Auteur |
Bericht |
|
DRUIFJE096
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:04
|
|
|
[quote=ANITA324]Elk mens gelovig of niet gelovig een ieder krijgt hem of haar loon. Elk ander die in het Boek des Levens staan hebben het eeuwig leven. Die niet in het Boek des Levens staan heeft het leven niet en verliest. Elk ander is zelf verantwoordelijk in hun doen en laten. Ga elkaar niet contenu te lijf. Als een trechter in iemand keel douwen krijgt de ander des te meer afkeer waarop het niets met geloof te maken wil hebben. Je mag een waarschuwing geven en elkaar onderwijzen maar niet iemand de grond in boren dat zijn niet de ware vruchten van een christenen.
Shalom,
Een zuster
Helemaal mee eens, ik vind dat jullie nogal oordelen over elkaar. Je mag een andere mening hebben, maar laat de ander in zijn waarde. En wie zegt dat jouw mening de enige juiste mening is. Als ik sommige dingen hier lees dan vind ik dat niet een christelijke manier van met elkaar omgaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:14
|
|
|
zolang je het met Chatuliem eens bent, is er niks aan de hand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:04
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | zolang je het met Chatuliem eens bent, is er niks aan de hand |
stoppen griffie!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:11
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | zolang je het met Chatuliem eens bent, is er niks aan de hand |
Is geen leuke opmerking
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:42
|
|
|
Erg flauw en kinderachtig, je verlaagt jezelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:44
|
|
|
ah, het gevoel voor humor is inmiddels ook al verdwenen, merk ik?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:46
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | ah, het gevoel voor humor is inmiddels ook al verdwenen, merk ik?
| Zullen we kijken of Chris die humor met je deelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:46
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | ah, het gevoel voor humor is inmiddels ook al verdwenen, merk ik?
|
Dan heb je een ander gevoel voor humor, dan ik. Maar dat had ik al eerder gemerkt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:49
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zullen we kijken of Chris die humor met je deelt. |
Dreigen is geen oplossing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 08:45
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dreigen is geen oplossing! |
ach, Leanne, laat maar. blijkbaar is er op CM geen hokje voor mensen die aan het randje van de kerk staan en anders over bepaalde dingen denken, laat staan een ander gevoel voor humor hebben dan de voorgangersgroep van CM.
vanaf nu l e e s ik alleen nog. kan ik ook niet afgebrand worden.
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zaterdag 1 mei 2010, 08:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 09:03
|
|
|
laten we van hokje maar hoekje maken. als is er voor sommigen geen hoekje op cm, bij God heeft iedereen een hoekje.
NBG Johannes 14:2 en 3
2 In het huis mijns Vaders zijn vele woningen – anders zou Ik het u gezegd hebben – want Ik ga heen om u plaats te bereiden; 3 en wanneer Ik heengegaan ben en u plaats bereid heb, kom Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat ook gij zijn moogt, waar Ik ben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 09:10
|
|
|
is het ook niet zo dat wij zelf mensen in ho(e)kjes plaatsen? iemand die niet gelijk gestemd is met jou, zetten we die niet vaak buiten ons eigen ho(e)kje?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 10:13
|
|
|
MARISKA601 schreef: | laten we van hokje maar hoekje maken. als is er voor sommigen geen hoekje op cm, bij God heeft iedereen een hoekje.
2 In het huis mijns Vaders zijn vele woningen – anders zou Ik het u gezegd hebben – want Ik ga heen om u plaats te bereiden; 3 en wanneer Ik heengegaan ben en u plaats bereid heb, kom Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat ook gij zijn moogt, waar Ik ben. |
helemaal mee eens maris
maar niet in een hoekje blijven kniezen hoor,op tijd eruit komen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 10:21
|
|
|
MARISKA601 schreef: | laten we van hokje maar hoekje maken. als is er voor sommigen geen hoekje op cm, bij God heeft iedereen een hoekje.
2 In het huis mijns Vaders zijn vele woningen – anders zou Ik het u gezegd hebben – want Ik ga heen om u plaats te bereiden; 3 en wanneer Ik heengegaan ben en u plaats bereid heb, kom Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat ook gij zijn moogt, waar Ik ben. |
MARISKA601 schreef: | is het ook niet zo dat wij zelf mensen in ho(e)kjes plaatsen? iemand die niet gelijk gestemd is met jou, zetten we die niet vaak buiten ons eigen ho(e)kje? |
Tjonge wat een wijze woorden opeens in dit topic.
Hier kunnen we t beter maar gelijk mee afsluiten.
Respecteer ieder ander kind van God, God houdt van jou, van mij en van hem en haar. Kijk eens met dezelfde ogen als waar God mee kijkt naar ons allemaal.
En straks zullen we ons verwonderen, als alle hokjes te niet zijn gemaakt, en we mogen zijn daar waar Hij is, daar zal t feest der ontmoeting zijn. Kijk hij ook, kijk zij ook.....maar dat was toch uit dat hokje??
Genade zo oneindig groot !!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 15:20
|
|
|
MARISKA601 schreef: | is het ook niet zo dat wij zelf mensen in ho(e)kjes plaatsen? iemand die niet gelijk gestemd is met jou, zetten we die niet vaak buiten ons eigen ho(e)kje? |
hahaha, ik moest echt lachen toen ik dat liedje zag over "hoekje" ("Jij in jouw klein hoekje, en ik in 't mijn")
Weet je waar ik aan moest denken ? haha aan sinterklaas... om preciezer te zijn in een sinterklaasconference van Toon Hermans.... sinterklaas gooit toch snoepgoed in een of andere hoek ? En dan zegt Toon: "Waarom zegt ie niet gewoon in welke hoek het ligt ..." "...dan hoef je tenminste niet zo te zoeken".... hahaha ... die sinterklaasconference was echt goed.
Sorry, dwaal af ... we hadden het over ho(e)kjes...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 15:22
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Tjonge wat een wijze woorden opeens in dit topic.
Respecteer ieder ander kind van God, God houdt van jou, van mij en van hem en haar. Kijk eens met dezelfde ogen als waar God mee kijkt naar ons allemaal.
En straks zullen we ons verwonderen, als alle hokjes te niet zijn gemaakt, en we mogen zijn daar waar Hij is, daar zal t feest der ontmoeting zijn. Kijk hij ook, kijk zij ook.....maar dat was toch uit dat hokje??
Genade zo oneindig groot !!!! |
Mooi gezegd Jonathan... Echter met Gods ogen kunnen we niet kijken... want we zijn God niet he', we zijn mens...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE378
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 15:32
|
|
|
En als je nou niet naar 1 bepaalde gemeent gaat, omdat je nog zoekende bent dan kan je toch ze niet allemaal neerzetten???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 15:49
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | hahaha, ik moest echt lachen toen ik dat liedje zag over "hoekje" ("Jij in jouw klein hoekje, en ik in 't mijn")
Weet je waar ik aan moest denken ? haha aan sinterklaas... om preciezer te zijn in een sinterklaasconference van Toon Hermans.... sinterklaas gooit toch snoepgoed in een of andere hoek ? En dan zegt Toon: "Waarom zegt ie niet gewoon in welke hoek het ligt ..." "...dan hoef je tenminste niet zo te zoeken".... hahaha ... die sinterklaasconference was echt goed.
Sorry, dwaal af ... we hadden het over ho(e)kjes... |
De Sint vergat de mensen niet die in hoekjes zitten, of die zich in een hoekje gedrukt voelen? Een wijze les zou ik zeggen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 18:56
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Mooi gezegd Jonathan... Echter met Gods ogen kunnen we niet kijken... want we zijn God niet he', we zijn mens... |
Daar zeg je zoiets Sus, we kunnen niet met Gods ogen kijken, toch denken we wel als God te kunnen denken ..... (doordenkertje)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 19:02
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Daar zeg je zoiets Sus, we kunnen niet met Gods ogen kijken, toch denken we wel als God te kunnen denken ..... (doordenkertje) |
We trachten te begrijpen wat God denkt, maar weten wat God denkt is iets anders... al kunnen we veel uit de bijbel halen... daarmee leren we God kennen, maar God doorgronden kunnen we niet... vraag me af of we als mens uberhaupt Gods gedachte kennen... Veel is toch denk ik een mysterie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 20:35
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 22:57
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Daar zeg je zoiets Sus, we kunnen niet met Gods ogen kijken, toch denken we wel als God te kunnen denken ..... (doordenkertje) |
We kunnen wel vragen of we de bril van JEZUS mogen lenen zodat we leren te kijken zoals HIJ kijkt!
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 23:08
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Soms zou ik willen dat ik met God's ogen in jouw hart kon kijken
of
Nee, door je open te stellen Voor wederzijdse liefde Kan onze vriendschap blijken |
Die is wel heel mooi ... !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 23:21
|
|
|
Ik heb in heel wat hokjes gezeten....
maar er is maar Eén hokje waar ik t heb kunnen vinden
Dat is aan de voeten van Jezus Want daar is behoud en redding van onze zonden.
Ik heb verschillende kerkvloeren van verschillende pluimage betreden, maar Hij heeft zijn handen op mij gelegd toen ik daar aan het kruis kwam. mijn zonden daar beleed, en tegen Jezus zei..... Heer ik kan t niet meer alleen.
Mag ik in het licht van Uw aangezicht
Straks tot u gaan En daar voor u staan
En dan...ondanks zonden Me toch voelen met u Verbonden
Omdat ik door uw zoon Kan staan voor uw troon
En dat laatste hokje hoop ik ook een keer in te gaan. En dat is me daar een groot hokje.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 23:26
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 2 mei 2010, 13:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 18:03
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Tjonge wat een wijze woorden opeens in dit topic.
Genade zo oneindig groot !!!! | Misschien ben ik de enige die hokjes niet als negatief, maar als positief ervaart. In de stad waar ik kerk, zijn er geloof ik 22 kerken, waar allemaal op een verschillende manier over het geloof gesproken en beleefd wordt. Ik zie daar een veelzijdigheid in, die mooi is. Als je in een hokje zit, waar je je goed voelt, hoef je je toch niet schuldig te voelen? Per slot van rekening mogen we ons ergens bij horen voelen. En ik geloof dat het goed is te blijven zoeken naar dat hokje dat het beste bij je past. Daarin vind ik de omschrijving op het profiel tekort schieten. Er zijn mensen, die graag ergens in een hokje willen voelen, gemeenschap willen ervaren met gelijkdenkenden. Deze mensen denken wel in hokjes, maar ze zijn op zoek naar een geestelijk huis. Anderen durven zich niet aan een bepaalde kerk te binden, en zeggen dan voor het gemak dat ze niet in hokjes denken. Met name met deze groep heb ik moeite. Als men moeite heeft om zich ergens bij aan te sluiten, in hoeverre zijn ze dan wel in staat om zich toe te wijden aan een partner? Beiden zijn immers een principe van trouw, ondanks fouten???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 21:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Misschien ben ik de enige die hokjes niet als negatief, maar als positief ervaart. In de stad waar ik kerk, zijn er geloof ik 22 kerken, waar allemaal op een verschillende manier over het geloof gesproken en beleefd wordt. Ik zie daar een veelzijdigheid in, die mooi is. Als je in een hokje zit, waar je je goed voelt, hoef je je toch niet schuldig te voelen? Per slot van rekening mogen we ons ergens bij horen voelen. En ik geloof dat het goed is te blijven zoeken naar dat hokje dat het beste bij je past. Daarin vind ik de omschrijving op het profiel tekort schieten. Er zijn mensen, die graag ergens in een hokje willen voelen, gemeenschap willen ervaren met gelijkdenkenden. Deze mensen denken wel in hokjes, maar ze zijn op zoek naar een geestelijk huis. Anderen durven zich niet aan een bepaalde kerk te binden, en zeggen dan voor het gemak dat ze niet in hokjes denken. Met name met deze groep heb ik moeite. Als men moeite heeft om zich ergens bij aan te sluiten, in hoeverre zijn ze dan wel in staat om zich toe te wijden aan een partner? Beiden zijn immers een principe van trouw, ondanks fouten??? |
Weet je Chat, in hokjes denken kan de uitwerking hebben dat je niet verder kijkt dan je neus lang is... Ik ben bijv. een tijd lid geweest van de geref. vrijgemaakte kerk... zij beweerden dat ze de enige ware kerk waren en waren daar echt van overtuigd... dus lid van een andere kerk of gemeente ? dat kon blijkbaar niet... Ik dacht een tijd hetzelfde (omdat het daar verkondigd werd), maar toen ik in Duitsland met een christelijke groep optrok (dat ging uit van de kerk waar ik van huis uit was, geref. syn.), besefte ik dat als het waarheid zou zijn dat de meeste kerken in het buitenland (op enkele uitzonderingen na, bijv. in Zuid Afrika) niet de ware kerk zouden zijn... dat vond ik tever gaan... Dat is dus dat niet verder kijken dan wat er in je eigen gemeente/ kerk gepredikt wordt en is mijns inziens een goed voorbeeld om verder te kijken dan je eigen hokje...
Het gaat immers om het geloof in de genade van Jezus Christus... en die boodschap daar gaat het om... !!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 2 mei 2010, 21:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 21:43
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Weet je Chat, in hokjes denken kan de uitwerking hebben dat je niet verder kijkt dan je neus lang is... Ik ben bijv. een tijd lid geweest van de geref. vrijgemaakte kerk... zij beweerden dat ze de enige ware kerk waren en waren daar echt van overtuigd... dus lid van een andere kerk of gemeente ? dat kon blijkbaar niet... Ik dacht een tijd hetzelfde (omdat het daar verkondigd werd), maar toen ik in Duitsland met een christelijke groep optrok (dat ging uit van de kerk waar ik van huis uit was, geref. syn.), besefte ik dat als het waarheid zou zijn dat de meeste kerken in het buitenland (op enkele uitzonderingen na, bijv. in Zuid Afrika) niet de ware kerk zouden zijn... dat vond ik tever gaan... Dat is dus dat niet verder kijken dan wat er in je eigen gemeente/ kerk gepredikt wordt en is mijns inziens een goed voorbeeld om verder te kijken dan je eigen hokje...
Het gaat immers om het geloof in de genade van Jezus Christus... en die boodschap daar gaat het om... !! | Het is jammer dat men juist die link legt. Jouw bezoek aan een kerk zegt toch niets over wat je van een andere kerk denkt? Op koninginnedag was er een braderie, waarbij een gospelgroep speelde uit een andere gemeente. De voorganger van die gemeente stond erbij. Ik heb hem een compliment gegeven, dat God hem hiervoor gebruikt had. Zijn bediening zegt toch niks over mijn bediening? Dat mensen vergelijken, betekent niet meteen dat God vergelijkt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 21:56
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Weet je Chat, in hokjes denken kan de uitwerking hebben dat je niet verder kijkt dan je neus lang is... Ik ben bijv. een tijd lid geweest van de geref. vrijgemaakte kerk... zij beweerden dat ze de enige ware kerk waren en waren daar echt van overtuigd... dus lid van een andere kerk of gemeente ? dat kon blijkbaar niet... Ik dacht een tijd hetzelfde (omdat het daar verkondigd werd), maar toen ik in Duitsland met een christelijke groep optrok (dat ging uit van de kerk waar ik van huis uit was, geref. syn.), besefte ik dat als het waarheid zou zijn dat de meeste kerken in het buitenland (op enkele uitzonderingen na, bijv. in Zuid Afrika) niet de ware kerk zouden zijn... dat vond ik tever gaan... Dat is dus dat niet verder kijken dan wat er in je eigen gemeente/ kerk gepredikt wordt en is mijns inziens een goed voorbeeld om verder te kijken dan je eigen hokje...
Het gaat immers om het geloof in de genade van Jezus Christus... en die boodschap daar gaat het om... !! |
Dat laatste, ja daar ben ik het van harte mee eens.
Maar voor een relatie vind ik het wel relevant om te weten bij welke gemeente iemand is aangesloten. In een gezin behoor je te één te zijn in de uitoefening van je geloof. Voor al voor kinderen is dat belangrijk, omdat je een voorbeeld functie hebt.
Dit betekent niet dat ik met andere christenen niet wil communiceren, hier of in het dagelijks leven. Ik spreek velen. En dat gaat goed. Dus ik denken dat we goed moeten nadenken wat we bedoelen in onze reacties: Een relatie of een goed gesprek met iedereen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 01:03
|
|
|
NISHA834 schreef: |
Maar voor een relatie vind ik het wel relevant om te weten bij welke gemeente iemand is aangesloten. In een gezin behoor je te één te zijn in de uitoefening van je geloof. Voor al voor kinderen is dat belangrijk, omdat je een voorbeeld functie hebt.... |
Ja Nisha.... dat is het ideale plaatje misschien, maar wie zegt jou dat je in een gezin één moet zijn in de uitoefening van het geloof? Voor zover ik weet staat dat niet in de bijbel. De uitdrukking: twee geloven op een kussen , daar slaapt de duivel tussen ken ik MAAR....
1. Twee mensen kunnen het zelfde geloof hebben en daar ieder op hun eigen manier vorm aan geven.
2. Twee mensen kunnen beiden naar de zelfde kerk gaan, en totaal niet op een lijn zitten wat betreft geloof.
3. Eenheid binnen een gezin is niet alleen afhankelijk van geloof
Ik wil je een simpel voorbeeld geven vanuit mijn praktijk: Mijn exman heb ik leren kennen in mijn kerk. Samen zijn we daar gebleven, lieten we onze kinderen dopen etc. Al zaten we op een lijn wat betreft kerk....dit was zeker niet te zien in de praktijk. Jaren later heeft mijn exman de kerk met alles wat erbij hoort vaarwel gezegd. Ik was dus nog gelovig en hij niet, en na verloop van tijd was dat een leefbare situatie.
Gelukkig ben ik inmiddels al even van mijn exman gescheiden(om andere redenen als geloof), en leerde mijn vriend kennen hier op CM. Een vriend uit een heel andere kerk, een vriend die op een andere manier gelooft als ik. Maar wat een verademing, al liggen we niet op een lijn wat kerk betreft, we kunnen er wel over praten. Het is niet onmogelijk om beide naar een andere kerk te gaan, en het geloof op een verschillende manier te beleven zolang je wat betreft alle andere zaken op een lijn ligt. De eenheid in mijn gezin is terug zoals die er niet was toen de vader van mijn kinderen hier woonde. Er is liefde, geluk....en geloof, ieder op zijn/haar manier. Maar is de liefde niet het belangrijkste in een relatie? de liefde verdraagt alle dingen
Ik wil je hiermee duidelijk maken dat als je elkaar vrijlaat en vooral respecteert, dat je je voorbeeld functie als ouder prima kunt vervullen, ook al lig je kerkelijk niet op een lijn. Kinderen leren onderscheid maken daarin, maar ook respect hebben voor andermans opvattingen. Bovendien is het gewoon uit te leggen waarom de één iets wel mag en de ander niet als je wijst op ieder zijn eigen verantwoordelijkheid daar in voor God.
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op donderdag 6 mei 2010, 01:07
|
|
Naar boven |
|
|