Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:07
|
|
|
God verlaat niet ...wat Zijn Hand ....begon....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:09
|
|
|
Net een half uur naar m'n werk gereden voor een gesprek om er vervolgens achter te komen dat het gesprek pas vanmiddag is Erger is nog dat de tijd van vanmiddag gewoon in mijn agenda staat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:10
|
|
|
Quote: | Héé!!
Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, ik val op vrouwen. Ikzelf kan dit aan God verantwoorden, sterker nog, ik denk dat God mij homoseksueel geschapen heeft. Ik denk dat het geen zonde is om met een vrouw een relatie aan te gaan. Ik denk dat wanneer ik iemand wordt die ik niet ben, dat God daar juist verdrietig van wordt! Homoseksualiteit is geen keuze, het is een geaardheid, gebasseerd op gevoelens, gevoelens heb je niet onder controle, het overkomt je. Natuurlijk is het jouw eigen keus, op die gevoelens in te gaan of niet. Maar wat houdt je tegen; Wanneer jij een gelijkwaardige relatie opbouwt, gebasseert op liefde en trouw en samen in deze relatie en met deze relatie God wil dienen? Dat is tcoh prachtig! Gods liefde is zo groot, wij kunnen deze niet in een kader plaatsen!
Ben benieuwd hoe jullie hierover denken?
Liefs, Jullie zuster in de HEER! Jasmijn |
Nou als ik homo zou zijn, zou ik ook gewoon praktizeren. Ik ben het alleen niet. Ik heb genoeg gelezen. Ot, dan moet je je aan alle wetten houden, en het Nt heeft 't er niet eens over. En waar het erover gaat gaat het erover van mannen(meeervoud) met mannen en vrouwen met vrouwen. Dat had met de losbandige groepsseks te maken zoals die nu in parenclubs voorkomt. Wel over je hand afhakken en je oog uitrukken als die je tot zonden verleid. Hoeveel mannen kijken er naar dubieuze sites als moeder al op bed ligt, je zou ze de kost moeten geven.
En dan wordt zo'n meisje als Jasmijn afgebrand....in het vorige topic over Homoseksualiteit.
Nee, dat gaat er bij mij niet in. als ik denk aan hoeveel achterlijke regeltjes ik mij moest houden toen ik pas gelovig was. Onder andere, je mocht van een gemeente waar ik kwam, van enkele mensen daar je eigen niet leuk en aantrekklijk kleden. Want daarmee zou je de mannen in verleiding brengen. je mocht alleen wijde blouses enzo dragen. Maar niet waar je figuur mooi in uitkwam, en dat terwijl je zo jong bent, moet je eigenlijks seksloos door het leven...Ja, en natuurlijk geen seks voor het huwelijk, ben daardoor getrouwd, wat op een ramp uitliep.... Terwijl velen van de jeugdgroep, die verkering hadden het met elkaar deden maar daar kwam ik pas veel later achter.
Het afsplitsen van dat deel van je persoonlijkheid is heel schadelijk...
hier de link naar de vorige topic over Homoseksualiteit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:16
|
|
|
ff een stukje uit een boek dat ik lees over discipelschap
Kijk eens naar je binnenkant:
koning Amasja; schone schijn 2 Kronieken 25:2 Hij deed wat recht is in de ogen van de Heer, maar niet met een volkomen toegewijd hart.
Je kunt een leven zonder zichtbare zonden leiden, terwijl je hart toch niet toegewijd is aan God
Koning Asa: niet perfect, wel oprecht 1 Koningen 15:9-24 is het verhaal van koning Asa. vers 14 zegt En al verdwenen de offerplaatsen dan niet, toch was Asa de Heer zijn leven lang met heel zijn hart toegedaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:20
|
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 13:06
Quote: | THOMAS968: Het is goed de teksten te lezen zoal ze bedoeld zijn. Bandeloosheid en 'sexfeesten' worden afgewezen. Over vrouwelijke homoseksualiteit wordt in de bijbel nauwelijks gesproken. Dat paste ook niet in het toenmalige maatschappijbeeld waar vrouwen ondergeschikt waren en zeker wat hun wensen betreft. Het lijkt een uitstapje maar is wel wezenlijk. Als ik de Joodse wetgeving lees uit de periode van meer dan duizend jaar voor Christus, dan is die geschreven voor een andere maatschappij dan die we nu hebben. Zo Spreekt de Heer en dan komt er een tekst waarin staat hoe een vrouw uit een overwonnen volk moet behandelen. Je mag een maand geen sex hebben en dan mag je doen wat je wilt. Verder nog een bepaling over kaalscheren. Welnu de Heer kan zo spreken maar daar word je nu hevig voor vervolgd - en terecht, het is een misdrijf. Een man die nu een vrouw heeft verkracht is ook niet meer verplicht met haar te trouwen. Het staat wel in de bijbel, dus ik neem aan dat iedereen zich daar aan houdt? Nog varkensvlees gegeten? Melkproducten en vleesproducten gescheiden? Je aan de rituele wassingen gehouden? Het staat er allemaal.
In een eerdere bijdrage heb ik mensen die beweerden de bijbel toch echt niet te kunnen veranderen geconfronteerd met het verhaal van de overspelige vrouw. die gestenigd moest worden - want dat stond er toch? Ze konden de Bijbel toch niet veranderen? Iedereen die de Bijbel leest en probeert te begrijpen kent het antwoord van Christus. En ik meende toch echt te weten dat dit een site van christenen is.
Mensen die homoseksualiteit op grond van onbegreoen bijbelteksten afwijzen zijn medeveranwoordelijk voor het weggaan (wegsturen) van de homoseksuele medechristen uit de kerk. In veel kerken is er ook echt geen plaats voor hen. Daar wil je toch niet bijhoren?. Na de beruchte EO-uitzending pleegden een aantal zelfs homoseksuelen zelfmoord.
Christus zelf wijst een letterlijke liefdeloze interpretatie af en hield zich niet aan de oude wetten. Ze moest gestenigd worden volgens de wetten maar Hij liet haar gaan en liet de wetticisten beschaamd achter. Je zou toch verwachten dat Zijn volgelingen daar iets van geleerd hadden na tweeduizend jaar. Of zijn we nog steeds farizeeërs. Kennelijk, want het staat er toch? En oh oh wat heb je dan gelijk als je met een paar teksten smijt die waarschijnlijk nog onbegrepen zijn ook. Vroom hoor, in de tijdeb van Christus had je ze al. Welke groep ook al weer?
Thomas, die gelooft dat God de liefde tussen twee mensen nooit afwijst.
Laatst aangepast door THOMAS968 op zaterdag 4 februari 2012, 13:14 |
Helemaal mee eens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:22
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Net een half uur naar m'n werk gereden voor een gesprek om er vervolgens achter te komen dat het gesprek pas vanmiddag is Erger is nog dat de tijd van vanmiddag gewoon in mijn agenda staat... |
Niet leuk, maar gelukkig zijn er ergere dingen... Voortaan je agenda open neerleggen????
Moet je van mij een stunt horen??? (is al geweest hoor)
Op een ander station als in mijn woonplaats opstappen....(ik heb echt een richtingsgevoelsprobleem) De trein ingaan....en vervolgens tot ontdekking komen...dat de trein weer richting mijn woonplaats rijdt!!!!!!!!!!!!
Pas gebeurd!!!! Josina...van jouw durf ik het niet te zeggen, maar ik weet het.... Soms...denk ik...kan toch merken dat ik geen 40 meer ben...
Geneer je niet...samen met mijn dochter heb ik er naderhand hartelijk om gelachen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:24
|
|
|
Xabia...ik geniet van je woorden....je bijdrages...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:31
|
|
|
SHANITA130 schreef: | MOOI HEIDE! |
Zo mooi is dat niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:42
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Lieve mensen, hieronder even mijn antwoord die ik al eerder gegeven had op het verhaal van Flowerful:
"Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar ik ga hierin niet met je mee. Ik geloof nl niet in dingen als een vloek etc. Maar stel (let wel: stel!) dat het wel zo zou zijn...Jezus heeft al die dingen op zich genomen toen Hij aan het kruis hing, ik hoef daar niet meer bang voor te zijn. Ik weet dat ik dicht bij God leef, zonder Hem zou ik niets kunnen, ben ik helemaal niets en daar kan geen vloek tegenop!"
Ik geloof dat mijn antwoord heel duidelijk is... |
Je hoeft er ook niet in mee te gaan hoor. niets verplicht. maar, je gelooft niet in een vloek: dat is raar want God zelf verteld over vloeken. Hij laat ons weten dat er vloeken komen als we Hem ongehoorzaam zijn (let wel, hiermee zeg ik niet dat jij ongehoorzaam bent).
Geesten of de demonische wereld is/zijn verbonden aan uitgesproken vloeken. Zelfs vodoo, hekserij, santanisten etc weten heel goed hoe dat zit en uiten elke dag vloeken naar mensen, in principe sturen ze demonen op mensen af. En ze weten heel goed ermee te werken. Vooral satanisten uiten elke dag in de nachtelijke uren vooral, vloeken over christenen. Door het uitspreken van vloeken worden geesten uitgezonden om christenen te vernietigen. Ze kunnen mensen/christenen zodanig vervloeken dat die ziek worden en/of dood gaan.
Sorry maar in mijn cultuur en ook andere is het zo normaal hoe mensen met de geestelijke wereld spelen en hoe ze mensen zelfs de dood in vervloeken. Voor mn bekering heb ik dat zelfs met mn eigen ogen gezien hoe ze dat doen. vloeken, geesten of demonische wereld zijn realiteit of men dat wil geloven of niet.
Maar er staat dan ook geschreven een ongegronde vloek treft geen doel> spr26:2. Als we in gehoorzaamheid aan God leven, dicht bij Hem, dan treft het ons niet. Maar als er nog open deuren vanuit het verleden zijn en vanuit voorouders of vanuit ons levenstijl dat niet in lijn is met de bijbel, dan vindt zo,n geest wel ingang. Zelfs christenen kunnen soms nog in gebondenheid verkeren zonder dat ze het zelf weten. Maar ik denk dat ik het ms het een beetje ongelukkig uitleg, kan.
Maar goed, ieder voor zich.
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op donderdag 5 juli 2012, 12:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:46
|
|
|
Morgenavond loopt mijn abo af, en ben ik weer een tijdje CM-loos. Ik heb van alles op de agenda staan, en hoop heerlijk te genieten van de zomer.
Ik vrees dat ik de verleiding niet kan weerstaan om daarna weer es terug te komen. ..........
Jullie het allerbeste toegewenst, en graag tot CM's!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:48
|
|
|
PETRA944 schreef: | en dan denk ik weer aan het gebod, heb elkander lief, hoe verschillend we ookzijn, toch elkander lief hebben, flowerfull benook niet boos op jou, maar op de manier van geloven zoals je denkt en dat heb jij ook weer van iemand geleerd. en ja word er misselijk bijna van,mensen die zo denken, maar niet van de mensen zelf,het enge geloof,wat in mijn ogen dan eng is. liefs |
Nee die heb ik niet van iemand geleerd, wel van de HG.
Ik heb het geleerd vanuit mijn levenservaring en mijn confrontale ervaringen met de geestelijke wereld welke voor mn bekering begon en mijn confrontale ervaringen met de geestelijke wereld in mijn christen zijn en die ik nog steeds heb. Sorry, een beetje moeilijk uit te leggen.
Ik kan me voorstellen dat het eng overkomt voor jouw. Dat wat het in het begin ook voor mij en soms nog steeds. Ik wist niet wat het was totdat ik tot bekering kwam en dat heeft mij ertoe gedreven om me te gaan verdiepen in het geestelijke achter/van de bijbel.
Maar, ieder voor zich en hoe die voor geroepen is.
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op donderdag 5 juli 2012, 11:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
|
|
|
Jij...weg??? Alweer??? ZAPPER!!!!!
Ik ken je...je komt terug, maar begrijpelijk...dat je even de zomer voor jezelf neemt...zal je missen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Morgenavond loopt mijn abo af, en ben ik weer een tijdje CM-loos. Ik heb van alles op de agenda staan, en hoop heerlijk te genieten van de zomer.
Ik vrees dat ik de verleiding niet kan weerstaan om daarna weer es terug te komen. ..........
Jullie het allerbeste toegewenst, en graag tot CM's!! |
in ieder geval een fijne tijd toegewenst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:52
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Mat 29:24 En wederom zeg Ik u: Het is lichter, dat een kemel ga door het oog van een naald, dan dat een rijke inga in het Koninkrijk Gods. Deze Bijbelse waarheid zien we bevestigt in onze evangelisatieactie in Turnhout. Naarmate de huizen én de auto’s groter zijn die er voor de deur staan des te korter de gesprekken over geloof, uitzonderingen niet te na gelaten.
|
Wie weet hoe rijk van hart ze zijn.........je hebt ze bij voorbaat al veroordeeld Niet iedereen zit op jou te wachten Herman,om dat voor jezelf te verzachten met bijbelteksten zegt meer over jou dan je medemens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:02
|
|
|
er werd een keer een man bij Jezus gebracht, ik dacht dat hij blind was...kan ook verlamd zijn hoor, maakt niet veel uit....( zoek maar even op) de farizeen vroegen aan Jezus: wie heeft er gezondigd, de man of zijn ouders, of miss zijn familie, opa en oma's......want er moet een reden voor zijn dat deze man niet kan zien......wie is de schuldige? Doch Jezus zei niks tegen de farizeen, keek de man vol MEDELIJDEN aan en zei, gaat heen, u kunt zien....... Het gaat er niet om OF en Wie er gezondigd heeft....... God schiep de mens en zag dat het goed was..... [quote=TINK100]
Ik snap niet waarom jullie zo focussen op dat ongehoorzame cq zondigen. ik heb vlgs mij wel meer geschreven dan alleen dat. Maar dat die man blind geboren is is wel te verklaren. maar ik zal jullie dat maar besparen want men begrijpt niet wat ik probeer uit te leggen gezien de reacties op wat ik schrijf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:08
|
|
|
PETRA944 schreef: | nee zeeland, jouw schrijven was nou net heelmooi, mijn schrijven was voor flowerfull bedoeld, heb haar naam er al voor bijgezet. maar flowerfull, het was een mooi topic over gehoorzaamheid,lees ik het nou echt goed, of begrijp ik je woorden verkeerd die je schrijft? het komt in mijn ogen nog al heavy over voor josina
knuffel voor je josina en laat je antwoord maar zitten flowerfull , hoef het niet te lezen hoe mensen soms denken over mensen die ziek zijn beter terug naar topic onderwerp en beter ikminder op het forumlezen, want flip echt op jouw schrijven. Je zal het wel weer goed bedoelen,maar wat geloof jij toch veroordelend, eng,moet medenken aan gelovigen die denken als ze een baby verliezen en die is nog niet gedoopt dat ze echt denken dat het kindje dan naar de hel gaat. eng geloof, verkeerd geintrepeert van de bijbel, |
wel petra, men begrijpt niet wat ik probeer uit te leggen zo ook jij als je het mij vraagt. Het is moeilijk uit te leggen en het kan zijn dat ik het misschien niet zo goed uit leg. Praten is beter dan schrijven.
En ik denk eerder dat jij hier in het forum op je plaatst bent en ik niet. Dus blijf maar gerust. Want ik begin in te zien dat het geen nut heeft dat ik bepaalde dingen hier opschrijf want men begrijpt het niet, gezien de reacties. Geeft niet.
baby en kinderen gaan niet naar de hel die zijn puur.
En voor de duidelijkheid: dus wat jij daar zegt over babies,kinderen naar de hel, dat zijn jouw woorden, niet de mijne!
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op donderdag 5 juli 2012, 12:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:11
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Morgenavond loopt mijn abo af, en ben ik weer een tijdje CM-loos. Ik heb van alles op de agenda staan, en hoop heerlijk te genieten van de zomer.
Jullie het allerbeste toegewenst, en graag tot CM's!! |
Fijne zomer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:19
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Niet leuk, maar gelukkig zijn er ergere dingen... Voortaan je agenda open neerleggen????
Moet je van mij een stunt horen??? (is al geweest hoor)
Op een ander station als in mijn woonplaats opstappen....(ik heb echt een richtingsgevoelsprobleem) De trein ingaan....en vervolgens tot ontdekking komen...dat de trein weer richting mijn woonplaats rijdt!!!!!!!!!!!!
Pas gebeurd!!!! Josina...van jouw durf ik het niet te zeggen, maar ik weet het.... Soms...denk ik...kan toch merken dat ik geen 40 meer ben...
Geneer je niet...samen met mijn dochter heb ik er naderhand hartelijk om gelachen... |
Haha zou zo maar een stunt van mij kunnen zijn, maar ik deed zulke dingen al mn hele leven. Staan wachten op de tram bijvoorbeeld om als hij dan aan de overkant er aan komt snel de weg over te steken en in te stappen. En op het moment dat ie dan wegreed dacht ik KAK. De verkeerde kant op dus. Deed ik laatst weer met de trein. Ik leer het nooit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:24
|
|
|
ik geloof ook in de geestelijke wereld flowerfull en sommigge dingen die je schrijf zijn zeker waar, inderdaad,je drukt je ongelukkig uit,in mijn ogen dan he zoals ik het lees is het alsof je zegt, ben je ziek, ligt aan een vloek of een zonde zoals bitterheid etc. en dat is het punt waar ik het moeilijk mee had, ik vind dat het veroordelend overkomt.en heftig voor mensen die ziek zijn en dan kunnen denken? maar dit is mijn denken,mijn mening he,het komt op mij zo over,met de nadruk op mij. en natuurlijk lees ikmetmijn bril,ik denk,daar heb je weer zo,n gelovige... zo,n gelovige die in naamvan jezus zeggen tegen mensen met een ernstig ziek kind: het komt door zonde in je leven, hoeveel mensen zijn daar niet meegekwetst al met zulk soort gelovigen? afgekeerd van de kerk? dus als je over zulk soort dingen schrijft of praat, weeg je woorden goed af. liefs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:28
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Nee die heb ik niet van iemand geleerd, wel van de HG.
Ik heb het geleerd vanuit mijn levenservaring en mijn confrontale ervaringen met de geestelijke wereld welke voor mn bekering begon en mijn confrontale ervaringen met de geestelijke wereld in mijn christen zijn en die ik nog steeds heb. Sorry, een beetje moeilijk uit te leggen.
Ik kan me voorstellen dat het eng overkomt voor jouw. Dat wat het in het begin ook voor mij en soms nog steeds. Ik wist niet wat het was totdat ik tot bekering kwam en dat heeft mij ertoe gedreven om me te gaan verdiepen in het geestelijke achter/van de bijbel.
Maar, ieder voor zich en hoe die voor geroepen is. |
En toch vind ik het moeilijk om te lezen dat je het geleerd hebt van de HG. Wie bekeerd is, is gekocht. En in principe kan die mens niet verloren gaan, wat je ook doet. Ik geloof er niet in, dat een mens dan niet meer zondigd, maar ook niet dat een mens zondenvrij is. Maar, die zonden zijn betaald. Is dat dan een vrijbrief om maar raak te leven? Nee, maar wil je dan zo graag iets doen wat je Liefste pijn doet dan? Vanuit dat perspectief ga je de zonde haten, maar niet uit angst om je Liefste kwijt te raken, of om de zaligheid te verliezen. Wat Jezus gekregen heeft, van Zijn Eigen Vader, heeft Hij duur betaald met Zijn Eigen bloed. Dat raakt Hij dus ook niet meer kwijt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:31
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | wel petra, men begrijpt niet wat ik probeer uit te leggen zo ook jij als je het mij vraagt. Het is moeilijk uit te leggen en het kan zijn dat ik het misschien niet zo goed uit leg. Praten is beter dan schrijven.
En ik denk eerder dat jij hier in het forum op je plaatst bent en ik niet. Dus blijf maar gerust. Want ik begin in te zien dat het geen nut heeft dat ik bepaalde dingen hier opschrijf want men begrijpt het niet, gezien de reacties. Geeft niet.
baby en kinderen gaan niet naar de hel die zijn puur.
En voor de duidelijkheid: dus wat jij daar zegt over babies,kinderen naar de hel, dat zijn jouw woorden, niet de mijne! |
lees inmiddels jouw reactie,dit zijn abseluut niet mijn woorden. dit zijn woorden die ik wel es van sommigge gelovigen heb gehoord,die zo bezig zijn met zonde en tegen mensen zeggen je gaat naar de hel want.... en je moet me soms denken aan zulk soort gelovigen. en we zijn beiden op onze plaats op dit forum,kunnen van elkaar leren, ik blijf ook hier maar ga minder op het forum lezen en schrijven,omdat ik het me teveel aantrek als iemand iets schrijft waarvan ik denk,ehhh nu worden er mensen gekwetst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:32
|
|
|
[quote=FLOWERFUL304]
Ik kan niets over jouw leven en levenswijze met God zeggen. Dat kan jij het beste zelf beoordelen., toch. Maar het kan zijn dat een vloek werkzaam is die vanuit het voorgeslacht toeslaat. Kan ook onvergevingsgezindheid zijn waar we niet bewust van zijn, bitterheid dus. Maar kan ook zijn dat iemand je vervloekt heeft met vodoo of zo. Het vraagt een openbaring van God daarin.
Zoals ik al eerder aangaf ken ik tot nog toe niets anders dan tegenslag in zowel werk, financiën, gezondheid en relaties. Vanaf de moeders-schoot erven we al een geestelijke vloek of/en zegen van ouders en voorouders. En dan komt nog bijkijken de vloek van de zondeval. Afhankelijk van de keuzes die wijzelf maken in ons leven is bepalend of wijzelf zegen of vloek bewerken. Bijvoorbeeld een kleine leugen om best wil vertellen is dus liegen en is al ongehoorzaamheid aan God. Het geeft nog een open deur voor de vloek die zich versterkt. bv niet geloven in God is al ongehoorzaam zijn.
Bijvoorbeeld, het kan zijn dat in de geslachtslijn de voorouders corrupt zijn geweest wat dus een erfenis van de vloek van armoede over iemans leven in werking zet bv iedere keer geld gebrek, iedere keer verlies van werk, iedere keer slechte relaties, slechte gezondheid etc. Armoede werkzaam op elk gebied. In mijn geval doordat ik niet christelijk ben opgegroeid en een heidens leven had heeft dat met de tijd de vloek alleen maar sterker laten werken in mn leven. En zonder eigenlijk te weten waar ik tegenaan liep (dat het een vloek was) vechte ik om toch nog te overleven, zeg maar, raakte ik dus uitgeput lichaamelijk en geestelijk. Ik zag het leven niet meer zitten maar Jezus kwam.
Is er een herhalend bepaald patroon dan kan daar een vloek werkzaam zijn.
Ja, sorry het is moeilijk uit te leggen. Maar misschien heb ik een beeld kunnen geven van wat ik bedoel uit te leggen, hoop ik.
Dit is een mooi en open getuigenis Flowerful, je mag gezien worden in Christus. Ook jij werd getrokken door de genadige God. Prijs de Heer !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:32
|
|
|
WILLEM618 schreef: | En toch vind ik het moeilijk om te lezen dat je het geleerd hebt van de HG. Wie bekeerd is, is gekocht. En in principe kan die mens niet verloren gaan, wat je ook doet. Ik geloof er niet in, dat een mens dan niet meer zondigd, maar ook niet dat een mens zondenvrij is. Maar, die zonden zijn betaald. Is dat dan een vrijbrief om maar raak te leven? Nee, maar wil je dan zo graag iets doen wat je Liefste pijn doet dan? Vanuit dat perspectief ga je de zonde haten, maar niet uit angst om je Liefste kwijt te raken, of om de zaligheid te verliezen. Wat Jezus gekregen heeft, van Zijn Eigen Vader, heeft Hij duur betaald met Zijn Eigen bloed. Dat raakt Hij dus ook niet meer kwijt. |
mooi geschreven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:35
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Wie weet hoe rijk van hart ze zijn.........je hebt ze bij voorbaat al veroordeeld Niet iedereen zit op jou te wachten Herman,om dat voor jezelf te verzachten met bijbelteksten zegt meer over jou dan je medemens. |
Jou ervaring met evangeliseren blijkt totaal anders te zijn Leanne, dermate dat ik je helemaal niet kan verstaan, ook je reactie niet.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 5 juli 2012, 12:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:36
|
|
|
Gezien je leeftijd...Roelande....uhmmm...ja het kan...het mag... Maar ik heb echt een verkeerd richtings gevoel...
Heeft niets met richtings gevoel te maken....maarre... Maak net een blikje open voor een salade....met een ringetje eraan je weet wel....De ene moet je omdraaien...de andere niet.... En dan trekken....BLOED AAN DE PAAL!!!!! Flinke jeps in mijn vinger....vrees niet dat het allemaal gaat lukken vandaag...ik bedoel...dat dit het laatste is...wat verkeerd gaat...
Toch maar weer terug naar mijn afdakmijmeringmeditatiehoekje???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:38
|
|
|
PETRA944 schreef: | ik geloof ook in de geestelijke wereld flowerfull en sommigge dingen die je schrijf zijn zeker waar, inderdaad,je drukt je ongelukkig uit,in mijn ogen dan he zoals ik het lees is het alsof je zegt, ben je ziek, ligt aan een vloek of een zonde zoals bitterheid etc. en dat is het punt waar ik het moeilijk mee had, ik vind dat het veroordelend overkomt.en heftig voor mensen die ziek zijn en dan kunnen denken? maar dit is mijn denken,mijn mening he,het komt op mij zo over,met de nadruk op mij. en natuurlijk lees ikmetmijn bril,ik denk,daar heb je weer zo,n gelovige... zo,n gelovige die in naamvan jezus zeggen tegen mensen met een ernstig ziek kind: het komt door zonde in je leven, hoeveel mensen zijn daar niet meegekwetst al met zulk soort gelovigen? afgekeerd van de kerk? dus als je over zulk soort dingen schrijft of praat, weeg je woorden goed af. liefs |
eerlijkheid naar onszelf is soms moeilijk om te doen en te accepteren.
Ik overweeg zeker wel mn woorden maar soms kan ik de dingen niet anders schrijven dan ze zijn, helaas. En idd kan het soms mensen laten stijgeren en anderen ook weer niet, om het zo te zeggen. Het is net hoe die persoon in elkaar zit en ermee omgaat.
Maar ja we zijn niet allemaal het zelfde,hé en ieder reageert anders op wat ik zeg. Het vraagt dus respect en verdraagzaamheid van elkaar, en niet gelijk zoals hier op het forum aan toe gaat elkaar te beledigenen en voor alles en nog wat uit te maken.! Dat is kinderlijk gedrag. Maar goed, ook dat went!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:38
|
|
|
Quote: | FLOWERFUL: Bijvoorbeeld, het kan zijn dat in de geslachtslijn de voorouders corrupt zijn geweest wat dus een erfenis van de vloek van armoede over iemans leven in werking zet bv iedere keer geld gebrek, iedere keer verlies van werk, iedere keer slechte relaties, slechte gezondheid etc. Armoede werkzaam op elk gebied. In mijn geval doordat ik niet christelijk ben opgegroeid en een heidens leven had heeft dat met de tijd de vloek alleen maar sterker laten werken in mn leven. En zonder eigenlijk te weten waar ik tegenaan liep (dat het een vloek was) vechte ik om toch nog te overleven, zeg maar, raakte ik dus uitgeput lichaamelijk en geestelijk. Ik zag het leven niet meer zitten maar Jezus kwam. | Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 00:35
Hai Floweful,
Ontroerend, hoe je schrijft dat je tegenslag op tegenslag had, en dat je vechte om te overleven en lichamelijk en geestelijk uitgeput raakte.
En dat je het leven niet meer zag zitten maar Jezus kwam....
Ik herken dat wat je schrijft
Alleen bij mij was het een proces, dus niet van het ene moment op het andere al mijn probs weg. Een proces van jaren. Nu kan ik eindelijk zeggen dat ik normaal net als iedereen ben die redelijk gelukkig is.
God werkt bij iedereen anders, het kan ook ineens zo zijn, van de ene op de ander dag, dat alles goed gaat vanaf het moment dat je gelooft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:39
|
|
|
PETRA944 schreef: | nee zeeland, jouw schrijven was nou net heelmooi, mijn schrijven was voor flowerfull bedoeld, heb haar naam er al voor bijgezet. maar flowerfull, het was een mooi topic over gehoorzaamheid,lees ik het nou echt goed, of begrijp ik je woorden verkeerd die je schrijft? het komt in mijn ogen nog al heavy over voor josina
knuffel voor je josina en laat je antwoord maar zitten flowerfull , hoef het niet te lezen hoe mensen soms denken over mensen die ziek zijn beter terug naar topic onderwerp en beter ikminder op het forumlezen, want flip echt op jouw schrijven. Je zal het wel weer goed bedoelen,maar wat geloof jij toch veroordelend, eng,moet medenken aan gelovigen die denken als ze een baby verliezen en die is nog niet gedoopt dat ze echt denken dat het kindje dan naar de hel gaat. eng geloof, verkeerd geintrepeert van de bijbel, |
even me woorden queten voor mensen nu denken ik schrijf kinderen na de hel gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:40
|
|
|
Door de schuld op God of op een ander af te schuiven, kom je alleen maar verder in de problemen en raak je nog meer verbitterd. (EC voor verslaafden de Hoop, Dordrecht)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:42
|
|
|
PETRA944 schreef: | lees inmiddels jouw reactie,dit zijn abseluut niet mijn woorden. dit zijn woorden die ik wel es van sommigge gelovigen heb gehoord,die zo bezig zijn met zonde en tegen mensen zeggen je gaat naar de hel want.... en je moet me soms denken aan zulk soort gelovigen. en we zijn beiden op onze plaats op dit forum,kunnen van elkaar leren, ik blijf ook hier maar ga minder op het forum lezen en schrijven,omdat ik het me teveel aantrek als iemand iets schrijft waarvan ik denk,ehhh nu worden er mensen gekwetst. |
Petra, even een reactie op wat je schrijft. Ik weet hoe er gesproken kan worden over hel en over hemel. Maar, ik kan hier niets mee, en is denk ik ook niet mijn verantwoording daar een oordeel in te nemen richting mijn naaste. Wie in het minste een besef heeft wat de hel inhoud, die zwijgt. Eeuwig God te MOETEN missen, en niet te kunnen missen. En dan zonder zoethoudertjes die we op aarde wel kennen. (Een minste vorm van besef hiervan, geeft zo diep verdriet, zo diepe pijn. Kan je daar dan makkelijk over praten, en een ander naar toe verwijzen? zonder daar enig recht toe te hebben?) Die pijn te verdragen, en dat met de wetenschap dat de hel is overwonnen, maar niet te hebben gewild dat die Jezus Koning werd over je leven. Als degene die een ander de hel in praat iets beseft van wat hij/zij zegt, die slaapt niet meer voordat die ander ook als Kind van God mag aangenomen zijn. Hier praat je echt niet goedkoop over, als je enig besef heb van wat je zegt. Petra, ik zeg dit naar aanleiding van jou reactie, dus niet als commentaar op jou reactie, he
Laatst aangepast door
|
WILLEM618
|
op donderdag 5 juli 2012, 12:44
|
|
Naar boven |
|
|
|
|