Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:49
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dat zou ik aan jullie moeten vragen: Hoe bevalt het om met mij als sacraal en normaal mens kennis gemaakt te hebben? |
Ach, alles went, zelfs een
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:50
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...wees jij maar eens gehoorzaam wat je vuilnis betreft... |
god blijft door me heen werken frank,gooi het al niet meer bij die vervelende buren, nee zegen zelfs me vervelende buren als ik ze nu zie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:52
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ach, alles went, zelfs een |
Dan wordt het pas ernstig Dan ben je aangepast
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:54
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Wat is OR nu weer? Een 'Onzinnige Reactie'??? Als het dat betekent dan zijn er wel meer die zo'n workcamp verdienen... |
de OR is de ondernemingsraad! Ja die hebben ze in Belgie zeker niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:55
|
|
|
XABIA794 schreef: | Dan wordt het pas ernstig Dan ben je aangepast |
Haha, nee hoor, ben gewoon heel flexibel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:01
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Bij veel dingen achteraf, ja, het waren mensen. Maar ik ben ook een mens, en die verwacht het ook van een mens. En dat afgewezen worden in de donkerte van je leven, is niet iets waar je van staat te juichen. En dan is het ook of God je niet ziet, of God het allemaal maar laat gebeuren.
Het willen missen? Weet ik niet. Ik vind de impact van het donkere zodanig, dat ik moeilijk kan zeggen, dat ik het voor geen goud had willen missen. Wel laat het me vragen, waartoe dit alles? Wat moet ik er uit leren, en welk doel heeft God er mee?
Ben het met je eens, dat God het daar niet bij laat. Er staat geen punt, en ook van wonderen mag ik getuigen.
OP alles te zien, blijft ook over: Heere God, wat zijt Gij goed. Maar dat lukt me echt niet altijd om dat te zeggen, ook al weet ik dat het zo is. |
waartoe dit alles? waar kwam het door? door mensen of god? Wat moet je er uit leren? Kan jij het beste zeggen willem,jij weet het hele verhaal, je hebt er vast iets uit geleerd toch? Welk doel heeft god ermee? ten eerste had god misschien een ander plan voorje,maar door mensen door dat wij allemaal een vrije keus hadden is het anders gegaan
voor mezelf,zou ik geen donkere periode hebben gehad in me leven,zou ik niet zo bewust zijn van het leed van anderen en jeee zou ik niet zo dankbaar en blij zijn voor vele dingen in het leven, het heeft mij gevormd tot een beter mens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:16
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...wist u dat ik echt de enige normale ben op deze site... ...wat een heel eenzaam bestaan is... |
ha ha,gaaf 1 normaal persoon op deze site. dacht effe dat er geneen normale op zat maar wat is een normaal mens? laat mij maar lekker uniek zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:19
|
|
|
XABIA794 schreef: | Herkennen jullie een "woestijntijd" ??? Na een periode pogingen te ondernemen om gehoorzaam te zijn, kwam ik in een fase van rebeleren. (was ik voor mijn bekering heel goed in Ik dacht dat gehoorzamen vooral betekende dat ik niet meer moest rebeleren en eens mooi in het rijtje lopen zoals "iedereen" dat netjes deed. Maar ergens zit dat "rebel zijn" in mijn karakter. Ik wil niet zomaar meepraten met de hoop, en niet zomaar dingen doen omdat een ander die doet. Ik oefende vooral in "goed doen" MAAR Hoe meer ik mijn best deed, hoe meer er fout liep. Wie kent het, als je je huis niet bouwt op de Here... Ik heb enkele jaren een woestijntijd gekregen. Ja, gekregen van de Here, niet als straf, alleen toen leek alles verkeerd en mis, ik kon nooit iets goed doen. In die periode werd ik letterlijk stil gezet. Alles waar ik aan meewerkte werd weggenomen en veranderingen "moesten" gebeuren. Nu je op die tijd terug kijkt, zie je hoe God ALLES gebruikt op je te vormen naar ZIJN WIL Deuren gaan dan open en je mag heerlijk aan Zijn hand wandelen. Door Hem, met Hem voor Hem |
Ja ik herken dit echt wel... Op zich was ik een vrij makkelijke puber alleen zette ik me rond mijn 14-15e jaar af tegen mijn geloof Waarom denk je later? om er toch bij te willen horen en niet altijd nagewezen te worden als het brave meisje dat naar de kerk ging.. gelukkig heeft dit maar 1.5 jaar of zo geduurd en vond ik mijn weg terug naar het geloof... Maar eigenlijk kan ik pas echt sinds vorig ja zeggen dat de tegenspoed en moeiten me zo sterk hebben gemaakt en mij zo'n rotsvast vertrouwen in de Heere heb gekregen.... En dan kan ik me idd indenken wat je schrijft Xabia dat je de wostijn hebt gekregen om daaruit te leren... Alleen het te willen zien dat je het hebt gekregen dat is een heel ander verhaal....
En dan blijft weer dat mooie lied over:
Voetstappen in het zand..
Ik droomde eens en zie ik liep aan 't strand bij lage tij. Ik was daar niet alleen, want ook de Heer liep aan mijn zij.
We liepen samen het leven door, en lieten in het zand, een spoor van stappen; twee aan twee, de Heer liep aan mijn hand.
Ik stopte en keek achter mij, en zag mijn levensloop, in tijden van geluk en vreugde, van diepe smart en hoop.
Maar als ik het spoor goed bekeek, zag ik langs heel de baan, daar waar het juist het moeilijkst was, maar één paar stappen staan.
Ik zei toen "Heer waarom dan toch? Juist toen ik U nodig had, juist toen ik zelf geen uitkomst zag, op het zwaarste deel van mijn pad..."
De Heer keek toen vol liefde mij aan, en antwoordde op mijn vragen; "Mijn lieve kind, toen het moeilijk was, toen heb ik jou gedragen..."
Want zo is het altoos en altijd!!!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op vrijdag 6 juli 2012, 14:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:21
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ga je eens bezig houden met dat heet water en zout...is veel nuttiger dan op je lappie te tokkelen... |
Ik doe tenminste wat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:21
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ja ik herken dit echt wel... Op zich was ik een vrij makkelijke puber alleen zette ik me rond mijn 14-15e jaar af tegen mijn geloof Waarom denk je later? om er toch bij te willen horen en niet altijd nagewezen te worden als het brave meisje dat naar de kerk ging.. gelukkig heeft dit maar 1.5 jaar of zo geduurd en vond ik mijn weg terug naar het geloof... Maar eigenlijk kan ik pas echt sinds vorig ja zeggen dat de tegenspoed en moeiten me zo sterk hebben gemaakt en mij zo'n rotsvast vertrouwen in de Heere heb gekregen.... En dan kan ik me idd indenken wat je schrijft Xabia dat je de wostijn hebt gekregen om daaruit te leren... Alleen het te willen zien dat je het hebt gekregen dat is een heel ander verhaal....
En dan blijft weer dat mooie lied over:
Voetstappen in het zand..
Ik droomde eens en zie ik liep aan 't strand bij lage tij. Ik was daar niet alleen, want ook de Heer liep aan mijn zij.
We liepen samen het leven door, en lieten in het zand, een spoor van stappen; twee aan twee, de Heer liep aan mijn hand.
Ik stopte en keek achter mij, en zag mijn levensloop, in tijden van geluk en vreugde, van diepe smart en hoop.
Maar als ik het spoor goed bekeek, zag ik langs heel de baan, daar waar het juist het moeilijkst was, maar één paar stappen staan.
Ik zei toen "Heer waarom dan toch? Juist toen ik U nodig had, juist toen ik zelf geen uitkomst zag, op het zwaarste deel van mijn pad..."
De Heer keek toen vol liefde mij aan, en antwoordde op mijn vragen; "Mijn lieve kind, toen het moeilijk was, toen heb ik jou gedragen..."
Want zo is het altoos en altijd!!! |
Amen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:22
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Nou ja zeg, heb je behoorlijk met rust gelaten de afgelopen dagen...ook weer niet goed zeker Is het al 22 juli? |
eh dan hebben we geen normaal persoon meer op deze site 22 juli, ha ha er ontbreekt dan wat nuchterheid tussen alles..... en wie moeten we dan gaan plagen josina?? En waar laten we ons afval als we niet uitkomen met de vuilnisbak? ga nou maar gewoon effe verlengen frank, gewoon per ideal,je staat toch al rood,ken nog wel wat bij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:23
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Ik kan onmogelijk voelen wat jij voelt. Maar kan alleen zeggen, dat het omgaan met anderen, ook via Forum, veel moed geeft. Heide, Liefde in typen en lezen, het zien en waarnemen dat God naar mensen kijkt, dat God ook via dit Forum mensen dingen laat neerzetten om anderen te bemoedigen. Jou gevoel? Ook jij staat niet alleen. We zijn hier, als leden van Eén Lichaam. En laten we elkaar nu nodig hebben. Zo mooi is het, als we dat zien. En dan heeft de hand de voet nodig, en de voet de hand. Want de hand alleen is niets, maar de voet alleen ook niet. Maar met elkaar, met alle eigenschappen die er bij horen, maken een lichaam tot een lichaam. Lopen met je handen valt niet mee, maar iets pakken met je voeten ook niet. En ik denk dat God het zo bedoelt heeft, dat zij allen één zijn, elkaar nodig hebben, voor en met elkaar leven. Als gelijke, waarbij de één zorgt voor het vooruit komen, en de andere voor het vastpakken van steun, voor het tasten naar de weg, voor het aanpakken van voeding en hulp. En dat alles, samen. Samen onder ons Hoofd, Gods Enig geboren Zoon, De HEERE Jezus. In mijn oog: wat doe jij hier op het forum? Hand zijn? Voet zijn? In ieder geval een lid zijn. Ik hoop dat je hier wat mee kan. Zijn ook maar mijn gedachten, als reactie op jou geschreven gedachte, weergegeven als een vraag. |
Mooi Willem Wil je even mijn complimenten geven hoe je dingen weet te verwoorden hier!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:23
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Wat is OR nu weer? Een 'Onzinnige Reactie'??? Als het dat betekent dan zijn er wel meer die zo'n workcamp verdienen... |
Ik ken er één die voor de volle 100% zo'n workscamp heeft verdiend, met de meest onzinnige reactie's aller tijden....!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:37
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...Josina ga eens een beetje rusten in je bedje en kom pas er uit op 22 juli, dan is mijn abo afgelopen... |
Mannen zo ontslim zeg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:40
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik eet het....het is nu even WOESTIJNVOER!!!!!(de woorden van W) |
Is dat lekker in een omeletje?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:43
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik ken er één die voor de volle 100% zo'n workscamp heeft verdiend, met de meest onzinnige reactie's aller tijden....!
|
Shanita, wordt het niet eens tijd om los te laten, naast je neer te leggen en door te gaan? In weze ben je nu net zo erg bezig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:43
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Er is een boek over: Room at the top. De Stichting Pandora had in 1974 een poster: Ooit een normaal mens ontmoet? En, beviel het?
Thomas. |
Moet je er eigenlijk nog wel even bij zeggen dat die poster een soort van spiegel was, als je keek wat voor tekst er op stond zag je jezelf.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:45
|
|
|
PETRA944 schreef: | eh dan hebben we geen normaal persoon meer op deze site 22 juli, ha ha er ontbreekt dan wat nuchterheid tussen alles..... en wie moeten we dan gaan plagen josina?? En waar laten we ons afval als we niet uitkomen met de vuilnisbak? ga nou maar gewoon effe verlengen frank, gewoon per ideal,je staat toch al rood,ken nog wel wat bij |
We hebben Visser ook nog hoor, die houdt er ook wel van om geplaagd te worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
|
|
|
INGE721 schreef: | Mannen zo ontslim zeg |
Mannen...is dat Frank in meervoud?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Zo das een ware opmerking als je op de brede weg al op de goede zit dan gaat er iets toch geheel en al niet goed!!! |
Als je die poster goed bekijkt van de brede en smalle weg zie je ook bruggetjes he?Dus je kan zo oversteken...... En die brede weg hoort toch ook bij het leven????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:47
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Shanita, wordt het niet eens tijd om los te laten, naast je neer te leggen en door te gaan? In weze ben je nu net zo erg bezig... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:49
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Mooi Willem Wil je even mijn complimenten geven hoe je dingen weet te verwoorden hier!!! |
ik vind het altijd net het refo kerkblad als ik de teksten van Willem lees..... en dat kan je aanspreken of niet.....
Als je ambtsdrager bent krijg je altijd alle kerkbladen van de gemeente waar je woont vandaar dat ik ze lees....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:50
|
|
|
JOSINA022 schreef: | We hebben Visser ook nog hoor, die houdt er ook wel van om geplaagd te worden |
Houdt Visser ervan of ondergaat hij het als een boer met kiespijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:50
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Het doorgeven van water-meterstanden is ook een specialiteit van W-tje...vraag het haar maar eens... |
Sommige dingen vergeet je ook nooit he????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:51
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...geweldig??? Weet je hoeveel fanmail ik kreeg??? Ze wilde allemaal een wijs antwoord van mij, wat ik ook gaf, en een foto met handtekening... |
Dat waren goede tijden Frank!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:52
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ik vind het altijd net het refo kerkblad als ik de teksten van Willem lees..... en dat kan je aanspreken of niet.....
Als je ambtsdrager bent krijg je altijd alle kerkbladen van de gemeente waar je woont vandaar dat ik ze lees.... |
Ben erg blij dat jij dit soort refo-lectuur te lezen krijg Willemijn
Blijkbaar is de refo-hoek bij jou in de gemeente van een soort, waar zelfs ik me thuis zou gaan voelen.
Laatst aangepast door
|
WILLEM618
|
op vrijdag 6 juli 2012, 14:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:52
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Sommige dingen vergeet je ook nooit he???? |
Ach mannen........ze vergeten wat ze moeten onthouden en ze onthouden wat ze moeten vergeten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:56
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Ben erg blij dat jij dit soort refo-lectuur te lezen krijg Willemijn
Blijkbaar is de refo-hoek bij jou in de gemeente van een soort, waar ik me zelfs zou thuis gaan voelen. |
Weet ik wel zeker Willem, daarom komen de schrijfsels overeen he?Je zit op dezelfde lijn....en ik vind het inderdaad boeiend om van alles wat te lezen, klopt ook.....en niet om het er niet mee eens te zijn maar uit interesse...... Maar ja, de ideeën over vrouwen he? En vrouwen in het ambt???? Ik heb het er maar niet over......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:57
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als je die poster goed bekijkt van de brede en smalle weg zie je ook bruggetjes he?Dus je kan zo oversteken...... En die brede weg hoort toch ook bij het leven???? |
En wat is het heerlijk om meimerend op een bruggetje te staan....water kabbelend onder je door stromend.....en dan kijken welke kant je op wilt.... Misschien is er in de verte nog een bruggetje en kan je nog effe over het brede pad lopen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 14:59
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...blazen??? het gat in de ozon is al groot genoeg door al die vervuilingen. Laat het daar in Friesland maar eens flink stormen...
Hier hebben we de zon... |
Heerlijk windje en fiks koeler, dit meissie leeft weer helemaal op
|
|
Naar boven |
|
|