Auteur |
Bericht |
|
JENNY524
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 21:34
|
|
|
Ik zie die uitspraak nu voor het eerst Maar ik denk wel zeker te weten dat het goed is ja Ik moet nog wel ff wat Duits leren. Ik heb wel examen erin gedaan op de middelbare school. Mavo niveau, maar dat is erg lang geleden. Ik zat voordat ik hem tegen kwam nog tegen mijn zusje grappen te maken over posters die hingen in het duitse leslokaal. Daar stond dan een foto op van een jongen die een meisje stond te versieren, met een tekst die er op neer komt dat het dan wel erg handig is dat je duits kan. Gelukkig kan hij erg goed engels. (net als ik)
Net over de grens is wel wat makkelijker.. maar ik ben ervan overtuigd dat als het Gods wil is er een weg is.. We zijn er nu net achter van elkaar dat we elkaar verschrikkelijk leuk vinden.. maar het duurt nog 4 weken voordat we elkaar zien. Het is 11 uur met de internationale trein. De kosten vallen gelukkig mee als je op tijd besteld. Ik had het echt niet verwacht.. 'mijn type' man is schaars verkrijgbaar gelukkig hoef ik er maar 1
Hoe lang ben jij al met je 'duitser' 'die van mij' heeft echt een lachwekkende duitse naam.. omdat het echt veel te duits is. 'jens müller' Maargoed, eerst maar eens zien hoe alles loopt over 4 weken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JENNY524
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 21:47
|
|
|
Hoi.
Ik geloof ook niet dat het verstandig zou zijn dat ze in haar eentje de wereld rond zou gaan zeilen, zeker niet op deze leeftijd. Haar ouders hadden daar toch wel iets beschermender in mogen wezen. Maargoed, geen enkele ouder is perfect. Het is goed dat zij idealen heeft, maar kan met tienerhersenen nog niet alle gevolgen doorzien. Wat nu echt jammer is is dat ze nu wel het idee krijgt dat het niet goed is om die dingen te willen.. Maar wat echt erg is is dat ze zo ontzettend gepakt word door alle media aandacht. Die zou ze ook krijgen als ze inderdaad de wereld rond zou zeilen, nu heeft ze gemerkt dat die aandacht toch niet perse leuk is... Maargoed, media is media. Interessante dingen moeten in het nieuws. Jeugdzorg en de rechters die haar direct voorgeleiden... en ondervraging direct na aankomst op schiphol. Nou ik weet niet of ze dat bij alle tieners doen die weglopen van huis... maar ik hoop toch echt dat ze niet vanwege media aandacht zo hard ingrijpen.
Uiteindelijk: wie ben ik om te oordelen over wat ouders toestemming voor geven of wat jeugdzorg doet.. Het is erg zwaar voor een tiener om onderwerp te zijn van een nationaal debat, zelfs voor volwassen is dat zwaar. laten we haar gewoon ff met rust laten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JENNY524
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 21:54
|
|
|
Tja wat is te laat. Als je stipt op tijd komt dan duidt dat toch wel 'rigiditeit' en punctueelheid aan. Het is bijna onmogelijk om stipt op tijd te zijn. Als men afspreekt om 20.00 Wie is dan stipt om 20.00 aanwezig? alleen mensen die wel erg goed de tijd in de gaten houden. Als ik om 20.00 afspreek dan komt het geregeld voor dat ik pas om 20.05 of 20.10 aan kom. Oh, ik moet al weg. Snel sleutels.. nog even naar het toilet. Dat is in feite 'te laat', maar echt 'te laat' vind ik een half uur later.. dat zou ik ook niet prettig vinden.
Als je te vroeg komt.. dat vind ik zelf een irritante eigenschap.. wanhopig ofzo.. Dat legt druk op mij, speciaal als je te vroeg aan de deur komt. In een kroeg maakt niet zoveel uit, dan wacht je maar even.
Trouwens, deze vraag gaat toch ook niet perse over dates? over afspraken. Op college zorg ik dat ik te vroeg ben, maar bij een kopje koffie drinken ergens kun je me toch wel 5- 10 minuten later verwachten. Dat vind ik eerlijk gezegd normaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 22:39
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 8 januari 2010, 23:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 22:44
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Die hebben we van de goede sint gekregen en ligt nog in de kast op het stapeltje nog te bekijken films |
Is 1 van de dvd's die ik net nog heb verkocht Misschien idd wel aan die oude man met die rooie vis op z'n kop...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARJAN029
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 22:44
|
|
|
HDBAS635 schreef: | Dit is inderdaad het probleem. Een soort geestelijke dwangbuis. Dat lijkt me voor een vrouw verschrikkelijk,die zich inderdaad wil ontwikkelen en dat niet MAG. |
En dat lijkt me zelfs dus niet bijbels, als ik zo vrij mag zijn hier? Want God gaf een ieder zijn talenten, man en vrouw. Dan kan het toch niet de bedoeling zijn dat de man beslist en de vrouw moet volgen, want hij is het hoofd van het gezin. Zo zal het bijbels gezien niet bedoelt zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARJAN029
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 22:51
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Vandaag gehoord hoe het komt dat in het sneeuwrijke Zwitserland en Oostenrijk de wissels zelden of nooit vastvriezen. Ze maken dáár gebruik van...... elektrisch verwarmde wissels! Hier in ons land gebruiken ze gasverwarming, en ja.... dat schijnt wat gevoeliger te zijn voor sneeuwvlokken.....! |
Het zal wel net zo iets zijn als met winterbanden, doe je zo'n dure investering. Hier in ons kikkerlandje komen die extreme toestanden zo weinig voor dat je geen 500 euro gaat neerleggen voor een paar winterbanden, is best prijsig wel! Of heeft het iets met klimaatopwarming te maken dat extreme weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 22:59
|
|
|
Volgens mij laat buro jeugdzorg het zeilmeisje de wachtlijsten passeren, omdat ze de druk van de maatschappelijke opinie voelen..... Maar ja, als het zeilmeisje voorrang krijgt, wordt er één andere verderop in de wachtlijst gezet.... zo werkt dat dus.
De berichtgeving in de media is toch wat summier. Het is moeilijk om een goed idee te krijgen van wat er aan de hand is.
Als Laura als 18-jarige de zeiltocht had gemaakt had waarschijnlijk niemand daar moeilijk over gedaan. Maar ja.... 14 jaar is wel erg jong om de grote wereldzeeën over te varen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 23:02
|
|
|
Net ff een programa gekeken(joris showroom) mensen die in hun eigen wereld leven helemaal alleen maar oh zo gelukkig wat is eenzaamheid? zijn wij niet te veel verwend?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 23:07
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 8 januari 2010, 23:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 23:11
|
|
|
MARISKA601 schreef: | dadelijk wil iemand hun kind van 14 de hymalaya laten beklimmen. de mt. everest op. heeft ook veel gevaren net als al de zeeen en en oceanen. |
maar is dat minder gevaarlijk als dat wanneer je 18 of ouder bent?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 23:13
|
|
|
BULLDOG524 schreef: | Net ff een programa gekeken(joris showroom) mensen die in hun eigen wereld leven helemaal alleen maar oh zo gelukkig wat is eenzaamheid? zijn wij niet te veel verwend? |
ja misschien wel Bull, maar aan de andere kant zijn wij wel geschapen voor relatie's............
Groet Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 23:28
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=YiNBmNl88Pk
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op woensdag 23 december 2009, 18:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMONKWET418
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 december 2009, 23:35
|
|
|
MARY052 schreef: | ja misschien wel Bull, maar aan de andere kant zijn wij wel geschapen voor relatie's............
Groet Mary |
Mary daar ben ik het dus helemaal mee eens. Ik ben ook alleen met die dagen, en zie er echt tegenop.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIAMANT178
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 00:00
|
|
|
God als een losse stap mij Aan het wankelen brengt Een wissel is verlegd dwars door de Wijde velden, heen waar ik, Raadslaag met de duivel
Treft, mij dan met U woord als Pijlen en laat mij als een angstig hert mijn hart Bij U, verschuilen Laat U mij mijn schande buigen in schuldig vol Berouw tot U zich heb verstout God vrezend zing ik van U daad
diamant
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 00:07
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 8 januari 2010, 23:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 00:17
|
|
|
MARISKA601 schreef: | nee dat niet. maar wat als je kind verongelukt. dan heb je je levenlang een schuldgevoel. en je blijft hoe dan ook verantwoordelijk voor je kind tot het 18 jaar is. |
Ook na hun 18e blijft het een kind van je, kan me niet indenken dat het gevoel dan anders is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTHA725
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 00:34
|
|
|
Wat zucht je toch in het donker , kind? Ik deed het grote licht ontbranden! Toe, open maar je lege handen, Je weet toch; Wie zoekt, die vindt.
Ik kwam toch voor de rijken niet? Niet voor de sterken, de gezonden? Ik kom barmhertigheid verkonden Aan elk, die pijn heeft, of verdriet.
Heb je geen kleren voor Mijn feest? Ik zal je witte kleedren geven. het is moeilijk, van gena te leven; Ik weet het, Ik ben ook arm geweest.
In Bethlehem zie Ik je weer, Daar moet Ik velen plaats bereiden; Mijn ster zal hen er henen leiden, Jij komt toch ook? Aarzel niet meer!
( uit gouddraad uit vlas van nel benschop)
Johannes 3 : 16
Hoi allemaal,
We staan weer voor de Kerstdagen, verheugen ons op blijdschap, de geboorte van Jezus eeuwen terug. We staan stil bij wat er voor ons is gebeurd in Bethlehem. Wat een genade dat wij dat met elkaar mogen gedenken en vieren
De geboorte van Jezus, later Zijn bloed aan het kruis op Golgotha ter redding voor ons, Wat een grote genade!
We gaan ook het nieuwe jaar tegemoet, Voor velen van ons cm leden was dat erg zwaar, andere hebben zegeningen mogen ontvangen., ook genezingen, hallelujah!
We gedenken ook onze dierbaren die we hebben verloren afgelopen jaar. We denken aan de militairen die in het buitenland zitten, en hun familie erg missen. Velen zijn eenzaam, erg zwaar deze dagen, laten wij hen bij staan met n bezoekje, telefoontje etc, een dankbare blik in ogen van je medemens is het beste kado wat je kunt ontvangen
We gedenken ook de vervolgde christenen in het buitenland, die gevangen zitten omdat zij Gods woord lief hebben en verkondig(d)en.
We denken aan de zieken, en een ieder die nood heeft.
Laten we met elkaar voor hen bidden, het gebed vermag veel, omdat God Zijn kracht daaraan verleent.
Tot 7 januari is er geen gebedsroom, vakantie voor velen,
Ik bid jullie, ook namens Eva die tijdelijk weg is van cm, zeer gezegende Kerstdagen toe, en Gods rijke zegen en nabijheid over het nieuwe jaar.
Warme groet,
Martha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 01:48
|
|
|
MARY052 schreef: | ja misschien wel Bull, maar aan de andere kant zijn wij wel geschapen voor relatie's............
Groet Mary |
geduld is een schone zaak
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 01:53
|
|
|
apart wel dat deze topic bijna onderaan stond, terwijl er dagelijks jarigen in het lijstje staan
Laatst aangepast door
|
BULLDOG524
|
op woensdag 23 december 2009, 11:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 01:54
|
|
|
PAULUS505 schreef: | Beste CM leden,
Als ik een mail stuur naar vrouwen krijg ik meestal geen mail terug. Dit vind ik heel jammer. Het is immers toch leuk om een mailtje terug te ontvangen. Soms ontmoedigt dit mij om een mail naar vrouwen van CM te sturen omdat je meestal geen antwoord krijgt. Wellicht zal ik gewoon blijven proberen om mails naar vrouwen van CM te sturen. Soms krijg je wel een mail. Dat vind ik dan heel leuk
Groeten van Paulus |
Ik zou nog een mailtje sturen met de vraag als ze de 1e mail wel hebben gehad
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 01:56
|
|
|
RELLOK036 schreef: | wat me eigenlijk hier opvat is dat sommige discussie hier stranden op van een soort van ik heb gelijk en jij niet zoals ik het zie is de juiste en enigste manier maar is er weinig ruimte voor een andere kijk op een situatie..... valt me gewoon op kijk je kan kijken naar een auto die heeft vier wilen een motor en een stuur (als het goed is) maar je kan ook zeggen een auto heeft deuren en brengt je van a naar b.... wie heeft er nu gelijk? ander voorbeeldje: een huis heeft een dak en een voordeur... maar ook heeft een huis ramen en vertrekken de een is een flat de ander een ruitjes huis of een villa of noem maar op zijn allemaal huizen en allemaal klopt het beeld maar wie heeft er nu gelijk? kan op sommige dingen geen ander beeld zijn? ook wat de bijbel zegt? de een zegt nee tis zo maar de ander zegt nee tis zo? wie heeft er nu aan het rechte end? misschien bijde maar belichten ze een andere kijk op de situatie..... solly wilde dit ff kwijt |
snap wat je bedoeld, de 1 weet nog meer teksten als de ander Blijf gewoon jezelf soms beter gewoon niet reageren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 01:57
|
|
|
hoeveel serieuse dates zijn er nou uit voort gekomen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 07:03
|
|
|
MARJAN029 schreef: | Wat ik best even kwijt wil,
Ik denk dat binnen een relatie/huwelijk het ook belangrijk is dat zowel man als vrouw hun eigen talenten kunnen ontwikkelen. Te vaak zie je bij christenen dat de man de leidende rol in het gezin inderdaad heeft en hij heeft bijvoorbeeld een taak in de kerk en dat de vrouw zich daar volledig naar moet voegen, want, je volgt je man. Als de vrouw zich daar goed bij voelt en het werk van harte kan ondersteunen is dat prima maar het komt ook voor dat het volledig ten koste gaat van die vrouw, dat ze er heel ongelukkig van wordt doordat ze niet aan een eigen ontwikkeling toekomt. Misschien heeft ze heel andere talenten waar ze nu niks mee kan doen? In hoeverre is het dan bijbels om jezelf als vrouw in die zin op te offeren, voer je dan de wil van God uit of is het beter om daar goed over te communiceren zodat je samen de goede weg voor allebei kunt gaan? |
als je t plaatje zou draaien, is t bijbelser, denk ik.... de eerste verantwoordelijkheid als man is er voor je vrouw te zijn, de tweede voor je kinderen, en wanneer er daarnaast nog ruimte is, komen de mensen uit de buitenwereld, dus; als een vrouw niet achter t kerkewerk van de man staat, denk ik dat God niet wil dat hij in de kerkeraad, het schoolbestuur, of weet ik wat gaat... want als mens ben je gelijkwaardig, en je hebt samen een gezinnetje; t is niet het gezin van de man, waar de vrouw hotel-houdster van is, toch? dat is ook een uitvloeisel van het bijbelgedeelte dat ik noemde uit efeze, naar mijn idee....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 07:57
|
|
|
Kan iedereen tegenwoordig zijn eigen hoekje beginnen op CM, Arjan
Of zijn Rell en jij gewoon een uitzondering? Zo ja, dan moet ik denk ik toch een ander plekje gaan vinden om te vertellen dat ik weer terug ben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 08:28
|
|
|
HANNAH810 schreef: | als je t plaatje zou draaien, is t bijbelser, denk ik.... de eerste verantwoordelijkheid als man is er voor je vrouw te zijn, de tweede voor je kinderen, en wanneer er daarnaast nog ruimte is, komen de mensen uit de buitenwereld, dus; als een vrouw niet achter t kerkewerk van de man staat, denk ik dat God niet wil dat hij in de kerkeraad, het schoolbestuur, of weet ik wat gaat... want als mens ben je gelijkwaardig, en je hebt samen een gezinnetje; t is niet het gezin van de man, waar de vrouw hotel-houdster van is, toch? dat is ook een uitvloeisel van het bijbelgedeelte dat ik noemde uit efeze, naar mijn idee.... |
Sow.... en hier ben ik het dus niet mee eens!!
Beetje arrogant om te stellen dat als moeders er ff geen zin in heeft dat iemand in de kerkeraad of schoolbestuur komt, dat ook meteen Gods wil zou zijn!!
Moeders wil = Gods wil???
Ik maak me nu oprecht zorgen om je Hannah, je bent in een gevaarlijke gedachtenstroom gekomen. Ben jij ook al onder de invloed van reiki, TM of yoga? Het lijkt me goed dat er voor jou gebeden word dat je deze heilloze weg mag verlaten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 08:36
|
|
|
Quote: | als een vrouw niet achter t kerkewerk van de man staat, denk ik dat God niet wil dat hij in de kerkeraad, het schoolbestuur, of weet ik wat gaat... |
Hmm...roept tegenstand op bij mij Laten we het even gooien op die kerkeraad...das toch God's werk? Hem dienen? Ik heb altijd geleerd dat dat boven alles moet gaan hoor, zelfs boven je gezin! Het schoolbestuur? Dat zou zomaar ook een roeping God's kunnen zijn...een ander kan en mag daar niet over oordelen Is het tenslotte niet zo dat Hij van ons vraagt Hém boven alles te stellen Het zou dan van de - in dit geval - bekorige echtgenote een beetje boel egocentrisch zijn om haar man van deze dingen af te praten lijkt me, net als haar echtgenoot haar niet mag tegenwerken in haar persoonlijke ontwikkeling
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op woensdag 23 december 2009, 08:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 08:51
|
|
|
verwijderd door mezelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 8 januari 2010, 22:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HDBAS635
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 08:55
|
|
|
Ik geef Hannah gelijk.
Ik ben onlangs verkozen tot ouderling en kreeg een week bedenktijd. Ik heb bedankt na een moeilijke tijd van plussen en minnen. Maar mocht ik getrouwd zijn of in een relatie.( ja,ik weet het!!! Het is moeilijk voor te stellen,maar toch.) Maar mijn partner,ja zelfs mijn vriendin zou dat absoluut niet zien zitten,zou ik mijn beroep ook niet aangenomen hebben.
Op het moment dat de vrouw of vriendin zich helemaal naar de man heeft te schikken,krijg je slaven of een soort van onderwerping( islam). In een relatie (een beetje ideale vorm van) hebben beide, man en vrouw over het algemeen geen geheimen meer voor elkaar en vullen die beide elkaar feilloos aan. Een man overlegt voor een beslissing ook met zijn vrouw. Als zij, in welke beslissing ook, niet voor 100% achter haar man staat,rust er ook geen zegen op. En de man hoeft niet altijd maar zijn zin te krijgen. (ja, ik ben ook een man. Echt waar!!) Maar zo zie ik het wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 09:04
|
|
|
PIETER649 schreef: | Sow.... en hier ben ik het dus niet mee eens!!
Beetje arrogant om te stellen dat als moeders er ff geen zin in heeft dat iemand in de kerkeraad of schoolbestuur komt, dat ook meteen Gods wil zou zijn!!
Moeders wil = Gods wil???
Ik maak me nu oprecht zorgen om je Hannah, je bent in een gevaarlijke gedachtenstroom gekomen. Ben jij ook al onder de invloed van reiki, TM of yoga? Het lijkt me goed dat er voor jou gebeden word dat je deze heilloze weg mag verlaten. |
zeker doen, pieter; kan nooit kwaad om voor me te bidden!! overigens; je interpretatie is onjuist; als vrouw heb je toch ook het kerkewerk hoog staan??? sommige mannen laten het vóór alles gaan, ook al is er geen ruimte voor. bovendien kan het zijn, dat er een ambt aangenomen wordt, om "gezien" te worden door mede-cristenen, of omdat de sociale druk hoog is. en ik denk persoonlijk, dat je gezin boven de gemeente gaat. iemand anders kan geen man en vader taak overnemen, maar er zijn meer mannen die de rol van kerkeraadslid kunnen vervullen.
toch wel erg vriendelijk dat je je zorgen om me maakt,
|
|
Naar boven |
|
|