ChristianMatch

Forum

bid voor mijn
Ga naar pagina Vorige 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:29

Chatuliem:

De vraag om gebed was, dat Henk weer contact kreeg met zijn dochter. En daar ben ik huiverig voor om voor te bidden. Natuurlijk merkt 710 op, dat je wel kunt bidden voor vrede en de zegen van God, maar ik geloof er niet zo in dat je mensen kunt dwingen om weer contact te hebben. En ook niet dat je God kan dwingen. Er is nog zoiets als een vrije wil van de mens.

Is het dan zo moeilijk om aan God te vragen om het contact weer mogelijk te maken?
Wat in onze ogen onmogelijk is , is bij God mogelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:31

Wintertijd dat is een mooie tijd
Op de wereld ligt een sneeuwtapijt
Schaatsen glijden zachtjes over het gladde ijs
Een sneeuwpop met een bezem in zijn hand
De wereld lijkt opeens een sprookjesland
Het hemelsblauw dat is veranderd in lichtgrijs

Een vogeltje dat zoekt een korstje brood
Zonder groene jas lijkt alles bloot
Wintertijd, dat is de allermooiste tijd
Jassen komen uit de zolderkast
Sneeuw is nu opeens geen overlast
Elk jaargetijd dat komt er zonder spijt

Winter is de mooiste tijd
Vol plezier en vrolijkheid
Je pakt je schaatsen op je slee
De zomer lijkt heel lang gelee

De avondzon die kleurt de wereld rood
Water is nu ijs in elke sloot
Kinderen die spelen glijbaan op de straat
Tintelende handen van de kou
Opa leert weer schaatsen, handjes blauw
Wintertijd, die blijven wij toch altijd trouw

Een vogeltje dat zoekt een korstje brood
Zonder groene jas lijkt alles bloot
Wintertijd, dat is de allermooiste tijd
Jassen komen uit de zolderkast
Sneeuw is nu opeens geen overlast
Elk jaargetijd dat komt er zonder spijt

Winter is de mooiste tijd
Vol plezier en vrolijkheid
Je pakt je schaatsen op je slee
De zomer lijkt heel lang gelee
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:32

SYLA060 schreef:
Een hele dikke knuffel voor Henk Verliefde smiley & Does Kussende smiley

Dank zusje...
Maar van Henk blijf je af hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:35

Namens Syla, Henk en mijzelf een vraag: waarom is sneeuw wit?
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:36

Namens Syla, Henk en mezelf een vraag: waarom is sneeuw wit?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:38

MARISKA601 schreef:
Chatuliem:

De vraag om gebed was, dat Henk weer contact kreeg met zijn dochter. En daar ben ik huiverig voor om voor te bidden. Natuurlijk merkt 710 op, dat je wel kunt bidden voor vrede en de zegen van God, maar ik geloof er niet zo in dat je mensen kunt dwingen om weer contact te hebben. En ook niet dat je God kan dwingen. Er is nog zoiets als een vrije wil van de mens.

Is het dan zo moeilijk om aan God te vragen om het contact weer mogelijk te maken?
Wat in onze ogen onmogelijk is , is bij God mogelijk.

Het moeilijkste gebed is bidden voor de wil van de mens
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:42

Quote:
ik geloof er niet zo in dat je mensen kunt dwingen om weer contact te hebben. En ook niet dat je God kan dwingen. Er is nog zoiets als een vrije wil van de mens.

En in deze situatie zou het ook nog eens verkeerd kunnen werken. Henk is er zo mee bezig, dat als er contact zal komen je nu al kan voorspellen dat het weer mis zal gaan. De verwachtingen zijn nl. te hoog. Een relatie proberen te herstellen vereist veel meer dan alleen maar gebed. Het is nl. het herstellen van vertrouwen en dat kost heel veel tijd. En vooral heel veel van jezelf Henk. Het beste wat je kunt doen, is het loslaten. En dan kan God je de rust en vrede geven.

Chat.... je zet God hier neer als een wezen dat van de mens afhankelijk is.
Als of God niet machtig is om te doen wat Hij wil... daar heeft Hij echt geen mensen voor nodig hoor. Mensen WIL Hij gebruiken, maar daarom doet Hij dat niet altijd!

Hij spreekt en het is er...Hij gebied en het gebeurd!
Dus waarom zou Henk niet om een wondertje kunnen bidden? ...wie weet, baad het niet dan schaad het niet.....toch?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:43

CHATULIEM619 schreef:
Het moeilijkste gebed is bidden voor de wil van de mens

God weet wat er zich allemaal afspeelt bij Henk.
Is het dan toch moeilijk om voor/met hem te bidden voor herstel contact?
Lijkt erop we eigenlijk niet meer kunnen bidden voor /met elkaar, voor oplossingen in relaties.
Waar blijft de naastenliefde?

Jij als voorganger van een gemeente zou moeten weten hoe je kunt bidden,en waarvoor.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op donderdag 17 december 2009, 21:46
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:44

Hoi Lekkerding123

Ik las jouw profiel en ik geloof dat ik het helemaal zie zitten met je!!
Het ziet er gewoon hartstikke leuk uit Verliefde smiley
Trouwens... als jij dat bent op de foto.... grrrr... heb ik ook geen moeite mee Kwijlende smiley

Nou zijn er natuurlijk wel wat aandachtspuntjes waar jij ff aan moet werken voordat wij samen verder kunnen, ik heb ze gemakshalve maar op een rijtje gezet dan heb jij gelijk overzicht Lachende smiley met blinkend witte tanden

jouw lengte en gewicht komen niet geheel overeen, heb je al contact met een dieetiste?
je rookt en drinkt niet, das keurig hoor, een bob is altijd makkelijk maar ik wil geen gezeur omdat ik rook en drink
ik zie dat je gescheiden bent, met 3 kinderen die bij jou wonen, kunnen die niet bij je ex terecht? want je hebt als kinderwens een hangt-er-van-af dus je krijgt van mij een paar veeeeel leukere Knipoog smiley
daarnaast ga ik op 2e paasdag geen meubelboulevard op en al helemaal niet koffiedrinken bij je ouders... wees maar blij dat ik wel stad en land ervoor afgereisd heb.
jouw woonwens is een kindvriendelijke buitenwijk, denk maar niet dat ik tussen die herriekinderen ga wonen, het buitenland is een betere woonwens!!

maar zoals ik al zei: je profiel sprak mij zeer aan!!

DATEN?????

grt.
Pieter649

kijk Paulus, ZO moet dat
Naar boven

Auteur Bericht
BULLDOG524

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:46

MARISKA601 schreef:
Lijkt erop we eigenlijk niet meer kunnen bidden voor /met elkaar, voor oplossingen in relaties.

Ik denk dat er ondertussen genoeg over is gezegd Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:55

BULLDOG524 schreef:
Ik denk dat er ondertussen genoeg over is gezegd Zieke smiley

Mijn idee, zo denk ik er dus ook over. Ik vind dat er nogal een drama van gemaakt wordt, daar help je Henk ook echt niet mee!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 21:58

.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 23 februari 2011, 10:15
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 22:00

MARIJAN072 schreef:
Met deze tips moet het helemaal goed komen! Knipoog smiley Verliefde smiley Succes Paulus, ik wacht je mailtje af. Lachende smiley

paulus is 11 jaar jonger Geschokte, onthutste smiley zoveel leeftijdsverschil is onethisch
kinderlokker Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 22:06

PIETER649 schreef:
paulus is 11 jaar jonger Geschokte, onthutste smiley zoveel leeftijdsverschil is onethisch
kinderlokker Woedende smiley

Joh, dat geeft helemaal niks. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je op vakantie bent in Tunesie ofzo en er in de hamam word gevraagd of je met je vader (in Paulus zn geval zn moeder) op vakantie bent Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 22:12

CROSSROAD317 schreef:
Moeten de rechtgeaarde Friezen nog niet schaatsen?? er schijnt al 1 cm "dik" ijs te liggen ...... Gefrustreerde smiley Clown smiley (blub blub blub)

Heb je enig idee hoeveel sneeuw op dit moment in Friesland ligt? Tijd voor een Joustra.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 22:17

.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 23 februari 2011, 10:16
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 22:17

MARISKA601 schreef:

Jij als voorganger van een gemeente zou moeten weten hoe je kunt bidden,en waarvoor.
Als voorganger neem ik gebed altijd serieus. Zo seerieus, dat als ik er moeite mee heb, of in dit geval huiverig ben ik dat ook zo durf te benoemen. God neemt ons gebed ook serieus, dus wij mogen ons ook afvragen of we wel goed bidden.We kunnen heel goed bidden vanuit onze eigen natuur, en dan worden gebeden niet verhoord. Ik neem niet alleen de mens serieus, maar ook God.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 22:18

ANNETTE792 schreef:
Joh, dat geeft helemaal niks. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je op vakantie bent in Tunesie ofzo en er in de hamam word gevraagd of je met je vader (in Paulus zn geval zn moeder) op vakantie bent Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 23 februari 2011, 10:15
Naar boven

Auteur Bericht
BULLDOG524

CHATULIEM619 schreef:
Als voorganger neem ik gebed altijd serieus. Zo seerieus, dat als ik er moeite mee heb, of in dit geval huiverig ben ik dat ook zo durf te benoemen. God neemt ons gebed ook serieus, dus wij mogen ons ook afvragen of we wel goed bidden.We kunnen heel goed bidden vanuit onze eigen natuur, en dan worden gebeden niet verhoord. Ik neem niet alleen de mens serieus, maar ook God.

.

klaar

Laatst aangepast door
BULLDOG524
op donderdag 17 december 2009, 22:19
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 9 januari 2010, 01:24
Naar boven

Auteur Bericht
BULLDOG524

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 22:22

MARY052 schreef:
Ik lees regelmatig in een profiel dat mensen aangeven christen te zijn om dan vervolgens te lezen dat mensen soms maar een paar keer per jaar naar een kerk gaan.
Ik ben heel benieuwd wat daar de reden van kan zijn.........

GOD heeft de gemeente ingesteld en we hebben elkaar juist zo nodig als broers en zussen.............. Tegelijk wordt je toch ook weer elke keer bemoedigd en leer je steeds meer over de Bijbel..........op die manier kan je geloof en je relatie met JEZUS zich verdiepen.

Voor alle duidelijkheid: ik spreek geen oordeel hierover uit, maar ben wel benieuwd naar de redenen hiervan.

Groet Mary

Denk dat velen daar hun eigen reden voor hebben
en om nou je reden hier op het forum te plaatsen, en er vervolgens op afgebrand te worden.
Misschien een idee om het die mensen persoonlijk te gaan vragen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
DIAMANT178

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 22:23

Soldaten!Drukten de doornen kroon op het
Hoofd van Jezus. De scherpe doornen
Drukten diep in Zijn huid en de wrede soldaten lachten om Hem en bespotte, Hem. En Jezus Hij gaf geen
Krimp en de tot bloedens toe geslagen Jezus moest ook nog eens Zelf Zijn kruis dragen en stortte bijna in, elkaar waar op de soldaten een man die Simon werd genoemd opdroegen, om het kruis van Jezus verder tedragen naar de berg Golgotha! Waar Jezus gekruisigd zou worden.
Ook werden er twee misdadigers, tegelijk met Jezus gekruisigd. Maar,
Jezus was onschuldig en de twee misdadigers, zij vonden dat ze hun straf hadden verdiend en Jezus onschuldig is van welk Hij beschuldigd werd.

De harde draadnagels drongen wreed door
De handen en voeten van Jezus en zo werd Jezus met het
Kruis liggend op de grond daaraan vast gespijkerd wat daarna overeind getrokken werd met Jezus daaraan vast genageld. In het midden
Van de twee anderen veroordeelden hing Hij! Jezus daar! En verdroeg,
langdurig vreselijk lijden. Hem werd ontzettend wreed onrecht aangedaan.
En Jezus? Hij deed een gebed naar God Zijn Vader om voor de mensen welke Hem de wreedse dingen hebben aan gedaan. Voor hen vergeving tevragen bij God Zijn Vader.Want! Vader? Vergeef hen want ze weten niet wat ze doen. Daarna nadat Jezus nog uren heeft geleden. Werd het pik donker en riep Jezus het is volbracht! Ik heb gedaan wat de Vader Mij bevolen heeft te doen.

Diamant178
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 22:24

verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 22:12
Naar boven

Auteur Bericht
ADTRID491

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 22:34

Ik had vorige week op mn werk een Dank U God momentje:
Ik had nachtdienst en moest mijn ronde doen. Het kantoor uit en even achterom buiten bij huisjes kijken. Ik had sleutels van een huisje bij me (slot was alleen daar vervangen en dus anders). Toen ik na controle terug wilde gaan, naar kantoor kwam ik tot de ontdekking dat ik de andere sleutels niet mee had genomen... Daar sta je dan, midden in de nacht in de kou, geen telefoonnummers op zak enenen. Normaal valt de deur altijd automatisch in het slot. Ik was al helemaal aant stressen en had nog niet de deur geprobeerd. Toch dacht ik opeens, laat ik gewoon eens aan de deur trekken. En wat denk je: deze was open!!!! Thank God... dat heb ik dan ook wel meteen gedaan!
Naar boven

Auteur Bericht
KLAAS252

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 22:59

THOMAS968 schreef:
Heb je enig idee hoeveel sneeuw op dit moment in Friesland ligt? Tijd voor een Joustra.

Thomas

Vast niet, Holland is afgesloten van Friesland..Clown smiley

Klaas
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 23:15

ROBBEDOES873 schreef:
Namens Syla, Henk en mijzelf een vraag: waarom is sneeuw wit?

euhm sja ff kijken
zia de kleuren plasma dus die kleurengeval driehoek ding is in dit geval dan licht in kleuren op te delen met licht is het meen ik rood groen en blauw die te samen weer alle kleuren bevatten en samen gemngt weer wit.. tot zo ver ff kleurenleer over licht met verf is het net iets anders btw daar heb je de kleuren rood geel en blauw als primaire kleuren en tesamen gemngd krijg je zwart... euhm ik denk met de sneeuw zit het net ff iets anders in elkaar. sneuw is nl een christalvorm en dat is suiker ook en van suiker maak je weer poeder suiker en poedersuiker is weer wit.... dus zou goed kunnen dat sneeuw poedersuiker is en daarom wit Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLAAS252

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 23:20

RELLOK036 schreef:
euhm sja ff kijken
zia de kleuren plasma dus die kleurengeval driehoek ding is in dit geval dan licht in kleuren op te delen met licht is het meen ik rood groen en blauw die te samen weer alle kleuren bevatten en samen gemngt weer wit.. tot zo ver ff kleurenleer over licht met verf is het net iets anders btw daar heb je de kleuren rood geel en blauw als primaire kleuren en tesamen gemngd krijg je zwart... euhm ik denk met de sneeuw zit het net ff iets anders in elkaar. sneuw is nl een christalvorm en dat is suiker ook en van suiker maak je weer poeder suiker en poedersuiker is weer wit.... dus zou goed kunnen dat sneeuw poedersuiker is en daarom wit Lachende smiley

Moeilijk hoor, als ze nou vroegen waarom een kanarie geel is, had ik het wel geweten. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Klaas.
Naar boven

Auteur Bericht
SMILEY462

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 23:21

ik moet vaak zondags werken, dus goed excuus...en hou me ook nog es bezig met 1 van de 10 geboden. pas toe wat dr in de kerk verkondigd word okee niet alles maar ben dan ook geen model christen.
Naar boven

Auteur Bericht
SIMONKWET418

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 23:28

HANNAH810 schreef:
toen ik aan t zoeken was naar andere woonruimte heb ik gebeden om leiding; ik zou namelijk zo heel graag weer een klein tuintje willen;

afijn, ik heb een grote tuin gekregen, en ik was er blij mee;
de hele voortuin heb ik leeggehaald, zo erg zelfs, dat er een vrachtwagen grond in moet; maar ja, dat kost geld, he?
de planten in de vorige tuin, had ik al gescheurd, en wat er over bleef, kon ik in de moestuin van mn vriendin onderbrengen; zo ook met de duizende bloembollen.....zover dus aan planten geen gebrek...

kom ik vanmorgen op mn vorig woonadres, om de laatste dingen op te halen, die nog in t tuinhuisje stonden; zegt de nieuwe eigenaar; je kunt alle rozen wel mee-nemen, als je dat wilt hoor!
tuuuuurlijk wil ik dat!!

enne.....de hele zijtuin gaat op de schop, dus je kunt de buxus-hagen en beplanting ook wel ophalen, als je t kunt gebruiken....
tuuuuuuuurlijk wil ik dat!!

want we gaan van de tuin een oprit maken, en de pergola (27 meter) gaat eruit, dus als je die wilt hebben, kun je die in t voorjaar ophalen; als je m tenminste nog gebruiken kunt;
tuuuuuuuurlijk wil ik dat!!!!!

trouwens, de planten in de voortuin staan wel dicht op elkaar.....
kun je daarvan zeggen hoe we dat oplossen??
ja hoor, dat kan ik tuurlijk wel; doe ik voor u;
en t overschot?
tuuuuuuuurlijk wil ik dat!!!!

afijn, moe en met spierpijn sta ik te strijken;
komt de tuin-hulp de keuken in lopen;
je vind een vrachtwagen grond te prijzig zei je; dus k heb effies wat geregeld voor je, meid;
maandag vroeg komt er een VRACHTWAGEN VOL KOMPOST, kadootje van je huurbaas, en ik spit het er even door voor je!!!!!!
de tranen zouden je toch in je oren schieten?? zeg nou zelf.....
want tuuuuuuurlijk wil ik dat!!

de broer van de huurbaas wil wel een rozen-rekje maken over het pad langs het huis, k zal es vragen wanneer het hem zou schikken;
want tuuuuuuurlijk wil ik dat ook nog wel!!

zou God weten wat dit meisje nodig heeft, om haar gedachten te verzetten, en te relaxen??

afijn, als ik niet reageer, ondanks dat ik online ben;
t zou zomaar es kunnen zijn, dat ik de tuin in ben;
want tuuuuuurlijk wil ik dat!!!!!

Natuurlijk meid weet God dat, jij zou graag een klein tuintje willenen zie jij krijgt een grote, en wat je er dan allemaal bij krijgt.
Als je vraagt aan God dan komt het goed zie je wel, blijf bidden en nu
bedanken.
Je moet het weten ook ik heb voor jou gebeden, en zal Hem danken
voor ik ga slapen.
Dit bedoel ik nu met medeleven, deden we dat allemaal maar wat meer.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 23:44

ROBBEDOES873 schreef:
Namens Syla, Henk en mezelf een vraag: waarom is sneeuw wit?

Omdat in wit alle kleuren zijn.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 ... 6194 Volgende
Pagina 52 van 6194