Auteur |
Bericht |
|
GLORIA404
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:15
|
|
|
MARIANNE378 schreef: | ik vind van niet, want ik doe het ook af en toe. Alleen maar om de spanning er even af te halen. Maar hoe denk je te kunnen verantwoorden tegen over God met betrekking tot de sex???? |
ik wil ook wel reageren hierop. ik vind het soms heeeel moeilijk om geen seks te mogen hebben. nu heb ik al 3 jaar geen echte relatie meer. maar als ik geen christen was, dan zou ik er geen moeite mee hebben om af en toe bij een goede kennis ofzo, ff in zijn armen te duiken (incl vervolg.. ) nu ik wel christen ben (prijs Zijn grote naam!) weet ik dat ik me daar achteraf heel schuldig om zou voelen en beschermt de Heer me ook, want ik heb wel degelijk kansen gehad... maar wat zelfbevrediging aangaat: ik denk dat de Heer dat niet erg vind als je geen relatie hebt. anders zou je nooit meer die bevrediging kunnen voelen.. ikzelf voel me daar iig niet schuldig over. ik denk dat we elkaar daar ook geen schuldgevoel over moeten aanpraten.
iedereen sterkte ermee, want ik wéét dat het moeilijk is!! soms raak ik gefrustreerd: hoe lang duurt het nog, Heer? momenteel heb ik geen relatie, mocht ik er binnenkort eentje krijgen, dan duurt het nog minstends 1 jaar voordat ik trouw en dus "weer mag"!! niet dat het alleen dáárom gaat hoor, maar je mist het weleens.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLORIA404
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:18
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je zoiets zegt, ben je in mijn ogen aan het vloeken. God heeft nl. niks met de geslachtsdaad te maken voor het huwelijk. En als je God daarmee in verband brengt, gebruik je Zijn naam ijdel. En dat is de definitie van vloeken. Er zijn veel mensen die Gods naam hiermee in verband brengen en zeggen: nu ben ik getrouwd, dus dan mag ik nog wel een keertje. Deze term heeft voor heel veel verwarring gezorgd en veel ongelukkige gezinnen en partners. De mensen die zich verplicht voelden te trouwen, omdat ze zich gewoon niet hadden kunnen beheersen. Laten we het gewoon noemen zoals het is, zonde. En voor zonde is vergeving mogelijk. Dan houden we de discussie zuiver en ons geweten ook. |
ben ik mee eens....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLORIA404
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:21
|
|
|
THOMAS968 schreef: | In het topic 'Sex voor het huwelijk' schreef ik dit over masturberen op 23 april om 23.05. Er is toen ook een beetje op gereageerd.
Waarom zou dat een probleem zijn? Alle alleenstaande mannen doen het en verreweg de meeste vrouwen ook. Er is geen Bijbelse grond te vinden die het verbiedt, de daad van Onan was geen zelfbevrediging. Gewoon voor het zingen de kerk uit, populair gezegd, terwijl hij een opdracht had. Deze bijbeltekst is vaak misbruikt om zelfbevrediging als zonde te betitelen maar had daar niets mee te maken. Over vrouwelijke sexualiteit spreekt de Bijbel haast niet. Er is ook niks mis mee. Verdringing is vooral bepaald slecht voor je geestelijke gezondheid. Sexueel verlangen is niet fout, het fantaseren erover ook niet en als er geen partner is dan is masturbatie volstrekt normaal. Dat de meesten liever de liefde bedrijven met een partner is evident, maar je moet je er geen schuldgevoel over laten aanpraten als die er even niet is. Onbevredigde verlangens zijn in ieder geval niet goed voor een mens. En je schaadt met masturbatie echt niemand, ook jezelf niet. Mensen die je schuldgevoelens willen aanpraten op dit punt zijn pas een gevaar voor de geestelijke volksgezondheid.
Thomas. |
wauw, ik had het niet beter kunnen zeggen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:21
|
|
|
GLORIA404 schreef: | ik wil ook wel reageren hierop. ik vind het soms heeeel moeilijk om geen seks te mogen hebben. nu heb ik al 3 jaar geen echte relatie meer. maar als ik geen christen was, dan zou ik er geen moeite mee hebben om af en toe bij een goede kennis ofzo, ff in zijn armen te duiken (incl vervolg.. ) nu ik wel christen ben (prijs Zijn grote naam!) weet ik dat ik me daar achteraf heel schuldig om zou voelen en beschermt de Heer me ook, want ik heb wel degelijk kansen gehad... maar wat zelfbevrediging aangaat: ik denk dat de Heer dat niet erg vind als je geen relatie hebt. anders zou je nooit meer die bevrediging kunnen voelen.. ikzelf voel me daar iig niet schuldig over. ik denk dat we elkaar daar ook geen schuldgevoel over moeten aanpraten.
iedereen sterkte ermee, want ik wéét dat het moeilijk is!! soms raak ik gefrustreerd: hoe lang duurt het nog, Heer? momenteel heb ik geen relatie, mocht ik er binnenkort eentje krijgen, dan duurt het nog minstends 1 jaar voordat ik trouw en dus "weer mag"!! niet dat het alleen dáárom gaat hoor, maar je mist het weleens..... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:27
|
|
|
GLORIA404 schreef: | ik wil ook wel reageren hierop. ik vind het soms heeeel moeilijk om geen seks te mogen hebben. nu heb ik al 3 jaar geen echte relatie meer. maar als ik geen christen was, dan zou ik er geen moeite mee hebben om af en toe bij een goede kennis ofzo, ff in zijn armen te duiken (incl vervolg.. ) nu ik wel christen ben (prijs Zijn grote naam!) weet ik dat ik me daar achteraf heel schuldig om zou voelen en beschermt de Heer me ook, want ik heb wel degelijk kansen gehad... maar wat zelfbevrediging aangaat: ik denk dat de Heer dat niet erg vind als je geen relatie hebt. anders zou je nooit meer die bevrediging kunnen voelen.. ikzelf voel me daar iig niet schuldig over. ik denk dat we elkaar daar ook geen schuldgevoel over moeten aanpraten.
iedereen sterkte ermee, want ik wéét dat het moeilijk is!! soms raak ik gefrustreerd: hoe lang duurt het nog, Heer? momenteel heb ik geen relatie, mocht ik er binnenkort eentje krijgen, dan duurt het nog minstends 1 jaar voordat ik trouw en dus "weer mag"!! niet dat het alleen dáárom gaat hoor, maar je mist het weleens..... |
Geen overwinning zonder strijd, toch. We hebben als christen toch wel wat om naar uit te kijken!
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 27 mei 2012, 13:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 14:06
|
|
|
mooie reactie lekker eerlijk en ik sluit me hierbij aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 14:13
|
|
|
Ik dacht dat je in je ondertrouw .... mag als proefje
Maar ik vind het een mooie bijdrage , netjes verwoord . vriendelijk en duidelijk. Ik geloof dat de meeste dit ook zo zien.
Maar veel bang zijn voor het schuldgevoel dat wij elkaar aanpraten.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op maandag 28 mei 2012, 08:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 14:18
|
|
|
Mooie bijdrage hoor Gloria! Open en persoonlijk! Geen vage algemene mening/ideeën maar die van je zelf. Fijn zulke bijdrages te lezen. De bijbel en andere boeken er over nalezen en citeren kan makkelijk. Dat kan een ieder dan ook weer op zijn of haar mannier uitleggen en in praktijk brengen denk ik. Hoe christenen het persoonlijk zien,ervaren , vinden en er mee omgaan niet zo makkelijk. Hier kan iedereen zijn voordeel mee doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLORIA404
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 20:19
|
|
|
YES356 schreef: | Mooie bijdrage hoor Gloria! Open en persoonlijk! Geen vage algemene mening/ideeën maar die van je zelf. Fijn zulke bijdrages te lezen. De bijbel en andere boeken er over nalezen en citeren kan makkelijk. Dat kan een ieder dan ook weer op zijn of haar mannier uitleggen en in praktijk brengen denk ik. Hoe christenen het persoonlijk zien,ervaren , vinden en er mee omgaan niet zo makkelijk. Hier kan iedereen zijn voordeel mee doen |
dank je wel yes... word er verlegen van... ik ben idd open en eerlijk, waarom niet? al dat bedekte gedoe... en vooral op een forum, je kent elkaar niet.... ik ga echt niet in de kerk voorin zo eerlijk zijn.. maar onder vriendinnen/vrienden... het is juist nodig, denk ik, om dit te delen.. dus als mensen hier hun voordeel mee doen: prima!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 07:52
|
|
|
YES356 schreef: | Mooie bijdrage hoor Gloria! Open en persoonlijk! Geen vage algemene mening/ideeën maar die van je zelf. Fijn zulke bijdrages te lezen. De bijbel en andere boeken er over nalezen en citeren kan makkelijk. Dat kan een ieder dan ook weer op zijn of haar mannier uitleggen en in praktijk brengen denk ik. Hoe christenen het persoonlijk zien,ervaren , vinden en er mee omgaan niet zo makkelijk. Hier kan iedereen zijn voordeel mee doen |
Is zo YES. Wie ook nog mooi kan verwoorden is Willem J. Ouweneel in zijn boek "Bouwstenen voor geloof: geloof, zekerheid, groei. Hij vertelt over zijn geloofsgroei inzake behoudenis. We kunnen soms zo teleurgesteld zijn in onszelf. Hij schrijft op blz 165-166 het volgende.
“Want ik weet, dat in mij, dat wil zeggen in mijn vlees, geen goed woont. Immers het wensen is wel bij mij aanwezig, maar het goede uitwerken, kan ik niet.”, Rom 7:18
Zolang je teleurgesteld ben in jezelf, heb je de les van romeinen 7 nog niet goed geleerd. Ineens, in een flits, zag ik het; Wat betekent “teleurgesteld in jezelf raken”? Wij worden teleurgesteld in mensen omdat we van die mensen een hogere verwachting hadden dan ze verdienden. We dachten dat ze zus of zo zouden zijn, maar ze bleken te falen. Je wordt teleurgesteld als iets of iemand niet aan je verwachtingen voldoet. Waarom wordt een mens dus teleurgesteld in zichzelf ? Omdat hij niet aan zijn eigen verwachtingen voldoet. Maar dat betekent dat hij dan toch bepaalde verwachtingen van zichzelf heeft. En dat is verkeerd, want wat ben je nu helemaal in jezelf? Zelfs het nieuwe leven in je heeft in zichzelf geen kracht. Het is als een pasgeboren baby’tje, dat wel leeft, maar geen kracht heeft. Het heeft net zoveel kracht als een elektrisch apparaat, dat geweldige mogelijkheden in zich heeft, maar volkomen krachteloos is als het niet op het elektriciteitsnet is aangesloten. De kracht komt voor een gelovige uitsluitend van boven. Maar ja, je kunt het elkaar proberen uit te leggen, maar christenen kunnen het alleen maar in de praktijk leren. ... Ik wist gelukkig dat toen de Here God mij aannam, Hij niet alleen mijn zonden vergaf die ik voor mijn bekering had gedaan, maar ook de zonden die ik helaas nà mijn bekering nog zou doen. Ik wist gelukkig dat toen de Here God mij aannam, Hij mij door en door kende, dat Hij wist wat en hoe ik zou zijn gedurende de rest van mijn leven. Hij wist hoevele malen ik zou falen tegenover mijn vrouw mijn kinderen mij collega ‘s, mijn medemensen. En ondanks dat Hij al mijn zonden kende die ik ook als christen zou begaan, heeft Hij mij aangenomen als Zijn kind. Daarom heb ik, ook in die jaren dat ik aan mezelf twijfelde, Goddank nooit hoeven te twijfelen aan mijn behoudenis, dat wil zeggen aan God. Dit is pas zekerheid. Want geen enkele macht, ook het vlees dat nog in ons is, kan ons scheiden van de liefde van God die in Christus Jezus onze Heer is (8:38). Het gaat er niet om lichtvaardig over de zonde te spreken, nee, het gaat erom dat de duivel niet de kans krijgt vanwege jouw falen jou van de zekerheid van je behoudenis af te houden. Hoezeer mijn kinderen zich ook mogen misdragen, ze kunnen nooit ophouden mijn kinderen te zijn. En een kind van God kan diep vallen, maar geen macht macht der hel kan hem rukken uit de hand van de Heer Jezus Christus en uit de hand van de Vader (Joh 10:28,29).
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op maandag 28 mei 2012, 07:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 11:52
|
|
|
Fijn dat je mijn stukje GOED gelezen het. En dus mijn mening over het bovenstaande kent. Ik vind dit te makkelijk Misschien is het een idee om een topic te openen met “wat vind Willem J. Ouweneel ” Ik waardeer het meer dat mensen hun eigen bevindingen,gedachten,gevoelens,en ideeën hier neer zetten. Misschien kan je een stukje uit je eigen bevindingen,gedachten,gevoelens,en ideeën ( dat is wat de auteur vroeg en waar ik nieuwsgierig naar ben) “knippen plakken” persoonlijk vind ik dat waardevoller. Maar als de meeste mensen citaten als bovenstaande fijner vinden vind ik dat helemaal prima! Maar zou het wel jammer vinden van dit topic! omdat mensen hier open en eerlijk hun eigen verhalen ,ideen,gevoelens, en wat zij denken wat God daar van vind delen
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op maandag 28 mei 2012, 11:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 12:02
|
|
|
YES356 schreef: | Fijn dat je mijn stukje GOED gelezen het. En dus mijn mening over het bovenstaande kent. Ik vind dit te makkelijk Misschien is het een idee om een topic te openen met “wat vind Willem J. Ouweneel ” Ik waardeer het meer dat mensen hun eigen bevindingen,gedachten,gevoelens,en ideeën hier neer zetten. Misschien kan je een stukje uit je eigen bevindingen,gedachten,gevoelens,en ideeën ( dat is wat de auteur vroeg en waar ik nieuwsgierig naar ben) “knippen plakken” persoonlijk vind ik dat waardevoller. Maar als de meeste mensen citaten als bovenstaande fijner vinden vind ik dat helemaal prima! Maar zou het wel jammer vinden van dit topic! omdat mensen hier open en eerlijk hun eigen verhalen ,ideen,gevoelens, en wat zij denken wat God daar van vind delen |
helemaal met Yes eens nog steeds niet de mening gehoord van Herman968
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 28 mei 2012, 12:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 12:07
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | helemaal met Yes eens nog steeds niet de mening gehoord van Herman968 |
Heb nochtans mooi reactie gekregen, pivémail. Niet iedereen is zo expliciet als jij Roelande of als YES. Iedereen is vrij om te reageren zoals hij/zij wilt toch. Trouwens mijn mening doet er niet toe, het is wat God wil, toch!
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op maandag 28 mei 2012, 12:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 12:15
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Heb nochtans mooi reactie gekregen, pivémail. Niet iedereen is zo expliciet als jij Roelande of als YES. Iedereen is vrij om te reageren zoals hij/zij wilt toch. Trouwens mijn mening doet er niet toe, het is wat God wil, toch! |
Ben ik wel met je eens, Herman maar zou je die twee dingen niet door elkaar willen halen? Bovendien kunnen we alleen als mensen over God spreken. En als mensen kunnen we nu eenmaal alleen vanaf beneden dingen zeggen en dus nooit van boven. Het is een grote valkuil om God voor je karretje te willen spannen.
Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 12:26
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Heb nochtans mooi reactie gekregen, pivémail. Niet iedereen is zo expliciet als jij Roelande of als YES. Iedereen is vrij om te reageren zoals hij/zij wilt toch. Trouwens mijn mening doet er niet toe, het is wat God wil, toch! |
Helemaal gelijk Herman dat wat God wil is het belangrijkste. De ervaring leert dat we daar verschillend over kunnen denken. Dus telt jouw mening ook , want dat is het nut van een forum, discussiëren over een onderwerp en daarbij geef je dan je mening. En alle meningen zijn even belangrijk. Dat je mag reageren zoals jij wilt spreek voor zich. En ook weer voor iedereen. Dus als er een paar keer gereageerd wordt zo van wij willen geen preek over iets wat niet direct over het onderwerp gaat, staat het jou natuurlijk vrij om die wel te geven. En wij mogen er dan weer wat van zeggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 17:31
|
|
|
YES356 schreef: | De vragen lijken mij door de auteur heel duidelijk en persoonlijk al gesteld te zijn toch? Nl:
1.Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
2. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
3.Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
4. Ook wil ik weten hoe jullie over zelfbevrediging denken. |
Een van de redenen waarom ik vind dat sex voor het huwelijk moet plaatsvinden is dat dat een goede manier is om te ontdekken of je ook lichamelijk bij elkaar past. Je leert ook zien hoe je partner met je omgaat: lief, teder of dwingend.... Bindings angsten komen vaak bij echte intimiteit naar boven... En, last but not least, als in je verkeringstijd de druk van het geen sex mogen hebben weg is kom je toe aan andere dingen. Heeeeel belangrijke zelfs: hoe vouw jij de handdoeken op? Waarom laat jij de knijpers aan de lijn hangen? Waarom gebruik jij geen bakpapier in de oven???? En helaas zijn deze dingen net zo ergerlijk en geven niet minder spanning in een relatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 19:35
|
|
|
Er is wel een discussie over sex voor het huwelijk maar die is, als je naar de cijfers kijkt, wel heel erg theoretisch hoor. Minder dan vijf procent verklaart als maagd het huwelijk in te gaan en als je beseft dat het percentage islamitische vrouwen al hoger is, dan gaat het maar om zeer weinig. Het is weer een type discussie die dus niet zo over de werkelijkheid gaat.
Mijn inziens heeft Inge volkomen gelijk. Als het verlangen zo groot niet is dat het er toch van komt, vraag ik me af of de basis wel sterk genoeg is. Ik vind het veel erger dan mensen er kort na hun huwelijk achter komen dat ze niet bij elkaar passen en nog een leven lang met elkaar door moeten gaan. Want ja het Gij zult niet echtscheiden nemen we serieus. En dat is ook mensen op CM wel overkomen.
Verder vind ik dat we liefde en seksualitiet niet zo moeten vergeestelijken. Kenneljk moet iedereen die bij zichzelf vaststelt dat lust toch ook een belangrijk deel van de relatie is, wij allemaal dus, het gevoel krijgen dat het fout is. Alsof we niet allemaal met dezelfde hormonen en lustgevoelens geboren zijn. Er zijn echt niet speciale christelijke hormonen. Wie hier op CM wil nou niet een lliefdesrelatie met passende inimitiet waar je beiden tot bloei komt? Zouden sommige gelovigen zich wel realiseren hoezeer dat bijdraagt tot een gelukkig leven? Dat geldt voor christenen net zo goed hoor.
Mensen die me wat langer volgen, weten dat ik nimmer pleit voor losbandigheid en aanverwante zaken. Maar we moeten als Christenen af van het beeld dat we mensen zijn met verwrongen opvattingen over seksualiteit. Je hoeft het nieuws maar half te volgen om te weten wat voor schade het aanricht. Al vind ik het aangeprate zondebesef waar met name veel vrouwen in stilte aan lijden, veel erger.
God heeft in het begin de mensen voor elkaars geluk geschapen.
Thomas, er is niks mis mee als Christen
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 30 mei 2012, 15:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 04:14
|
|
|
Ik vind wel dat je moet praten met je partner over sex als je samen verder wil in een huwelijk. Dat je wel een beeld heb! Ik geloof ook wel dat je elkaar veleid als de een behoefte heeft. En mijn inziends is dat als je van elkaar houd je er samen wel uitkomt met de sex! En dat je samen expirimenteer wat je fijn vind. En ja je heb wel wat voor elkaar over neem ik aan? zolang het wel normaal is
Of het nu echt uitgeprobeerd meot worden , kan wel plezierig zijn natuurlijk.
Maar vaak is de omgang met elkaar een groter probleem volgens mij in het dagelijks leven en is dat het belangrijkst om dat uit te vinden. En situatie s op te zoeken om samen te gaan doen om er achter te komen of je bij elkaar past en elkaar kunt verdragen in moelijke tijden!
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op dinsdag 29 mei 2012, 04:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 07:06
|
|
|
NICKY298 schreef: | Ik vind wel dat je moet praten met je partner over sex als je samen verder wil in een huwelijk. Dat je wel een beeld heb! Ik geloof ook wel dat je elkaar veleid als de een behoefte heeft. En mijn inziends is dat als je van elkaar houd je er samen wel uitkomt met de sex! En dat je samen expirimenteer wat je fijn vind. En ja je heb wel wat voor elkaar over neem ik aan? zolang het wel normaal is
Maar vaak is de omgang met elkaar een groter probleem volgens mij in het dagelijks leven en is dat het belangrijkst om dat uit te vinden. En situatie s op te zoeken om samen te gaan doen om er achter te komen of je bij elkaar past en elkaar kunt verdragen in moelijke tijden! |
ik denk dat je het allemaal niet los van elkaar hoeft te zien. Het is een totaalpakketje waarin je samen én naar elkaar toegroeit én alle ingrediënten aanwezig zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 10:26
|
|
|
Nou.. we mankeren niks aan onze hormonen als ik zo lees hier
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 29 mei 2012, 10:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 11:35
|
|
|
NICKY298 schreef: | Ik vind wel dat je moet praten met je partner over sex als je samen verder wil in een huwelijk. Dat je wel een beeld heb! Ik geloof ook wel dat je elkaar veleid als de een behoefte heeft. En mijn inziends is dat als je van elkaar houd je er samen wel uitkomt met de sex! En dat je samen expirimenteer wat je fijn vind. En ja je heb wel wat voor elkaar over neem ik aan? zolang het wel normaal is
Maar vaak is de omgang met elkaar een groter probleem volgens mij in het dagelijks leven en is dat het belangrijkst om dat uit te vinden. En situatie s op te zoeken om samen te gaan doen om er achter te komen of je bij elkaar past en elkaar kunt verdragen in moelijke tijden! |
Daarom heb ik het ook over sex VOOR het huwelijk. Dat is dus met iemand met wie je wilt gaan trouwen en dus NIET de buurman of een date die je net 1 week kent. En als de basis goed is voelt het ook goed. En Nickey, als jouw man van je houdt doet hij de normale dingen bij je omdat hij jou geen pijn wil doen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 11:41
|
|
|
INGE721 schreef: | Daarom heb ik het ook over sex VOOR het huwelijk. Dat is dus met iemand met wie je wilt gaan trouwen en dus NIET de buurman of een date die je net 1 week kent. En als de basis goed is voelt het ook goed. En Nickey, als jouw man van je houdt doet hij de normale dingen bij je omdat hij jou geen pijn wil doen.... |
en wat versta je dan onder normaal? dat is nl een nogal subjectief begrip denk ik.......... wat voor de één drie bruggen te ver is, is voor de ander heel normaal, toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 12:00
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en wat versta je dan onder normaal? dat is nl een nogal subjectief begrip denk ik.......... wat voor de één drie bruggen te ver is, is voor de ander heel normaal, toch? |
Ik versta onder normaal( een woord dat ik van Nickey in bruikleen heb) wat IK acceptabel en prettig vind. Als hij het normaal zou vinden om mij met een zweepje te slaan of om vastgebonden te worden dan is dat voor mij NIET normaal en zal ik dat ook niet willen. Dit betekend niet dat als er mensen zijn die er samen van genieten slecht zijn, maar voor MIJ hoeft dat niet.
Bovendien ben je er altijd zelf bij Hannah, je maakt zelf de keuzes wat je wel/niet wilt en je stelt je eigen grenzen vast.
Normaal is idd niet het goede woord. Maar wat ik duidelijk heb proberen te maken is dat sex een niet onbelangrijk onderdeel van een relatie is. Of je het nu wel/niet doet, het is een issue. Maar aardappelen schillen of opruimen zijn net zulke heikele punten in een startende relatie.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 12:34
|
|
|
XABIA794 schreef: | dankbaarheid? in welk aspect bedoel je dit dan? |
Waarom me zorgen maken, ik ben aangesloten op de krachtbron ? … en ik mag wakker worden met de gedachte: de Here God is er ook vanmorgen weer en Hij is mijn krachtbron. Het is weer een dag van Zijn genade en een dag van heil. Ik ben niets, maar Hij is alles. Hij gaat het vandaag weer in mijn leven doen. En ik ga op mijn knieën, niet allereerst om te smeken, maar om te danken. En dàn mag ik ook zeggen: “Here God, alstublieft, help me weer vandaag, want U weet wat ik in mijzelf ben, dat hoef ik U niet te vertellen; maar U wilt Uw werk vandaag in mij doen. Maak klein van mezelf, Here God, bevrijd me van mezelf en maak me open voor U en voor de leiding van Uw Geest. Here God, ik wil vandaag niet teleurgesteld zijn in mezelf, want ik heb van mezelf geen enkele verwachting. Here God, al mijn verwachting is van U, en in U zal ik nooit teleurgesteld zijn (173).Dus en goeie raad: Pak het Woord van God en lees over de Heer Jezus, lees in de Evangeliën, vul je denken en je hart met het positieve, met het levende Woord van God, met het kostelijke beeld van Christus, en de donkere wolken zullen uit je hart verdreven worden (dixit Ouweneel, 172).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 13:24
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Waarom me zorgen maken, ik ben aangesloten op de krachtbron ?… en ik mag wakker worden met de gedachte: de Here God is er ook vanmorgen weer en Hij is mijn krachtbron. Het is weer een dag van Zijn genade en een dag van heil. Ik ben niets, maar Hij is alles. Hij gaat het vandaag weer in mijn leven doen. En ik ga op mijn knieën, niet allereerst om te smeken, maar om te danken. En dàn mag ik ook zeggen: “Here God, alstublieft, help me weer vandaag, want U weet wat ik in mijzelf ben, dat hoef ik U niet te vertellen; maar U wilt Uw werk vandaag in mij doen. Maak klein van mezelf, Here God, bevrijd me van mezelf en maak me open voor U en voor de leiding van Uw Geest. Here God, ik wil vandaag niet teleurgesteld zijn in mezelf, want ik heb van mezelf geen enkele verwachting. Here God, al mijn verwachting is van U, en in U zal ik nooit teleurgesteld zijn (173).Dus en goeie raad: Pak het Woord van God en lees over de Heer Jezus, lees in de Evangeliën, vul je denken en je hart met het positieve, met het levende Woord van God, met het kostelijke beeld van Christus, en de donkere wolken zullen uit je hart verdreven worden (dixit Ouweneel, 172). |
okay.. allemaal goed en best.. maar hoe moet ik dit inpassen in het thema van dit topic...? En het "bevrijd me van mezelf": ik ben blij met de identiteit die God me heeft gegeven en Hij vond me kennelijk zoveel waard (dus ben ik iemand.. dat moet toch wel) dat hij Zijn leven voor me gaf. Wat en wie zou Hij anders moeten redden...
Maar goed... back on topic maar weer?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 29 mei 2012, 13:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 13:31
|
|
|
INGE721 schreef: | Een van de redenen waarom ik vind dat sex voor het huwelijk moet plaatsvinden is dat dat een goede manier is om te ontdekken of je ook lichamelijk bij elkaar past. Je leert ook zien hoe je partner met je omgaat: lief, teder of dwingend.... Bindings angsten komen vaak bij echte intimiteit naar boven... En, last but not least, als in je verkeringstijd de druk van het geen sex mogen hebben weg is kom je toe aan andere dingen. Heeeeel belangrijke zelfs: hoe vouw jij de handdoeken op? Waarom laat jij de knijpers aan de lijn hangen? Waarom gebruik jij geen bakpapier in de oven???? En helaas zijn deze dingen net zo ergerlijk en geven niet minder spanning in een relatie. |
Leuk om te lezen en te laten bezinken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 13:42
|
|
|
[b]Jol schreef:Maar goed... back on topic maar weer?
Lijkt me een strak!! plan
Ik vind het echt heel mooi om te lezen en te zien hoe mensen open ,persoonlijk,hun ideeën (over het onderwerp)delen. WAARDEVOL!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 13:46
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ben ik wel met je eens, Herman maar zou je die twee dingen niet door elkaar willen halen? Bovendien kunnen we alleen als mensen over God spreken. En als mensen kunnen we nu eenmaal alleen vanaf beneden dingen zeggen en dus nooit van boven. Het is een grote valkuil om God voor je karretje te willen spannen.
Thomas. |
Ja, dat dacht ik ook toen ik 't las.
Quote: | HERMAN968: Ik wist gelukkig dat toen de Here God mij aannam, Hij mij door en door kende, dat Hij wist wat en hoe ik zou zijn gedurende de rest van mijn leven. Hij wist hoevele malen ik zou falen tegenover mijn vrouw mijn kinderen mij collega ‘s, mijn medemensen. En ondanks dat Hij al mijn zonden kende die ik ook als christen zou begaan.. |
Ja, zo ga je zelf eigenlijk al voorspellen hoeveel en welke zonden je zal begaan..
Nou snap ik wat Thomas bedoeld met 'God voor je karretje spannen...'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 15:38
|
|
|
INGE721 schreef: | Daarom heb ik het ook over sex VOOR het huwelijk. Dat is dus met iemand met wie je wilt gaan trouwen en dus NIET de buurman of een date die je net 1 week kent. En als de basis goed is voelt het ook goed. En Nickey, als jouw man van je houdt doet hij de normale dingen bij je omdat hij jou geen pijn wil doen.... | ps er gebeurd alleen dat wat ik ook wil hoor ,
Hoi Inge.
Hier ben ik het mee eens, echt even de kat goed uit de boom kijken.
Ruimschoots de tijd nemen en dat is toch iets wat niet zo snel meer gebeurd.
Vooral als er ook kinderen in het spel zijn is het verstandig om ruim de tijd te nemen om elkaar te leren kennen. want iedereen is begripvoller voor zijn eigen kind. Andermands kind begrijpen is een stuk moelijker maar ook dat kind moet wennen en de andere partner gaan acepteren. wat makkelijker gezegd is dan gedaan.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op dinsdag 29 mei 2012, 15:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 15:49
|
|
|
NICKY298 schreef: | ps er gebeurd alleen dat wat ik ook wil hoor ,
Hoi Inge.
Hier ben ik het mee eens, echt even de kat goed uit de boom kijken.
Ruimschoots de tijd nemen en dat is toch iets wat niet zo snel meer gebeurd.
Vooral als er ook kinderen in het spel zijn is het verstandig om ruim de tijd te nemen om elkaar te leren kennen. want iedereen is begripvoller voor zijn eigen kind. Andermands kind begrijpen is een stuk moelijker maar ook dat kind moet wennen en de andere partner gaan acepteren. wat makkelijker gezegd is dan gedaan. |
Idd om over na te denken!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|