Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:26
|
|
|
DJES101 schreef: | Er waren eens kleine, houten mensjes. Elk houten mensje was gesneden door de houtsnijder Eli. Vanuit zijn werkplaats op de heuvel kon je hun hele dorp overzien.
Elk mensje was anders. Sommigen hadden grote neuzen, andere grote ogen. Sommigen waren lang en anderen juist weer korter. Sommigen van hen droegen hoeden, sommigen jassen. Maar ze waren allemaal gemaakt door dezelfde houtsnijder en ze woonden allemaal in hetzelfde dorp.
En elke dag, de hele dag door deden ze hetzelfde: ze gaven elkaar stickers. Op de straten en de pleinen…..overal kon je zien dat ze sterren en stippen op elkaar aan het plakken waren.
De mooie, kleine, houten mensjes, die met mooie gladde verf, kregen altijd sterren. Maar als het hout ruw was, of de verf afgebladderd, dan kregen ze stippen.
De talentvolle kleine, houten mensjes kregen ook sterren. Sommigen konden grote stokken heel ver boven hun hoofd tillen of over grote blokken springen. Anderen kenden moeilijke woorden of konden heel mooi zingen. Die kregen allemaal sterren.
Maar anderen, die niet zoveel konden kregen stippen.
Punchinello was een van de anderen. Hij probeerde net zo hoog te springen als anderen, maar hij viel altijd. Wanneer hij wilde uitleggen waarom hij gevallen was, dan zei hij iets geks, want hij was ook niet zo welbespraakt, dus gaven ze hem nog meer stippen.
Na een poosje had hij zoveel stippen dat hij niet meer naar buiten durfde. Hij was bang om iets doms te doen, zoals zijn hoed vergeten, of in een waterplas trappen. En dan zouden ze hem nog meer stippen geven. Op het laatst had hij zoveel stippen dat men hem er soms, zelfs zonder reden nog een bij op plakten.
“Hij verdient heel veel stippen.” De kleine houten mensjes waren het allemaal met elkaar eens. “Ja, veel stippen, want hij is geen goed klein, houten mensje.”
Na een poosje begon Punchinello het zelf te geloven. “Ik ben geen goed klein, houten mensje”, zei hij. Op sporadische keren dat hij toch naar buiten ging, hing hij wat rond bij andere kleine, houten mensjes die ook veel stippen hadden. Hij voelde zich bij hun beter op zijn gemak.
Op een dag ontmoette hij een klein, houten mensje zoals hij die nog nooit had gezien. Ze had geen stippen, maar ook geen sterren. Ze was gewoon een klein, houten mensje. Haar naam was Julia. En het was niet zo dat ze haar geen stickers probeerden te geven…..maar ze wilden gewoon niet blijven plakken. Sommigen bewonderden Julia omdat ze geen stippen had en wilden haar juist daarom een ster geven. Maar die viel er gewoon weer af. Sommigen keken op haar neer omdat ze geen sterren had, dus wilden ze haar een stip geven. Maar ook die bleven niet zitten.
“Zo zou ik willen zijn!”, dacht Punchinello. “Ik wil geen stickers meer.” Dus vroeg hij het stickerloze kleine, houten mensje hoe ze dat toch deed.
“Dat is makkelijk”, antwoordde ze. “Ik ga elke dag naar Eli.”
“Eli?”
“Ja, Eli, de houtsnijder. Ik zit vaak samen met hem in zijn werkplaats.
“Waarom?”
“Waarom ga je dat zelf niet uitzoeken? Toe, ga de heuvel op. Hij is er.”
En het kleine, houten mensje zonder stickers draaide zich om en verdween.
“Maar hij wil me vast niet zien!” schreeuwde Punchinello haar na. Maar Julia hoorde niets meer. Dus ging Punchinello weer naar huis. Hij zat voor het raam en keek naar de kleine, houten mensjes die druk bezig waren om stippen en sterren op elkaar te plakken.
“En toch is het niet goed,” murmelde hij in zichzelf. En hij besloot om tóch naar Eli te gaan.
Hij liep het smalle pad op de heuvel op en stapte de grote werkplaats binnen. Zijn houten ogen werden groot toen hij het formaat van alles zag. De kruk was net zo groot als hij. En als hij helemaal op het puntje van zijn tenen ging staan, dan kon hij nog net over de werkbank kijken. Er was een hamer die zo lang was als zijn arm. Punchinello kon zichzelf horen slikken. “Ik blijf hier geen minuut langer.” Hij draaide zich snel om. Klaar om te vluchten.
Toen hoorde hij zijn naam.
“Punchinello?” De stem was diep en krachtig.
Punchinello stopte.
“Punchinello! Wat fijn om je te zien! Kom eens hier en laat me je eens bekijken.”
Punchinello draaide zich langzaam om en keek recht in het bebaarde gezicht van de grote houtsnijder.
“U kent mijn naam?”zei het kleine, houten mensje.
“Natuurlijk. Ik heb je zelf gemaakt.”
Eli bukte zich, tilde hem op en zette hem op de werkbank.
“Mmm…”, zei de maker terwijl hij de grijze stippen inspecteerde. “Het lijkt erop dat ze je wat lelijke merktekens hebben gegeven.”
“Het was niet mijn bedoeling, Eli. Ik heb echt heel erg mijn best gedaan!”
“Och, lieve kind. Je hoeft tegen mij geen verantwoording af te leggen, hoor. Het kan mij niet schelen wat de andere kleine, houten mensjes van je denken.”
“Nee?!”
“Nee, en het zou jou ook niet moeten schelen. Wie zijn dat, die stippen en sterren geven? Dat zijn kleine, houten mensjes, net als jij. Wat zij denken doet er niet toe, Punchinello. Het enige wat telt is wat ik vindt. En ik vindt je mooi en speciaal.”
Nu moest Punchinello lachen. “Ik? Speciaal? Waarom? Ik kan niet hard lopen, ik kan niet springen, mijn verf bladdert af. Hoe kunt u mij nou speciaal vinden?”
Eli keek Punchinello aan, terwijl hij zijn handen op de smalle houten schoudertjes legde. “Omdat je van mij bent. Daarom vindt ik jou speciaal.”
Nog nooit had iemand op deze manier naar Punchinello gekeken, laat staan zijn maker. Hij wist niet wat te zeggen.
“Ik heb er elke dag op gehoopt dat je zou komen”, legde Eli uit.
“Ik kwam doordat ik iemand ontmoet had zonder stickers.”
“Dat weet ik. Ze heeft me over jou verteld.”
“Waarom blijven de stickers niet op haar zitten?”
“Omdat zij besloten heeft dat het belangrijker is wat ik vindt, dan wat anderen van haar vinden. De stickers plakken alleen als jij ze dat toestaat.”
“Huh?”
“De stickers plakken alleen maar als jij ze belangrijk genoeg vindt. Hoe meer je op mijn liefde vertrouwt, hoe minder je om de stickers gaat geven.”
“Ik ben bang dat ik het niet helemaal begrijp.”
“Dat zul je wel, maar dat heeft even tijd nodig. Jij hebt heel veel stickers. Vooralsnog wil ik graag dat je elke dag even langskomt zodat ik je er aan kan herinneren hoeveel ik om je geef.”
Eli tilde Punchinello van de werkbank en zetten hem terug op de grond.
“En denk eraan”, zei Eli terwijl Punchinello naar de deur liep, “jij bent speciaal omdat ik je gemaakt heb. En ik maak nooit fouten.”
Punchinello stopte niet, maar hij voelde in zijn hart dat Eli het echt meende.
En een stip viel af…….
Mogen al je stippen afvallen |
Wauw !! wat mooi om dit te lezen en in mn gedachten te houden!!!
En de diepere betekenis en boodschap!! Heel erg Mooi!!! (ps ik ga snel off line wand er word een beroep op me gedaan)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:27
|
|
|
Als Jezus in je leven is gekomen Josina...dan veranderen toch dingen??? Dan veranderd een mens toch ook??? Dan wil jij die oude manier van leven niet meer.... En als je dan vraagt om alles wat verkeerd is geweest..dan is er vergeving...altijd bij HEM geweest...
Maar wil dat zeggen dat ziekte...ongeval...en andere zaken....voorgoed voorbij zijn??? O. nee....!!! Maar je mag dan toch weten dat er een Helper is... Hier op aarde zal dat volmaakte leven niet zijn... Immers God spreekt zelf van moeite en verdriet!!! Maar Hij heeft beloofd...gezegd....dat we dat allemaal in ZIJN Handen mogen leggen... En dan nog...(ik wel hoor) struikelen we dagelijks in veel dingen... Soms hebben we dan even een ""wenkje"" nodig van Zijn Alvermogen...
Dat doet God niet uit wraak...of uit lust tot plagen... Nee...opdat we ons oog maar op HEM mogen slaan...
Dan beloofd God ons ook geen ""kalme reis"" op deze wereld.... Maar wel een behouden aankomst... In de wereld zul je verdrukking hebben...(misschien om je geloof...misschien dan ook die ziekte) Hij beloofd....Wie Mij zoeken...zullen mij vinden... Maar dan moet ik ook ZOEKEN...niet afwachten...
Zeg ik niet speciaal tegen jouw...is voor ieder mens... Omdat het Gods woord is...
Ik denk dan vaak aan Job... Moet je toch niet indenken dat het MIJ zou moeten overkomen(wat wel kan) ""Zegen God en sterf..."" opperde zijn vrouw!!!!
Zijn woorden waren... ""Zouden alleen de goede dingen van God komen...en de kwade niet""
Job bleef volharden in het vertrouwen op God... En het kwam goed....
Soms zeg ik weleens...Jobs geduld...heb ik niet... Salomo"s wijsheid ook niet...
Maar al wat mij ontbreekt...(zegt God) Schenk ik je...zo je er om smeekt....
MILD EN OVERVLOEDIG!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:30
|
|
|
TINK100 schreef: | vandaar dat ik niet geloof in christelijke homifielen ......( quote Grace)...
Maar, feit is...dat deze mensen er wél zijn......op basisscholen, in kerken, voorgangers.....al dan niet of wel praktiserend...... en dan komt de vraag naar voren: hoe gaan we met deze mensen om??
Mijden we hen?? ( ze hebben het al moeilijk genoeg met hun geaardheid, wetende dat eht een zonde is)
Veroordelen we hen? ( ieder mens word veroordeeld met dezelfde maatstaf als hij de ander heeft veroordeeld, dus kijk uit!)
Ik denk zelf, ook zij komen uit Gods scheppende hand voort, ook hen heeft Gods gewild, net als elk ander mens......laten we om hen heen staan, met liefde...... |
Mooi bijdrage on topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:32
|
|
|
TINK100 schreef: | hier ook niet...en ik maar water naar buiten brengen bij mijn plantjes...... |
Dat hoefde ik dus ECHT niet meer te doen...het dreef hier!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:36
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Dat hoefde ik dus ECHT niet meer te doen...het dreef hier!!!!!!!! |
geen druppel is er hier gevallen......het is niet eerlijk verdeeld in nederland......
maar, het is wel lekker warm en dus is het buiten verteoven bijzonder aangenaam....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:43
|
|
|
TINK100 schreef: | geen druppel is er hier gevallen......het is niet eerlijk verdeeld in nederland......
maar, het is wel lekker warm en dus is het buiten verteoven bijzonder aangenaam.... |
Is waar...probeer ik ook...buiten....moet in de buurt van de w.c blijven...ben ziekies thuis...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:44
|
|
|
TINK100 schreef: | ik druk overal, bij elke plant met luizen, knoflook in de grond....bij rozen lukt het iig wel,om de luizen weg te krijgen....en nee, ze ruiken niet naar knoflook, ook de rest van je tuin niet |
Het zijn kamerplanten, zou het dan ook helpen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:45
|
|
|
flowerfull het kan zijn een vloek, bitterheid etc... met andere woorden dat je ziek bent is je eigen schuld,of als er iets mis gaat in je leven? ik geloof ook in vloeken,we kunnen iemand vervloeken en zegenen en ja iemand kan inderdaad wel es ziek worden door een vloek, maar zoals jij het schrijft is het als of er staat, oorzaak van ziek zijn, door vloek, bitterheid etc. met andere woorden je eigen schuld.
ten eerste zijn we door het geloof in jezus, vande wet van de vloek,naar de wet van het leven gegaan ten twede, mijn kleindochtertje ging dood,eh niks vloek, of door bitterheid ofzo van ouders Als iemand zoals jou zulk soort woorden tegen me dochter zou spreken echt nu schrijf je ook ergens tegen josine, als of het haar eigen schuld is dat ze niet volop gezond is.
zit aan paulus te denken, hij werd in de gevangenis gegooid, zie het alvoor me dat mensen zouden hebben gezegd of gedacht in die tijd, tja paulus je zal wel zonde hebben gedaan ofzo,dat het je niet mee zit en dat je nu in de gevangenis zit.of nog een verre vloek van je voorvaderen. zo denken sommigge cristenen ook nog in deze tijd. niks zonde, niks bitterheid of whatever,waar door paulus in de gevangenis zat.
en job,job overkwam van alles, verloor van alles,werd ziek. en lag het aan job? job was een man gods toch?
Laatst aangepast door
|
PETRA944
|
op donderdag 5 juli 2012, 09:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:46
|
|
|
INGE721 schreef: | Het zijn kamerplanten, zou het dan ook helpen? |
Vroeger was het middeltje...groene zeep met spiritus.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:48
|
|
|
Bedoel je mij Petra??? Nee toch???
Het was als bemoediging bedoeld voor Josina hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 09:49
|
|
|
YES356 schreef: | Wauw !! wat mooi om dit te lezen en in mn gedachten te houden!!!
En de diepere betekenis en boodschap!! Heel erg Mooi!!! (ps ik ga snel off line wand er word een beroep op me gedaan) |
En de diepere betekenis? Het gáát juist om de diepere betekenis
Zonder die diepere betekenis is het een vehaaltje van niets natuurlijk
Fijne dag!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 5 juli 2012, 09:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:00
|
|
|
NICKY298 schreef: | En nee , ik wil ook niet mijn mening hier in geven naar anderen . en ik wil niet zeggen wat hij/zij moet doen.
Maar ik hoop dat een ieder het goede gaat doen!
Door de bijbel te gaan lezen en naar de kerk te gaan.
En dat ieder de goede beslissing neemt , vroeg of laat.
Opdat wij eeuwig leven hebben. |
Het eeuwig leven hebben hangt niet af van de Bijbel lezen en naar de kerk te gaan, denk ik. Maar geloof ook niet dat dit hier nu aan de orde is.
Ik vind het een moeilijk onderwerp. Het onderdeel Zonde is net als alle andere zonde omschrijvingen een onderdeel van het leven waar we tegen te strijden hebben, maar om een oordeel in dit verband er aan te verbinden heb ik onvoldoende aanknooppunten om daar een duidelijk antwoord op te vinden. Ik weet niet wat het is om deze geaardheid te hebben, en ik weet alleen dat er veel mensen mee worstelen en onder gebukt gaan. En ook zij hebben liefde nodig, als medemens, maar ook als mede christen.
Laatst aangepast door
|
WILLEM618
|
op donderdag 5 juli 2012, 12:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:03
|
|
|
TINK100 schreef: | vandaar dat ik niet geloof in christelijke homifielen ......( quote Grace)...
Maar, feit is...dat deze mensen er wél zijn......op basisscholen, in kerken, voorgangers.....al dan niet of wel praktiserend...... en dan komt de vraag naar voren: hoe gaan we met deze mensen om??
Mijden we hen?? ( ze hebben het al moeilijk genoeg met hun geaardheid, wetende dat eht een zonde is)
Veroordelen we hen? ( ieder mens word veroordeeld met dezelfde maatstaf als hij de ander heeft veroordeeld, dus kijk uit!)
Ik denk zelf, ook zij komen uit Gods scheppende hand voort, ook hen heeft Gods gewild, net als elk ander mens......laten we om hen heen staan, met liefde...... |
Is hun geaardheid een zonde?? Ik heb vroeger les gehad van een homofiele onderwijzer,ik ben er niet slechter van geworden......denk ik Ook hier stond aan school een onderwijzeres die samenwoonde met haar vriendin.Het werd niet uitgesproken maar iedereen wist er van.Beide zijn christelijke scholen.Kwestie van acceptatie?Ik weet het niet........ik heb het proces destijds niet meegemaakt.
Niet alles komt uit zonde voort en niet aan alle zondes heb je schuld.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:06
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Bedoel je mij Petra??? Nee toch???
Het was als bemoediging bedoeld voor Josina hoor... |
nee zeeland, jouw schrijven was nou net heelmooi, mijn schrijven was voor flowerfull bedoeld, heb haar naam er al voor bijgezet. maar flowerfull, het was een mooi topic over gehoorzaamheid,lees ik het nou echt goed, of begrijp ik je woorden verkeerd die je schrijft? het komt in mijn ogen nog al heavy over voor josina
knuffel voor je josina en laat je antwoord maar zitten flowerfull , hoef het niet te lezen hoe mensen soms denken over mensen die ziek zijn beter terug naar topic onderwerp en beter ikminder op het forumlezen, want flip echt op jouw schrijven. Je zal het wel weer goed bedoelen,maar wat geloof jij toch veroordelend, eng,moet medenken aan gelovigen die denken als ze een baby verliezen en die is nog niet gedoopt dat ze echt denken dat het kindje dan naar de hel gaat. eng geloof, verkeerd geintrepeert van de bijbel,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:06
|
|
|
PETRA944 schreef: | een nieuw account hier aangemaakt, want het lukte me maar niet nadat ik me lidmaatschap had opgezegd,om opnieuw lid te worden. dus petra411 is petra 944 geworden. en gelijk maar effe me kids nieuwe recente foto,s laten maken, nou kom maar op met die leuke man die je op cristianmatch kan ontmoeten.... ha ha , denk dat de kans klein is via internet, maar miste het forum lezen. dus hallo allemaal weer |
Hoi Petra, wat maakt het uit of je nu 411 bent of 944 Het is fijn dat je terug bent!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HALLIE245
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:16
|
|
|
Strooi het geld uit in een druk winkelcentrum. Dan is het zomaar weg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:19
|
|
|
God schiep de mens.
Na het paradijs het te voelen,God kwijt.
de mens ook vandaag,wil tegen God in gaan, ook ik wil ten diepste God niet zoeken en dienen, doende liever de wil der gedachte's.
Ja,schuilen achter zo ben ik nu eenmaal, daar kunnen we bij God niet mee te recht komen, wat God eist,dat wil Hij ook geven. Gaat dat dan zonder strijd?..o nee!
ieder mens heeft tegen zijn zondige aard te strijden. Bij God gaat niemand ''vrij uit''.. wat kunnen we vaak lang praten over bepaalde dingen, om zo maar niet over mijn eigen boezem zonde te beginnen. In de praktijk,ook vele malen meegemaakt.
christelijke homo's heel veel is er over gezegd en gesproken. voor mij is er ook maar een weg,en dat is de weg naar God..homo of geen homo..in welke omstandigheid ook. Ik heb het niet zo druk met die man of vrouw die van het eigen geslacht houdt en meer... hoeveel mannen er strijd mee hebben..of het nu strijd met zichzelf is.of tegen over God..Hoeveel zal des te meer op hun af komen,wanneer de mens ten oordelen gaat.
Het evangelie blijft klinken tot ons allen,wat doe ik er mee?
Mij strijd met God is; Ik heb op de fluit gespeeld,maar gij hebt niet gedanst. klaagliederen heb ik gezongen,maar gij hebt niet geweend.
ook mij geldt,als iedere zondaar..ook vandaag. zo ik mij niet bekeert van mijn zonden. zo zal ik eensgelijks vergaan,met hun die niet wilde dat God koning over hun werd.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op donderdag 5 juli 2012, 12:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:25
|
|
|
Juist...die hand in eigen boezem... Kon wel eens wezen...dat het erg ""melaats "" is ja....
En dan zwijg ik...elke dag heeft genoeg aan dat eigen kwaad..van mij ja...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:29
|
|
|
SHANITA130 schreef: | En de diepere betekenis? Het gáát juist om de diepere betekenis
Zonder die diepere betekenis is het een vehaaltje van niets natuurlijk
Fijne dag! |
Klopt Shanita, met oppervlakkigheid komen we nergens als we Gods woord willen doorgronden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:33
|
|
|
en dan denk ik weer aan het gebod, heb elkander lief, hoe verschillend we ookzijn, toch elkander lief hebben, flowerfull benook niet boos op jou, maar op de manier van geloven zoals je denkt en dat heb jij ook weer van iemand geleerd. en ja word er misselijk bijna van,mensen die zo denken, maar niet van de mensen zelf,het enge geloof,wat in mijn ogen dan eng is. liefs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:38
|
|
|
en denkende aan liefde voor alle mensen, denk ik weer aan de woorden van martin luther king, we strijden niet tegen individuen, maar tegen systemen. met die gedachte kunnen we makkelijker van iedereen houden denk ik. en het belangrijkste gebod, elkaar liefhebben in praktijk brengen.
enfin wat gedachten van mij...diezichzelfweertegen komt in dit topic,door te flippen op iemands schrijven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:43
|
|
|
Quote: | WILLEM618 schreef:
NICKY298 schreef: En nee , ik wil ook niet mijn mening hier in geven naar anderen . en ik wil niet zeggen wat hij/zij moet doen.
Maar ik hoop dat een ieder het goede gaat doen!
Door de bijbel te gaan lezen en naar de kerk te gaan.
En dat ieder de goede beslissing neemt , vroeg of laat.
Opdat wij eeuwig leven hebben. |
Ja, dat is een mooi stukje van Nicky..
Eeuwig leven is er al, hebben we al op het moment dat we gaan geloven.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 5 juli 2012, 10:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:50
|
|
|
Niet doen Petra...dan zegt een mens misschien weer dingen...waar hij of zij later spijt van heeft... Zoek even iets anders...das misschien beter...
Is geen dwingend woord hoor maar een liefdevolle vermaning... Soms zijn we hier gekluisterd aan een pc...aan een forum...aan Cm... Niet altijd goed hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:54
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Is waar...probeer ik ook...buiten....moet in de buurt van de w.c blijven...ben ziekies thuis... | Oh bah, beterschap, Zee!! Hopelijk knap je gauw weer op!
Hier is het alweer een prachtige zomerse dag, nog steeds kurkiedroog. Planten vanaaf maar es van wat water voorzien, als de regen dan nog niet gekomen is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:59
|
|
|
Lieve mensen, hieronder even mijn antwoord die ik al eerder gegeven had op het verhaal van Flowerful:
"Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar ik ga hierin niet met je mee. Ik geloof nl niet in dingen als een vloek etc. Maar stel (let wel: stel!) dat het wel zo zou zijn...Jezus heeft al die dingen op zich genomen toen Hij aan het kruis hing, ik hoef daar niet meer bang voor te zijn. Ik weet dat ik dicht bij God leef, zonder Hem zou ik niets kunnen, ben ik helemaal niets en daar kan geen vloek tegenop!"
Ik geloof dat mijn antwoord heel duidelijk is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:59
|
|
|
[quote=FLOWERFUL304]Ik kan niets over jouw leven en levenswijze met God zeggen. Dat kan jij het beste zelf beoordelen., toch. Maar het kan zijn dat een vloek werkzaam is die vanuit het voorgeslacht toeslaat. Kan ook onvergevingsgezindheid zijn waar we niet bewust van zijn, bitterheid dus. Maar kan ook zijn dat iemand je vervloekt heeft met vodoo of zo. Het vraagt een openbaring van God daarin.
Zoals ik al eerder aangaf ken ik tot nog toe niets anders dan tegenslag in zowel werk, financiën, gezondheid en relaties. Vanaf de moeders-schoot erven we al een geestelijke vloek of/en zegen van ouders en voorouders. En dan komt nog bijkijken de vloek van de zondeval. Afhankelijk van de keuzes die wijzelf maken in ons leven is bepalend of wijzelf zegen of vloek bewerken. Bijvoorbeeld een kleine leugen om best wil vertellen is dus liegen en is al ongehoorzaamheid aan God. Het geeft nog een open deur voor de vloek die zich versterkt. bv niet geloven in God is al ongehoorzaam zijn.
Bijvoorbeeld, het kan zijn dat in de geslachtslijn de voorouders corrupt zijn geweest wat dus een erfenis van de vloek van armoede over iemans leven in werking zet bv iedere keer geld gebrek, iedere keer verlies van werk, iedere keer slechte relaties, slechte gezondheid etc. Armoede werkzaam op elk gebied. In mijn geval doordat ik niet christelijk ben opgegroeid en een heidens leven had heeft dat met de tijd de vloek alleen maar sterker laten werken in mn leven. En zonder eigenlijk te weten waar ik tegenaan liep (dat het een vloek was) vechte ik om toch nog te overleven, zeg maar, raakte ik dus uitgeput lichaamelijk en geestelijk. Ik zag het leven niet meer zitten maar Jezus kwam.
Is er een herhalend bepaald patroon dan kan daar een vloek werkzaam zijn.
Ja, sorry het is moeilijk uit te leggen. Maar misschien heb ik een beeld kunnen geven van wat ik bedoel uit te leggen, hoop ik.[qoute=FLOWERFUL304]
Ergens begrijp ik wel waar je naar toe gaat met je uitleg, maar hoe je het weergeeft is nogal ongelukkig uitgedrukt naar mijn mening. Ik denk dat we in de eerste plaats al een onderscheid moeten maken of iemand zijn hart aan de Heer heeft gegeven of niet. De tegenstander heeft bij ongelovigen een andere uitwerking dan bij Zijn kinderen. Je geeft weer dat er een hoop mis ging VOOR Jezus in jou leven kwam. En dat kan ik zelf ook alleen maar beamen. Mijn oude leven was ook één ramp, en de dingen die toen mis liepen waren vooral een gevolg van eigen verkeerde keuzes. En op dat moment zelfs goed bedoelde keuzes. Ik denk maar aan ziek worden door jarenlang onder zware spanning te leven. (Kan je dit onder de noemer ongehoorzaamheid of vloek of zonde plaatsen?) De enige goeie keuze die ik ooit maakte is Jezus volgen en dit heeft me rust gegeven. rust in mijn denken. Door een oprechte keuze te maken voor Jezus verbreek je je banden met de tegenstander... oude vlees en nieuw herboren... geen kastijding, geen dwang, maar het ervaren van Zijn liefdevolle sturing. We kunnen echter als christenen niet ontkennen dat de duivel rond gaat als een briesende leeuw, wil verslinden ... Bij bepaalde volkeren zijn het overbrengen van vloeken over mensen dagelijkse kost, en ook heb je hier ook duistere machten die mensen aan banden leggen, denk maar aan het santanisme. De tegenstander wil zoveel mogelijk mensen meenemen in zijn ondergang. Ongelovigen die de Here niet kennen. Doch in de kracht en het verlossingswerk heeft de tegenstander geen vat meer op hen die Jezus hebben aangenomen. In Hem Zijn we overwinnaars. Ergens staat in de bijbel dat dingen 3 generaties door gaan. maar weer, door het verlossingswerk van Jezus kan die schakel doorbroken worden.
Ik denk dat jou mening ergens voortkomt en van toepassing kan zijn als christenen in het verleden met heel occulte zaken zijn bezig geweest. Zoals oproepen van geesten, new age, drugs en andere. Deze banden kunnen ergens in de weg staan voor je taak in Zijn Koninkrijk, ook deze kunnen verbroken worden.
Ik geef hierbij mijn doopvers weer: Rom 8: 38-39 Want ik ben er van overtuigd dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch krachten, noch tegenwoordige, noch toekomstige dingen, nog hoogte, noch diepte, noch enig anders schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde van God in Christus Jezus, onze Heere...
In dit vers is voor mij alles gesproken, en sta ik in die belofte van de Heer.
Laatst aangepast door
|
XABIA794
|
op donderdag 5 juli 2012, 11:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:02
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Lieve mensen, hieronder even mijn antwoord die ik al eerder gegeven had op het verhaal van Flowerful:
"Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar ik ga hierin niet met je mee. Ik geloof nl niet in dingen als een vloek etc. Maar stel (let wel: stel!) dat het wel zo zou zijn...Jezus heeft al die dingen op zich genomen toen Hij aan het kruis hing, ik hoef daar niet meer bang voor te zijn. Ik weet dat ik dicht bij God leef, zonder Hem zou ik niets kunnen, ben ik helemaal niets en daar kan geen vloek tegenop!"
Ik geloof dat mijn antwoord heel duidelijk is... |
je was me al voor in een kortere en duidelijke uitspraak
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:04
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Oh bah, beterschap, Zee!! Hopelijk knap je gauw weer op!
Hier is het alweer een prachtige zomerse dag, nog steeds kurkiedroog. Planten vanaaf maar es van wat water voorzien, als de regen dan nog niet gekomen is. |
Nu geloof ik dat het echt niet eerlijk is...want hier valt alweer regen...het is niet veel...en mijn meditatie hoekje blijft droog...maar helemaal geen zon Steen...maar ook helemaal niet koud...en ben ik tevreden want ik denk dat het benauwde weer mij de das om heeft gedaan...
Ziekies valt mee hoor....we hebben het hele weekeind nog hoor..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:05