Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 17:36
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 14 mei 2013, 22:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 18:12
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 14 mei 2013, 22:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 18:13
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 14 mei 2013, 22:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 22:16
|
|
|
Hier gaat nu een slotje op. De topic heet: kreet van de week. Gewoon één leuke, mooie, boeiende uitspraak.
Geen uitgebreide discussies over het wel en wee op het forum.
Redactie CM
Bij deze is de topic heropend.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 16 mei 2013, 10:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 15:34
|
|
|
Omdat kreet van de week zo des CM is open ik een nieuwe.
Om het startschot te geven:
Vertaling: "Het woord van God is niet een woord om in ons leven te voegen als een nog na te komen afspraak. Het is een woord om ons in het hier en nu te helen door en in ons luisteren."
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 15 mei 2013, 15:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 15:43
|
|
|
Das en waar woord en een schitterende foto trouwens. Wat fijn dat wij een God mogen hebben die zo ons heil op het oog heeft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 16:42
|
|
|
Uit soldaat van Oranje:
Sommige uitdagingen win je, tegen sommige leg je het af. Als je er één wint voel je je lekker en sterk en dan hoop en verwacht je dat je de volgende ook wint! Mooi toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 16:54
|
|
|
JOL252 schreef: | Omdat kreet van de week zo des CM is open ik een nieuwe.
Om het startschot te geven:
Vertaling: "Het woord van God is niet een woord om in ons leven te voegen als een nog na te komen afspraak. Het is een woord om ons in het hier en nu te helen door en in ons luisteren." |
Mooie foto!! En mooie tekst natuurlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 17:05
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Uit soldaat van Oranje:
Sommige uitdagingen win je, tegen sommige leg je het af. Als je er één wint voel je je lekker en sterk en dan hoop en verwacht je dat je de volgende ook wint! Mooi toch? |
Ja en de kunst is om meer te kijken naar die je gewonnen hebt en minder naar wat je heb verloren. Das soms een hele klus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 17:29
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja en de kunst is om meer te kijken naar die je gewonnen hebt en minder naar wat je heb verloren. Das soms een hele klus |
ja...das zeker waarheid...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 17:45
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja en de kunst is om meer te kijken naar die je gewonnen hebt en minder naar wat je heb verloren. Das soms een hele klus |
toch verliezen, de grootste helden, waren mensen die leerden van hun verslagen dingen, overeind krabbelden en toen werden ze sterker daardoor weer. Waarom? Ze hadden geleerd van hun fouten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 17:48
|
|
|
PETRA373 schreef: | toch verliezen, de grootste helden, waren mensen die leerden van hun verslagen dingen, overeind krabbelden en toen werden ze sterker daardoor weer. Waarom? Ze hadden geleerd van hun fouten. |
Verliezen hoeft niet alleen door fouten te komen die er zijn gemaakt maar bij voorbeeld ook gewoon door "het leven" waardoor plannen en idealen sneuvelen of waardoor er je iets kan overkomen... en ook daar leer je weer van en word je sterker door, of verander je.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 15 mei 2013, 17:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 17:48
|
|
|
PETRA373 schreef: | toch verliezen, de grootste helden, waren mensen die leerden van hun verslagen dingen, overeind krabbelden en toen werden ze sterker daardoor weer. Waarom? Ze hadden geleerd van hun fouten. |
Zo zie ik het ook Petra....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 17:49
|
|
|
JOL252 schreef: | Verliezen hoeft niet alleen door fouten te komen die er zijn gemaakt maar bij voorbeeld ook gewoon door "het leven" waardoor plannen en idealen sneuvelen of waardoor er je iets kan overkomen... en ook daar leer je weer van. |
Dat is ook zo ja..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 18:08
|
|
|
JOL252 schreef: | Verliezen hoeft niet alleen door fouten te komen die er zijn gemaakt maar bij voorbeeld ook gewoon door "het leven" waardoor plannen en idealen sneuvelen of waardoor er je iets kan overkomen... en ook daar leer je weer van en word je sterker door, of verander je. | klopt jol, wat ik bedoel heeft helemaal niets met fouten te maken! Soms overkomen je zaken die je leven op zijn kop zet en de kunst is om daar een weg in te vinden en strijdbaar te blijven. Jammer dat het weer gekoppeld wordt aan fouten. DT gaat totaal voorbij aan wat ik bedoel te zeggen. Wat blijft - net zoals Roelande zegt- de kunst om te kijken wat je gewonnen hebt en strijdbaar te blijven
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 15 mei 2013, 18:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 18:19
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | klopt jol, wat ik bedoel heeft helemaal niets met fouten te maken! Soms overkomen je zaken die je leven op zijn kop zet en de kunst is om daar een weg in te vinden en strijdbaar te blijven. Jammer dat het weer gekoppeld wordt aan fouten. DT gaat totaal voorbij aan wat ik bedoel te zeggen. Wat blijft - net zoals Roelande zegt- de kunst om te kijken wat je gewonnen hebt en strijdbaar te blijven |
Ja klopt, een weg in vinden en strijdbaar blijven ondanks de teleurstellingen. De power en de moed te vinden om weer verder te gaan ... met HOOP. Ik weet dat in jouw woorden die kunst, moed en die ervaring ook liggen wat je ook uitdeelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 18:46
|
|
|
Op het moment dat je lering hebt getrokken en sterker geworden bent van de fout die je had gemaakt of het verlies wat je hebt geleden is dat verlies uiteindelijk winst
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op woensdag 15 mei 2013, 18:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 19:22
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Op het moment dat je lering hebt getrokken en sterker geworden bent van de fout die je had gemaakt of het verlies wat je hebt geleden is dat verlies uiteindelijk winst |
Waar het mij om gaat Roelande dat je niet alles in termen als goed en fout moet bekijken. Wat is fout? Wat is goed? Alles wat ik mijn leven als akelig ervaar hoeft helemaal niet fout te zijn. Akelige ervaringen kunnen je ook inzicht geven, inzicht in macht en onmacht en daardoor kan je groeien in barmhartigheid. En door die akelige zaken heb je ook gezien hoe relaties scheef kunnen lopen en wat mensen drijft De kunst is om alles wat je als akelig ervaart (dus niet fout) te zien als een ervaring die je gemaakt heeft tot wie je nu bent. Wil niet zeggen dat die akelige ervaringen nooit meer naar boven komen, littekens heeft iedereen en dat mag toch ook? En vaak is het leven een uitdaging, een uitdaging om strijdlustig te blijven ook als het even niet allemaal gaat zoals je wilt.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 15 mei 2013, 19:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 19:24
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja klopt, een weg in vinden en strijdbaar blijven ondanks de teleurstellingen. De power en de moed te vinden om weer verder te gaan ... met HOOP. Ik weet dat in jouw woorden die kunst, moed en die ervaring ook liggen wat je ook uitdeelt. |
Dank voor je woorden Jol, jij weet door ons mailcontact dat ik die woorden niet zomaar uitspreek......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 21:15
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Waar het mij om gaat Roelande dat je niet alles in termen als goed en fout moet bekijken. Wat is fout? Wat is goed? Alles wat ik mijn leven als akelig ervaar hoeft helemaal niet fout te zijn. Akelige ervaringen kunnen je ook inzicht geven, inzicht in macht en onmacht en daardoor kan je groeien in barmhartigheid. En door die akelige zaken heb je ook gezien hoe relaties scheef kunnen lopen en wat mensen drijft De kunst is om alles wat je als akelig ervaart (dus niet fout) te zien als een ervaring die je gemaakt heeft tot wie je nu bent. Wil niet zeggen dat die akelige ervaringen nooit meer naar boven komen, littekens heeft iedereen en dat mag toch ook? En vaak is het leven een uitdaging, een uitdaging om strijdlustig te blijven ook als het even niet allemaal gaat zoals je wilt..... |
ja ik begrijp denk ik wat je bedoelt Willemijn, je hebt in het leven mensen die het zo voor het oog prima hebben en toch veel dingen ervaren als fout en niet kloppend. Er zijn ook mensen die tegenslag op tegenslag hebben en toch altijd optimistisch en dankbaar zijn. Dat laatste is echt een levenskunst die het leven een enorme meerwaarde geeft. Als jij dat (een beetje) kunt in jouw toch moeilijke omstandigheden dan : petje af en gelukkig ben je Maar ik denk dat er twee begrippen door elkaar lopen met fout word bedoelt de fouten die je maakt om een ouderwets woord te gebruiken zonden. Ook daarvan kun je leren(nml om het niet meer/ beter te doen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 22:16
|
|
|
ik bedoel het ook zo, dat mensen leerden van verslagen dingen, bv mensen die leerden als ze bv door een moeilijke periode door het leven gaan, dat ze niet de fout maakte om te blijven hangen etc., ze krabbelden overeind. Gaven niet toe aan de fout of hoe je het moet verwoorden om de moed optegeven. en inderdaad, het woord fout, betrekkelijk.... en mensen leerden van hun verliezen etc. je kan het op vele manieren bekijken mijn woorden, en heb het zo goed mogelijk proberen te verwoorden
en ja een held ben je ergens als je die kunst bezit, waar jij over schrijft Willenmijn.
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op woensdag 15 mei 2013, 22:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 23:55
|
|
|
Zaken gaan fout of men heeft dingen fout gedaan, bij de eerste zijn het situaties en de ander eigen schuld. Ik denk dat beide "fouten" bedoeld worden.
Door het rode licht rrijden is een stomme fout en als je een dikke bekeuring rijd, denk je in het vervolg er wel even om en kijk je of er ook een camera bij staat of niet, voor je het weer doet, dus leer je er van even simpel gesteld.
Als de natuur niet doet wat wij willen ( rampen of fysiek) en overkomt ons iets waar we geen deel aan hebben, zullen we in het vervolg daar ons toch aan gaan aanpassen. Men kan opzoek gaan naar zekerheden en vandaar de draad weer oppakken of in een hoekje gaan zitten zielig te wezen. Mijn beid eoma's zijn rond d e93 geworden, de ene door te doen wat de dokter zei en de andere, (moest op zwaar dieet anders zou ze maar 70 geworden zijn) door haar blijde geest. Moest ze zoutloos brood , zei ze geen probleem do eik er wel rookvlees op. Ze heeft vele tegenslagen gehad in haar leven, maar bleef ten alle tijde positief en dankte God voor haar zegeningen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 00:13
|
|
|
maar ff ontopic: Hij die weet wat hij deed, is dom als hij zijn fouten vergeet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 08:31
|
|
|
JOL252 schreef: | Verliezen hoeft niet alleen door fouten te komen die er zijn gemaakt maar bij voorbeeld ook gewoon door "het leven" waardoor plannen en idealen sneuvelen of waardoor er je iets kan overkomen... en ook daar leer je weer van en word je sterker door, of verander je. |
Idd. Er zijn 2 soorten van 'sneuvelen', een: aangedaan door iemand anders. Twee: gewoon je overkomen....
Vaak is 'Twee' beter te dragen. Als je ervan uitgaat dat de schade en het leed hetzelfde zijn dus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 08:35
|
|
|
Sommige mensen hebben veel zekerheid nodig om zich goed te kunnen voelen en voor anderen is een minimale zekerheid voldoende.
1. Er zijn mensen die geen minuut alleen kunnen zijn, 2. en er zijn solisten die er van genieten om op zichzelf aangewezen te zijn.
(Ik ben de 2de, en ja, als je een vriend(in) hebt die de 1se is...moet je je grenzen stellen...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 08:47
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Sommige mensen hebben veel zekerheid nodig om zich goed te kunnen voelen en voor anderen is een minimale zekerheid voldoende.
1. Er zijn mensen die geen minuut alleen kunnen zijn, 2. en er zijn solisten die er van genieten om op zichzelf aangewezen te zijn.
(Ik ben de 2de, en ja, als je een vriend(in) hebt die de 1se is...moet je je grenzen stellen...) |
zekerheid, niets zo relaxed in het leven als je niet vasthoud aan de zekerheden in het leven, want die zijn allemaal betrekkelijk Kan me herinneren, ik het heel moeilijk had rond me scheiding om me zekerheden los te laten, ineens was er geen zekerheid meer, woning, inkomen, gezondheid alles was onzeker. Wat een rust toen ik accepteerde, oke zekerheden zijn betrekkelijk, alles is onzeker en me richtte op de zekerheid van god, enigste wat in mijn ogen niet wegvalt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 08:51
|
|
|
Ja, hoe jij het omschrijft voel ik het ook!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE936
|
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 10:24
|
|
|
Een kreet op de donderdag:
Waar ben je woensdag,doe de groeten aan vrijdag;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 10:40
|
|
|
Hee we zijn weer in de lucht, bravo!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 11:28
|
|
|
Soms heb je een ander nodig om het beste in jezelf naar boven te halen.
Kwam vanmorgen via de mail tot me.... En gelijk mocht ik dit vanmorgen ervaren en beleven....tijdens een moeilijk moment...
Nu weer thuis en dank God...die me kracht geeft naar kruis!!! En voeg ik meteen maar de spreuk toe...die zowel in de keuken als in het toilet hangt...(zodat ik het steeds maar weer MOET...zien)
‘God,
Geef me kracht
om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen.
Geef me moed
om te veranderen wat ik kan veranderen.
Geef me wijsheid
om tussen die twee onderscheid te maken.’
|
|
Naar boven |
|
|