Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 22:25
|
|
|
SILVIA267 schreef: | Boffen wij even als vrouw dat we er minder last van hebben en dat er genoeg hulp middelen zijn indien nodig. |
nou ja mannen kunnen het zelf ook wel alleen af als ze dat willen , maar ik vind het samen toch wel iets fijner[/quote]
Dat is ook zo , als alles goed is samen. getrouwd zijn BV Vind ik een mooie
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op donderdag 24 mei 2012, 22:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: woensdag 23 mei 2012, 22:27
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Dank je wel Nicky. Zullen we doen, zullen we. En ook elkaars lasten dragen. |
dat vind ik lief dat jij mij bijstaat Door te bidden neem ik aan
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op donderdag 24 mei 2012, 11:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 06:11
|
|
|
SILVIA267 schreef: | nou vertel me dan eens wat je graag zou willen weten , en stel niet van zulke duistere vragen dan . en laat dat gepreek maar buiten beschouwing |
[color=#0000FF][i]Een mooie om mee te starten !
Welnu, met de Heer wordt de Geest bedoeld, en waar de Geest van de Heer is, daar is vrijheid. Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer aanschouwen, zullen meer en meer door de Geest van de Heer naar de luister van dat beeld worden veranderd. -- 2 Korintiers 3:17-18
[color=#0000FF][i]Deels heb je gelijk, Sylvia. Lastig hé, onze ervaringen! Het thema op zz is ook al een hele uitdaging en in de realiteit raakt het ons hele wezen. Maar ja, we prijzen ons gelukkig omdat we beiden een kind van God zijn. En dat we mogen wete dat sex voor in het huwelijk is. Dit vasthouden en hiervoor blijvend te kiezen dat is pas genade. Iets dat je krijgt dat je niet verdient. En dat we het uit eigen kracht niet kunnen, is ook iets dat we beseffen, toch. Veel zegen. [/i][/color][/i][/color]
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 24 mei 2012, 06:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 12:37
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zo kan je het voor jezelf verantwoorden en zien.....waar het mij om gaat dat je niet zulke algemeenheden kan en mag plaatsen als bovenstaande teksten..... Praat dan voor jezelf maar teksten als mannen gaan of kunnen naar de hoeren vind ik niet echt toepasselijk...... En zonde en zondebesef is vaak een lastige materie waar veel mensen onder gebukt kunnen gaan.....en inzicht daarin is geen algemene regel zo blijkt de praktijk maar al te vaak.....je kunt er doorgroeien in barmhartigheid maar littekens blijven er vaak wel......en dat mag ook gezegd....... |
Dit vind ik dus geen verstandige uitspraak want dit is een algemeene uitspraak. hier word niemand aangewezen. maar juist aangewezen dat dit iets is wat veel mensen overkomt . alleen maar prettig dat je niet alleen staat.
gewoon je denken veranderen. wat zo moeilijk is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 14:20
|
|
|
De vragen lijken mij door de auteur heel duidelijk en persoonlijk al gesteld te zijn toch? Nl:
1.Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
2. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
3.Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
4. Ook wil ik weten hoe jullie over zelfbevrediging denken.
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op donderdag 24 mei 2012, 14:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 19:18
|
|
|
YES356 schreef: | De vragen lijken mij door de auteur heel duidelijk en persoonlijk al gesteld te zijn toch? Nl:
1.Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
2. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
3.Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
4. Ook wil ik weten hoe jullie over zelfbevrediging denken. |
Nou yes, ga je gang en vertel het ons''''''
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 19:33
|
|
|
INGE721 schreef: | Nou yes, ga je gang en vertel het ons'''''' | Haha ik heb de antwoorden niet . Ik zit vol verwachting te wachten op meningen/ervaringen van anderen daarom bracht ik de vragen even weer terug naar hoe de auteur ze stelde (dat zijn ook mijn vragen) en hoop van de antwoorden wijzer te worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 20:28
|
|
|
YES356 schreef: | Haha ik heb de antwoorden niet . Ik zit vol verwachting te wachten op meningen/ervaringen van anderen daarom bracht ik de vragen even weer terug naar hoe de auteur ze stelde (dat zijn ook mijn vragen) en hoop van de antwoorden wijzer te worden. |
Nou er zitten wel een paar vragen tussen waar iedereen direct weet wat voor antwoord hij of zij daaraan zou geven hoor....dus jij ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 21:29
|
|
|
INGE721 schreef: | Nou er zitten wel een paar vragen tussen waar iedereen direct weet wat voor antwoord hij of zij daaraan zou geven hoor....dus jij ook. |
Ben het helemaal met Inge eens Yes. Op jouw leeftijd moet je toch wel een paar ideeën hier over hebben. Dus zelf eerst de aftrap geven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 22:31
|
|
|
raad pleeg de bijbel , en probeer jezus te volgen . Lijkt mij het beste. zo doe ik het ook. maar dat moet je kunnen he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: donderdag 24 mei 2012, 22:56
|
|
|
HERMAN968 schreef: | [color=#0000FF][i]Een mooie om mee te starten !
Welnu, met de Heer wordt de Geest bedoeld, en waar de Geest van de Heer is, daar is vrijheid. Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer aanschouwen, zullen meer en meer door de Geest van de Heer naar de luister van dat beeld worden veranderd. -- 2 Korintiers 3:17-18
[color=#0000FF][i]Deels heb je gelijk, Sylvia. Lastig hé, onze ervaringen! Het thema op zz is ook al een hele uitdaging en in de realiteit raakt het ons hele wezen. Maar ja, we prijzen ons gelukkig omdat we beiden een kind van God zijn. En dat we mogen wete dat sex voor in het huwelijk is. Dit vasthouden en hiervoor blijvend te kiezen dat is pas genade. Iets dat je krijgt dat je niet verdient. En dat we het uit eigen kracht niet kunnen, is ook iets dat we beseffen, toch. Veel zegen. [/i][/color][/i][/color] |
Zo denk ik er ook over, goed neer gezet Herman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:05
|
|
|
HERMAN968 schreef: | [color=#0000FF][i]Een mooie om mee te starten !
[color=#0000FF][i]Deels heb je gelijk, Sylvia. Lastig hé, onze ervaringen! Het thema op zz is ook al een hele uitdaging en in de realiteit raakt het ons hele wezen. Maar ja, we prijzen ons gelukkig omdat we beiden een kind van God zijn. En dat we mogen wete dat sex voor in het huwelijk is. Dit vasthouden en hiervoor blijvend te kiezen dat is pas genade. Iets dat je krijgt dat je niet verdient. En dat we het uit eigen kracht niet kunnen, is ook iets dat we beseffen, toch. Veel zegen. [/i][/color][/i][/color] |
Geef nu maar eens antwoord op vraag 4........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:45
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ben het helemaal met Inge eens Yes. Op jouw leeftijd moet je toch wel een paar ideeën hier over hebben. Dus zelf eerst de aftrap geven |
Ik ben het met jullie eens dames, op deze leeftijd is niemand meer een onbeschreven blad, gelukkig ook maar en dan heb je zeker al een paar antwoorden paraat....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:48
|
|
|
pff..niet wat te warrum voor dit onderwerp
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:50
|
|
|
YES356 schreef: | Haha ik heb de antwoorden niet . Ik zit vol verwachting te wachten op meningen/ervaringen van anderen daarom bracht ik de vragen even weer terug naar hoe de auteur ze stelde (dat zijn ook mijn vragen) en hoop van de antwoorden wijzer te worden. |
Vol nog wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 13:02
|
|
|
INGE721 schreef: | Geef nu maar eens antwoord op vraag 4........ |
Vraag 4 is een goeie vraag. Vraagt om een goed antwoord.
Het is beter te leven vanuit de rijkdom van de Heer, dan vanuit de roofzucht van het aardse. Als we kijken naar Koning David zien we wat hij allemaal kon vanuit de wandel met God, en hoe het helemaal verkeerd liep als hij zijn “onschuldig” hart –a la new age- volgde. En hier wordt ook duideljk dat de wet niet vermag door de zwakte van het vlees !. En de weerslag op zijn familie was ook niet niks. En toch bleef hij de geliefde Gods. Zo ook voor u en mij, Inge. God zij geloofd en geprezen ! Iets om dankbaar voor te zijn. Alleluja
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 25 mei 2012, 13:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 13:58
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Vraag 4 is een goeie vraag. Vraagt om een goed antwoord.
Het is beter te leven vanuit de rijkdom van de Heer, dan vanuit de roofzucht van het aardse. Als we kijken naar Koning David zien we wat hij allemaal kon vanuit de wandel met God, en hoe het helemaal verkeerd liep als hij zijn “onschuldig” hart –a la new age- volgde. En hier wordt ook duideljk dat de wet niet vermag door de zwakte van het vlees !. En de weerslag op zijn familie was ook niet niks. En toch bleef hij de geliefde Gods. Zo ook voor u en mij, Inge. God zij geloofd en geprezen ! Iets om dankbaar voor te zijn. Alleluja |
goeie preek en dan nu antwoord op vraag 4 zoals je beloofde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 14:09
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Vraag 4 is een goeie vraag. Vraagt om een goed antwoord.
Het is beter te leven vanuit de rijkdom van de Heer, dan vanuit de roofzucht van het aardse. Als we kijken naar Koning David zien we wat hij allemaal kon vanuit de wandel met God, en hoe het helemaal verkeerd liep als hij zijn “onschuldig” hart –a la new age- volgde. En hier wordt ook duideljk dat de wet niet vermag door de zwakte van het vlees !. En de weerslag op zijn familie was ook niet niks. En toch bleef hij de geliefde Gods. Zo ook voor u en mij, Inge. God zij geloofd en geprezen ! Iets om dankbaar voor te zijn. Alleluja |
Wat heeft dit te maken met zelfbevrediging??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 14:17
|
|
|
Ik had al aangegeven dat” ik heb de antwoorden niet . Ik zit vol verwachting te wachten op meningen/ervaringen van anderen daarom bracht ik de vragen even weer terug naar hoe de auteur ze stelde (dat zijn ook mijn vragen) en hoop van de antwoorden wijzer te worden. ”
Maar voor 1 keer laat ik me “verleiden”door een paar meiden van 53 en ouder 1 Ik denk dat alle mensen er wat van vinden er iets mee gedaan hebben. Ongeacht hun leeftijd,(of je nu bv18 46 53 of 56 bent) en daar iets bij (over) voelen. Ik ook! Pv wil ik daar best meer over delen 2 Sex heeft voor mij een andere betekenis en inhoud/invloed dan(vergeef mij het hopeloos ouderwetse maar zo dicht bij mijn waarheid liggende bewoordingen) “de liefde bedrijven” Omdat dat het bedrijven van de liefde is het gaat dus van uit de liefde. Voor mij is dat het tegenovergestelde van lust,drift,ed ( dat plaats ik meer bij een one night stand) 3 Nee (maar dat kan ik met zo veel dingen niet. bv als ik bewust door rood ben gereden en daar mee de overheidsregels overtreed) is dat een excuus? Nee! Een constatering. En dan zwijg ik nog maar over de gedachten die we soms kunnen hebben. Zou God daar verschil in zien? 4 “ontladen” is beter dan “ontploffen”( niet alle mensen hebben de gave der onthouding ) sorry ik kom van Mars (Alhoewel Venus vulkanisch actief schijnt te zijn) daar kunnen haar bewoners met hun jaren ervaring vast meer over vertellen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 14:23
|
|
|
antwoord op vraag 4 Waarom zou dat een probleem zijn? Denk dat veel alleenstaande mensen het doen. Er is geen Bijbelse grond te vinden die het verbiedt volgens mij. Er is denk ik niets mis mee. Seksueel verlangen is niet fout, het fantaseren erover zou wel zondig kunnen zijn , maar hoeft dat ook niet te zijn. Kijk dat je liever de liefde met zn tweeën bedrijft lijkt me logisch, maar als je geen partner heb wat moet je dan? Het altijd verdringen van seksuele behoefte lijkt me niet gezond
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op vrijdag 25 mei 2012, 14:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 20:33
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | goeie preek en dan nu antwoord op vraag 4 zoals je beloofde
|
Het blijft verdacht lang stil............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 20:47
|
|
|
INGE721 schreef: | Het blijft verdacht lang stil............ |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:15
|
|
|
Hoi..ik vindt het meer iets voor de prive'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:27
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Hoi..ik vindt het meer iets voor de prive' |
Dank je wel broeder voor je "vermogen des onderscheids", ofte je fijngevoeligheid.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 25 mei 2012, 21:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 22:43
|
|
|
ist zo moeilijk dan? Iemand bevredig zich met roken ------------------------------geld ------------------------------bloemen ------------------------------massage ------------------------------haar doen ------------------------------sport ------------------------------eten ------------------------------een tattoo enz.. Maar goed het ging over zelfbevrediging
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op vrijdag 25 mei 2012, 23:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SILVIA267
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 07:30
|
|
|
[quote=HERMAN968]Vraag 4 is een goeie vraag. Vraagt om een goed antwoord.
Het is beter te leven vanuit de rijkdom van de Heer, dan vanuit de roofzucht van het aardse. Als we kijken naar Koning David zien we wat hij allemaal kon vanuit de wandel met God, en hoe het helemaal verkeerd liep als hij zijn “onschuldig” hart –a la new age- volgde. En hier wordt ook duideljk dat de wet niet vermag door de zwakte van het vlees !. En de weerslag op zijn familie was ook niet niks. En toch bleef hij de geliefde Gods. Zo ook voor u en mij, Inge. God zij geloofd en geprezen ! Iets om dankbaar voor te zijn. Alleluja [/quote
Tja david ,God, de Heere , preek preek preek , enu wat Herman dr zelf over denkt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 16:07
|
|
|
In het topic 'Sex voor het huwelijk' schreef ik dit over masturberen op 23 april om 23.05. Er is toen ook een beetje op gereageerd.
Waarom zou dat een probleem zijn? Alle alleenstaande mannen doen het en verreweg de meeste vrouwen ook. Er is geen Bijbelse grond te vinden die het verbiedt, de daad van Onan was geen zelfbevrediging. Gewoon voor het zingen de kerk uit, populair gezegd, terwijl hij een opdracht had. Deze bijbeltekst is vaak misbruikt om zelfbevrediging als zonde te betitelen maar had daar niets mee te maken. Over vrouwelijke sexualiteit spreekt de Bijbel haast niet. Er is ook niks mis mee. Verdringing is vooral bepaald slecht voor je geestelijke gezondheid. Sexueel verlangen is niet fout, het fantaseren erover ook niet en als er geen partner is dan is masturbatie volstrekt normaal. Dat de meesten liever de liefde bedrijven met een partner is evident, maar je moet je er geen schuldgevoel over laten aanpraten als die er even niet is. Onbevredigde verlangens zijn in ieder geval niet goed voor een mens. En je schaadt met masturbatie echt niemand, ook jezelf niet. Mensen die je schuldgevoelens willen aanpraten op dit punt zijn pas een gevaar voor de geestelijke volksgezondheid.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 26 mei 2012, 16:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 22:06
|
|
|
Ja, zo is dat. Dat schuldgevoel aanpraten over dingen moet ophouden.
Daar kan je inderdaad geestelijk niet goed van worden.
Je moet je verantwoorden in de eerste plaats aan God, als je gelooft, dan aan jezelf, daarna pas aan een eventuele partner, dan pas aan de rest.
Fijn Weekend!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 08:17
|
|
|
[quote=SILVIA267]Tja david ,God, de Heere , preek preek preek , enu wat Herman dr zelf over denkt
Heerlijk, beste Silvia, heerlijk, die rust. Zomaar gekregen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 09:08