Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 07:14
|
|
|
PIETER649 schreef: | maar toch kom je er nu niet meer, begrijp ik uit jouw woorden? |
Dat klopt. Een bepaalde periode was goed. Maar als de "nood" voorbij is, alles is opgeruimd, dan kun je weer verder.
Daarbij vind ik het prettiger om met goede vrienden te bidden. Mede ook daarom kom ik niet meer bij de H.R.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 07:18
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | Roady, dank voor jou woorden.
Lees ze net pas.
Roady, als ik zo alles reacties lees hier kom jij toch wel het dichtste bij, prettig om te ervaren.
Dat vertalen hier is nu juist waar ik in het virtuele niet zo mee bezig wil zijn .
Daar gaat mijn hoofd veel te veel aan de slag, en dat wil ik nu juist niet.
Weet je het gaat uiteindelijk om de presence en niet om de mooie woorden en al die vertalingen.
We moeten eens ophouden om ons steeds maar aan die woordtjes te blijven hechten.
Daar gaat het al lang niet meer om.
Amen |
Tja LJ, als je geen woorden wil, dan is een forum een slechte plek om tijd op door te brengen, aangezien woorden de enige manier is om je uit te drukken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 08:27
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dit hele topic gaat mijn verstand te boven. Ik blijf liever mezelf. |
Mariska, dat is nu precies wat ik ook wil
Be myself in the presence of Jezus
Volg mijn hart en gebruik mijn verstand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 08:30
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik kwam daar regelmatig, in dat soort amerikaanse toestanden. Toen ik pas gelovig was....Ik kom namelijk uit amsterdam heb daar tot mijn 26 gewoont. tot mijn 30ste kwam ik er nog heel regelmatig.
Heb me daar nooit op mijn gemak gevoeld, juist helemaal niet op mijn gemak. Ik raakte juist in de war van die 'healings'. In dat soort amerikaanse dingen. Vandaar mijn reaktie. En dat maakt mijn reaktie logisch en begrijpelijk. vind ik. |
Shinata,
Misschien is een nieuw bezoekje aan healingsroom heel verhelderend.
Ervaar totaal geen amerikaanse toestanden.
Maar ja ik ken healings rooms niet van jou tijd.
Praten we wel over hetzelfde adres nog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 08:51
|
|
|
ROADY641 schreef: | Tja LJ, als je geen woorden wil, dan is een forum een slechte plek om tijd op door te brengen, aangezien woorden de enige manier is om je uit te drukken. |
Roady, geloof dat het hier bij woorden zal blijven.
Roady, een betere plek is inderdaad eens live te gaan met al die woorden.
Agenda puntje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 10:02
|
|
|
Hoi jl,
ik heb de indruk dat jij in extase wilt raken? je wilt het goddelijke bereiken? en over dat gevoel wil jij praten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 10:08
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | Shinata,
|
Een bezoekje aan een psychiater kan ook verhelderend zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 10:20
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | Hannah,
Weet je dat is nu precies de moeilijkheid van woordjes hier.
Mijn boodschap is niet goed overgekomen.
Misschien gebruik ik wel teveel woorden maar de contekst staat voor mij.
Hannah, hoe jij die leest van mij dat is jou interpretatie.
Dat klopt niet zoals ik het bedoelde te zeggen.
Een impulse kan zeker door God geleid zijn, dat is voor mij een heilig moment.
Daarin ontmoet ik God of Jezus als het ware.
Synchronisatie vindt op allerlei lagen plaats, soms met een andere persoon, bijvoorbeeld je denk aan iemand en iemand belt je of sms je.
Het zijn zo van die toevalligheden in het dagelijkse die niet toevallig zijn.
Plaatste dit topic als lid van deze side om eens nader kennis te maken.
Intuitie of impulse zijn dingen die ik heel direct doe, denk ik niet over na.
Nodig God uit om mij daarin te leiden en mij de juiste woorden te geven.
Hannah, hoop dat dit wat verhelderder is
Groet Rob |
Een mens kan door zijn impulsieve gedrag soms rare dingen zeggen en doen. En daardoor diep in de problemen komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 10:55
|
|
|
[quote=MARISKA601]Een mens kan door zijn impulsieve gedrag soms rare dingen zeggen en doen. En daardoor diep in de problemen komen.[/quo te]
Daarom mariska wil ik dat God de leiding heeft.
Maar ook God geeft ons soms problemen om juist in hem te groeien.
Problemen in mijn leven of mensen ontmoeten die in de problemen zitten.
Daarin is het ook mooi om verslagenen in de geest weer in contact met God te brengen.
Amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 11:29
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | Shinata,
|
Amsterdam zit er vol mee. Ben naar healings geweest.
Even voor de duidelijkheid LJ, het is zeker niet naar jou persoonlijk toe!!!!
Jij lijkt mij wel een hele aardige man!!!!
--
Iemand vroeg dan of ik mee ging naar een 'healing', of ik hoorde van iemand enthousiast dat daar en daar een healing was....
Als ik dan de link lees, voel en zie ik herkennig.....
Adressen zijn veranderd. Bijvoorbeeld, In A'dam centrum zitten ze op de O. Voorburgwal, waar eerst de Cleft(zendingorganisatie) zat.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 20 september 2011, 12:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:09
|
|
|
Ik herinner mij inene een tekst:
Efeze 5:11 En neemt geen deel aan de onvruchtbare werken der duisternis, maar ontmaskert ze veeleer,
Het gehele stuk erin: Vermaningen 5 1 Weest dan navolgers Gods, als geliefde kinderen, 2 en wandelt in de liefde, zoals ook Christus u heeft liefgehad en Zich voor ons heeft overgegeven als offergave en slachtoffer, Gode tot een welriekende reuk. 3 Maar van hoererij en allerlei onreinheid of hebzucht mag onder u zelfs geen sprake zijn, zoals het heiligen betaamt, 4 en evenmin van onwelvoegelijkheid en zotte of losse taal, die geen pas geven, doch veeleer van dankzegging. 5 Want hiervan moet gij doordrongen zijn, dat in geen geval een hoereerder, onreine of geldgierige, dat is een afgodendienaar, erfdeel heeft in het Koninkrijk van Christus en God. 6 Laat niemand u misleiden met drogredenen, want door zulke dingen komt de toorn Gods over de kinderen der ongehoorzaamheid. 7 Doet dan niet met hen mede. 8 Want gij waart vroeger duisternis, maar thans zijt gij licht in de Here; wandelt als kinderen des lichts, 9 – want de vrucht des lichts bestaat in louter goedheid en gerechtigheid en waarheid –, 10 en toetst wat de Here welbehagelijk is. 11 En neemt geen deel aan de onvruchtbare werken der duisternis, maar ontmaskert ze veeleer, 12 want het is zelfs schandelijk om te noemen, wat heimelijk door hen wordt verricht; 13 maar als dat alles door het licht ontmaskerd wordt, komt het aan de dag; want al wat aan de dag komt is licht. 14 Daarom heet het: Ontwaak, gij die slaapt, en sta op uit de doden, en Christus zal over u lichten. 15 Ziet dus nauwlettend toe, hoe gij wandelt, niet als onwijzen, doch als wijzen, 16 u de gelegenheid ten nutte makende, want de dagen zijn kwaad. 17 Weest daarom niet onverstandig, maar tracht te verstaan, wat de wil des Heren is. 18 En bedrinkt u niet aan wijn, waarin bandeloosheid is, maar wordt vervuld met de Geest, 19 en spreekt onder elkander in psalmen, lofzangen en geestelijke liederen, en zingt en jubelt de Here van harte, 20 dankt te allen tijde in de naam van onze Here Jezus Christus God, de Vader, voor alles, 21 en weest elkander onderdanig in de vreze van Christus.
Ja, wel een groot stuk. Het hóeft ook niet van toepassing te zijn op hier hoor!!!!!!!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 20 september 2011, 12:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:22
|
|
|
ROADY641 schreef: | Nou, vooruit, ook mijn laatste reactie hier. Want je zegt het goed Shanita: je kunt best aan de gang blijven :)
Over de healing rooms. Ik ben daar zelf ook een bepaalde periode geweest. Ik heb daar veel mogen opruimen, veel geleerd, en met verbazing soms hoe God woorden van wijsheid gaf.
Niets dan lof voor die mensen die daar klaar staan om met je te bidden.
En anderen die het bespottelijk maken, beetje jammer als je er zelf nooit geweest bent. Misschien beter om dan maar niets te zeggen. |
Het is niet mijn intentie om je-iemand bespottelijk te maken. bij deze mijn excuses als dat zo is overgekomen.
Ben daar vaak en regelmatig geweest, bij healings. Was nog zo jong en labiel, en mensen konden mij vanalles wijsmaken. Ook omdat ik net was gaan geloven.
Mijn reakties zijn niet naar jou persoonlijk of naar JL gericht, maar naar de healings en ander dubieuze praktijken.
Er was ook nooit echt persoonlijk contact daar. Vandaar dat ik nu, jaren later schreef van altijd al benieuwd hoe iemand is die daar komt, zoiets.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 20 september 2011, 12:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:28
|
|
|
Ja, het enig persoonlijke contact was eindeloos in tongen bidden voor mij.
Uitzonderingen daargelaten. Maar die mensen, enkelingen, met wie ik wel contact had, kwamen naar mij, later en zeggen van dat ´het´ een sekte is. Terwijl ik dat nooit had geopperd aan hun. Ik hield bij sommige ´communes´en ´homes´afstand, maar had door werk wel contact met sommigen. Alleen ik wou daar niet wonen en hield afstand. Was wel bevriend met enkelen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 20 september 2011, 12:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:35
|
|
|
Healings, homes en communes hebben mij wel zóveel schade toegebracht, dat ik hier niet mijn mond kan houden. Dat is de reden. Ik werd steeds agressiever, depressiever, angstiger enzovoort. Leefde als een robot. Dacht niet meer zelf, maar de mening van de leiders was mijn menig. Ik praatte hun na.
Járen van mijn leven verspilt.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 20 september 2011, 12:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:41
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Het is niet mijn intentie om je-iemand bespottelijk te maken. bij deze mijn excuses als dat zo is overgekomen.
Ben daar vaak en regelmatig geweest, bij healings. Was nog zo jong en labiel, en mensen konden mij vanalles wijsmaken. Ook omdat ik net was gaan geloven.
Mijn reakties zijn niet naar jou persoonlijk of naar JL gericht, maar naar de healings en ander dubieuze praktijken.
Er was ook nooit echt persoonlijk contact daar. Vandaar dat ik nu, jaren later schreef van altijd al benieuwd hoe iemand is die daar komt, zoiets. |
Beste Shanita,
Ik doelde niet op jou. Jij komt heel oprecht en eerlijk over. Respect voor jou! Ik kan mij levendig voorstellen, dat als je grote nood in je leven hebt, je ontvankelijk bent voor "groepen" die mooie dingen beloven, maar waar je op dat moment niet ontvangt wat je nodig hebt (ik denk dan aan werkelijke liefde, een luisterend oor, een schouder, een plek om jezelf te zijn) dat je dan juist jezelf nog meer kunt verliezen, en de schade alleen maar groter wordt.
Ik ben erg blij te zien en te horen dat je het Goede gevonden hebt en een betere weg hebt kunnen inslaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:44
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Healings, homes en communes hebben mij wel zóveel schade toegebracht, dat ik hier niet mijn mond kan houden. Dat is de reden. Ik werd steeds agressiever, depressiever, angstiger enzovoort. Leefde als een robot. Dacht niet meer zelf, maar de mening van de leiders was mijn menig. Ik praatte hun na.
Járen van mijn leven verspilt. |
Nee, niet verspilt... Ik herken precies in wat je zegt. Daarom ben ikzelf zo fel tegen new age, bhoeddisme, yoga, en meer van dat "soort ongein". Juist omdat het mij beschadigde voordat ik Gods liefde leerde kennen.
Je mag erop vertrouwen Shanita, dat God het ten goede zal keren. En dat jij met jouw ervaringen, en ik met de mijne mag strijden tegen die dingen die mooi lijken, maar in werkelijkheid smerige duistere plekken zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:45
|
|
|
ROADY641 schreef: | Beste Shanita,
Ik doelde niet op jou. Jij komt heel oprecht en eerlijk over. Respect voor jou! Ik kan mij levendig voorstellen, dat als je grote nood in je leven hebt, je ontvankelijk bent voor "groepen" die mooie dingen beloven, maar waar je op dat moment niet ontvangt wat je nodig hebt (ik denk dan aan werkelijke liefde, een luisterend oor, een schouder, een plek om jezelf te zijn) dat je dan juist jezelf nog meer kunt verliezen, en de schade alleen maar groter wordt.
Ik ben erg blij te zien en te horen dat je het Goede gevonden hebt en een betere weg hebt kunnen inslaan. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 12:45
|
|
|
ROADY641 schreef: | Beste Shanita,
Ik ben erg blij te zien en te horen dat je het Goede gevonden hebt en een betere weg hebt kunnen inslaan. |
Dank Je!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 08:07
|
|
|
Mijn eertse topic wil ik graag afsluiten met mijn inspiratie.
Tot een volgende topic, dank jullie voor jullie openheid, reacties, reflecties.
In Your Presence
http://www.youtube.com/watch?v=okTKMaVrSYY
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 11:10
|
|
|
Het team van de Healing Rooms Amsterdam, bestaande uit vrijwilligers van verschillende kerken met een hart voor Jezus en mensen heten u van harte welkom voor een bezoek aan de Healing Rooms in Amsterdam. Het zal uw leven veranderen.
God wil ook u herstellen en genezen van lichamelijke klachten of van angsten, depressies of van problemen in uw huwelijk. Natuurlijk kunt u ook gewoon komen om een zegen van God te ontvangen.
En dan gaan ze ook nog regelmatig met zijn allen de straat op...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 21 september 2011, 11:16
|
|
|
Toeristen eromheen, foto's maken, het heeft ook wel weer wat, het hoort bij het straatbeeld in Amsterdam centrum....alles mee, grote megafoons....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 23 september 2011, 18:32
|
|
|
ROADY641 schreef: God zal je aan deze uitspraak helpen herinneren ...
ERIKA: Dit klinkt alsof God een wrekend God is en dat is Hij niet!
Ja, en hij doet net alsof hij wéét wat God zal gaan zeggen
Ik ken dat van jaren geleden: zo van God zei dit en dat tegen mij over jou, zo van dat je dat en dat moet doen, of juist niet moet doen...
God spreekt tegen een ieder persoonlijk tot zijn/haar hart. Dat kan een ander niet weten!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 14:05
|
|
|
God spreekt tegen een ieder persoonlijk tot zijn/haar hart. Dat kan een ander niet weten!!!!!![/quote]
Wat ik nu wel weet dat dit mijn laatste dag is hier voor dit moment.
Het was een leerzame ervaring hier, dank voor jullie delen.
Wens jullie alleen een goede reis toe zo op jullie pad.
Hijs de zeilen en koers naar open zee, wie weet waar God mij naar toe zal leiden.
Spreuken 16:9 Een mens stippeld zijn weg uit, God bepaalt de richting die hij gaat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 14:12