ChristianMatch

Forum

Dit vraag ik me af vandaag..
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4080 4081 4082 4083 4084 4085 4086 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 11:32

HEIDE115 schreef:
Ik heb m'n heg gelukkig pas geschilderd..

Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley Smiley die vol vragen zit
Als je toch zo'n makkelijke heg hebt ken je de mijne wel ff doen Clown smiley
Maar goed ondertussen de buitenkant klaar, zoek alleen nog iemand die ff circa 25 meter lang 30 cm breed stuk gras bij de gemeente wil verwijderen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 11:36

WILLEMIJN232 schreef:
En ik denk dat het er altijd om gaat wat er niet geschreven wordt maar wel zo onderling gedaan wordt......of die verborgen boodschappen die je wel op het forum ziet.......is dat eigenlijk niet veel erger dan iemand iets rechtstreeks toewensen?

SHANITA130: Ja, dás vele malen erger dan iemand iets rechtstreeks toewensen, die verborgen boodschappen....wat er niet geschreven wordt en hoe er wel gedaan wordt. Als het ware tussen de regels, of iets omgekeerd zeggen. Juist omdat dat niet (meteen) zichtbaar is voor mensen die er niet echt op hebben gelet, cq, sommigen dingen niet echt op de voet hebben gevolgd. Ik had het eerst ook niet door. Ik dacht van, nou het zijn toch bijbelteksten, die 'hij' tussen zijn postings schrijft, en dan die profielfoto, 'onschuldig lachend'. Ik dacht in het begin ook van waar máákt men zich druk over...

Ja, totdat ie mij begon te stalken hier, met zijn zieke teksten en misselijkmakende "verliefde smileys".
En via mail. Ik dacht eerst nog van die 'aardige mails', zijn zijn manier van 'het' goedmaken, van bepaald negatief gedrag. Dat was nog vóór het gedoe met Yes.
Dus ik ging gewoon in op die mails, door het terugschrijven van eenvoudige dagelijkse dingen, op een vriendelijke toon.

WAAROM ZOU IEMAND ZO BLIJVEN ZIEKEN, EN HERHALINGEN VAN VERVELENDE POSTST
DE GEEST VAN ZIEKEN? EEN PLAAGGEEST? DAT HOORDE IK VROEGER OP DE KLEUTERSCHOOL, ZATEN SOMMIGEN KINDEREN ELKAAR UIT TE SCHELDEN VOOR PLAAGGEEST. HEB T ALTIJD EEN DOM WOORD GEVONDEN, MAAR NU SNAP IK DE HERKOMST.....
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 11:44

SHANITA130 schreef:
WILLEMIJN232 schreef:
En ik denk dat het er altijd om gaat wat er niet geschreven wordt maar wel zo onderling gedaan wordt......of die verborgen boodschappen die je wel op het forum ziet.......is dat eigenlijk niet veel erger dan iemand iets rechtstreeks toewensen?

SHANITA130: Ja, dás vele malen erger dan iemand iets rechtstreeks toewensen, die verborgen boodschappen....wat er niet geschreven wordt en hoe er wel gedaan wordt. Als het ware tussen de regels, of iets omgekeerd zeggen. Juist omdat dat niet (meteen) zichtbaar is voor mensen die er niet echt op hebben gelet, cq, sommigen dingen niet echt op de voet hebben gevolgd. Ik had het eerst ook niet door. Ik dacht van, nou het zijn toch bijbelteksten, die 'hij' tussen zijn postings schrijft, en dan die profielfoto, 'onschuldig lachend'. Ik dacht in het begin ook van waar máákt men zich druk over...

Ja, totdat ie mij begon te stalken hier, met zijn zieke teksten en misselijkmakende "verliefde smileys".
En via mail. Ik dacht eerst nog van die 'aardige mails', zijn zijn manier van 'het' goedmaken, van bepaald negatief gedrag. Dat was nog vóór het gedoe met Yes.
Dus ik ging gewoon in op die mails, door het terugschrijven van eenvoudige dagelijkse dingen, op een vriendelijke toon.

WAAROM ZOU IEMAND ZO BLIJVEN ZIEKEN, EN HERHALINGEN VAN VERVELENDE POSTST
DE GEEST VAN ZIEKEN? EEN PLAAGGEEST? DAT HOORDE IK VROEGER OP DE KLEUTERSCHOOL, ZATEN SOMMIGEN KINDEREN ELKAAR UIT TE SCHELDEN VOOR PLAAGGEEST. HEB T ALTIJD EEN DOM WOORD GEVONDEN, MAAR NU SNAP IK DE HERKOMST.....

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 11:50

STEENTJE178 schreef:
Klopt, het is immers onbetaalbaar Knipoog smiley

zeg dat Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIEN943

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 11:51

Haha, Frank, jij ken het wel lekker brengen. Ondertussen ben je nog erger als een vrouw! Je hebt het alleen van horen zeggen. Volgende keer zelf gewoon gezellig mee gaan, dan kan je spreken uit eigen ervaring. Ik ga er ook niet heen met het idee ff een man te scoren, maar puur voor de gezelligheid en voor het contact. Ik ben blij dat ik mee heb gedaan ,heb gelachen maar ook dingen geleerd van verhalen van andere deelnemers.
FRANKT627 schreef:
Ik heb in het verleden al eens enkele leden 'gesproken' die aan zo'n CM uitje deelnamen en naar het schijnt is de kans erg klein dat er koppeltjes ontstaan. De leeftijden en afstanden lagen nog al ver uit elkaar, volgens mijn bronnen. Daarom vind ik het spijtig dat CM geen lijst van de deelnemers bekend maakt. Dat heeft, denk ik, eerder te maken met het commerciële aspect van de uitjes. De onwetenheid, door het niet publiceren van een deelnemerslijst, kan de nieuwsgierigheid én de aanmeldingen voor dat uitje in de hand werken. Een marketing-strategie dus.

Ik ben eigenlijk niet zo nieuwsgierig hoor. Eigenlijk doe ik het meer voor de andere die wel nieuwsgierig zijn. Dat zijn veelal de vrouwen en aangezien ik erg vrouwvriendelijk Knipoog smiley ben wil ik de vraag naar het ontstaan van nieuwe CM-setjes in hun plaats stellen Engeltje smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 11:55

IK HEB 'T OVER Herman968. zijn reactie in oa het topic over Haantjes in Zwijndrecht.

Je weet wel, in het blauwe geschreven, en weer met dezelfde teksten over waterdragers etc., dingen suggereren.

En dát snap ik dus niet. Waarom begint iemand weer opnieuw als tie zelfs een ban heeft gehad? Hij is al enkele dagen nadat ie terug was van zijn ban weer begonnen met zieken, van de week ook in het topic over Homo's....

Maar ja, ik moet nu eventjes het een en ander doen, Fijne Dag!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 4 juli 2012, 11:58
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 11:55

ERIKA129 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley Smiley die vol vragen zit
Als je toch zo'n makkelijke heg hebt ken je de mijne wel ff doen Clown smiley
Maar goed ondertussen de buitenkant klaar, zoek alleen nog iemand die ff circa 25 meter lang 30 cm breed stuk gras bij de gemeente wil verwijderen Clown smiley

Ja wat hoort bij de gemeente,en wat niet?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:17

ZEELAND736 schreef:
Of het weer een grapje van je is Frank weet ik niet...maar toch een reactie...
Ik heb veel bewondering voor met name het Leger des Heils en Gehovas die langs de deuren evangeliseren...(ik doe het niet!!)
Ze krijgen veel over zich heen...dat is soms waar...
Maar als je kijkt hoe soms een dakloze zwerver....(of drugsgebruiker) opgenomen wordt...en onderdak krijgt...en zodoende met Gods woord in aanraking komt..dan is dat toch geweldig???
Kijk wat er in m.n Amsterdam wordt geëvangeliseerd onder de prostituees...
Al zouden het er maar 2 zijn???
Dan is er blijdschap in de Hemel...
Vanuit onze gemeente breng de jeugd vaak rond Kerst en Pasen ook folders rond....
Gelijk diezelfde dag vind in de folder tot een prop gemaakt op de stoep voor mijn deur...Mijn buren spreken zich ook duidelijk uit TEGEN elk ""geloven""

Heb je toch een mooie opening met je buren? Kan je even aan ze vragen of ze de prop voor je deur opruimen en even vragen waarom ze dat doen?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:17

WILLEMIEN943 schreef:
Haha, Frank, jij ken het wel lekker brengen. Ondertussen ben je nog erger als een vrouw! Je hebt het alleen van horen zeggen. Volgende keer zelf gewoon gezellig mee gaan, dan kan je spreken uit eigen ervaring. Ik ga er ook niet heen met het idee ff een man te scoren, maar puur voor de gezelligheid en voor het contact. Ik ben blij dat ik mee heb gedaan ,heb gelachen maar ook dingen geleerd van verhalen van andere deelnemers.

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Boze smiley Ben ik echt erger dan een vrouw??? Nou mooi is dat... Huilende smiley, smiley in tranen

Ik wilde wel meegaan maar toen ik hoorde dat Jans en jij gingen durfde ik niet meer. Nou ja, jou ken ik niet zo goed, of helemaal niet maar met Jans ben ik eens naar de abdij van Westmalle geweest...je wilt niet weten wat ik met haar heb meegemaakt... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:20

SHANITA130 schreef:
IK HEB 'T OVER Herman968. zijn reactie in oa het topic over Haantjes in Zwijndrecht.

Je weet wel, in het blauwe geschreven, en weer met dezelfde teksten over waterdragers etc., dingen suggereren.

En dát snap ik dus niet. Waarom begint iemand weer opnieuw als tie zelfs een ban heeft gehad? Hij is al enkele dagen nadat ie terug was van zijn ban weer begonnen met zieken, van de week ook in het topic over Homo's....

Maar ja, ik moet nu eventjes het een en ander doen, Fijne Dag!

Ik denk dat dat hier wel door meer mensen gebeurd Shanita....Mensen met lappen tekst uit de Bijbel en ondertussen is het vriendelijk omzien naar je medemens een (te) groot begrip.. Ik werd al betitelt als een ouwe zeikerd.... En natuurlijk, je kan me niet mogen maar dit soort dingen kunnen echt niet....En dat was ook net waarom ik dat stukje schreef....je kan beter direct naar iemand zijn dan al die verborgen boodschappen.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 4 juli 2012, 12:55
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

YES356 schreef:
Ik vroeg me niets af vandaag . maar kreeg een antwoord op waarom ik ook al weer een tom tom had!!!!

Stap in de auto, mijn tom tom vergeten!! Moest naar een onbekend adres voor mij Ik ff de weg vragen.
Dus dat deed ik maar. Aan een niet nader omschreven persoon of “soort” mens , gewoon een mens!
Dan de beschrijving krijgen

“ alle rotondes rechtdoor dan op de 1 na laatste rotonde voor je de stad uit rijd de 3e afslag,dus eigenlijk links. Ik zei dank u wel “mens”

O= rotonde -----------------> is rijrichting

O---------->O->O----------->O----------------------------------------------------------------------------------1,5 km
O bordje einde bebouwden kom !! Verraste, verbaasde smiley Gefrustreerde smiley

<---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------O 1,5 km en toen maar op de 1e O Rechts gegaan !!!

Wist ik ook weer de reden waarom ik die tom tom had aangeschaft!!!!!

Boze smiley ...ik zal maar niet vertellen wat ik eens met een tomtom heb meegemaakt. Zo'n sprekende wegvinder is echt geen wondermiddel hoor...
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

Weer terug dus naar de vraag die ik Flower stelde: hoe zij jij die harde manier van leren? [quote=JOSINA022]

De slagen van het leven voor de ene erger dan de andere! Zijn die je niet bekend??

Het kan zijn op het vlak van financiën, ziekte, werk, relaties etc etc. Behalve door de zondeval en wat ons geestelijke wordt doorgegeven van de vorige generatie en mede door onze keuzes die we maken in dit leven zoals xabia al aangaf, kunnen we nog meer de vruchten van de vloek oogsten in ons leven.

maar zoals roelande al aangaf: wat men zaait zal men oogsten.

Zaait men gehoorzaamheid aan God, oogst men de zegen en de voorspoed. Helaas ondervinden ook wel zij die in gehoorzaamheid aan God leven wat tegenslag of ziektes, welke te wijten is aan de vervallen wereld dankzij de zondeval zoals Xabia ook aangaf maar kan ook wel een generatie overslaan.

Maar de tegenslagen of/en ziektes zijn veel sterker aanwezig en veel meer bij hun die in ongehoorzaamheid aan God leven. Want ongehoorzaamheid aan God brengt ons onder de vloek aangegeven o.a. in deutr 28. Helaas worden de geestelijk vloeken doorgegeven aan de generatie daarna die dat dan ook weer veel sterker ervaren mede ook door hun eigen ongehoorzaamhied. Ook hier geldt kan ook een generatie overslaan.

Deze geestelijke vloeken kunnen pas verbroken worden als men tot Jezus komt en in gehoorzaamheid aan Hem gaat leven. Het is een proces en vraagt ook wel hulp van bekwame broeders en zusters in de Heer met bepaalde gaven. En dit heb ik in mn eigen leven ervaren, mijn leven is nooit over rozen gegaan, ik weet dus wel degelijk waar ik het over heb.

En ja, deutr 28 is wel in het OT maar is nog steeds van kracht als je het mij vraagt. Ik heb het idg wel ervaren in mijn leven.

mat 5:18>Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:31

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat dat hier wel door meer mensen gebeurd Shanita....Mensen met lappen tekst uit de Bijbel en ondertussen is het vriendelijk omzien naar je medemens een (te) groot begrip.......En dat was ook net waarom ik dat stukje schreef....je kan beter direct naar iemand zijn dan al die verborgen boodschappen.......

heb je gelijk aan Willemijn, maar soms helpt direct-zijn ook niet.....dan krijg je ook de meest waanzinnige dingen terug.
Dus, nee, dat doe ik dan niet, ik negeer.....werkt veel beter

ik ben uitgeziekt

Laatst aangepast door
TINK100
op woensdag 4 juli 2012, 12:33
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:37

[quote=FLOWERFUL304]De slagen van het leven voor de ene erger dan de andere! Zijn die je niet bekend??

Het kan zijn op het vlak van financiën, ziekte, werk, relaties etc etc. Behalve door de zondeval en wat ons geestelijke wordt doorgegeven van de vorige generatie en mede door onze keuzes die we maken in dit leven zoals xabia al aangaf, kunnen we nog meer de vruchten van de vloek oogsten in ons leven.

maar zoals roelande al aangaf: wat men zaait zal men oogsten.

Zaait men gehoorzaamheid aan God, oogst men de zegen en de voorspoed. Helaas ondervinden ook wel zij die in gehoorzaamheid aan God leven wat tegenslag of ziektes, welke te wijten is aan de vervallen wereld dankzij de zondeval zoals Xabia ook aangaf maar kan ook wel een generatie overslaan.

Maar de tegenslagen of/en ziektes zijn veel sterker aanwezig en veel meer bij hun die in ongehoorzaamheid aan God leven. Want ongehoorzaamheid aan God brengt ons onder de vloek aangegeven o.a. in deutr 28. Helaas worden de geestelijk vloeken doorgegeven aan de generatie daarna die dat dan ook weer veel sterker ervaren mede ook door hun eigen ongehoorzaamhied. Ook hier geldt kan ook een generatie overslaan.

Deze geestelijke vloeken kunnen pas verbroken worden als men tot Jezus komt en in gehoorzaamheid aan Hem gaat leven. Het is een proces en vraagt ook wel hulp van bekwame broeders en zusters in de Heer met bepaalde gaven. En dit heb ik in mn eigen leven ervaren, mijn leven is nooit over rozen gegaan, ik weet dus wel degelijk waar ik het over heb.

En ja, deutr 28 is wel in het OT maar is nog steeds van kracht als je het mij vraagt. Ik heb het idg wel ervaren in mijn leven.

mat 5:18>Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.[einde quote Flowerfull]

Ok, dit antwoord had ik idd verwacht en ja, heb zeer veel tegenslagen gekend in mijn leven.
Alleen al afgelopen jaar: ben al ruim een jaar ziek, complicatie op complicatie en volgens jou zou dat dus zijn omdat ik ongehoorzaam aan God geweest ben?
En ik zou dan verkeerde dingen gezaaid hebben en nu ziekte oogsten?

Pfft...heftig...

Laatst aangepast door
JOSINA022
op woensdag 4 juli 2012, 12:38
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIEN943

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:42

Je ben niet alleen nieuwsgierig, maar ook verlegen, aha
Ik ben ook een hele enge vrouw en Jans helemaal, dus kan me het nu wel voorstellen. We willen je de volgende keer wel helpen om over die angst heen te stappen hoor Frank
FRANKT627 schreef:
Boze smiley Ben ik echt erger dan een vrouw??? Nou mooi is dat... Huilende smiley, smiley in tranen

Ik wilde wel meegaan maar toen ik hoorde dat Jans en jij gingen durfde ik niet meer. Nou ja, jou ken ik niet zo goed, of helemaal niet maar met Jans ben ik eens naar de abdij van Westmalle geweest...je wilt niet weten wat ik met haar heb meegemaakt... Knipoog smiley

Duiveltje smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:46

[quote=JOSINA022]

Ik denk dat je dingen die je overkomen niet als zonden moet zien.....
Ik vind dat juist zo triest als mensen dat doen en dat zo ervaren......Als ik maar beter geleefd had was dit of dat niet gebeurd????
Ieder mens heeft in zijn leven met tegenslag te maken, en ieder mens heeft ook zijn eigen verdriet..je kan dan niet in gradaties denken van die heeft een erger leed dan de ander....soms voelt dat zo....maar weet jij veel wat die ander innerlijk aan verdriet heeft? Of wat voor verborgen leed hij/zij meedraagt?
En als mensen hun leven bijna ondragelijk willen maken door dit soort dingen te denken en te ervaren? Is ook een keus......
Ik ben blij dat een ieder zo zijn levenspad heeft en dat God er voor zorgt dat het altijd weer goed komt, op Zijn manier........en dat is weleens anders dan wij voor ogen hebben....
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:47

WILLEMIEN943 schreef:
Je ben niet alleen nieuwsgierig, maar ook verlegen, aha
Ik ben ook een hele enge vrouw en Jans helemaal, dus kan me het nu wel voorstellen. We willen je de volgende keer wel helpen om over die angst heen te stappen hoor Frank

Duiveltje smiley Knipoog smiley

Ojee, ik mail de redactie wel effe dat ze maar geen CM-uitjes moeten organiseren... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik ga wel naar de pn...daar ken ik vele vluchtwegen indien de mensen en vrouwen te lastig gaan doen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIEN943

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:51

De liefde van een man gaat door de maag, dus we voeren je wel vol, komt wel goed
FRANKT627 schreef:
Ojee, ik mail de redactie wel effe dat ze maar geen CM-uitjes moeten organiseren... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik ga wel naar de pn...daar ken ik vele vluchtwegen indien de mensen en vrouwen te lastig gaan doen... Knipoog smiley

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:58

WILLEMIEN943 schreef:
De liefde van een man gaat door de maag, dus we voeren je wel vol, komt wel goed

Clown smiley

Ik denk er plots aan dat ik toch niet naar de pn kan...ik ben dan ziek... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 13:00

[quote=WILLEMIJN232]

Ben het helemaal met je eens hoor! Ik was alleen op zoek naar hoe Flowerfull erover dacht en dat is mij inmiddels duidelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIEN943

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 13:04

Erna helemaal, is het niet van het eten, dan wel van al die liefde waar we je mee volgestopt hebben!
FRANKT627 schreef:
Ik denk er plots aan dat ik toch niet naar de pn kan...ik ben dan ziek... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 13:21

WILLEMIEN943 schreef:
Erna helemaal, is het niet van het eten, dan wel van al die liefde waar we je mee volgestopt hebben!

Verraste, verbaasde smiley ga je me volstoppen met liefde??? Nou ja, dan moet ik wel komen...kunnen we die pn volgende zaterdag niet doen??? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 13:36

Even wat gedachten... ik moet denken aan David die zich afvraagt waarom de mensen die geen rekening houden met God het juist zo goed gaat ... en hij strompelt maar voort, vind en ervaart hij...

Als ik om me heen kijk, zie ik eigenlijk niet zoveel verschil tussen mij en "iemand die niet gelooft" qua heil en onheil... het verschil voor mezelf is dat ik mijn geloof en relatie met God als fundament in dit alles heb en ik mijn onmacht, hoop en vreugde met Hem kan delen....

Gehoorzaamheid en daarna voorspoed als gevolg... nee ik geloof daar niet in en wil ik ook niet als reden gebruiken om met Hem te leven of te doen wat Hij vraagt. Er staat: ik heb plezier om Uw wil te doen. Dat plezier wil ik zo houden zonder het te ervaren als een juk en last maar de weg te lopen in vrije wil die Hij me geeft. Ik geloof dat het leven grillig is en alle ingrediënten zich aandienen. En dwars door alles heen, wel of niet ervaren, bewust of onbewust levend naar Zijn plan, dat Hij er is en me een hand in de rug biedt.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 4 juli 2012, 15:52
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 13:37

Starend keek ze voor zich uit..
ik zag dat er een biertje op het ronde tafeltje stond,
en besloot om dat ik nog rijden moest een alc vrij wit biertje te nemen;).
ja, ook hier op Scheveningen,loop je veel oude bekenden tegen het lijf
opeens zie je het..hee' dat je ben jij!,wordt er dan over en weer geroepen.
even zittend aan het tafeltje..de woorden ..ja m'n zoon woont ver van me vandaan.
Ook m'n klein kinderen zie ik niet veel.
Oh..ze had verder een best leven..altijd mooi werk gedaan
maar toch nu,die leegte te moeten ervaren..ik zag dat dit moeilijk was voor deze vrouw.
Verder pratend over van alles en nog wat..was het voor ons beide even goed
ons verhaal aan elkaar kwijt te kunnen.
Ik zelf had haar namelijk gezegd..dat ik een keertje heb zitten huilen bij een bord eten..die iemand voor mij neerzette..
zonder verdere woorden begreep ze het..

Heb jij het wel eens meegemaakt..dat je ''zonder een reactie''je begrepen voelde?
Nou dan leer je op dat moment wel,tegen wie je het hebt..

Laatst aangepast door
HEIDE115
op woensdag 4 juli 2012, 23:37
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 13:48

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat dat hier wel door meer mensen gebeurd Shanita....Mensen met lappen tekst uit de Bijbel en ondertussen is het vriendelijk omzien naar je medemens een (te) groot begrip.. Ik werd al betitelt als een ouwe zeikerd.... En natuurlijk, je kan me niet mogen maar dit soort dingen kunnen echt niet....En dat was ook net waarom ik dat stukje schreef....je kan beter direct naar iemand zijn dan al die verborgen boodschappen.......

Hai Willemijn,

Ja, het gebeurd door meerdere, maar wat ik bedoel is, wat je ook zei, die verborgen boodschappen, dat is sneaky, die begrijp iemand dan alleen als ie alles heeft bijgehouden...

Ja, en natuurlijk, ik zou zwaar beledigd zijn als iemand ouwe zeikerd tegen mij zei, maar dan nog, hij deed dat niet stiekum, sneaky, en hij heeft 't weggehaald....ja, da's geen excuses....

Ik heb een vriend van mij een tijdje terug ook heel erg boos 'teringlijer'
genoemd....daar hád ik toch een spijt van, gelijk al, maar ja, ik had het ff heel moeilijk met andere zaken...dat heb ik hem ook méteen daarna uitgelegd dat het niet naar hem persoonlijk was, maar naar de dingen waar ik het op dat moment erg moeilijk mee had, en vergeving gevraagd....toen was het ook goed. En me voorgenomen, om dan van te voren te zeggen/vragen of tie even stil wil zijn omdat ik 't erg moeilijk heb...die afspraak hebben we gemaakt, dat ik dat dan even zeg vantevoren..

Ik blijf erbij...teksten met verborgen boodschappen: "wat er niet geschreven wordt maar wel zo onderling gedaan wordt......of die verborgen boodschappen die je wel op het forum ziet.......is dat eigenlijk niet veel erger dan iemand iets rechtstreeks toewensen?".

Dat was jou tekst, en je raakt het in de kern vind ik.

Maar ja, ik keur het niet goed hoor, om oude zeikerd te zeggen. Maar...hij zegt 't wel recht in je gezicht, en niet sneaky, stiekum met verborgen boodschappen in postst.(en hij had 't weggehaald, nou, als ik iets meen, ga ik het echt niet weghalen hoor...) Was gewoon irritatie, denk ik.

En ook fanatiekelingen met hele stukken tekst(lappen), die zijn ook niet achterbaks. Daar kan je het niet mee eens zijn, maar ze lopen niet onderhuids met verborgen boodschappen te treiteren. Dát bedoel ik....
Ze zijn iig eerlijk, en zeggen zonder aanziens des persoons hun mening.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 13:53

JOL252 schreef:
Even wat gedachten... ik moet denken aan David die zich afvraagt waarom de mensen die geen rekening houden met God het juist zo goed gaat ... en hij strompelt maar voort, vind en ervaart hij...

Als ik om me heen kijk, zie ik eigenlijk niet zoveel verschil tussen mij en "iemand die niet gelooft" qua heil en onheil... het verschil voor mezelf is dat ik mijn geloof en relatie met God als fundament in dit alles heb en ik mijn onmacht, hoop en vreugde met Hem kan delen....

Gehoorzaamheid en daarna voorspoed als gevolg... nee ik geloof daar niet en wil ik ook niet als reden gebruiken om met Hem te leven of te doen wat Hij vraagt. Er staat: ik heb plezier om Uw wil te doen. Dat plezier wil ik zo houden zonder het te ervaren als een juk en last maar de weg te lopen in vrije wil die Hij me geeft. Ik geloof dat het leven grillig is en alle ingrediënten zich aandienen. En dwars door alles heen, wel of niet ervaren, wel of niet en bewust of onbewust levend naar Zijn plan, dat Hij er is en me een hand in de rug biedt.

Mooi, Jol, ik kan het alleen maar be-amen!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 14:00

ZEELAND736 schreef:
Daarom houd ik me er ook buiten...teveel modder in mijn gezicht gehad!!!!

Als je nu even aangeeft wanneer en waar jij modder in je gezicht gegooid hebt gekregen?
Dit is zo'n suggestieve opmerking???
Of heb jij het zo ervaren omdat iemand het niet met je eens was?
Naar boven

Auteur Bericht
CANADIAN073

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 14:11

HEIDE115 schreef:
Wanneer moet m'n auto eigenlijk gekeurd worden?..

Kijk ff op je kenteken Heide als het goed is VOOOOR de datum van de eerste ten naam stelling , en dat mag tot 2 mnd er voor , bij 2 mnd erna kost het 126,- pietermannen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 14:18

TINK100 schreef:
heb je gelijk aan Willemijn, maar soms helpt direct-zijn ook niet.....dan krijg je ook de meest waanzinnige dingen terug.
Dus, nee, dat doe ik dan niet, ik negeer.....werkt veel beter

ik ben uitgeziekt

Ja, als je direct bent met mensen met een nogal uitgesproken(rigide?) mening, dan kan je eigenlijk al van te voren weten dat als je daar iets van zegt, dat je gewoon weer dezelfde mening krijgt, geen nuancering.

Als je weet dat iemand heel fanatiek uiterst rechts is, vvd, ja, dan kan je wel over de sp beginnen, maar ja, eigenlijk weet je dan vantevoren wat je te horen krijgt...;)
Soms heb ik dat ik een hele kleine opening zie, en die kans pak ik dan, met de hoop op een genuanceerd antwoord.
En vaak heb ik wel veel gemeenschappelijk met zo iemand bijvoorbeeld het geloof an sich...niet liegen, niet stelen, geen achterbaks gedrag etc. En natuurlijk bovenal zijn we het dan eens over het Evangelie van Christus Jezus. en met het 'tuchtigen van het lichaam'', wat ik al enkele keren voorbij had zien komen, kan ik me ook wel in vinden. Ik heb dat bv met roken en (te) veel snoepen... dit zijn gewoon enkele voorbeelden.
En andere hekele punten, ja, die laat ik dan, ik respecteer dan in feite dat iemand daar zo over denkt. Zeker als ik merk dat degene mij ook resecteerd.
Komt bij dat ik toen ik pas gelovig was ook van zulke rigide denkbeelden had, ik zei dezelfde dingen. Ook bijvoorbeeld, dat als ik niet waarschuw, dat God mij dan verantwoordelijk houdt, zulke dingen zei ik precies hetzelfde.
Ja, zo erg was ik (ook?) gehersenspoelt, toen ik gelovig werd, wist ik niets, maar dan ook helemaal niets van de bijbel. Openbare scholen, etc.
Ik heb mij serieus(niet lachen aub..) elke jaar weer af lopen vragen, mijn gehele kindertijd, wat kerst in 's Hemelsnaam te betekenen had.....
Ja, dus 'ze' konden me vanalles wijsmaken, naief alsdat ik was..Ook bijvoorbeeld dat de traditionele kerken 'dood' waren, een dood geloof hebben.
Ooooh, wat vond ik dát erg, toen ik erachter kwam dat er heel veel niet deugde in 'vrije groepen', ja zo noem ik het even, ik wil geen namen noemen, want ja, 'het' is natuurlijk niet óveral zo, in elke vrije groep.....
Er zitten dus ook groepen bij met integere leiders!!!
En toen mijn Reformatorische psycholoog mij doorverwees van een evangelische gemeente naar de Gereformeerd Vrijgemaakte kerk.
Wat was dat een openbaring! die mensen hadden zo'n diep oprecht mooi geloof!
Alleen, ze zaten er niet de gehele dag over te zeuren, zoals in groepen, het hóórde bij hun leven, net zoals bijvoorbeeld de zon ondergaat en weer opkomt, daar ga je toch ook niet de gehele dag over zitten te zeiken...Dát ís gewoon zo, een wonder....Dát hoort bij het leven, net als God en het geloof bij het leven horen.

Ja, er gebeurde dingen in mijn leven waardoor die heilige huisjes niet meer overeind bleven en scheuren begonen te vertonen, waardoor de Waarheid naar binnen kon sijpelen. En ik niet meer als een robot zonder gevoel, ja, want gevoel, kwam van de boze, zo was mij wijsgemaakt...
dingen letterlijk zat na te praten die ik hoorde. En ik zélf weer begon na te denken.

Ja, ik weidde enigzins uit, was eventjes belangrijk voor mij, tussendoor...

Maar ik snap je wel, je krijgt soms de meest waanzinnige dingen terug als je direct iets zegt. Maar, than again, eigenlijk kán je dat dan al weten van te voren....
En dat vind ik dan wel iets heel anders als stiekum gedoe, dubbelzinnige boodschappen, veroordelingen, En wat Willem618 erover zei: "De duivel praat nog met meer respect over Gods Woord, dat jij( Herman968) hier doet."
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:08, in 'Sex voor het huwelijk'.

Nou, als Willem618 dát zegt, dan is iemand heel erg ver gegaan.....

Ik kan me ook de reacties van Marsjg370 héél erg goed indenken!! (ook al was er van mijn kant eventjes sprake van een misverstand...nog mijn excuses...had ik kunnen weten....)

Ik ben ook uitgeziekt...;)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 4 juli 2012, 16:30
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 14:21

Verraste, verbaasde smiley ik vraag me af waarom Josina zo onaanwezig is op het forum...anders doet ze niets anders dan plagen of onzin uitkramen Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4080 4081 4082 4083 4084 4085 4086 ... 6194 Volgende
Pagina 4083 van 6194