Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 22:33
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | oke ... denk toch dat het verstandig is om eerst eens te informeren ... weet nog dat ik in de vrijgemaakte kerk zat en het Avondmaal niet eens meer meemaakte omdat ik huilend de kerk uitging tijdens een preek ... die preek hadden ze beter na het Avondmaal kunnen doen... dan had ik dat nog kunnen beleven ... Denk dat het beter is het rustig op te bouwen dus eerst maar informeren, maar toch bedankt Maris... |
je hebt geen briefje nodig van goed gedrag. dienst duurt maar een uurtje. geen diepgaande preken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 23:22
|
|
|
ARIENNEZ498 schreef: | Even delen met jullie.....vanavond ben ik voor het eerst weer naar het Avondmaal geweest, na járen niet in de kerk te zijn geweest. Heftig....! Het was emotioneel, het was verdrietig..om Zijn dood...voor mij...én het was alsof ik ná het avondmaal helemaal 'opgeruimd' was van binnen! Ik ben het nóg aan het verwerken. Het mooist? Vond ik de reactie van mijn dochter van 8 jaar: toen ik terugkwam...danste zij op haar stoel heen en weer en klapte in haar handen! Zó blij was ze! (ze vind het avondmaal zó mooi dat ze er uitgelaten van wordt!) Ik dacht nog: "Kijk eens naar haar! zó mag je dus reageren als je het Avondmaal gevierd hebt....zie dit kind!" |
Heel mooi om te horen, ik vind het trouwens ook dapper dat je die stap gemaakt heb
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis hielden: het was liefde....!
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 2 april 2010, 23:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 23:34
|
|
|
ARIENNEZ498 schreef: | Ja! Inderdaad, zo heb ik het ook ervaren! Alsof háár blijdschap van God zélf kwam! |
Zou maar zo eens kunnen Ariennez dat het van God zélf kwam. Hij spreekt niet alleen tot de kinderen maar ook door de kinderen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 23:35
|
|
|
klik op het plaatje
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 3 april 2010, 00:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 23:38
|
|
|
MARISKA601 schreef: | je hebt geen briefje nodig van goed gedrag. dienst duurt maar een uurtje. geen diepgaande preken. |
Jammer dat het geen diepgaande preek is, als je alleen maar aan de oppervlakte blijft zie je vaak ook niet al het moois wat God met je wil delen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 23:39
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Zou maar zo eens kunnen Ariennez dat het van God zélf kwam. Hij spreekt niet alleen tot de kinderen maar ook door de kinderen.... |
Ja! Je hebt gelijk! Ik ben er nog ondersteboven van! Dit was gewoon eerste klas VREUGDE! Ik ga nog even verder met verwerken.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 23:52
|
|
|
MARISKA601 schreef: | je hebt geen briefje nodig van goed gedrag. dienst duurt maar een uurtje. geen diepgaande preken. |
Ik houd juist wel van diepgang Mariska... Dat is het niet ... 't is meer dat ik de schuld soms zie overheersen terwijl God ook nog Liefde is... snap je ? Ik ga lekker zoeken en ontdekken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 00:19
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik houd juist wel van diepgang Mariska... Dat is het niet ... 't is meer dat ik de schuld soms zie overheersen terwijl God ook nog Liefde is... snap je ? Ik ga lekker zoeken en ontdekken... |
Succes Sus .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 5 april 2010, 22:18
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Succes Sus ..... |
tnx Cross
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 16:29
|
|
|
Bij het opruimen van papieren kwam ik deze bewerking van Psalm 23 tegen. Overal in huis heb ik papiertjes, overgeschreven dingetjes van teksten, psalmen etc.liggen, die ik denk later nog eens te gebruiken. Wat mij trof was de zin over de uitnodiging aan de tafel. Daarom heb ik dit gedicht niet bij Gedichten neer gezet, maar hier.
Psalm 23
Mijn herder is de Heer, het zal mij nooit aan iets ontbreken.
Hij brengt mij in een oase van groen, daar strek ik mij uit aan de rand van het water, daar is het goed rusten. Ik kom weer tot leven, dan trekken wij verder, vertrouwde wegen, Hij voor mij uit. Want God is zijn naam.
Al moet ik het duister in van de dood, ik ben niet angstig, U bent toch bij me, onder uw hoede durf ik het aan.
Gij nodigt mij aan uw eigen tafel, en allen die tegen mij zijn moeten het aanzien: dat Gij mijn bedient, dat Gij mij zalft, mijn huid en mijn haren, dat Gij mijn beker vult tot de rand.
Overal komen geluk en genade mij tegemoet, mijn leven lang. En altijd kom ik terug in het huis van de Heer, tot in lengte van dagen.
|
|
Naar boven |
|
|