ChristianMatch

Forum

christenen en moslims
Ga naar pagina Vorige 1 ... 59 60 61 62 63 64 65 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 18:44

PIETER649 schreef:
Als wij, christenen, nou in de God van Abraham Izaäk en Jacob geloven, en, de naam zegt het al, Christus erkennen als Zoon van God en deel van de Heilige 3-eenheid.
In welke God geloven bijvoorbeeld de joden dan?

In een andere God?

En nu graag geen uitgebreid warrig verhaal gelardeerd met bijbelteksten, maar gewoon een JA of een NEE, als dat niet teveel gevraagd is.... Gefrustreerde smiley

Dat heb ik ookal gevraagd Pieter...
Maar mij werd het volgende verweten...

Quote:
ROBBEDOES873 schreef:
De Joden erkennen Jezus ook niet als zoon van God... Geloven zij dan ook in een andere God??
Ik denk ik raak het spoor een beetje bijster

Als je het spoor bijster raakt, dan zou ik maar tot God bidden om verlichting van en door /Zijn Heilige Geest en je dan maar zeer gaan toeleggen op het zeer serieus lezen en bestuderen van de bijbel i.p.v. je toe te leggen op zoiets als Reiki, (tenminste ik maak uit opmerkingen hier op het forum gedaan, dat jullie je bezighouden met Reiki...is dat zo overigens?) Want anders raak je steeds meer het spoor bijster m.i..

Jezus heeft zelfs tegen de Joden gezegd, dat ze de duivel als vader hadden.

Voor een ieder mens op deze aarde geldt nu: Alleen Jezus Christus is de Zoon van God en alleen door Hem kom je tot de Vader en kun je behouden worden van de eeuwige dood en kun je het eeuwige leven krijgen

Er staat in de bijbel: dit is het werk Gods, dat iedereen gelooft in Zijn Zoon Jezus Christus

Laatst aangepast door SOLAFIDE630
op zaterdag 19 december 2009, 19:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 18:46

ARJAN007 schreef:
Volgens mij zijn er best wel relaties ontstaan doordat één van beiden of misschien wel beiden op zoek naar de ware liefde waren. De juistheid van de stelling: "als je niet zoekt, zul je wel vinden" is nl. niet afdoende bewezen.
Er zijn genoeg huwelijken ontstaan in situaties waarin de liefde "een handje geholpen was." Ik herinner mij de uitspraak van een vrouw die zei dat ze een relatie kreeg, nadat haar eigen (!) moeder haar flink had bekritiseerd omdat ze in een bepaalde man niets zag. Pas daarna gingen haar ogen open en kon ze de liefde een kans geven. Nu zijn die vrouw en haar man alweer een aantal jaren samen en ze zijn uiteraard gelukkig met elkaar.

Je hoort mij ook niet zeggen dat je niet mag zoeken ar Knipoog smiley Ik zeg enkel dat je niet HOEFT te zoeken om te vinden...Alles is mogelijk Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SPIRIT227

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 18:47

Vanmiddag tijdens het uitgraven van mijn voordeur vond ik de wereld wel heel mooi, maar tegelijk vond ik het zo jammer dat ik alleen was en het met niemand kon delen.

Na een poosje zwoegen kwam er een mevrouw langswandelen (net zo charmant als ik in een groot regenpak, sjaal muts en de hele handel) die me vrolijk aansprak over hoe prachtig mooi de wereld nu was en dat ze het prachtig vond dat ik net zo hilarisch gekleed als zij buiten bezig was.

Al met al een heel leuk gesprek met haar gehad terwijl de zon ineens even door het grijs kwam piepen. Toch weer zo'n klein WOW-moment!

Groet! Spirit
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 18:50

Bouwdewijn de Groot - Avond

http://www.youtube.com/watch?v=Fgx-CiX538g
Naar boven

Auteur Bericht
KLAAS252

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 18:52

ROBBEDOES873 schreef:
Een knuffel voor Klaas voor het bakkie koffie het heerlijke stukkie banket letter en de warme ontvangst Lachende smiley

En voor Robbedoes en Henk een dikke knuffel voor de gezellige middag Kussende smiley

Klaas
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 18:53

ARJAN007 schreef:
Vandaag ben ik naar de kerk geweest..... 25 km van hier. Dat was me wat met die sneeuw op de weg! Maximum snelheid: 40 km/u, meestal maar 30 km/u. Gelukkig zonder ongelukken en toestanden ter plekke gekomen, ik was slechts 5 minuten te laat! Clown smiley

De terugweg was nóg beroerder. De sneeuwploegen konden niet tegen het weer op en sommige wegen lagen dus uren op behandeling te wachten.

Overigens hebben de treinreizigers het vandaag nog beroerder gehad. Ik snap eigenlijk niet waarom er hier zoveel storingen moeten zijn in ons land. In landen als Noorwegen, Zweden en Finland hoor ik eigenlijk zelden of nóóit over wissels die vastzitten, treinen die vanwege een beetje sneeuw uitvallen.
Wel apart dat het hier in NL en België wel raak is. Misschien mag Prorail eens naar de noordelijke landen gaan om daar te leren hoe ze daar ervoor zorgen dat treinen niet zomaar uitvallen......
als ze het daar gaan leren valt alles uit hier. Is dat wel zo verstandig? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 19:00

PIETER649 schreef:
Als wij, christenen, nou in de God van Abraham Izaäk en Jacob geloven, en, de naam zegt het al, Christus erkennen als Zoon van God en deel van de Heilige 3-eenheid.

In een andere God?

En nu graag geen uitgebreid warrig verhaal gelardeerd met bijbelteksten, maar gewoon een JA of een NEE, als dat niet teveel gevraagd is.... Gefrustreerde smiley

Pieter....als je niet gelooft in Jezus Christus en niet Hem belijdt, dan heb je de Vader niet. De Vader heeft Zich in deze genadetijd uitsluitend uitgedrukt in Zijn Zoon. Als je Jezus niet hebt, heb je de Vader ook niet. Als je wel gelooft in Jezus dan heb je ook de Vader. Zo staat het in de bijbel PUNT.

Ik heb al zoveel citaten uit de bijbel hier neergezet op het forum. Lees het s.v.p. nog maar eens na.

Jezus Christus heeft zelf tegen de Joden gezegd, dat ze de duivel als vader hadden.

Het staat allemaal in de bijbel. Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 20 december 2009, 19:02
Naar boven

Auteur Bericht
KLAAS252

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 19:02

RELLOK036 schreef:
Wat schuift het dan?

sneeuw Verlegen lachende smiley
Klaas
Naar boven

Auteur Bericht
KLAAS252

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 19:13

RELLOK036 schreef:
dus de homo genaamd Sappie plast in het universum? zou kunnen weet ik veel...
Maar klaas euhm mijn antwoorden die ik geef wil niet perdefentie zeggen dat het allemaal klopt he, tis vooralbedoeld voor ontspanning snapie? Knipoog smiley
Dus als je ergens mee zit en je weilt een nonsens antwoord hebben tada ik ben je man... oke soms geef ik ook serieus antwoord dat wel

OK Rellok, hier komt-ie-dan, goed luisteren en als ik iets fout zeg, meteen verbeteren Clown smiley .
Verhaal komt nog uit de guldens-tijd.

1 kanarie heeft twee pootjes,
5 kanaries hebben samen 10 pootjes,
10 stond ook op een dubbeltje,
op de achterkant van een dubbeltje stond de koningin,
de koningin is van het huis Oranje,
Oranje was ook een passagiers-schip,
dat schip voer over de zeeën,
in die zeeën zwemmen vissen,
die vissen hebben vinnen,
de Finnen vochten ooit eens tegen de Russen,
deze Russen vochten wel eens tegen de Chinezen,
de Chinezen zijn geel,
....en daarom is een kanarie geel.

Kan je het nog een beetje vatten ? Clown smiley

Klaas.
Naar boven

Auteur Bericht
KLAAS252

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 19:19

SPIRIT227 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit wel een goed topic. De meeste mensen blijven niet weg uit de kerk uit gemakzucht. Voor de meesten van hen zit daar meer achter. En veroordeeld worden omdat je weinig of niet naar de kerk gaat? Daar ben ik niet bang voor. Degenen die dat doen zijn mijns inziens wat kortzichtig. Het is naar mijn mening niet het aantal keren dat je in de kerk zit, maar de manier waarop je in het leven staat en met je naasten omgaat wat het meest belangrijk is.

Mensen in hun waarde laten en helpen en bijstaan waar je kunt, dat is niet zozeer naar de kerk 'gaan', maar een stukje 'kerk zijn'.

Groet voor allen! Spirit

Maar dan is het wel een goeie zaak om in de "Kerk", niet als gebouw, maar als gemeente van God, dus samen, bij te kunnen tanken, om dit vervolgens weer uit te kunnen dragen/delen.
Niet dan ?

Klaas.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 19:29

KLAAS252 schreef:
Maar dan is het wel een goeie zaak om in de "Kerk", niet als gebouw, maar als gemeente van God, dus samen, bij te kunnen tanken, om dit vervolgens weer uit te kunnen dragen/delen.
Niet dan ?

Klaas.

Mee eens Klaas!
Naar boven

Auteur Bericht
SYLA060

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 19:42

De God van Abraham Izak en Jacob is zowel onze God als die van de Joden alleen de mens die niet door Jezus gered is kan niet bij God komen
De God uit het oude testament is niet veranderd in dat op zicht heeft hij de weg vrij gemaakt voor ons en dat geld nu voor alle mensen

Een Jood komt daarom niet verder in deze tijd dan de God van het oude testament en ik denk dat ze die beter kennen dan wie dan ook alleen blijven zij bij wijze van voor het hek staan want alleen Christus heeft kan die openen (hij is de toegang tot de vader)

Dus voor mij is het een nee op pieters vraag
en ik denk dat beide partijen dit bedoelen alleen het anders uitleggen

Laatst aangepast door
SYLA060
op zondag 20 december 2009, 19:43
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 19:47

CROSSROAD317 schreef:
Bouwdewijn de Groot - Avond

http://www.youtube.com/watch?v=Fgx-CiX538g

Heel erg mooi
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 19:53

http://www.youtube.com/watch?v=7Y68m23x4Nc

Altijd kippevel. Soms zet ik hem heel hard (de radio)
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:02

KLAAS252 schreef:
Niet dan ?

Klaas.

Geweldige kerkdienst dan net gehad met koffie, banketletter en goed gesprek. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:13

ha thomas;
ik wil proberen je een bevredigend antwoord te geven, en ik zie wel hoe ver ik kom, want je neemt wel veel onderwerpen mee, in je betoog..... Knipoog smiley
allereerst je antwoord op mn eerste opmerking;

ik schreef; ook heb ik niet het gevoel als vrouw achtergesteld te zijn, ik denk dat de bijbel toch ook wel heel erg veel aanknopingspunten geeft, over hoe er met de dames omgegaan dient te worden.

waarop jij antwoordde(en ik neem even de vrijheid om je in te korten);
De ergste vijand van de vrijheid is een tevreden slaaf. Dus iets van de man is de baas naar buiten toe en de vrouw bestuurt het huishouden volledig en heeft daarmee veel macht. Ik vind het wel een vorm van achterstelling dat passief kiesrecht niet kan op basis van het feit dat je een vrouw bent.

ik heb het niet over een tevreden slaaf, maar over een tevreden echtgenote, dat is anders, en wat is er mis met een klassieke rolverdeling, wanneer beiden zich er goed bij voelen? overigens denk ik dat in de meeste gezinnen de man zich ook volledig inzet om er voor vrouw en kinderen te zijn!
en als je efeze 4 leest, denk ik niet dat veel vrouwen moeite hebben zich goed te voelen bij een man die zich daarnaar gedraagt!!
en ook een vrouw kan gewoon haar stem-formuliertje afgeven, hoor!
Naar boven

Auteur Bericht
SYLA060

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:14

henk een dikke knuff terug Kussende smiley

en uh hannah henk is niet eenkennig maar wel heel kieskeurig Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:18

Heel mooi!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:20

SYLA060 schreef:
henk een dikke knuff terug Kussende smiley

en uh hannah henk is niet eenkennig maar wel heel kieskeurig Clown smiley

En mijn keus is gevallen op ...

...

...

...

...

...

moet ik echt kiezen??????? Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:21

SOLAFIDE630 schreef:
Pieter....als je niet gelooft in Jezus Christus en niet Hem belijdt, dan heb je de Vader niet. De Vader heeft Zich in deze genadetijd uitsluitend uitgedrukt in Zijn Zoon. Als je Jezus niet hebt, heb je de Vader ook niet. Als je wel gelooft in Jezus dan heb je ook de Vader. Zo staat het in de bijbel PUNT.

Ik heb al zoveel citaten uit de bijbel hier neergezet op het forum. Lees het s.v.p. nog maar eens na.

Jezus Christus heeft zelf tegen de Joden gezegd, dat ze de duivel als vader hadden.

Het staat allemaal in de bijbel. Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

ik vroeg om een JA of een NEE... dat staat allemaal in mijn bijdrage.
is het nou zooooo moeilijk???? Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
PIETER649
op zondag 20 december 2009, 20:21
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:43

PIETER649 schreef:

In een andere God?

NEE
Naar boven

Auteur Bericht
ROB530

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:45

Wat een leuke discussie........ahum

Een provocerende gedachte: Tja dames, jullie zijn met die appel begonnen en de consequentie daarvan staat ook beschreven. (Ben benieuwd hoeveel strafpunten deze gedachte mij gaat opleveren)

De oplossing staat ook ergens....

En nog bedankt voor al dat onkruid dat wij mannen nu zwetend elke keer uit moeten roeien.....

(Boel maar even op scherp zetten, het vuurwerk komt er bijna aan)
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:45

CHATULIEM619 schreef:
NEE

dus ondanks de joden Jezus niet erkennen, geloven we in dezelfde God.
waarom de joden dan wel, en de moslims niet?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:47

ROBBEDOES873 schreef:
Je hoort mij ook niet zeggen dat je niet mag zoeken ar Knipoog smiley Ik zeg enkel dat je niet HOEFT te zoeken om te vinden...Alles is mogelijk Clown smiley

het probleem op cee-em was niet zozeer het vinden, maar het kiezen
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:49

Quote:
PIETER649 schreef:

In een andere God?

En nu graag geen uitgebreid warrig verhaal gelardeerd met bijbelteksten, maar gewoon een JA of een NEE, als dat niet teveel gevraagd is....

NEE

NEE
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:53

Quote:

Ik denk dat het geloven in dezelfde God niets te maken heeft met de manier waarop men in die God geloofd.

Waar het naar mijn idee wel mee te maken heeft is de oorsprong van die God, waarop je kunt baseren of het om de zelfde god gaat of niet.

Zo kun je lezen in de kerkgeschiedenissen over het ontstaan van Allah... over de God van de Joden, en over de God van de christenen.
Als je kijkt naar het begin van deze godheden, is het je al direct duidelijk dat het niet om de zelfde god kan gaan, maar wel dat de joden God, en onze God, dezelfde is.

Leg Hierbij de Bijbel, de Koran en de Thora naast elkaar, en ik neem aan dat je er dan wel uitkomt
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:59

Quote:
Een provocerende gedachte: Tja dames, jullie zijn met die appel begonnen en de consequentie daarvan staat ook beschreven. (Ben benieuwd hoeveel strafpunten deze gedachte mij gaat opleveren)

De oplossing staat ook ergens....

En nog bedankt voor al dat onkruid dat wij mannen nu zwetend elke keer uit moeten roeien.....

(Boel maar even op scherp zetten, het vuurwerk komt er bijna aan)

Clown smiley
zie je wel dat deze tijd barstensvol adams en evas zit? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
die mannen blijven de schuld maar afschuiven....was het soms verplicht om ook een hapje te proeven????
nee toch?

nou dan....suc6 met zwetend je brood verdienen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 21:00

[
waarop jij antwoordde(en ik neem even de vrijheid om je in te korten);
De ergste vijand van de vrijheid is een tevreden slaaf. Dus iets van de man is de baas naar buiten toe en de vrouw bestuurt het huishouden volledig en heeft daarmee veel macht. Ik vind het wel een vorm van achterstelling dat passief kiesrecht niet kan op basis van het feit dat je een vrouw bent.

ik heb het niet over een tevreden slaaf, maar over een tevreden echtgenote, dat is anders, en wat is er mis met een klassieke rolverdeling, wanneer beiden zich er goed bij voelen? Overigens denk ik dat in de meeste gezinnen de man zich ook volledig inzet om er voor vrouw en kinderen te zijn!
en als je efeze 4 leest, denk ik niet dat veel vrouwen moeite hebben zich goed te voelen bij een man die zich daarnaar gedraagt!!
en ook een vrouw kan gewoon haar stem-formuliertje afgeven, hoor![/quote]

De tevreden slaaf is een beeldspraak die niet slaat op de rolverdeling man/vrouw maar als beeld dat iemand die met onvrijheid tevreden is, daarmee diezelfde onvrijheid in stand houdt door het niet te bestrijden.

Er is niks tegen een klassieke rolverdeling, mits het maar de keuze van de betrokkenen zelf is. Veel femina-getuigen zouden er inwendig gelukkig mee zijn. Mijn ex was een intelligente en geemancipeerde vrouw maar vond mijn sturing altijd erg prettig en ik denk dat veel vrouwen diep in hun hart ook een wat sturende en leidende man willen, dat is althans mijn ervaring. Daarnaast ook waardigheid voor zichzelf en dat kun je niet op bijbelse gronden afwijzen. Maar je moet ook als vrouw wel voor een andere verdeling kunnen kiezen zonder dat dit tot een soort sociale uitstoting in eigen kring leidt.

....als je de Bijbel goed leest hoeft een vrouw haar man alleen maar te respecteren en hem in de waarde laten. De eisen die aan de man gesteld worden zijn er veel meer, jij weet vast wel waar het staat, Hannah Knipoog smiley
En op die discussie zit ik wat te wachten....

vrgr
Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 20 december 2009, 21:04
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 21:01

PIETER649 schreef:

Het verhaal van de bijbel begint bij de relatie die God aangaat met Zijn volk. En dat zijn de joden. Wij als christenen geloven in dezelfde God, de God van het Oude Testament, is ook de God van het Nieuwe Testament.

Mohammed heeft de bijbel zichzelf toegeëigend, veranderd en geredigeerd. Daarmee heeft hij zichzelf tot god gemaakt. Het gevaar van het kopiëren van het woord van God en veranderen naar jouw beeld, is dat je je eigen vleselijke verlangens de boventoon laat voeren. De hemel is volgens de moslims een bordeel. Hij was zelf getrouwd met een 9-jarig meisje. Hij heeft het dan in de Koran niet meer over de God van Abram Isaak en Jacob, maar van zijn eigen gemaakte god, Allah.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 21:07

CHATULIEM619 schreef:
Het verhaal van de bijbel begint bij de relatie die God aangaat met Zijn volk. En dat zijn de joden. Wij als christenen geloven in dezelfde God, de God van het Oude Testament, is ook de God van het Nieuwe Testament.

Mohammed heeft de bijbel zichzelf toegeëigend, veranderd en geredigeerd. Daarmee heeft hij zichzelf tot god gemaakt. Het gevaar van het kopiëren van het woord van God en veranderen naar jouw beeld, is dat je je eigen vleselijke verlangens de boventoon laat voeren. De hemel is volgens de moslims een bordeel. Hij was zelf getrouwd met een 9-jarig meisje. Hij heeft het dan in de Koran niet meer over de God van Abram Isaak en Jacob, maar van zijn eigen gemaakte god, Allah.

dankjewel....en waar in de koran precies kan ik dit terugvinden?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 59 60 61 62 63 64 65 ... 6194 Volgende
Pagina 62 van 6194