Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 13:25
|
|
|
PIETER649 schreef: | Is christen de nieuwe goeroe op cm uit wiens mond slechts wijsheid stroomt??? Eerlijk gezegd boeit het me niet zo hoe hij hierover denkt en lees ik net zo graag de meningen van anderen.
Mijn mening is dat een kerkeraad in hun kerk kan besluiten over het al dan niet mogen aangaan aan deze tafel, maar dat zij niet bevoegd zijn tot het toegangsbeleid aan de TAFEL na de dood. |
Uiteraard gaat een kerkenraad niet over de Tafel na de dood. Bedenk wel dat een kerkenraad bevoegd kan zijn maar dat is niet hetzelfde als bekwaam.
Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 16:23
|
|
|
THOMAS968 schreef: |
Uiteraard gaat een kerkenraad niet over de Tafel na de dood. Bedenk wel dat een kerkenraad bevoegd kan zijn maar dat is niet hetzelfde als bekwaam.
Thomas. |
een kerkeraad is per definitie bevoegd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 17:10
|
|
|
PIETER649 schreef: | een kerkeraad is per definitie bevoegd. |
Ik denk ook dat een kerkeraad bevoegd is en bekwaam? Ach, overal waar mensen werken en dingen doen worden fouten gemaakt dus ook in de kerkeraad......ook die mensen hebben de wijsheid niet in pacht.....en pretenderen dat volgens mij ook niet....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 23:03
|
|
|
Ja maar hoe zit het dan met je eigen verantwoordelijkheid?? Moet je niet eerst bij je zelf te raden gaan of je het goed gemaakt hebt met je naaste??? Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIJS102
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 23:17
|
|
|
LISA610 schreef: | Misschien dat je dit een beetje te zwart/wit ziet Chat. God heeft immers voor alle mensen gekozen. De redding is voor hen die ook voor Hem kiezen. Dus geen predestinatie, maar juist een vrije keuze voor de mens om een levende relatie met God te verkrijgen, te onderhouden en te behouden. Maar goed, het is uiteraard aan Henk om aan te geven hoe hij het bedoeld..... |
Wat jij hier zegt is niet Bijbels Lees bv.Romeinen 8:30: En die hij tevoren verordinerd heeft, deze heeft Hij ook geroepen of Matth.20:16: Velen zijn geroepen weinigen uitverkoren. Ik denk heel veel christenen deze tekst uit hun Bijbel hebben geschrapt. Wij moet God in deze verkiezing vrij laten en het dient ook bovenal tot de eer van Zijn Naam!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 23:30
|
|
|
GIJS102 schreef: | Wat jij hier zegt is niet Bijbels Lees bv.Romeinen 8:30: En die hij tevoren verordinerd heeft, deze heeft Hij ook geroepen of Matth.20:16: Velen zijn geroepen weinigen uitverkoren. Ik denk heel veel christenen deze tekst uit hun Bijbel hebben geschrapt. Wij moet God in deze verkiezing vrij laten en het dient ook bovenal tot de eer van Zijn Naam! |
Wat dacht je dan van: Johannes 3: 16: "Want God had de wereld zo lief dat Hij Zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat IEDEREEN die in Hem gelooft NIET verloren gaat, maar eeuwig leven heeft."
Dit vers komt uit het gesprek met Nicodemus en spreekt toch echt over iedereen die in Hem gelooft. Idd...vele zijn geroepen en God klopt aan iedere deur, maar het is aan ons om de stem van God te horen en de deur open te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 8 augustus 2011, 15:17
|
|
|
GIJS102 schreef: | Wat jij hier zegt is niet Bijbels Lees bv.Romeinen 8:30: En die hij tevoren verordinerd heeft, deze heeft Hij ook geroepen of Matth.20:16: Velen zijn geroepen weinigen uitverkoren. Ik denk heel veel christenen deze tekst uit hun Bijbel hebben geschrapt. Wij moet God in deze verkiezing vrij laten en het dient ook bovenal tot de eer van Zijn Naam! |
Als jij daadwerkelijk in de predestinatie geloofd Gijs.. waarom denk je dan dat Jezus de opdracht: "maak alle volkeren tot mijn discipelen" heeft gegeven? Dat is dan toch volstrekt zinloos?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIJS102
|
|
Geplaatst: maandag 8 augustus 2011, 15:43
|
|
|
LISA610 schreef: | Als jij daadwerkelijk in de predestinatie geloofd Gijs.. waarom denk je dan dat Jezus de opdracht: "maak alle volkeren tot mijn discipelen" heeft gegeven? Dat is dan toch volstrekt zinloos? | Ik denk dat jij hier een verkeerde uitleg aan geeft. Als de levenswijze veel mensen ziet en God er mensen uithaalt en bekeerd, dan moet er toch wel een predestinatie zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 8 augustus 2011, 20:04
|
|
|
GIJS102 schreef: | Ik denk dat jij hier een verkeerde uitleg aan geeft. Als de levenswijze veel mensen ziet en God er mensen uithaalt en bekeerd, dan moet er toch wel een predestinatie zijn? |
Omdat God geen tijd kent, Hij is de Alfa en de Omega, weet God wie er geschreven staan in het Boek des Levens ... ("Van voor de grondlegging der wereld" staat er geschreven ..) Hij heeft niemand uitgekozen, maar iedereen heeft het voorrecht om door Jezus Christus, tot Hem te komen ... Je hoeft Hem alleen maar aan te nemen als je persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker ...
Joh. 3:16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Ik ben de Alfa en de Omega ??? ???? ?? ‘?’ ??? ?? ‘?’, Ik ben de Eerste en de Laatste, het Begin en het Einde (Uit de bijbel, Openbaring, over God).
..
|
|
Naar boven |
|
|