was het ook.... maar dat wist ik van tevoren, omdat liefde voor iemand gewoon op je weg komt. Als mens kun je kiezen, maar heb er twee geweldige kinderen aan over gehouden die daar uit voort gekomem zijn waar hun moeder ook voor ging.... In de afscheidsbrief stond voor ons dit "ik ben toch tijdelijk gelukkig geweest"... Dat heeft het opgeleverd. Iets dat wat voor haar niet mogelijk was of voor te stellen was toch uit gekomen..... meer kan ik er ook niet van zeggen maar reken erop dat liefde veel dieper kan zitten....het is ook een opgave zoals je bent....Mijn geloof heeft mij erdoor heen getrokken... |
En toch denk ik dat het niet enkel geven was... Misschien veel geven heel veel geven, maar ontvangen kan toch ook van kleine momenten? kleine dingen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 21:03
|
|
|
WILMA082 schreef: | Daar heb ik ontzettend veel respect voor Mar. |
Dank je Wilma je bent een Parel...
Wat ik in het kort nog wil zeggen is, mijn vrouw was een persoon met bindingsangst en verlatingsangst.....nooit geen liefde van haar moeder gehad.... Als het werkelijk om deze onderwerp gaat, dan zijn er veel diepergaande factoren aan de orde...dan wat ik hier lees.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 21:26
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | En toch denk ik dat het niet enkel geven was... Misschien veel geven heel veel geven, maar ontvangen kan toch ook van kleine momenten? kleine dingen? |
Soms zijn de dingen die je ontvangt zo 'klein' of zo 'gewoon', dat je ze inderdaad niet altijd ziet...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|