Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 23:02
|
|
|
ben weer thuis
lekker gewandeld en leuke groep verrukkelijk gegeten
volgende keer weer? rond de kerstdagen ? hahahahaha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 23:47
|
|
|
HERMAN388 schreef: | ben weer thuis
lekker gewandeld en leuke groep verrukkelijk gegeten
volgende keer weer? rond de kerstdagen ? hahahahaha |
[i]
Ben ook weer thuis...ondanks een tegekke tomtom die nogal eh...in de war was....Het was een heerlijke dag, ik heb fulltime-genoten! Lieve CM-ers...wat een sfeerje!Heerlijk....Heb zelfs niet één, maar twéé maal de zee mogen zien vandaag! Crossy...ook al ging er hier en daar iets mis...alle complimenten aan jou! Dank je wel!
Laatst aangepast door
|
ANGELIQUE327
|
op zaterdag 28 augustus 2010, 23:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 01:27
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | [i]Ben ook weer thuis...ondanks een tegekke tomtom die nogal eh...in de war was....Het was een heerlijke dag, ik heb fulltime-genoten! Lieve CM-ers...wat een sfeerje!Heerlijk....Heb zelfs niet één, maar twéé maal de zee mogen zien vandaag! Crossy...ook al ging er hier en daar iets mis...alle complimenten aan jou! Dank je wel! |
Mensen ik ben weer fris gewassen Ik heb genoten de heenweg was al een pretpakket met die stomme tomtom die bleef zeggen keer om keer om op plaats van bestemming Maar ja onze super chauffeur kon gouda vinden YES!
Heerlijk gewandel en gegeten, lekker kletsnat geregend, toen nog met 9 man geborreld .
Mensen het was echt toppie. Crossie bedankt voor de organisatie. En het weer was prima
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 02:47
|
|
|
was erg gezellig bedankt chauffeur voor het mee rijden , hij is zo galant he doet elke x de deur voor mij open of ligt het aan de auto ?? hij zegt van niet verder heerlijk gewandeld , veel lol gehad , lekker gegeten , crosss gedankt voor deze leuke dag . en de rest tuurlijk ook voor de gezelligheid , een dag om nooit te vergeten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 03:11
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | zo, weer thuis:
onvindbaar meetingpoint. |
IK heb het meetingpoint wel gevonden,maar ja waar zitten ze dan??? dus na wat zoeken en kijken in diverse restaurants maar gewoon zelf een gezellig tentje opgezocht en heerlijk gegeten...en een gezellige avond gehad met vuurwerk...
volgende keer kan ik jullie hopelijk wel vinden...
groetjes miekjes
Laatst aangepast door
|
MIEKJES285
|
op zondag 29 augustus 2010, 03:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 11:35
|
|
|
Quote: | GRIFFIN748 schreef: zo, weer thuis:
onvindbaar meetingpoint.
IK heb het meetingpoint wel gevonden,maar ja waar zitten ze dan??? dus na wat zoeken en kijken in diverse restaurants maar gewoon zelf een gezellig tentje opgezocht en heerlijk gegeten...en een gezellige avond gehad met vuurwerk...
groetjes miekjes |
Wat jammer, Miekjes en Griffin. Hopelijk hebben jullie toch nog een leuke dag gehad. Noordwijk is wel mooi hè.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 11:37
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Wat jammer, Miekjes en Griffin. Hopelijk hebben jullie toch nog een leuke dag gehad. Noordwijk is wel mooi hè. |
als je "voor 'Jan Doedel' naar Noordwijk rijden" een mooie dag noemt, heb je gelijk.
ik denk daar toch iets anders over.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 11:37
|
|
|
MIEKJES285 schreef: | IK heb het meetingpoint wel gevonden,maar ja waar zitten ze dan??? dus na wat zoeken en kijken in diverse restaurants maar gewoon zelf een gezellig tentje opgezocht en heerlijk gegeten...en een gezellige avond gehad met vuurwerk...
groetjes miekjes |
In je eentje meid,nee toch hopelijk????Ik feliciteer je hier maar..........
van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 11:40
|
|
|
Voor de meeste onder jullie (ahum )was het dus een geslaagd uitje,fijn!
Het wordt tijd voor een avondje in het noorden........stappen in Groningen maar weer?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 11:45
|
|
|
Ook ik heb een hele gezellige dag gehad. Het blijft erg leuk, om mensen - die je alleen virtueel kent - in het echt te ontmoeten. Een gezellig stel mensen bij elkaar! 'k Heb genoten van het terrasje, de zee, de strandwandeling, de zandsculptures, het prachtige weer met mooie wolkenluchten, het etentje en vooral van de gezelligheid.
De heenreis verliep weliswaar wat omslachtig, maar uiteindelijk is alles (met de benzine, de file, de plasstop , de route, de plensbuien etc.) op z'n pootjes terecht gekomen. En nu maar hopen dat er geen boete achteraan komt. 'k Vond het een gezellige rit, hoop dat de anderen daar ook zo over denken. De dropjes smaakten heerlijk, Imke! Ze zijn inmiddels op, gisteravond al.
Cross, superbedankt voor het organiseren van deze dag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 11:47
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | als je "voor 'Jan Doedel' naar Noordwijk rijden" een mooie dag noemt, heb je gelijk.
ik denk daar toch iets anders over. |
Ik zei ook 'hopelijk', niet dus...... Dat snap ik goed! En dan te bedenken, dat iemand je nog wel heeft zien rijden. Is ook balen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 11:48
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ook ik heb een hele gezellige dag gehad. Het blijft erg leuk, om mensen - die je alleen virtueel kent - in het echt te ontmoeten. Een gezellig stel mensen bij elkaar! 'k Heb genoten van het terrasje, de zee, de strandwandeling, de zandsculptures, het prachtige weer met mooie wolkenluchten, het etentje en vooral van de gezelligheid.
De heenreis verliep weliswaar wat omslachtig, maar uiteindelijk is alles (met de benzine, de file, de plasstop , de route, de plensbuien etc.) op z'n pootjes terecht gekomen. En nu maar hopen dat er geen boete achteraan komt. 'k Vond het een gezellige rit, hoop dat de anderen daar ook zo over denken. De dropjes smaakten heerlijk, Imke! Ze zijn inmiddels op, gisteravond al.
Cross, superbedankt voor het organiseren van deze dag! |
de A1 was inderdaad be-hoor-lijk druk...bij Laren stond het om 11uur al vast. en ik hèb er nog over zitten denken om 'binnendoor' te gaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 11:50
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | de A1 was inderdaad be-hoor-lijk druk...bij Laren stond het om 11uur al vast. en ik hèb er nog over zitten denken om 'binnendoor' te gaan... |
Klopt ja! Misschien is het voor een volgende keer handig, om mobiele nummers uit te wisselen. 'k Vind het jammer, dat jullie er niet bij konden zijn!
Hmm.....je hebt er dus ook nog een file voor moeten doorstaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 11:53
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Klopt ja! Misschien is het voor een volgende keer handig, om mobiele nummers uit te wisselen. 'k Vind het jammer, dat jullie er niet bij konden zijn!
Hmm.....je hebt er dus ook nog een file voor moeten doorstaan. |
èn een flinke plensbui tijdens de file, maar in een auto zit je in principe droog, en muziek verzacht het 'lijden'...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 11:55
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | èn een flinke plensbui tijdens de file, maar in een auto zit je in principe droog, en muziek verzacht het 'lijden'... |
Oh, gelukkig maar. De plensbui hebben we dan in ieder geval met je 'gedeeld', die hadden wij ook. Toch nog iets gezamenlijks gehad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 13:10
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ook ik heb een hele gezellige dag gehad. Het blijft erg leuk, om mensen - die je alleen virtueel kent - in het echt te ontmoeten. Een gezellig stel mensen bij elkaar! 'k Heb genoten van het terrasje, de zee, de strandwandeling, de zandsculptures, het prachtige weer met mooie wolkenluchten, het etentje en vooral van de gezelligheid.
Cross, superbedankt voor het organiseren van deze dag! |
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Ik kijk op een geweldig mooie dag terug. Leuke mensen ontmoet, fijne gesprekken gehad. En dan merk je dat de wereld toch niet zo groot is, hé Nel? Iedereen bedankt voor jullie gezelligheid, en vooral thx to Cross, voor het organiseren. (mag je vaker doen )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WADRIAAN370
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:08
|
|
|
het was voor mij ook een heel gezellige dag en ik kan begrijpen dat griffin een beetje nijdig is ik zou dat ook niet fijn hebben gevonden maar dit is dan weer een leerschool voor de volgende keer de hoofd man zijn telefoon nr dan kun je die altijd wat melden als het nodig is ik vond de dag super en dat we zo fijn hebben gecarpoeld is ook geweldig dank je wel voor de organisatie en tot de volgende keer zullen we maar zeggen als het uit komt ben ik weer van de partij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:18
|
|
|
Ja, ik vond het ook fijn...dat jullie, druktemakers even weg waren, zoadt wij de CM-site eens voor ons alleen hadden.
Aan de foto's te zien van Grif moet hij een hele verkeerde kant zijn uitgereden. Hopelijk had Cross vermeld dat het in Nederland en niet in één of ander ski-land...
Neen meisjes en jongens...ik plaag maar wat. Het is leuk om te horen dat jullie er genoten van hebben. Iemand mailde me dat ik echt wat gemist heb en dat geloof ik ook graag. Het is inderdaad spijtig dat er hier en daar wat misloopt maar dat wordt in de toekomst dan weer verholpen.
Liefs van ons beide en dan vooral van mij want Floshke slaapt....
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:24
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ja, ik vond het ook fijn...dat jullie, druktemakers even weg waren, zoadt wij de CM-site eens voor ons alleen hadden.
Aan de foto's te zien van Grif moet hij een hele verkeerde kant zijn uitgereden. Hopelijk had Cross vermeld dat het in Nederland en niet in één of ander ski-land...
Neen meisjes en jongens...ik plaag maar wat. Het is leuk om te horen dat jullie er genoten van hebben. Iemand mailde me dat ik echt wat gemist heb en dat geloof ik ook graag. Het is inderdaad spijtig dat er hier en daar wat misloopt maar dat wordt in de toekomst dan weer verholpen.
Liefs van ons beide en dan vooral van mij want Floshke slaapt....
Frank |
Baalde jij dan niet dat je niet meegeweest ben of niet mee kon , of niet mee mocht of niet .....weet ik veel? Hier op Cm was gisteren toch geen r.....te beleven. Ik baal ieder geval nog steeds als een stekker dat ik er niet bij kon wezen. Ik heb gezegd!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:27
|
|
|
als men zegt af te spreken op een postzegeltje duinzand dat de titel parkeerterrein nauwelijks mag dragen, en de lokatie daarvan is (inderdaad) tegenover Intertoys, ga ik ervan uit dat men DAAR (en dus n i e t bij Intertoys voor de deur) staat te wachten. dit is voor mij dus een staaltje van onduidelijk afspreken.
aan het andere eind van de blvd staat een joekel van een vuurtoren met op 100 meter 2 hectare parkeerterrein. hoe moeilijk wil je het hebben?
bij de volgende strandzandhapperij blijf ik thuis, ik heb wel zinniger dingen te doen dan doelloos door een zandgat rijden.
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zondag 29 augustus 2010, 15:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:59
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | als je "voor 'Jan Doedel' naar Noordwijk rijden" een mooie dag noemt, heb je gelijk.
ik denk daar toch iets anders over. |
Je was op tijd??
Goed de aanwijzingen gelezen zoals die op het forum stonden ??
Verzamelen tussen 13.00 en 13.30 uur op parkeerplaats "palace plein". Zie ook de link hieronder. Vanaf hier overleggen we wat we gaan doen. http://www.noordwijk.nl/Docs/folder-fullcolor-parkeerservice-noordwijk-aprl2010.pdf Voor degene die de link niet kunnen openen, parkeerplaats palace plein, hoek koningin Wilhelmina boulevard en de Grent 2202ER (t.o. Intertoys)
Als beide antwoorden ja zijn, dan ligt het toch echt bij jezelf, de groep heeft tot 13.45 op het plein tegenover de Intertoys gestaan .....
En met modder gooien, niet echt leuk Griffin .....
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zondag 29 augustus 2010, 16:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 16:06
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Je was op tijd??
Goed de aanwijzingen gelezen zoals die op het forum stonden ??
Als beide antwoorden ja zijn, dan ligt het toch echt bij jezelf, de groep heeft tot 13.45 op het plein tegenover de Intertoys gestaan ..... |
nou is het ineens weer 'het plein tegenover Intertoys'....op welke van de drie lokaties stond je nou werkelijk:
1. parkeerterrein? 2. bij Intertoys voor de deur? 3. het plein tegenover Intertoys en naast het parkeerterrein?
en waarom zet je die lokatie dan niet in je bericht op het forum?
ik kan niet anders zeggen: lekker duidelijk.
dan is een vuurtoren zo gek nog niet om bij af te spreken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 16:12
|
|
|
Je ogen de kost geven is ook niet zo moeilijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 16:13
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | nou is het ineens weer 'het plein tegenover Intertoys'....op welke van de drie lokaties stond je nou werkelijk:
1. parkeerterrein? 2. bij Intertoys voor de deur? 3. het plein tegenover Intertoys en naast het parkeerterrein?
dan is een vuurtoren zo gek nog niet om bij af te spreken |
Tja, de schuld bij iemand anders leggen is altijd makkelijk. Organiseer zelf eens iets, of ben je dan bang dat je dan hetzelfde commentaar krijgt ......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 16:18
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Tja, de schuld bij iemand anders leggen is altijd makkelijk. Organiseer zelf eens iets, of ben je dan bang dat je dan hetzelfde commentaar krijgt ...... |
door onregelmatig werk kan ik dat niet, en begin ik er dus ook niet aan.
en blijkbaar is het ook niet toegestaan mijn bevindingen, c.q. mening weer te geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 16:20
|
|
|
VISSER278 schreef: | Baalde jij dan niet dat je niet meegeweest ben of niet mee kon , of niet mee mocht of niet .....weet ik veel? Hier op Cm was gisteren toch geen r.....te beleven. Ik baal ieder geval nog steeds als een stekker dat ik er niet bij kon wezen. Ik heb gezegd!!!!!!!!!! |
Ja, ik baalde ook dat ik er niet bij was. De reden waarom ik baalde wil ik nu achterwege houden omdat het misschien wel om een misverstand of om een veralgemening of vooroordeling ging. Misschien hoor ik die reden nog wel van wel die betrokken persoon.
Eigenlijk had ik er graag bij geweest. Dat geef ik graag toe maar als (onvrijwillige) eenzaat, en ja dat is nu eenmaal zo, en neen niet iedereen durft over zijn schroom heen, en nog eens neen, niet iedereen heeft buren die weliswaar geen CM-lid zijn en die mee gaan, durfde ik niet meer. Dat heeft vooral met mij te maken maar toch ook wel aan iemand anders. Als er dan een bepaald contact is en enkele voorstellen-in-de-maak plots worden afgebroken zonder enige verduidelijking dan is dat niet echt een motivatie om dan alsnog een eind te rijden. Om dan, zoals Griff of de mevrouw (wiens naam ik vergeten ben) een hoop in het water te zien vallen is zeer zeker niet aangenaam. Je stelt gedurende een tijd wel ergens je hoop op en dat door een kleine oplettenheid, een onduidelijkheid, kan er plots iets wat dan kan veranderen in iets dat niet zo aangenaam is. Toch is het zo dat we moeten realiseren dat we ook maar gewoon mensen zijn én met mensen te maken hebben. Denk maar aan de picknick van enkele weken geleden. Vijf mensen van de 14 die zich hadden opgegeven die komen opdagen. Al dan niet ongewild. Een kleine vergetelheid kan het humeur veranderen, en dat is heel begrijpelijk. Dat heb ik ook bij mezelf ervaren. Laten we dus gewoon effe ons ongenoegen of frustratie of ontgoocheling uiten zonder dat we echt boos (en ik zeg niet jullie boos zijn hoor) zijn op wat niet zo goed afgesproken was maar wekde vreugde delen met hen die er van genoten hebben. Trouwens, het is niet omdat het grootste gedeelte van de wandelaars wel de plek hebben gevonden en dat de enkele mensen het niet konden vinden de grote sukkels zijn. Neen mensen, zo is het niet of mag het niet zijn want wat lezen we ergens in het evangelie niet over dat ene munstuk of dat eneschaap dat verloren was en dat er nadien een vreugde was bij het weervinden ervan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 16:33
|
|
|
Quote: | CROSSROAD317 schreef: Tja, de schuld bij iemand anders leggen is altijd makkelijk. Organiseer zelf eens iets, of ben je dan bang dat je dan hetzelfde commentaar krijgt ...... |
GRIFFIN748 schreef: | door onregelmatig werk kan ik dat niet, en begin ik er dus ook niet aan.
en blijkbaar is het ook niet toegestaan mijn bevindingen, c.q. mening weer te geven. |
Is het een idee, om de strijdbijl te begraven? Oftewel zand erover?
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 29 augustus 2010, 16:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NEL833
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 20:01
|
|
|
IMKE917 schreef: | Ik sluit me hier helemaal bij aan. Ik kijk op een geweldig mooie dag terug. Leuke mensen ontmoet, fijne gesprekken gehad. En dan merk je dat de wereld toch niet zo groot is, hé Nel? Iedereen bedankt voor jullie gezelligheid, en vooral thx to Cross, voor het organiseren. (mag je vaker doen ) |
Hallo " strangangers " / Imke,
Heb het eten s`avonds heel gezellig gevonden, en leuk om iedereen " life " te ontmoeten. Bedankt voor het organiseren Cross, en jij ook Imke voor de gezelligheid aan tafel. Ja, de wereld is soms klein. Hoop dat jullie allemaal een goede terugreis gehad hebben. Groetjes, Nel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 20:36
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | nou is het ineens weer 'het plein tegenover Intertoys'....op welke van de drie lokaties stond je nou werkelijk:
dan is een vuurtoren zo gek nog niet om bij af te spreken |
zowel op locatie 1, als op locatie 2 als op locatie 3 griffie! nl, bij intertoys voor de deur is een parkeerterrein, waarnaast een klein pleintje is, een zeer brede stoep, waar we stonden te kleumen in de zandstorm, om op de laatkomers te wachten, maar helaas, we hadden pech, want ze kwamen niet allemaal! k hoop dat je er volgende keer weer gezellig bij kunt zijn, griffin!!!
cross; bedankt voor je organisatie; maar kun je volgende keer de zandkorrels achterwege laten op een winderig strand? sou so fijn sijn!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 21:49
|
|
|
wellicht een tip voor een volgende keer:
als iemand zich aanmeld, laat-ie dan een mail sturen aan de organisator van het evenement, met daarin zijn/haar telefoonnummer. de organisator noteert dan naam en telefoonnummer op een lijst en stuurt dan een mail terug met zíjn/háár telefoonnummer, zodat er op de dag zelve kontakt gelegd kan worden over exacte lokatie waar 'het volk' staat.
zoals ik zei: een 'tip'. je hoeft er natuurlijk niks mee te doen, maar het werkt zoveel handiger en voorkomt een hoop onvrede, misverstand en chagrijn zoals ik ervaren heb. 't is dan in ieder geval dichtgetimmerd.
overigens Hannah: ik was niet te laat, ik was er rond 13.20u. waarschijnlijk heb je een zwarte streep langs zien (en horen) komen. dat was ik dus...
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zondag 29 augustus 2010, 21:51
|
|
Naar boven |
|
|