Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 22:52
|
|
|
MOMO697 schreef: | Dat is dan dus heel persoonlijk Shanita. Wat voor jou geldt hoeft voor een ander niet zo te zijn. Mijn beleving is niet algemeen geldend. En de beleving van jou is net zo min algemeen geldend. |
Nee, dat is dan dus niet heel persoonlijk.
Erg veel mensen hebben dat, hoe Carsten het zo duidelijk beschrijft.
Je bent toch één met diegene geweest.
Je zou zelfs algemeen geldend kunnen zeggen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 20 januari 2012, 23:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 22:55
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nee, dat is dan dus niet heel persoonlijk.
Erg veel mensen hebben dat, hoe Cartsen het zo duidelijk beschrijft.
Je bent toch één met diegene geweest.
Je zou zelfs algemeen geldend kunnen zeggen. |
ok dan ben ik de uitzondering die de regel bevestigd ook prima boeie
Laatst aangepast door
|
MOMO697
|
op vrijdag 20 januari 2012, 22:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:20
|
|
|
MOMO697 schreef: | ok dan ben ik de uitzondering die de regel bevestigd ook prima boeie |
gompie das dus 2 uitzonderingen
boeiuhhhhhh
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 13:15
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | He Carsten, ben het voor een groot deel wel met je eens, als je met iemand seks hebt gehad, heb je iets unieks met elkaar gedeeld, en dat maakt dat je elkaar nooit helemaal kunt loslaten. Er is namelijk, zoals je al schreef in je voorbeeld, een deel van jou bij die ander achter gebleven. Dat unieke wat je hebt gedeeld, is niet uitwisselbaar met een andere partner.
Laat de opmerkingen over je leeftijd je vooral niet weerhouden om te blijven schrijven op het forum ... het gaat namelijk om de inhoud van wat je schrijft !!! |
Ik vind het een te romantische voorstelling van seks.........seks heb je als je je ziel blootgelegd hebt en de ander volkomen vertrouwd,dus ja,dat intieme gevoel laat je achter als je uit elkaar gaat.Maar je kunt dan wel verder,je bent niet voor eeuwig verloren voor een nieuwe relatie........ het is weer te vinden en dus zeker uitwisselbaar!Ik ga er wel vanuit dat we het hier niet hebben over wisselende contacten maar serieuze relaties
Op Carsten zijn leeftijd had ik al een huis gekocht en stond op het punt te gaan trouwen dus ik vind hem oud genoeg om over seks te praten maar ik zou met hem(en geen ander)over mijn persoonlijke situatie praten dus ik geef Momo ook gelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHANNA992
|
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 00:18
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | He Carsten, ben het voor een groot deel wel met je eens, als je met iemand seks hebt gehad, heb je iets unieks met elkaar gedeeld, en dat maakt dat je elkaar nooit helemaal kunt loslaten. Er is namelijk, zoals je al schreef in je voorbeeld, een deel van jou bij die ander achter gebleven. Dat unieke wat je hebt gedeeld, is niet uitwisselbaar met een andere partner.
Laat de opmerkingen over je leeftijd je vooral niet weerhouden om te blijven schrijven op het forum ... het gaat namelijk om de inhoud van wat je schrijft !!! |
Wat een mooie reactie crossroad!!!Zo horen we met elkaar om te gaan.Ik kijk al een paar weken hier rond en verbaas mij over de hardheid en onbegrip!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 10:19
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik vind het een te romantische voorstelling van seks.........seks heb je als je je ziel blootgelegd hebt en de ander volkomen vertrouwd,dus ja,dat intieme gevoel laat je achter als je uit elkaar gaat.Maar je kunt dan wel verder,je bent niet voor eeuwig verloren voor een nieuwe relatie........ het is weer te vinden en dus zeker uitwisselbaar!Ik ga er wel vanuit dat we het hier niet hebben over wisselende contacten maar serieuze relaties
Op Carsten zijn leeftijd had ik al een huis gekocht en stond op het punt te gaan trouwen dus ik vind hem oud genoeg om over seks te praten maar ik zou met hem(en geen ander)over mijn persoonlijke situatie praten dus ik geef Momo ook gelijk. |
De relaliteit is soms anders, je denkt de "ware" gevonden te hebben en geeft jezelf met hart en ziel over aan die ander; die ander, die achteraf dan niet de juiste blijkt.. Gelukkig heeft het leven ( God ) heel veel verrassends moois voor ons in petto.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 10:31
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik vind het een te romantische voorstelling van seks.........seks heb je als je je ziel blootgelegd hebt en de ander volkomen vertrouwd,dus ja,dat intieme gevoel laat je achter als je uit elkaar gaat.Maar je kunt dan wel verder,je bent niet voor eeuwig verloren voor een nieuwe relatie........ het is weer te vinden en dus zeker uitwisselbaar!Ik ga er wel vanuit dat we het hier niet hebben over wisselende contacten maar serieuze relaties
Op Carsten zijn leeftijd had ik al een huis gekocht en stond op het punt te gaan trouwen dus ik vind hem oud genoeg om over seks te praten maar ik zou met hem(en geen ander)over mijn persoonlijke situatie praten dus ik geef Momo ook gelijk. |
Ik vind dat er hier veel te moeilijk gedaan word. Sex kan ook gewoon lekker ongecompliceerd gedaan worden, gewoon je lusten botvieren met elkaar, niks mis mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 10:38
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik vind dat er hier veel te moeilijk gedaan word. Sex kan ook gewoon lekker ongecompliceerd gedaan worden, gewoon je lusten botvieren met elkaar, niks mis mee |
gewoon samen genieten klinkt iets vriendelijker
kan ook van een milkshake zijn maar das zo koud he?
misschien leg ik mn ziel en zaligheid niet in een potje ...
... scrabble ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 10:42
|
|
|
MARIAN519 schreef: | De relaliteit is soms anders, je denkt de "ware" gevonden te hebben en geeft jezelf met hart en ziel over aan die ander; die ander, die achteraf dan niet de juiste blijkt..
Als je denkt de ware gevonden te hebben en je dan met hart en ziel overgeeft, en ook seks hebt, vóór het huwelijk bestaat er inderdaad de kans dat hij of zij niet de ware is wat zich laten blijken in een relatiebreuk. Je bent immers nog niet gebonden wat een breuk vergemakkelijkt.
Aan de hand van wat je schreef, Marian, zou je haast gaan denken dat je pleit om te wachten met 'echt vrijen' tot na het huwelijk want je huwt immers niet met de persoon van wie je niet zeker bent dat hij of zij de ware is. Hierdoor wordt de vraag verschoven van 'kan seks voor het huwelijk?' naar 'kan ik vrijen vóór het huwelijk als ik de ware gevonden heb?'.
Soms wordt met begrip 'jij bent de ware' nogal lichtzinnig omgesprongen...maar dat is een andere discussie.
Gelukkig heeft het leven ( God ) heel veel verrassends moois voor ons in petto. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 22:48
|
|
|
Interessant punt Frank.. "de ware".... al heb ik die nu wél gevonden
Maar impliceert seks vóór het huwelijk al niet dat er een huwelijk op komst is? Je hebt dan al de ware gevonden... toch ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 23:37
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Interessant punt Frank.. "de ware".... al heb ik die nu wél gevonden
Maar impliceert seks vóór het huwelijk al niet dat er een huwelijk op komst is? Je hebt dan al de ware gevonden... toch ? |
Dus is al dat geklets over seks voor het huwelijk toch gewoon prietpraat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 23:50
|
|
|
wat te denken van sex nà het huwelijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 20:06
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | wat te denken van sex nà het huwelijk... |
Neeheeeeee dat mag dan niet meer. Alleen maar tijdens het huwelijk. Snap dat dan ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DEREK214
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 21:26
|
|
|
1 Kor 7,9 Maar als zij zich niet kunnen beheersen, laten zij dan trouwen, want het is beter te trouwen dan van begeerte te branden. Mat 5:27 U hebt gehoord dat tegen het voorgeslacht gezegd is: U zult geen overspel plegen. 28 Maar Ik zeg u dat al wie naar een vrouw kijkt om haar te begeren, in zijn hart al overspel met haar gepleegd heeft. 29 Als dan uw rechteroog u doet struikelen, ruk het uit en werp het van u weg, want het is beter voor u dat een van uw lichaamsdelen te gronde gaat en niet heel uw lichaam in de hel geworpen wordt. 30 En als uw rechterhand u doet struikelen, hak hem af en werp hem van u weg, want het is beter voor u dat een van uw lichaamsdelen te gronde gaat en niet heel uw lichaam in de hel geworpen wordt. 31 Er is ook gezegd: Wie zijn vrouw verstoot, moet haar een echtscheidingsbrief geven. 32 Maar Ik zeg u dat wie zijn vrouw verstoot om een andere reden dan hoererij, maakt dat zij overspel pleegt; en wie met de verstotene trouwt, pleegt ook overspel. 33 Verder hebt u gehoord dat tegen de ouden gezegd is: U zult de eed niet breken, maar u zult voor de Heere uw eden houden.
Zo was Jozef - bijvoorbeeld - diep geschokt toen hij vernam dat zijn verloofde, Maria, zwanger was, hetgeen in zijn bevattingsvermogen natuurlijk wel moest betekenen dat zij "sexuele ervaring" had voor het huwelijk. Dit bleek onover-komelijk! Plaats dat "diepe geschokt zijn" van Jozef nu eens in onze tijd en samenleving !?! Vandaag is men bijna "diep geschokt" wanneer een jongen/meisje geen sexuele ervaring heeft voordat zij zich verbindt in een relatie van trouw !?! Ziedaar het grote probleem - of, zo u wilt, de grote uitdaging - waar wij vandaag, als kinderen Gods, voor staan !
Niet enkel wanneer wij kijken naar "in den beginne", ook in de "volle openbaring" van de Here Jezus Christus in het Nieuwe testament horen wij dezelfde eens-luidende boodschap: "Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld, want hoereerders en echtbrekers zal God oordelen." (Hebr.13:4) en:
"...met het oog op de gevallen van hoererij moet ieder zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man." (1 Cor.7:2)
Maar let ook op hoe je er over praat.. Psalmen 39,2 Ik had mij voorgehouden: Ik moet mij beheersen en mijn tong voor zonde behoeden, mijn mond met een muilband bedwingen te midden van mensen zonder God of gebod.
Jezus zegt ook tegen zijn discipelen, als ze zich niet kunnen beheersen laten ze dan trouwen. Acceoteer of maak geen dwaal leer, dat past bij het einde der tijden, doe voor je huwelijk een encounter(is aan te raden) zodat je vergeven in het huwelijk stapt zonder allerlei duistere geheimen.. en door jezelf geaccepteerde misstappen.
Succes, neem de genade van Jezus aan en vraag je Hem je als een vriend te helpen, God als Abba je te laten genezen, zodat je huwelijk gezegend zal zijn... En uh het is ook zo:1 Kor 9,5 Hebben wij geen bevoegdheid om een zuster als vrouw mede te nemen gelijk ook de andere apostelen en de broeders des Heren en Kefas? Maar vindt ZIJN wil voor een persoon voor jou, dan zal het wel goed komen, maar blijf straight!
Derek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 21:36
|
|
|
Vandaag is men bijna "diep geschokt" wanneer een jongen/meisje geen sexuele ervaring heeft voordat zij zich verbindt in een relatie van trouw !?! Ziedaar het grote probleem - of, zo u wilt, de grote uitdaging - waar wij vandaag, als kinderen Gods, voor staan !
En degenen die, zoals nagenoeg iedereen, wel met elkaar naar bed zijn geweest, en die uitdaging niet aangingen of wilden aangaan, dan wel niet konden volhouden, deden het als kinderen Gods niet goed en mensen die maagdelijk het huwelijk ingingen wel?
Thomas, respecteert het wanneer mensen het niet doen - tenminste als dat echt zo is.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 30 januari 2012, 22:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 23:40
|
|
|
Ik leer mijn kinderen dat sex plat is en dat de liefde bedrijven iets heeel moois is wat binnen het huwelijk hoort En ik hoop dat ze ervoor kiezen om voor het laatste te gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VOGUE536
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 februari 2012, 16:41
|
|
|
-----
Laatst aangepast door
|
VOGUE536
|
op vrijdag 24 februari 2012, 20:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKEMAN399
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 februari 2012, 18:32
|
|
|
Mooie woorden Vogue....mijn dank daarvoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 februari 2012, 18:40
|
|
|
HENKEMAN399 schreef: | Mooie woorden Vogue....mijn dank daarvoor |
en toch...ja, toch,kunnen bepaalde woorden ook goed bedoeld zijn maar evenzeer als huichelaar bestempeld worden. De intenties kunnen goed zijn maar de werkelijheid kan wel eens verschillen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 februari 2012, 18:44
|
|
|
FRANKT627 schreef: | en toch...ja, toch,kunnen bepaalde woorden ook goed bedoeld zijn maar evenzeer als huichelaar bestempeld worden. De intenties kunnen goed zijn maar de werkelijheid kan wel eens verschillen... |
Je bedoelt dat sommige mensen zich anders voordoen dan ze in werkelijkheid zijn?. heeeeeeel huichelachtig dan ja..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 februari 2012, 18:49
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Je bedoelt dat sommige mensen zich anders voordoen dan ze in werkelijkheid zijn?. heeeeeeel huichelachtig dan ja.. |
Inderdaad, maar dan is weer de vraag wat is seks eigenlijk? Voor de ene is zoenen al seks en voor de andere kan manuele of orale seks voor het huwelijk dan wel weer. Het hangt dus van het koppeltje af wat ze verstaan onder seks...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 februari 2012, 19:08
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Inderdaad, maar dan is weer de vraag wat is seks eigenlijk? Voor de ene is zoenen al seks en voor de andere kan manuele of orale seks voor het huwelijk dan wel weer. Het hangt dus van het koppeltje af wat ze verstaan onder seks... |
Zoenen seks? hangt ervan af op welke plek je zoent dan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 februari 2012, 19:13
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Zoenen seks? hangt ervan af op welke plek je zoent dan... |
Tja, en zo kunnen we bezig blijven maar ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel. Waar liggen de grenzen, interpretatie, van seks. Vooral dan seks-voor-het-huwelijk. Sommige mensen op CM zijn niet echt onbekend voor elkaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VOGUE536
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 februari 2012, 20:07
|
|
|
----
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 februari 2012, 22:59
|
|
|
MOMO697 schreef: | Ik leer mijn kinderen dat sex plat is en dat de liefde bedrijven iets heeel moois is wat binnen het huwelijk hoort En ik hoop dat ze ervoor kiezen om voor het laatste te gaan |
Mee eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 21:32
|
|
|
Je wordt niet gelukkig als je de seks los van het huwelijk zet. Zo heeft God het niet bedoeld. God wil dat we rein het huwelijk ingaan en als we eens uit zwakheid zijn gevallen mogen we altijd weer een nieuwe start maken natuurlijk. het is toch juist fijn om samen als maagd het huwelijk in te gaan als teken dat je op elkaar hebt gewacht. En seks is maar een onderdeel van het huwelijk, voor de een wat groter dan de ander maar we moeten het niet groter of kleiner maken dan het is. De plaats is door God aangewezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 22:07
|
|
|
MANNA420 schreef: | Je wordt niet gelukkig als je de seks los van het huwelijk zet. Zo heeft God het niet bedoeld. God wil dat we rein het huwelijk ingaan en als we eens uit zwakheid zijn gevallen mogen we altijd weer een nieuwe start maken natuurlijk. het is toch juist fijn om samen als maagd het huwelijk in te gaan als teken dat je op elkaar hebt gewacht. En seks is maar een onderdeel van het huwelijk, voor de een wat groter dan de ander maar we moeten het niet groter of kleiner maken dan het is. De plaats is door God aangewezen. |
Ik zou zo zeggen, lees de vorige 1500 schrijfsels maar eens.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIANNE724
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 11:01
|
|
|
MOMO697 schreef: | Ik leer mijn kinderen dat sex plat is en dat de liefde bedrijven iets heeel moois is wat binnen het huwelijk hoort En ik hoop dat ze ervoor kiezen om voor het laatste te gaan |
Ja netjes verwoord..
Tja wat is sex he.. Zoals hiervoor al is gezegd voor de een is zoenen al heel wat..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENE189
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 april 2012, 14:42