ChristianMatch

Forum

"ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 09:07

ZEELAND736 schreef:
Ik zou hoogmoedig zijn???
Gelukkig zijn er dat niet veel die dat zeggen over mij...
Maar ja dat zijn mensen die me...ECHT...goed kennen...
Anderen minder christen???
Waar haal je het vandaan....
Ik schat mezelf niet hoger in dan een ander....
Ook een homo is mijn medemens...en daar ga ik net zo mee om als met ieder ander....

Dan heb ik je verkeerd begrepen....als je er net zo mee omgaat als ieder ander gun je de homo ook een relatie van liefde en trouw en vind je het niet erg als ze in het huwelijk treden, ook niet voor Gods aangezicht....
Ik begreep dat je het eens was met de stelling van Chatuliem dat homo's niet mogen praktiseren....., vandaar ook mijn opmerking over hoogmoedigheid en het meer christen voelen dan een homo .......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 11:21

WILLEMIJN232 schreef:
Dan heb ik je verkeerd begrepen....als je er net zo mee omgaat als ieder ander gun je de homo ook een relatie van liefde en trouw en vind je het niet erg als ze in het huwelijk treden, ook niet voor Gods aangezicht....
Ik begreep dat je het eens was met de stelling van Chatuliem dat homo's niet mogen praktiseren....., vandaar ook mijn opmerking over hoogmoedigheid en het meer christen voelen dan een homo .......
Kun je mij vertellen waar ik dat geschreven heb? Misschien lijkt het alsof ik je op de huid zit, maar ik vind het heel belangrijk om nauwkeurig met dit onderwerp om te gaan. Wat betreft praktizerend of niet praktizerend heb ik bewust geen uitspraak gedaan, omdat ik gewoon niet met dit verschil eens ben. Dus als je me citeert, wees er dan zeker van dat ik dit echt geschreven heb.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 16 juli 2012, 12:14
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 11:56

Ik veroordeel homoseksueel gedrag. En dat doe ik ten stelligste, omdat de Bijbel dit gedrag veroordeelt. De Bijbel noemt het tegennatuurlijk gedrag, verwerpelijk en ontucht. Het wordt zelfs gezien als een teken van God afgedwaald te zijn. Dat zijn geen misselijke uitspraken, en het is absoluut niet alleen voor die tijd.
Ook in deze tijd merk ik nog steeds het antichristelijke karakter van de homobeweging.
In mijn ogen wordt niemand volmaakt geboren. En iedereen heeft zijn strijd en zijn problemen. En leg mij eens uit waarom ik meer aandacht aan homo's zou moeten besteden dan aan problemen van de ander.

(Even het stukje van Chat gekopieerd)

Met deze woorden van Chat ben ik het eens...en dat bedoelde ik...

Zelf kan ik het moeilijk verwoorden....
Maar dat wil niet zeggen dat ik hoogmoedig ben....
Ik blijf het dan ook zien als mijn medemens, maar dat wil niet zeggen dat ik het goedkeur...
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 14:04

Als wij met dit gezwets nu wat berijkten , zou het leuk zijn !
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 16:18

NICKY298 schreef:

Dat lukt alleen als we the original creation van God willen zijn en geen copierrobots van elkaar
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 16:56

NICKY298 schreef:

Vervelend dat het gezwets wordt genoemd...
Van wie is het gezwets???

Waar ik het wel mee eens ben...we komen en niet uit...
En Daniel...ik zou niet mogen copieren???
Dan is het in ieder geval wel duidelijk wat ik bedoel...!!!

Van mij mag dit topic ook sluiten...het ontaard straks weer in hetzelfde als waarmee het andere topic ten gronde is gegaan...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 16:59

Wat weer een vreselijk kinderachtige reacties hier. Hebben we eens een normale discussie en dat wordt weer afgedaan als gezwets. Kunnen we hier dan niks meer bespreken? Het niveau is wel heel laag aan het worden zo. Als je het niet leuk, belangrijk of interessant vindt, meng je dan niet in de discussie, maar ga niet een goed gesprek afdoen als gezwets...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 16:59

CHATULIEM619 schreef:
Wmijn, wat lees je toch slecht de laatste tijd. Ik vraag me af wat de bijbel voor je betekent, dat is heel wat anders dan dat ik je er om veroordeel.....

Willemijn: Laten we het daar maar ophouden, ik lees slecht......... Engeltje smiley

LOL... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 17:05

DANIEL777 schreef:
Dat lukt alleen als we the original creation van God willen zijn en geen copierrobots van elkaar

Als Chat het me kwalijk zou nemen...hoor ik dat zeker....
Nu jij het zegt doet het me niet zo veel....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 18:32

Dit topic brengt heel wat terweeg.
Ook ik bleef in mn maag zitten met het feit dat God Adam EN Eva schiep, als levensgezellin.
Ik heb Romeinen 1 vers 26 en 27 opgezocht en daar staat;

Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegen natuurlijke,
en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten
en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand.
Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.

Ook ik heb geen problemen met homo's, maar God denkt daar toch anders over. Het mag niet...
En als we de Bijbel niet lettelijk nemen, zoals sommige onder ons...waarom lezen we hem dan nog?
En wat nemen we dan nog wel letterlijk??
Wie bepaalt wat we letterlijk moeten nemen, en wat niet?
Pakken we dan alleen de dinger er nog uit, die in onze ogen belangrijk zijn?
Een voorganger preekt wat God zegt in Zijn woord.
We mogen dan in 2012 leven...God is er al vanaf het beginne, en Zijn Woord duurt tot in der eeuwigheid.
Als een voorganger moet preken wat wij mensen willen horen........kan hij beter stoppen.

Ik oordeel niet.......dat laat ik aan God over...
Zijn Woord......we kunnen er niet omheen.
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 18:52

Inderdaat en hier ziet niemand door de bomen het bos nog.

we halen er gewoon van alles bij!

om dat wat er staat te veranderen naar wat wij graag zouden willen.

Er staat ook in de bijbel dat er mensen zullen zijn die niet trouwen ,
door dat ze twee slachtig zijn of .....

En denk er aan de wetten van mozes op de berg horeb voor israel te gehoorzamen.

ik moet ff zoeken wat daar allemaal staat/
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 18:58

MARIANNE338 schreef:
Ook ik bleef in mn maag zitten met het feit dat God Adam EN Eva schiep, als levensgezellin.

Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegen natuurlijke,
Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.

Ook ik heb geen problemen met homo's, maar God denkt daar toch anders over. Het mag niet...
En als we de Bijbel niet lettelijk nemen, zoals sommige onder ons...waarom lezen we hem dan nog?
We mogen dan in 2012 leven...God is er al vanaf het beginne, en Zijn Woord duurt tot in der eeuwigheid.
Als een voorganger moet preken wat wij mensen willen horen........kan hij beter stoppen.

Helemaal eens met je Marianne...
Ik mag ook niet uit HET BOEK afdoen...en niet toedoen...
Ook geen water bij de wijn...
Of ik dat kan..???
Dat is het nu juist ook...
Ik struikel dagelijks...dus in dat opzicht ben ik niet beter dan een ander....
Dat is het wat me tegen de borst stuit...
Soms wordt het verdraaid naar eigen goeddunken...
Of lezen we alleen graag wat we willen horen???
Pikken we de krenten uit de pap???
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 19:03

CHATULIEM619 schreef:
Wat weer een vreselijk kinderachtige reacties hier. Hebben we eens een normale discussie en dat wordt weer afgedaan als gezwets. Kunnen we hier dan niks meer bespreken? Het niveau is wel heel laag aan het worden zo. Als je het niet leuk, belangrijk of interessant vindt, meng je dan niet in de discussie, maar ga niet een goed gesprek afdoen als gezwets...

Mooi een goed gesprek oke,

Maar Er staat iets geschreven en normaal gesproken word dat onderbouwd met een gelijkende tekst.
Maar ik heb het idee dat er een tekst bij gehaald word dat die tekst totaal te niet doet!

Nu niet denken dat ik wat tegen homo wat dan ook heb .

Laatst aangepast door
NICKY298
op maandag 16 juli 2012, 19:04
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 19:30

NICKY298 schreef:
Inderdaat en hier ziet niemand door de bomen het bos nog.

we halen er gewoon van alles bij!

om dat wat er staat te veranderen naar wat wij graag zouden willen.

Er staat ook in de bijbel dat er mensen zullen zijn die niet trouwen ,
door dat ze twee slachtig zijn of .....

En denk er aan de wetten van mozes op de berg horeb voor israel te gehoorzamen.

ik moet ff zoeken wat daar allemaal staat/
Ik wist niet dat je jood voelde. Er zijn nog voldoende joodse mensen die zich aan de wetten van Mozes houden. Maar volgens het nieuwe testament hoeft dat niet voor niet-joden. Ik lees die wetten als zijn voor het joodse volk, niet iets wat voor ons bestemd is. Het enige wat ik er nog van in stand houd, is om op sabbath dienst te hebben. En de sabbath begint op de vrijdagavond.

Wat betreft homofilie, het is duidelijk dat het nieuwe testament het net zo verwerpelijk vindt...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 16 juli 2012, 19:32
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 20:25

CHATULIEM619 schreef:
Ik wist niet dat je jood voelde. Er zijn nog voldoende joodse mensen die zich aan de wetten van Mozes houden. Maar volgens het nieuwe testament hoeft dat niet voor niet-joden. Ik lees die wetten als zijn voor het joodse volk, niet iets wat voor ons bestemd is. Het enige wat ik er nog van in stand houd, is om op sabbath dienst te hebben. En de sabbath begint op de vrijdagavond.

Wat betreft homofilie, het is duidelijk dat het nieuwe testament het net zo verwerpelijk vindt...

Tja dan zijn we verder uitgepraat.... en mochten behalve andersdenkenden over dit issue er nog mensen met oprechte vragen hierover zitten dan is er verder geen ruimte voor om die tegen het Licht te houden want het woord is "dus duidelijk Smiley die vol vragen zit" en "het woord moet je recht snijden"....
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 20:36

MARIANNE338 schreef:

Je legt dan wel de tekst van Romeinen hier wel verkeert uit, want het gaat in Romeinen juist om de verloederde samenleving die in Rome de hoofdtoon voerde, en waar Paulus terecht tegen ageerde, niet specifiek alleen om homo's. Als je even goed leest lees je dat heteroseksuele mannen sex hebben met heteroseksuele mannen, en heteroseksuele vrouwen sex hebben met heteroseksuele vrouwen. Dat is waar Rom1: 26, 27 overgaat. Dat is wat er bedoelt word met; natuurlijke omgang verruild voor de tegen natuurlijke Het word verruild van het een (heteroseksuele) naar het ander (homoseksuele). Ze geven zich over aan homofiele sex, maar het waren heterofiele personen.

En over de bijbel letterlijk lezen, dan moet hij wel zo geschreven zijn dat wij er letterlijk uit kunnen leren wat God van ons wil.
Laat dat nou niet gebeurt zijn.......
De bijbel is door God geïnspireerde mensen die 2000 jaar en langer terug leefden geschreven, die in een tijd leefden die niet de onze is.
En daar lezen wij dan een vertaling van die niet geheel accuraat te maken is, en elke bijbel vertaling heeft zijn eigen woordkeus waardoor er nuanceverschil kan ontstaan, wat iedereen weer moet leren lezen wat er geschreven staat in elke bijbeltekst.

Zijn Woord.....we moeten leren hoe we die moeten lezen, elke dag weer.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 21:09

Helaas kunne wij veel dingen die geschreven staan in d eBijbel verkeerd uitleggen. Giods woor dis niet zomaar even aan t enemen maar juist om er mee aan de slag te gaan en te leren wat God wil, hoe wij ons zouden moeten aanpassen gaan aan God.

Er is veel te zeggen over wetten enregelgeving die in het Oude testament staan. Jezus kwam niet om de wet af te schaffen maar juist om die in vervulling te doen gaan.

God heeft deze wetten en regelgeving niet gedaan om ons te pesten, maar juist om ons te beschermen tegen kwade invloeden.
Als wij uitgaan van het Grote Gebod, is vor ons alleen wegelegd dat we in goed fatsoen anders denkende in Liefde Gods gaan behandelen, er te zijn voor een ieder die het moeilijk heeft, met bijvoorbeeld geaardheid.

Gebed (voor iemand waarvan wij denken dat die verkeerd handeld)vermag al heel veel. Veroordelen kan en mag beslist niet, er is maar Één die weet wat er gebeurd met hen (ook zelfs) de zwaarste criminelen als die op het laatst berouw tonen, gelijk de enen misdadiger naast Jezus aan het kruis

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 17 juli 2012, 12:00
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 21:31

PIETER619 schreef:
Helaas kunne wij veel dingen die geschreven staan in d eBijbel verkeerd uitleggen. Giods woor dis niet zomaar even aan t enemen maar juist om er mee aan de slag te gaan en te leren wat God wil, hoe wij ons zouden moeten aanpassen gaan aan God.

Er is veel te zeggen over wetten enregelgeving die in het Oude testament staan. Jezus kwam niet om de wet af te schaffen maar juist om die in vervulling te doen gaan.

God heeft deze wetten en regelgeving niet gedaan om ons te pesten, maar juist om ons te beschermen tegen kwade invloeden.
Als wij uitgaan van het Grote Gebod, is vor ons alleen wegelegd dat we in goed fatsoen anders denkende in Liefde Gods gaan behandelen, er te zijn voor een ieder die het moeilijk heeft, met bijvoorbeeld geaardheid.

Gebed (voor iemand waarvan wij denken dat die verkeerd handeld)vermag al heel veel. Veroordelen kan en mag beslist niet, er is maar Één die weet wat er gebeurd met hen (ook zelfs) de zwaarste criminelen als die op het laatst berouw tonen, gelijk de enen misdadiger naast jezus aan het kruis.

heele mooie bijdrage
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 21:33

CHATULIEM619 schreef:

nee ik voel me geen jood em ben het niet.was foutje.

ik ben dankbaar dat ik door jezus gods kind ben geworden en daardoor bij zijn volk hoort. Anders hadden wij ook geen recht op een plaatsje in de hemel

Laatst aangepast door
NICKY298
op maandag 16 juli 2012, 21:49
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 21:38

HARALD940 schreef:
Je legt dan wel de tekst van Romeinen hier wel verkeert uit, want het gaat in Romeinen juist om de verloederde samenleving die in Rome de hoofdtoon voerde, en waar Paulus terecht tegen ageerde, niet specifiek alleen om homo's. Als je even goed leest lees je dat heteroseksuele mannen sex hebben met heteroseksuele mannen, en heteroseksuele vrouwen sex hebben met heteroseksuele vrouwen. Dat is waar Rom1: 26, 27 overgaat. Dat is wat er bedoelt word met; natuurlijke omgang verruild voor de tegen natuurlijke Het word verruild van het een (heteroseksuele) naar het ander (homoseksuele). Ze geven zich over aan homofiele sex, maar het waren heterofiele personen.
En hoe denk je dat dat bij de huidige homofielen gegaan is? Veel mensen zijn juist in deze wereld terecht gekomen omdat ze door anderen daartoe verleid zijn. Spelletjes spelen daar begint het heel vaak mee. Dit fenomeen gebeurt veel meer dan dat je denkt. Homoseksualiteit en seksverslaving liggen heel dichtbij elkaar. De heren van de vrije liefde...
HARALD940 schreef:
En over de bijbel letterlijk lezen, dan moet hij wel zo geschreven zijn dat wij er letterlijk uit kunnen leren wat God van ons wil.
Laat dat nou niet gebeurt zijn.......
De bijbel is door God geïnspireerde mensen die 2000 jaar en langer terug leefden geschreven, die in een tijd leefden die niet de onze is.
Ben het helemaal met je eens en er is werkelijk ook niks aan veranderd wat dat betreft...
HARALD940 schreef:
En daar lezen wij dan een vertaling van die niet geheel accuraat te maken is, en elke bijbel vertaling heeft zijn eigen woordkeus waardoor er nuanceverschil kan ontstaan, wat iedereen weer moet leren lezen wat er geschreven staat in elke bijbeltekst

Zijn Woord.....we moeten leren hoe we die moeten lezen, elke dag weer.
In dit gedeelte is de bijbel in alle vertalingen duidelijk. Dus daar kan het hier ook niet aan liggen.
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 21:42

In mijn bijbel staatdaarom heeft God hun losgelaten.

En er staat dat het een gruwel is in Gods ogen.

zij ondervinden in hun diepste weze nde volgen van hun afdwalen van God., dat is hun verdiende loon.

ik weet nu niet meer hoe ik het moet lezen!!!!!

Laatst aangepast door
NICKY298
op maandag 16 juli 2012, 21:43
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:00

Het is duidelijk dat mensen die van Jezus christus zijn niet veroordeeld zullen worden.

Want zijn kinderen doen niet meer hun eigen zin maar laten ons leiden door de heilige geest, en wie zich door de heilige geest laat leiden leeft geestelijk.

want het doen van onze eigen zin lijd tot de dood.

pfffffffff ik vind het nog al wat.

wil ff zeggen dat ik dit hier voor het eerst leest.

Laatst aangepast door
NICKY298
op maandag 16 juli 2012, 22:03
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:13

NICKY298 schreef:

In mijn bijbel staatdaarom heeft God hun losgelaten.

En er staat dat het een gruwel is in Gods ogen.

zij ondervinden in hun diepste weze nde volgen van hun afdwalen van God., dat is hun verdiende loon.

ik weet nu niet meer hoe ik het moet lezen!!!!!
Gewoon zoals het er staat toch? Waarom zou je daar nu iets anders moeten lezen?
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:20

ik lees het zelfde als jullie hoor!!!!

Maar wat wil hier iedereen lezen??/

Ik wil mij van het hart dat ik dacht dat dit hier alles een spel met elkaar was. Maar blijkbaar niet . Ik had dus echt verkeerde gedachten.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:21

JOL252 schreef:
Tja dan zijn we verder uitgepraat.... en mochten behalve andersdenkenden over dit issue er nog mensen met oprechte vragen hierover zitten dan is er verder geen ruimte voor om die tegen het Licht te houden want het woord is "dus duidelijk Smiley die vol vragen zit" en "het woord moet je recht snijden"....
Nu overdrijf je vind ik. Maar in de kern van de zaak komen we daar toch wel op uit. We kunnen niet zomaar die teksten uit Gods Woord aan de kant zetten. En dan te bedenken dat Sodom en Gomorra hier ook om bekend stonden.. En dat was daar zo heftig, dat ze Lot wilden dwingen de engelen aan hun over te geven.....
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:23

CHATULIEM619 schreef:
Gewoon zoals het er staat toch? Waarom zou je daar nu iets anders moeten lezen?

vaak word er vergeten dat God niet alleen maar liefde is...Hij is ook een God van wraak ( kijk naar Egypte, Hij vernietigde hen volkomen, Elia en de Baailspriesters op de KArmel?) en er zijn meer voorbeelden van dat God een God kan zijn van wraak....
Je kunt niet altijd alles bedekken met de mantel der liefde,ook al zouden wij dat graag wel willen. Als je 1 gebod overtreed overtreed je de hele wet...Een zonde IS een zonde, de grootte maakt niet uit.......
Maar, God geeft altijd een kans, of meerdere, om naar hem terug te keren...Stond Hij niet op de uitkijk naar de jongste toen die terug kwam? Gaf Hij hem niet de mooiste gewaden, sieraad aan zijn vnger en nieuwe sandalen??

God is liefde, jazeker, maar Hij heeft ook een andere kant, waar wij liever niet aandenken....
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:25

Amen... en je krijg een heel leven om daar naar toe te werken.

oefening baart kunst Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:33

CHATULIEM619 schreef:
Nu overdrijf je vind ik. Maar in de kern van de zaak komen we daar toch wel op uit. We kunnen niet zomaar die teksten uit Gods Woord aan de kant zetten. En dan te bedenken dat Sodom en Gomorra hier ook om bekend stonden.. En dat was daar zo heftig, dat ze Lot wilden dwingen de engelen aan hun over te geven.....

Ik vind niet dat ik overdrijf... ik geef alleen aan hoe ik het ervaar waarop e.e.a. hier wordt toegepast en veralgemeniseerd... en ik houd me maar even bij hoe ik de afgelopen jaren Jezus meer en meer heb leren kennen... als de Totaal Andere... zo verrassend Anders in liefde en waarheid. Ik denk dat we met ons allen nog es achterover zullen vallen als we door de Poort heen lopen en ieder ontmoeten die we met het woord een koppie kleiner hadden gedacht te maken... maar goed... ik overdrijf Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 16 juli 2012, 22:33
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:37

JOL252 schreef:
Ik vind niet dat ik overdrijf... ik geef alleen aan hoe ik het ervaar waarop e.e.a. hier wordt toegepast en veralgemeniseerd... en ik houd me maar even bij hoe ik de afgelopen jaren Jezus meer en meer heb leren kennen... als de Totaal Andere... zo verrassend Anders in liefde en waarheid. Ik denk dat we met ons allen nog es achterover zullen vallen als we door de Poort heen lopen en ieder ontmoeten die we met het woord een koppie kleiner hadden gedacht te maken... maar goed... ik overdrijf Knipoog smiley

wacht even wij willen niemand een koppie kleiner maken.
en ik heb een homo vriend die wil ik echt niet kwijt.
voor geen goud! hij is er altijd voor mij!

Net zo goed dat er geen sex voor het huwelijk mag!

Ik denk ook dat God dit schrijf om ons te beschermen.

Maar ik denk echt dat wij uiteindelijk moeten gaan leven naar zijn wil.

Anders had er echt wel ergens iets duidelijk in de bijbel gestaan dat het anders is Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
NICKY298
op maandag 16 juli 2012, 22:39
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:41

[quote=MARIANNE338]Dit topic brengt heel wat terweeg.

Dit kan van ze lang zal ze leven niet op homo's slaan, wat heeft een jongen van 13/14 die erachter is dat ie homo is met bovenstaande tekst te maken, zeker als tie lieve eventueel christelijke ouders heeft..?Ook ik heb geen problemen met homo's, maar God denkt daar toch anders over. Het mag niet...

Ik vind van wel ik lees die teskten in romeinen 1 anders, betreft seksorgies: De schuld der heidenen en hun straf
18 Want toorn van God openbaart zich van de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van mensen, die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden, 19 daarom dat hetgeen van God gekend kan worden in hen openbaar is, want God heeft het hun geopenbaard. 20 Want hetgeen van Hem niet gezien kan worden, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid, wordt sedert de schepping der wereld uit zijn werken met het verstand doorzien, zodat zij geen verontschuldiging hebben. 21 Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart. Christelijke homo's kennen God en verheerlijken Hem en danken hem
22 Bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, 23 en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren.
24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.
christelijke homo's hebben een natuurlijke omgang niet opgegeven,die is er in de meeste gevallen niet eens geweest28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt:christelijke homo's achtten het niet verwerpelijk God te kennen 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid.Dit kan niet slaan op christelijke homo's maar op losbandig seksleven met groepseks 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven. Bovenstaande slaat op parenclubs waar seksorgieën worden gegeven..En als we de Bijbel niet lettelijk nemen, zoals sommige onder ons...waarom lezen we hem dan nog?
En wat nemen we dan nog wel letterlijk?? Ik denk goed lezen...Knipoog smileyIk neem hem letterlijk de bijbel, wat in romeinen staat: 28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid.Dit slaat op gemene egoïstische mensen die oa hun kinderen kunnen mishandelen, uit zijn op eigenbelang, zichzelf verheerlijken, ontrouw zijn, hun vrouwen belazeren maar niet op vredelievenden christelijke homo's die trouw zijn in een relatie 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven. Wie bepaalt wat we letterlijk moeten nemen, en wat niet?
Wat heeft bovenstaande tekst nu te maken met een christelijke homo die trouw is en in een relatie is? Met name de vetgedrukte tekst.

Ik mag toesten wat een voorganger zegt, als een voorganger zegt: "als je aan mij ongehoorzaam bent ben je eigenlijk ongehoorzaam aan God", ja, bekijk 't ff lekker, zeker als zo'n man dan ook nog dingen preekt die niet eens in de bijbel staan.

Zo is dat..Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 16 juli 2012, 23:06
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 Volgende
Pagina 6 van 8