ChristianMatch

Forum

Het glas is halfvol...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4101 4102 4103 4104 4105 4106 4107 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 15:01

WILLEMIJN232 schreef:
Weet ik wel zeker Willem, daarom komen de schrijfsels overeen he?Je zit op dezelfde lijn....en ik vind het inderdaad boeiend om van alles wat te lezen, klopt ook.....en niet om het er niet mee eens te zijn maar uit interesse......
Maar ja, de ideeën over vrouwen he? En vrouwen in het ambt???? Ik heb het er maar niet over...... Engeltje smiley

Ach Willem is nog jong.
Wijsheid komt toch met de jaren??? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 15:01

INGE721 schreef:
Houdt Visser ervan of ondergaat hij het als een boer met kiespijn Smiley die vol vragen zit

Haha, dat maakt mij niet uit hoor Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 15:18

WILLEM618 schreef:
Ben erg blij dat jij dit soort refo-lectuur te lezen krijg Willemijn Knipoog smiley

Blijkbaar is de refo-hoek bij jou in de gemeente van een soort, waar zelfs ik me thuis zou gaan voelen. Lachende smiley

DANK WILLEM.....!!!
(Voor dat kerkblad...)
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 15:37

INGE721 schreef:
Ach mannen........ze vergeten wat ze moeten onthouden en ze onthouden wat ze moeten vergeten Huilende smiley, smiley in tranen

gelukkig bestaan er vrouwen......om ze dat laten te onthouden wat ze liever vergeten..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 15:38

INGE721 schreef:

al met al, flansen wij vrouwen zelf alles wel in elkaar......
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:06

TINK100 schreef:
gelukkig bestaan er vrouwen......om ze dat laten te onthouden wat ze liever vergeten..... Knipoog smiley

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:07

JOSINA022 schreef:
Shanita, wordt het niet eens tijd om los te laten, naast je neer te leggen en door te gaan? In weze ben je nu net zo erg bezig...

Josina, wordt het niet eens tijd om je er niet mee te bemoeien?

Jammer, want ik mag je wel.

Ik ben al die tijd al doorgegaan...

Het was een reactietje op Frank.
Quote:
FRANKT627 schreef:
Wat is OR nu weer? Een 'Onzinnige Reactie'??? Als het dat betekent dan zijn er wel meer die zo'n workcamp verdienen... Boze smiley

Dan kóp ik 'm erin.

En nét zo erg bezig?

Dan zou ik als belediging op kunnen vatten...

Ik zou niets terug mogen zeggen....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 6 juli 2012, 19:39
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:07

WILLEMIJN232 schreef:
ik vind het altijd net het refo kerkblad als ik de teksten van Willem lees..... Knipoog smiley en dat kan je aanspreken of niet.....

Als je ambtsdrager bent krijg je altijd alle kerkbladen van de gemeente waar je woont vandaar dat ik ze lees.... Knipoog smiley

Met andere woorden ik wordt nu al refo bestempeld Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Thanks want dat ben ik ook Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:09

STEENTJE178 schreef:
Hm, hier dreigt momenteel weer vanalles, zal ik het jouw kant op blazen? Lachende smiley met blinkend witte tanden

Hier schijnt de zon volop Coole smiley met zonnebril
verkeerd gebliest Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:10

WILLEMIJN232 schreef:
Als je die poster goed bekijkt van de brede en smalle weg zie je ook bruggetjes he?Dus je kan zo oversteken......
En die brede weg hoort toch ook bij het leven????

Tja helaas wel want we bewandelen hem allemaal maar het ging even om de essentie ervan!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:12

Vanmorgen maar weer eens 1.5 uur bij de tandarts gezeten Twijfelende smiley
Lang leve bepaalde soorten medicatie maar goed ben en van die medicijnen af en van de tandarts voorlopig Knipoog smiley
Vanavond mag ik na drie dagen mijn kat weer halen bij de dierenarts hopelijk kan ze nu lekker verder aansterken en heb ik weer een gezonde kat Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:13

Een heerlijke zon hier...het is echt de moeite om nu naar de AH te gaan en niet alleen om te proeven maar ook om te kijken... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:14

Nogmaals een verzoek om niet op de man te spelen, het is niet nodig om het met elkaar eens te zijn! Lukt dit niet op een respectvolle manier, ga dan niet met elkaar in discussie.

SHANITA130 schreef:
Nou herman we wachten op je. Wat bedoel je met pollutie?
Zou wel fijn zijn als je direkt bent en zegt wat je bedoelt, ipv verkapte beschuldigingen waar je bijbelteksten voor misbruikt, suggestiviteit en insinuaties.

En dit is al heel veel weken zo, dat je dit doet.

Dusz, wat bedoel je en wie, met eenvoudige waterdragers bijvoorbeeld?

En waarom steeds elke keer achter je beschuldigingen een 'engeltje smiley'.?

In Amsterdam noemen wij dat achterbaks, en zeggen wij iets in iemands gezicht, strijden met open vizier.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:15

ROELANDE345 schreef:
de OR is de ondernemingsraad! Lachende smiley
Ja die hebben ze in Belgie zeker niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Oja wel hoor...in België kennen ze zeker een ondernemingsraad en net zoals het systeem van het ziekenfonds is ook het syteem van de vakbonden beter georganiseerd dan in NL. En neen, dit is geen chauvinistische uitspraak maar wel de pure werkelijkheid Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:16

SHANITA130 schreef:
Ik ken er één die voor de volle 100% zo'n workscamp heeft verdiend, met de meest onzinnige reactie's aller tijden....!

Zieke smiley

Verraste, verbaasde smiley ...wie bedoel je? Mij???
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:19

WILLEMIJN232 schreef:
Sommige dingen vergeet je ook nooit he???? Boze smiley

Sommige dingen mag je niet vergeten of kan je niet vergeten. Soms lig ik in bed en dan overloop ik eens alle koddige dingen en dan kom ik steeds bij jou terecht, W-tje. Je hebt altijd wel wat voor...is het je sleutel niet, dan is het de meterstand of weer wat anders...ik hou daar wel van... Lachende smiley (wil je nu eens met me gaan wokken?)
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:21

INGE721 schreef:
Ach mannen........ze vergeten wat ze moeten onthouden en ze onthouden wat ze moeten vergeten Huilende smiley, smiley in tranen

Boze smiley ...soms wil ik zoveel vergeten maar het lukt me voor geen meter (-waterstand)
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:22

TINK100 schreef:

Boze smiley ...je voelt je al veel beter zeker???
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:25

PETRA944 schreef:
eh dan hebben we geen normaal persoon meer op deze site 22 juli, ha ha er ontbreekt dan wat nuchterheid tussen alles.....
en wie moeten we dan gaan plagen josina??
En waar laten we ons afval als we niet uitkomen met de vuilnisbak?
ga nou maar gewoon effe verlengen frank, gewoon per ideal,je staat toch al rood,ken nog wel wat bij Knipoog smiley

Boze smiley ...zeg bij-de-handje, ga eens wat gehaktballen draaien, nu kan het wel, en vergeet de spinnen niet uit je badmuts te halen en te deponeren in de vuilnisbak van je buren...pfffff, vrouwen...het is me wat tegenwoordig.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:26

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...het is niet omdat het hier je laatste uren zijn dat je nog meer op de mannen moet vitten. Ik zal anders de redactie vragen, als straf, om je abo niet stop te zetten zodat je nog langer opgescheept zit met die 'domme mannen'...

Lachende smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:28

ERIKA129 schreef:
Met andere woorden ik wordt nu al refo bestempeld Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Thanks want dat ben ik ook Knipoog smiley

Ik weet niet of je refo bent.....het is ook geen scheldwoord maar gewoon een aanduiding.....niets meer en niets minder........ Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:30

JOSINA022 schreef:
Mannen...is dat Frank in meervoud? Smiley met dichtgeplakte mond

Boze smiley neen dat is Josina en Frank...pfffff is dat Frank in het meervoud Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 6 juli 2012, 17:49
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:33

ERIKA129 schreef:
Tja helaas wel want we bewandelen hem allemaal maar het ging even om de essentie ervan!

De essentie is dat ik het een prima weg vind, ja, ook de brede.....die hoort nl ook bij het leven....en de dingen die daar staan vind ik nu niet zo verderfelijk......niet minder verderfelijk dan de smalle weg.......
Dus helaas? Nee hoor.....voor mij dan he?
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:36

WILLEM618 schreef:
Bij veel dingen achteraf, ja, het waren mensen. Maar ik ben ook een mens, en die verwacht het ook van een mens. En dat afgewezen worden in de donkerte van je leven, is niet iets waar je van staat te juichen. En dan is het ook of God je niet ziet, of God het allemaal maar laat gebeuren.

Het willen missen? Weet ik niet. Ik vind de impact van het donkere zodanig, dat ik moeilijk kan zeggen, dat ik het voor geen goud had willen missen. Wel laat het me vragen, waartoe dit alles? Wat moet ik er uit leren, en welk doel heeft God er mee?

Ben het met je eens, dat God het daar niet bij laat. Er staat geen punt, en ook van wonderen mag ik getuigen.

OP alles te zien, blijft ook over: Heere God, wat zijt Gij goed. Maar dat lukt me echt niet altijd om dat te zeggen, ook al weet ik dat het zo is.

zoist Willem,Broeder.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:41

ERIKA129 schreef:
Ja ik herken dit echt wel... Op zich was ik een vrij makkelijke puber alleen zette ik me rond mijn 14-15e jaar af tegen mijn geloof Twijfelende smiley Waarom denk je later? om er toch bij te willen horen en niet altijd nagewezen te worden als het brave meisje dat naar de kerk ging.. gelukkig heeft dit maar 1.5 jaar of zo geduurd en vond ik mijn weg terug naar het geloof...
Maar eigenlijk kan ik pas echt sinds vorig ja zeggen dat de tegenspoed en moeiten me zo sterk hebben gemaakt en mij zo'n rotsvast vertrouwen in de Heere heb gekregen.... En dan kan ik me idd indenken wat je schrijft Xabia dat je de wostijn hebt gekregen om daaruit te leren...
Alleen het te willen zien dat je het hebt gekregen dat is een heel ander verhaal....

En dan blijft weer dat mooie lied over:

Voetstappen in het zand..

Ik droomde eens en zie
ik liep aan 't strand bij lage tij.
Ik was daar niet alleen,
want ook de Heer liep aan mijn zij.

We liepen samen het leven door,
en lieten in het zand,
een spoor van stappen; twee aan twee,
de Heer liep aan mijn hand.

Ik stopte en keek achter mij,
en zag mijn levensloop,
in tijden van geluk en vreugde,
van diepe smart en hoop.

Maar als ik het spoor goed bekeek,
zag ik langs heel de baan,
daar waar het juist het moeilijkst was,
maar één paar stappen staan.

Ik zei toen "Heer waarom dan toch?
Juist toen ik U nodig had,
juist toen ik zelf geen uitkomst zag,
op het zwaarste deel van mijn pad..."

De Heer keek toen vol liefde mij aan,
en antwoordde op mijn vragen;
"Mijn lieve kind, toen het moeilijk was,
toen heb ik jou gedragen..."

Want zo is het altoos en altijd!!!

ja dat gaf ik aan bij willem's verhaal... op het moment zelf zie je dat niet, pas achteraf wordt het duidelijk.
Ik was in die tijd een pastorale cursus van Aad van Sande aan het volgen en toen had hij een spreekbeurt over depressies.
Hij gaf toen aan dat hij desontdanks geen honger had, toch rationeel wist dat hij voedsel nodig had (Gods Woord dus)
Dat heeft me toen ook doen inzien, dat ik in welke situatie ik ook bevind, nood heb aan voedsel, of het nu smaakt of niet.
Het is een bron van overleving.
Petra gaf ook al aan, dat je een periode van overleven kan ervaren, en nadien ga je zien dat je gedragen bent geweest (zoals de voetstappen in het zand)
Ik denk vooral dat gehoorzaamheid schuilt in het dicht bij God blijven in alle omstandigheden. En verlangen / verwachten dat Hij in ons leven werkt in alle omstandigheden.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:43

TINK100 schreef:
al met al, flansen wij vrouwen zelf alles wel in elkaar......

Die tijd heb ik gehad, nu laat ik graag het in elkaar flansen aan anderen over Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:46

ik heb een schutting,van 180,een maat zo uit de fabriek.
Maar ik bouw er een van 210 hoog.
Hoeveel verf zal ik dan meer nodig hebben?

verder kijk nog even wat mijn spaarlamp werkelijk heeft opgeleverd.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:46

WILLEMIJN232 schreef:
De essentie is dat ik het een prima weg vind, ja, ook de brede.....die hoort nl ook bij het leven....en de dingen die daar staan vind ik nu niet zo verderfelijk......niet minder verderfelijk dan de smalle weg.......
Dus helaas? Nee hoor.....voor mij dan he?

Als het goed is zijn we op de smalle weg (de weg met jezus) maar we lopen wel in de wereld ja, niet meer zijnde van de wereld... maar met Hem op weg naar ...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:48

XABIA794 schreef:
ja dat gaf ik aan bij willem's verhaal... op het moment zelf zie je dat niet, pas achteraf wordt het duidelijk.
Ik was in die tijd een pastorale cursus van Aad van Sande aan het volgen en toen had hij een spreekbeurt over depressies.
Hij gaf toen aan dat hij desontdanks geen honger had, toch rationeel wist dat hij voedsel nodig had (Gods Woord dus)
Dat heeft me toen ook doen inzien, dat ik in welke situatie ik ook bevind, nood heb aan voedsel, of het nu smaakt of niet.
Het is een bron van overleving.
Petra gaf ook al aan, dat je een periode van overleven kan ervaren, en nadien ga je zien dat je gedragen bent geweest (zoals de voetstappen in het zand)
Ik denk vooral dat gehoorzaamheid schuilt in het dicht bij God blijven in alle omstandigheden. En verlangen / verwachten dat Hij in ons leven werkt in alle omstandigheden.

Juist wij begrijpen elkaar volledig Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 16:50

HEIDE115 schreef:
ik heb een schutting,van 180,een maat zo uit de fabriek.
Maar ik bouw er een van 210 hoog.
Hoeveel verf zal ik dan meer nodig hebben?

verder kijk nog even wat mijn spaarlamp werkelijk heeft opgeleverd.

Als je klaarbent doe je het hier dan ook effe Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4101 4102 4103 4104 4105 4106 4107 ... 6194 Volgende
Pagina 4104 van 6194