Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 18:19
|
|
|
En nog iemand die meegaat! Heb ik al bonuspunten? ik heb er nu 4 overgehaald!
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810 met pleegdochter qsjes546, 44 jaar, regio 035 mieke962, 41 jaar, regio 0181 sonja008, 36 jaar regio 0341 willemien943, 45 jaar, regio 010 jans221, 51 jaar, regio 0180 Tjoklat313, 52 jaar, regio 078 flower776 51 jaar, regio 0180
harald940, 37 jaar, regio 038 Leonard480, regio0180 Frankt627, 48 jaar, regio 076 Jozua472, 55 jaar, regio 0113 siroka 33 jaar Willem618, 43 jaar, regio 344 OV (met 4 kinderen) Bram548, 48 jaar, regio0113 ......
bij regen wordt een feest-tent meegenomen door; Leo in samenwerking met Leonard ..... ..... .....
BBQ wordt meegenomen door; ..... ..... .....
houtskool wordt meegenomen door; - harald940 ..... ..... .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 18:27
|
|
|
YES356 schreef: | Helemaal aan het begin. Het eerste stukje wat Xabia schreef las ik ee paar regels die mij bijzonder troffen! Nl :
“maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen? Graag zou ik vooral argumentatie willen lezen over dit onderwerp. (geen verzen dat ik gehoorzaam moet zijn, want dat weet ik heus wel)
maar wat versta je onder gehoorzaamheid: - de 10 geboden - de geboden erbij vanuit bijvoorbeeld leviticus - alle woorden die Paulus neerschreef - De Heilige Geest die de wet in je hart geeft”
Vooral in de eerste zin; “maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen? “ herkende ik in mijn eigen leven veel, Waarom deed ik dingen waarom liet ik dingen?
Was dat wat God van mij vroeg? Of was dat wat “men vond en dacht hoe het in hun ogen van God moest/mog”. ? Dat zat in mijn hoofd bij veel zo niet alles wat ik deed, dacht en liet. Dan dacht ik oops dat mag niet! Of ow dat moet ik!
Bij veel dingen kribbelde het dan diep in me en verwarde het mij! Mijn grote vraag was WIL GOD DIT VAN MIJ?? Hoe mag en moet ik Hem gehoorzamen!?? En Hem dienen???
In liep daar in vast en kwam er achter dat ik veel dingen deed en liet omdat dat wenselijk gedrag was voor “men”! of hoe “men dacht hoe het Moest met alle Bijbelteksten tot de punt en de komma er bij.
Maar wenste/eiste god dat ook van mij persoonlijk? Bedoelde Hij de wet en de regels zo ook voor mij? Gold voor “men” de zelfde regels dan voor mij??? Het voelde niet Goed. Tussen wat ik dacht dat God van me vroeg en wilde aanbieden. En wat “men”van me wilde. Wie of wat moest ik gehoorzamen? om te proberen te leven tot Zijn eer? En Hem te gehoorzamen?
Ik had daar vaak gesprekken over dat ik daar mee in de knoop zat! Tot één van die mensen waar ik mee sprak me de vraag stelde: Kan het wezen dat er een tribunaal in je hoofd zit?? Ik heb daar een week mee lopen denken en bidden! En dacht een tribunaal ???!!!???? En kwam er achter dat er inderdaad een tribunaal =(Rechtsprekend college) in mn hoofd zat!!
Dat waren meningen en regels ed van mensen ( voor de goeden orde!!! lieve goede ,nette gelovige mensen!! Die het beste met me voor hadden)! Maar die zaten in mijn hoofd en op een verkeerde stoel!! Daar hoorde God te zitten! God zette ze uit mijn hoofd! En nam Die plek in!
Soms Gaat er nog wel eens even iemand naast zitten! Dan twijfel ik weer even . maar God Is daar altijd bij en aan Hem kan ik vragen wat te doen en te laten.
Dat houd voor mij niet in dat ik meningen van mensen aanhoor en denk ja dhu dat is jou mening ! maar vraag dan aan God wat hij wil en probeer Hem te gehoorzamen en dat kan best kloppen wat “men” me mee geeft . En dat is wel eens anders dan wat “men”denkt dat God van mij vraagt en wil geven.
En dan ga ik elke keer weer de fout in! Luisteren naar wat “men denk in de bijbel te lezen” en aan te nemen als Gods waarheid. Of gewoon helemaal nergens naar luisteren of iets vragen aan God door “gewoon” mijn eigen gevoel en idee als de waarheid te zien en te doen!
Dus ik ben ook wel eens ongehoorzaam. Maar gelukkig is Jezus de zoon Van de levende God op aarde gekomen. Dan mag ik aan zijn voeten komen. Als een ongehoorzaam kind van Zijn Vader
Dan vergeving vragen dat er altijd te krijgen is. Weer opnieuw beginnen verder gaan Hem zoveel als in mij is te gehoorzamen en om Hem te dienen!!
En Zijn NAAM groot te maken Door Zijn Geest geleid! |
heel goed stuk, quete het maar effe omdat het zo goed is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 18:37
|
|
|
VRIJGEZEL390 schreef: | weer ff een update,
Ik ben dinsdag onverwacht uit het ziekenhuis gekomen. Had eigenlijk pas vrijdag naar huis gemogen maar mijn bloedwaardes waren zo mooi dat ik al naar huis mocht. Ik merk wel dat ik qua conditie een flinke jas heb uitgedaan. Ook is de pijn nog lang niet verdwenen. Moet nog erg veel medicijnen slikken maar ben in ieder geval weer thuis. Ik blijf er op vertrouwen en bidden dat mijn genezing goed zal verlopen. Verder blijft het afwachten en alles van dag tot dag bekijken.
Gr Ernst |
ik blijf voor je bidden tot dat ik hele positieve berichten van je lees. fijn om te horen dat je eerder na huis mocht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 18:58
|
|
|
VRIJGEZEL390 schreef: | weer ff een update,
Ik ben dinsdag onverwacht uit het ziekenhuis gekomen. Had eigenlijk pas vrijdag naar huis gemogen maar mijn bloedwaardes waren zo mooi dat ik al naar huis mocht. Ik merk wel dat ik qua conditie een flinke jas heb uitgedaan. Ook is de pijn nog lang niet verdwenen. Moet nog erg veel medicijnen slikken maar ben in ieder geval weer thuis. Ik blijf er op vertrouwen en bidden dat mijn genezing goed zal verlopen. Verder blijft het afwachten en alles van dag tot dag bekijken.
Gr Ernst |
Goed nieuws Ernst we blijven gewoon doorbidden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:02
|
|
|
JOL252 schreef: | Dit is de zoveelste keer dat deze tekst de revue passeert. Wil je daarmee zeggen (de zogeheten verborgen (en subtiele) boodschap die ik steeds maar niet concreet en helder krijg) dat je hiermee wilt aangeven dat er hier op CM zulke mensen zijn? Het enige wat ik merk is dat er steeds mensen zijn die de discussie open willen aangaan en er niet op uit zijn om mensen in de verleiding te brengen. Gewoon open uitwisselen. Dat is geen verontreiniging maar een voorrecht in dit land waar vrijheid van meningsuiting is dus ook vrijheid om je visie, interpretatie en relatie met God te delen met elkaar. Ik leer er in ieder geval heel veel van... in ieder geval van dit topic: gehoorzaamheid. |
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 5 juli 2012, 19:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:09
|
|
|
je bent veiliger met God in het midden van de storm, dan ergens anders zonder Hem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:09
|
|
|
JANS221 schreef: | echt een RK uitspraak!!! |
ja...haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:15
|
|
|
PETRA944 schreef: | nee je kan niet ondergronds afval lozen, wel vuilniszakken huisvuil onder in de groenebak, vervolgens grasmaaien en dat gras er boven op doen, nemen ze het toch mee, ghe ghe ghe, tenzij vuilnis boven op ligt |
haha, dat deed ik ook in mijn vorige huis, zakken erin en dan even wat struiken snoeien en dat erboven....ja, als ik wéér had vergeten die grijze buiten te zetten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:17
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Herman heeft de gave dat sommige een hekel aan hem krijgen, en het zieke is dat ie daar ook van geniet. met z'n forumpolutie en goedkope waterdagers van de goegemeente etc.
Elke keer dezelfde soort postings met insinuaties....
Wat ben ik blij dat ik niet met zo'n randdebiel als jou hoef om te gaan in het dagelijks leven, H.
Prijs de Heer! |
Logisch toch,dat je iemand toch een keertje bij ze naam gaat noemen Shantia? Ik was zo fout nog niet
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op donderdag 5 juli 2012, 19:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:20
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Herman heeft de gave dat sommige een hekel aan hem krijgen, en het zieke is dat ie daar ook van geniet. met z'n forumpolutie en goedkope waterdagers van de goegemeente etc.
Wat ben ik blij dat ik niet met zo'n randdebiel als jou hoef om te gaan in het dagelijks leven, H.
Prijs de Heer! |
Ik kan veel hebben...maar waar ik echt niet tegen kan...is iemand hier openlijk op het forum uitmaken!!!!!!!!!!!!!!
IK VIND DIT NIET KUNNEN!!!!!!!!
En dan nog PRIJST DE HEER...er achteraan gooien.... Ga je toch schamen...zijn jullie volwassenen???
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 5 juli 2012, 19:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:20
|
|
|
IERSE LUNCH. tenminste wij noemen het zo omdat wij het in Ierland vaak zondags als lunch aten. Het is gebakken kip liefst een hele. met afbak stokbrood, mayonaise, tomaat, komkommer en sla. Dan knutsel je daar steeds een broodje van> Netjes eten kan niet maar lekker..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:22
|
|
|
Prijs de Heer! |
Moet dat nu op een forum? Lekker gaat het hier...als iemand iets zegt wat je niet bevalt wordt je betitelt als randdebiel of ouwe zeikerd.... Of is dat iets van: christenen onder elkaar zeggen zulke dingen tegen elkaar??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:24
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik kan veel hebben...maar waar ik echt niet tegen kan...is iemand hier openlijk op het forum uitmaken!!!!!!!!!!!!!!
IK VIND DIT NIET KUNNEN!!!!!!!! |
Je hebt gelijk C,maar ik werdt voor dingen aan gekeken,maar gelijk even hier recht gezet.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op donderdag 5 juli 2012, 19:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:25
|
|
|
SHANITA130 schreef: | haha, dat deed ik ook in mijn vorige huis, zakken erin en dan even wat struiken snoeien en dat erboven....ja, als ik wéér had vergeten die grijze buiten te zetten... |
collega
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:25
|
|
|
Ach, ik heb 't al weggehaald voor de vrede omdat jullie 't niet oke vinden. ik ben vrij eerlijk, als ik iemand mag is dat ook echt zo en altijd, en andersom ook, dan zeg ik het ook.
Het 'Prijs de Heer' was niet spottend bedoeld, kwam hartgrondig uit mijn hart.
Ja, ben nu toch al gequote, mijn excuses als ik iemand gekwetst heb ermee.
Ik hou niet van verborgen boodschappen met insinuaties en elke keer hetzelfde.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 5 juli 2012, 19:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:26
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ach, ik heb 't al weggehaald voor de vrede omdat jullie 't niet oke vinden. ik ben vrij eerlijk, als ik iemand mag is dat ook echt zo en altijd, en andersom ook.
Ik hou niet van verborgen boodschappen met insinuaties en elke keer hetzelfde. |
Heel goed!..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:27
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Moet dat nu op een forum? Lekker gaat het hier...als iemand iets zegt wat je niet bevalt wordt je betitelt als randdebiel of ouwe zeikerd.... Of is dat iets van: christenen onder elkaar zeggen zulke dingen tegen elkaar?????? |
helemaal mee eens dit kan echt niet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:27
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ach, ik heb 't al weggehaald voor de vrede omdat jullie 't niet oke vinden. ik ben vrij eerlijk, als ik iemand mag is dat ook echt zo en altijd, en andersom ook.
Ik hou niet van verborgen boodschappen met insinuaties en elke keer
hetzelfde. |
Je haalt het weg omdat WIJ het niet oke vinden??? Das helemaal erg!!!! Je scheld niet iemand uit!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:31
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Moet dat nu op een forum? Lekker gaat het hier...als iemand iets zegt wat je niet bevalt wordt je betitelt als randdebiel of ouwe zeikerd.... Of is dat iets van: christenen onder elkaar zeggen zulke dingen tegen elkaar?????? |
Shantia heeft gelijk,wat mij betreft.zeg ze iets geks?
weest blij dat ik je vos hebt genoemd want Jezus is niet alleen liefde geweest tegen Herodus!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:31
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Logisch toch,dat je iemand toch een keertje bij ze naam gaat noemen Shantia? Ik was zo fout nog niet |
Jij was misschien niet fout maar wel erg onbeschoft.....dus wel degelijk fout....... Schrijf dat soort dingen in een mail naar iemand, het gaat het forum zo vervuilen met dit soort scheldwoorden én je komt verder dan ook ongeloofwaardig over met christelijke praatjes......en dat is misschien nog wel erger.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:34
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Je haalt het weg omdat WIJ het niet oke vinden??? Das helemaal erg!!!! Je scheld niet iemand uit!!!! |
Ja, ik heb 't weggehaald omdat ik jullie niet wil kwetsen, en het 'Prijs de Heer' kán heel erg verkeerd overkomen.
Quote: | Je scheld iemand niet uit!!! | .....Ik moest er even over denken....ik gebruik geen scheldwoorden als vloeken en verwensingen dat iemand een ziekte krijgt, da's mijn grens.
En ik denk: "je doet niet elke keer verborgen insinuaties in bijna elke posting'.
Dat vind ík veel erger, dan direct iets zeggen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 5 juli 2012, 19:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:35
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jij was misschien niet fout maar wel erg onbeschoft.....dus wel degelijk fout....... Schrijf dat soort dingen in een mail naar iemand, het gaat het forum zo vervuilen met dit soort scheldwoorden én je komt verder dan ook ongeloofwaardig over met christelijke praatjes......en dat is misschien nog wel erger..... |
Best mens,ik ken die mensen zo goed die de zelfde dingen steeds terug pasen.dat ene woordje ja..ja dat zei die ..ja dat deed die.. ja dat meende die ..daar gaat het bij die mensen om. goed ik vervuil,ik scheld,ik heb christelijke praatjes..en wat doe jij?
ben je er nog;)
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op donderdag 5 juli 2012, 19:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:37
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, ik heb 't weggehaald omdat ik jullie niet wil kwetsen, en het 'Prijs de Heer' kán heel erg verkeerd overkomen.
Je scheld iemand niet uit!!!.....Ik moest er even over denken....ik gebruik geen scheldwoorden als vloeken en verwensingen dat iemand een ziekte krijgt, da's mijn grens.
En ik denk: "je doet niet elke keer verborgen insinuaties in bijna elke posting'.
Dat vind ík veel erger, dan direct iets zeggen. |
Weet je Shanita, je noemt iemand op het forum geen randdebiel, dat kan gewoon niet..... Als je het niet met iemand eens ben of je stoort je aan iemand kan je het ook anders zeggen toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:39
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Best mens,ik ken die mensen zo goed die de zelfde dingen steeds terug pasen.dat ene woordje ja..ja dat zei die ..ja dat deed die.. ja dat meende die ..daar gaat het bij die mensen om. goed ik vervuil,ik scheld,ik heb christelijke praatjes..en wat doe jij? |
Ik las vandaag op een ondernemersblog: mensen kunnen er niet goed tegen als ze op hun fouten worden gewezen...... Dan gaan ze terug reageren met al het venijn wat in hun is......
En ja hoor, ik ben er nog en ga ook zeker voor jou niet weg.....En jij was toch ook al rap weer terug???? Praatjes vullen geen gaatjes Heide...
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 5 juli 2012, 19:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:41
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ach, ik heb 't al weggehaald voor de vrede omdat jullie 't niet oke vinden. ik ben vrij eerlijk, als ik iemand mag is dat ook echt zo en altijd, en andersom ook, dan zeg ik het ook.
Het 'Prijs de Heer' was niet spottend bedoeld, kwam hartgrondig uit mijn hart.
Ja, ben nu toch al gequote, mijn excuses als ik iemand gekwetst heb ermee.
Ik hou niet van verborgen boodschappen met insinuaties en elke keer hetzelfde. |
Je kunt toch niet op het forum iemand voor randdebiel uitmaken. Dat is toch geen discussie voeren. We zitten niet op het schoolplein. Ik vind het erg respectloos
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik las vandaag op een ondernemersblog: mensen kunnen er niet goed tegen als ze op hun fouten worden gewezen...... Dan gaan ze terug reageren met al het venijn wat in hun is......
En ja hoor, ik ben er nog en ga ook zeker voor jou niet weg.....En jij was toch ook al rap weer terug???? Praatjes vullen geen gaatjes Heide... |
of ik jou hoor praten,57 en nog ....
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op donderdag 5 juli 2012, 19:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:44
|
|
|
Ik heb niet alles goed gelezen ga ik zo doen.
Ik vind het heel erg moeilijk als ik 2 mensen mag.
Ik ken willemijn al best lang van het forum, en wij hadden ook weleens woorden, toen ik het eea op het forum over mezelf schreef....dat was achteraf een heel groot misverstand, had haar helemaal verkeerd begrepen.
Sindsdien mag ik Willemijn heel erg graag, en haar postings vind ik vaak erg bemoedigend en heel erg slim.
Nou, en Heide ben ik de laatste weken echt gaan waarderen, door de mooie postings, die echt uit zijn hart komen.
Da's moeilijk, ik kan hier geen partij kiezen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 5 juli 2012, 19:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
|
|
|
ter info voor ieder persoonlijk:
Job 28:28 Maar tegen de mens heeft Hij gezegd: Zie, de vreze des Heeren, dat is wijsheid, en zich afkeren van het kwade is inzicht.
Rom 6:15 Wat dan? Zullen wij zondigen omdat wij niet onder de wet maar onder de genade zijn? Volstrekt niet! 16 Weet u niet dat aan wie u uzelf als slaaf ter beschikking stelt tot gehoorzaamheid, u slaaf bent van wie u gehoorzaamt: óf van de zonde, tot de dood, óf van de gehoorzaamheid, tot gerechtigheid?
(uit HSV)
ps: als ik t was die zou oordelen... men zou (relatief) veilig zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
|
|
HEIDE115 schreef: | of ik jou hoor praten,57 en nog .... |
Ach, net wat Roelande zegt, respectloos......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:47
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik heb niet alles goed gelezen ga ik zo doen.
Ik vind het heel erg moeilijk als ik 2 mensen mag.
Ik ken willemijn al best lang van het forum, en wij hadden ook weleens woorden, toen ik het eea op het forum over mezelf schreef....dat was achteraf een heel groot misverstand, had haar helemaal verkeerd begrepen.
Sindsdien mag ik Willemijn heel erg graag, en haar postings vind ik vaak erg bemoedigend.
Nou, en Heide ben ik de laatste weken echt gaan waarderen, door de mooie postings, die echt uit zijn hart komen.
Da's moeilijk, ik kan hier geen partij kiezen. |
Je behoeft niet te kiezen voor mij..je kent mij een beetje.
|
|
Naar boven |
|
|