ChristianMatch

Forum

Wat heb je gedaan vandaag?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4079 4080 4081 4082 4083 4084 4085 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:41

ZEELAND736 schreef:
Of het weer een grapje van je is Frank weet ik niet...maar toch een reactie...
Ik heb veel bewondering voor met name het Leger des Heils en Gehovas die langs de deuren evangeliseren...(ik doe het niet!!)
Ze krijgen veel over zich heen...dat is soms waar...
Maar als je kijkt hoe soms een dakloze zwerver....(of drugsgebruiker) opgenomen wordt...en onderdak krijgt...en zodoende met Gods woord in aanraking komt..dan is dat toch geweldig???
Kijk wat er in m.n Amsterdam wordt geëvangeliseerd onder de prostituees...
Al zouden het er maar 2 zijn???
Dan is er blijdschap in de Hemel...
Vanuit onze gemeente breng de jeugd vaak rond Kerst en Pasen ook folders rond....
Gelijk diezelfde dag vind in de folder tot een prop gemaakt op de stoep voor mijn deur...Mijn buren spreken zich ook duidelijk uit TEGEN elk ""geloven""

Het was idd een grapje, Zeeland. Ik heb ook wel bewondering hoor voor de mensen die van deur tot deur gaan om Gods woord te verkondigen. Zelf heb ik vroeger ook meegemaakt dat de verkondigende mens vaak een hoop drek over zich heen kreeg.

Het is door die evangelische verkondigers dat ik meer over de Bijbel te weten kwam als jonge snaak. Wij werden als vrijzinnige opgevoed maar toch kocht mijn moeder op mijn vraag die boekjes over het leven van Jezus of een andere Bijbels figuur. Het was een goede aanvulling op die moeilijke Bijbel en als 12 jarige kon ik dat destijds wel goed gebruiken.

We zijn een beetje off-topic maar misschien ook niet...wat ik al heb gedaan vandaag is geantwoord op de reactie van Zeeland... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOUIS164

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:49

[quote=DJES101]

Het lijkt me nuttiger om af te vragen hoe de ziekte in de wereld is gekomen.
Onze zonde..... ! lees genesis 3.
Ook handig om te lezen is joh 9. Hier een kleine aanhaling: "
De genezing van de blindgeborene
1 En in het voorbijgaan zag Hij iemand die blind was van de geboorte af.
2 En Zijn discipelen vroegen Hem: Rabbi, wie heeft er gezondigd, hij of zijn ouders, dat hij blind geboren zou worden?
3 Jezus antwoordde: Hij heeft niet gezondigd en zijn ouders ook niet, maar dit is gebeurd, opdat de werken van God in hem geopenbaard zouden worden. ""

Betreffende gehoorzaamheid
Lees: Jakobus 4 vers 17 hier staat:
""Wie dan weet goed te doen, en niet doet, dien is het zonde.""

Vergeet ook niet: God is van eeuwigheid tot in der eeuwigheid Dezelfde.
en
Lees is een keer handelingen 15 over het opleggen van lasten en wetten,
en het antwoord van de apostelen daarop.

Onthoud ook is gewoon dat ene simpele vers, ik herhaal:
Jakobus 4 vers 17:
""Wie dan weet goed te doen, en niet doet, dien is het zonde.""

Mocht u nog vragen wat dan het goede is:
lees markus 12 : 30-31
""30 En gij zult den Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. Dit is het eerste gebod.
31 En het tweede aan dit gelijk, is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven. Er is geen ander gebod, groter dan deze.""

Prettige dag gewenst en doe het goede !!
Alain

Laatst aangepast door
LOUIS164
op woensdag 4 juli 2012, 09:20
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:55

Wanneer moet m'n auto eigenlijk gekeurd worden?..
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:57

HEIDE115 schreef:

Kijk effe bij je flessenpost misschien staat het erin vermeld Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 08:58

ZEELAND736 schreef:
Hij zal Zijn volk niet eindeloos kastijden,
Noch eeuwiglijk Zijn gramschap ons doen lijden;
Hij is het, die ons Zijne vriendschap biedt.
Hij handelt nooit met ons naar onze zonden;
Hoe zwaar, hoe lang wij ook Zijn wetten schonden,
Hij straft ons, maar naar onze zonden niet.

Zijn kastijden zijn zijn volk niet vreemd
te voelen dat God voorbij kan gaan
Hij wacht op de thuis komst van verloren zonen en dochters
Hoe groot,hoe veel onze zonden ook zijn
HIJ straf ons,gelijk een vader doet.

Hier valt een mens er buiten
en daarom.uit Hem,door Hem..en daarom ook tot Hem zijn alle dingen.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 5 juli 2012, 09:10
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:01

ERIKA129 schreef:
Kijk effe bij je flessenpost misschien staat het erin vermeld Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

;)
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:09

Las dit topic net nog eens over... Doordat ik momenteel een best wel zieke kat heb stond ik daar meer bij stil..
Ik las terug en de meeste denken net als ik dat dieren een ziel hebben, ook zij zijn geschapen naar Zijn beeld, kunnen ze zondigen? tja geen idee denk niet bewust in iedergeval, wat ik al las en zeker mee eens ben is dat dedieren veelal op hun instinct afgaan.

Als ik nu weer kijk naar mn zieke kat dan kunnen ze toch op een of andere manier wel communiceren en laten weten dat ze ziek zijn zoals nu door niet te eten en te drinken, zielig in een hoekje te liggen maar toch aanhankelijk zijn.
Gisteren was ik een poos goed van slag want had echt het gevoel dat ik afscheid van dr moest nemen terwijl ze pas 5 is... en toen stond ik er wel bij stil van en wat dan..... wat gebeurt er met dr.....geen idee eigenlijk!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:10

Vraag me af of ik vandaag verder ga met de heg of niet Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:10

STEENTJE178 schreef:
Maar zou je niet langer dan "even wicht" willen zijn, Frank??
Het hééft zoveel voor op man-zijn..... maandelijkse periodes, gehaktballen, een eigen topic op CM, etc.etc.etc.........

Boze smiley indien ik een 'wicht' zou zijn dan nog zou ik op mijn profiel zetten dat ik een man ben...ik zou erg verlegen zijn om tot de 'wichten-club' te moeten behoren...pffff, maandelijks gehaktballen en een eigen periode op CM zegt me allemaal niks...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:11

FRANKT627 schreef:
Boze smiley indien ik een 'wicht' zou zijn dan nog zou ik op mijn profiel zetten dat ik een man ben...ik zou erg verlegen zijn om tot de 'wichten-club' te moeten behoren...pffff, maandelijks gehaktballen en een eigen periode op CM zegt me allemaal niks...

Dat vraag ik me dus af Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Je bent er namelijk wel veel mee bezig Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:13

MARIEKE009 schreef:
He Frank; je zou een "zuivere weegschaal" kunnen gebruiken?

zie Lev.19:36
Lachende smiley

Verraste, verbaasde smiley vergelijk je me nu met koren en olie???
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:14

Lachende smiley Schoonmaakazijn werkt echt super als onkruidenmosverdelger!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:15

ANNA415 schreef:
Gelukkig hebben mijn plantjes gewone luis . Ik gebruik altijd HG Bladluis of kruipende insecten. Of het voor jouw dopluisjes werkt weet ik niet.

Je kan op de apotheek een goede shampoo kopen voor luizen en vlooien...heb ik horen zeggen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:16

ERIKA129 schreef:
Vraag me af of ik vandaag verder ga met de heg of niet Twijfelende smiley

Ik heb m'n heg gelukkig pas geschilderd..
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:19

HEIDE115 schreef:

Eigenlijk net ff voor het moment dat je een bekeuring krijgt!
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:20

YES356 schreef:
Knipoog smiley Lachende smiley Boze smiley Clown smiley Kussende smiley Huilende smiley, smiley in tranen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Kwijlende smiley Gefrustreerde smiley Verliefde smiley Kotsende smiley Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond Verlegen lachende smiley Coole smiley met zonnebril Duiveltje smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Slapende smiley

echt? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:21

HEIDE115 schreef:
Knipoog smiley Lachende smiley Boze smiley Clown smiley Kussende smiley Huilende smiley, smiley in tranen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Kwijlende smiley Gefrustreerde smiley Verliefde smiley Kotsende smiley Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond Verlegen lachende smiley Coole smiley met zonnebril Duiveltje smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Slapende smiley

echt? Verraste, verbaasde smiley

Jaaaaaaaaaa Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:23

FRANKT627 schreef:

(Ge)wicht(ige) zaak hoor!! (ik ga snel weg vvor de Boze smiley komt)

Laatst aangepast door
YES356
op woensdag 4 juli 2012, 09:25
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:24

YES356 schreef:

Ja Yes,dat is zo:)
ik haal bekeuring en keuring nog te vaak door elkaar.
en dat moet ik af leren Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:32

Wanneer ik een blinde helpt oversteken,is het niet de blinde die uitkijkt..maar ik!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:43

HEIDE115 schreef:
Ja Yes,dat is zo:)
ik haal bekeuring en keuring nog te vaak door elkaar.
en dat moet ik af leren Slapende smiley

Vroeg je, je nu af wanneer je nog eens een bekeuring krijgt? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:55

TINK100 schreef:
een vraagje:

Wat denken jullie dan van homosexuele dominee's?
Ook daar kom je deze geaardheid tegen....en hoe zou een gemeente daar mee om moeten gaan? Ik heb nu een aantal gemeentes gezien waar dit gebeurde...zal verder niet vertellen hoe dat afgelopen is, om te voorkomen dat de meningen al vaststaan......

( ik vertel mijn mening ook niet)

het is gewoon een open vraag.

Waar het om draait is waarom men dominee is geworden.
Was het een roeping gelijk Jos brink dat had of om een goede baan te hebben gelijk Klaas Hendrikse.

Als men met een roeping dominee (gelijk Jos Brink ook verkondigde) is geworden, kan het ook een beproeving van God zijn, op dat we niet gelijk velen doen, ons gelijk willen halen met verkeerd uitgelegde Bijbelteksten ons gelijk te willen behalen. Zoals hier al eerder vermeld, dat Gods bevolen liefde als eerste op ons verlanglijst zetten, als een gemeente een beroep wil doen

Ik heb meer moeite met een dominee gelijk Klaas Hendrikse, die zeggen dat God niet bestaat, en dat een kerkeraad zomaar dat soort mensen aanneemt.

Ter aanvulling van de topics, bedenk dat waar je mee oordeeld (Bijbelteksten ed), je veroordeeld kan worden, dat je uit moet gaan wat zou Jezus doen.
God geeft oplossingen voor problemen, soms zelf zo als dat wij het niet bedacht zouden kunnen hebben

Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 4 juli 2012, 09:57
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 10:01

TINK100 schreef:
een vraagje:

Wat denken jullie dan van homosexuele dominee's?
Ook daar kom je deze geaardheid tegen....en hoe zou een gemeente daar mee om moeten gaan? Ik heb nu een aantal gemeentes gezien waar dit gebeurde...zal verder niet vertellen hoe dat afgelopen is, om te voorkomen dat de meningen al vaststaan......

( ik vertel mijn mening ook niet)

het is gewoon een open vraag.

Ik heb daar geen moeite mee,
Staat wel van Gruwel, maar als je dus kijkt naar het verband waar het staat, ja dan zie je dus dat er veel meer dingen voor God een gruwel waren in het OT. Dingen die nu juist goed zijn zelfs.

Ik heb het een tijdje geleden hier gezet, ik zoek die post ff op, dan plk ik hem erbij, dan hoef ik het niet nóg een keer te typen ;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 10:03

SHANITA130 schreef:
Ik reageer eventjes op jou, met name op de zin: een gruwel in God's ogen...of een gruwel voor God.

Als ik het woord 'Gruwel' opzoek in de concordantie krijg ik 63 resutaten, waarvan 4 in het NT.

Bijvoorbeeld: 19. Deut 17,1
Gij zult voor de HERE, uw God, geen rund en geen stuk kleinvee slachten, waaraan een gebrek is, iets, dat niet deugt; want dat is een gruwel voor de HERE, uw God.

Iets offeren aan God wat niet volmaakt is, was in die tijd een gruwel...

Nou, ik lees toch in het NT dat zelfs onze beste werken besmet zijn met zonde...

24. Deut 24,4
dan zal de eerste echtgenoot, die haar weggezonden heeft, haar niet opnieuw tot vrouw mogen nemen, nadat zij verontreinigd is geworden; want dat is een gruwel voor het aangezicht des HEREN; gij zult geen zonde brengen over het land dat de HERE, uw God, u ten erfdeel geven zal.

Als een vrouw is gescheiden en ondertussen een andere man heeft gehad, en zich weer verzoent met haar eerste man, dat was in die tijd een gruwel.

11. Lev 11,42
Alles wat op de buik gaat en alles wat op vier voeten gaat, ook alle veelvoetigen van allerlei wemelend gedierte dat op de grond wemelt, dat zult gij niet eten, want die zijn een gruwel.

Dieren met vier voeten eten was in die tijd een gruwel, terwijl er toch in het NT staat dat je alles mag eten.....

Ja, en zo zijn er meer voorbeelden te vinden, die in die tijd een gruwel voor God waren....en die in het NT niet meer opgaan of die nu als goed worden gezien.

Je weer met je 1ste man je verzoenen, dat wordt nu als positief gezien, als je bent gescheiden en je maakt het weer goed, jij en je man. Dat was toen dus een gruwel voor het aangezicht des Heren.

We leven onder de genade, er staat nergens in het NT, van gij zult geen man tot levenspartner nemen...

Dat dat in het oudtestamentische tijd een gruwel voor God was, ja, dat waren meer dingen die dat nu niet zijn...

Dit zijn zo mijn gedachten erover, als dat echt niet de bedoeling was, waarom zijn die mensen dan zo.
Ja, dan kan je ook zeggen waarom een moordenaar, een dief of een prostituee zo zijn. Ja, denk ik dan, die brengen duidelijk schade toe.
en ook de hoerenlopers en de mensenhandelaren.

Deze was het ik heb 'm gevonden, dit is dusz mijn mening he?;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 10:06

INGE721 schreef:
Dus wie in Christus Jezus zijn,
worden niet meer veroordeeld.
romeinen 8:3.

Deze is mooi, kan zo bij 'Kreet van de Week'. !!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 10:16

FLOWERFUL304 schreef:
YES

sorry, ps 133 heeft niets met homo's van doen, als je het mij vraagt, uit welke vertaling is bovenstaand psalm? Met broeders wordt mensen hetzij man en vrouw bedoeld. Liedesvuur staat voor eenheid in de HG, harmonie, of wel in overige vertalingen eendracht, eenheid, eensgezind, Een voorbeeld van deze eenheid van met elkaar wonen is te vinden in hand 2:40-46 . Ik heb verschillende vertalingen bekeken. waarvan vlgs willibrord vertaling is psalm 133 als volgt:

Psalm 133:1-3>
1 Een bedevaartslied, op naam van David.
Wat is het toch goed, wat is het heerlijk,
om als broeders en zusters eendrachtig samen te wonen.
2 Als kostelijke olie is het op Aärons hoofd,
die neerdruipt in de baard
en van de baard op de kraag van zijn kleed.
3 Als dauw is het, dauw van de Hermon,
die neerdruipt op de Sionsberg.
Ja, daar schenkt de HEER zijn zegen:
leven voor altijd.

Quote:
ps 133 heeft niets met homo's van doen

zonder aanzien des persoons heeft het met ons allen van doen....
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 10:47

Wie het verleden niet eert
verliest de toekomst,
wie zijn wortels vernietigt
kan niet groeien.

Friedensreich Hundertwasser.
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 10:51

Parnassia van Josha Zwaan.

Een indrukwekkende geschiedenis over het leven van een vrouw die in de oorlog door haar ouders ter onderduiking is weggegeven en de altijd innerlijke strijd van de herinneringen en hoe dat doorwerkt in je volwassen leven.
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 11:20

Ik vroeg me niets af vandaag . maar kreeg een antwoord op waarom ik ook al weer een tom tom had!!!!

Stap in de auto, mijn tom tom vergeten!! Moest naar een onbekend adres voor mij Ik ff de weg vragen.
Dus dat deed ik maar. Aan een niet nader omschreven persoon of “soort” mens , gewoon een mens!
Dan de beschrijving krijgen

“ alle rotondes rechtdoor dan op de 1 na laatste rotonde voor je de stad uit rijd de 3e afslag,dus eigenlijk links. Ik zei dank u wel “mens”

O= rotonde -----------------> is rijrichting

O---------->O->O----------->O----------------------------------------------------------------------------------1,5 km
O bordje einde bebouwden kom !! Verraste, verbaasde smiley Gefrustreerde smiley

<---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------O 1,5 km en toen maar op de 1e O Rechts gegaan !!!

Wist ik ook weer de reden waarom ik die tom tom had aangeschaft!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 11:31

YES356 schreef:
Ik vroeg me niets af vandaag . maar kreeg een antwoord op waarom ik ook al weer een tom tom had!!!!

Stap in de auto, mijn tom tom vergeten!! Moest naar een onbekend adres voor mij Ik ff de weg vragen.
Dus dat deed ik maar. Aan een niet nader omschreven persoon of “soort” mens , gewoon een mens!
Dan de beschrijving krijgen

“ alle rotondes rechtdoor dan op de 1 na laatste rotonde voor je de stad uit rijd de 3e afslag,dus eigenlijk links. Ik zei dank u wel “mens”

O= rotonde -----------------> is rijrichting

O---------->O->O----------->O----------------------------------------------------------------------------------1,5 km
O bordje einde bebouwden kom !! Verraste, verbaasde smiley Gefrustreerde smiley

<---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------O 1,5 km en toen maar op de 1e O Rechts gegaan !!!

Wist ik ook weer de reden waarom ik die tom tom had aangeschaft!!!!!

Tsssssssss en dan durven ze wat te zeggen over vrouwen achter het stuur Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Eindelijk een man die toegeeft soms niet slim te zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4079 4080 4081 4082 4083 4084 4085 ... 6194 Volgende
Pagina 4082 van 6194