ChristianMatch

Forum

satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 14:51

PETRA944 schreef:
een waarzegster haalt haar informatie uit de geestelijke wereld van de tegenstander,jan zijlstra die geneest, bidden in tongen zijn geestelijke gaven in jezus naam, gegeven door gods geest. zo zie ik het, dus niet net wat in mijn straatje past, maar wat zegt de bijbel erover. god waarschuwt ons in de bijbel om niet naar een waarzegger te gaan, om ons te beschermen. iemand die een profetie doet, doet dat door gods geest, een waarzegster doet het door het demon waar ze contact mee heeft. is maar net in welk straat je je wil staan? Wil jij je weg in het leven samen met jezus gaan en dicht bij hem zijn, of wil je samen met de tegenstander je weg gaan? Zo denk ik erover he, met respect geschreven voor anders denkende.
reactie zes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 14:52

[quote=PETRA944] reactie 7
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 15:00

oke het queten gaat niet goed met hele tekst, maar wat ik hier mee wil zeggen is, willemijn, vind het echt vreemd zoals jij reageert op mij, terwijl ik je nergens heb beledigd ofzo, nergens ook iets over yogha heb geschreven. dus ik wou vragen of je wil ophouden ermee, terechte kritiek is oké, maar gewoon je effe afreageren zonder reden op iemand , negatief over iemand schrijven zonder reden vind ik niet oké. dus hoop dat je hier mee ophoud en zelf het goede v.b. als cristen geef.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 15:24

PETRA944 schreef:
oke het queten gaat niet goed met hele tekst, maar wat ik hier mee wil zeggen is, willemijn, vind het echt vreemd zoals jij reageert op mij, terwijl ik je nergens heb beledigd ofzo, nergens ook iets over yogha heb geschreven. dus ik wou vragen of je wil ophouden ermee, terechte kritiek is oké, maar gewoon je effe afreageren zonder reden op iemand , negatief over iemand schrijven zonder reden vind ik niet oké. dus hoop dat je hier mee ophoud en zelf het goede v.b. als cristen geef.

Jouw goede voorbeelden dan: ik negeer je voortaan......nee, dat is christelijk.....en nog erger: je gelijk willen halen......
ik vind het vreemd zoals jij reageert op een discussie.....je bent bij voorbaat al beledigd over iets wat je niet zint.......dit is niet de eerste keer zoals je zelf wel weet..... je hebt het wel vaker hier bij de hand gehad en niet alleen met mij....en dan zo kinderachtig al je teksten weer tevoorschijn halen van: kijk eens, ik doe niets! nou nou, wat kan je goed discussiëren.
Dus ik geef je de boodschap terug: spiegel jezelf eens en kijk eens wat voor christen jij pretendeert te zijn........
Maar ja, het is vreemd zoals ik reageer op jou, laten we daar dan maar de discussie maar mee afsluiten....vervolgens zeg je heel christelijk: ik negeer je voortaan......, gewoon iemand bestaat niet mee voor jou.....onchristelijker kan je het niet hebben....oh nee, nu reageer ik weer af.......
Je hebt het trouwens wel over het getal van de volheid, of volmaaktheid.....de zeven.....zeven quotes over hoe gelijk jij wel hebt.....dat is nu echt Bijbels.... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 22 augustus 2012, 15:35
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 17:06

Smiley die vol vragen zit hoe komen we nou in "vredes"naam weer on topic...

eenheid in verscheidenheid... is dat iets?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 17:14

JOL252 schreef:

Euhh... Wikipedia? Engeltje smiley

"Satanisme is de verering van Satan of de duivel, die in de joods-christelijke traditie geldt als de belichaming van het kwaad en als de antithese van God.
Satanisme kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden:

traditioneel satanisme
modern satanisme"

Laatst aangepast door
CARMEN073
op woensdag 22 augustus 2012, 17:15
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 17:36

"Satanisme: wat is het wel en wat is het niet".

Wat satanisme zeker niet is:

I Petrus 2 : 9"
" Maar u bent een uitverkoren geslacht, een koninkrijk van priesters, een heilige natie, een volk dat God zich verworven heeft om de grote daden te verkondigen van hem die u uit de duisternis heeft geroepen naar zijn wonderbaarlijke licht. 10 Eens was u geen volk, nu bent u Gods volk; eens viel Gods ontferming u niet ten deel, nu wordt zijn ontferming u geschonken."
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 17:43

JOL252 schreef:

Ik weet niet goed wat ik met die laatste opmerking aan moet. Is het nu zo erg dat er meningsverschillen zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 18:05

JOL252 schreef:
"Satanisme: wat is het wel en wat is het niet".

Wat satanisme zeker niet is:

I Petrus 2 : 9"
" Maar u bent een uitverkoren geslacht, een koninkrijk van priesters, een heilige natie, een volk dat God zich verworven heeft om de grote daden te verkondigen van hem die u uit de duisternis heeft geroepen naar zijn wonderbaarlijke licht. 10 Eens was u geen volk, nu bent u Gods volk; eens viel Gods ontferming u niet ten deel, nu wordt zijn ontferming u geschonken."

Mooie aanvulling!

Wat houdt het priesterschap in denk je?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 18:29

CARMEN073 schreef:
Mooie aanvulling!

Wat houdt het priesterschap in denk je?

Ik houd het maar even heel concreet want er is zoveel over te zeggen...

Dan denk ik allereerst aan het priesterschap in het OT waar de priester van God verzoening deed voor zichzelf, voor het hele volk door het brengen van offers... het priesterschap was toebedeeld aan een klein deel van het volk.

Vanuit het NT denk ik dat wij, niemand uitgezonderd, als gelovige op grond van Jezus éénmalige offer zomaar spontaan op elk moment bij God mogen komen en op de bres mogen staan voor elkaar, onze omgeving (en zo je wilt; ons land/de wereld).
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 19:59

WILLEMIJN232 schreef:
Dus jij bestrijdt het kwade maar niet want dat is zonde van je energie??? tja....nee, dat weet ik nu nog niet.....en zo wil ik ook niet leven......
Onrecht en het kwade moet je juist bestrijden......

rare vooringenomenheid over hoe ik in het leven sta. een typisch voorbeeld van wat ik bedoel. Egogekletter....ik ben een betere christen dan jij, dat zeg je eigenlijk....

Ik ga het niet nog eens uitleggen, Willemijn....een veelheid van woorden etc etc
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 20:08

Net als met de Hel kun je het Satanisme ook negeren.
Uiteraard ......je kunt alles negeren.
en ook alles aan de kant zetten en bezig zijn met het Positieve.

Maar wat zegt de Heer in Zijn woord?
Mijn volk gaat ten onder door gebrek aan kennis.....
Mijn volk gaat niet ten onder door overvloed aan kennis , aan herkennen van de listen en valstrikken van de Duivel.

Overigens , in de films van Harry P worden namen van "grappige en onschuldige geesten " genoemd , die in de echte occulte wereld ook bekend zijn.
Uiteraard is het geen probleem om de occulte wereld te negeren....
maar wat als die occulte wereld veel meer in onze reationele , op zelf verwezenlijking en geluk zoekende wereld in doorgedrongen?

Wie een regel van God aan zn laars lapt , lapt dat ook met de rest.
Wie zich niet door God laat vernederen onder Zijn machtige Hand en graag een gelukkig leven wil ,waarin alles gaat zoals het hem/haar behaagt zal gegarandeerd in de val van de duivel trappen.

Hij weet als geen ander wat de mens ten diepste wil.
Dat is gemakzucht , egocentrische , rijkdom en vervullen van behoeften.
of dat nu eten, roken , sex , drank of drugs zijn is totaal niet belangrijk.
Hij biedt het je aan , als je maar hem gaat dienen en hem gaat eren.

Hij wil je alles geven wat je hartje behaagt.
En welk kind , volwassene wil nu niet alles naar zijn / haar eigen hand zetten ?
Wie wil de nederigste zijn ?
wie wil dienen ipv gediend worden ?

Wie wil arm zijn en zonder aanzien ipv rijk en machtig ?

Jezus christus waarschuwt voor alle verleidingen met een zin
" als uw ooj u tot zonde verleidt .........ruk het uit.
het is beter met een oog het koninkrijk der hemelen binnen te gaan dan te branden in de hel met 2 ogen.

De duivel weet en kent het woord van God uit den treure.
Hij weet als geen een hoe serieus Jezus is in Zijn woorden.
En hij weet als geen een , hoe hij onze vette harten en oren kan vullen met leugens dat God het niet zo nauw neemt.

Dat God wel water bij de wijn doet / gaat doen.
Dat God wel een oogje toeknijpt.

En dat onschuldig vermaak zoals Harry P ons doet geloven , dat het geen invloed heeft op ons.
Nee wij nuchtere hollanders , wij zullen die Satan wel eens even terecht wijzen en hem negeren........

Tja veel succes.
Hij is als een dodelijke ziekte: niet te stoppen.
En een ieder die de deur open zet voor de Satan is zwaar aan de beurt.
Hij komt om te roven , te moorden en te stelen.......

Onderschatting van zijn persoon en intelligentie is heeeeel dom.
Hij doodt en vernielt en verderft rucksichtlos
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 20:21

CORTAZAR588 schreef:

Onderschatting van zijn persoon en intelligentie is heeeeel dom.
Hij doodt en vernielt en verderft rucksichtlos

Overschatting ook, Cortazar. Je geeft hem zo wel erg veel aandacht!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 21:20

MIEKE364 schreef:
rare vooringenomenheid over hoe ik in het leven sta. een typisch voorbeeld van wat ik bedoel. Egogekletter....ik ben een betere christen dan jij, dat zeg je eigenlijk....

Ik ga het niet nog eens uitleggen, Willemijn....een veelheid van woorden etc etc

Dat zeg ik helemaal niet, dat is jouw invulling...... ik heb het nooit over betere en slechtere christenen , jij blijkbaar wel....en rare vooringenomenheid kan er nog wel bij van wat ik vandaag allemaal over me heen heb gehad.....

Maar je mag op CM geen kritiek hebben op wat voor mensen heilige huisjes zijn, andersom mag je wel van alles naar je toegeworpen krijgen, zoals Shanita al schreef... Over egogekletter en christelijkheid gesproken...... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 22 augustus 2012, 21:24
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 21:35

Wij hebben het hier altijd over Harry Snotter.....
Maar dit even terzijde.

De vraag waar ik het meest mee zit is dat er duidelijk in de Bijbel staat dat als er in de gemeente in tongen gesproken wordt er ook een vertaling moet zijn. Juist door ïnsinuerende"vertalingen ben ik enorm afgeknapt hierop.
Hoe denken jullie hierover? (en niet dat ik afgeknapt ben Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 21:52

INGE721 schreef:
Maar dit even terzijde.

De vraag waar ik het meest mee zit is dat er duidelijk in de Bijbel staat dat als er in de gemeente in tongen gesproken wordt er ook een vertaling moet zijn. Juist door ïnsinuerende"vertalingen ben ik enorm afgeknapt hierop.
Goed Inge, wat bedoel je precies met insinuerende vertalingen? En waar heb je moeite mee?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 22 augustus 2012, 21:57
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 23:18

CARMEN073 schreef:
Euhh... Wikipedia? Engeltje smiley

"Satanisme is de verering van Satan of de duivel, die in de joods-christelijke traditie geldt als de belichaming van het kwaad en als de antithese van God.

Toch nog ff on topic...

Persoonlijk pas ik zo'n beetje de definitie van Wikipedia toe op de term satanisme.

Binnen deze definitie betreft het dus mensen die er bewust voor kiezen om satan te aanbidden en te dienen. En hoewel satanisme dus bestaat, geloof ik dat God mij duidelijk heeft gemaakt dat de term 'satanisten' niet terecht is. Deze term suggereert dat deze mensen satan toebehoren en, hoewel ze dit zouden willen, het laatste woord is daarover nog niet gezegd.

Gods hart gaat uit naar ieder mensenkind; of ze nu bewust tegen Hem kiezen of onbewust. Jezus is voor iedereen gestorven; geen zonde is te groot voor Hem.

Wij hebben tenslotte niet te strijden tegen vlees en bloed. Dus alle aandacht voor het satanisme ten spijt; iedereen moet van het juk en de leugens van de boze bevrijd worden. De Waarheid zet vrij; en Jezus is de Waarheid.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 08:22

CARMEN073 schreef:
Toch nog ff on topic...

Persoonlijk pas ik zo'n beetje de definitie van Wikipedia toe op de term satanisme.

Binnen deze definitie betreft het dus mensen die er bewust voor kiezen om satan te aanbidden en te dienen. En hoewel satanisme dus bestaat, geloof ik dat God mij duidelijk heeft gemaakt dat de term 'satanisten' niet terecht is. Deze term suggereert dat deze mensen satan toebehoren en, hoewel ze dit zouden willen, het laatste woord is daarover nog niet gezegd.

Gods hart gaat uit naar ieder mensenkind; of ze nu bewust tegen Hem kiezen of onbewust. Jezus is voor iedereen gestorven; geen zonde is te groot voor Hem.

Wij hebben tenslotte niet te strijden tegen vlees en bloed. Dus alle aandacht voor het satanisme ten spijt; iedereen moet van het juk en de leugens van de boze bevrijd worden. De Waarheid zet vrij; en Jezus is de Waarheid.

Maar hoe vertaal je deze wijsheid in je dagelijks leven? De praktijk in het leven is ettelijke malen weerbarstiger......
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 08:49

INGE721 schreef:
De vraag waar ik het meest mee zit is dat er duidelijk in de Bijbel staat dat als er in de gemeente in tongen gesproken wordt er ook een vertaling moet zijn.Hoe denken jullie hierover?

van mij mag de boodschap gewoon in het hollands gebracht worden, dat versta ik beter.
Ik ken tongentaal niet, en heb het ook nooit tongentaal in mijn pakket gehad.

onder sanatisme versta ik, zoals carmen al aangaf, het bewust dienen van de boze met rituelen en diensten. Daarnaast maken we allen onze fouten, bewust of onbewust, waarmee we het kwade in de hand werken. maar dat zie ik niet als sanatisme.
(ps; dames........geen ruzie maken onder het vechten, he? Knipoog smiley
volgens mij zijn jullie beiden te intelligent voor dat niveaus.)

Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 23 augustus 2012, 08:54
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 08:59

INGE721 schreef:
Maar dit even terzijde.

Ik begrijp denk ik (??) wat je wilt zeggen... vaak zit er een eigen invulling door verweven of eigen mening, een zogeheten stokpaardje van de vertaler. Soms komt degene die in het openbaar in tongen spreekt ook zelf met de vertaling... ik vraag me af hoe geloofwaardig dit dan weer is. En daarnaast zit ik als er hardop in tongen wordt gesproken eerlijk gezegd met kromme tenen als ik in de schoenen ga staan van mensen die hier nog niets van weten of gehoord hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 09:36

JOL252 schreef:
Ik begrijp denk ik (??) wat je wilt zeggen... vaak zit er een eigen invulling door verweven of eigen mening, een zogeheten stokpaardje van de vertaler
Er zijn legio voorbeelden te vinden in de NBG en de Statenvertaling. Dan kun je bv denken aan de positie van de vrouw in de gemeente. Ook de concordante vertaling van de SV geeft verwarring. Bij de NBV is deze kans minder groot, aangezien er meerdere vertalers mee bezig zijn geweest. Het grote voordeel is, dat ze zelfs de namen van de vertalers weergeven, een indrukwekkende lijst.

JOL252 schreef:
Soms komt degene die in het openbaar in tongen spreekt ook zelf met de vertaling... ik vraag me af hoe geloofwaardig dit dan weer is. En daarnaast zit ik als er hardop in tongen wordt gesproken eerlijk gezegd met kromme tenen als ik in de schoenen ga staan van mensen die hier nog niets van weten of gehoord hebben.
Je kunt je vragen erbij stellen, maar zo ging het ook in de eerste gemeentes. En meestal hebben mensen wel door wat er aan de hand is. Ze zijn per slot van rekening in een evangelische gemeente.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 23 augustus 2012, 10:31
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 09:56

CHATULIEM619 schreef:
. Er zijn legio voorbeelden te vinden in de NBG en de Statenvertaling. Dan kun je bv denken aan de positie van de vrouw in de gemeente. Ook de concordante vertaling van de SV geeft verwarring. Bij de NBV is deze kans minder groot, aangezien er meerdere vertalers mee bezig zijn geweest. Het grote voordeel is, dat ze zelfs de namen van de vertalers weergeven, een indrukwekkende lijst.

Je kunt je vragen erbij stellen, maar zo ging het ook in de eerste gemeentes. En meestal hebben mensen wel door wat er aan de hand is. Ze zijn per slot van rekening in een evangelische gemeente.

Oh, en als je in een evangelische gemeente bent heb je door wat er aan de hand is? Weleens van bezoekers gehoord? Van mensen die verder kijken dan hun neus lang is? Om zich er echt een mening over te kunnen vormen en niet een oordeel hebben alleen van horen zeggen of omdat je een tekst in de bijbel zo kan interrumperen????
Dat soort mensen bestaat ook Chatuliem...die niet gelijk een oordeel hebben van wat raar of occult.......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 10:03

WILLEMIJN232 schreef:
Oh, en als je in een evangelische gemeente bent heb je door wat er aan de hand is? Weleens van bezoekers gehoord? Van mensen die verder kijken dan hun neus lang is? Om zich er echt een mening over te kunnen vormen en niet een oordeel hebben alleen van horen zeggen of omdat je een tekst in de bijbel zo kan interrumperen????
Dat soort mensen bestaat ook Chatuliem...die niet gelijk een oordeel hebben van wat raar of occult.......
Ik heb diverse keren meegemaakt dat ze er heel goed mee om konden gaan. Het is grappig als je mensen vanuit de traditionele kerk opeens gaan klappen en hun handen omhoog gaan doen. Meestal komen ze met een positieve houding in de gemeente omdat ze zelf ook naar iets anders op zoek zijn. En criticasters zul je altijd hebben..welkom terug Mariska.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 10:07

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb diverse keren meegemaakt dat ze er heel goed mee om konden gaan. Het is grappig als je mensen vanuit de traditionele kerk opeens gaan klappen en hun handen omhoog gaan doen. Meestal komen ze met een positieve houding in de gemeente omdat ze zelf ook naar iets anders op zoek zijn. En criticasters zul je altijd hebben..welkom terug Mariska.

Waarom is dat grappig? Zo doe je die mensen te kort om het maar grappig te vinden? Denk je dat je alleen maar traditioneel kan denken als je in zo'n kerk zit? Dus dan zou jij alleen maar evangelisch kunnen denken en ervaren??? Beetje kortzichtig Chatuliem......En nogmaals je hoeft niet altijd naar iets anders op zoek te gaan als je een shopt bij een andere kerk.....je blik verruimen heet dat ook weleens zoals ik al in het vorige stukje schreef.....en criticasters heb je inderdaad altijd en vaak ten onrechte en in de naam van God ook nog nota bene......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 10:14

WILLEMIJN232 schreef:
Waarom is dat grappig? Zo doe je die mensen te kort om het maar grappig te vinden? Denk je dat je alleen maar traditioneel kan denken als je in zo'n kerk zit? Dus dan zou jij alleen maar evangelisch kunnen denken en ervaren??? Beetje kortzichtig Chatuliem......En nogmaals je hoeft niet altijd naar iets anders op zoek te gaan als je een shopt bij een andere kerk.....je blik verruimen heet dat ook weleens zoals ik al in het vorige stukje schreef.....en criticasters heb je inderdaad altijd en vaak ten onrechte en in de naam van God ook nog nota bene......
Grappig in de zin van, dat had je niet verwacht. Dan blijkt opeens dat de grenzen niet zo duidelijk zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 10:38

CHATULIEM619 schreef:

ben er maar voor 3 dagen en dan weer foetsie...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 10:40

MARISKA601 schreef:
ben er maar voor 3 dagen en dan weer foetsie...
Ik ben benieuwd naar je bijdrages, nogmaals welkom.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 10:41

CHATULIEM619 schreef:
Ik ben benieuwd naar je bijdrages, nogmaals welkom.

Ik laat de bijdrages maar aan anderen over...
Mijn denktenk is leeg...
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 10:54

JOL252 schreef:
Ik begrijp denk ik (??) wat je wilt zeggen... vaak zit er een eigen invulling door verweven of eigen mening, een zogeheten stokpaardje van de vertaler. Soms komt degene die in het openbaar in tongen spreekt ook zelf met de vertaling... ik vraag me af hoe geloofwaardig dit dan weer is. En daarnaast zit ik als er hardop in tongen wordt gesproken eerlijk gezegd met kromme tenen als ik in de schoenen ga staan van mensen die hier nog niets van weten of gehoord hebben.

Dat heb je mooi verwoord!!!!! Ik ben jaren geleden lid geweest van een pinkstergemeente en daar was men errug strikt in het vertalen van de "tongenboodschap" Maar alleen de vrouw van de voorganger kon hem verstaan en die opperde wel eens dingen waarvan ik me afvroeg ....komt dit nu echt van God of of is het een sneer van jewelste uitdelen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 11:01

INGE721 schreef:
Dat heb je mooi verwoord!!!!! Ik ben jaren geleden lid geweest van een pinkstergemeente en daar was men errug strikt in het vertalen van de "tongenboodschap" Maar alleen de vrouw van de voorganger kon hem verstaan en die opperde wel eens dingen waarvan ik me afvroeg ....komt dit nu echt van God of of is het een sneer van jewelste uitdelen Smiley die vol vragen zit
Je hebt overal rotte appels zitten. Ik ken die omstandigheden verder niet, maar ik kan wel begrijpen wat je bedoelt. Ik heb zelf een keer meegemaakt, dat de profetische tong dermate accuraat was, dat de prediker zei: ik hoef niks meer te zeggen, want mijn boodschap hebben jullie al gehoord door deze profetie. Het kan dus beide kanten op gaan.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 23 augustus 2012, 11:04
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 Volgende
Pagina 7 van 9