ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 42 43 44 45 46 47 48 ... 230 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:32

MARYLIEN613 schreef:
slechtste moment van vandaag..............

met al dat theoloog gedoe op CM, al die bazigheid om toch de best gelovige volgens bijbelse normen te zijn vind ik het hier niet meer fijn!

Arrogantie en betweterij vormen een constante in discussie op christelijke sites. Die cultuur bestaat nu eenmaal binnen een deel van de kerken. Gelukkig kunnen we op CM ook geloofszaken delen en bouwen veel mensen elkaar op. Als mensen zichzelf lopen op te blazen, is dat meestal als gevolg van weinig kennis en wijsheid, en een verlangen naar aanzien. Ook dit vroom lijkende kwaad straft zichzelf.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 19 maart 2011, 23:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 12:19

MARYLIEN613 schreef:
neen maar het werkt wel deprimerend soms,
maar goed zal wel weer over gaan Knipoog smiley

Ergens vind ik het jammer, dat je je laat deprimeren door een (digitale) discussie. Het is het niet waard, om je dag er (al is het maar een beetje) door te laten verpesten. Probeer het, zoals Willemijn ook al aangaf, positief te zien en er van te leren. Mensen denken nu eenmaal verschillend, 't is meestal niet persoonlijk bedoeld.

Ga lekker naar buiten genieten van het zonnetje en laat de pc (en CM-ers) voor wat het is, dan heb je nergens last van. Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 20 maart 2011, 12:19
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 12:21

WILLEMIJN232 schreef:
Je kan het toch ook anders bekijken? Fijn dat iedereen hier zijn mening kan schrijven? Wil niet zeggen dat je ruzie hebt als je het niet met elkaar eens bent toch???? Verraste, verbaasde smiley

Dat is zeker beter voor je gemoedsrust, 'k leer het steeds beter. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 12:36

MARIJAN072 schreef:
Dat is zeker beter voor je gemoedsrust, 'k leer het steeds beter. Lachende smiley

Ja ik zal het nog wel leren ook Knipoog smiley
maar ook al is het een digitale discussie, soms voel je toch serieuze spanningen.
maar goed, kga mij straks nog es concentreren op een weekje nachtdienst!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 12:47

MARYLIEN613 schreef:
Ja ik zal het nog wel leren ook Knipoog smiley
maar ook al is het een digitale discussie, soms voel je toch serieuze spanningen.
maar goed, kga mij straks nog es concentreren op een weekje nachtdienst!

Kan heel gezond en verfrissend zijn, om je meer te richten op reallife. Knipoog smiley

Maar je gaat het vast leren, Marylien. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 13:40

MARIJAN072 schreef:
Ergens vind ik het jammer, dat je je laat deprimeren door een (digitale) discussie. Het is het niet waard, om je dag er (al is het maar een beetje) door te laten verpesten. Probeer het, zoals Willemijn ook al aangaf, positief te zien en er van te leren. Mensen denken nu eenmaal verschillend, 't is meestal niet persoonlijk bedoeld.

Ga lekker naar buiten genieten van het zonnetje en laat de pc (en CM-ers) voor wat het is, dan heb je nergens last van. Lachende smiley

En toch kan ik Marylien wel een beetje begrijpen.
De één wil hier een nog betere dominee/ voorganger zijn dan de ander, alles nóg beter weten, de bijbel nóg beter kennen.
En helemaal vergeten dat we hier ónderherders zijn van die Ene, grote Herder en Leraar.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 13:47

VISSER278 schreef:
En toch kan ik Marylien wel een beetje begrijpen.
De één wil hier een nog betere dominee/ voorganger zijn dan de ander, alles nóg beter weten, de bijbel nóg beter kennen.
En helemaal vergeten dat we hier ónderherders zijn van die Ene, grote Herder en Leraar.

inderdaad, daarbij aanvullend dat ieder mens zo zijn eigen karakter heeft. Of zijn of haar gemoedstoestand. Vandaag lief en de andere dag bitsig. Gewoon mensen dus. Ieder verdedigt zijn standpunten, geloofsstrekking, levenswijze en zo meer.

Ik heb me ook eens laten leiden door zulke gevoels als Marylien, wat heel begrijpelijk is, maar ik kan de andere niet veranderen. Ik kan hen alleen maar aanvaarden zoals ze zijn. Het is mijn taak niet, en ik heb ook de kunde niet, om andere te veranderen.

Kop op meid... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 13:52

FRANKT627 schreef:
inderdaad, daarbij aanvullend dat ieder mens zo zijn eigen karakter heeft. Of zijn of haar gemoedstoestand. Vandaag lief en de andere dag bitsig. Gewoon mensen dus. Ieder verdedigt zijn standpunten, geloofsstrekking, levenswijze en zo meer.

Ik heb me ook eens laten leiden door zulke gevoels als Marylien, wat heel begrijpelijk is, maar ik kan de andere niet veranderen. Ik kan hen alleen maar aanvaarden zoals ze zijn. Het is mijn taak niet, en ik heb ook de kunde niet, om andere te veranderen.

Kop op meid... Knipoog smiley

Wijze woorden Frank..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 13:54

WILLEMIJN232 schreef:
Wijze woorden Frank..... Knipoog smiley

Die in de stilte werden geboren...tijdens het verven... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 14:36

MARYLIEN613 schreef:
slechtste moment van vandaag..............

met al dat theoloog gedoe op CM, al die bazigheid om toch de best gelovige volgens bijbelse normen te zijn vind ik het hier niet meer fijn!

Ach lieverd en je hebt nog wel zo'n mooie bijdrage geleverd op t topic "Japan".... Laat je niet gek maken Marylien! Gewoon lekker door blijven gaan, want ik vind jou bijdragen prima. En nu lekker genieten van de mooie zondag zo lang t kan (neem aan dat voorbereiden op de nachtdienst betekent dat je er vroeg in duikt?).
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 16:45

Kreeg vanmiddag een flashback over een gebeurtenis die ik meemaakte toen ik 21 was... Boze smiley die mag van mij wel wegblijven... heb het allang verwerkt, maar waarom die nou door m'n gedachten schoot ?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 18:51

SUSANNAH475 schreef:
Kreeg vanmiddag een flashback over een gebeurtenis die ik meemaakte toen ik 21 was... Boze smiley die mag van mij wel wegblijven... heb het allang verwerkt, maar waarom die nou door m'n gedachten schoot ?

Het is me niet geheel onbekend, Suus. Soms heb ik ook zo van die nare herinneringen. Als ik dan verder nadenk heeft het meestal met de datum te maken van de gebeurtenis en de datum wanneer ik er zomaar plots mee geconfronteerd wordt... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:10

FRANKT627 schreef:
Het is me niet geheel onbekend, Suus. Soms heb ik ook zo van die nare herinneringen. Als ik dan verder nadenk heeft het meestal met de datum te maken van de gebeurtenis en de datum wanneer ik er zomaar plots mee geconfronteerd wordt... Boze smiley

Sja, of er gebeurt gewoon iets dat je eraan herinnert...
daarnaast, als het een flashback is heb je het meestal toch niet zo goed verwerkt als je dacht. Een echte flashback word gevoed door trauma.
Anders is het niet anders dan een gewone herinnering Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:37

TESSYBEAR731 schreef:
Sja, of er gebeurt gewoon iets dat je eraan herinnert...
daarnaast, als het een flashback is heb je het meestal toch niet zo goed verwerkt als je dacht. Een echte flashback word gevoed door trauma.
Anders is het niet anders dan een gewone herinnering Knipoog smiley

Ik heb het nog ff nagekeken, maar op wikipedia is dit ongeveer de omschrijving van een flashback en dat hoeft m.i. niet persé te betekenen dat je het gebeurde niet verwerkt hebt.
Als het met regelmaat voor zou komen zou je een punt hebben denk ik.
In mijn geval heb ik niet bewust de herinnering willen oproepen, het gebeurde gewoon.

Een flashback is een psychologisch verschijnsel waarbij eerdere belevenissen uit het langetermijngeheugen terugkomen in de menselijke geest. Een flashback kan zich bijvoorbeeld voordoen door zich bewust bepaalde dingen in herinnering te roepen. Meestal ontstaat een flashback als iemand een ervaring heeft die een andere ervaring in het onbewuste oproept, een associatie van gedachten. Iemand kan zich dan bijvoorbeeld plotseling herinneren wat hij in een vergelijkbare situatie heeft gedaan of opnieuw de emotie beleven die hij in het verleden had.

Soms is de ervaring zo sterk, dat de persoon die de herinnering heeft, deze korte tijd als realiteit ervaart in plaats van herinnering. Men spreekt dan van herbeleving, met name op het emotionele vlak.....

.....Het regelmatig optreden van onwillekeurige flashbacks kan een symptoom van een geestelijke ziekte zijn.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 20 maart 2011, 19:38
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:05

Soms is de ervaring zo sterk, dat de persoon die de herinnering heeft, deze korte tijd als realiteit ervaart in plaats van herinnering. Men spreekt dan van herbeleving, met name op het emotionele vlak.....

Het bovenstaande herken ik heel goed. Had te maken met mijn legerdienst maar daar wil ik niet verder over uitwijden. Gelukkig is dit nu voorbij alhoewel ik het vorig jaar (begin 2010 het erg moeilijk had) er erg onder leed. Nadien, toen de nare herinneringen voorbij waren, realiseerde ik mij dat het precies 25 jaar geleden was dat...

.....Het regelmatig optreden van onwillekeurige flashbacks kan een symptoom van een geestelijke ziekte zijn.[/quote]

Lachende smiley ik weet zeker dat ik geen geestelijke ziekte heb ondanks dat er wel eens dromen zijn die ik liever niet heb.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:22

100 keer Boze smiley
Ik merk dat ik echt een brilletje moet hebben om de teksten te lezen want het lukt me anders niet. Gelukkig kan ik blind type...als ik nu ook nog blind (?) kan lezen hoef ik verder geen brilletje. Waar gaat dit eindigen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:35

FRANKT627 schreef:
100 keer Boze smiley
Ik merk dat ik echt een brilletje moet hebben om de teksten te lezen want het lukt me anders niet. Gelukkig kan ik blind type...als ik nu ook nog blind (?) kan lezen hoef ik verder geen brilletje. Waar gaat dit eindigen Smiley die vol vragen zit

gewoon ff je scherm vergroten op 150% en het is beter te lezen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:36

mijn slechtste moment van vandaag was mijn schat weer naar het station brengen. Verlegen lachende smiley
afscheid voor een week Geschokte, onthutste smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op zondag 20 maart 2011, 20:37
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:37

GRACE585 schreef:
mijn slechtste moment van vandaag was mijn schat weer naar het station brengen. Geschokte, onthutste smiley

...en was dat voor hem ook een slecht moment... Knipoog smiley

(plaagje hoor...)
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:44

FRANKT627 schreef:
...en was dat voor hem ook een slecht moment... Knipoog smiley

(plaagje hoor...)

voor jou een vraag voor mij een weet Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 20:46

GRACE585 schreef:
voor jou een vraag voor mij een weet Knipoog smiley

Ik las net bij het mooiste moment dat je schatje blij was om op het station te zijn...ik begrijp er niks meer van... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 00:22

LISA610 schreef:
Ach lieverd en je hebt nog wel zo'n mooie bijdrage geleverd op t topic "Japan".... Laat je niet gek maken Marylien! Gewoon lekker door blijven gaan, want ik vind jou bijdragen prima. En nu lekker genieten van de mooie zondag zo lang t kan (neem aan dat voorbereiden op de nachtdienst betekent dat je er vroeg in duikt?).

Neen dus Lisa, heb vandaag late dienst gehad,
morgen dus heeeeeeeeeeeeel lang uitslapen en starten met nachtdienst,
wie weet is het rustig en kan ik lekker lezen wat jullie allemaal neerpennen Knipoog smiley

en dan maar zoeken hoe ik de geschiedenis moet wissen (op mijn werkcomputer Lachende smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 09:53

MARYLIEN613 schreef:
Neen dus Lisa, heb vandaag late dienst gehad,
morgen dus heeeeeeeeeeeeel lang uitslapen en starten met nachtdienst,
wie weet is het rustig en kan ik lekker lezen wat jullie allemaal neerpennen Knipoog smiley

en dan maar zoeken hoe ik de geschiedenis moet wissen (op mijn werkcomputer Lachende smiley )

hahahhaha...... herkenbaar Verlegen lachende smiley
ligt aan het programma geloof ik dat er op staat.
bovenaan bij de browser een knop geschiedenins of bij favorieten zit een tabblad geschiedenis>vandaag>christianmatch>rechtermuisknop>verwijderen..Knipoog smiley
rustige nachten gewenst en veel lees plezier Lachende smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
IMKE917
op maandag 21 maart 2011, 10:27
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 10:03

Dat ik vandaag weer naar de kaakchirurg moet Boze smiley en twee kiezen moet laten verwijderen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 10:07

ERIKA129 schreef:
Dat ik vandaag weer naar de kaakchirurg moet Boze smiley en twee kiezen moet laten verwijderen Huilende smiley, smiley in tranen

Have funKnipoog smiley

nee hoor, grapje.. heel veel sterkte met al je ongemakjes.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 10:26

ERIKA129 schreef:

Sterkte Erika Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 10:47

IMKE917 schreef:
hahahhaha...... herkenbaar Verlegen lachende smiley
ligt aan het programma geloof ik dat er op staat.
bovenaan bij de browser een knop geschiedenins of bij favorieten zit een tabblad geschiedenis>vandaag>christianmatch>rechtermuisknop>verwijderen..Knipoog smiley
rustige nachten gewenst en veel lees plezier Lachende smiley Knipoog smiley

Hebben jullie daar tijd voor dames????? Even een vermaning he Knipoog smiley
Ik denk niet eens aan CM als ik werk moet ik eerlijk zeggen Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 11:24

WILLEMIJN232 schreef:
Hebben jullie daar tijd voor dames????? Even een vermaning he Knipoog smiley
Ik denk niet eens aan CM als ik werk moet ik eerlijk zeggen Verlegen lachende smiley

ik normaal ook niet willemijn,
maar een nacht kan druk zijn, maar kan ook wel eens heel rustig zijn, en dan doe je van alles om wakker te blijven,
dus waarom niet eens op de computer?

die "vermaning" gaat je goed af Willemijn, CM heeft invloed hé Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 11:29

MARYLIEN613 schreef:
ik normaal ook niet willemijn,
maar een nacht kan druk zijn, maar kan ook wel eens heel rustig zijn, en dan doe je van alles om wakker te blijven,
dus waarom niet eens op de computer?

die "vermaning" gaat je goed af Willemijn, CM heeft invloed hé Knipoog smiley

Zijn meer de headnurse ervaringen vrees ik.......erg eigenlijk he?
Ik heb niets gezegd...... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 11:29

ERIKA129 schreef:

En nu maar hopen dat het je verstandskiezen zijn ..... bij jou kunnen die niet echt vast zitten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 42 43 44 45 46 47 48 ... 230 Volgende
Pagina 45 van 230