Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 00:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat is eenheid? Is dat wel mogelijk op het forum en zo ja hoe dan? Wat de meeste mensen hier onder eenheid verstaan is het afwezig zijn van ruzie. En ik denk ook dat dat waarschijnlijk het hoogst haalbare is hier op het forum. De internet wereld is heel wat anders dan de echte werkelijkheid. Ik heb zo vaak gemerkt hoe anders mensen in het echt zijn, dan op het forum. En dat is ook wel logisch, maar het is iets waar je rekening mee moet houden. Internet is zo enorm vluchtig, dat je daar niet op kunt bouwen. Je kunt beter de basis vinden in de echte wereld. Dus als je vraagt of er eenheid is op het forum, kun je alleen maar concluderen dat het met ruzie meevalt. Of dat nu een goed criterium is voor eenheid? |
En hoe ga je dan om met personen die nooit , maar dan ook nooit wat schrijven op het forum? En mensen die zelfs te beroerd zijn om een mailtje te beantwoorden? Hoe kàn je daar dan een basis mee beginnen in de echte wereld ? Is toch onmogelijk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 00:26
|
|
|
VISSER278 schreef: | En hoe ga je dan om met personen die nooit , maar dan ook nooit wat schrijven op het forum? En mensen die zelfs te beroerd zijn om een mailtje te beantwoorden? Hoe kàn je daar dan een basis mee beginnen in de echte wereld ? Is toch onmogelijk? |
je bedoelt net als > 90% van de vrouwen < 30 jaar...?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 00:56
|
|
|
VISSER278 schreef: | En hoe ga je dan om met personen die nooit , maar dan ook nooit wat schrijven op het forum? En mensen die zelfs te beroerd zijn om een mailtje te beantwoorden? Hoe kàn je daar dan een basis mee beginnen in de echte wereld ? Is toch onmogelijk? |
Mensen die nooit wat schrijven op het forum?? Tsja...das eigen vrije wil.... Soms durven mensen het ook niet....als dat je ding niet is... Een mailtje wat je niet beantwoord...vind ik niet netjes nee....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 02:45
|
|
|
Quote: | CHATULIEM619 schreef: Wat is eenheid? Is dat wel mogelijk op het forum en zo ja hoe dan? Wat de meeste mensen hier onder eenheid verstaan is het afwezig zijn van ruzie. En ik denk ook dat dat waarschijnlijk het hoogst haalbare is hier op het forum. De internet wereld is heel wat anders dan de echte werkelijkheid. Ik heb zo vaak gemerkt hoe anders mensen in het echt zijn, dan op het forum. En dat is ook wel logisch, maar het is iets waar je rekening mee moet houden. Internet is zo enorm vluchtig, dat je daar niet op kunt bouwen. Je kunt beter de basis vinden in de echte wereld. Dus als je vraagt of er eenheid is op het forum, kun je alleen maar concluderen dat het met ruzie meevalt. Of dat nu een goed criterium is voor eenheid? |
Hai Chatuliem,
Ja, de 'eenheid' op een forum is heel anders dan op een plek waar je als vrienden bij elkaar komt. Op een forum heb je het geschreven woord, smileys die ondersteunen en gevoelswaarde van woorden en zinnen. Zo even uit mijn hoofd, eenheid betekend voor mij harmonie tussen elkaar. Nou is dat onmogelijk op een forum, zelfs al is die christelijk en geloven we in de kern hetzelfde. er komen bijvoorbeeld genezeingen bij waar de een wel in geloofd, de ander niet, die denkt van dat was toen zo, nu niet meer, en dan bijvoorbeeld eindtijdstudies die ik niet geloof, simpel omdat ik dat oa in Trouw las...en ik de man ook al daarvoor al helemaal niet vetrouwde door het eea...Ja, in het begin wel, dat ik pas geloofde vetrouwde ik iedereen die zei christelijkte zijn blindelings. Ja, behalve de traditionelen, daar werd zovaak over gezegd dat zij een dood geloof hadden. Zelfs hele preken en bijbelstudies erover....
Ja, dan krijg je dat degenen die anders denken belegdigd kunnen zijn, omdat je anders denkt, is mijn ervaring. Ja, ik kan toch echt niet uit een soort van rare naastenliefde net doen alsof ik dingen geloof, als dat niet zo is, en, ik er ook nog eens heel anders over denk.
Voor mij hoeft het geen obstakel te zijn hoor, voor de harmonie onderling, als de een anders denkt dan de ander.
Ik heb dat met enkele mensen waarmee ik mail, met sommigen regelmatig, met sommigen nu en dan eens. Ja, we denken verschillend dat weten we van elkaar dat respecteren we van elkaar, en we gaan uit van de dingen waar we wel hetzelfde over denken. Dat kan in het echte leven ook zo zijn, dan zoekt men overeenkomsten, om een gesprek te beginnen bijvoorbeeld.
En ruzie? Ja als ik mijn mening zeg en een ander wordt boos, heb ik geen ruzie hoor. Ja, de ander met mij, maar ik niet met hem/haar. Ik vertik, omdat woord eens te gebruiken, om te denken wat anderen willen dát ik denk.
Het komt ook voor dat een ander erg veel lijkt op het beeld wat iemand van hem/haar had...is mijn ervaring, ja met daten, heb maar een keer gedate en dat beeld wat ik toen had van diegene kwam precies overeen, nog beter zelfs.... Maar gewoon met afspreken met mensen die ik kon van een of meerdere fora..ja, dan had ik een keer dat iemand echt heel anders was en het verschil was te groot om verder te bouwen...
Je kan in die zin niet bouwen op internet- contacten in het algemeen, dat je de mensen dus kent van een beeldscherm en de stukjes die ze schrijven en verder zie je en ken je ze niet. ja, er worden wel regelmatig afspraken om 't eea te doen gemaakt hier, dat is wel oke. dan heb ik het alleen over fora nu. En niet mensen die over de hele wereld contacten, ja zelfs relaties hebben via Skype....
Ja, je moet het echt niet alleen hebben van de internet contacten, dat kan wel een leuke en belangrijke bijzaak zijn. Maar je moet echt de basis in de echte wereld (willen) hebben qua sociale contacten, vrienden werk, hobby, uitgaan, etc.
Ja, dat het met de ruzie meevalt, ja, nogmaals, ik ga niet zeggen, bijvoorbeeld dat ik O. zo integer en eerlijk vind, als ik júist het tegenovergestelde vind.
Heb ik dan ruzie, jammer dan.....ik kom iig voor mijn mening op, en dat heb ik moeten leren van mezelf, zoals zoveel dingen. Dat heb ik niet meegekregen als kind; het tegenovergestelde, ik had geleerd dat ik geen mening had, dat mijn 'mening' precies zo moest zijn als anderen denken, anders had ik een groot probleem, dan daalde ik in achting bij diegene. Het kwam er dus op neer, dat ik totaal geen zelfvertrouwen en eigenwaarde had. en een ontzettend laag zelfbeeld. ik weet nog dat ik regelmatig letterlijk dacht : "ik ben niets waard". Ja, als je dat jaar in jaar uit bijna elke dag enkele keren naar je hoofd geslingerd krijgt....als kind...dan ga je dat echt geloven....
Ik was een keer met mijn moeder bij zo'n instelling met artsen en verplegers, waar alle kinderen heen moesten, weet niet meer waarvoor....Ik was toen een jaar of negen denk ik... Nou, iig, ik was zo bang voor een injectie, en de verpleegkundige verzekerde me dat ik géén injectie zou krijgen. Ik geloofde haar niet en liet dat ook merken door steeds weer dringend mijn vraag te herhalen, ofdat ik echt géén injectie zou krijgen. Ik was daar namelijk heel erg bang voor. Voor injecties. Toen zei die verpleegkundige dat ík géén zelfvertrouwen had, toen dacht ik van "ja, ik vertouw mezelf juist wel, ik vertrouw jullie niet....". Dus ik snapte totaal niet wat ze bedoelde....(want ik wist nog helemaal niet wát zélfvertrouwen precies betekende)...ja ik dacht heel logisch, toen voor een kind; het vertrouwen van jezelf tegenover jezelf, ja en jezelf belazer je niet...."zélf....vertrouwen", en geen "ánder...vertrouwen".
Wel onderweg een litanie van mijn moeder: 'wat zullen die mensen wel niet denken door jou'...ja, dát was het enige wat belangrijk was, wat 'de mensen denken'.....Dat tekende oa letterlijk mijn kindertijd.... Als ik een mening had, om het even waarover, dan was het nooit een mening van mezelf, want die had ik niet zeiden mijn ouders, gewoon waar anderen bij waren. Dan was het altijd omdat kinderen uit mijn klas het allemaal deden ofzo, Dat zeiden ze, terwijl het een keer zelfs iets betrof, wat geeneen kind van mijn klas deed.....
Ja, dat was eventjes off-topic, maar voor mij wel belangrijk. Ik weet eventjes weer waarom ik niet meer zeg dat ik iets denk, alleen om een ander tevreden te stellen. Ik heb er zolang over gedaan, gewoon leren zeggen wat mijn mening is.....Heb als het ware mezelf opgevoed...
Iig, 'eenheid' heeft voor mij niets te maken met het met elkaar eens zijn en geen ruzie, eenheid is respecteren dat iemand anders niet zo denkt...of anders denkt.. En ruzie, ach, hoeft voor mij de eenheid niet te breken. Ik ben beste vrienden met wie ik eerst de grootste ruzie had... Ik ga niet zwijgen omdat ik anders ruzie krijg.
Ach, wéér een beetje lang, maar ja, het houdt mij van de straat, in dit geval van het roken....
En kritiek hier, erger dan het pesten wat ik jarenlang heb ondervonden op de lagere school, en ook geen leven thuis, zo erg dat ik zelfs, ondanks dat ik zo gepest werd, nog liever op school was....erger dan dat kan het nooit worden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 10:32
|
|
|
BART347 schreef: | je bedoelt net als > 90% van de vrouwen < 30 jaar...? |
90 procent van de vrouwen die niet een mailtje beantwoorden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 10:33
|
|
|
VISSER278 schreef: | En hoe ga je dan om met personen die nooit , maar dan ook nooit wat schrijven op het forum? En mensen die zelfs te beroerd zijn om een mailtje te beantwoorden? Hoe kàn je daar dan een basis mee beginnen in de echte wereld ? Is toch onmogelijk? | Ik zeg ook niet dat je één moet zijn met iedereen op het forum? Als je niks van mensen merkt kun je er ook geen relatie mee hebben, maar ik ga ervan uit dat iedereen hier op de site zit om kennis te maken met anderen. Of dat nu voor een partner is, of dat nu voor vriendschap is. Ik lees hier regelmatig dat mensen eigenlijk bang zijn de eenheid te verstoren. En dat vind ik onzin. Mijn advies is: wees jezelf dan hoef je in elk geval nooit te liegen. Voor sommigen is dat een life time mission, omdat ze nooit zichzelf zijn geweest, en altijd rekening hebben moeten houden met de ander. Ten tweede: probeer niet vrienden te worden met iedereen. Want dat werkt niet. Accepteer dat je beter met de een dan met de ander kan opschieten. Vertrouw ook niet iedereen bij voorbaat. Dit heet een christelijke site te zijn, maar sommige mensen gedragen zich totaal niet christelijk. Vertrouw die mensen die bewezen hebben te vertrouwen te zijn. En tenslotte: leer mensen kennen. Doe mee aan de activiteiten die hier aangeboden worden. In de uitjes die ik heb meegemaakt zijn de nicknames veranderd in mensen van vlees en bloed. Het heeft me heel veel goede contacten gebracht en zelfs vrienden. Tja en dat kost een investering. Investering in tijd en geld, maar het is zeker de moeite waard.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 10:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik zeg ook niet dat je één moet zijn met iedereen op het forum? Als je niks van mensen merkt kun je er ook geen relatie mee hebben, maar ik ga ervan uit dat iedereen hier op de site zit om kennis te maken met anderen. Of dat nu voor een partner is, of dat nu voor vriendschap is. Ik lees hier regelmatig dat mensen eigenlijk bang zijn de eenheid te verstoren. En dat vind ik onzin. Mijn advies is: wees jezelf dan hoef je in elk geval nooit te liegen. Voor sommigen is dat een life time mission, omdat ze nooit zichzelf zijn geweest, en altijd rekening hebben moeten houden met de ander. Ten tweede: probeer niet vrienden te worden met iedereen. Want dat werkt niet. Accepteer dat je beter met de een dan met de ander kan opschieten. Vertrouw ook niet iedereen bij voorbaat. Dit heet een christelijke site te zijn, maar sommige mensen gedragen zich totaal niet christelijk. Vertrouw die mensen die bewezen hebben te vertrouwen te zijn. En tenslotte: leer mensen kennen. Doe mee aan de activiteiten die hier aangeboden worden. In de uitjes die ik heb meegemaakt zijn de nicknames veranderd in mensen van vlees en bloed. Het heeft me heel veel goede contacten gebracht en zelfs vrienden. Tja en dat kost een investering. Investering in tijd en geld, maar het is zeker de moeite waard. |
das ook wel weer goed geschreven, duh daar gaat mijn eenheid ideeen, ha ha toch is er best een leuke eenheid hier volgens mij met sommigge mensen. bv de p.n. lijkt me harstikke leuk,misschien ben ik er wel volgend jaar bij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 11:07
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik zeg ook niet dat je één moet zijn met iedereen op het forum? Als je niks van mensen merkt kun je er ook geen relatie mee hebben, maar ik ga ervan uit dat iedereen hier op de site zit om kennis te maken met anderen. Of dat nu voor een partner is, of dat nu voor vriendschap is. Ik lees hier regelmatig dat mensen eigenlijk bang zijn de eenheid te verstoren. En dat vind ik onzin. Mijn advies is: wees jezelf dan hoef je in elk geval nooit te liegen. Voor sommigen is dat een life time mission, omdat ze nooit zichzelf zijn geweest, en altijd rekening hebben moeten houden met de ander. Ten tweede: probeer niet vrienden te worden met iedereen. Want dat werkt niet. Accepteer dat je beter met de een dan met de ander kan opschieten. Vertrouw ook niet iedereen bij voorbaat. Dit heet een christelijke site te zijn, maar sommige mensen gedragen zich totaal niet christelijk. Vertrouw die mensen die bewezen hebben te vertrouwen te zijn. En tenslotte: leer mensen kennen. Doe mee aan de activiteiten die hier aangeboden worden. In de uitjes die ik heb meegemaakt zijn de nicknames veranderd in mensen van vlees en bloed. Het heeft me heel veel goede contacten gebracht en zelfs vrienden. Tja en dat kost een investering. Investering in tijd en geld, maar het is zeker de moeite waard. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 11:12
|
|
|
Precies Chat, ben het er helemaal mee eens. Maar ik bedoel maar ....... er zijn hier mensen , veel zelfs , die nooit van zich laten horen , zowel op forum als in mails beantwoorden. Wat is dan het nut als je hier je zelf inschrijft? En ..... hoe ga je om met mensen waar je via chat/ mail/ forum wél leuke contacten mee hebt , maar niet openstaan voor een ontmoeting? en zoals je zegt .... mensen in het echt ontmoeten , ja , is veel leuker en veel anders dan via een beeldscherm. Ik ben ook verschillende keren naar een uitje geweest zoals je weet , en ik moet eerlijk zeggen , ik heb er nog nooit spijt van gehad.
Alleen die afstand he.....
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op zondag 29 juli 2012, 11:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 11:13
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Mensen die nooit wat schrijven op het forum?? Tsja...das eigen vrije wil.... Soms durven mensen het ook niet....als dat je ding niet is... Een mailtje wat je niet beantwoord...vind ik niet netjes nee.... |
Sorry , maar is totaal geen antwoord op m'n vraag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 11:30
|
|
|
Waarom zou je moeten reageren op het forum? Niet ieder discussie is bovendien interesant om op te reageren.
mensen die beroerd zijn om yte reageren op mail zijn al in het echte leven net zo saai om contact te hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 11:38
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Waarom zou je moeten reageren op het forum? Niet ieder discussie is bovendien interesant om op te reageren.
mensen die beroerd zijn om yte reageren op mail zijn al in het echte leven net zo saai om contact te hebben | Daan, ik zou het anders willen formuleren. Ik denk dat veel mensen best wel willen reageren, maar eigenlijk te verlegen zijn. Het is me ook wat om op zoek te gaan naar nieuwe vrienden, terwijl je bv. net gescheiden bent. En voor velen is het ook moeilijk, je bent het gewoon verleerd. Een nieuwe weg gaan, nou dat is me ook wat. Vooral als je van tevoren steunde op je partner, die wel gemakkelijk was in het leggen van contacten...ik denk hardop hoor, maar ik denk dat veel mensen over een drempel moeten.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 29 juli 2012, 11:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 11:38
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Waarom zou je moeten reageren op het forum? Niet ieder discussie is bovendien interesant om op te reageren.
mensen die beroerd zijn om yte reageren op mail zijn al in het echte leven net zo saai om contact te hebben |
ik denk niet reageren meer aandacht vraagt op de site..maar goed;)
en er zijn ook mensen die zich echt beroerd voelen. veel meegemaakt..en houden liever ''hun wereld'' wat kleiner Ondanks ik hier wel eens wat neer zet,kan ik ook die mensen goed begrijpen...maar dat wat niet als tegengas bedoelt aan jou Daan.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zondag 29 juli 2012, 11:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 11:45
|
|
|
HEIDE115 schreef: | ik denk niet reageren meer aandacht vraagt op de site..maar goed;)
en er zijn ook mensen die zich echt beroerd voelen. veel meegemaakt..en houden liever hun wereld wat kleiner Ondanks ik hier wel eens wat neer zet,kan ik ook die mensen goed begrijpen...maar dat wat niet als tegengas bedoelt aan jou Daan. | Als je een wereld kleiner wilt maken denk ik dat je dat niet moet zoeken op een dating site. Want dat impliceert automatisch dat je wereld groter wordt.
En herkenning is toch ook een manier van verwerking? Ik zvind het juist heel krachtig hoe sommige mensen hier op de site openlijk vertellen wat ze hebben meegemaakt. En vaak heeft men zich geïsoleerd gevoeld. Dit forum kan juist een plaats zijn waar mensen die vroeger eenzaam waren, toch merken dat ze niet de enige zijn. Vergis je niet, dat isolatie een gemeen middel is om anderen pijn te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 11:55
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je een wereld kleiner wilt maken denk ik dat je dat niet moet zoeken op een dating site. Want dat impliceert automatisch dat je wereld groter wordt.
En herkenning is toch ook een manier van verwerking? Ik zvind het juist heel krachtig hoe sommige mensen hier op de site openlijk vertellen wat ze hebben meegemaakt. En vaak heeft men zich geïsoleerd gevoeld. Dit forum kan juist een plaats zijn waar mensen die vroeger eenzaam waren, toch merken dat ze niet de enige zijn. Vergis je niet, dat isolatie een gemeen middel is om anderen pijn te doen. |
Chat ik schreef HOUDEN ''hun wereld'' wat kleiner. en dan volgt dus de rest,met gevolg van wel meedoen..maar op hun manier. Ook zei zeggen niet hier..waarom praten jullie over dit en dat..toch? en als iemand je hier ziet reageren,dan kan diegene heus wel je wat e-mailberichtjes door middel van het forum naar jou of mij of wie ook ooit misschien gaan sturen..(dan zijn we er toch ook?)
of zeg ik wat verkeerds/
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zondag 29 juli 2012, 12:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIANA556
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 11:59
|
|
|
PETRA944 schreef: | 90 procent van de vrouwen die niet een mailtje beantwoorden |
meer dan 90% van de vrouwen onder de 30 jaar, die niet een mailtje beantwoorden, bedoelt hij, denk ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 12:01
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je een wereld kleiner wilt maken denk ik dat je dat niet moet zoeken op een dating site. Want dat impliceert automatisch dat je wereld groter wordt.
En herkenning is toch ook een manier van verwerking? Ik zvind het juist heel krachtig hoe sommige mensen hier op de site openlijk vertellen wat ze hebben meegemaakt. En vaak heeft men zich geïsoleerd gevoeld. Dit forum kan juist een plaats zijn waar mensen die vroeger eenzaam waren, toch merken dat ze niet de enige zijn. Vergis je niet, dat isolatie een gemeen middel is om anderen pijn te doen. |
In de afgelopen 14 maanden ben ik geregeld aan huis gekluisterd geweest vanwege ziekte en had totaal geen sociaal leven. En ja, heb een fijne gemeente en best een grote vriendenkring en ja, wanneer ik daar om vroeg kon ik alle hulp krijgen die ik nodig had.
Maar hun leven ging gewoon door terwijl die van mij stilstond en ik merkte dat ik veel miste van wat er in een ieders leven speelde. Wat kan een mens zich dan eenzaam voelen! En wat een zegen is het dan dat er een site is als deze en alle andere sociale media!
Maar deze sociale media kan ook pijn doen...lezen dat iedereen maar op vakantie gaat, leuke dingen doet etc, terwijl dat voor mij nog niet binnen mijn mogelijkheden ligt en dat kan behoorlijk frustreren.
Ik ervaar het dan ook als een grote Zegen dat God mij de gave gegeven heeft van een opgewekt en opgeruimd karakter, van relativeren en dat God mij humor gegeven heeft!
Dat betekent soms reageren op serieuze onderwerpen, maar nog vaker op de leuke, omdat ik juist daar alles goed in kan verwerken!
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op zondag 29 juli 2012, 12:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 12:10
|
|
|
VISSER278 schreef: | Precies Chat, ben het er helemaal mee eens. Maar ik bedoel maar ....... er zijn hier mensen , veel zelfs , die nooit van zich laten horen , zowel op forum als in mails beantwoorden. Wat is dan het nut als je hier je zelf inschrijft? En ..... hoe ga je om met mensen waar je via chat/ mail/ forum wél leuke contacten mee hebt , maar niet openstaan voor een ontmoeting? en zoals je zegt .... mensen in het echt ontmoeten , ja , is veel leuker en veel anders dan via een beeldscherm. Ik ben ook verschillende keren naar een uitje geweest zoals je weet , en ik moet eerlijk zeggen , ik heb er nog nooit spijt van gehad.
Alleen die afstand he..... |
Hey Visser, als je me nu eerst eens een mailtje stuurt, dan wil ik best wat terugschrijven, hoor!
En ik hoop op de picknick ook veel mensen (voor het eerst) te ontmoeten. Ik hoop dat het erg gezellig wordt en dat ik na afloop ook kan zeggen dat ik er geen spijt van heb gehad. Eigenlijk twijfel ik daar niet aan! Het weer ziet er goed uit: droog en 23 tot 24 graden, dus.......voor degenen die nog twijfelen....geef je op!!
en dan hier maar weer on-topic......
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 29 juli 2012, 12:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 12:36
|
|
|
DIANA556 schreef: | meer dan 90% van de vrouwen onder de 30 jaar, die niet een mailtje beantwoorden, bedoelt hij, denk ik | Dus jij hebt ook een mailtje van hem ontvangen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIANA556
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 12:48
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dus jij hebt ook een mailtje van hem ontvangen? |
ik heb alleen even de "wiskundige" tekentjes vertaald, that's all
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANOUSKA714
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 12:52
|
|
|
Reageren op mail is wel zo fijn, maar reageren op het forum ... Het lezen ervan vind ik leuk, maar reageren doe ik eigenlijk nooit. Dat betekent toch niet dat ik saai of ongeïnteresseerd ben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIANA556
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 12:56
|
|
|
ANOUSKA714 schreef: | Reageren op mail is wel zo fijn, maar reageren op het forum ... Het lezen ervan vind ik leuk, maar reageren doe ik eigenlijk nooit. Dat betekent toch niet dat ik saai of ongeïnteresseerd ben |
hahaha......je kunt beter zeggen bijna nooit, dit is toch je 13e reactie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 13:01
|
|
|
JOSINA022 schreef: | In de afgelopen 14 maanden ben ik geregeld aan huis gekluisterd geweest vanwege ziekte en had totaal geen sociaal leven. En ja, heb een fijne gemeente en best een grote vriendenkring en ja, wanneer ik daar om vroeg kon ik alle hulp krijgen die ik nodig had.
Maar hun leven ging gewoon door terwijl die van mij stilstond en ik merkte dat ik veel miste van wat er in een ieders leven speelde. Wat kan een mens zich dan eenzaam voelen! En wat een zegen is het dan dat er een site is als deze en alle andere sociale media!
Maar deze sociale media kan ook pijn doen...lezen dat iedereen maar op vakantie gaat, leuke dingen doet etc, terwijl dat voor mij nog niet binnen mijn mogelijkheden ligt en dat kan behoorlijk frustreren.
Ik ervaar het dan ook als een grote Zegen dat God mij de gave gegeven heeft van een opgewekt en opgeruimd karakter, van relativeren en dat God mij humor gegeven heeft!
Dat betekent soms reageren op serieuze onderwerpen, maar nog vaker op de leuke, omdat ik juist daar alles goed in kan verwerken! |
herkenbaar, ik heb straatangst gehad, zonder medicijnen weer de straat opgegaan en gaat goed,soms ben ik wat onzeker nog, dus met kleine stapjes verder gaan is het advies vandegene die me destijds begeleidde. en dan ben je bezig je leven op te pakken, geen werk, 3 vriendinnen, want was verhuisd, alles moet je weer opbouwen en denk je hee das leukeeen datingsite, verruim je je kennissenkring wat verder dan je kleine kringetje van familie, 3 vriendinnen, een leuke gemeente maar ik zelf ben me tegengekomen, vind de stap nog moeilijk verder dan me omgeving te komen. had na de p.n gewild met een dochter, maar toen nodigde me ex me dochter uit voor de efteling en alleen toch moeilijke stap, afspreken met iemand die heel ver wegwoont eh toch moeilijke stap. dus denk er ook over, terug komen als ik die moeilijkestappen echt durf te maken, of of het forumblijven hangen en dan nog ingewikkelder, stel je en man leuk vind, wat moet een man met iemand die nog niet zo sterk in het leven staat zo zit ik hier op het forum en onderhand lees ik, vind ik het leuk om anderen te lezen, leuker als tv kijken en je kan met meer mensen communiceren dan je eigen kleine kring
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 13:13
|
|
|
en aan de andere kant doet het ook pijn, ik zo ben, ik best heel graag met visser zou willen vissen ik best heel graag naar de pn de mensen had ontmoet die daar na toe gaan.enfin petra de grootste idioot van cm en aan de andere kant denk ikgeduld, het gaat steeds beter, en ben ikblij met alledingen die ik weer wel durf, contacten heb met mensen uitmijn omgeving geniet ik enorm van alle dingen, en alles wat ik doe gaat goed, alleen die onzekerheid, enfin erg ersoonlijk thats me, dus en had 1 keer gedate, best dapper van me. ha ha maar me herstel gaat met us en downs en voelme schuldig zelfs als mensen me nu voor een date vragen, want eh wie ben ik ga me niet leuk vinden, laat ik eerst maar es durven afspreken .en dan leg ik uit en toch willen ze nog daten petra die zich zeer stom soms voelt, onvolwassen , pffffffff doe me best
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 13:24
|
|
|
en dus hang ik hier nog wat,me afvragend zou iknou op verzenden hebben gedrukt want me lidmaatschap is nog steeds niet verwijderd enfin maar es opruimen weer....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CANADIAN073
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 16:16
|
|
|
Een rode balk biedt soms uitkomst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 17:02
|
|
|
CANADIAN073 schreef: | Een rode balk biedt soms uitkomst. |
He wát?
Zo'n rode balk die een pad afzet ? Waar je als je langs de dijk fietst de auto's niet verder meer mogen? Wat heeft dat nou te maken met niet verlengen?
Visser die het niet meer snapt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 17:03
|
|
|
VISSER278 schreef: | He wát?
Zo'n rode balk die een pad afzet ? Waar je als je langs de dijk fietst de auto's niet verder meer mogen? Wat heeft dat nou te maken met niet verlengen?
Visser die het niet meer snapt |
Daarvoor ben je dan ook Visser
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 17:19
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Daarvoor ben je dan ook Visser |
Klopt , daarom zie ik ook niet graag van die rode balken.
Geef mij maar een gewone , normale schutting of een mooie haag. Prachtig werk , ieder jaar een keer zo'n haag snoeien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CANADIAN073
|
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 17:20
|
|
|
VISSER278 schreef: | He wát?
Visser die het niet meer snapt |
Dat houd het verlengen van de weg tegen anders rijden ze voor je voeten als je staat te vissen.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|