Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:46
|
|
|
INGE721 schreef: | Mijn plan met jullie staat vast...spreekt de Heer. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk. Ik zal je een hoopvolle toekomst geven. Jeremia 29:11. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:47
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat zal maar zeer tijdelijk zijn. Inmiddels is het weer zo goed als droog. |
Ja wij hebben ook weer de zon hier...ik zal de was eens gaan ophangen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:48
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Pffff, je weet me niet eens wonen en ik zeg lekker niet dat ik in de Hapselstraat 20 woon in Hoeven... |
Nee, nu verhaspel je de naam.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:50
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dus hij zegt eigenlijk op een beschaafde manier dat het forum vervuild wordt? Maar dan zo dat wij Nederlanders het toch niet snappen?????? |
ik zal even neerzetten wat er aan betekenis wordt gegeven via die link:
Pollutie Mariene pollutie is de introductie door de mens, direct of indirect, van stoffen of energie in het mariene milieu, met inbegrip van de estuaria, dat resulteert of waarschijnlijk zal resulteren in zulke schadelijke effecten als schade aan natuurlijke bronnen en het mariene leven, schade aan de mensel...
pollutie vervuiling, verontreiniging; onwillekeurige zaadlozing. synoniem: pollutio
zo, dan zijn we helemaal bij....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:51
|
|
|
BART347 schreef: | oei, als YES nu toch wegblijft?
troost ERIKA: ik had ook last van vrouwenkwalen...
Vertel over je kwalen...misschien kunnen wij er nog wat van opsteken
de laatste keer is nu al ruim drie maanden terug.... (ik had een bestwel zware periode...) |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:52
|
|
|
JOL252 schreef: | ik zal even neerzetten wat er aan betekenis wordt gegeven via die link:
Pollutie Mariene pollutie is de introductie door de mens, direct of indirect, van stoffen of energie in het mariene milieu, met inbegrip van de estuaria, dat resulteert of waarschijnlijk zal resulteren in zulke schadelijke effecten als schade aan natuurlijke bronnen en het mariene leven, schade aan de mensel...
pollutie vervuiling, verontreiniging; onwillekeurige zaadlozing. synoniem: pollutio
zo, dan zijn we helemaal bij.... |
Natuurlijk, en een logisch verband met het forum.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:54
|
|
|
JOL252 schreef: | ik zal even neerzetten wat er aan betekenis wordt gegeven via die link:
meer niet?..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:54
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Pollutie is toch vervuiling...je hebt ook lichtpollutie een onnodig teveel aanwezigheid van licht in de stad of langs de snelwegen bijvoorbeeld. |
Als ik de link die aangereikt werd hier open en typ het woord in dan komt er bij mij: Polutie
Let op: Spelling (deels) uit 1864: v. [geen meervoud] bevlekking; onwillekeurige zelfbevlekking Dus enige duidelijke concrete uitleg van Herman lijkt me wel op zijn plaats.
“Om man en paard bij naam te noemen” Nederlandse uitdrukking. Betekenis: (=eerlijk zeggen wie het is of zijn) man en paard noemen. (=niets verzwijgen waar over het gaat.)
Het is nu zo vaak voorbij gekomen dat Herman de betekenis zeker zal weten! Anders schreef hij het niet zo vaak.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:55
|
|
|
HEIDE115 schreef: | meer niet?.. |
jawel... :))) best interessant..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:56
|
|
|
YES356 schreef: | Als ik de link die aangereikt werd hier open en typ het woord in dan komt er bij mij: Polutie
Let op: Spelling (deels) uit 1864: v. [geen meervoud] bevlekking; onwillekeurige zelfbevlekking Dus enige duidelijke concrete uitleg van Herman lijkt me wel op zijn plaats.
“Om man en paard bij naam te noemen” Nederlandse uitdrukking. Betekenis: (=eerlijk zeggen wie het is of zijn) man en paard noemen. (=niets verzwijgen waar over het gaat.)
Het is nu zo vaak voorbij gekomen dat Herman de betekenis zeker zal weten! Anders schreef hij het niet zo vaak. |
Hij zegt dus niks geks?...het is meer het woord wat verkeerd valt;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:57
|
|
|
JOL252 schreef: | jawel... :))) best interessant.. |
oh oh..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op donderdag 5 juli 2012, 20:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:58
|
|
|
pollutie-inval, bekeuring: een pretvlek, das dan 100 Euro...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:00
|
|
|
YES356 schreef: | Als ik de link die aangereikt werd hier open en typ het woord in dan komt er bij mij: Polutie
Het is nu zo vaak voorbij gekomen dat Herman de betekenis zeker zal weten! Anders schreef hij het niet zo vaak. |
Je kan er van alles bij bedenken.....maar als het uit 1864 komt is het wel een ouderwets woord.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:02
|
|
|
INGE721 schreef: | BART347 schreef: oei, als YES nu toch wegblijft?
troost ERIKA: ik had ook last van vrouwenkwalen...
Vertel over je kwalen...misschien kunnen wij er nog wat van opsteken
de laatste keer is nu al ruim drie maanden terug.... (ik had een bestwel zware periode...) |
weer zo een vrouwenkwaal: een reactie geven binnen de beantwoordde tekst van een ander... en goed lezen...
(komt heel soms ook bij mannen voor)
Laatst aangepast door
|
BART347
|
op donderdag 5 juli 2012, 21:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:04
|
|
|
Donderdag 5 Juli, Psalm 80: 1-8; Uw lichtend gelaat.
De psalmtekst van vandaag functioneert in dit lied als een refrein. Het is trouwens in het psalmboek van Israël telkens het oude liedje. Eigenlijk is heel wat dat psalmenboek met deze woorden te typeren: al die 150 psalmen vormen samen één grote litanie, één schreeuw om licht, één smeekbede om het lichtend gelaat van de Allerhoogste te mogen zien. O, zeker, er zijn in het psalmboek ook uitgesproken lofliederen, die weinig of niets te smeken hebben – maar dwars door al die uiteenlopende facetten van het psalter is daar toch deze ene rode draad te ontdekken: die van het gebed om het licht van Gods gelaat. Heel het boek der psalmen smeekt om te mogen aanschouwen: het aanschijn van de Eeuwige. In de psalm van vandaag wordt dat al heel duidelijk. Het kan toch niet zo zijn dat de Goede Herder zijn schapen uit Egypte heeft gehaald en helemaal naar Kanaän heeft gebracht om ze nu vandaar naar Babel te laten transporteren als slachtvee? God sta op! zo bidt deze psalm. Doe er wat aan! Steek er een stokje voor! Keer ons lot ten goede. Toon uw lichtend gelaat! Wat wordt daar toch mee bedoeld, met dat lichtend gelaat, met dat aanschijn van de Eeuwige? Daar worden Gods ogen meebedoeld. Wat is er nu heerlijker dan na een flinke woordenwisseling in de ogen van je geliefde weer lichtjes van vreugde te zien twinkelen? ‘Toon uw lichtend gelaat en wij zijn gered.’ Misschien werd het daarom op de paasmorgen wel zo stralend licht: omdat Gods ogen weer van vreugde begonnen te glinsteren… Om alle moeheid te vergeten!
O God van Jozef, leid ons verder, hoor ons en wees weer onze herder; gij vuurkolom, straal gij ons toe. Waak op, o Held, wij worden moe; Laat lichten ons uw aanschijn, Heer, doe ons opstaan en help ons weer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:05
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je kan er van alles bij bedenken.....maar als het uit 1864 komt is het wel een ouderwets woord..... |
je hoeft er nix bij te bedenken dat doe ik niet tenminste
Het staat er duidelijk en als het al zon oud woord is zal het wel waar zijn wat er als beschrijving staat! net als de bijbel eigenlijk
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op donderdag 5 juli 2012, 21:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:06
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: God, hoe moet ik dit uitleggen! idd worden kinderen, zoals julie zelf zeggen, in deze vervallen wereld ontvangen en soms zelfs in zonde verwekt. Maar zij leven in een andere wereld met hun bewust zijn. Zij zijn zich nog niet bewust van de wereld om zich heen en hoe die in elkaar zit etc. Zij zijn nog puur, onbevlekt, zonder rimpel. Maar wij volwassenen kunnen hun puurheid helpen vervuilen. sorry moeilijk te verwoorden.
SHANITA130 schreef: | Hai Flowerful, ja zo denk ik er ook over ;) |
Halleluja, iemand die het begrijpt wat ik bedoel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:09
|
|
|
YES356 schreef: | je hoeft er nix bij te bedenken dat doe ik niet tenminste
Het staat er duidelijk en als het al zon oud woord is zal het wel waar zijn wat er als beschrijving staat! net als de bijbel eigenlijk |
Nou ja, als je alleen al kijkt hoe verschillend de Bijbel gelezen wordt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:10
|
|
|
BART347 schreef: | weer zo een vrouwenkwaal: een reactie geven binnen de beantwoordde tekst van een ander... en goed lezen...
(komt heel soms ook bij mannen voor) |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:13
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | FLOWERFUL304 schreef: God, hoe moet ik dit uitleggen! idd worden kinderen, zoals julie zelf zeggen, in deze vervallen wereld ontvangen en soms zelfs in zonde verwekt. Maar zij leven in een andere wereld met hun bewust zijn. Zij zijn zich nog niet bewust van de wereld om zich heen en hoe die in elkaar zit etc. Zij zijn nog puur, onbevlekt, zonder rimpel. Maar wij volwassenen kunnen hun puurheid helpen vervuilen. sorry moeilijk te verwoorden.
Halleluja, iemand die het begrijpt wat ik bedoel! |
Ik begrijp niet wat je bedoelt en ik wil het ook niet geloof ik.... Als ik de term vervallen wereld al lees en wij volwassenen kunnen hun puurheid vervuilen.....en in zonde verwekt????? en daarom is een kind minder???? Zie je nog wel eens wat positiefs in de wereld en in de mensheid??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:13
|
|
|
dan zullen we gehoorzaam het topic niet verder pollutieren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:15
|
|
|
INGE721 schreef: | |
Ach, hij polluteert dit topic......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:17
|
|
|
XABIA794 schreef: | dan zullen we gehoorzaam het topic niet verder pollutieren |
ik pollutier jij pollutiert
wij hebben gepollutierd........
is dit echt een werkwoord? Dan moet eraan gewerkt worden om dit topic niet verder te pollutieren
on-topic dus......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:17
|
|
|
XABIA794 schreef: | dan zullen we gehoorzaam het topic niet verder pollutieren |
mooi xabia..
dus man en paard noemen zeggen waar het omgaat.(je echt bedoelt)
geen slechte gedachte toch? en als Hij zichzelf erbij insluit,krijg ik nog meer respect voor de persoon, /)uimpie
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op donderdag 5 juli 2012, 21:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:22
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ach, hij polluteert dit topic...... |
Mee eens....Stop pollutie nu!
of hoort dit bij kreet van de week en polluteer ik nu ook dit topic?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:24
|
|
|
JANS221 schreef: | Mee eens....Stop pollutie nu!
of hoort dit bij kreet van de week en polluteer ik nu ook dit topic? |
Hoort het niet bij de zieke van de week?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:26
|
|
|
o.a stukje van Mario 216 gelezen,teerkost op de weg!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE336
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:33
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ja wij hebben ook weer de zon hier...ik zal de was eens gaan ophangen... |
Vergeet je het wasmiddel niet??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:35
|
|
|
INGE721 schreef: | Hoort het niet bij de zieke van de week????? |
t is niet snel goed... probeer ik in iemands gemis te helpen, dan dit weer.
typisch vrouwen(kwaal)...
(ik ben overduidelijk onschuldig aan alles...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:36
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | FLOWERFUL304 schreef: God, hoe moet ik dit uitleggen! idd worden kinderen, zoals julie zelf zeggen, in deze vervallen wereld ontvangen en soms zelfs in zonde verwekt. Maar zij leven in een andere wereld met hun bewust zijn. Zij zijn zich nog niet bewust van de wereld om zich heen en hoe die in elkaar zit etc. Zij zijn nog puur, onbevlekt, zonder rimpel. Maar wij volwassenen kunnen hun puurheid helpen vervuilen. sorry moeilijk te verwoorden.
Halleluja, iemand die het begrijpt wat ik bedoel! |
|
|
Naar boven |
|
|