ChristianMatch

Forum

Scheiden en hertrouwen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 19:46

VISSER278 schreef:
En zolang dromen geen nachtmerries worden blijven we lekker doordromen.
Marijan zegt tenminste dat we het ons kunnen permiteren. Knipoog smiley

Heerlijk he Lachende smiley dat zijn pas vrouwen Clown smiley ze zijn er dus wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 19:53

CHATULIEM619 schreef:
Stel je trouwt pas op je 30ste. Dan wordt het een stuk moeilijker je leven aan te passen aan de ander. Je bent dan meestal behoorlijk gesettled. Je hebt een eigen baan, een eigen huis, een eigen vriendenkring.
Die eigen vriendenkring en eigen activiteiten heb je ook al als je jonger bent. Meer je vastigheden op je 30e? Is dat niet veel meer een kwestie van levenshouding dan van leeftijd? Wat is er mis met het eventueel pas rond je 30e een eerste relatie te hebben en te trouwen?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 20:17

GIBBY159 schreef:

Je reactie vind ik nogal bot overkomen, Thomas. Ik zou het even aanpassen desgevraagd. Je zult merken dat het je goed zal doen. Knipoog smiley

Misschien kan je je eigen reacties eens goed lezen als je het over bot overkomen hebt?
Verder vind ik het absoluut geen bot stuk, integendeel zelfs.....
Je kan het er niet mee eens zijn maar dat is heel wat anders en dat geeft je nog niet het recht op zo'n belerend toontje antwoord te geven aan iemand die vaak heel zinnige stukken schrijft op CM. CM is voor volwassen mensen Gibby en gedraag je dan ook zo.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 14 januari 2011, 20:23
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 20:27

MARIJAN072 schreef:
Een man kan het zich permitteren - soms tegen beter weten in - om heel lang te blijven dromen, bij een vrouw houdt dat een keertje op. Ach, laat ze.....Knipoog smiley

vrij naar M. Borsato:

"de meeste dromen, zijn bedrog...
want als ik wakker word en kijk, lig jij dr nog..." Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 20:41

CHATULIEM619 schreef:
We leven in een tijd, waarin het verstrekken van een hypotheek meestal wordt gebaseerd op twee inkomens. Dit verplicht vrouwen meestal tot werken, waardoor de kinderwens vaak uitgesteld wordt...Ook zijn vrouwen verplicht te werken als ze alleenstaande ouder zijn en de kinderen de schoolgaande leeftijd hebben.

Ben niet helemaal mee eens.
Mijn vrouw wilde werken vanwege de sociale kontacten. Tevens hebben wij nooit een hypotheek gebasserd op twee inkomens omdat ik dat niet wilde.
Ook wilde we niet dat anderen op onze kinderen zou moeten passen vanwege dat we allebei werken....
Wij zijn trouwens laat getrouwd ik was 28 jaar, heb er nooit spijt van gehad zou hetzelfde weer doen, ook raad ik mijn zoon aan niet te gauw gaan trouwen.....
Geniet eerst van het leven, en zoekt dan naar een vrouw.
Het valt mij vaak op dat vrouwen op latere leeftijd de tijd die ze gemist hebben alsnog willen inhalen, trouwens mannen ook....
Sprotwagens kopen enz...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 20:48

PIETER649 schreef:
vrij naar M. Borsato:

"de meeste dromen, zijn bedrog...
want als ik wakker word en kijk, lig jij dr nog..." Knipoog smiley

Ssssst, moet je ze niet vertellen. Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 21:04

CHATULIEM619 schreef:
We leven in een tijd, waarin het verstrekken van een hypotheek meestal wordt gebaseerd op twee inkomens. Dit verplicht vrouwen meestal tot werken
Volgens mij draai je het nu om.
Er wordt al veel gewerkt door beide partners ivm prioriteit bij carrière danwel extra geld voor allerhande zaken.
De hypotheken worden vervolgens berekend obv de twee inkomens, zodat duidelijk is wat de partners samen voor elkaar kunnen krijgen als huizenprijs.
De grondprijs in NL blijft ervoor zorgen dat de prijs van huizen hoog blijft, wat dus vraagt om hoge hypotheken.
Dus nee, hypotheek zorgt niet voor een 'verplichting' beiden te werken. Dat is en blijft de keus van de partners zelf. En ja, als je eenmaal een hypotheek hebt die gebaseerd is op twee inkomens, dan is het lastig om te stoppen, want dan kun je niet zomaar meer voldoen aan je financiële verplichtingen...

...en dat (en zo zijn we toch nog weer ietwat on-topic Knipoog smiley) kan weer zijn weerslag hebben op de relatie...

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 14 januari 2011, 21:05
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 22:02

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:51
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 22:19

GIBBY159 schreef:
Mijn comments en topics herlees ik zeer zorgvuldig, Willemijn. Ik voel én ben ik "volwassen genoeg" voor. De essentie in mijn tekst(en) van betreffende comments en topics zijn van dezelfde kwaliteit. Er is geen sprake van een "belérend toontje" Het spijt me maar dat is jouw opvatting. Dat iemand zeer goede bijdragen levert juisch ik van harte toe! Behalve de laatste van bettrokken lid. Verder gedraag ik mij uiterst netjes en correct bij vele discussies. Lachende smiley
Ik vind je ook als een soort moderator gedragen en ik krijg er een naar gevoel bij....
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 22:34

CHATULIEM619 schreef:
Ik vind je ook als een soort moderator gedragen en ik krijg er een naar gevoel bij....

Een naar gevoel voor moderators? Knipoog smiley Lachende smiley
Is dat niet vragen om gespannen situaties als je dan lid wordt van een site? Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 22:42

HENK710 schreef:
Een naar gevoel voor moderators? Knipoog smiley Lachende smiley
Is dat niet vragen om gespannen situaties als je dan lid wordt van een site? Clown smiley Clown smiley
Wel als iemand zelf zo gaat spelen, en op deze manier...
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 23:28

Tjong jonge jonge, kinderen toch stop toch eens met dat geouwe.... en zeker met ik weet het beter gezwam Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 23:29

Dat was ik toch Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 23:32

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:50
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 01:37

GIBBY159 schreef:
Goed advies! Deze "Opa" gaat maar eens 2 meter plat! Lachende smiley
trusten opa Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 10:25

Hee Angy,

Deze "opa" slaapt allang hoor
Geef hem maar een zoentje dan slaapt hij nog beter Knipoog smiley
Van mij geef ik hem een stevige schouderklopje, hij is mijn beste vriend

Laatst aangepast door
HERMAN388
op zaterdag 15 januari 2011, 10:28
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 10:26

slaap kindje slaap.................

Laatst aangepast door
HERMAN388
op zaterdag 15 januari 2011, 10:27
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 10:50

[...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op dinsdag 31 mei 2011, 00:11
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 10:57

HENK710 schreef:
Volgens mij draai je het nu om.
Er wordt al veel gewerkt door beide partners ivm prioriteit bij carrière danwel extra geld voor allerhande zaken.
De hypotheken worden vervolgens berekend obv de twee inkomens, zodat duidelijk is wat de partners samen voor elkaar kunnen krijgen als huizenprijs.
De grondprijs in NL blijft ervoor zorgen dat de prijs van huizen hoog blijft, wat dus vraagt om hoge hypotheken.
Dus nee, hypotheek zorgt niet voor een 'verplichting' beiden te werken. Dat is en blijft de keus van de partners zelf. En ja, als je eenmaal een hypotheek hebt die gebaseerd is op twee inkomens, dan is het lastig om te stoppen, want dan kun je niet zomaar meer voldoen aan je financiële verplichtingen...

...en dat (en zo zijn we toch nog weer ietwat on-topic Knipoog smiley) kan weer zijn weerslag hebben op de relatie...

Vergeet het maar Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 11:02

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op dinsdag 31 mei 2011, 00:10
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 11:05

MARYLIEN613 schreef:
sommigen zijn verplicht om een carrierebitch te worden hoor Leanne,
ik was al alleen met mijn zoon van zijn 6 maand,
heb hem niets moeten ontzeggen, heb hem kunnen laten studeren,
maar als je ondanks je alleenstaande moeder bent niet constant gaat werken - en daarbij regelt dat je er toch bent als je kind thuis is- dan kom je er niet hoor!

heb ook een richting ingeslagen op ht werk die ik minder graag deed (medisch technisch en wetenschappelijk onderzoek) enkel en alleen om er 's avonds te kunnen zijn voor mijn zoon,
pas nu hij zelf volwassen is, heb ik mijn carrière (want ik was wel goed in mijn werk en was de ladder omhoog aan het gaan) de rug gekeerd.
Nu zorg ik fulltime voor mijn mensen, patiënten, en ik denk dat het dit is dat de Heer echt ook van mij verlangt. Het zou mij anders zo geen voldoening geven (ondanks de wisselende uren, de werkdruk enz....)

en aan Gert :
je weet niet waarover je spreekt als je vindt dat oudere vrouwen mogen zwanger worden zonder risico's!!!!
mocht je weten hoeveel kinderen met aangeboren hartafwijkingen, er rondlopen omdat de moeders 45 plus waren of 50 plus toen ze persé nog wilden zwanger worden..........
of hoeveel zwangerschappen falikant aflopen voor de moeders (zwangerschapsvergiftiging, hartfalen,enz........) risico's die alleen maar toenemen met de leeftijd!

Helemaal mee eens, er wordt wel eens te makkelijk gedacht dat je het allemaal zo graag zelf wilt........en vaak is het gewoon praktisch, er moet toch brood op de plank komen........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 13:25

LEANNE226 schreef:
Werkende vrouwen zijn een Bijbels fenomeen........

Voorbeeld:Spreuken 31

10] Een sterke vrouw, wie zal haar vinden?
Zij is meer waard dan edelstenen.*
[11] Haar man vertrouwt op haar
en zal daar rijkelijk bij winnen.
[12] Ze brengt hem voorspoed, geen ellende,
alle dagen van haar leven.
[13] Ze zoekt wol en linnen uit,
en spint en weeft met vreugde.
[14] Zoals een koopmansschip naar verre streken vaart,
zo haalt zij van verre wat ze nodig heeft.
[15] Ze staat al op als het nog donker is,
regelt het werk in huis, draagt haar slavinnen taken op.
[16] Als zij haar zinnen op een akker zet, koopt ze hem,
van wat ze heeft verdiend, plant ze een wijngaard.
[17] Zij is vol daadkracht,
onvermoeibaar is ze in de weer.
[18] Handeldrijven gaat haar heel goed af,
’s nachts gaat haar lamp niet uit.
[19] Haar handen zijn voortdurend aan het spinrok,
ze houdt altijd de weefspoel vast.
[20] Haar handen strekt zij uit naar de behoeftigen,
ze geeft de armen hulp.
[21] Niemand in haar huis hoeft sneeuw te vrezen,
zij heeft hen allen warm* gekleed.
[22] Ze maakt de mooiste dekens,
ze gaat gekleed in linnen en purperen wol.
[23] Haar man geniet bekendheid in de stad,
hij vergadert met de oudsten in de poort.
[24] Zij vervaardigt kleding en gordels,
en levert die aan kooplui.
[25] Uit haar verschijning spreken kracht en waardigheid,
de dag van morgen ziet ze lachend tegemoet.
[26] Ze spreekt wijze woorden,
wat ze zegt, zijn liefdevolle lessen.
[27] Ze waakt over haar huishouding,
nietsdoen is haar onbekend.
[28] Haar kinderen prijzen haar,
haar man bejubelt haar:
[29] ‘Er zijn veel sterke vrouwen,
maar jij overtreft ze allemaal.’
[30] Charme is bedrieglijk en schoonheid vergaat,
maar een vrouw met ontzag voor de HEER moet worden geprezen.

[31] Moge zij de vruchten plukken van haar werk,

Nog even een aanvulling(voor ik aangezien wordt voor een carriereb*tchKnipoog smiley)Toen de mogelijkheid er was heb ik er ook voor gekozen thuis voor man en kinderen te zorgen omdat ik dat belangrijker vond dan geld........

Prachtige bijdrage Leanne waar ik me in kan vinden. Heb twaalf jaar niet gewerkt om als gescheiden vrouw voor mijn kind te kunnen zorgen, fulltime, daarvoor mocht ik van de algemene bijstandswet leven. Dat kan inmiddels niet meer zo lang. Vóór die tijd was ik een werkende alleenstaande, later werkend en samenwonend waarna gehuwd en werkend. Enkele jaren daarna scheidde ik.
In de tijd dat mijn kind naar school ging deed ik dat ook en haalde een mooi diploma waarmee ik een goede herstart kon maken op de arbeidsmarkt toen mijn zoon dertien jaar was. Beginnend met vier uurtjes en werkte al snel tijdens de schooluren van mijn zoon. Toen hij ging werken breidde ik mijn werkuren uit tot 32 uur per week.
In de tijd dat ik niet werkte deed ik veel vrijwilligerswerk voor de kerk en voor de school zodat we niet op een eilandje in een vreemde stad kwamen te vertoeven.
Ik ben een rijk gezegend mens op dit gebied dat realiseer ik me wel.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 13:30

MIEKE364 schreef:
Prachtige bijdrage Leanne waar ik me in kan vinden. Heb twaalf jaar niet gewerkt om als gescheiden vrouw voor mijn kind te kunnen zorgen, fulltime, daarvoor mocht ik van de algemene bijstandswet leven. Dat kan inmiddels niet meer zo lang. Vóór die tijd was ik een werkende alleenstaande, later werkend en samenwonend waarna gehuwd en werkend. Enkele jaren daarna scheidde ik.
In de tijd dat mijn kind naar school ging deed ik dat ook en haalde een mooi diploma waarmee ik een goede herstart kon maken op de arbeidsmarkt toen mijn zoon dertien jaar was. Beginnend met vier uurtjes en werkte al snel tijdens de schooluren van mijn zoon. Toen hij ging werken breidde ik mijn werkuren uit tot 32 uur per week.
In de tijd dat ik niet werkte deed ik veel vrijwilligerswerk voor de kerk en voor de school zodat we niet op een eilandje in een vreemde stad kwamen te vertoeven.
Ik ben een rijk gezegend mens op dit gebied dat realiseer ik me wel.

Niet iedereeen maakt dezelfde keus Mieke........Een ieder doet wat hij\ij denkt goed is voor zichzelf en voor zijn\haar kinderen......
Ik moet er niet aan denken om 12 jaar in de bijstand te lopen maar als dat voor een ander de ideale oplossing is wie ben ik dan om dat te veroordelen? En zo werkt het natuurlijk ook andersom...........
Ik ben blij dat ik altijd wel gewerkt heb en mijn eigen brood heb kunnen verdienen en nooit mijn hand heb hoeven ophouden........
Maar ik was in wat gunstiger omstandigheden dan jij was toen mijn kinderen opgroeiden dat weet ik ook, ik werkte omdat ik dat leuk vond niet omdat het moest........achteraf was dat toch wel een goede keus.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 15 januari 2011, 13:39
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 13:37

WILLEMIJN232 schreef:
Niet iedereeen maakt dezelfde keus Mieke........Een ieder doet wat hij\ij denkt goed is voor zichzelf en voor zijn\haar kinderen......
Ik moet er niet aan denken om 12 jaar in de bijstand te lopen maar als dat voor een ander de ideale oplossing is wie ben ik dan om dat te veroordelen? En zo werkt het natuurlijk ook andersom...........
Ik ben blij dat ik altijd wel gewerkt heb en mijn eigen brood heb kunnen verdienen en nooit mijn hand heb hoeven ophouden........

Daar zit een oordeel in dat ik niet verdien en de mensen met mij die die keuze bewust hebben gemaakt om een klein kind alle rust en aandacht te geven die het verdient en nodig heeft. Voor die tijd heb ik altijd fulltime (40 uur per week) gewerkt en tijdens die periode heb ik veel vrijwilligerswerk gedaan. Ik vind je opmerking denigrerend en dat is niet nodig. Het is misbruik maken van mijn openhartigheid om te sneren en jezelf te verheffen boven mensen die een andere keuze hebben gemaakt dan jij.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 13:41

MIEKE364 schreef:
Daar zit een oordeel in dat ik niet verdien en de mensen met mij die die keuze bewust hebben gemaakt om een klein kind alle rust en aandacht te geven die het verdient en nodig heeft. Voor die tijd heb ik altijd fulltime (40 uur per week) gewerkt en tijdens die periode heb ik veel vrijwilligerswerk gedaan. Ik vind je opmerking denigrerend en dat is niet nodig. Het is misbruik maken van mijn openhartigheid om te sneren en jezelf te verheffen boven mensen die een andere keuze hebben gemaakt dan jij.

Ik had er al even wat aan toegevoegd en ik bedoel het helemaal niet zo als jij dat nu benoemt.......Zo denk ik sowieso niet dus voel me ook niet aangesproken.........Misschien is het jouw kwetsbare plek?
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 13:42

MARYLIEN613 schreef:
sommigen zijn verplicht om een carrierebitch te worden hoor Leanne,
ik was al alleen met mijn zoon van zijn 6 maand,
heb hem niets moeten ontzeggen, heb hem kunnen laten studeren,
maar als je ondanks je alleenstaande moeder bent niet constant gaat werken - en daarbij regelt dat je er toch bent als je kind thuis is- dan kom je er niet hoor!

heb ook een richting ingeslagen op ht werk die ik minder graag deed (medisch technisch en wetenschappelijk onderzoek) enkel en alleen om er 's avonds te kunnen zijn voor mijn zoon,
pas nu hij zelf volwassen is, heb ik mijn carrière (want ik was wel goed in mijn werk en was de ladder omhoog aan het gaan) de rug gekeerd.
Nu zorg ik fulltime voor mijn mensen, patiënten, en ik denk dat het dit is dat de Heer echt ook van mij verlangt. Het zou mij anders zo geen voldoening geven (ondanks de wisselende uren, de werkdruk enz....)

en aan Gert :
je weet niet waarover je spreekt als je vindt dat oudere vrouwen mogen zwanger worden zonder risico's!!!!
mocht je weten hoeveel kinderen met aangeboren hartafwijkingen, er rondlopen omdat de moeders 45 plus waren of 50 plus toen ze persé nog wilden zwanger worden..........
of hoeveel zwangerschappen falikant aflopen voor de moeders (zwangerschapsvergiftiging, hartfalen,enz........) risico's die alleen maar toenemen met de leeftijd!

Das dus een misopvatting Verraste, verbaasde smiley het is niet wat ik vindt, ik had het over de geschiedenis (bijbels) dan lees je maar eens goed terug.
Andere opvatting, is dat ik het geen probleem zou vinden, om op MIJN 52ste nog op een basisschool op kinderen moet wachten, of het nu van MIJ zelf is of op dat e.v.t van een ander.
En de vrouw van tegenwoordig, mag zelf haar hersencellen gebruiken, om deze beslissing te nemen, of ze nog wil (proberen kinderen te krijgen) of niet. Wat leven we toch in een mooie wereld Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 13:58

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:19
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 14:07

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:01
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 15:22

CHATULIEM619 schreef:

HENK710 schreef:
Een naar gevoel voor moderators?
Is dat niet vragen om gespannen situaties als je dan lid wordt van een site?

Terecht opgemerkt, Chat. Dat er ingegrepen kan worden op CM is bij uitzondering nodig, gezien de soms respectloze reacties. Maar als mensen zichzelf als zodanig – dus als moderator – opwerpen, is niet toelaatbaar. Niet iedereen heeft daar de capaciteiten voor, het vereist minimaal het goed kunnen lezen en interpreteren van artikelen, wat psychologisch inzicht en het vermogen om op de juiste wijze te reageren. Dat konden we aan Chris overlaten en nu naar ik aanneem aan de nieuwe redactie.
En het feit dat iemand hier lid is en een soortgelijke functie zou hebben gehad bij een concurrerende datingsite, zou juist tot terughoudendheid moeten leiden. Ik sta en blijf staan voor een vrije uitwisseling van kennis en gedachten op het forum. Dat er verschil van mening is, is het kenmerk van een discussie. Het overgrote deel van CM begrijpt dat wel en dat miezerige minimoderatorgedoe met neerbuigende reacties zal er nimmer toe leiden dat we ons hier niet meer gewoon blijven uitspreken.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 15 januari 2011, 15:25
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 15:53

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159