Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:43
|
|
|
Het is niet gek om te denken dat de geesten wereld ''bestaat'' Ook in Nieuw-guinea is daar veel mee beleefd, Vele voorwerpen werden gebruikt om de geesten te verdrijven. Een varkensharen plukje was een van deze,en ook een gladde groene steensoort..gebruikten de tovenaren om in contact te komen met de zonnegod Bladeren en kruiden ter genezing staat daar los van de geesten wereld..zo hier ook mensen soms meer baat hebben bij natuurlijke middelen..hoewel alle middelen zegen nodig hebben. Ook daar werd veel verweten aan de voorvaderen..en nog hier en daar. toen er zendingen heen gingen ,met HET WOORD, Hebben veel papua's hun bijgeloof(vooral voorwerpen) verbrand..maar sommigen vielen terug op de touwtjes,stenen..en de afgesneden haar kapsels..wat gebruikt werd in de strijd tegen andere dorpen.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op donderdag 5 juli 2012, 13:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:49
|
|
|
WILLEM618 schreef: | En toch vind ik het moeilijk om te lezen dat je het geleerd hebt van de HG. Wie bekeerd is, is gekocht. En in principe kan die mens niet verloren gaan, wat je ook doet. Ik geloof er niet in, dat een mens dan niet meer zondigd, maar ook niet dat een mens zondenvrij is. Maar, die zonden zijn betaald. Is dat dan een vrijbrief om maar raak te leven? Nee, maar wil je dan zo graag iets doen wat je Liefste pijn doet dan? Vanuit dat perspectief ga je de zonde haten, maar niet uit angst om je Liefste kwijt te raken, of om de zaligheid te verliezen. Wat Jezus gekregen heeft, van Zijn Eigen Vader, heeft Hij duur betaald met Zijn Eigen bloed. Dat raakt Hij dus ook niet meer kwijt. |
Je kan op de school zitten van de mensen of je kan op de school zitten van de HG. Een hemels breed verschil zit daarin. moeilijk uit te leggen.
Ook zij die zich christen noemen gaan verloren daar is de bijbel ook heel duidelijk over als je het mij vraagt en dan denk ik aan de 10 maagden, 5 wijs en 5 dwaas. De 5 dwaas gingen niet naar binnen.
Wij hebben zeker niet een brief om maar raak te leven. maar als wedergeboren christen wordt men steeds meer gevormd naar de image van christus totdat we zonder vlek of rimpel voor Hem komen te staan. We gaan dus steeds minder en minder zondigen. Het is een proces.
Gezien 1john3:9. Ik geloof niet dat een wedergeboren christen maar kan blijven zondigen en zn geweten spreekt hem niet aan. Onmogelijke zaak als je het mij vraagt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:50
|
|
|
[quote=JOSINA022]
Ik sluit me bij jou aan Josina ook in zie het niet als een vloek! Idd is Hij voor ons aan het kruis gestorven..
Maar als ik flowerfull zo lees zouden wij dus wel eens gestraft kunnen worden voor de zonden van onze voorouders?? Nee daar ga ik echt niet in mee.... stel dat mijn opa een moordenaar zou zijn of een dief ben ik dat dan ook?? of moet ik ziekte en narigheid ondergaan door wat mijn grootouders hebben gedaan???
Nou dan zou ik nu toch vrij gezond moeten zijn want de grootouders aan beide kanten zijn hardwerkende mensen geweest in hun leven met liefde voor hun naaste!
En helaas is het tegenovergestelde waar ook ik zit al 1.5 jaar in de ziektewet en gelukkig is het einde in zicht maar ik zie het niet als een straf.. Nee ik ben juist blij met wat mij het afgelopen 1.5 jaar allemaal is overkomen.... waarom?? het heeft mij zoveel sterker gemaakt en me zoveel dichter bij God gebracht!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:51
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Petra, even een reactie op wat je schrijft. Ik weet hoe er gesproken kan worden over hel en over hemel. Maar, ik kan hier niets mee, en is denk ik ook niet mijn verantwoording daar een oordeel in te nemen richting mijn naaste. Wie in het minste een besef heeft wat de hel inhoud, die zwijgt. Eeuwig God te MOETEN missen, en niet te kunnen missen. En dan zonder zoethoudertjes die we op aarde wel kennen. (Een minste vorm van besef hiervan, geeft zo diep verdriet, zo diepe pijn. Kan je daar dan makkelijk over praten, en een ander naar toe verwijzen? zonder daar enig recht toe te hebben?) Die pijn te verdragen, en dat met de wetenschap dat de hel is overwonnen, maar niet te hebben gewild dat die Jezus Koning werd over je leven. Als degene die een ander de hel in praat iets beseft van wat hij/zij zegt, die slaapt niet meer voordat die ander ook als Kind van God mag aangenomen zijn. Hier praat je echt niet goedkoop over, als je enig besef heb van wat je zegt. Petra, ik zeg dit naar aanleiding van jou reactie, dus niet als commentaar op jou reactie, he |
Mooi!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:53
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Morgenavond loopt mijn abo af, en ben ik weer een tijdje CM-loos. Ik heb van alles op de agenda staan, en hoop heerlijk te genieten van de zomer.
Ik vrees dat ik de verleiding niet kan weerstaan om daarna weer es terug te komen. ..........
Jullie het allerbeste toegewenst, en graag tot CM's!! |
Nah wegloper doei steen fijne vakantie he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:57
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Nu geloof ik dat het echt niet eerlijk is...want hier valt alweer regen...het is niet veel...en mijn meditatie hoekje blijft droog...maar helemaal geen zon Steen...maar ook helemaal niet koud...en ben ik tevreden want ik denk dat het benauwde weer mij de das om heeft gedaan...
Ziekies valt mee hoor....we hebben het hele weekeind nog hoor.. |
Tja Zeeland is verkeerd gebied dat weet je toch vannacht de boel lekker zoveel mogelijk opengehouden maar echt afkoelen deed het niet. Vanmorgen scheen volop de zon en ook nu komt tie er weer door de was hangt lekker te drogen Maar vanavond mag er best effe lekker een bui komen hoor hoef ik niet te sproeien want mn hortensias hebben dorst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:58
|
|
|
Huh geen vrouwenkwaaltjes meer?? Hebben we nu al alles besproken dan ken nooittttttttttttt
Komt Yes vanavond weer met zn verbaasde smileys
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:59
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik ga mijn abo opzeggen...pfffff... |
Voor de 200 ste keer dat noemt men een jojo of besluitloostype
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:01
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Petra, even een reactie op wat je schrijft. Ik weet hoe er gesproken kan worden over hel en over hemel. Maar, ik kan hier niets mee, en is denk ik ook niet mijn verantwoording daar een oordeel in te nemen richting mijn naaste. Wie in het minste een besef heeft wat de hel inhoud, die zwijgt. Eeuwig God te MOETEN missen, en niet te kunnen missen. En dan zonder zoethoudertjes die we op aarde wel kennen. (Een minste vorm van besef hiervan, geeft zo diep verdriet, zo diepe pijn. Kan je daar dan makkelijk over praten, en een ander naar toe verwijzen? zonder daar enig recht toe te hebben?) Die pijn te verdragen, en dat met de wetenschap dat de hel is overwonnen, maar niet te hebben gewild dat die Jezus Koning werd over je leven. Als degene die een ander de hel in praat iets beseft van wat hij/zij zegt, die slaapt niet meer voordat die ander ook als Kind van God mag aangenomen zijn. Hier praat je echt niet goedkoop over, als je enig besef heb van wat je zegt. Petra, ik zeg dit naar aanleiding van jou reactie, dus niet als commentaar op jou reactie, he |
dankje willem,jij bent wijs. een oordeel over nemen richting je naaste, je hebt wel gelijk,maar ik verloor me kleindochtertje en weet hoe sommigge gelovigen goed bedoeld tegen ouders dingen kunnen zeggen, dat het moeilijk is om die mensen er niet op te veroordelen. en ik neem het die mensen niet kwalijk, hun geloof,in mijn ogen een verkeerde manier van gods woorden begrijpen. en vind het niet kunnen wat sommigge cristenen dan goed bedoeld zeggen tegen andere mensen. ikhoorde dat de man die de begravenis regelde een begravenis had meegemaakt in een kerk en die moeder moest haar kindje begraven met het geloof dat haar kindje naar de hel ging. mag je iemand die mensen zo iets leert niet veroordelen? iemand die tegen zieken mensen zegt, jaa zonde in je leven.... enfin,het gaat hier onweren, het is zo benauwd dat ik de fut niet meer had om opteruimen, maar opruimen en nadenken.. sorry voor iedereen voor het offtopic gaan lees het vanavond wel bij,.misschien zegt iemand nog wat wijs, waar ik wat van kan leren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RODJER101
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:10
|
|
|
We gaan samen met CM leden bidden om ons Koning van hemel en het heelal groot te maken voor zijn grote liefde die Hij aan de mens gaaf
19] 1 Toen liet Pilatus Jezus geselen. 2 De soldaten vlochten een kroon van doorntakken, zetten die op zijn hoofd en deden hem een purperen mantel aan. 3 Ze liepen naar hem toe en zeiden: ‘Leve de koning van de Joden!’, en ze sloegen hem in het gezicht. 4 Pilatus liep weer naar buiten en zei: ‘Ik zal hem hier buiten aan u tonen om u duidelijk te maken dat ik geen enkel bewijs van zijn schuld heb gevonden.’ 5 Daarop kwam Jezus naar buiten, met de doornenkroon op en de purperen mantel aan. ‘Hier is hij, de mens,’ zei Pilatus. 6 Maar toen de hogepriesters en de gerechtsdienaars hem zagen begonnen ze te schreeuwen: ‘Kruisig hem, kruisig hem!’ Toen zei Pilatus: ‘Neem hem dan maar mee en kruisig hem zelf, want ik zie niet waaraan hij schuldig is.’ 7 De Joden zeiden: ‘Wij hebben een wet die zegt dat hij moet sterven, omdat hij zich de Zoon van God heeft genoemd.’ 8 Toen Pilatus dat hoorde werd hij erg bang. 9 Hij ging het pretorium weer in en vroeg aan Jezus: ‘Waar komt u vandaan?’ Maar Jezus gaf geen antwoord. 10 ‘Waarom zegt u niets tegen mij?’ vroeg Pilatus. ‘Weet u dan niet dat ik de macht heb om u vrij te laten of u te kruisigen?’ 11 Jezus antwoordde: ‘De enige macht die u over mij hebt, is u van boven gegeven. Daarom draagt degene die mij aan u uitgeleverd heeft de meeste schuld.’ 12 Vanaf dat moment wilde Pilatus hem vrijlaten. Maar de Joden riepen: ‘Als u die man vrijlaat bent u geen vriend van de keizer, want iedereen die zichzelf tot koning uitroept pleegt verzet tegen de keizer.’ 13 Pilatus hoorde dat, liet Jezus naar buiten brengen en nam plaats op de rechterstoel op het zogeheten Mozaïekterras, in het Hebreeuws Gabbata. 14 Het was rond het middaguur op de voorbereidingsdag van Pesach. Pilatus zei tegen de Joden: ‘Hier is hij, uw koning.’ 15 Meteen schreeuwden ze: ‘Weg met hem, weg met hem, aan het kruis met hem!’ Pilatus vroeg: ‘Moet ik uw koning kruisigen?’ Maar de hogepriesters antwoordden: ‘Wij hebben geen andere koning dan de keizer!’ 16 Toen droeg Pilatus hem aan hen over om hem te laten kruisigen. Joh 19:1-16
bidders
Herman Marthe Rodjer
Laatst aangepast door
|
RODJER101
|
op donderdag 5 juli 2012, 13:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:22
|
|
|
Ik heb nog wel een domme vraag hoor......het houdt me steeds bezig......
Ik ga weer over van vloerbedekking naar hout......op welk moment doe ik dan vilt onder de poten van kasten en banken??? Nu nog niet want het schuift voor geen meter,dus na het leggen.......toch?Hoe krijg ik die dingen dan binnen over mn nieuwe vloer zonder krassen?Tillen is geen optie,zoveel spierballen heb ik nou ook weer niet,ik ben wel heel goed in duwen Een blik mannen opentrekken gaat ook niet lukken.....die hebben rotsmoezen.......ze moeten hooien......hebben kramp in de rug.......moeten boodschappen doen voor moeder de vrouw........zijn te oud..........mietjes!
Ik zie vast iets over het hoofd,ik mis het "praktischdenkengen"
Optie "krat bier koudzetten en bbq aan,na het volgooien de mannen naar binnen lokken" heb ik al in gedachten.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:24
|
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:20
Quote: | FLOWERFUL: Deze geestelijke vloeken kunnen pas verbroken worden als men tot Jezus komt en in gehoorzaamheid aan Hem gaat leven.De slagen van het leven voor de ene erger dan de andere! Zijn die je niet bekend??
Het kan zijn op het vlak van financiën, ziekte, werk, relaties etc etc. Behalve door de zondeval en wat ons geestelijke wordt doorgegeven van de vorige generatie en mede door onze keuzes die we maken in dit leven zoals xabia al aangaf, kunnen we nog meer de vruchten van de vloek oogsten in ons leven.
maar zoals roelande al aangaf: wat men zaait zal men oogsten.
Zaait men gehoorzaamheid aan God, oogst men de zegen en de voorspoed. Helaas ondervinden ook wel zij die in gehoorzaamheid aan God leven wat tegenslag of ziektes, welke te wijten is aan de vervallen wereld dankzij de zondeval zoals Xabia ook aangaf maar kan ook wel een generatie overslaan.
Maar de tegenslagen of/en ziektes zijn veel sterker aanwezig en veel meer bij hun die in ongehoorzaamheid aan God leven. Want ongehoorzaamheid aan God brengt ons onder de vloek aangegeven o.a. in deutr 28. Helaas worden de geestelijk vloeken doorgegeven aan de generatie daarna die dat dan ook weer veel sterker ervaren mede ook door hun eigen ongehoorzaamhied. Ook hier geldt kan ook een generatie overslaan.
Deze geestelijke vloeken kunnen pas verbroken worden als men tot Jezus komt en in gehoorzaamheid aan Hem gaat leven. Het is een proces en vraagt ook wel hulp van bekwame broeders en zusters in de Heer met bepaalde gaven. En dit heb ik in mn eigen leven ervaren, mijn leven is nooit over rozen gegaan, ik weet dus wel degelijk waar ik het over heb.
En ja, deutr 28 is wel in het OT maar is nog steeds van kracht als je het mij vraagt. Ik heb het idg wel ervaren in mijn leven.
mat 5:18>Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. |
Hoi Flowerful,
Ik vind je tegenstrijdig, jou niet, maar wat je schrijft in deze post van jou.
Kijk, eerst schrijf je: " Zaait men gehoorzaamheid aan God, oogst men de zegen en de voorspoed. ".
Daarna: "Helaas ondervinden ook wel zij die in gehoorzaamheid aan God leven wat tegenslag of ziektes, welke te wijten is aan de vervallen wereld dankzij de zondeval.."
Als iemand pas tot bekering komt kan tie hierdoor in de war raken.
Eerst kom je met een wealth and health evangelie, daarna dat het ook kan zijn als je wel gehoorzaam bent dat je toch tegenslagen krijgt door de zondeval....
Ik zat in een groep die de wealth and health evangelie predikten.(ja, heb in meerder groepen gezeten..)
Nou, als je dan tegenslagen had, zeiden 'ze' dus dat je wel zonde in je leven zou hebben, je geloof niet groot genoeg was...erg schadelijk denk ik, zulke dingen.
Toen ik naar de traditionele Gereformeerd Vrijgemaakt ging, leerde ik, dat ziekte, tegenslagen etc, nu eenmaal voorkomen in deze gebroken wereld, en dat het juist de kunst is om met God's hulp ermee om te gaan, het te kunnen dragen Quote: | Deze geestelijke vloeken kunnen pas verbroken worden als men tot Jezus komt en in gehoorzaamheid aan Hem gaat leven. |
Ja, deze hoorde ik zo vaak in de groepen. Nou, ik kan je een ding vertellen en da's natuurlijk weer mijn mening, dat narigheid ook kan komen door trauma's in de kindertijd en dus te verklaren is (psychologisch.) Dan kunnen ze bidden en bidden en vloeken verbreken, maar dingen gaan dan niet weg. Dan raak je als christen alleen ontmoedigd, dan denk je wat is er mis, ze bidden steeds en ik blijf angst enzo houden.
Net zoals je je been verbrijzeld bij het skieen tegen een boom, dan kan je ook bidden, maar je hebt toch een stalen pin in je been nodig en je blijft een halfjaar in het ziekenhuis.
Dan kan je als je psychische problemen hebt ook naar een psycholoog in die gevallen.
Ja, ik ben zelf bang dat psychische problemen dat daar nogal eens de schuld wordt gegeven dat dat een vloek is....
En nu...ben ik werken
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 5 juli 2012, 13:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:25
|
|
|
baby en kinderen gaan niet naar de hel die zijn puur.( quote flowerful)
eh.....ons doopformulier zegt dat onze kinderen in zonde ontvangen engeboren worden.......logische gevolgtrekking is dus: zij gaan dus naar de hel......echter...daar is Gods liefhebbende vaderwoord: zij worden gedoopt in Gods, Jezus'en geestes naam om behouden te worden!!!
maar je hebt gelijk, wij begrijpen je niet.....wees dan duidelijker in wat je wel bedoelt en gelooft....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:29
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Is hun geaardheid een zonde?? Ik heb vroeger les gehad van een homofiele onderwijzer,ik ben er niet slechter van geworden......denk ik Ook hier stond aan school een onderwijzeres die samenwoonde met haar vriendin.Het werd niet uitgesproken maar iedereen wist er van.Beide zijn christelijke scholen.Kwestie van acceptatie?Ik weet het niet........ik heb het proces destijds niet meegemaakt.
Niet alles komt uit zonde voort en niet aan alle zondes heb je schuld....... |
dat bedoel ik!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:31
|
|
|
TINK100 schreef: | baby en kinderen gaan niet naar de hel die zijn puur.( quote flowerful)
eh.....ons doopformulier zegt dat onze kinderen in zonde ontvangen engeboren worden.......logische gevolgtrekking is dus: zij gaan dus naar de hel......echter...daar is Gods liefhebbende vaderwoord: zij worden gedoopt in Gods, Jezus'en geestes naam om behouden te worden!!!
maar je hebt gelijk, wij begrijpen je niet.....wees dan duidelijker in wat je wel bedoelt en gelooft.... |
Er wordt geschreven over het gesprek van Jezus over het geboren worden in de Geest. Joh 3:5. Tenzij iemand geboren word uit water en Geest, kan hi het Koninkrijk Gods niet binnengaan". ... Gijlieden moet werdomgeboren worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:33
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb nog wel een domme vraag hoor......het houdt me steeds bezig......
Ik ga weer over van vloerbedekking naar hout......op welk moment doe ik dan vilt onder de poten van kasten en banken??? Nu nog niet want het schuift voor geen meter,dus na het leggen.......toch?Hoe krijg ik die dingen dan binnen over mn nieuwe vloer zonder krassen?Tillen is geen optie,zoveel spierballen heb ik nou ook weer niet,ik ben wel heel goed in duwen Een blik mannen opentrekken gaat ook niet lukken.....die hebben rotsmoezen.......ze moeten hooien......hebben kramp in de rug.......moeten boodschappen doen voor moeder de vrouw........zijn te oud..........mietjes!
Ik zie vast iets over het hoofd,ik mis het "praktischdenkengen"
Optie "krat bier koudzetten en bbq aan,na het volgooien de mannen naar binnen lokken" heb ik al in gedachten..... |
een oude deken eronder?? of je hebt van die kleine transport karretjes, voor verhuizingen enzo......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:38
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Er wordt geschreven over het gesprek van Jezus over het geboren worden in de Geest. Joh 3:5. Tenzij iemand geboren word uit water en Geest, kan hi het Koninkrijk Gods niet binnengaan". ... Gijlieden moet werdomgeboren worden. |
Herman, in de nederlandse kerken gebruiken we bij dopen, avondmaal, belijdenis en huwelijken een formulier wat gebaseerd is op de heidelbergsche cathechismus.......deze formulieren worden geheel of gedeeltelijk voorgelezen bij deze hoogtijdagen......daarbij worden ook vragen gesteld aan de persoon of personen, waarop het antwoord JA gegeven mag worden......In ons doopformulier is deze opmerking genoemd, om mee aan te geven dat elk mens en kind gedoopt MOET worden in de naam van de drieenig God.....om zo behouden te worden..... Een gift van onze grote God aan ons....... wat wij bij onze belijdenis weer moegen terug geven......Ja, ik wil bij U horen, nadat U mij hebt uitgekozen om Uw kind te zijn........
( heeft dus niet te maken met wedergeboorte of geboren worden uit de geest)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:40
|
|
|
INGE721 schreef: | Het zijn kamerplanten, zou het dan ook helpen? |
gewoon proberen...wie weet helpt het.....baar het niet schaadt het ook niet, miss krijg je dan wel knoflook uit eigen tuin...eh...bloempot....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:43
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Morgenavond loopt mijn abo af, en ben ik weer een tijdje CM-loos. Ik heb van alles op de agenda staan, en hoop heerlijk te genieten van de zomer.
Ik vrees dat ik de verleiding niet kan weerstaan om daarna weer es terug te komen. ..........
Jullie het allerbeste toegewenst, en graag tot CM's!! |
Okay !! jammer! Jij ook het allerbeste, en een lekkere zomer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:47
|
|
|
TINK100 schreef: | baby en kinderen gaan niet naar de hel die zijn puur.( quote flowerful)
maar je hebt gelijk, wij begrijpen je niet.....wees dan duidelijker in wat je wel bedoelt en gelooft.... |
God, hoe moet ik dit uitleggen! idd worden kinderen zoals julie zelf zeggen in deze vervallen wereld ontvangen en soms zelfs in zonde verwekt. Maar zij leven in een andere wereld met hun bewust zijn. Zij zijn zich nog niet bewust van de wereld om zich heen en hoe die in elkaar zit etc. Zij zijn nog puur, onbevlekt, zonder rimpel. Maar wij volwassenen kunnen hun puurheid helpen vervuilen. sorry moeilijk te verwoorden.
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op donderdag 5 juli 2012, 13:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:58
|
|
|
Wat ben ik ontzettend blij met de sterke bijdragen van Xabia, Josina, Tink, Zeeland, Petra...
Ik moet even denken aan het geworteld en gegrondvest zijn, ergens in Efeziërs "Moge hij vanuit zijn rijke luister uw innerlijke wezen kracht en sterkte schenken door zijn Geest, [17] zodat door uw geloof Christus kan gaan wonen in uw hart, en u geworteld en gegrondvest blijft in de liefde. [18] Dan zult u met alle heiligen de lengte en de breedte, de hoogte en de diepte kunnen begrijpen, [19] ja de liefde van Christus kennen die alle kennis te boven gaat, opdat u zult volstromen met Gods volkomenheid." (Willibrord)
Wow, pure genade en niet door eigen inzichten, werken, zwoegen... Het is Hij die ALLES volbracht heeft.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 5 juli 2012, 14:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 14:04
|
|
|
Quote: | Flowerful: Geesten of de demonische wereld is/zijn verbonden aan uitgesproken vloeken. Zelfs vodoo, hekserij, santanisten etc weten heel goed hoe dat zit en uiten elke dag vloeken naar mensen, in principe sturen ze demonen op mensen af. En ze weten heel goed ermee te werken. Vooral satanisten uiten elke dag in de nachtelijke uren vooral, vloeken over christenen. Door het uitspreken van vloeken worden geesten uitgezonden om christenen te vernietigen. Ze kunnen mensen/christenen zodanig vervloeken dat die ziek worden en/of dood gaan.
Sorry maar in mijn cultuur en ook andere is het zo normaal hoe mensen met de geestelijke wereld spelen en hoe ze mensen zelfs de dood in vervloeken. Voor mn bekering heb ik dat zelfs met mn eigen ogen gezien hoe ze dat doen. vloeken, geesten of demonische wereld zijn realiteit of men dat wil geloven of niet. |
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:42
Even een stuk gequote,
Jij komt natuurlijk uit een ander cultuur, ja, da's logisch.
Een cultuur maakt verschil, in die zin voor de vorm, waar het in is gegoten.
Ik denk zelf dat onoprechtheid als doel iemand anders te kwetsen dat daar ook vloek vanuit kan gaan.
Ik had jaren geleden ook echt last van stemmen met opdrachten, ja, 10 jaar geleden nog... Ik heb geleerd ertegen te vechten, door tegen die 'stemmen' te zeggen dat ze moeten oprotten en wel nu meteen. Dat hielp God zij dank!
Zit nu al jaren zonder die stemmen alleen liefelijke stemmen, gedachten hoe je wil
Ik geloof ook dat er naam christenen zijn. dus geen heidenen die oprecht niet geloven en dat eerlijk zeggen. Maar, veel erger, mensen die zich voordoen als christenen, maar ondertussen onoprecht zijn, vals eigenlijk. Ik geloof zeker dat van de laatste categorie vloeken van uit kan gaan.
Ja, dat is wat ik denk.
Nu ga ik echt iets doen hier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 14:41
|
|
|
PETRA944 schreef: | nee je kan niet ondergronds afval lozen, wel vuilniszakken huisvuil onder in de groenebak, vervolgens grasmaaien en dat gras er boven op doen, nemen ze het toch mee, ghe ghe ghe, tenzij vuilnis boven op ligt |
...dus je belazert de boel??? Mooi en christelijk is dat...pffff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:10
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:20
Hoi Flowerful,
Ik vind je tegenstrijdig, jou niet, maar wat je schrijft in deze post van jou. Ik denk dat je eerder niet zo goed begrijpt wat ik probeer te vertellen. maar goed. Kijk, eerst schrijf je: " Zaait men gehoorzaamheid aan God, oogst men de zegen en de voorspoed. ".
Daarna: "Helaas ondervinden ook wel zij die in gehoorzaamheid aan God leven wat tegenslag of ziektes, welke te wijten is aan de vervallen wereld dankzij de zondeval.." ok, ook zij die het wel gaat worden soms ook wel ziek hetzij griep of erger , waar of niet? Ook zij die het wel gaat gaan ook een keer dood, waar of niet? Ook zij die een goede business hebben, doen ook welles een misser waardoor ze wat geld verliezen, waar of niet? We hebben soms niet alles in de hand, situaties of zo, waar of niet? We hebben bv andere mensen niet in de hand, waar of niet? Wel, sommige proberen dat dan wel door dominatie en manipulatie afen. Snap je wat ik bedoel? Wat jouw was overkomen had je dat zelf in de hand? Had je erom gevraagd? waarom gebeurde het dan? Was je dan zo slecht? Heb je het nooit afgevraagd? Ik idg wel. En ik heb het antwoordt gevonden die mij voldoening gaf maar hoeft voor een ander niet zo te zijn en hoeft door een ander ook niet geaccepteerd te worden.
Als iemand pas tot bekering komt kan tie hierdoor in de war raken. kan, die zullen het later wel weer begrijpen als ze groeien in het geloof. Maar er zijn er ook die niet in de war raken maar het juist begrijpen. Het hangt van hun geestelijke ontwikkeling af waar ze op dat moment zijn. We zijn niet allemaal het zelfde of op de zelfde geestelijke ontwikkeling of golflengte om het even zo te zeggen.
Eerst kom je met een wealth and health evangelie, daarna dat het ook kan zijn als je wel gehoorzaam bent dat je toch tegenslagen krijgt door de zondeval.... o.a. de duivel is altijd bezig God voor zij troon uit te dagen om zijn kinderen op de proef te stellen, kijk maar naar job 1:6-12, wat gebeurde er met job/ Vul maar aan.
Ik zat in een groep die de wealth and health evangelie predikten.(ja, heb in meerder groepen gezeten..)
Nou, als je dan tegenslagen had, zeiden 'ze' dus dat je wel zonde in je leven zou hebben, je geloof niet groot genoeg was...erg schadelijk denk ik, zulke dingen. Ik denk dat ik niet alleen maar zonde heb genoemd maar ook andere dingen. maar zo-wie-zo zullen we ook wel een bijdrage in hebben. In mijn geval was het mijn heidens levenstijl, vloeken misschien ook wel ergens een leugen om bestwil verteld of stiekem iets doen, jezus naam in uiting van vloek noemen, of verzin maar iets. Voor onze bekering is niemand zonder zonde toch.
Toen ik naar de traditionele Gereformeerd Vrijgemaakt ging, leerde ik, dat ziekte, tegenslagen etc, nu eenmaal voorkomen in deze gebroken wereld, dat is ook zo alleen zit er een geestelijke demonische wereld (>Efez6:12) achter die dit veroorzaakt heeft en die nog steeds actief is in deze wereld en in mensen.
en dat het juist de kunst is om met God's hulp ermee om te gaan, het te kunnen dragen Alleen met Gods hulp kunnen we stand houden tegen deze geestelijke demonische wereld daarom hebben wij de HG (die men krijgt door wedergeboorte) zo hard nodig want Hij is de enige die opgewassen is tegen deze geestelijke demonishce machten. Als mens hebben we beperkte geestelijke kracht die uitgeput kan raken, kan, hoeft niet maar die is niet opgewassen tegen die van de duivel en dan heb ik het hier over onbekeerden.
Ja, deze hoorde ik zo vaak in de groepen. Nou, ik kan je een ding vertellen en da's natuurlijk weer mijn mening, dat narigheid ook kan komen door trauma's in de kindertijd en dus te verklaren is (psychologisch.) trauma's is zeer zeker ook een optie
Dan kunnen ze bidden en bidden en vloeken verbreken, maar dingen gaan dan niet weg. Er kan ook voor de trauma's gebeden worden wat God dan soms doet tijdens zo een sessie dan gaat hij met die persoon de trauma in om degene te genezen, dan wordt er gebeden dat Jezus in die trauma en pijn komt dan vindt echte genezing plaats in de ziel.
Dan raak je als christen alleen ontmoedigd, dan denk je wat is er mis, ze bidden steeds en ik blijf angst enzo houden. Kan ik me voorstellen dan je ontmoedigd raakt maar niet iedereen weet hoe te bidden of pastoraat te geven bij beschadigde mensen. Daarom geef ik ook aan dat alleen bekwame mensen met profetische gaven die weten hoe ze God hierin moeten volgen mensen zoals jij en ik kunnen helpen. Ik heb ze idg gevonden in maasdijk [url]www.wonderfulfreelifeministrie.nl[/url]. Ik was er dinsdag nog voor een gebedsessie geweest en heb in mn ziel verandering ervaren. Ik heb het ook jaren zelf met God moeten doen maar hoe deze bekwame mensen mij hebben geholpen zou mij weer nog meer jaren hebben gekost om erachter te komen wat God via deze mensen heeft geopenbaard.
Net zoals je je been verbrijzeld bij het skieen tegen een boom, dan kan je ook bidden, maar je hebt toch een stalen pin in je been nodig en je blijft een halfjaar in het ziekenhuis.
Dan kan je als je psychische problemen hebt ook naar een psycholoog in die gevallen. een psycholoog helpt het probleem tot een bepaalde hoogte te analyseren of bewoorden of je hij/zij is een luisterend oor. Een psycholoog keur ik zeker niet af, het helpt tijdelijk maar zal weer opspelen als het weer getriggerd wordt. Een christelijke psycholoog die na mn verhaal ook met me bad had ik meer aan maar die overleed helaas aan kanker. maar goede HG vervulde pastoraal bidders zoals ik hierboven aangaf helpt ook,die gaan veel dieper met God in het probleem en bidden dan ook voor wat speelt waardoor echte genezing van de ziel plaats vindt.
Ja, ik ben zelf bang dat psychische problemen dat daar nogal eens de schuld wordt gegeven dat dat een vloek is.... ik zou het niet zo zeggen maar eerder bijvoorbleed: mijn psychische problemen zijn een gevolg van de dingen die ik heb meegemaakt doordat de vloek werkzaam was in mn leven. De vloek die ik vanuit het voorgeslacht overgedragen kreeg toen ik op deze aardbol kwam, zorgde ervoor dat het mijn leven bemoeilijkte en ik daardoor veel met afwijzing te maken kreeg die weer wonden sloeg in mn ziel en daardoor na jarenlange afwijzing psychische problemen kreeg zoals angst, minderwaardigheid of noem maar op. Ja, sorry met schrijven is het lastiger om iets uit te leggen..
En nu...ben ik werken | ok, werk ze!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:20
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Er wordt geschreven over het gesprek van Jezus over het geboren worden in de Geest. Joh 3:5. Tenzij iemand geboren word uit water en Geest, kan hi het Koninkrijk Gods niet binnengaan". ... Gijlieden moet werdomgeboren worden. |
toen mijn kleindochtertje overleed,dacht ik ook aan deze dingen en sommigge woorden van cristenen . ze is naar het crematorium gebracht in een mandje, in het mandje gaven haar ouders wat spulletjes mee, ook een medaillon die ik gegeven had aan haar, daar in een briefje met wat woorden voor haar en achterop het briefje,droeg ik haar op in jezus naam, dat ze veilig in godshand palm mocht zijn, dicht bij god de woorden voor haar die ik mee gaf, stond ook in dat ik haar later zou zien in de hemel de ouders hebben haar zelf naar de oven gedragen, op de band gelegd, het luik ging open en ze zagen het mandje in het vuur gaan en het luik ging dicht. in het mandje waren meerdere sieraden en dingen meegegeven. toen ze later de as ophaalden, zat het medaillon nog in het as, zwart geblakerd door het vuur. het is schoongemaakt,me dochter draagt het nu het is niet vervormd,de inkervingen zijn nog helemaalgoed. ikheb ales nagezocht,hoe heet de oven gaat met zo,n klein lichaampje en het had op zijn minst moeten smelten het medaillon. Ik zie het als een wonder van god. god die naar ons omkeek in ons verdriet, ons liet weten,kijk ik heb de dood overwonnen,ik ben er echt, ik heb je vragen gehoord waar ze nu is, ze is bij mij, veilig geborgen in gods handpalm.
dus je kan teksten lezen over wie behouden word en niet, dit kindje,niet gedoopt is bij jezus, net zoals zovelen mensen waarvan we het misschien niet verwachten. we hebben een liefdevolle god, die van ons houd en hij legt onsniet alles uit,wij kunnen die wetenschap van hem,wijsheid niet aan. mijn kleindochter is in het koninkrijk van god,net zoals veeelen andere kinderen daar ben ik 100 procent van overtuigd. na dit wonder wat god ons gaf, als troost, bij ons was in ons verdriet.
voor er discussies komen over het onderwerp, wat ik misschien beter niet had kunnen aankaarten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE009
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:33
|
|
|
PETRA944 schreef: | toen mijn kleindochtertje overleed,dacht ik ook aan deze dingen en sommigge woorden van cristenen . ze is naar het crematorium gebracht in een mandje, in het mandje gaven haar ouders wat spulletjes mee, ook een medaillon die ik gegeven had aan haar, daar in een briefje met wat woorden voor haar en achterop het briefje,droeg ik haar op in jezus naam, dat ze veilig in godshand palm mocht zijn, dicht bij god de woorden voor haar die ik mee gaf, stond ook in dat ik haar later zou zien in de hemel de ouders hebben haar zelf naar de oven gedragen, op de band gelegd, het luik ging open en ze zagen het mandje in het vuur gaan en het luik ging dicht. in het mandje waren meerdere sieraden en dingen meegegeven. toen ze later de as ophaalden, zat het medaillon nog in het as, zwart geblakerd door het vuur. het is schoongemaakt,me dochter draagt het nu het is niet vervormd,de inkervingen zijn nog helemaalgoed. ikheb ales nagezocht,hoe heet de oven gaat met zo,n klein lichaampje en het had op zijn minst moeten smelten het medaillon. Ik zie het als een wonder van god. god die naar ons omkeek in ons verdriet, ons liet weten,kijk ik heb de dood overwonnen,ik ben er echt, ik heb je vragen gehoord waar ze nu is, ze is bij mij, veilig geborgen in gods handpalm.
dus je kan teksten lezen over wie behouden word en niet, dit kindje,niet gedoopt is bij jezus, net zoals zovelen mensen waarvan we het misschien niet verwachten. we hebben een liefdevolle god, die van ons houd en hij legt onsniet alles uit,wij kunnen die wetenschap van hem,wijsheid niet aan. mijn kleindochter is in het koninkrijk van god,net zoals veeelen andere kinderen daar ben ik 100 procent van overtuigd. na dit wonder wat god ons gaf, als troost, bij ons was in ons verdriet.
voor er discussies komen over het onderwerp, wat ik misschien beter niet had kunnen aankaarten... |
Hier ben ik ten volle van overtuigd. Jouw kleindochter is nu bij Jezus! Dat is voor mij ook een zekerheid!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:35
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Schoonmaakazijn werkt echt super als onkruidenmosverdelger!!!!!!!!!! |
Als het langere tijd droog is, werkt keukenzout erover strooien en vervolgens heet water erover ook prima (En dat ruik je niet )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:35
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...dus je belazert de boel??? Mooi en christelijk is dat...pffff |
ghe ghe,soms komt me oude natuur omhoog,kan ik het niet laten en ik geef toe ik last heb van binnenpretjes als ze de inhoud van de bak meenemen. ben ik mooi van dat vuilnis af,maar ik doe het steeds beter, gooi niet meer stiekemis in het donker zakken bij die vervelende buren in hun bak die vreemd genoeg wel over hebben... maar ja veel kinderen, veel vuilnis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:37
|
|
|
Enjoy;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:41
|
|
|
PETRA944 schreef: | ghe ghe,soms komt me oude natuur omhoog,kan ik het niet laten en ik geef toe ik last heb van binnenpretjes als ze de inhoud van de bak meenemen. ben ik mooi van dat vuilnis af,maar ik doe het steeds beter, gooi niet meer stiekemis in het donker zakken bij die vervelende buren in hun bak die vreemd genoeg wel over hebben... maar ja veel kinderen, veel vuilnis. |
Als jij later in de hemel komt kan het goed zijn dat Petrus jou een taak geeft bij de vuilnisophaling en sortering er van...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|