Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 14:49
|
|
|
DAVID923 schreef: | tomas, ik had het over aids en de nieuwe soa`s, maar aids is zeker pas na de seksuele revolutie gekomen. niet zo tof doen he, je snapte wel wat ik bedoelde.
ik geloof ook dat God de hand in alles heeft, van aids tot tsunamies. God laat niet met zich sollen! |
Oké...maar dan even my two cents? Ik ben al een poosje bezig met dit stukje..en ondertussen is er veel gepost...maar toch ga ik het zo versturen.
aids is een immuunziekte..en hoe het ontstaan is bestaan verschillende theorieen over. Omdat ik geen arts ben of onderzoek gedaan heb naar deze ziekte ga ik daar ook zeker geen uitspraak over doen, maar laten we het er op houden dat de meningen verdeeld zijn.
Wanneer krijg je aids? Wat zijn de risico's om besmet te raken? -losbandige sex op een onveilige manier -bloed/bloed contact (bloedtransfusies/ drugsverslaving/tijdens de zwangerschap van moeder naar kind)
-losbandige sex is iets waar God ons voor waarschuwd, Hij verteld ons duidelijk dat trouw één van zijn wetten is..toch? kies je er dan voor om je niet aan Zijn wet te houden, ja dan loop je het risico om besmet te raken...Hij geeft ons dus de keuze in het handelen. Maar...wat nu als je jezelf bewaard hebt voor het huwelijk? Je komt de liefde van je leven tegen...trouwt ermee en hij of zij blijkt besmet te zijn?En als je dit niet weet van te voren... Staft God je dan terwijl je je aan Zijn wet gehouden hebt?
-bloed/bloed contact kan op vele manieren... wat nu als er iemand in het ziekenhuis even heeft zitten slapen? En je krijgt een bloedtransfusie/of geeft bloed en dat gebeurd met een vieze naald? drugsverslaving is ook een keus, klinkt hard...maar we hebben ook ons verstand gekregen van onze Vader. En ook hierbij weet je dat je het risico loopt om besmet te raken. Hier heb ik het dus (even voor de duidelijkheid) niet over het hoe en waarom verslaafd raken! Een ongeboren kind, die besmet wordt via de moeder...straf??????
Ik geloof dat we allemaal ons verstand moeten gebruiken, dat is ook wat Hij van ons vraagt. We maken elke dag keuzes, en zijn daar zelf verantwoordelijk voor. Maak je de verkeerde keuzes dan zul je daar de gevolgen van moeten dragen, maar straf???
Ook (natuur)rampen kan ik onmogelijk als straf zien, want....hoeveel christenen zijn daar ook de dupe van? Hebben wij dan zo'n toornige Vader?
Ik denk dat we toch een stukje kwaad vergeten..God waarschuwd ons voor de Satan! Hij zegt dat Hij vergeeft, maar de satan zal ons niet met rust laten. De duivel zal onrust brengen, mensen tegen elkaar opzetten en je proberen te verleiden tot zonde..
Zie alleen al dit topic...duidelijke meningsverschillen, elkaar niet begrijpen,kwetsende uitspraken..is dit wat God wil? Nee, God wil dat we samen sterk zijn, samen uitdragen dat Hij Liefde is! Dat er altijd een weg terug is naar Hem! Dat er nog tijd voor is, maar hoelang? Dat we mensen om ons heen laten weten dat verstand een geschenk is waardoor we keuzes kunnen maken!
En ja , het oordeel komt, geen twijfel over mogelijk! De wereld zucht nu al ...voortekenen genoeg! Bij elke zucht van de aarde, van deze wereld mogen we stil staan bij het einde, bij de komst van de nieuwe Hemel en de nieuwe aarde... het zien als een moment van bezinning, zijn we er klaar voor? Ben jij er klaar voor?
Ook ik heb de wijsheid niet in pacht...ik lees ,toets naar kunnen, denk na en schrijf...dit is mijn hart , mijn gevoel...my two cents...
kan ik dit onderbouwen met bijbeltexten? Zie hier mijn uitdaging tot het beter leren begrijpen van Zijn wil
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 14:51
|
|
|
en nu ga ik teruglezen ...een beste kluif zie ik al
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 14:52
|
|
|
ik heb veel te zeggen en quoten, maar we zijn GEHEEL optoci, hier even een aprt topic van maken?
de kern van het verschil is hier de vraag zit God er achter of de duivel. er kan niks gebeuren wat god niet toelaat.
en God zou zulke dingen nooit kunnen doen of toelaten? heb een hele waslijst voor je, los van openbaringen nog. jullie projecteren jullie gevoel van rechtvaardigheid op God! en zijn er onschuldige mensen?
dit is het algemene principe:
deut 32
39 Ziet nu, dat Ik, Ik het ben, daar is geen God, behalve Mij. Ik dood en doe herleven, Ik verbrijzel en Ik genees, en niemand is er die redt uit mijn macht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 14:56
|
|
|
Effe bijlezen, dacht ik...mijn mond is met enige regelmaat van verbazing open gevallen! Ik heb als kind al geleerd dat het de satan is die deze wereld regeert, en zeggenschap heeft over dingen als het weer...
De macht van de satan
Satan regeert de wereld. Hoe reëel en hoe omvangrijk deze regering is, komt in de geschiedenis van Job treffend tot uiting. Als God aan de satan de vrije hand laat tegenover Job, gaat hij onmiddellijk aan het werk. Hij laat de Sabeeërs een inval doen op Jobs kleinvee en op de herders, zodat ze allen omkomen, op één herder na. Hij laat drie benden Chaldeeën op Jobs kamelen aanvallen en wegroven; de geleiders worden allen op één na gedood. Hij laat een stormwind uit de woestijn opsteken, die het huis van Jobs oudste zoon doet instorten, met het gevolg dat Jobs tien kinderen, die daar feestelijk bijeen zijn, allen omkomen, en ook het dienstvolk; slechts een knecht brengt er het leven af. Niet alleen Sabeeërs en Chaldeeën volgen satans leiding, maar ook de natuurkrachten, stormen en onweer staan geheel tot zijn beschikking. De mensen willen soms van het weer geen kwaad gesproken zien; want het weer is Gods weer, zeggen ze. Maar dat gaat lang niet altijd op. De Heere Jezus zag in de storm op zee een openbaring van de macht van de satan, en bestrafte golven en wind. Hoe nauwkeurig weet de satan zijn wil door te zetten. Bij de vier verschillende aanslagen op Jobs bezittingen, waardoor deze zwaarbeproefde man op één dag van schatrijk straatarm wordt, ontkomt er telkens één man, en ook niet meer dan één. En wel zó, dat zij precies om de beurt, alsof het afgesproken werk was, aan Job de vreselijke jobstijding kunnen overbrengen. Op een buitenstaander zou dat de indruk kunnen maken, alsof Gods eigen hand hier kennelijk had ingegrepen. En dat was ook de bedoeling van de satan. Hij wilde immers dat Job zijn God ging wantrouwen. Het had er alle schijn van dat God Zelf hier handelend was opgetreden. De drie vrienden, die later Job kwamen bezoeken, hebben het dan ook inderdaad zo opgevat. En toch was dit alles niet het werk van God, maar van de satan. Velen in onze tijd zouden, indien hen iets dergelijks overkwam, zeggen: "Zie je wel, dat God regeert?" En toch was het allemaal een gevolg van het schrikbarende feit, dat de satan de wereld regeert. Al is het met toestemming van God en zal het niet langer zijn dan Hij het wil. Niet God, maar Satan regeert momenteel de wereld.
Bron:www.ibmagazine.nl
Quote: | ZINGA672: Hoe weten wij wanneer die eindtijd is gekomen? Wanneer is de maat vol voor God en begint Hij met de straffen? Aan wie is het om die tijd te bepalen? |
Nou dat lijkt me duidelijk, dat bepaald God! en Hij heeft zelfs al aangekondigd wanneer dat gaat zijn:
Pas na het blazen van de zevende bazuin zullen luide stemmen in de hemel weerklinken: "Het Koningschap over de wereld is gekomen aan onze Heer en Zijn Gezalfde en Hij zal Koning zijn tot in alle eeuwigheden.” (Op. 11:15) Hoe kan men, met deze tekst voor ogen, blijven volhouden dat God nu de wereld regeert?
Zo, en dan kunnen we nu weer ontopic gaan
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 11 juli 2010, 15:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 14:59
|
|
|
DAVID923 schreef: | ik heb veel te zeggen en quoten, maar we zijn GEHEEL optoci, hier even een aprt topic van maken?
de kern van het verschil is hier de vraag zit God er achter of de duivel. er kan niks gebeuren wat god niet toelaat.
en God zou zulke dingen nooit kunnen doen of toelaten? heb een hele waslijst voor je, los van openbaringen nog. jullie projecteren jullie gevoel van rechtvaardigheid op God! en zijn er onschuldige mensen?
dit is het algemene principe:
deut 32
39 Ziet nu, dat Ik, Ik het ben, daar is geen God, behalve Mij. Ik dood en doe herleven, Ik verbrijzel en Ik genees, en niemand is er die redt uit mijn macht. |
Niemand die dit beweert, dat God het niet toelaat...natuurlijk doet Hij dat! Maar het komt niét bij Hem vandaan, en das toch wel een heel belangrijk gegeven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 15:11
|
|
|
niks weer ontopic, ben nog lang niet klaar denk je dat je er zo gemakkelijk vanaf komt, lol!
dat ene stuk uit deut 32, weerlegt het alls wat je had geplakt. en Job zelf erkende dat her de Here was die hem sloeg met rampspoed. er zijn talloze teksten waar God zelf die dingen uitvoert.
zullen we een apart topic maken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 15:13
|
|
|
DAVID923 schreef: | niks weer ontopic, ben nog lang niet klaar denk je dat je er zo gemakkelijk vanaf komt, lol!
dat ene stuk uit deut 32, weerlegt het alls wat je had geplakt. en Job zelf erkende dat her de Here was die hem sloeg met rampspoed. er zijn talloze teksten waar God zelf die dingen uitvoert.
zullen we een apart topic maken? |
Maak er wat van!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 16:13
|
|
|
na oranje! en als ze winnen dinstdag, lol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 18:23
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | De wereld waar wij nu dus op leven is niet meer de wereld zoals God hem voor ons bedoeld heeft. Maar gaat gebukt onder een andere heerser. Laat God alle onbegrijpelijke diepe sporen van verdriet en geweld dan gebeuren of laat Hij het toe?
Wat is het verschil? Als ik op aarde een vader toestemming zie of hoor geven aan een 3e om zijn kind te molesteren terwijl hij de macht heeft om in te grijpen dan is die vader daar in mijn ogen ook verantwoordelijk voor. God laat het toe met een bedoeling. Hij gebruikt het in Zijn plan met deze wereld hoe moeilijk of wonderlijk ons dat ook in de oren klinkt.
Als je het als gevolg van de zondeval ziet en niet als straf dan denk ik dat dit een gekunsteld onderscheid is. Pijn en lijden als gevolg op de zonde is door God ingesteld; is dus hetzelfde als straf. Ik denk wel dat er verschil is tussen individuele en collectieve zonde. De individuele afrekening vind denk ik later plaats; als wij 1 voor 1 voor Zijn rechterstoel moeten verschijnen. Als ik zeg dat tegenwoordige rampen al een straf of oordeel van God zouden kunnen zijn dan bedoel ik niet dat je die straf 1 op 1 kunt doortrekken op de slachtoffers. Dat is het nare van collectieve schuld.
Er is al heel veel leed over de aarde gegaan. Heel veel ziektes hebben miljoenen mensen gedood. De pest ging in de middeleeuwen rond en doodde velen. Een ziekte die wij hier niet meer kennen. Hongersnoden hebben hele bevolkingen gedood. Hele beschavingen verdwenen door natuurgeweld. Dat zijn gewoon dingen die hier gebeuren op aarde. Dorens en distels, pijn en verdriet ze horen er helaas bij. Maar het is niet wat God wilde hoe het zijn zou.
Ik geloof niet dat er hier op aarde ook maar een mus zijn vleugels verroert zonder dat God het weet. Daarover vertelt Jezus als Hij het heeft over de mussen die gevoed worden en het gras dat bekleed wordt door God. Voor mij behoren lijden en pijn niet bij de 'dingen die gewoon gebeuren'. Juist omdat God dit nooit zo heeft gewild denk ik dat Hij er uitermate bij betrokken is. Dat Hij het toelaat; daar zal Hij zijn redenen voor hebben die wij nu nog niet kunnen vatten. Misschien later.
God gaf hen leefregels, die als ze die zouden volgen, ze niet zouden lijden onder de pijn en verdriet van deze wereld. Ik geloof stellig dat als wij mensen die regels collectief zouden volgen dat het dan goed zou gaan. Zo wilde God het ook met Zijn volk Israel. God gaf hun regels, adviezen. Waarom...omdat het hen goed zou gaan. Goed?....ja in een wereld die niet goed is. Maar door te leven naar God's wil zou het wel goed gaan.
Het is ook een tijd lang goed gegaan in het (post-chr.) Westen; we zijn niet voor niets zo rijk en we zijn (waren?) op vele fronten bevoorrecht boven de minder gezegende gebieden.
God's opdracht aan ons is dat wij onze naasten liefhebben, dat wij de zwakken en armen onderhouden, dat wij mekaar helpen. Er is zoveel goeds wat wij mogen ontvangen van God. Maar wat verlangt God wat wij ermee doen? Geven maakt gelukkiger dan te ontvangen. Wij worden door God geroepen mekaar te steunen, het leed en pijn voor mekaar te verzachten. te delen in het goede, in de zegeningen die wij ontvangen.
Dit is de halve opdracht. De volledige opdracht voor de christen is: "en gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en uit geheel uw ziel en uit geheel uw verstand en uit geheel uw kracht. Het tweede is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf."
Met het 2e gebod hebben de meeste mensen geen probleem, maar het 1e gebod staat nog steeds op de 1e plaats. Op het 2e plan komt pas de mens: je naaste en jijzelf op hetzelfde niveau. God staat daar boven. Op het moment dat Jezus stierf scheurde het voorhangsel van boven naar beneden. Dit betekende dat de weg voor de mens vrij is naar God; om Hem lief te hebben! Niet om alleen maar cadeautjes te komen halen. Hoeveel christenen nemen dit voorrecht? Om God van dichtbij te leren kennen? Zijn Woord te bestuderen, tijd met Hem door te brengen? Dit is geen persoonlijke aanval, meer een verzuchting vanwege het feit dat ik mensen veelal uitsluitend hoor over wat God ons allemaal geeft en wat Hij voor ons doet, en dan gaat het ook nog eens alleen maar over dit leven.
Maar wat betreft het leed wat hier op aarde geschiedt. Ja dan zijn er veel onschuldigen. Kinderen die van de honger sterven in de armen van hun moeder. Honderduizenden die omkomen bij een aardbeving en ander natuurgeweld. God heeft het leven geschapen...niet de dood. De dood kwam als gevolg van de zonde in de wereld.
Dit ben ik met je eens. Begrijpen doe ik het ook niet, maar ik denk dat dit in de bijbelse tijden niet anders was. Af en toe staat er geschreven dat God Zijn kinderen uitredde van het oordeel dat kwam, maar ik vermoed dat dit niet altijd het geval was. Houden we ff hetzelfde voorbeeld: denk jij dat alle kinderen van Job zo slecht waren dat ze hun welverdiende loon kregen? Job bad dagelijks voor ze. Tussen de bannelingen van het Joodse volk zaten ook veel rechtvaardigen; die komen wij later in het OT weer tegen (Daniël en zijn vrienden bijv.). Op deze vraag heb ik maar 1, voor mij leefbaar, antwoord en dat is dat ik denk dat God veel meer dan ons, Zijn blik gericht heeft op de eeuwigheid.
En omdat er een schuld bij ons ligt, heeft God een verlosser gegeven. Die schuld is komen te hangen aan het kruis. Daar werd de straf gekruisigd, daar werd recht gesproken. Daar ligt onze keuze...wel of niet de schuld aanvaarden. Daar is verlossing van de straf. En ja ik geloof dat in de eindtijd God wel zijn straffende hand laat gaan, wel een leed over Zijn aarde loslaat. En ik weet, en niemand weer, zelf Jezus weet niet wanneer de maat vol is. Dat ligt bij God.
Dat denk ik ook. Maar hoe kunnen wij op aarde weten wanneer die tijd is aangebroken?
|
Dat ik geloof dat bepaalde natuurrampen weleens straf van God zouden kunnen zijn betekent niet dat ik al die mensen die straf toewens. Ik probeer ook de actualiteit te bezien vanuit bijbels perspectief. En het hele vraagstuk wordt er juist alleen maar moeilijker door wanneer je God verantwoordelijk houdt voor het wereldgebeuren. Maar ik geloof dat Hij stevig de touwtjes in handen heeft en dat Hij die verantwoordelijkheid wel aankan. Daar heb ik alle vertrouwen in.
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 19:15
|
|
|
David, ik mis je reactie op mijn vraag.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 23:06
|
|
|
DAVID923 schreef: | na oranje! en als ze winnen dinstdag, lol |
was dit topic nou over rampspoed of over homofilie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 01:46
|
|
|
Ja, dat dacht ik net nou ook van wáár gaat dit topic over? Alsof homofilie rampspoed is ofzo, zo komt het op mij over.
Fijne Nacht ;)
Shanita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 11:56
|
|
|
DAVID923 schreef: | niks weer ontopic, ben nog lang niet klaar denk je dat je er zo gemakkelijk vanaf komt, lol!
zullen we een apart topic maken? | Ik vraag me af wat voor invloed dit alles heeft op het denken over God. Hoe kun je een God van liefde zien als je ervan uitgaat dat Hij alles bepaalt over recht en onrecht op deze wereld? Eerlijk gezegd denk ik anders over God. God is niet zo willekeurig als je doet vermoeden. God heeft er geen plezier in mensen verdriet te doen. God straft niet zomaar, als Hij dat zou doen, zouden we geen van alle stand kunnen houden. Mijn God is een God van liefde. Mijn God is een God van genade, zelfs voor de grootste zondaars. Mijn God is te verbidden, houdt rekening met mij. Mijn God verhoort gebeden. Ik hoop dat de jouwe dat ook is. Want zoals jij God beschrijft is Hij onverbiddelijk, willekeurig en wreed. En daar kan ik me totaal niet in vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 12:05
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, dat dacht ik net nou ook van wáár gaat dit topic over? Alsof homofilie rampspoed is ofzo, zo komt het op mij over.
Fijne Nacht ;)
Shanita |
Als dat de conclusie is die je eruit trekt heb je denk ik toch niet helemaal goed gelezen Maar we zijn wel offtopic gegaan, dat wel...vandaar dat david er een nieuw topic over gaat openen...als het goed is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 14:13
|
|
|
Vanaf nu graag on topic over homofilie.
Vanaf nu ook inhoudelijk en niet op de man!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 14:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vraag me af wat voor invloed dit alles heeft op het denken over God. Hoe kun je een God van liefde zien als je ervan uitgaat dat Hij alles bepaalt over recht en onrecht op deze wereld? Eerlijk gezegd denk ik anders over God. God is niet zo willekeurig als je doet vermoeden. God heeft er geen plezier in mensen verdriet te doen. God straft niet zomaar, als Hij dat zou doen, zouden we geen van alle stand kunnen houden. Mijn God is een God van liefde. Mijn God is een God van genade, zelfs voor de grootste zondaars. Mijn God is te verbidden, houdt rekening met mij. Mijn God verhoort gebeden. Ik hoop dat de jouwe dat ook is. Want zoals jij God beschrijft is Hij onverbiddelijk, willekeurig en wreed. En daar kan ik me totaal niet in vinden. |
Ben ik het toch een keer met je eens Chat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 18:55
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vraag me af wat voor invloed dit alles heeft op het denken over God. Hoe kun je een God van liefde zien als je ervan uitgaat dat Hij alles bepaalt over recht en onrecht op deze wereld? Eerlijk gezegd denk ik anders over God. God is niet zo willekeurig als je doet vermoeden. God heeft er geen plezier in mensen verdriet te doen. God straft niet zomaar, als Hij dat zou doen, zouden we geen van alle stand kunnen houden. Mijn God is een God van liefde. Mijn God is een God van genade, zelfs voor de grootste zondaars. Mijn God is te verbidden, houdt rekening met mij. Mijn God verhoort gebeden. |
amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEF700
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:07
|
|
|
Wat is er mis met homofillie?, in mijn ogen niets, ben zelf homo. Twee weken uit de kast, ik zal het kort houden, maar waar vriendschap is en liefde daar is God, loop echt niet mee met de gaypride daar draait het in mijn ogen maar om 1 ding (sex). In mijn ogen maakt dit alles kapot, mensen krijgen een verkeerde indruk, en denken dat alle homo's zo zijn. Nou ik dus niet. En doe die bijbel eens dicht en luister naar je hart/gevoel. Wat is er mooier dan om van iemand te houden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:11
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Vanaf nu graag on topic over homofilie.
Vanaf nu ook inhoudelijk en niet op de man! |
Ik heb er niet zo'n moeite mee hoor. De zijweg ontstond doordat het ging over een soort straf die er zou zijn omtrent homo's. Goed we gingen op een zij-spoor, maar inhoudelijk kwam er genoeg. Degene die praten over dat ze weer zo graag on-topic willen...reageren zelf niet veel. Ik ben t onderwerp gestart en zie de parallel die even in is geslagen niet echt als storend. Als het parallel weggetje klaar is.....had ik zo de hoofdlijn wel weer opgepakt hoor, door wat dingen samen te vatten en van toepassing laten zijn op het hoofdonderwerp
En ja.....dat op de man/vrouw reageren en echte zijwegen gaan bewandelen vind ik ook niet echt fair.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:15
|
|
|
STEF700 schreef: | Wat is er mis met homofillie?, in mijn ogen niets, ben zelf homo. Twee weken uit de kast, ik zal het kort houden, maar waar vriendschap is en liefde daar is God, loop echt niet mee met de gaypride daar draait het in mijn ogen maar om 1 ding (sex). In mijn ogen maakt dit alles kapot, mensen krijgen een verkeerde indruk, en denken dat alle homo's zo zijn. Nou ik dus niet. En doe die bijbel eens dicht en luister naar je hart/gevoel. Wat is er mooier dan om van iemand te houden? | Bij ons in de gemeente zou je dus nooit meer aan het avondmaal kunnen gaan. En ik denk dat dat bij meerdere gemeentes zo zou zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:34
|
|
|
STEF700 schreef: | Wat is er mis met homofillie?, in mijn ogen niets, ben zelf homo. Twee weken uit de kast, ik zal het kort houden, maar waar vriendschap is en liefde daar is God, loop echt niet mee met de gaypride daar draait het in mijn ogen maar om 1 ding (sex). In mijn ogen maakt dit alles kapot, mensen krijgen een verkeerde indruk, en denken dat alle homo's zo zijn. Nou ik dus niet. En doe die bijbel eens dicht en luister naar je hart/gevoel. Wat is er mooier dan om van iemand te houden? |
Hey Stef.....wat gaaf dat je reageert! Er is ook niets mis mee dat je homo bent,tuurlijk niet! Mensen oordelen zo ontzettend makkelijk. Ik geloof oprecht ( en ken dat vanuit mijn naaste vriendenkring) dat als je van iemand gaat houden van dezelfde sexe dit dezelfde diepe liefde is die je als hetero voelt voor iemand. Mijn mening is dat die mensen die zo gauw stempelen eerst maar eens moeten praten met een homo, christen of niet en dan praten we wel verder!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:34
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Bij ons in de gemeente zou je dus nooit meer aan het avondmaal kunnen gaan. En ik denk dat dat bij meerdere gemeentes zo zou zijn. |
Ik denk dat het bij wel zou kunnen, moet dat eens navragen. Informeer ik vanavond eens naar over het wel òf niet. Kom ik op terug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:37
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ik denk dat het bij wel zou kunnen, moet dat eens navragen. Informeer ik vanavond eens naar over het wel òf niet. Kom ik op terug |
Bij ons mag je wel aan het avondmaal, er wordt wel een gesprek met je gevoerd als bekend is dat je een seksuele relatie met iemand hebt. Hoe hypocriet is dat? Is dat wel eens aan een hetero gevraagd die een relatie heeft????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:41
|
|
|
CARIN303 schreef: | Bij ons mag je wel aan het avondmaal, er wordt wel een gesprek met je gevoerd als bekend is dat je een seksuele relatie met iemand hebt. Hoe hypocriet is dat? Is dat wel eens aan een hetero gevraagd die een relatie heeft???? |
Ja...in mijn gemeente wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:44
|
|
|
Wat ik me nog steeds afvraag is wie God (of moet ik zeggen Paulus ?) nu eigenlijk bedoelt in de romeinen brief. Waren dit mannen en vrouwen die voorheen wel op het andere geslacht vielen (dat God hun daarna heeft overgegeven aan 'schandelijke lusten') of waren dat (zoals de meeste mensen gelijk denken en niet onderzoeken) homo's ? Mij is dat nog steeds niet duidelijk.
Ofwel... wie worden er bedoeld met 'hen' in Rom. 1:24 "Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt".
Dat er homo's zijn is volgens mij ook nog niet zo heel lang bekend. Niet dat het er niet was, maar volgens mij is het nog niet erg lang geleden sinds mensen er voor uit durven te komen, of heb ik dat mis ?
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 12 juli 2010, 19:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:44
|
|
|
CARIN303 schreef: | Bij ons mag je wel aan het avondmaal, er wordt wel een gesprek met je gevoerd als bekend is dat je een seksuele relatie met iemand hebt. Hoe hypocriet is dat? Is dat wel eens aan een hetero gevraagd die een relatie heeft???? | Een hetero die een seksuele relatie heeft en niet getrouwd is, komt ook niet aan het avondmaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een hetero die een seksuele relatie heeft en niet getrouwd is, komt ook niet aan het avondmaal. |
Als het bekend is ja...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:48
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een hetero die een seksuele relatie heeft en niet getrouwd is, komt ook niet aan het avondmaal. |
hoe controleer je dat eigenlijk ?? of iemand homo is ? of iemand ...verkering heeft... en sex heeft?? hoe check je die dingen?
en ik...ben gescheiden....heb daarna nog een bijna jaar relatie gehad, niet getrouwd, wel sex...die relatie ging voorbij
Nu vrijgezel, sta open voor een vriendin, maar heb dat momenteel niet ..... mag ik wel aan t avondmaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:50
|
|
|
Is mij nog nooit gevraagd en heb dat ook weleens gecheckt bij andere hetero`s , ook niet dus.......tenzij je zwanger wordt natuurlijk, open deur
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:57
|
|
|
waarom zou dat niet mogen? ik denk dat dan de helft van de gemeente naar huis mag...mijzelf incluis. (ja, inderdaad: been there, done that, NO REGRETS!!)
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|