Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 12:07
|
|
|
Ik was net in de supermarkt en zag al chocoladeletters en pepernoten liggen! Ik vroeg mij af of dat niet een beetje vroeg is???? En hoe breng je dat naar kinderen die nog een goed geloof hebben in de Sint?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 12:12
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik was net in de supermarkt en zag al chocoladeletters en pepernoten liggen! Ik vroeg mij af of dat niet een beetje vroeg is???? En hoe breng je dat naar kinderen die nog een goed geloof hebben in de Sint????? |
Wij houden al jaren bij op welke datum de eerste pepernoten in de winkel liggen (familietic) En al jaren is dat op de 1e zaterdag in september ook dit jaar zag ik ze in Zeeuws Vlaanderen op maandag in Vlissingen in de Kruidvat, maar door andere gezinsleden gespot in Amsterdam op vrijdag al nota bene. Record dus!
Ja en hoe blijf je ze lekker vinden tot 5 december
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 12:14
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Wij houden al jaren bij op welke datum de eerste pepernoten in de winkel liggen (familietic) En al jaren is dat op de 1e zaterdag in september ook dit jaar zag ik ze in Zeeuws Vlaanderen op maandag in Vlissingen in de Kruidvat, maar door andere gezinsleden gespot in Amsterdam op vrijdag al nota bene. Record dus!
Ja en hoe blijf je ze lekker vinden tot 5 december |
Ook dat....hoewel die chocoladeletters? Dat lukt wel.... Vinden jouw kleinkinderen het niet vreemd dan? Of zijn ze nog te klein?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 12:19
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ook dat....hoewel die chocoladeletters? Dat lukt wel.... Vinden jouw kleinkinderen het niet vreemd dan? Of zijn ze nog te klein? |
ja die chocoladeletters zijn natuurlijk altijd lekker, maar ja een reep is meestal voordeliger dus die laten wij zolang mogelijk links liggen.
Mijn oudste kleinkinderen zijn nu 3 dus die zullen zich er wel van bewust worden. Ben benieuwd weer een nieuwe fase leuk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 15:49
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Wij houden al jaren bij op welke datum de eerste pepernoten in de winkel liggen (familietic) En al jaren is dat op de 1e zaterdag in september ook dit jaar zag ik ze in Zeeuws Vlaanderen op maandag in Vlissingen in de Kruidvat, maar door andere gezinsleden gespot in Amsterdam op vrijdag al nota bene. Record dus!
Die blijven lekker tot ruim na.........december... Ik heb weleens een wedstrijdje gedaan met een jong meisje die net als ik verzot was op pepernoten...Wie er het langste over deed om ze te bewaren!!!! Zij won het...Die kocht net voor Sinterklaas...(en soms nog daarna ook) de overgebleven zakken op....elke dag een handje vol opeten...Ik maakte vaak een mon-chou taart met een speculaasbodem...HEERLIJK!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 17:32
|
|
|
[quote=TEAPARTY711]De Antwerpse haven? Of ergens in Noord Duitsland? Zoals Bremerhaven, of aanvoer via de Middelandse zee.
tijd is geld en de afstand van rotterdam naar het ruhrgebied is toch beduidend korter dan de alternatieven die jij noemt alleen antwerpen zou een bedreiging kunnen zijn
wel moeten we heel blij zijn met ieder containertje wat over onze dure betuwelijn vervoerd wordt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 07:19
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik was net in de supermarkt en zag al chocoladeletters en pepernoten liggen! Ik vroeg mij af of dat niet een beetje vroeg is???? En hoe breng je dat naar kinderen die nog een goed geloof hebben in de Sint????? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 08:22
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | En hoe breng je dat naar kinderen die nog een goed geloof hebben in de Sint????? |
gewoon in een winkelwagentje, willemijn? desnoods het laatste stukje lopend, fietsend of per auto........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 08:32
|
|
|
HANNAH810 schreef: | gewoon in een winkelwagentje, willemijn? desnoods het laatste stukje lopend, fietsend of per auto........ |
Als kinderen in Sinterklaas geloven...geloven ze ook in ""vroege""pepernoten... Meestal heeft iedereen die al voor 5 dec in huis... Sint heeft het vreselijk druk..vandaar zo vroeg al... (maar het is waar...lijkt wel of die nootjes er steeds vroeger komen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 08:54
|
|
|
De pepernoten waren vroeger een seizoensprodukt, juist omdat ze maar een paar weken verkrijgbaar waren was het interresant. Nu liggen ze van 1 september in de winkel, de restanten liggen er tot eind januari, dus je kunt bijna een half jaar lang pepernoten kopen. Ik ben mn intresse erin verloren, ergens in die 5 maanden koop ik best een keer een zakje voor de kinderen maar verder heb ik er helemaal niets meer mee, eigenlijk best jammer dat de supermarkten zo een traditie om zeep helpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 09:53
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | De pepernoten waren vroeger een seizoensprodukt, juist omdat ze maar een paar weken verkrijgbaar waren was het interresant. Nu liggen ze van 1 september in de winkel, de restanten liggen er tot eind januari, dus je kunt bijna een half jaar lang pepernoten kopen. Ik ben mn intresse erin verloren, ergens in die 5 maanden koop ik best een keer een zakje voor de kinderen maar verder heb ik er helemaal niets meer mee, eigenlijk best jammer dat de supermarkten zo een traditie om zeep helpen. |
ja goed verwoord Annette het gaat mij net zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:29
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja goed verwoord Annette het gaat mij net zo |
ook de Intertoys gids ligt weer op de mat......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:30
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ook de Intertoys gids ligt weer op de mat...... |
nou opoe... je weet wat je te doen staat dan!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:47
|
|
|
PIETER649 schreef: | nou opoe... je weet wat je te doen staat dan!! |
Pieter! dan denk ik altijd aan een oud grijs dametje met vlechten zo rondom en een schort voor.......enne aan dat signalement voldoe ik niet echt........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:53
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Pieter! dan denk ik altijd aan een oud grijs dametje met vlechten zo rondom en een schort voor.......enne aan dat signalement voldoe ik niet echt........ |
de tijd heelt alle wonden.... komt goed W-tje, nog n paar jaartjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 19:04
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ook de Intertoys gids ligt weer op de mat...... |
Pff ja hier dus ook al De sint heeft er al weer zin in, vraag me af waarom het allemaal zo absurd vroeg moet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 11:36
|
|
|
Wat doe je als je weet dat 3 kennisen per 1 maart hun baan kwijt zijn maar zij dat zelf niet eerder zullen horen dan per 1 februari? Ik baal stevig van deze info! Managers gaan over lijken en om hun geweten te sussen proberen ze er anderen in te betrekken,bah!
Gelukkig kennen ze bij mij op het werk het woord integriteit nog.........hoop ik misschien weet mijn collega wel meer over mij dan mij lief is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 11:39
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Wat doe je als je weet dat 3 kennisen per 1 maart hun baan kwijt zijn maar zij dat zelf niet eerder zullen horen dan per 1 februari? Ik baal stevig van deze info! Managers gaan over lijken en om hun geweten te sussen proberen ze er anderen in te betrekken,bah!
Gelukkig kennen ze bij mij op het werk het woord integriteit nog.........hoop ik misschien weet mijn collega wel meer over mij dan mij lief is |
Zo werkt het al jarenlang.Het gaat me te ver om managers alleen maar de schuld te geven.......die moeten van hogerhand ook een beleid uitvoeren en vechten meer en houden meer mensen in dienst dan die drie, misschien waren het er anders wel 6 geweest.... En hadden ze wel een vast contract? Of werd hun contract niet verlengd? Situatie kan ook nog gaan veranderen dat ze er in februari niet uithoeven? Dat het nu een optie is? Niets is veranderlijker dan het bedrijfsleven he?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 12 september 2012, 12:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 09:50
|
|
|
ik begin me serieus af te vragen waarom ik nog een abbo heb? al die ruzies en het afkraken van elkaar.....pffff....ik ga nog es even nadenken hier over
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 10:12
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ook dat....hoewel die chocoladeletters? Dat lukt wel.... Vinden jouw kleinkinderen het niet vreemd dan? Of zijn ze nog te klein? |
Mijn vriendin heeft een zoon met ADHD/PDNOS en die is helemaal door het dolle nu hij pepernoten ontdekt heeft in de winkel. Sint en pietenpak al uit de kast, cd en dvd kijken ....... kortom tegen de tijd dat Sint komt kan mijn vriendin hem wel schieten( Sint dan he) Vroeger met mijn werk met kinderen begon de onrust over Sinterklaas ook steeds vroeger. Ik denk zeker dat de commercie hier een hand in heeft... Maar pepernoten blijven lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 11:28
|
|
|
INGE721 schreef: | Mijn vriendin heeft een zoon met ADHD/PDNOS en die is helemaal door het dolle nu hij pepernoten ontdekt heeft in de winkel. Sint en pietenpak al uit de kast, cd en dvd kijken ....... kortom tegen de tijd dat Sint komt kan mijn vriendin hem wel schieten( Sint dan he) Vroeger met mijn werk met kinderen begon de onrust over Sinterklaas ook steeds vroeger. Ik denk zeker dat de commercie hier een hand in heeft... Maar pepernoten blijven lekker |
Wij wonen in Duitsland, we hebben wel een variant op sinterklaas maar dat is iets wat echt maar een paar dagen speelt. Kerst is hier een veel groter ding, en mijn kinderen draaien van de week opeens kerstcd's gevolgd door de vraag: wanneer gaan we weer koekjes bakken? ( wij doen niet aan pepernoten, wij bakken heel de maand december Plätzchen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 12:44
|
|
|
Anders ga je met de kinderen...pepernoten bakken....dat is zulk leuk werk.. Doet mij denken aan toen ze klein waren...en ze hebben het er nog over... Aan tafel ...allemaal ""soepballetjes""draaien...en ze dan op de bakplaat allemaal een ""deukje""geven.... (ze waren zo op ook!!!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 13:17
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Anders ga je met de kinderen...pepernoten bakken....dat is zulk leuk werk.. Doet mij denken aan toen ze klein waren...en ze hebben het er nog over... Aan tafel ...allemaal ""soepballetjes""draaien...en ze dan op de bakplaat allemaal een ""deukje""geven.... (ze waren zo op ook!!!!) |
Je vergeet nog een handeling. Alvorens ze op te eten doop je zo nog ff in een bakje au bain marie gesmolten pure chocolade
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 13:33
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Je vergeet nog een handeling. Alvorens ze op te eten doop je zo nog ff in een bakje au bain marie gesmolten pure chocolade |
Hoe kun je me...deze goedbedoelde lekkere combo....aan bevelen!!!! IK...die zo gruwelijk veel van chocolade hou??? Die nu net 5 kilo kwijt is...maar wel heb GEKEKEN naar de zakjes met chocolade pepernoten!!! (doorgelopen...en NIKS gekocht!!!) Dat op zich...is voor mij al een overwinning) NIKS pepernoten...NIKS chocola...niks bakkie Au bain..wel au weegschaal..
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op vrijdag 14 september 2012, 13:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 14:00
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Hoe kun je me...deze goedbedoelde lekkere combo....aan bevelen!!!! IK...die zo gruwelijk veel van chocolade hou??? Die nu net 5 kilo kwijt is...maar wel heb GEKEKEN naar de zakjes met chocolade pepernoten!!! (doorgelopen...en NIKS gekocht!!!) Dat op zich...is voor mij al een overwinning) NIKS pepernoten...NIKS chocola...niks bakkie Au bain..wel au weegschaal.. |
Die voorgebakken prut moei jook niet kopen...
Alleen de zelfgemaakte zijn ècht lekkur. En geloof me; die zijn zo 'zwaar' dat je er echt niet zoveel van eet hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 14:44
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Je vergeet nog een handeling. Alvorens ze op te eten doop je zo nog ff in een bakje au bain marie gesmolten pure chocolade |
Wil jij niet zo gemeen zijn ja Das een enorme dikmaker Dus droge pepernoten hier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 15:31
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wil jij niet zo gemeen zijn ja Das een enorme dikmaker Dus droge pepernoten hier |
Ja, das gelukkig geen dikmaker he Als je zondigd...doe het dan meteen goed Erika, hup in de chocolade met die dingen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 16:43
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ja, das gelukkig geen dikmaker he Als je zondigd...doe het dan meteen goed Erika, hup in de chocolade met die dingen! |
Nee, nee , nee ik doe er niet aan mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 22:55
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nee, nee , nee ik doe er niet aan mee |
En??? Net nog effe langs de winkel geweest? Ik heb vele zonden maar chocola kan ik gelukkig goed laten staan....
Maar kaas en chippies
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|