ChristianMatch

Forum

Na denken over kerst
Ga naar pagina Vorige 1 ... 58 59 60 61 62 63 64 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 14:18

Prachtig verwoord!
Je kan eigenlijk niet beter verwoorden dan dat je gedaan hebt. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Veel zegen clowntje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 14:21

JONATHAN890 schreef:
kerstgroet
Dit is een gedichtje
over een levend lichtje
over een dansende vlam
die je brandt voor een ander
of de ander voor jou.
omdat het er steeds niet van kwam
hardop te zeggen,wat je voelt
om uit teleggen wat je bedoelt
met die arm om een schouder
of een ander gebaar van genegenheid
omdat je er de tijd niet voor nam
want stel je voor::
mensen verdienen elkaar
niet alleen met kerst
maar het hele jaar

Mooi Jonathan!
Zeker verdienen mensen het hele jaar elkaar..............
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 14:27

CHATULIEM619 schreef:
Want waar leg je dan de grens? Wat sta je dan wel toe en wat dan niet? Is yoga kennen van God. Is reiki werking van de Heilige Geest? Kun je door jezelf te vinden God vinden??? Is TM hetzelfde als Stille Tijd? In mijn ogen niet.

Wie heeft het daar over Chat??
Wij niet dat ben jij! Niet wij dus hou eens op met je hetze het begint de spuigaten uit te lopen.... Zieke smiley Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 15:11

Wie de waarheid in pacht heeft , sta op.

Het is soms beter te zwijgen.

Heb respect voor anders denkenden.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op zondag 20 december 2009, 15:21
Naar boven

Auteur Bericht
BULLDOG524

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 15:14

ARJAN007 schreef:
Waar ik vreselijk van baalde is dat ik vanmiddag thuis moest komen op een manier die ik liever niet meer meemaak.
Ik moest een helling oprijden, en vóór mij reed er iemand zéér, zéér langzaam. De voorganger zat alle kanten uit te glibberen. Geen wonder met die zeer lage snelheid. Met 15 tot 20 km/u glibber je veel minder naar mijn idee. Als je een helling omhoog rijdt dan móet je vooral níét stoppen. Want als je eenmaal gestopt bent is het moeilijk verder rijden.
(dan kan je al helemaal niet in één rechte lijn rijden......)

Toen moest ik omhoog een straat inrijden. Dat ging dus helemaal niet
vanwege de gladheid en de sneeuw. Het was zéér irritant dat mensen meenden dicht langs me heen te moeten gaan en/of lopen.
Met die gladheid kan je nl. ook zijwaarts glibberen.
kBen gelukkig via een zijstraat (met een laag van 10 cm sneeuw!) nog goed thuisgekomen.

Mijn advies is dan ook:
Als je geen inzicht hebt in hoe je op een besneeuwde weg moet rijden,
ga dan niet autorijden. Wie geen inzicht heeft in de (rij)eigenschappen van een besneeuwde weg is gewoon een gevaar voor anderen.

Haha dan kan 80 % van nl de weg niet meer op, beter is denk ik dat wanneer jij de goede sneeuwrij eigenschappen wel bezit de niet goeie sneeuwrijders de ruimte te geven
Jij als goeie sneeuwrijder kijkt voldoende vooruit en herkend ze
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 15:18

[quote=MARISKA601]Dit woord valt vaak op het forum en ook op de chat.
Ik heb mensen horen zeggen dat je respect moet verdienen,
Je moet er iets voor doen.
Je krijgt het niet zomaar.
Mijns inziens moet je altijd respect hebben voor een ander,
zonder dat hij/zij er iets voor doet.

Het is maar wat je onder respect verstaat of onder respecteren. Respect is in de Marokkaanse cultuur dat je je vooral niet met een ander bemoeit, hem al helemaal nergens op aanspreekt, laat staan verontwaardigd recht in de ogen kijkt.

In het Noorden van Nederland heeft men respect voor degene die de dingen bij de naam noemt, in het zuiden streeft men veelal de lieve vrede na en in het westen kan het rechtstreeks benoemen het imago van een ander aantasten, wat daar erger is en je dus niet respectvol bent als je je al te direct uitdrukt. Hoewel men het daar soms ook juist wel waardeert,

Ok, ik spreek in grote lijnen maar respect is een woord waarbij over de invulling ook verschillend wordt gedacht.

Niet elk meningsverschil is een aanval he.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 15:30

http://www.youtube.com/watch?v=_ymlnxMZkXA

Ook zo'n gouwe ouwe
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 15:47

Nog een Gouwe Ouwe...

http://www.youtube.com/watch?v=8jEnTSQStGE
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 15:56

jolan, ik zou zeggen; ga uit van t belang van je kinderen...
in jouw geval zou dat dus geen contact zijn, denk ik.

mijn gewezen schoonouders willen graag dat ik langskom, en missen me, maar dan wel liever zonder mn kinderen....
dus dat is duidelijk, toch?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 16:12

http://www.youtube.com/watch?v=WUCbZhIfQbA&feature=related

Een wereld zonder oorlog !!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 16:13

Nog een:

http://www.youtube.com/watch?v=hWuKimtUEas&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 16:17

Een hele mooie

http://www.youtube.com/watch?v=hWuKimtUEas&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 16:31

MARIO216 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=WUCbZhIfQbA&feature=related

Een wereld zonder oorlog !!!

Deze blijft mooi!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 16:47

Allereerst vraag ik mezelf af waarom mensen dit persoonlijk opvatten. Ik stel alleen dat ik het met de redenatie niet eens ben. Idd Henk, je hebt dit niet gezegd, maar ik heb willen laten zien waar deze redenatie toe leidt, zonder dat ik gezegd heb dat jij dat gelooft.

Voor de duidelijkheid, ik ben het dus niet met je redenatie eens. En op een forum moeten we daar toch gewoon over discussiëren zonder dat er allemaal persoonlijke aanvallen worden geuit.
Als we elkaar niet de vrijheid geven het niet met elkaar eens te zijn, denk ik dat het moeilijk is een discussie voort te zetten.
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 17:02

KERST VAN BINNEN

Zo te staren
naar buiten
heerlijk zonlicht
door het raam
zie ik daar
zo de mensen gaan

Twee aan twee
gezellig wandelen
heerlijk genieten
van de sneeuw
De kou die kan
het niet veranderen
de kou loopt
met ze mee

Dartelen en spelend
komt er een hondje
achteraan
Een slee met
kinderen
veel gelach
Dan pink ik weg
die traan

Zo alleen
en eenzaam binnen
In de warmte
met muziek
Maar alleen is toch
niet samen
`t is niet wat
je verkiest

Gekozen heb je
lang geleden
Gekozen voor
een samen zijn
Verbroken
weggebrokkeld
ligt daar nu die pijn

De kerst die komt
gezellig samen
Vredig rustig
al te samen
zijn die kerstdagen
toch een nacht

Vrolijkheid
zo van buiten
gekheid
spelen wij allemaal
maar van binnen
zijn daar ruiten
die niet kapot
kunnen wel

Verwachtingen
worden zo
gewekt
Van samen eten
samen dit
maar niemand
kijkt ook
maar even
Wie er nog
zo eenzaam is

Het eigen veilige huisje
zo knusjes in een rij
waar iedereen
zo blij
over gaat in het wij

Toch is daar een samen
zo stil en eenzaam
is het niet
De troost die komt dan
toch van boven
Hij die iedereen wel ziet.

Die Papa vult
je hart van binnen
met dingen die
niet stuk kunnen gaan
Hij alleen kan
vervullen
die diepte en
die traan

Met Zijn Liefde
overspoelen
vreugde vult
je hart hieraan
Dan zullen 1000 dagen
samen
niet zo bijzonder zijn
Dan een dag
met Hem samen.

Jill

Ik wens iedereen een hele warme liefdevolle kerst toe!
Naar boven

Auteur Bericht
SPIRIT227

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 17:26

Als ik jullie verhalen lees denk ik dat ik veel geluk heb gehad. Mijn ex heeft mij weliswaar verlaten voor een ander, maar ik heb nog steeds contact met mijn 'schoonfamilie'. Mijn schoonmoeder die in een verpleegtehuis woonde ben ik samen met mijn kinderen regelmatig blijven bezoeken. Het was een lieve vrouw (ze is begin dit jaar overleden) en zij kon er uiteindelijk ook niets aan doen dat haar zoon ons verliet.

Mijn zwager en schoonzusje hadden we altijd al veel contact mee. Na de scheiding hebben zij ook niet willen 'kiezen'. Ze hebben contact met mij en de kinderen en ook met mijn ex en zijn vrouw.

Toen mijn zwager in het beging zei: je bent mijn schoonzusje en je blijft mijn schoonzusje, was ik heel blij met die uitspraak, maar twijfelde wel of dit zo zou blijven.

Inmiddels ben ik 2,5 jaar gescheiden en ze zijn er nog steeds voor mij!

Dit houdt ook in dat op de verjaardagen van mijn zwager en schoonzus ik mijn ex en zijn vrouw tegenkom. Eerste keer was moeilijk en kromme tenen. Nu gaat ook dat goed.

Mijn kinderen zijn blij dat ze hun oma tot aan haar dood toe zijn blijven bezoeken. Mijn zwager en schoonzusje zijn hun lievelings oom en tante.

Met andere woorden; zo kan het ook en ik ben er heel erg gelukkig mee.
Naar boven

Auteur Bericht
CLOWNTJE718

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 17:29

Witter dan de sneeuw

Een kerstverhaal voor alle cmers.
Van en door Clowntje

Het is op een zaterdagmiddag in het begin van december ,wanneer ik helemaal alleen door het bos loop. Ik vind het fijn om zo af en toe mijn vrije tijd door te brengen in de natuur, alhoewel dit door tijdsgebrek steeds minder vaak voorkomt.
Het is niet alleen de natuur waar ik van geniet,maar ik kan er ook goed nadenken over alles wat mij in het leven bezig houd, zo ook deze zaterdagmiddag .
Ik kan nog vaag de herfstgeuren ruiken ,maar ook de naderende winter.
Het is koud voor de tijd van het jaar,er zit vorst in de lucht maar ik ben er zo opgekleed dat ik geen hinder ondervind van de kou .
Langzaam loop ik over het smalle bospad met aan de ene kant het dichte bos van berkenbomen met hun opvallende witbruine schors , en aan de andere kant een groot veld van sparrenbomen, die voor ons beter bekend staan als kerstbomen.
Eerst een hele rij hele kleine en daarachter steeds grotere.
Kerstbomen ; het doet me denken aan vroeger,en terwijl ik ga zitten op de stam van een omgevallen boom gaan mijn gedachten terug naar de tijd van mijn jeugd. In gedachten zie ik de boom voor me die bij ons in de voorkamer stond, en waarvan wij ‘s avonds de kaarsjes mochten helpen aan steken . Ik kon er als kleine jongen uren naar kijken . op kerstmorgen gingen we dan naar de kerk in onze zondagse kleren,waar je zo zuinig op moest zijn ‘ja want nieuwe kleren kreeg je maar eens per jaar.
Met deze gedachten in mn hoofd zit ik nog steeds op die omgevallen boom en voel plotseling iets herkenbaars kouds tegen mijn gezicht, sneeuw ! het is gaan sneeuwen en gefascineerd kijk ik naar de neerdwarrelende sneeuwvlokken, het lijkt net of de zware natte sneeuwvlokken zich zo snel mogelijk een weg willen banen naar de nu nog zwarte grond. Ik kijk naar het veld met sparrenbomen , en vraag me af hoeveel bomen er aan het einde van dit jaar nog zullen staan .Duizenden zo niet miljoenen bomen zullen er dit jaar weer gekapt worden ter opluistering van de snel naderende feestvreugde. In hoeveel huiskamers zullen er dit jaar weer een boom staan ,nu niet met echte kaarsjes ,maar met elektrische lichtjes,
Hoeveel kinderen zullen net als ik vroeger gefascineerd naar de boom zitten kijken met zijn mooie gekleurde kerstballen en het vogeltje vlak onder de piek die als een kroon boven in de boom prijkt.
Plotseling schrik ik op van een geluid vlak naast mij en terwijl ik kijk naar de plaats waar het geluid vandaan komt zie ik een grote haas wegrennen, ik kijk hem na en zie dat hij onder de laaghangende takken van een sparrenboom half weggescholen is gaan zitten.’’kijk maar uit jongen’ denk ik het is nu een gevaarlijke tijd voor jou het jacht seizoen is nog geopend .Zorg er maar voor dat je niet met kerstmis in één of ander hotel of restaurant op tafel komt te liggen . Ja dat is ook zo iets speciaals met kersmis.’ Wanneer je er goed over nadenkt ,is in onze tijd kerstmis een eetgebeuren geworden .
Sommige mensen doen er thuis veel extra,s aan terwijl anderen die een beetje mee willen doen een tafel reserveren in een hotel of restaurant. Weken van te voren staan de kranten vol met de meest uiteenlopende kerst menu’s de één nog luxer dan de andere Gevulde varkens haas Kalkoen Hazen bout fazant of als je het helemaal goed wilt doen Gevulde reerug met jachtsaus .
‘’ja ja denk ik en na de kerst zijn we weer allemaal vrienden van de natuur alhoewel we met de Kerst de restaurants wel weer over bevolken. Maar , vraag ik me af “weten we eigenlijk nog wel wat kerstfeest betekend? Gaat de eigenlijke boodschap niet verloren tussen het dennen groen en eetfestijnen ?
‘” Zou er als de Here Jezus nu moest worden geboren ,wel een plaatsje voor Hem zijn in een Hotel of zouden dan de hotels ook overbezet zijn met mensen die er zitten te eten?
Ik weet wel dat het niet zo is,Gelukkig maar,want stel je eens voor zou er nog wel zo een stal staan met een voerbak zo als toen waar onze heiland in lag.
Op zich natuurlijk een geweldige gedachte stel dat Jezus in onze tijd geboren was wat zouden we dan doen ? wat zouden we zeggen?
Wilden we dan ook antwoord op al onze vragen, zou de jeugd van vandaag dan anders gaan denken en leven ,ja nu leven ze in een wereld van geweld vele verleidingen en ga zo maar door maar zouden ze dan meer gaan nadenken anders?
Het enigste wat we nu kunnen doen voor onze kinderen is bidden en hun brengen voor de genade troon van onze God.
Nog steeds zittend op de omgevallen boom krijg ik een warmgevoel van binnen, het is de gedachte die bij me opkomt dat de Here Jezus al geboren is en dat geeft me een gevoel van warme blijdschap, niet geboren in een luxe hotel maar in een eenvoudige stal. in een kribbe
.En ik mag weten dat in die stal mijn verlosser is geboren,Hij die al mijn zonden op zich heeft genomen .Hij die door God gezonden is om jou en mij te redden door voor onze zonden te sterven, wij die door hem tot God gebracht worden.
Nee dit krijgen we niet zomaar, we zullen er veel voor moeten doen,en we zullen moeten leven zoals Hij het van ons vraagt.
Ons leven moeten we in dienst stellen van Hem,maar het is fijn om te weten dat we niet allen hoeven te vechten,maar dat Hij ons wil helpen.
Het geeft me een goed gevoel en ik denk nog even na over het afgelopen jaar een bijzonder jaar een jaar waarin vele dingen voor me zijn veranderd ik denk na over mn scheiding en over de mensen die ik heb leren kennen via cm.
Vaak allemaal lot genoten , velen zoekende naar een maatje een schouder en zo veel meer. Eenzaamheid het heeft me aan het denken gezet en ik weet dat God me laat zien dat ik niet alleen ben maar vele vrienden om me heen heb .
En mag ook weten dat Hij er altijd is dag en nacht voor mij ,maar ook voor al die anderen.
Ik bid dat al die mensen het nieuwe voor ons liggende jaar dat mogen vinden dat ze graag willen en dat God voor hun zorgt Hij kent een ieder van ons daar mogen we op vertrouwen,.
Blij en in de wetenschap dat de Here Jezus ook voor mij is geboren en voor jou, sta ik op en vervolg mijn weg over het nu reeds besneeuwde bospad.
Het veld dat voor me ligt is al bedekt met een mooie witte tapijt ja een deken van sneeuw. een witte deken en terwijl ik dat zie springt de haas op van zijn schuilplaats en verdwijnt met een razende tempo weg tussen de besneeuwde kerstbomen .
Het zou wel eens een witte kerst kunnen worden, een kerst die ik dit jaar alleen vier, gelukkig wel met mn vrienden en dan heerlijk naar de kerstnachtdienst en de morgen dienst .
Ja en dan volgend jaar met mn kinderen en wie weet met wie nog meer.
Dan zal ik de kerstboom weer gaan halen uit mn eigen tuin. Die daarna weer terug zal worden gezet Ook zullen we dan het kerstverhaal weer lezen zo als ieder jaar en terwijl ik huiswaarts keer bid ik,
Heer dank u wel dat ik deze middag al een beetje kerstfeest mocht vieren en ik vraag U Heer maak mijn hart weer wit WITTER dan de sneeuw o Heer”

Heer zo wil ik u bedanken
Voor deze zo bijzondere dag
Dat ik door besneeuwde bomen
Eventjes Uw kribbe zag.

Heer ik wil U ook bedanken
Dat U zo dicht bij me was
Deze middag op die boomstam.
Het was alsof ik in de Bijbel las.

Heer ik wil u ook bedanken
Dat ik met U leven mag
En dat ik van U mag weten ,
Dat U voor mij Uw leven gaf

Dat u zonden wilt vergeven,
Aan een ieder die dat aan U vraagt o Heer.
Dat U voor de mensen bent gekomen,
Daarvoor dank ik U steeds weer

Naar boven

Auteur Bericht
SPIRIT227

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 17:37

Eerlijk gezegd vind ik dit wel een goed topic. De meeste mensen blijven niet weg uit de kerk uit gemakzucht. Voor de meesten van hen zit daar meer achter. En veroordeeld worden omdat je weinig of niet naar de kerk gaat? Daar ben ik niet bang voor. Degenen die dat doen zijn mijns inziens wat kortzichtig. Het is naar mijn mening niet het aantal keren dat je in de kerk zit, maar de manier waarop je in het leven staat en met je naasten omgaat wat het meest belangrijk is.

Mensen in hun waarde laten en helpen en bijstaan waar je kunt, dat is niet zozeer naar de kerk 'gaan', maar een stukje 'kerk zijn'.

Groet voor allen! Spirit
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 17:46

Soms moeten zaken die niet goed gaan wel besproken worden.
Niet altijd hoeft dat zeer omzichtig te gaan. Tussen iets "bespreken" en "roddel & achterklap" zit nog wel een heel verschil denk ik zo.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 17:56

Volgens mij zijn er best wel relaties ontstaan doordat één van beiden of misschien wel beiden op zoek naar de ware liefde waren. De juistheid van de stelling: "als je niet zoekt, zul je wel vinden" is nl. niet afdoende bewezen.
Er zijn genoeg huwelijken ontstaan in situaties waarin de liefde "een handje geholpen was." Ik herinner mij de uitspraak van een vrouw die zei dat ze een relatie kreeg, nadat haar eigen (!) moeder haar flink had bekritiseerd omdat ze in een bepaalde man niets zag. Pas daarna gingen haar ogen open en kon ze de liefde een kans geven. Nu zijn die vrouw en haar man alweer een aantal jaren samen en ze zijn uiteraard gelukkig met elkaar.
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 18:10

CLOWNTJE718 schreef:
Witter dan de sneeuw

Een kerstverhaal voor alle cmers.
Van en door Clowntje

Het is op een zaterdagmiddag in het begin van december ,wanneer ik helemaal alleen door het bos loop. Ik vind het fijn om zo af en toe mijn vrije tijd door te brengen in de natuur, alhoewel dit door tijdsgebrek steeds minder vaak voorkomt.
Het is niet alleen de natuur waar ik van geniet,maar ik kan er ook goed nadenken over alles wat mij in het leven bezig houd, zo ook deze zaterdagmiddag .
Ik kan nog vaag de herfstgeuren ruiken ,maar ook de naderende winter.
Het is koud voor de tijd van het jaar,er zit vorst in de lucht maar ik ben er zo opgekleed dat ik geen hinder ondervind van de kou .
Langzaam loop ik over het smalle bospad met aan de ene kant het dichte bos van berkenbomen met hun opvallende witbruine schors , en aan de andere kant een groot veld van sparrenbomen, die voor ons beter bekend staan als kerstbomen.
Eerst een hele rij hele kleine en daarachter steeds grotere.
Kerstbomen ; het doet me denken aan vroeger,en terwijl ik ga zitten op de stam van een omgevallen boom gaan mijn gedachten terug naar de tijd van mijn jeugd. In gedachten zie ik de boom voor me die bij ons in de voorkamer stond, en waarvan wij ‘s avonds de kaarsjes mochten helpen aan steken . Ik kon er als kleine jongen uren naar kijken . op kerstmorgen gingen we dan naar de kerk in onze zondagse kleren,waar je zo zuinig op moest zijn ‘ja want nieuwe kleren kreeg je maar eens per jaar.
Met deze gedachten in mn hoofd zit ik nog steeds op die omgevallen boom en voel plotseling iets herkenbaars kouds tegen mijn gezicht, sneeuw ! het is gaan sneeuwen en gefascineerd kijk ik naar de neerdwarrelende sneeuwvlokken, het lijkt net of de zware natte sneeuwvlokken zich zo snel mogelijk een weg willen banen naar de nu nog zwarte grond. Ik kijk naar het veld met sparrenbomen , en vraag me af hoeveel bomen er aan het einde van dit jaar nog zullen staan .Duizenden zo niet miljoenen bomen zullen er dit jaar weer gekapt worden ter opluistering van de snel naderende feestvreugde. In hoeveel huiskamers zullen er dit jaar weer een boom staan ,nu niet met echte kaarsjes ,maar met elektrische lichtjes,
Hoeveel kinderen zullen net als ik vroeger gefascineerd naar de boom zitten kijken met zijn mooie gekleurde kerstballen en het vogeltje vlak onder de piek die als een kroon boven in de boom prijkt.
Plotseling schrik ik op van een geluid vlak naast mij en terwijl ik kijk naar de plaats waar het geluid vandaan komt zie ik een grote haas wegrennen, ik kijk hem na en zie dat hij onder de laaghangende takken van een sparrenboom half weggescholen is gaan zitten.’’kijk maar uit jongen’ denk ik het is nu een gevaarlijke tijd voor jou het jacht seizoen is nog geopend .Zorg er maar voor dat je niet met kerstmis in één of ander hotel of restaurant op tafel komt te liggen . Ja dat is ook zo iets speciaals met kersmis.’ Wanneer je er goed over nadenkt ,is in onze tijd kerstmis een eetgebeuren geworden .
Sommige mensen doen er thuis veel extra,s aan terwijl anderen die een beetje mee willen doen een tafel reserveren in een hotel of restaurant. Weken van te voren staan de kranten vol met de meest uiteenlopende kerst menu’s de één nog luxer dan de andere Gevulde varkens haas Kalkoen Hazen bout fazant of als je het helemaal goed wilt doen Gevulde reerug met jachtsaus .
‘’ja ja denk ik en na de kerst zijn we weer allemaal vrienden van de natuur alhoewel we met de Kerst de restaurants wel weer over bevolken. Maar , vraag ik me af “weten we eigenlijk nog wel wat kerstfeest betekend? Gaat de eigenlijke boodschap niet verloren tussen het dennen groen en eetfestijnen ?
‘” Zou er als de Here Jezus nu moest worden geboren ,wel een plaatsje voor Hem zijn in een Hotel of zouden dan de hotels ook overbezet zijn met mensen die er zitten te eten?
Ik weet wel dat het niet zo is,Gelukkig maar,want stel je eens voor zou er nog wel zo een stal staan met een voerbak zo als toen waar onze heiland in lag.
Op zich natuurlijk een geweldige gedachte stel dat Jezus in onze tijd geboren was wat zouden we dan doen ? wat zouden we zeggen?
Wilden we dan ook antwoord op al onze vragen, zou de jeugd van vandaag dan anders gaan denken en leven ,ja nu leven ze in een wereld van geweld vele verleidingen en ga zo maar door maar zouden ze dan meer gaan nadenken anders?
Het enigste wat we nu kunnen doen voor onze kinderen is bidden en hun brengen voor de genade troon van onze God.
Nog steeds zittend op de omgevallen boom krijg ik een warmgevoel van binnen, het is de gedachte die bij me opkomt dat de Here Jezus al geboren is en dat geeft me een gevoel van warme blijdschap, niet geboren in een luxe hotel maar in een eenvoudige stal. in een kribbe
.En ik mag weten dat in die stal mijn verlosser is geboren,Hij die al mijn zonden op zich heeft genomen .Hij die door God gezonden is om jou en mij te redden door voor onze zonden te sterven, wij die door hem tot God gebracht worden.
Nee dit krijgen we niet zomaar, we zullen er veel voor moeten doen,en we zullen moeten leven zoals Hij het van ons vraagt.
Ons leven moeten we in dienst stellen van Hem,maar het is fijn om te weten dat we niet allen hoeven te vechten,maar dat Hij ons wil helpen.
Het geeft me een goed gevoel en ik denk nog even na over het afgelopen jaar een bijzonder jaar een jaar waarin vele dingen voor me zijn veranderd ik denk na over mn scheiding en over de mensen die ik heb leren kennen via cm.
Vaak allemaal lot genoten , velen zoekende naar een maatje een schouder en zo veel meer. Eenzaamheid het heeft me aan het denken gezet en ik weet dat God me laat zien dat ik niet alleen ben maar vele vrienden om me heen heb .
En mag ook weten dat Hij er altijd is dag en nacht voor mij ,maar ook voor al die anderen.
Ik bid dat al die mensen het nieuwe voor ons liggende jaar dat mogen vinden dat ze graag willen en dat God voor hun zorgt Hij kent een ieder van ons daar mogen we op vertrouwen,.
Blij en in de wetenschap dat de Here Jezus ook voor mij is geboren en voor jou, sta ik op en vervolg mijn weg over het nu reeds besneeuwde bospad.
Het veld dat voor me ligt is al bedekt met een mooie witte tapijt ja een deken van sneeuw. een witte deken en terwijl ik dat zie springt de haas op van zijn schuilplaats en verdwijnt met een razende tempo weg tussen de besneeuwde kerstbomen .
Het zou wel eens een witte kerst kunnen worden, een kerst die ik dit jaar alleen vier, gelukkig wel met mn vrienden en dan heerlijk naar de kerstnachtdienst en de morgen dienst .
Ja en dan volgend jaar met mn kinderen en wie weet met wie nog meer.
Dan zal ik de kerstboom weer gaan halen uit mn eigen tuin. Die daarna weer terug zal worden gezet Ook zullen we dan het kerstverhaal weer lezen zo als ieder jaar en terwijl ik huiswaarts keer bid ik,
Heer dank u wel dat ik deze middag al een beetje kerstfeest mocht vieren en ik vraag U Heer maak mijn hart weer wit WITTER dan de sneeuw o Heer”

Heer zo wil ik u bedanken
Voor deze zo bijzondere dag
Dat ik door besneeuwde bomen
Eventjes Uw kribbe zag.

Heer ik wil U ook bedanken
Dat U zo dicht bij me was
Deze middag op die boomstam.
Het was alsof ik in de Bijbel las.

Heer ik wil u ook bedanken
Dat ik met U leven mag
En dat ik van U mag weten ,
Dat U voor mij Uw leven gaf

Dat u zonden wilt vergeven,
Aan een ieder die dat aan U vraagt o Heer.
Dat U voor de mensen bent gekomen,
Daarvoor dank ik U steeds weer

Ja clowntje................. sta ik weer........... zonder woorden,
prachtig !!!!
Bedankt voor je delen Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
HENNEPEN110

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 18:24

[i] Hoi allemaal,

Morgen is mijn abonnement afgelopen hier.
Aangezien ik heb gevonden wat ik zocht
Verliefde smiley neem ik (voorlopig) afscheid van jullie.
Als ik jullie heeeeel erg mis (zou kunnen toch!!!) dan kom ik nog weleens met een proefabonnementje kijken hier Lachende smiley
Veel plezier, gezelligheid en vooral Gods zegen wens ik jullie toe!

Groetjes Hennie
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 18:28

Het ga je (jullie) goed Hen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 18:29

[quote=HENK710]Lezen is blijkbaar heel lastig, Sola.
Als ik trouwens God met een hoofdletter schrijf bedoel ik niet enkel God de Vader, maar ook God de Zoon en God de Heilige Geest. Zo zie en erken ik God, zoals meermalen aangegeven.
Als anderen Jezus niet erkennen, betekent dit dan dat ze God helemaal niet kennen? Jij kent mij voor een deel, waar andere mensen mij wel volledig kennen. Ik zeg dan toch ook niet dat je mij helemaal niet kent? Ook ten dele kennen is al kennen...met ruimte voor verder leren kennen...als je daar tenminste open voor staat. Zo is het ook met God, Die Zich aan alle mensen laat kennen, zelfs door de natuur(wetten) heen:

Inderdaad lezen is moeilijk ook voor jou, want jij kunt de bijbel niet eens goed lezen.

Wat staat er nou in de bijbel Henk....en let wel, dat zijn niet mijn hersensspinsels maar woorden van God, die in de bijbel staan. Ik heb hiervoor het al herhaaldelijk gezegd. De bijbel zegt, dat als je Jezus niet hebt en niet kent, dat je dan de Vader niet hebt en niet kent. Lees het nog maar eens na allemaal. Het schijnt wel inderdaad heel erg moeilijk te zijn. de bijbel is zo duidelijk als wat.

En denk jij nu, dat jij als mens met je menselijke redeneringen het wel eens beter weet dan wat er in de bijbel staat. Zo iemand noemt Paulus in de bijbel, opgeblazen, omdat het vleselijke wijsheid is m.i.horizontaal geredeneer en dat zet geen zoden aan de dijk. Je weet, dat het vlees God niet kan behagen.

Het citaat dat jij aanhaalt over de heidenen, dat slaat op een wet, die de heidenen in zich hebben en niet op God. En je weet toch dat Jezus Christus heeft moeten komen om ook aan de Joden de Vader te openbaren, want de wet vermocht dat niet te doen.

Gal 2,16
weten we dat niemand als rechtvaardige wordt aangenomen door de wet na te leven, maar door het geloof in Jezus Christus. Ook wij zijn tot geloof in Christus Jezus gekomen om daardoor, en niet door de wet, rechtvaardig te worden, want niemand wordt rechtvaardig door de wet na te leven.

Voor mij zeg je een heleboel verschrikkelijke dingen. Wat is dat voor een onzin, dat je zonder Jezus te kennen God de Vader ten dele zou kunnen kennen. Is God verdeeld of zo.....Kun je Hem in stukjes knippen of zoiets???!!! De bijbel zegt dat God één is.

Ik zal je nog een paar citaten uit Gods woord zelf geven:

1 Joh 4,2
De Geest van God herkent u hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God.

. 1 Joh 5,20
We weten ook dat de Zoon van God gekomen is en ons inzicht heeft gegeven om de Waarachtige te kennen. En wij zijn in de Waarachtige, omdat we in zijn Zoon Jezus Christus zijn. Hij is de ware God, hij is het eeuwige leven.

11 Dit getuigenis luidt: God heeft ons eeuwig leven geschonken en dat leven is in zijn Zoon. 12 Wie de Zoon heeft, heeft het leven. Wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet.

19 We weten dat wij uit God voortkomen, terwijl de hele wereld in de macht is van hem die het kwaad zelf is.20 We weten ook dat de Zoon van God gekomen is en ons inzicht heeft gegeven om de Waarachtige te kennen. En wij zijn in de Waarachtige, omdat we in zijn Zoon Jezus Christus zijn. Hij is de ware God, hij is het eeuwige leven. 21 Kinderen, wees op uw hoede voor de afgoden.

En als je het nu nog niet ziet, nou....dan geef ik het op. Ik heb genoeg gezegd en ik ben het volkomen met Chatuliem eens .....ook misschien goed om zijn bijdrage eens GOED te lezen, want ook ziijn tekst interpreteer je en lees je niet exact wat hij schrijft.

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 20 december 2009, 18:46
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 18:35

Veel geluk Hen en wie weet tot ziens op cm Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 18:36

ARJAN007 schreef:
Tussen iets "bespreken" en "roddel & achterklap" zit nog wel een heel verschil denk ik zo.

Dat is nu net wat ik bedoel....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 18:36

Als wij, christenen, nou in de God van Abraham Izaäk en Jacob geloven, en, de naam zegt het al, Christus erkennen als Zoon van God en deel van de Heilige 3-eenheid.
In welke God geloven bijvoorbeeld de joden dan?

In een andere God?

En nu graag geen uitgebreid warrig verhaal gelardeerd met bijbelteksten, maar gewoon een JA of een NEE, als dat niet teveel gevraagd is.... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 18:37

SPIRIT227 schreef:
Als ik jullie verhalen lees denk ik dat ik veel geluk heb gehad. Mijn ex heeft mij weliswaar verlaten voor een ander, maar ik heb nog steeds contact met mijn 'schoonfamilie'. Mijn schoonmoeder die in een verpleegtehuis woonde ben ik samen met mijn kinderen regelmatig blijven bezoeken. Het was een lieve vrouw (ze is begin dit jaar overleden) en zij kon er uiteindelijk ook niets aan doen dat haar zoon ons verliet.

Mijn zwager en schoonzusje hadden we altijd al veel contact mee. Na de scheiding hebben zij ook niet willen 'kiezen'. Ze hebben contact met mij en de kinderen en ook met mijn ex en zijn vrouw.

Toen mijn zwager in het beging zei: je bent mijn schoonzusje en je blijft mijn schoonzusje, was ik heel blij met die uitspraak, maar twijfelde wel of dit zo zou blijven.

Inmiddels ben ik 2,5 jaar gescheiden en ze zijn er nog steeds voor mij!

Dit houdt ook in dat op de verjaardagen van mijn zwager en schoonzus ik mijn ex en zijn vrouw tegenkom. Eerste keer was moeilijk en kromme tenen. Nu gaat ook dat goed.

Mijn kinderen zijn blij dat ze hun oma tot aan haar dood toe zijn blijven bezoeken. Mijn zwager en schoonzusje zijn hun lievelings oom en tante.

Met andere woorden; zo kan het ook en ik ben er heel erg gelukkig mee.

Echt heel fijn dat het zo ook kan Spirit Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 18:39

Een knuffel voor Klaas voor het bakkie koffie het heerlijke stukkie banket letter en de warme ontvangst Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 18:44

Vandaag ben ik naar de kerk geweest..... 25 km van hier. Dat was me wat met die sneeuw op de weg! Maximum snelheid: 40 km/u, meestal maar 30 km/u. Gelukkig zonder ongelukken en toestanden ter plekke gekomen, ik was slechts 5 minuten te laat! Clown smiley

De terugweg was nóg beroerder. De sneeuwploegen konden niet tegen het weer op en sommige wegen lagen dus uren op behandeling te wachten.

Overigens hebben de treinreizigers het vandaag nog beroerder gehad. Ik snap eigenlijk niet waarom er hier zoveel storingen moeten zijn in ons land. In landen als Noorwegen, Zweden en Finland hoor ik eigenlijk zelden of nóóit over wissels die vastzitten, treinen die vanwege een beetje sneeuw uitvallen.
Wel apart dat het hier in NL en België wel raak is. Misschien mag Prorail eens naar de noordelijke landen gaan om daar te leren hoe ze daar ervoor zorgen dat treinen niet zomaar uitvallen......

Laatst aangepast door
ARJAN007
op zondag 20 december 2009, 18:45
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 58 59 60 61 62 63 64 ... 6194 Volgende
Pagina 61 van 6194