ChristianMatch

Forum

Scheiden en hertrouwen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 09:19

Laat ik eens een nieuw aspect op tafel brengen. Veel postings gaan erover dat men te jong trouwt en daardoor sneller gaat scheiden. Volgens mij is het zo, dat hoe ouder je wordt, het moeilijker voor je is om te trouwen. Stel je trouwt pas op je 30ste. Dan wordt het een stuk moeilijker je leven aan te passen aan de ander. Je bent dan meestal behoorlijk gesettled. Je hebt een eigen baan, een eigen huis, een eigen vriendenkring. Als je jonger trouwt, bouw je samen dat bestaan op en ik denk dat daar niks op tegen is. Bovendien heb je nog het aspect kinderen. De klok van de vrouw tikt wel door......

Ik denk dat de leeftijd van trouwen niet zoveel invloed heeft op de echtscheiding. En eerlijk gezegd zou ik het ook niet anders willen zien. Ik was 23 toen ik trouwde, toen ik 30 was had ik drie kinderen. Ik zou het niet anders gewild hebben. Ik zou er niet aan moeten denken met mn vijftigste bij de basisschool moeten staan om mn kinderen op te wachten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 10:05

CHATULIEM619 schreef:
Laat ik eens een nieuw aspect op tafel brengen. Veel postings gaan erover dat men te jong trouwt en daardoor sneller gaat scheiden. Volgens mij is het zo, dat hoe ouder je wordt, het moeilijker voor je is om te trouwen. Stel je trouwt pas op je 30ste. Dan wordt het een stuk moeilijker je leven aan te passen aan de ander. Je bent dan meestal behoorlijk gesettled. Je hebt een eigen baan, een eigen huis, een eigen vriendenkring. Als je jonger trouwt, bouw je samen dat bestaan op en ik denk dat daar niks op tegen is. Bovendien heb je nog het aspect kinderen. De klok van de vrouw tikt wel door......

Ik denk dat de leeftijd van trouwen niet zoveel invloed heeft op de echtscheiding. En eerlijk gezegd zou ik het ook niet anders willen zien. Ik was 23 toen ik trouwde, toen ik 30 was had ik drie kinderen. Ik zou het niet anders gewild hebben. Ik zou er niet aan moeten denken met mn vijftigste bij de basisschool moeten staan om mn kinderen op te wachten.

Dat is ook niet echt Biijbels Smiley die vol vragen zit Sara was ook niet een van de jongste meer.En daar bij ken ik mensen die al heel lang getrouwd waren en pas op latere leeftijd ouders werden. En dan daarbij gelaten, ik ben bewust vrijgezel gebleven, rond mijn 23ste was volgens mij het fenomeen scheiden pas goed ontdekt.
Er waren toen meer mensen die de echt ontbonden dan dat er zich in de echt verbonden.
In ieder geval zou ik het niet zo,n probleem vinden, papa genoemd worden, ipv opa. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 11:03

GERT856 schreef:
Dat is ook niet echt Biijbels Smiley die vol vragen zit Sara was ook niet een van de jongste meer.En daar bij ken ik mensen die al heel lang getrouwd waren en pas op latere leeftijd ouders werden. En dan daarbij gelaten, ik ben bewust vrijgezel gebleven, rond mijn 23ste was volgens mij het fenomeen scheiden pas goed ontdekt.
Er waren toen meer mensen die de echt ontbonden dan dat er zich in de echt verbonden.
In ieder geval zou ik het niet zo,n probleem vinden, papa genoemd worden, ipv opa. Lachende smiley
Sorry. hier moet ik om lachen hoor. Dat je de leeftijd van Sara als bijbelse norm gaat hanteren. Neem van mij aan dat ze behoorlijk wat jonger was toen ze trouwde...

In tegenstelling tot sommige bijdrages hier, denk ik dat trouwen en kinderen krijgen een heel natuurlijk proces is, en dat het verhogen van de leeftijd eigenlijk heel onnatuurlijk is. Bovendien denk ik, dat als je van de ander houdt, je kinderen van hem/haar wilt. Want dat is een bevestiging van je liefde aan elkaar. Zo heeft God het ook gewild denk ik.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 14 januari 2011, 11:14
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 11:42

CHATULIEM619 schreef:
Sorry. hier moet ik om lachen hoor. Dat je de leeftijd van Sara als bijbelse norm gaat hanteren. Neem van mij aan dat ze behoorlijk wat jonger was toen ze trouwde...

In tegenstelling tot sommige bijdrages hier, denk ik dat trouwen en kinderen krijgen een heel natuurlijk proces is, en dat het verhogen van de leeftijd eigenlijk heel onnatuurlijk is. Bovendien denk ik, dat als je van de ander houdt, je kinderen van hem/haar wilt. Want dat is een bevestiging van je liefde aan elkaar. Zo heeft God het ook gewild denk ik.

Of God het zo gewild heeft? Dat trek ik in twijfel, niet in God maar wel in jou interpetatie hier over.
Terug naar je eerste opmerking over Sara(i) Abraham was al 99 en Sara 90 toen zij gezegend werd met de belofte een kind te krijgen, zij was immers onvruchtbaar.
Abram had wel een buiten echtelijke zoon bij Hagar. (Genesis 17:17)
Plus het feit dat tegenwoordig steeds jonger getrouwd wordt heeft volgens mij ook meer een economisch aspekt, vroeg uit de kinderen, huis kunnen kopen (makkelijker een lening kunnen krijgen dan vroeger) alleen in de meeste gevallen, kennen de meeste hun verantwoording nog niet zo erg in deze ( geld niet voor iedereen) Dus stel dat ik over een jaar vader zou worden, is dat geheel dus niet onbijbels ongelovig onverantwoord, voor de wereld wel, maar ik ben dan ook liever niet van de wereld.
Tja als je je er wel voor gaat schamen, moet je het niet meer doen, maar als je innig van iemand zou houden, waarom niet, vertrouw Hoop en Liefde, daar komt geen wereld tussen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 11:55

GERT856 schreef:
Of God het zo gewild heeft? Dat trek ik in twijfel, niet in God maar wel in jou interpetatie hier over.
Terug naar je eerste opmerking over Sara(i) Abraham was al 99 en Sara 90 toen zij gezegend werd met de belofte een kind te krijgen, zij was immers onvruchtbaar.
Abram had wel een buiten echtelijke zoon bij Hagar. (Genesis 17:17)
Plus het feit dat tegenwoordig steeds jonger getrouwd wordt heeft volgens mij ook meer een economisch aspekt, vroeg uit de kinderen, huis kunnen kopen (makkelijker een lening kunnen krijgen dan vroeger) alleen in de meeste gevallen, kennen de meeste hun verantwoording nog niet zo erg in deze ( geld niet voor iedereen) Dus stel dat ik over een jaar vader zou worden, is dat geheel dus niet onbijbels ongelovig onverantwoord, voor de wereld wel, maar ik ben dan ook liever niet van de wereld.
Tja als je je er wel voor gaat schamen, moet je het niet meer doen, maar als je innig van iemand zou houden, waarom niet, vertrouw Hoop en Liefde, daar komt geen wereld tussen.
Ik denk niet, dat je kunt stellen dat omdat Sara moest wachten tot haar 90ste, de vrouwen ook maar moeten wachten. ...
Er wordt tegenwoordig juist later getrouwd dan vroeger en meestal heeft dat gevolgen voor de zwangerschap van de vrouw. Die gaat moeilijker..
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 12:13

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk niet, dat je kunt stellen dat omdat Sara moest wachten tot haar 90ste, de vrouwen ook maar moeten wachten. ...
Er wordt tegenwoordig juist later getrouwd dan vroeger en meestal heeft dat gevolgen voor de zwangerschap van de vrouw. Die gaat moeilijker..
Ik weet niet of er al eerder een opmerking hierover is gemaakt maar uit ervaring weet ik chatuliem dat bij jong getrouwde stellen het niet zo vanzelfsprekend is dat ze kinderen kunnen krijgen.
Want 2 jonggetrouwde stellen uit mijn omgeving kunnen absoluut geen kinderen krijgen terwijl ze die wens wel hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 12:24

GERT856 schreef:
Dus stel dat ik over een jaar vader zou worden, is dat geheel dus niet onbijbels ongelovig onverantwoord, voor de wereld wel, maar ik ben dan ook liever niet van de wereld.

Waarom is het dan zo dat de vruchtbaarheid van de vrouw al afneemt na haar 30ste en na haar 35ste zelfs al vol risisco's zit?
Ik vind je een dromer Gert,er is niks mis met de wens nog vader te worden op je 52ste maar de leeftijdsgrens is niet werelds maar Gods keus dus blijkbaar heeft God ook daar een bedoeling mee........een puber in huis na je 60ste lijkt me trouwens een drama,ook voor de puber........
Of je zoekt een heeeeeeeele jonge vrouw of het blijft bij dromen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 13:01

DANIEL777 schreef:
Ik weet niet of er al eerder een opmerking hierover is gemaakt maar uit ervaring weet ik chatuliem dat bij jong getrouwde stellen het niet zo vanzelfsprekend is dat ze kinderen kunnen krijgen.
Want 2 jonggetrouwde stellen uit mijn omgeving kunnen absoluut geen kinderen krijgen terwijl ze die wens wel hebben.

Het is voor niemand vanzelfsprekend dat je kinderen kan krijgen Daniel, of je nou 20 of 45 bent.
Maar het is nu eenmaal een feit dat hoe ouder je wordt, hoe moeizamer het kan gaan. Zoals Leanne al schreef, bij een vrouw neemt de vruchtbaarheid na haar 30ste af en boven de 35 is de kans op miskramen of bijvoorbeeld een kindje met downsyndroom vele malen groter dan daarvoor. maar dat wil niet zeggen dat het voor je 30ste wel probleemloos zal gaan.
Ik ben wel jong moeder geworden, en ik denk dat dat maar goed geweest is ook. Om 3 kinderen te krijgen waren 9 zwangerschappen nodig, 6 daarvan gingen mis tussen 5de en de 29ste zwangerschapsweek, bij de eerste daarvan was ik pas 21. Het is mij dan ook niet aan te raden na mn 35 ste nog aan een zwangerschap te beginnen en ik vraag me ook wel eens af of ik uberhaupt nog kinderen had gekregen als ik tot mn 35ste gewacht had?

Ook gyneacologen waarschuwen al dat mensen tegenwoordig veel te lang hun kinderwens voor zich uit schuiven, en dat is 1 van de grootste oorzaken dat er tegenwoordig zoveel medische hulp nodig is om zwanger te worden.

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op vrijdag 14 januari 2011, 13:04
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 13:08

HANNAH810 schreef:
altijd goed Leonard,
maar soms is het wel goed, om naar de datum te kijken van de postings, en dan zie je dat ze al wat langer geleden geplaatst zijn... Knipoog smiley

Goed is gewoon goed ...hannah ...een bedankje al is het te laat ...volgens de regeltjes, mag nooit een reden zijn om het niet te doen... Knipoog smiley

voor de rest begrijp ik je opmerking wel hoor!

Leonard

Laatst aangepast door
LEONARD480
op vrijdag 14 januari 2011, 16:22
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 13:37

CHATULIEM619 schreef:

Ik wist niet dat je zo naief bent, maar oke speciaal voor jou dan, een vrouw hoeft niet persee al haar kinderen voor haar 30ste te krijgen. Dat niet weg neemt ook niet na haar 60ste zoals enkele jaren geleden in Italie de kans dat na haar 35ste levens jaar kinderen met een geestelijke beperking toeneemt.
Maar niet tegenstaande van dat, had je het over kinderen die naar de basis school gaan, het Opasindroom, mischien voor jou, voor mij, en ik ken er meerdere niet.
En voor wat een ander zegt, die leven dan maar in die waan, ik in de mijne, met nog heeeeel veeeel lotgenoten, en in ons geval heus niet noodlottig.
(ps, ik droom er nog steeds van) Lachende smiley Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 14:17

CHATULIEM619 schreef:
Ik zou er niet aan moeten denken met mn vijftigste bij de basisschool moeten staan om mn kinderen op te wachten.

lijkt mij ook niks Chatje...
maar euh... als ik 50 ben, dan is Esther 7
grote kans dattie dan op school zit en afgehaald moet worden... Geschokte, onthutste smiley

regeren is vooruitzien Chatuliem.... daarom heb ik Annette een auto ter beschikking gegeven. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 17:05

De discussie gaat wel een heel andere richting uit nu …personen uit het Oud Testament worden nu in het hedendaagse geplaatst, maar we lopen en leven ook niet in de gewaden van vroeger.

Wat kenmerkend is dat wij ervan uit gaan dat de mens van nu precies dezelfde is als toen en ik kan je verzekeren dat het geheel niet klopt. Vrouwen zijn veel monderger dan vroeger en de door de overheid gestimuleerde handelswijzen om vrouwen mee te laten gaan in het verkrijgen van b.v. verkrijgen van een hypotheek …leert achteraf dat uit economisch perspectief men nu door deze handelswijzen ziet dat de mens als individu egocentrisch in deze maatschappij is gaan staan …met andere woorden eigen ik eerst …ik…ik ..en nog eens ik. Smiley die vol vragen zit
Wat ik wil benadrukken is wel dat leeftijd naar mijn inziens er niet toe doet en het mag een Zegen zijn om ook op latere leeftijd kinderen te mogen krijgen. Het is een heel groot wonder als je verdiept hoe een kind ontstaat en groeit …en zie tegelijk hoe groot Gods eigenlijk Schepping is.

Nu kom ik tot de conclusie dat er veel teveel als individu wordt gedacht in betrekking tot het verkrijgen van een relatie…het onderhouden van een relatie …en als laatste het mogen verkrijgen van kinderen.

Als je van dichtbij heb mogen ervaren, dat soms zwangerschappen heel moeizaam tot stand komen of b.v een miskraam... je heel anders gaat denken ...en de meeste vrouwen er heel trots zijn op het krijgen van een kindje en dan maakt het niet meer uit of je op oudere leeftijd een kindje moet ophalen van b.v school.

Zucht van Leonard pfff Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
LEONARD480
op vrijdag 14 januari 2011, 17:11
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 17:35

Vrouwen zijn veel monderger dan vroeger en de door de overheid gestimuleerde handelswijzen om vrouwen mee te laten gaan in het verkrijgen van b.v. verkrijgen van een hypotheek …leert achteraf dat uit economisch perspectief men nu door deze handelswijzen ziet dat de mens als individu egocentrisch in deze maatschappij is gaan staan …met andere woorden eigen ik eerst …ik…ik ..en nog eens ik.

Inderdaad: Ik, ik en nog eens ik van de traditionele man die meent de financiële zaken MET de voor haar geldende consequenties voor zijn vrouw wel te zullen regelen, zo nodig dus zonder met haar belangen rekening te houden. In wiens voordeel zou dat nou zijn he? Dat regel jij toch als man even? Dit soort mannen zijn dus de grote egoïsten. De wereld bestaat niet uit heiligen, ook niet en misschien wel zeker niet in christelijke kring. Dat blijkt maar weer eens uit dit soort opmerkingen. Gelukkig maar dat de meeste mensen het onderscheid tussen zelfzuchtig conservatisme en christendom goed weten te maken. Vrouwen zijn gelijkwaardige mensen, wen er maar vast aan, samen met grote groepen Islamieten in Nederland, die dit ook zouden moeten leren.

Thomas, soms vol schaamte over zijn geloofsgenoten.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 14 januari 2011, 18:10
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 17:45

LEONARD480 schreef:
Vrouwen zijn veel monderger dan vroeger en de door de overheid gestimuleerde handelswijzen om vrouwen mee te laten gaan in het verkrijgen van b.v. verkrijgen van een hypotheek …leert achteraf dat uit economisch perspectief men nu door deze handelswijzen ziet dat de mens als individu egocentrisch in deze maatschappij is gaan staan …met andere woorden eigen ik eerst …ik…ik ..en nog eens ik. Smiley die vol vragen zit

Tuurlijk,wij vrouwen zijn te egoistisch en daardoor loopt de economie in de soep.........haalt den mattenklopper gij mannen van Nederland!!!!! (als jullie weten waar die ligt.....Engeltje smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 17:59

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:54
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 18:00

THOMAS968 schreef:
Vrouwen zijn veel monderger dan vroeger en de door de overheid gestimuleerde handelswijzen om vrouwen mee te laten gaan in het verkrijgen van b.v. verkrijgen van een hypotheek …leert achteraf dat uit economisch perspectief men nu door deze handelswijzen ziet dat de mens als individu egocentrisch in deze maatschappij is gaan staan …met andere woorden eigen ik eerst …ik…ik ..en nog eens ik.

Inderdaad: Ik, ik en nog eens ik van de traditionele man die meent de financiële zaken MET de voor haar geldende consequenties voor zijn vrouw wel te zullen regelen, dus ook zonder met haar belangen rekening te houden. In wiens voordeel zou dat nou zijn he. Dat regel jij toch als man even? Dit soort mannen zijn dus de grote egoïsten. De wereld bestaat niet uit heiligen, ook niet en misschien wel zeker niet in christelijke kring. Dat blijkt maar weer eens uit dit soort opmerkingen. Gelukkig maar dat de meeste mensen het onderscheid tussen zelfzuchtig conservatisme en christendom goed weten te maken. Vrouwen zijn gelijkwaardige mensen, wen er maar vast aan, samen met veel Islamieten in Nederland.

Thomas, soms vol schaamte over zijn geloofsgenoten.

Thomas voor de duidelijkheid ...het gaat mij niet dat een vrouw niet mag werken en zo. Ook wil ik even rechtzetten dat de vrouw natuurlijk gelijkwaardig is als de man. Het gaat me meer dat de maatschappij is veranderd met betrekking man/vrouw en niet zoals jij interpreteert dat ik egotistisch sta tegen over de vrouw. Kwetsend vind ik wel je opmerking over een deel van de Christenen en de Islam te vergelijken …dit kan echt niet!
Het gaat me meer over maatschappij en het individu!

Leonard Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 18:04

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:53
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 18:05

LEANNE226 schreef:
Tuurlijk,wij vrouwen zijn te egoistisch en daardoor loopt de economie in de soep.........haalt den mattenklopper gij mannen van Nederland!!!!! (als jullie weten waar die ligt.....Engeltje smiley )

Leanne fout van mij ik bedoelde eigenlijk dat twee mensen tegenwoordig nodig zijn met een inkomen voor het verkrijgen van een hypotheek en ja nu komt het idd verkeert over!

Nou de mattenklopper doet wel zeer zeg!
Leonard
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 18:09

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:53
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 18:15

GIBBY159 schreef:
Sportief van je, Leonard. Dát zouden meer mensen moeten doen! Ennuh...die mattenklopper gebruik ik elke week bij mij thuis. En ja...soms gésel ik mijzelf er ook mee. Zelf kastijding heet dat geloof ik. Lucht wel op, hoor!

Gibby soms komen de woorden idd verkeerd over en is het goed om meer duidelijkheid te verschaffen in de bedoeling van de tekst. Merk ook dat er een deel van de tekst gebruikt wordt en ja dan kreeg je gauw misverstanden. Ik hoop toch met de andere 2 een iets andere kijk hebben gekregen. Nou zand erover..bedankt ook voor deze bijdrage

Leonard
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 18:20

LEONARD480 schreef:
Thomas voor de duidelijkheid ...het gaat mij niet dat een vrouw niet mag werken en zo. Ook wil ik even rechtzetten dat de vrouw natuurlijk gelijkwaardig is als de man. Het gaat me meer dat de maatschappij is veranderd met betrekking man/vrouw en niet zoals jij interpreteert dat ik egotistisch sta tegen over de vrouw. Kwetsend vind ik wel je opmerking over een deel van de Christenen en de Islam te vergelijken …dit kan echt niet!
Het gaat me meer over maatschappij en het individu!

Leonard Gefrustreerde smiley

Mooi dat je dat op deze wijze toelicht maar ik reageerde op je oorspronkelijke tekst en het citaat boven mijn bijdrage is toch echt van jou. Mijn reactie was zeker voor mijn doen erg scherp en inderdaad, dat zijn mensen hier ook niet van me gewend. Echter je raakt bij mij een open zenuw als je een verband legt tussen het recht van de vrouw om ook te moeten tekenen bij een hypotheek en het toegenomen egoïsme in de samenleving. Als je vindt dat een vrouw in een huwelijk niet moet tekenen bij een hypotheek kom je wel degelijk in de buurt van de opvattingen over rechten van vrouwen zoals die zich bij veel Islamieten manifesteert. En ik vind de verklaring die je geeft voor een nogal ingewikkeld sociologisch verschijnsel als het toenemend egoïsme wel erg kort door de bocht. En wat te denken van het grote aantal echtscheidingen dat er nu eenmaal is? Hoe is het belang van de vrouw dan geregeld als ze niet mag meebeslissen over belangrijke financiële zaken? Volgens de wet is echt de helft van de schuld bij een scheiding voor de rekening van de vrouw hoor. Waarmee ik niet wil ontkennen dan het strijden voor vrouwenemancipatie vaak doorslaat.

Thomas, die de nuancering van Leonard wel toejuicht.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 14 januari 2011, 18:29
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 18:22

LEONARD480 schreef:
Leanne fout van mij ik bedoelde eigenlijk dat twee mensen tegenwoordig nodig zijn met een inkomen voor het verkrijgen van een hypotheek en ja nu komt het idd verkeert over!

Nou de mattenklopper doet wel zeer zeg!
Leonard

Daar geef ik je gelijk in Leonard maar dat blijft een eigen keuze toch,dat eigen huis?
Tegenwoordig is de kans dat je als vrouw alleen komt te staan 1 op 3 en als je dan niet voor jezelf kunt zorgen dan zijn de ouderwetse normen al snel verdwenen(samen met je ex en je alimentatie).Financiele afhankelijkheid maakt je soms ook emotioneel afhankelijk(van je partner)en daarom juich ik zelfstandigheid van de vrouwen toe,niet pas als ze door de omstandigheden voor het blok gezet worden

Ik tikte zachtjes hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 18:24

We leven in een tijd, waarin het verstrekken van een hypotheek meestal wordt gebaseerd op twee inkomens. Dit verplicht vrouwen meestal tot werken, waardoor de kinderwens vaak uitgesteld wordt...Ook zijn vrouwen verplicht te werken als ze alleenstaande ouder zijn en de kinderen de schoolgaande leeftijd hebben.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 14 januari 2011, 18:25
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 18:39

CHATULIEM619 schreef:
We leven in een tijd, waarin het verstrekken van een hypotheek meestal wordt gebaseerd op twee inkomens. Dit verplicht vrouwen meestal tot werken, waardoor de kinderwens vaak uitgesteld wordt...Ook zijn vrouwen verplicht te werken als ze alleenstaande ouder zijn en de kinderen de schoolgaande leeftijd hebben.

Werkende vrouwen zijn een Bijbels fenomeen........

Voorbeeld:Spreuken 31

10] Een sterke vrouw, wie zal haar vinden?
Zij is meer waard dan edelstenen.*
[11] Haar man vertrouwt op haar
en zal daar rijkelijk bij winnen.
[12] Ze brengt hem voorspoed, geen ellende,
alle dagen van haar leven.
[13] Ze zoekt wol en linnen uit,
en spint en weeft met vreugde.
[14] Zoals een koopmansschip naar verre streken vaart,
zo haalt zij van verre wat ze nodig heeft.
[15] Ze staat al op als het nog donker is,
regelt het werk in huis, draagt haar slavinnen taken op.
[16] Als zij haar zinnen op een akker zet, koopt ze hem,
van wat ze heeft verdiend, plant ze een wijngaard.
[17] Zij is vol daadkracht,
onvermoeibaar is ze in de weer.
[18] Handeldrijven gaat haar heel goed af,
’s nachts gaat haar lamp niet uit.
[19] Haar handen zijn voortdurend aan het spinrok,
ze houdt altijd de weefspoel vast.
[20] Haar handen strekt zij uit naar de behoeftigen,
ze geeft de armen hulp.
[21] Niemand in haar huis hoeft sneeuw te vrezen,
zij heeft hen allen warm* gekleed.
[22] Ze maakt de mooiste dekens,
ze gaat gekleed in linnen en purperen wol.
[23] Haar man geniet bekendheid in de stad,
hij vergadert met de oudsten in de poort.
[24] Zij vervaardigt kleding en gordels,
en levert die aan kooplui.
[25] Uit haar verschijning spreken kracht en waardigheid,
de dag van morgen ziet ze lachend tegemoet.
[26] Ze spreekt wijze woorden,
wat ze zegt, zijn liefdevolle lessen.
[27] Ze waakt over haar huishouding,
nietsdoen is haar onbekend.
[28] Haar kinderen prijzen haar,
haar man bejubelt haar:
[29] ‘Er zijn veel sterke vrouwen,
maar jij overtreft ze allemaal.’
[30] Charme is bedrieglijk en schoonheid vergaat,
maar een vrouw met ontzag voor de HEER moet worden geprezen.

[31] Moge zij de vruchten plukken van haar werk,

Nog even een aanvulling(voor ik aangezien wordt voor een carriereb*tchKnipoog smiley)Toen de mogelijkheid er was heb ik er ook voor gekozen thuis voor man en kinderen te zorgen omdat ik dat belangrijker vond dan geld........

Laatst aangepast door
LEANNE226
op vrijdag 14 januari 2011, 18:53
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 18:50

LEANNE226 schreef:

ze geeft de armen hulp.
haar man bejubelt haar:

Beste leanne ...wijze woorden uit spreuken ...hang ze boven m'n BED haha
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 19:00

LEANNE226 schreef:

ze geeft de armen hulp.
haar man bejubelt haar:

Nog even een aanvulling(voor ik aangezien wordt voor een carriereb*tchKnipoog smiley)Toen de mogelijkheid er was heb ik er ook voor gekozen thuis voor man en kinderen te zorgen omdat ik dat belangrijker vond dan geld........

Zeldsaam typetje zeker Smiley die vol vragen zit de rest moet het nog gaan lezen Huilende smiley, smiley in tranen zo lang kan ik niet wachten Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GIBBY159

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 19:01

Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:52
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 19:04

LEANNE226 schreef:
Waarom is het dan zo dat de vruchtbaarheid van de vrouw al afneemt na haar 30ste en na haar 35ste zelfs al vol risisco's zit?
Ik vind je een dromer Gert,er is niks mis met de wens nog vader te worden op je 52ste maar de leeftijdsgrens is niet werelds maar Gods keus dus blijkbaar heeft God ook daar een bedoeling mee........een puber in huis na je 60ste lijkt me trouwens een drama,ook voor de puber........

Dat heb je heeeeel goed, beter dan zo een ouwe......Z Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 19:34

LEANNE226 schreef:

Een man kan het zich permitteren - soms tegen beter weten in - om heel lang te blijven dromen, bij een vrouw houdt dat een keertje op. Ach, laat ze.....Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 19:41

MARIJAN072 schreef:
Een man kan het zich permitteren - soms tegen beter weten in - om heel lang te blijven dromen, bij een vrouw houdt dat een keertje op. Ach, laat ze.....Knipoog smiley

En zolang dromen geen nachtmerries worden blijven we lekker doordromen.
Marijan zegt tenminste dat we het ons kunnen permiteren. Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 Volgende
Pagina 6 van 9