ChristianMatch

Forum

Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 ... 75 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 10:52

Thomas968 schreef:

Linke Loetje hoor! Je moet ook zelf met de slagroom aan de wandel gaan, dat doe ik ook en dat is erg lekker.

Thomas, gaat zo even met de vinger er door, mijn moeder glimlacht uit de hemel.

Nou uhh, het was nl zo, ik had met 1 hand de kom vast en met de andere hand deed ik de slagroom in de kom en toen ging die eigenwijze kom al rollend over mijn aanrecht en droop de slagroom over mijn aanrechtblad zo op de grond Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 11:03

MAMALOE463 schreef:
Visser278 schreef:

Jaja , en jij denkt dat jij het weet. Je begint al net zo uit te dagen als dat Erika gisteren deed . Maar ik zeg lekker niks.

Visser ik weet het echt, mag ik het verklappen Knipoog smiley Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

NEE Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 11:07

Visser278 schreef:
NEE Boze smiley

Oeps, dat klinkt streng Geschokte, onthutste smiley
Ik zeg maar niks meer en ga ff lekker loungen Slapende smiley
Wat ik de hele ochtend al doe Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 15:43

MAMALOE463 schreef:
Visser278 schreef:
NEE Boze smiley

Oeps, dat klinkt streng Geschokte, onthutste smiley
Ik zeg maar niks meer en ga ff lekker loungen Slapende smiley
Wat ik de hele ochtend al doe Knipoog smiley

Ja en ik ben nu helemaal niet nieuwsgierig he Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 22:47

Daar zijn we weer , wie weet de oplossing.
Mijn koelkast staat op max. koud en toch istie niet koud genóeg naar mn zin. Wat kan ik daar aan doen? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 23:11

VISSER278 schreef:
Mijn koelkast staat op max. koud en toch istie niet koud genóeg naar mn zin. Wat kan ik daar aan doen? Geschokte, onthutste smiley

Is ie wel goed schoon?
Ijsaanslag vreet energie, die ie dan niet in het koudworden kan stoppen.... (en ja, is ook het opvangbakje onderin de achterkant van de koelkast leeg?)

Als ie helemaal schoon is, en hij op max koud staat en hij is wordt nog niet echt koud (het is natuurlijk geen vriezer) vrees ik dat ie aan vervanging toe is....... Geschokte, onthutste smiley

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op donderdag 16 augustus 2012, 23:12
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 23:30

STEENTJE178 schreef:
Is ie wel goed schoon?
Ijsaanslag vreet energie, die ie dan niet in het koudworden kan stoppen.... (en ja, is ook het opvangbakje onderin de achterkant van de koelkast leeg?)

Als ie helemaal schoon is, en hij op max koud staat en hij is wordt nog niet echt koud (het is natuurlijk geen vriezer) vrees ik dat ie aan vervanging toe is....... Geschokte, onthutste smiley

Ik was van plan om em morgen schoon te maken . Dan zal ik em gelijk van zn plaats halen om de achterkant te inspecteren .
Een beetje ijsaanslag zit er wel in maar niet noemenswaardig. Dattie aan vervanging toe is kan ik ook niet geloven want hij is misschien nog maar een jaar of 3 oud. Maar de temp. staat op 8 graden en dat is veel te hoog naar mijn zin.
maar bedankt voor de tip.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:15

VISSER278 schreef:

Ijsblokjes erin leggen...uit de vriezer.... Knipoog smiley En dan bovenaan, want kou zakt naar beneden. Warmte gaat naar boven.
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:17

VISSER278 schreef:
Ik was van plan om em morgen schoon te maken . Dan zal ik em gelijk van zn plaats halen om de achterkant te inspecteren .
Een beetje ijsaanslag zit er wel in maar niet noemenswaardig. Dattie aan vervanging toe is kan ik ook niet geloven want hij is misschien nog maar een jaar of 3 oud. Maar de temp. staat op 8 graden en dat is veel te hoog naar mijn zin.

Ja, dat is wel écht aan de hoge kant, koelkast hoort een temperatuur van rond de 5 graden te hebben.... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:19

SHANITA130 schreef:
Ijsblokjes erin leggen...uit de vriezer.... Knipoog smiley En dan bovenaan, want kou zakt naar beneden. Warmte gaat naar boven.
Knipoog smiley

Grapjas. Kan ik iedere dag ijsblokjes gaan aanvoeren zeker.

Haha , kan ik net zo goed mn vriezer als koelkast gaan gebruiken.
Iedere dag een emmertje warm water erin zetten anders bevriest de kaas en de cola. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:30

oeps

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op vrijdag 17 augustus 2012, 00:41
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:31

[quote=VISSER278]Nog eentje , nu over een stofzuiger.

Op een stofzuiger zit zo'n soort lampje zeg maar die aangeeft hoe ver de zak vol is.
Heb ik 3 of 4 keer gestofzuigd geeft dat "lampje" al aan dat ie een eind vol is.
Je merkt dat de zuigkracht al wat minder word maar de zak is nog lang niet vol.
Hoe kan dat . Kan dat evt. ook te maken hebben met die andere filtertjes die er in zitten?

Ik heb weleens op een blauwe maandag een schoonmaakcursus gedaan.
Heb het certificaat nog ;)
Verzorgt door Unilever, Handig hoor, je leert welke houding je moet hebben bij stofzuigen, je leert hoe je moet stofzuigen, niet té snel, dan ga je namelijk over het vuil heen, dan heeft de stofzuiger geen tijd om het op te zuigen.
En idd de stofzuigerzakken. Veel mensen denken van wachten totdat ie helemaal vol is. Logisch ook dat er zo wordt gedacht natuurlijk.
Maar, als de zak voor de helft vol is, en zéker als ie driekwart vol is moet je 'm echt vervangen.
Het gaat namelijk anders ten koste van de zuigkracht, én het is niet goed voor de stofzuiger, zeker die hele goede zoals 'Henri', misschien kennen enkele mensen die hebben gewerkt in kantoren die zuigers wel.

Visser, die het huishouden niet altijd goed snapt Verlegen lachende smiley

Ik wil wel tegen een vriendenprijsje een cursus verzorgen hoor Lachende smiley

Groetjes Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 17 augustus 2012, 00:32
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:31

VISSER278 schreef:

staat die koelkast in een koele omgeving?
er zijn koelkasten die als ze in een schuur staan 's winters niet koelen omdat de omgevingstemperatuur dan te laag is
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:34

GERRIT603 schreef:
er zijn koelkasten die als ze in een schuur staan 's winters niet koelen omdat de omgevingstemperatuur dan te laag is

Staat binnen handbereik... in de keuken.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:39

VISSER278 schreef:
Grapjas. Kan ik iedere dag ijsblokjes gaan aanvoeren zeker.

Haha , kan ik net zo goed mn vriezer als koelkast gaan gebruiken.
Iedere dag een emmertje warm water erin zetten anders bevriest de kaas en de cola. Lachende smiley

Je kan van die zakken kopen, als die bevroren zijn, zitten ze vol met ijsblokjes. En dan enkele zakken. die zijn niet duur, Blokker, Action of Marskramer oid.
En die gewoon zo hoog mogelijk in je koekast plaatsen. In een pan ofzo, dat 't niet gaat lekken en elkaar ook koud houdt.

Dat lijkt mij economiser dan warm water in de vriezer.... Twijfelende smiley

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:41

VISSER278 schreef:

En een bevroren fles cola..............geeft véééél poetswerk.....

En idd, een ideale koelkasttemperatuur is tussen de 3 en 4 graden.

Van de site www.witgoedreparatietips.nl:
Mijn koelkast wordt niet meer koud.

Dit kan meerdere oorzaken te hebben. Om uit te zoeken waar het probleem vandaan komt, moet je uitzoeken wat nog wel funtioneert.

Als de compressor/motor nog wel aanslaat, betekent dat de thermostaat nog wel een signaal naar de motor geeft dat deze aan moet slaan.
Deze motor moet het koelmiddel door de leidingen pompen zodat de koelkast koud wordt.

Als dit nog wel het geval is betekent dit dat het koelmiddel door een andere oorzaak niet meer rond wordt gepompt.
Dit kan een lek in het koelsysteem zijn, of een verstopping. Vaak ook te herkennen doordat het zich ophoopt en er ergens in de koelkast een ijsklomp ontstaat. Maar dit hoeft niet perse.
In dit geval is het bijna altijd niet meer herstellen, of heel erg kostbaar en niet meer de moeite waard als je koelkast niet meer in de garantie of coulance periode van de fabrikant valt.

Als de motor niet meer aanslaat dan krijgt deze dus geen signaal meer van de thermostaat.
Koelkasten kennen twee soorten thermostaten.
Eén die je handmatig door draaien instelt, zonder display of een andere vorm van elektronische temperatuurweergave.
En een elektronische thermostaat die door een draad verbonden is met een voeler, ook wel NTC genoemd.

In geval van de "normale" thermostaat, de eerstgenoemde, is deze veelal defect en moet deze vervangen worden. Vaak zit deze aan de rechterbinnenzijde van de koelkast achter de draaiknop en de loopt tot achter in de koelkast.
Door de knop eraf te trekken en de schroef los te draaien, kun je deze thermostaat eruit halen en vervangen.
Vaak staat er wel een nummer op die je kunt gebruiken om een nieuwe te bestellen en anders kan dit op type of op servicenummer (zie in het menu bij "wat is "en "waar staat het typenummer").

Wat ook nog zou kunnen is dat de NTC is ingevroren doordat er te veel ijs in het vriesvak zit.
Ontdooi in dit geval het vriesgedeelte en kijk of het weer werkt.

Als het een elektronische thermostaat is moet je controleren of het display dezelfde temperatuur aangeeft als de daadwerkelijke temperatuur in de koelkast.
Als dit het geval is en dit is te warm dan is waarschijnlijk de NTC defect. Deze zit vaak ergens in de koelkast en/of in het vriesvak (in geval van vriezer of koel/vries combinatie).

Als de display een temperatuur aangeeft die sterk afwijkt van de temperatuur die je handmatig meet met een thermometer is waarschijnlijk de electronica defect. Deze zit veelal bovenin het bovenblad, waar ook het display zit.

TIP! Handmatig de temperatuur meten met een thermometer kun je het beste doen door de thermometer in een glas water te zetten. Op deze manier schommelt de temperatuur minder en is de meting acurater.

Kun je er iets mee?

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op vrijdag 17 augustus 2012, 11:36
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:45

GERRIT603 schreef:

Ja, daar heb ik ook weleens van gehoord. Zeker van die kleine keukens, grenzend aan de tuin. met een gang ertussen tussen de keuken en de huiskamer...

Ja, bij sommigen is het dan echt aan de koude frisse kant in die keuken.

En ja, ik ken zo iemand, en die heeft ook probs met een vrij nieuwe koelkast....

Dus, flink stoken in die keuken Knipoog smiley

Geintje, maar het is wel vervelend....misschien de zaak langsgaan of bellen, waar je 'm vandaan hebt, die weten er vaak veel vanaf.. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:51

STEENTJE178 schreef:
En een bevroren fles cola..............geeft véééél poetswerk.....

En idd, een ideale koelkasttemperatuur is tussen de 3 en 4 graden.

Van de site www.witgoedreparatietips.nl:
Mijn koelkast wordt niet meer koud.
Dit kan meerdere oorzaken te hebben. Om uit te zoeken waar het probleem vandaan komt, moet je uitzoeken wat nog wel funtioneert.
Als de compressor/motor nog wel aanslaat, betekent dat de thermostaat nog wel een signaal naar de motor geeft dat deze aan moet slaan. Deze motor moet het koelmiddel door de leidingen pompen zodat de koelkast koud wordt. Als dit nog wel het geval is betekent dit dat het koelmiddel door een andere oorzaak niet meer rond wordt gepompt. Dit kan een lek in het koelsysteem zijn, of een verstopping. Vaak ook te herkennen doordat het zich ophoopt en er ergens in de koelkast een ijsklomp ontstaat. Maar dit hoeft niet perse. In dit geval is het bijna altijd niet meer herstellen, of heel erg kostbaar en niet meer de moeite waard als je koelkast niet meer in de garantie of coulance periode van de fabrikant valt.
Als de motor niet meer aanslaat dan krijgt deze dus geen signaal meer van de thermostaat. Koelkasten kennen twee soorten thermostaten. Eén die je handmatig door draaien instelt, zonder display of een andere vorm van elektronische temperatuurweergave. En een elektronische thermostaat die door een draad verbonden is met een voeler, ook wel NTC genoemd.
In geval van de "normale" thermostaat, de eerstgenoemde, is deze veelal defect en moet deze vervangen worden. Vaak zit deze aan de rechterbinnenzijde van de koelkast achter de draaiknop en de loopt tot achter in de koelkast. Door de knop eraf te trekken en de schroef los te draaien, kun je deze thermostaat eruit halen en vervangen. Vaak staat er wel een nummer op die je kunt gebruiken om een nieuwe te bestellen en anders kan dit op type of op servicenummer (zie in het menu bij "wat is "en "waar staat het typenummer"). Wat ook nog zou kunnen is dat de NTC is ingevroren doordat er te veel ijs in het vriesvak zit. Ontdooi in dit geval het vriesgedeelte en kijk of het weer werkt.
Als het een elektronische thermostaat is moet je controleren of het display dezelfde temperatuur aangeeft als de daadwerkelijke temperatuur in de koelkast. Als dit het geval is en dit is te warm dan is waarschijnlijk de NTC defect. Deze zit vaak ergens in de koelkast en/of in het vriesvak (in geval van vriezer of koel/vries combinatie). Als de display een temperatuur aangeeft die sterk afwijkt van de temperatuur die je handmatig meet met een thermometer is waarschijnlijk de electronica defect. Deze zit veelal bovenin het bovenblad, waar ook het display zit.
TIP! Handmatig de temperatuur meten met een thermometer kun je het beste doen door de thermometer in een glas water te zetten. Op deze manier schommelt de temperatuur minder en is de meting acurater.

Kun je er iets mee?

Zodra ik morgen uit bed kom ga ik dit verhaal eens heel goed doorlezen. En dat doe ik vóór dat ik de koelkast ga schoonmaken.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:52

Lappen tekst in stukjes verdelen zogenaamde alinea's.
Dat leest pretigger en het is duidelijker.
Je deelt als het ware een groot stuk tekst van jezelf of van anderen in in kleine hoofdstukjes.

Gevoelsmatig kan je aanvoelen wanneer je een nieuwe alinea kan laten beginnen.
Dit is zeker handig voor kleine zaken die wel duidelijk moeten zijn.
Dus niet bijvoorbeeld een boek om te lezen, dat is iets heel anders.

Men leest het niet, of niet meteen, om te beginnen. Vaak worden in fora lappen tekst aan elkaar zelfs overgeslagen, of het moet wel héél interessant zijn....

Dat is jammer....

Indelen in alinea's, stukjes, soort hoofdstukken, maakt het geheel veel aantrekkelijker om te lezen, of een begin te maken met het te lezen

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 17 augustus 2012, 01:25
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 01:00

Fijne nacht! Slapende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 17 augustus 2012, 01:25
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 08:52

VISSER278 schreef:

werkt de thermometer wel goed Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 08:55

SHANITA130 schreef:
Fijne nacht! Slapende smiley

Goeiemorgen! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 09:51

SHANITA130 schreef:
Je deelt als het ware een groot stuk tekst van jezelf of van anderen in in kleine hoofdstukjes.

Men leest het niet, of niet meteen, om te beginnen. Vaak worden in fora lappen tekst aan elkaar zelfs overgeslagen, of het moet wel héél interessant zijn....

Dat is jammer....

Indelen in alinea's, stukjes, soort hoofdstukken, maakt het geheel veel aantrekkelijker om te lezen, of een begin te maken met het te lezen

ik vond het een heel goed stukje wat Steen plaatste. Niks geen moeite mee om het te lezen. En ik had er echt wat aan.
Steen ..... bedankt. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 10:36

En ik had er ook wat aan...
Ik kan niet zien hoe koud het is, maar toen ik hem kocht zat er een thermometer bij die ik nooit heb geplaatst...(gaan we nu doen)
Momenteel hebben alle koelkasten het nu wel extra zwaar...
Oke...moet je geen koelkast willen zijn...das ook weer zo..
En juist in deze tijd...hebben de wat oudere koelkasten...het zwaar en bezwijken ook dan als de thermostaat overuren maakt...
Ik las ook dat 4-7 graden normaal is..
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 11:03

Nou Steen , dat was niet voor zn tijd om die koelkast een keer van zn plek te halen. Hoe stof op zúlke plekken kan komen is vissertje een raadsel.
Maar je hebt me wèl aan het werk gezet zeg.
Afijn , hopelijk wel met resultaat. Lachende smiley

Laatst aangepast door
VISSER278
op vrijdag 17 augustus 2012, 11:15
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 11:30

SHANITA130 schreef:

Dat is jammer....

Hoi Shanita,

Mijn reactie was als tip voor Visser bedoeld, en hij kon er gelukkig wat mee.

Over die lappen tekst..... volgens mij valt mijn incidenteel wat langer stukje nog wel mee als ik kijk naar die ellenlange lappen over Ouweneel, het roken, misbruik, de hel en weet ik veel wat allemaal. Overigens niet verwijtend bedoeld hoor! Knipoog smiley.

Maar vind het wel een beetje vreemd om dan dit bovenstaande stukje te lezen......
Om je tegemoet te komen, zal ik toch ff in alinea's voor je zetten, ondanks dat Visser de boel inmiddels schoon heeft Knipoog smiley
Het blijft tenslotte een huishoudtopic.....

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op vrijdag 17 augustus 2012, 11:33
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 12:05

STEENTJE178 schreef:
Hoi Shanita,

Mijn reactie was als tip voor Visser bedoeld, en hij kon er gelukkig wat mee.

Over die lappen tekst..... volgens mij valt mijn incidenteel wat langer stukje nog wel mee als ik kijk naar die ellenlange lappen over Ouweneel, het roken, misbruik, de hel en weet ik veel wat allemaal. Overigens niet verwijtend bedoeld hoor! Knipoog smiley.

Maar vind het wel een beetje vreemd om dan dit bovenstaande stukje te lezen......
Om je tegemoet te komen, zal ik toch ff in alinea's voor je zetten, ondanks dat Visser de boel inmiddels schoon heeft Knipoog smiley
Het blijft tenslotte een huishoudtopic.....

en schoon istie , zowel van binnen als van buiten , als zn hok waar die weer staat. Lachende smiley

En nou hoop ik dattie vanavond netjes op 3-4 graden staat.

een koud flesje bier is toch altijd lekkerder.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 13:01

Visser kan best leven...ook zonder alinea's...
Als zijn bier maar koud is....
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 13:16

ZEELAND736 schreef:
Visser kan best leven...ook zonder alinea's...
Als zijn bier maar koud is....

Ja hoor , lukt me al 45 jaar. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 13:17

VISSER278 schreef:
Ja hoor , lukt me al 45 jaar. Lachende smiley

Ik zonder bier maar ook al 56.... Knipoog smiley
Naar boven